Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(85)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(69)
dostępne
(34)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(36)
Czytelnia
(69)
Autor
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Sapijaszka Zofia
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Kojs Wojciech (1940- )
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Kubinowski Dariusz
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Palak Zofia
(3)
Piekarski Jacek
(3)
Bujnowska Anna
(2)
Cyrańska Ewa
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Kornas-Biela Dorota
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Nowak Marian
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Szloska Franciszek
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Adamczyk Beata
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Ambroziak Wiesław
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Borowska Teresa
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Christ Magdalena
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Dudek Aleksander
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Guz Sabina
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hofmański Piotr (1956- )
(1)
Jamrożek Wiesław (1954-2021)
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Kabacińska Katarzyna
(1)
Kaczor Stanisław (1924-2014)
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Kameduła Eugeniusz
(1)
Kanios Anna
(1)
Kantor Halina
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kotlarska-Michalska Anna
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowlaska Anna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kuźniak Ignacy
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Kędzierska Anna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lukas Marek
(1)
Majewska Mirosława
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mendel Maria
(1)
Mrózek Robert (1942- )
(1)
Musiał Agnieszka
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Nitecka-Walerych Anna
(1)
Olszewska Agata
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Opozda Danuta
(1)
Orzechowska Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(64)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(85)
Temat
Pedagogika
(30)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Szkolnictwo
(12)
Wychowanie
(11)
Kształcenie
(10)
Nauczyciele
(8)
Nauczanie
(7)
Oświata
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Rodzina
(7)
Metodologia
(6)
Młodzież
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Agresywność
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Opieka społeczna
(4)
Metody wychowawcze
(3)
Patologia społeczna
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Rynek pracy
(3)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Badania naukowe
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metody badawcze
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauka
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Praktyki studenckie
(2)
Przemoc
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
AIDS
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Andragogika
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Bezdomność
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Cmentarze żydowskie
(1)
Denek, Kazimierz (1932- )
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekonomia
(1)
Etyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka społeczna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głusi
(1)
HIV
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(9)
1901-2000
(5)
1989-
(4)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Europa
(1)
Górny Śląsk
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(40)
Praca zbiorowa
(6)
Księga pamiątkowa
(4)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(36)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Nauka i badania
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 69)
1. Dzieciństwo w świetle antopologii i teologii 2. Historyczno-kulturowy kontekst dzieciństwa 3. Psychopedagogiczne podejście do dzieciństwa 4. Rozwojowe aspekty dzieciństwa 5. Świat dzieciństwa 5. Trudne dzieciństwo 6. Zagrożenia dzieciństwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja - moralność - sfera publiczna: referaty wprowadzające: 1. Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, 2. Pedagogika wobec (nie) moralności sfery publicznej, 3. edukacja; rzecz o budowaniu mostów między doświadczeniem a wyobrażeniem, 4. Etyka demokracji, 5. Edukacja moralna w szkole: klucz do programu wychowania dojrzałego obywatela, 6. Podstawy wobec moralności w sferze publicznej przyszłych kreatorów różnych jej obszarów. II. jaka wspólnota?: 7. Samotność i wspólnota, 8. jednostka w projekcie ponowoczesnej formuły duchowości a neoliberalne upolitycznianie edukacji, 9. czy wspólnota konstruktywiczna to realistyczny postulat?, 10. konflikt i wspólnota w przestrzeni demokratycznej, 11. Demokracja jako "zarządzanie przetrwaniem", 12. Wspólnota (życia społecznego) a tożsamość, 13. Wspólnota jako kategoria pedagogiki chrześcijańskiej, 14. Wspólnota domu rodzinnego - istota, znaczenie, współczesne zagrożenia, 15. Znaczenie edukacji religijnej dla kształtowania tożsamości jednostki oraz wspólnoty życia społecznego, 16. Obraz narodu i relacji międzyetnicznych w podręcznikach szkolnych (analiza treści podręczników gimnazjalnych do kształcenia literackiego i kulturowego). III. Jaka sprawiedliwość? 17. Sprawiedliwość a władza sądzenia, 18. Tragizm działania i mądrość praktyczna (o podmiocie, etyczności i sprawiedliwości), 19. Sprawiedliwość w perspektywie filozofii polityki, 20. Etyka jako aporetyka: Ricoeur - Derrida (o nową jakość dialogu między filozofią a pedagogiką) 21. Dyskretne znamię przymierza - prorok, sprawiedliwość i krytyka społeczna, 22. Prawo bez autorytetu. Prawo pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek, 23. Idea sprawiedliwości naprawczej a etos i misja zawodowa pedagogów resocjalizacyjnych na przykładzie sądowych kuratorów rodzinnych, 24. Etyczne dylematy oceniania szkolnego. IV. Jaka kultura? 25. Jaka kultura? (tezy, dopowiedzenia i podsumowanie), 26. Pedagogika (z Cienia) kultury - między archetypami a refleksją gender, 27. Uniwesrystet jako przestzreń kultury - płonne nadzieje?, niespełnione obietnice?, 28. Jaka kultura rozwoju moralnego wobec fikcji kształcenia jako etycznego kształtowania osobowowści i potencjału twórczego?(zarys wybranych problemów), 29. Jedność kultury ratowana przez różnicę. V. Jakie relacje? 30. Edukacja a problem kształtowania relacji społecznych. Pomiędzy wyzwaniem podmiotowości a interwencją w związek człowieka i świata, 31. Refleksja teoretyczna nad problemem równości - egalitarystyczne konteksty badań socjologicznych i pedagogicznych, 32. Edukacyjne złudzenie równości szans a możliwość afiliacji w obszar wspólnoty politycznej, 33. udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów, 34. Chłopcy i ich ojcowie a zjawisko przemocy w szkole, 35. Wyzwania współczesnej i przyszłej edukacji osób zagrożonych dyskryminacją, 36. Pytania o relacje w przestrzeni życia społecznego kreowane wokół opozycji sprawność - niepełnosprawność, 37. Dziecko z uszkodzonym słuchem w szkole - integracja, alienacja czy świadomy wybór, 38. O rozumieniu codzienności szkoły - inspiracje dokumentarnej ewaluacji przestrzeni społecznej, 39. Pokoleniowy charakter "patriotyzmu" jako zjawisko pedagogiczne. Fragment badań nad porozumiewanem się młodzieży i dorosłych. VI. Jaki paradygmat? 40. Jaki paradygmat?, 41. Metodologia pedagogiki praktycznie zorientowanej o funkcjonowanie edukacji, 42. Paradygmat humanistyczny w pedagogice a pedagogika humanistyczna, 43. Paradygmat humanistyczny w pedagogice, 44. Badania fenomenologiczne w pedagogice: istota czy jakość?, 45. Paradygmatyczność polskiej historiografii pedagogicznej, 46. Historiografia jako przestrzeń etycznej wrażliwości, 47. Potoczne pojmowanie praktyczności pedagogiki, 48. Zmiana a upośledzenie społeczne. Traumatologiczne skutki przemian doby transformacji (wocenie reprezentantów nauk o wychowaniu), 49. Dyskurs wokół zmiany społecznej realizowany w okresie ostatniej dekady - wybrane aspekty, 50. Czas wolny jako propozycja wielowymiarowego wskaźnika wykluczenia społecznego. VII. Jaka polityka edukacyjna?: 51. Polityka edukacyjna jako przedmiota badań - wprowadzenie do dyskusji, 53. Koncepcje analizy uwarunkowań polityki edukacyjnej, 54. Polityka edukacyjna w Polsce na tle priorytetów Unii Europejskiej, 55. Przemiany systemu edukacji, 56. Polityka edukacyjna a wybór szkoły: analiza porównawcza na przykładach wybranych krajów, 57. Ustawiczna edukacja zawodowa wobec europejskiego rynku pracy, 58. Współczesne koncepcje kształcenia przyszłych pracowników wkontekście zawodowej edukacji ustawicznej, 58. Sektorowy dialog społeczny w edukacji, 59. Uczenie sie młodzieży wiejskiej - między potrzeba a realizacją, 60. Wspomaganie całożyciowego przekonstruowania kompetencji zawodowych klienta - nowa kompetencja doradcy zawodowego. VIII. Jaka przyszłość, jaka szkoła?: 61. Edukacja dla równości czy edukacja dla najlepszych? Kontrowersje wokół selekcyjnej funkcji szkoły współczesnej, 62. Polska szkoła w poszukiwaniu swojej świadomości, 63. Szkoła jako świadomość zbiorowa, 64. Zmiana społeczno-edukacyjna w Polsce w doświadczeniu średniego pokolenia nauczycieli w świetle badań autobiograficznych, 65. Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu swojej samoświadomości, 66. Edukacja obywatelska w Polsce na tle tendencji w szkołach europejskich w świetle pedagogiki kultury, 67. Społeczne konteksty sukcesu, 68. Pokolenie Niewolników Sukcesu? O fenomenie sukcesu we współczesnej kulturze i aktualnym wymiarze zjawiska zwanego "wyścigiem szczurów", 69. Społeczne funkcje szkolnictwa wyższego a tożsamość bułgarskiego uniwersytetu, 70. Edukacja i odtwarzanie struktury społecznej: studium porównawcze na przykładzie Brazylii, Rosji i Finlandii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
Część I: Przedmiot badań - perspektywa dyscyplinarna. Eksplikacja pojęcia "przedmiot badań pedagogiki"; Wychowanie i jego konteksty w perspektywie pozapedagogicznej i pedagogicznej; Komplikacje i dylematy przy określaniu przedmiotu badań pedagogicznych; Przedmiot pedagogiki w kontekście jej wyzwań i założeń; Edukacja - moralność - sfera publiczna. Część II: Przedmiot badań - perspektywa subdyscyplinarna. Wśród aspektów, wymiarów, poziomów i biegunów, czyli o próbie konceptualizacji przedmiotów badań pedagogiki twórczości; Warunki uczestnictwa społecznego - uwagi o przedmiocie pedagogiki specjalnej; Potencjał badawczy antropologii pedagogicznej - przedmioty i konteksty badań. Część III: Sposoby poznawania rzeczywistości pedagogicznej. Metodologiczna struktura przedmiotu badań pedagogiki; Dziedzina i pogranicza poznania naukowego oraz badań w pedagogice; Rzeczywistość pedagogiczna a sposoby jej poznawania - perspektywa interpretacyjna; Obiektywistyczne, konstruktywistyczne i neoobiektywistyczne ujęcie przedmiotu badań pedagogicznych; Konceptualizacja przedmiotu badań pedagogicznych w kontekście społecznej teorii strukturacji Anthony'ego Giddensa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Tożsamość i miejsce pedagogiki opiekuńczej w systemie nauk o wychowaniu: O tożsamości pedagogiki opiekuńczej; Pedagogika opiekuńcza w procesie rozwoju; Inspiracje chrześcijańskie w pedagogice opiekuńczej' Wspomaganie rozwoju i zdrowia jako przedmiot zainteresowań pedagogiki opiekuńczej; O postawie twórczej w pracy socjalno-opiekuńczej; Wspólne obszary badań pedagogiki społecznej i opiekuńczej. Cz. II Pedagogika opiekuńcza jako dyscyplina praktyczna: Pomocniczość w pracy opiekuńczej i socjalnej; Aksjologia i prakseologia opieki nad osobami niepełnosprawnymi wobec normalizacyjnego paradygmatu pedagogiki specjalnej; Niedostrzegane aspekty procesu opieki i wychowania integralnego; Kompetencje pracowników socjalnych do wypełniania zadań w systemie w pomocy dziecku w rodzinie; System opieki nad dziećmi i młodzieżą w Danii; Wyzwania oraz ograniczenia w praktyce funkcjonowania systemu opieki; Zarys koncepcji profilaktyki i opieki nad dzieckiem w reformowanym systemie oświaty; "Stowarzyszenie:Trarwa" i "pedagog uliczny" jako formy aktywizacji młodzieży w środowisku lokalnym. Cz. III Metodologiczne inspiracje pedagogiki opiekuńczej: Podejście jakościowe w badaniach z pedagogiki opiekuńczej; Wykorzystanie analizy systemowej w badaniach nad rodzinami zastępczymi - refleksja metodologiczna; Obecność - uczestnictwo w relacji człowieka z człowiekiem - opiece. Cz. IV Rola pedagogiki opiekuńczej w pedagogicznym kształceniu akademickim: Transformacje w kształceniu pedagogów opiekuńczych; Przygotowanie studentów pedagogiki opiekuńczej do pracy - potrzeby a rzeczywistość; Kompetencje zawodowe opiekuna w planach specjalistycznego kształcenia na Akademii Bydgoskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Proces kształcenia i jego uwarunkowania: 1. W stronę szkoły jako organizacji uczącej się, 2. Wyzwania edukacyjnej współczesności, 3. Wpływ standardów kwalifikacji zawodowych na cele kształcenia w systemie szkolnym, 4. Priorytetowe cele edukacji w procesie integracji europejskiej, 5. Cząstkowe i finalne cele kształcenia. Rzeczywiste kwalifikacje zawodowe, 6. W kręgu powodzeń i niepowodzeń edukacyjnych- "kręgi" inspirowane refleksją i namysłem pedagogicznym Jubilata, 7. Kapitał kulturowy Polski w przededniu integracji europejskiej- wnioski dla edukacji, 8. Transgresyjne podejście do procesu kształcenia, 9. Aktualne uwarunkowania procesu kształcenia w uczelniach akademickich, 10. Refleksie nad edukacją nauczycielską, 11. Autorytet współczesnego nauczyciela i jego uwarunkowania, 12. Reforma edukacji a nauczyciel (refleksje metodologiczne), 13. Skuteczność procesu kształcenia nauczycieli, 14. Zmiany w polskim szkolnictwie na tle cywilizacji informatycznej, 15. Media wyznacznikiem zmian organizacji procesu kształcenia, 16. Edukacyjna perspektywa alfabetyzacji medialnej, 17. Edukacja wobec poliparadygmatyczności nauk o niej, 18. Udział technik komputerowych w aktywizowaniu metod kształcenia, 19. Aplikacyjna wartość metod stosowanych podczas nauczania uczenia się czynności motorycznych, 20. Kształcenie zintegrowane w świetle opinii nauczycieli, uczniów i rodziców, 21. O niektórych kompetencjach przyszłych nauczycieli- głos w dyskusji, 22. O re-kreację profesjonalizmu pedagoga, 23. Internaty szkół podstawowych w prcesie kształcenia dzieci wiejskich, 24. Zastosowanie koncepcji " e-learning" w edukacji dorosłych, 25. Kształcenie formalne wobec zadania wzbudzania i wspomagania autoedukacji, 26. Model asynchronicznego uczenia się w sieci globalnej, 27. Studenci bilingwalni w procesie kształcenia pedagogicznego w Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 27. Samodzielność uczenia w procesie kształcenia w świetle podejścia interakcjonistycznego, 28. Postawy wobec kultury fizycznej młodzieży szkolnej kończącej edukację na poziomie gimnazjalnym, 29. Czy właściwości osobowościowe, temperamentalne i motywacyjne ucznia wpływają na jego osiągnięcia w samoregulowanym uczeniu się motorycznym?, 30. Co się dziej z pracami domowymi uczniów ?, 31. O źródłach autorytetu nauczyciela refleksji kilka, 32. Funkcja motywacyjna oceny szkolnej w opinii uczniów, 33. Wymiar twórczości pedagogicznej, 34. Czym jest dzisiaj edukacja kulturalna, 35. Aktywizująca strategia kształcenia w edukacji najmłodszych, Cz. II Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji: 1. Praca i naród u Norwida, 2. Ku humanistycznej edukacji, 3. W poszukiwaniu pedagogicznej wizji przekształcenia świata- zderzenie tradycji z wartościami społeczeństwa ponowoczesnego, 4. wartości dialogu w edukacji, 5. Wartości w koncepcji wielostronnego życia i bycia, 6. Edukacja a zagrożenia i ochrona człowieka, 7. Rola wartości w wychowaniu, 7. Systemy i hierarchie wartości edukacyjnych, 8. Preferowane wartości współczesnej młodzieży, 9. O arystotelesowskiej tradycji rozwoju filozofii nauki i edukacji w kulturze europejskiej, 10. Cnota wyrozumiałości jako współczesna wartość hodegetyczna, 11. Spotkania z Profesorem Kazimierzem Denkiem na ścieżkach nauki, oświaty i dydaktyki, 12. Funkcje poznawcze kształcenia a prawda jako kategoria aksjologiczna pedagogiki, 13. Sens życia według wartości wyzwaniem dla współczesnej pedagogiki, 14. Komunikacja w sztuce, 15. Edukacja aksjologiczna warunkiem humanizmu we współczesnej szkole, 16. Nauczycielski autorytet w patriotycznej edukacji młodzieży, 17. Nauczyciele nauczycieli- sztuka kształcenia i kształtowania z pozycji chrześcijaństwa, Cz. III Pedagogiczne aspekty krajoznawstwa i turystyki w szkole: 1. "Wpisany" w krajobrazy, 2. Szkolne krajoznawstwo i turystyka wobec wyzwań współczesności, 3. Kadry dla turystyki, czyli przypomnienie działalności Podyplomowego Studium Kultury i Turystyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 4. Miejsce turystyki w autorozwoju, 5. Zajęcia pozalekcyjne we współczesnej szkole, 6. Edukacja regionalna a eurointegracja, 7. Edukacja leśna zintegrowana, 8. Egzotyka polskiego pogranicza. Reminiscencje krajoznawczo- turystyczne, 9. Wycieczki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 10. Wspólnie z Profesorem Kazimierzem Denkiem Nagórskich szlakach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poglądy Helny Radlińskiej w nowym stuleciu, 2. Wyzwania dla pedagogiki mediów w bibliotekach, 3. Pedagogika biblioteczna w spoęłczenstwie wiedzy, 4. Biblioteki i działalność edukacyjna, 5. Funkcje edukacyjne biblioteki a medializacja otoczenia, 6. Kształcenie bibliotekarzy w pedagogicznej mądrości, 7. Pernamentna edukacja specjalistów inforamcji naukowej wobec oczekiwań środowiska akademickiego, 8. Spór o wizerunek bibliotekarza, 9. Słowo w epoce ponowoczesnej, 10. Elementy retoryki praktycznej w bibliotece, 11. Zadania edukacyjne współczesnej biblioteki na przykłądzie działalności Biblioteki Publicznej, 12. Wykorzystanie multimediów w procesie edukacyjnym na przykładzie lekcji bibliotecznej, 13. Zachodnioniemieckie doświadczenia w dziedzinie pedagogiki bibliotekcznej i regionalnej, 14. Z chaosu do łądu poprzez apart informacyjny współczesnej biblioteki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Praktyki studenckie w kształceniu akademickim: Praktyka pedagogiczna jako przedmiot kształcenia uniwersyteckiego. Między założeniami a osiąganymi kompetencjami; Metoda projektów w konstruktywistycznym modelu praktycznego kształcenia przyszłych nauczycieli; Ocena jakości praktyk pedagogicznych w zakresie przygotowania nauczycieli do współpracy z rodzicami; Reprezentacje społeczne praktyk pedagogicznych- konstruowanie profesjonalizmu wykładowców, nauczycieli i studentów; Wymiary przygotowania praktycznego w zakresie pedagogiki opiekuńczej; Praktyka opiekuńczo-wychowawcza w kształceniu pedagogicznym przyszłych nauczycieli; 2. Praktyki pedagogiczne w procesie przygotowania do zawodu nauczyciela: Motory zmian na rynku pracy a kształtowanie pożądanych kompetencji w toku kształcenia akademickiego; Praktyka pedagogiczna w szkole- diagnoza i propozycje doskonalenia; Praktyki pedagogiczne- obszary zaniedbane i możliwości doskonalenia; Osobliwości praktyk pedagogicznych w szkole- studium krytyczne; praktyki pedagogiczne w kształceniu nauczycieli; 3. Projekty i ich realizacja- egzemplifikacje: Rozwijanie refleksji pedagogicznej studentów podczas praktyki pedagogicznej w przedszkolu i szkole w świetle doświadczeń z realizacji projektu "Poznać-Zrozumieć-Doświadczyć. Praktyczne przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela wczesnej edukacji"; Praktyczne przygotowanie nauczycieli edukacji elementarnej. O roli współpracy wyższej uczelni z interesariuszami zewnętrznymi. Tworzenie sieci wspólnych działań; Model kształcenia nauczycieli w Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym w Siedlcach; Pomiędzy rzeczywistością a wyobrażeniem studentów- propozycje zmian w zakresie odbywania praktyk pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagogiczne konteksty edukacji rodziców. Z historii kształcenia rodziców; Programy Szkoły Rodziców jako przejaw troski o wychowanie do rodzicielstwa; Wiedza rodziców o wychowaniu podstawą planowania edukacji; Permanentna edukacja rodziców pilnym wyzwaniem doby współczesnej w świetle nauczania Jana Pawła II; Szkoła Rodziców w świetle nauczania Jana Pawła II; Problem podmiotowości wychowanka - aspekt pedagogiczny; Kulturowy kontekst wychowania dziecka wyzwaniem dla edukacji rodziców. Część II: Kierunki edukacji rodziców w dyskursie pedagogicznym. Kultura pedagogiczna rodziców a rodzinna edukacja medialna; Pedagogiczne aspekty "kultury medialnej" rodziców; Specyfika religijnego wychowania w rodzinie; Pomoc rodzicom w wychowaniu moralnym dzieci w świetle pism Luigiego Giussaniego; Znaczenie świadomości rodziców w zakresie kształtowania poczucia sensu życia; Znaczenie ojca w kształtowaniu tożsamości płciowej córki; Źródła i czynniki kształtujące kulturę pedagogiczną ojców - na przykładzie badań w środowisku wielkomiejskim; Świadomość opiekuńczo-wychowawcza rodziców dzieci przewlekle chorych; Formacja rodziców zastępczych a potrzeby dzieci opuszczonych. Część III: Instytucje i środowiska wspierające rodzicielstwo. Szkoła rodzenia szkołą rodzicielstwa; Miejsce rodziny i instytucji przedszkola w wychowaniu dziecka - stan aktualny i możliwości; Szkoła rodzinie, ale i rodzina szkole - dylemat stale otwarty; Rodzice znaczącym podmiotem edukacji szkolnej; Edukacja zdrowotna w szkole - współpraca szkoły z rodzicami; Rodzina jako miejsce wychowania świeckiego i religijnego w diecezji lubelskiej w okresie międzywojennym; Parafia katolicka a edukacja rodziców; Ocena psychoedukacyjnych walorów publikacji na temat Szkół dla Rodziców w miesięczniku "Twoje Dziecko"; Edukacja rodziców w świetle doświadczeń pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej z rodziną; Wolontariat wobec rodziców niewydolnych wychowawczo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , 245)
1. Tożsamość naukowa i dojrzałość metodologiczna: Uwagi o tożsamości; Nauka jedna- wielość dróg do jej uprawiania; Czy podejmowanie odkrywczych przełomowych badań jest wynikiem jedynie dojrzałości metodologicznej czy już dojrzałości badawczej? Na drodze do kształtowania tożsamości uczonego; Koncepcja badań pedagogicznych- specyfika i uwarunkowania realizacyjnej; Tożsamość osobowa uczonego; O drodze do naukowej tożsamości; Intuicja i introspekcja w poszukiwaniu własnej tożsamości naukowej; Dojrzałość osobowa badawcza oraz jego dojrzałość i gotowość badawcza w warunkach współczesności; Dojrzałość metodologiczna w warunkach transformacji; 2. Wybrane aspekty ogólnometodologiczne: Konceptualizacja mega problemu jako pierwszy etap procesu badawczego; O pożytku z badań w obszarze pracy socjalnej; O trudnej sztuce wyszukiwania owocnych tematów badań; Metodologiczne faux pas w badaniach naukowych- przypadek czy nonszalancja?; 3. Koncepcja badań własnych- ocena i uwarunkowania: Koncepcja pracy promocyjnej- rola promotora i doktoranta; Dobra koncepcja badań własnych- kryteria oceny oraz niezbędne narzędzia do jej przeprowadzania; Dojrzałość metodologiczna i osobista badacza jako podstawa trafnej koncepcji badań własnych; Dobra koncepcja badań własnych to efekt dojrzałości metodologicznej; Praca pedagoga w kontekście metod badawczych w psychologii i pedagogice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika kultury jako wielki kierunek myśli pedagogicznej; 2. Założenia filozoficzne i metodologiczne pedagogiki kultury; 3. Czołowi przedstawiciele pedagogiki kultury w Polsce okresu dwudziestolecia międzywojennego; 4. Problematyka wychowania narodowego, państwowego i obywatelskiego; 5. Pedagogika kultury po drugiej wojnie światowej; 6. Pedagogika religijna, chrześcijańska i personalistyczna- bliska pedagogice kultury; 7. Kontrowersje i dylematy pedagogiki kultury i edukacji kulturowej w Polsce; Teksty: W. Dilthey, S. Essen; B. Nawroczyński, B. Suchodolski, K. Górski, B. Suchodolski; I. Wojnar
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Założenia praktyk pedagogicznych- egzemplifikacje badawcze: Konteksty przygotowania i organizowania praktyk pedagogicznych; Jakiego pedagoga potrzebuje współczesna szkoła?; W poszukiwaniu modelu praktyk pedagogicznych do realizacji zadań profilaktycznych w szkole; Badania w działaniu podczas zawodowych praktyk pedagogicznych- walory aktywizowania przyszłych nauczycieli; O możliwościach realizowania refleksyjnej praktyki; 2. Projekty i programy praktyk pedagogicznych: Założenia i realizacja praktyk pedagogicznych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego- perspektywa doświadczeń studentów i nauczycieli akademickich; Kształtowanie kompetencji i umiejętności pedagogicznych przyszłych nauczycieli w trakcie praktyk pedagogicznych- analiza wybranych zagadnień; Pracownia Konsultacji i Poradnictwa Psychologicznego dla dzieci młodzieży jako miejsce studenckiej praktyki pedagogicznej; Nauczyciel wychowania fizycznego wobec chuligaństwa stadionowego- propozycja praktycznych zajęć dla studentów pedagogiki na przykładzie projektu "Jestem fair" realizowanego w Łodzi; Promowanie zdrowia i bezpieczeństwa w łódzkich placówkach- praktyczne zajęcia studentów; 3. Doświadczenie praktyk- perspektywa nauczycieli akademickich, nauczycieli w szkole i studentów: Doświadczenia z praktyk pedagogicznych- perspektywa studentów, perspektywa pedagoga szkolnego, perspektywa nauczyciela akademickiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wieś jako obszar animacji współpracy środowiskowej, 2. Wspólnota: włączanie zamiast wykluczenia. Przeciw repulsywnym praktykom w życiu lokalnym społeczności, 3. Mała społeczność - wielkie sprawy. Lokalne i globalne wymiary współpracy środowiskowej, 4. Przykłady dobrej praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
1. O wiedzy pedagogicznej: Wiedza w pedagogice i wiedza pedagogiczna; Treści i źródła badan pedagogicznych; Prawidłowości i/lub kontekst jako kryteria tworzenia wiedzy pedagogicznej; Kształtowanie (się) pedagogicznej wiedzy nauczycielskiej - w procesie stawania się i bycia nauczycielem - epitafium. 2. Orientacje metodologiczne w tworzeniu wiedzy: Metodologia spod znaku x? a humanistyczna tożsamość pedagogiki; Poznawczy status danych jakościowych; Kilka metodologicznych problemów tworzenia i przekazu fenomenologicznej wiedzy o wychowaniu; Hermeneutyka jako metodologia rozumienia i interpretacji wiedzy pedagogicznej; Konstruowanie wiedzy o rodzaju w edukacji. 3. Praktyka tworzenia wiedzy: Kryteria waloryzacji praktyki badawczej - między inhibitacją metodologiczną a permisywnym toleratnyzmem; Geneza pytań problemowych w badaniach pedagogicznych - dziedziczenie, odkrycie, zredefiniowanie; O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych; Deskrypcje etnograficzne i konstruowanie wiedzy kulturowej w pedagogice. 4. Otwarcie dyskusji: W nawiązaniu do wystąpień - dyskusja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna pedagogika społeczna w perspektywie ontologicznej i aksjologicznej, 2. Próba odczytania Stanisława Kawuli teorii dysonsnu pedagogicznego, 3. Pedagogika społęczna jako "metateoria" europejskiej pracy socjalnej, 4. Problematyka dystansu społecznego emigrantów, 5. Ramy prawne edukacji dla przedstawicieli mniejszości narodowych w Polsce, 6. Dialog międzykulturowy na Warmii i Mazurach, 7. Edukacja ekologiczna w kształceniu studentów kierunków pedagogicznych, 8. Strategie adaptacyjne i emancypacyjne współczesnych Polek, 9. Idea edukacji pernamentnej w magazynach luksusowych dla kobiet a aspiracje edukacyjne czytelniczek, 10. O potrzebie wielowymiarowej analizy ubóstwa dzieci i młodzieży - kilak uwag pedagoga społecznego, 11. System wsparcia i pomocy bezdomnym w województwie warmińsko-mazurskim, 12. Społeczne aspekty starości i starzenia się człowieka, 13. Starość człowieka w perspektywie instytucjonalnych form pomocy, 14. Kilka refleksji wokół pojęć "młodzież" i "młodość", 15. Zainteresowania kulturalne młodziezy olsztyńskich szkół ponadgimnazjalnych, 16. Rola teatru w edukacji równoległej - refleksje teoretyczne, 17. Rodzinne konteksty poslkiej polityki społecznej i pracy socjalnej, 18. W stronę pedagogiki rodziny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Specjalne trudności w uczeniu się i zaburzenia rozwojowe oraz sposoby ich przezwyciężania: Nasilenie zjawiska specyficznych i niespecyficznych trudności w uczniów wśród uczniów szkół masowych w świetle wyników ankiety. Formy pomocy uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna w przezwyciężaniu trudności i niepowodzeń szkolnych. Charakterystyka procesów pamięciowych dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną. Spostrzeganie siebie i innych a decentracja interpersonalna u dzieci z problemami zdrowotnymi z młodszych klas szkolnych. Trudności przystosowawcze uczniów dyslektycznych ujawniające się w samoocenie. Neurolingwistyczne programowanie jako metoda wspomagania dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej. Wspomaganie uczniów szkoły podstawowej przejawiających trudności w nauce i zachowaniu(na przykładzie Szkoły Podstawowej im. B. Malinowskiego w Woli. Woj. katowickie). Rola pedagoga szkolnego w zasadniczej szkole zawodowej we wspomaganiu ucznia z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi. Nowe spojrzenie na rewalidację indywidualną uczniów słabo widzących z trudnościami w nauce. Dlaczego warto wykorzystywać komputery w rewalidacji dzieci o zaburzonym rozwoju? Wspieranie rodzin dzieci zdolnych-przykładowe doświadczenia angielskie. II. Stymulacja rozwoju osób upośledzonych umysłowo: Metody nauczania całościowego stosowane w kształceniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Założone a rzeczywiste funkcje podręcznika dla ucznia lekko upośledzonego umysłowo. Organizacja pomocy upośledzonym dzieciom w wieku przedszkolnym w Rosji. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych w procesie wspomagania rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Wpływ nauczania dwupoziomowego na wspomaganie młodzieży z upośledzeniem umysłowym. Rola ćwiczeń logarytmicznych w terapii pedagogicznej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. III. Założenia i realizacja idei integracji dzieci niepełnosprawnych: Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych. Modyfikacja postaw przyszłych pedagogów wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji z zespołami klasowymi. Wspomaganie rozwoju uczniów w zespołach integracyjnych w klasach początkowych. Integracja a uczenie "bycie człowiekiem". Podmiotowa rola rodziców w edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu. Wychowanie słuchowe jako czynnik umożliwiający integrację społeczną osób niepełnosprawnych. Podyplomowe studium z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci słabo widzących i niewidomych. Kontakty rodziców z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym uczącym się w szkole specjalnej. Integracja uczniów niedostosowanych społecznie ze środowiskiem jako podstawa działalności profilaktyczno-rehabilitacyjnej szkoły. Dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego w młodszym wieku szkolnym-próba charakterystyki. Potrzeby terapeutyczno - edukacyjne dziewczynek z zespołem Retta a polska rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.237)
1. Profesor Jerzy Niemiec doktorem honoris causa Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy: Twórcze i ciekawe życie Profesora Jerzego Niemca- laudacja z okazji otrzymania tytułu doktora honoris causa NANO Ukrainy; Oddanie nauce, prawdzie, duchowości, Perspektywiczne idee i koncepcje Profesora Jerzego Niemca- w kontekście międzynarodowym; 2. Badania komparatystyczne: analizy porównawcze i podstawy metodologiczne: Szczególne znaczenie badań porównawczych dla pedagogiki; Nauczyciel w wymiarze porównań historycznych: od nowożytności do wieku kompetencji; Komparatystyka w kontekście procesów globalizacji i procesów integracyjnych; Poradnictwo zawodowe w Szwecji w kontekście badań komparatystycznych; Miejsce pedagogiki porównawczej w planie studiów uniwersytetu pedagogicznego; Niepowodzenia szkolne- watki porównawcze; Działalność Centrum Polonistyki w Żytomierzu; Krystalizacja i zmiany modeli szkolnictwa wyższego w Europie- perspektywa porównawcza; Nowe narzędzia organizacji kształcenia w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego; Wybrane elementy systemu edukacyjnego we Francji; Organizacja kształcenia ludzi trzeciego wieku w krajach Europy Zachodniej; Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów w polskiej i fińskiej praktyce pedagogicznej; Transeuropejski wymiar rozwoju wyższej edukacji pedagogicznej; Edukacja ekonomiczne w Polsce na tle celów strategicznych systemów edukacji w Unii Europejskiej; Sztuka w systemach edukacji za granicą: analiza porównawcza; osobliwości świadczenia usług edukacyjnych osobom bezrobotnym w amerykańskich ośrodkach rozpowszechniania wiedzy; Czas wolny i uczestnictwo w kulturze młodzieży polskiej i francuskiej; Nowe kierunki badań komparatystycznych; 3. Teoretyczne i praktyczne analizy w szerokim kontekście badań porównawczych: Wybrane elementy wdrażania innowacyjnego kształcenia pedagogicznego w uniwersytecie klasycznym; Bezpieczeństwo jako wartość; Przygotowanie pedagogiczne kandydatów na nauczycieli; Refleksyjne podejście jako strategia podwyższania kwalifikacji zawodowych nauczyciela; Edukacja dorosłych: współczesne wyzwania; Wychowanie przedszkolne w świetle nowej podstawy programowej, czyli bliżej dziecka; 4. Wybrane problemy badań naukowych: Pochylenie się nad twórczością Tadeusza Kotarbińskiego; Konceptualizacja zmiennych oraz ich operacjonalizacja w procesie badania naukowego; Analiza danych zastanych w aspekcie metodologii badań naukowych; Nauczyciel- badacz w praktyce edukacyjnej; Eksperyment rotacyjny; Ilościowa interpretacja wyników badań; Wolność poszukiwań badawczych na tle całokształtu wartości związanych z nauka; Zjawisko mobbingu w środowisku nauczycielskim komunikat z badań; Proces boloński w polskich uczelniach pedagogicznych- wyniki badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Socjologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Wydział Historii i Nauk Społecznych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Tom 3)
Przedmowa. 1. Anatomia i motywy zbrodni. Zabójstwa popełnione przez nieletnich. Studium kryminologiczne; "Niezrozumiałe" motywy zabójstw dokonanych przez młodocianych; Sylwetki psychospołeczne młodocianych sprawców zabójstw; Nieletni i młodociani rodzicobójcy; Młodociani sprawcy zabójstw w rodzinie; Historia życia mordercy - analiza przypadku. 2. Więzienie i resocjalizacja. Odurzeni śmiercią; Resocjalizacja zabójców w polskich zakładach karnych - oczekiwania i możliwości; Resocjalizacja młodocianych morderców. 3. Agresja i przemoc. Proces akulturacji a agresja społeczna; Przemoc w grach elektronicznych - wybrane skutki psychospołeczne; Postawy młodzieży wobec przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idea wspólnoty dla edukacji. Społeczny kontekst budowania wspólnoty. Aksjologiczne i antropologiczne konteksty budowania wspólnoty. Wspólnota edukacyjna w świecie współczesnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.126)
1. Ogólne problemy badań humanistycznych: Biografie a sytuacje dla autokreacji; Metodologia badań humanistycznych a badania pedagogiczne; Badania oświatowe na Ukrainie- podstawowe kierunki, specyfika organizacyjna, perspektywy; Pseudohipotezy i pseudoteorie (naukowe); Z podstawowych zagadnień metodologii nauk; Działalność organizatorska w badaniach naukowych; Obserwacja i eksperyment w badaniach pedagogicznych; Kryteria oceny jakościowej prac naukowych; Teorie pedagogiczne na tle transcedentalnego interpretacjonalizmu- rozważania wprowadzające; O logicznych podstawach eksperymentu; Rola interpretacji w metodologii badań społecznych; Problemy metodologiczne badania wartości społecznych w konsumpcji; 2. Próba badawcza i jej dobór: Podstawowe problemy teorii doboru próby; Dobór próby badawczej; Dylematy i decyzje metodologiczne przy określaniu minimalnej wielkości próby; 3. Charakterystyka wybranych obszarów badań pedagogicznych: Tendencje zmian w edukacji dla bezpieczeństwa- jako nowy obszar badań pedagogicznych; Kształcenie ustawiczne jako platforma edukacyjna i ważny obszar badań; Transformacja celów w edukacji jako obszar badań naukowych; Kwalifikacje zawodowe absolwentów szkół obszarem badań pedagogiki pracy; Elementy wspólne i rozbieżne standardów kwalifikacji zawodowych i standardów egzaminacyjnych; 4. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: Kompleksowe badania eksperymentalne; Komputer jako wielofunkcyjne medium w placówkach wychowania przedszkolnego- wyniki badań; Psychologiczno-pedagogiczne przygotowanie nauczyciela przedmiotów ogólnotechnicznych; Techniczna wiedza pojęciowa uczniów szkół zawodowych; Poziom akceptacji dzieci chorych na anoreksję w rodzinie: wyniki badań; Znacznie wyboru dalszej drogi edukacyjnej przez uczniów na etapie nauki w gimnazjum- w świetle badań własnych; Znajomość pojęć szkolnych uczniów trzecich klas gimnazjum, a ich pochodzenie społeczne; O komunikacji dialogowej miedzy młodzieżą a nauczycielami- na podstawie badań własnych; 5. Rozważania różne: Demokracja- jak uczyć jej w szkole; Wybrane krytyczne poglądy na temat funkcjonowania szkoły i nauczyciela; Rozwój i awans zawodowy nauczyciela na przełomie XX i XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej