Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(15)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(15)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(15)
Autor
Kuć Małgorzata
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Świtka Jan
(2)
Baraniak Barbara
(1)
Blandzi Seweryn
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Fontana David
(1)
Furman Wojciech (1946- )
(1)
Herbart Johann Friedrich
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Malinowski Jan A
(1)
Ośko Stanisław
(1)
Przanowska Małgorzata
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Sałata Elżbieta
(1)
Starnawski Witold
(1)
Stera Teodor
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Szewczyk Kazimierz
(1)
Witkowski Lech (1951- )
(1)
Wojnar Irena (1924-2021)
(1)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(1)
Wrońska Marta
(1)
Zandecki Aleksander
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Pedagogika
(5)
Wartość
(5)
Nauczyciele
(4)
Etyka
(3)
Nauczanie
(3)
Wychowanie
(3)
Etyka społeczna
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Autorytet
(1)
Charakter
(1)
Deontologia (etyka)
(1)
Dualizm (filozofia)
(1)
Dzieci
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Elias, Norbert (1897-1990)
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka dziennikarska
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Mirski, Józef (1882-1943)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Mysłakowski, Zygmunt (1890-1971)
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież
(1)
Narkotyki
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nawroczyński Bogdan (1882-1984)
(1)
Pedagogika penitencjarna -- materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody -- Polska
(1)
Pedeutologia
(1)
Praca
(1)
Prawda
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radiofonia
(1)
Rowid, Henryk 1877-1944)
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Samobójstwo
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjologia nauki
(1)
Sośnicki, Kazimierz (1883-1976)
(1)
Suchodolski, Bogdan (1903-1992)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szuman, Stefan (1889-1972)
(1)
Służba więzienna -- psychologia -- materiały konferencyjne
(1)
Służba więzienna -- socjologia -- Polska -- od 1989 r. -- materiały konferencyjne
(1)
Telewizja
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie chrześcijańskie
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Filozofia i etyka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz.I Cel wychowania: 1. Rządzenie dziećmi, 2. Wychowanie właściwe. Cz.II Wielostronność zainteresowania: 1. Pojęcie wielostronności, 2. Pojęcie zainteresowania, 3. Przedmioty wielostronnego zainteresowania, 4. Nauczanie, 5. Tok nauczania, 6. Rezultat nauczania. Cz.III Siła moralna charakteru: 1. Co to jest charakter?, 2. Pojęcie moralności, 3. W czym objawia się charakter moralny?, 4. Naturalny bieg koształcenia charakteru, 5. O kierownictwie, 6. O szczegółach kierownictwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychować człowieka mądrego : zarys etyki nauczycielskiej / Kzimierz Szewczyk. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013. - 174, 2] s. ; 21 cm.
1. Wartości moralne i ich konflikt. Wprowadzenie do etyki normatywnej; 2. Pojęcie człowieka mądrego. Wprowadzenie do etyki nauczycielskiej; 3. Podstawowe stanowiska etyczne. Absolutyzm i utylitarym; 4. Odpowiedzialność i sprawiedliwość jako wartości etyki nauczycielskiej; 5. Pojęcie godności. Godność nauczyciela i godność ucznia; 6. Moralne aspekty relacji nauczyciel-uczeń; 7. Tolerancja i wyrozumiałość; 8. Jednostka i społeczeństwo. Wprowadzenie do etyki społecznej; 9. Moralne aspekty ochrony przyrody żywej. Wprowadzenie do etyki ekologicznej; 10. Dziecko i śmierć. Wprowadzenie do tanatologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wartości moralne w procesie socjalizacji, 2. Wartości moralne a odpowiedzialność za proces resocjalizacji, 3. Wartości moralne a skuteczność procesu resocjalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.174)
Pedagogika pracy wobec problemu wartości: Wartości podstawą określania celów edukacji we współczesnej szkole; Istotność treści kształcenia z pedagogiki pracy; Praca jako wartość w pedagogice pracy; Aksjologiczne problemy pedagogiki pracy; Pedagogika pracy w cywilizacji bitowej; Jakość jako jedna z wartości w pedagogice pracy; Badania biograficzne i ich aplikacje w pedagogice pracy; Zawodowe samookreślenie, zawodowa identyczność, identyfikacja; ukierunkowanie na przyszły zawód jako problem badawczy pedagogiki pracy; 2. Praca w kręgu wartości: Etyczny wymiar pracy ludzkiej- inspiracja myślą Józefa Tischnera; Wartość pracy w świadomości młodzieży; Praca jako wartość ze wzglądu na zaspokajanie ludzkich potrzeb; Postrzeganie wartości pracy w zróżnicowanych środowiskach społecznych; Aretologiczny wymiar pracy człowieka; Homo laborans- personalistyczne inspiracje pedagogiki pracy; 3. Edukacja zawodowa miejscem upowszechniania wartości: Aksjologia podstawą odbudowy i rozwoju teorii edukacyjnej; Etyka pedagogiczna; Aksjologiczny wymiar kwalifikacji i ich struktur; Kształtowanie kompetencji podmiotowych poprzez edukacją; Kształcenie ustawiczne przeciw marginalizacji i wykluczeniu; Od etosu pracy do społeczeństwa wiedzy; Wartości towarzyszące wyborom dróg edukacyjnych absolwentów liceów profilowanych; 4. Wartość- kryterium kształtowania postaw zawodowych i pracowniczych: Wartości w pedagogice pracy nauczyciela akademickiego: współczesność i przyszłość; O kulturze pracy i odpowiedzialności nauczyciela akademickiego- mistrza; Wychowanie pracownicze- możliwości kształtowania sylwetek pracowników; Zdrowie jako wartość; Wypalenie zawodowe zagrożeniem współczesnego miejsca pracy; Kształtowanie postaw twórczych w ramach kształcenia formalnego, pozaformalnego i nieformalnego na przykładzie Akademii Młodych Twórców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Aksjologia a studia pedagogiczne: 1. Akjologiczne wymiary ksztalcenia pedagogów, 2. Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki i cele w kontekście akademickiego kształcenie pedagogów, 3. Potrzeba rekonstrukcji aksjologii w pedagogicznych studiach akademickich, 4. Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki w uniwersyteckim procesie dydaktyczmy, 5. Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca przebieg studiów pedagogicznych. II. Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym: 6. Filozofia człowieka - filozofia edukacji - rozwój moralny studenta, 7. Aksjologiczny wymiar celow kształcenia pedagogów, 8. Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli. Ogólne założenie i wnioski, 9. Edukacja aksjlogiczna pedagogów a problem przekazu wartości w wychowaniu, 10. Stymulowaniew rozwoju moralnego pedagogów - kontekst pedagogiczno - psychologiczny, 11. Rozwój emocjonalny jako zagubiona kategoria edukacji aksjologicznej szkoły wyższej. III. Edukacja aksjologiczna - kultura w edukacji: 12. Afirmacja osoby jako podstawa edukacji aksjologicznej w szkole wyższej, 13. Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania, 14. Pedagogika zabawy - nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej, 15. Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście czekających ich zadań dydaktyczno - wychowawczych w polskiej szkole, 16. Zajęcia tereneowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach jako specyficzna forma nauczania aksjologii, 17. dziedzictwo kulturowe jako wartość. Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej. IV. Świat wartości studentów i nauczyieli akademickich: 18. Wartości życia czlowieka w opinii studentów pedagogiki, 19. Świat czy światy wartości nauczycieli akademickich i studentów?, 20. Autoedukacja studentów w kotekście preferowanych wartości, 21. "Uczucia duchowe" jako zagrożona wartość w edukacji pedagogów, 22. Refleksyjność jako wartość w profesjonalnym kształceniu studentów, 23. Kształcenie uniwersyteckie jako przygotowanie do spotkania z osobą niepełnosprawną, 24. Edukacja akademicka niepełnosprawnych - wymiar aksjologiczny, 25. Czy mozna nauczyć cnoty?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Świadomość ekologiczna wyzwaniem dla edukacji, 2. Wpływ hierarchii wartości na formowanie postaw ekologicznych w rodzinie, 3. Młodzi konsumenci "cooltury", 4. Dorośli wobec zła wśród dzieci i młodzieży, 5. Postawy moralne młodzieży wobec zachowań dewiacyjnych, 6. Zachowania samobójcze młodzieży i jej stosunek do kary śmierci, 7. wybrane problemy przestrzegania norm prawnych przez młodzież w ujęciu pedagogicznym, 8. Dzieci i młodzież szkolna w kręgu przemocy, 9. młodzież a narkotyki - charakterystyka osób podejmujących terapię, 10. Dostosowanie wymagań szkolnych a zaspokajanie specjalnych potrzeb edukacyjnych i wychowawczych uczniów, 11. Prawne i społeczno-edukacyjne zakresy działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku szkolnym, 12. Szkolne zadania z zakresu promocji zdrowia a ogólnopedagogiczne kompetencje nauczycieli do ich podejmowania, 13. Jak usamodzielnić "dziecko" z dzieckiem? Program usamodzielniania niepełnoletniej matki z dzieckiem w świetle idei i praw, 14. Charakterystyka porównawcza wybranych cech osobowości młodocianych matek i uczenni liceum ogólnokształcącego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Założenia metodologiczno-poznawcze. 1. Fundament poznawczy - doświadczenie człowieka. 2. Teoretyczny i praktyczny aspekt pedagogii. 3. Metoda pedagogii - aspekt poznawczy. Część II: Doświadczenie wychowania jako źródło pedagogii. 1. Ontyczno-antropologiczne implikacje doświadczenia wychowania. 2. Wychowanie integralne. 3. Charakterystyka doświadczenia wychowania. Część III: Filozoficzne wymiary prawdy. 1. Prawda poznawcza, ontyczna i absolutna. 2. Doświadczalny aspekt prawdy. 3. Osobowy aspekt prawdy. Część IV: Moc prawdy. 1. Poznawcza moc prawdy. 2. Normatywna moc prawdy. 3. Osobowa moc prawdy - świadectwo. 4. Siła fałszu. 5. Milczenie prawdy. Część V: Prawda jako czynnik wyzwalający. 1. Związek prawdy i wolności w osobie - zniewolenie i wyzwolenie. 2. Człowiek jako byt zadany sobie - doskonalenie. 3. "Prawdziwość osoby". 4. "Zniewolenie" przez prawdę. Część VI: Prawda jako zasada wpływu wychowawczego. 1. Charakter wpływu wychowawczego. 2. Metafizyczne ujęcie wpływu. 3. Osobowe ujęcie wpływu. 4. Spotkanie - dynamiczny aspekt wpływu. 5. Subiektywne warunki efektywności wpływu. 6. Zasada prawdy a przymus w wychowaniu. Część VII: Wychowanie prawdziwościowe. 1. Podstawy wychowania prawdziwościowego. 2. Naśladowanie jako metoda pedagogii. 3. Wychowanie prawdziwościowe we wspólnocie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształtowanie odpowiedzialności społecznej poprzez studia: Społeczeństwo mądrości; Korzyści indywidualne i korzyści wspólne z edukacji - pewniki i znaki zapytania; Non (nisi) scholae, sed vitae discimus - Ku odpowiedzialnemu nauczaniu organizacji i zarządzania; Konkurencja szkolnictwa wyższego i jej wpływ na kształtowanie oferty edukacyjnej; Wprowadzenie do komunikatów; Wpływ działalności uczelni na kształtowanie społeczne odpowiedzialnych postaw wśród absolwentów; Możliwości i ograniczania kształtowania odpowiedzialności społecznej i postaw obywatelskich studentów; Kształtowanie postaw etycznych w procesie kształcenia na kierunkach biznesowych w Polsce; Postawy społeczeństwa internetowego; Teoria i praktyka społecznej i ekologicznej odpowiedzialności przedsiębiorcy w programach nauczania i dodatkowych formach aktywizacji studentów. Rozwijanie umiejętności i kształtowanie postaw poprzez studia kierunków ekonomicznych: Organizacja i programowanie studiów ekonomicznych; Wartości dodane przez uczelnie w procesie kształcenia poza programem studiów; Wprowadzenie do komunikatów; Kształtowanie postaw przedsiębiorczych na studiach ekonomicznych; Kompetencje absolwentów uczelni ekonomicznej. Przykład SGH; Postawy absolwentów wobec wykształcenia i pracy zawodowej; System kształtowania jakości kształcenia w AE w Poznaniu; Studia ekonomiczne z perspektywy absolwenta, menedżera i profesora; Kreatywność w edukacji na poziomie wyższym; Uczelnia obywateli. Kształtowanie postaw obywatelskich w środowisku WSZiB w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, I. Edukacja nauczycielska a problemy rozwoju oświaty w Polsce wobec wyzwań cywilizacyjnych XXI wieku, Edukacja ustawiczna wobec teraźniejszości i przyszłości, Nauczyciel akademicki-poszukiwanie nowych perspektyw profesjonalizmu, Potrzeba nowej refleksji i decyzji w sprawie kierunku studiów edukacja techniczno-informacyjna, Kompetencje, kwalifikacje i profil nauczyciela w Unii Europejskiej, Edukacja wobec przemian cywilizacyjnych, II. Problemy osobowości i etyki nauczycielskiej, Być czy mieć-rozważania o naturze poczucia podmiotowości i jakości zycia nauczycieli, Nauczyciel-mentor czy facylitator?, Imperatyw zmiany w pracy nauczyciela, Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, Nauczyciel przedszkola w społeczeństwie informacyjnym, Etyka paradoksu.Rzecz o największym wyzwaniu staojącym przed nauczycielem, Współczesne problemy nauczyciela szkoły wiejskiej, Kilka uwag dotyczących zmieniającej się roli nauczyciela w dobie powstającego społeczeństwa informacyjnego, Kompetencje komunikacyjne nauczyciela informatyki, Kompetencje diagnostyczno-terapeutyczne nauczyciela wyzwaniem współczesnej edukacji, Funkcjonowanie etyki w szkołach, Etyka w zawodzie nauczyciela, Etyka zawodu nauczyciela-przestarzałe ideały czy realne wyzwanie?, Nauczyciele informatyki i TI jako autorytet etyczny i wzorzec osobowy młodzieży, Start zawodowy początkujących nauczycieli-analiza badań własnych, III. Uwagi i propozycje dotyczące optymalizacji kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych, Zadaniowe kształcenie nauczycieli i uczniów (zarys problemu), Kompetencje pedagogiczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, Przygotowanie do zawodu nauczyciela klas początkowych w opinii studentów kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, Jak uczyć efektywnie matematyki na kierunkach nauczycielskich?Przygotowanie studentów matematyki do pracy w zawodzie nauczyciela, Znaczenie dydaktyki chemii w przygotowaniu do zawodu nauczyciela chemii, Fizyka w programie kształcenia studentów wychowania fizycznego, "Asystent osoby niepełnosprawnej"-kompetencje a profil kształcenia studentów, Wybrane problemy pedagogicznego kształcenia przyszłych nauczycieli, Kultura języka w programie kształcenia,dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, TIK narzędziem pracy nauczyciela XXI wieku-potrzeba doskonalenia, Kształcenie kompetencji podczas realizacji zajęć z dydaktyki biologii warunkiem prawidłowego przygotowania studentów do zawodu nauczyciela, IV. Problemy dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, Doskonalenie się nauczycieli-kluczem do indywidualnego sukcesu zawodowego (zarys tematu), Rola doskonalenia i dokształcania nauczycieli, Metody dokształcania i doskonalenia oraz samokształcenia nauczycieli, Kompetencje muzyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zreformowanej szkole podstawowej, Przygotowanie nauczyciela szkoły zawodowej do nauczania ergonomii i bezpieczeństwa pracy, Rewolucja w uczeniu się wyzwaniem dla procesu doskonalenia zawodowego nauczycieli, Praktyczne aspekty wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w nauczaniu dzieci i przygotowaniu nauczycieli, Ocena kompetencji nauczycieli stazystów a potrzeby szkoły podstawowej, Rozwój zawodowy nauczyciela dyplomowanego, Inowacyjne modułowe programy do kształcenia zawodowego-a doskonalenie nauczycieli, Standardy kwalifikacji zawodowych w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych, V. Metody aktywizujące pracę dydaktyczną nauczycieli,innowacje pedagogiczne, Metaprogramowanie dydaktyczne-perspektywa zastosowania technologii informacyjnych w edukacji, Rola materiałów dydaktycznych w nauczaniu na odległość, Wybrane problemy stosowanie analizy statystycznej w badaniach pedagogicznych, Szkolenie nauczycieli w zakresie prowadzenia coachingu, Zastosowanie informatyki w edukacji, Struktura metodyczna multimedialnych programów dydaktycznych, Internet-nowy środek komunikacji, Zastosowanie metody projektów w edukacji techniczno-informatycznej, VI. Zagadnienia teorii i praktyki wychowania we współczesnej szkole oraz w środowisku społecznym ucznia, Uczeń-podmiot czy uczeń-przdmiot?Stosunek nauczyciela do obowiązków zawodowych na przykładzie relacji z uczniem, Autonomia nauczyciela nauczania początkowego w kontekście kształcenia ustawicznego, Wybrane kompetencje dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela klasy integracyjnej, Kompetencje nauczycieli szkół specjalnych w świetle literatury zagadnienia, problemy edukacyjno-adaptacyjne młodziezy wiejskiej w szkole ponadgimnazjalnej i rola w nich nauczyciela, Pedagog ulicy-mentor z autorytetem, Instruktor harcerski jako wychowawca i nauczyciel, Janusz Korczak jako nauczyciel nauczycieli, VII. Rózne aspekty pracy pedagogiczno-oświatowej nauczycieli, Pierwsza praca we wspomnieniach studiujących, program przeciw ściąganiu-inicjatywy podejmowane w radomskiej oświacie, Polska kadra pedagogiczna w Wojewódzkiej Szkole Mechanicznej i Hutniczej w Królewskiej Hucie,pierwszej polskiej szkole technicznej na polskim Górnym Śląsku (1925-1930), Modelowanie symulacyjne jako narzędzie poznawania zjawisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika i jej problemy aksjologiczne w poglądach filozofów, 2. Etyka zawodowa a wartości pedagogiczne, 3. Wybrane zagadnienia z aksjologii edukacji, 4. Współczesne media i edukacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształtowanie kultury pokoju - zobowiazaniem edukacyjnym na XXI wiek; Etos nauki i edukacji a etos społeczeństwa; Imperatyw etosowej i humanisty- cznej służby nauki na rzecz bezpiecznej i sprawiedli- wej przyszłości świata; Ekohumanizm jako aksjologiczna podstawa wychowania dla przyszłości; Imperatyw wykształcenia w społeczeństwie informatycznym; Człowieczeństwo jako wyzwanie edukacyjne; Edukacja wobec wyzwań aksjonormatywnego ładu społecznego; Osoba i wychowanie; Etos i kultura pedagogiczna nauczyciela i szkoły; Szkoła przygotowujaca i wspomagająca samoedukującego się ucznia; Etos środowiska akademickiego pedagogów czy rozwój; Pedagogika i pedagodzy wobec rzeczywistości edukacyjnej końca XX wieku; Pare pytań o treść etosu edukacji w XXI wieku; Etyczność pedagogiki personalistycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Medialny demontaż wizerunku sfery publicznej w Polsce. Czy odpowiedzialność i wiarygodność mediów uznać należy za relikt przeszłości? Dziennikarze i terroryści - przeciwnicy czy wspólnicy? Dziennikarz - podmiot niezaangażowany czy komunikator? Spirala ujadania i jazgotu w mediach; Lista Wildsteina a spirala ujadania i jazgotu; Zagrożenia debaty publiczne - fragmentaryzacja i mitologizacja informacji dziennikarskiej; Dziennikarstwo śledcze a standardy etyki zawodu; Prywatność a prawo - wybrane zagadnienia; "Nowiny" i "Super Nowiny" - Spór o tytuł; Różne rodzaje odpowiedzialności we współczesnych mediach; Fotografia prasowa - między etyką a sensacją; Tabloidy zmieniają konkurencję; W kręgu faktograficznej rejestracji rzeczywistości - reportaż, felieton; "Opowiedzieć coś ważnego" - reportaż prasowy w audiowizualnym świecie; Praca dziennikarza w mediach lokalnych w latach 1990-2005, na przykładzie Kielc; Status lubelskiego dziennikarza a realia wolnego rynku; Prze(dziwna) prasa bezpłatna w Mazowieckim Grodzie; Dziennikarstwo interwencyjne jako przejaw kontrolnej funkcji prasy na przykładzie dzienników woj. podkarpackiego; Szczepański i Rywin. Prasa polska o telewizyjnych aferach PRL i III Rzeczypospolitej; Interefikacja dziennikarstwa i public relation w dwóch wybranych gazetach; Dziennikarz ukraiński - zmagania z rzeczywistością polityczną na tle "pomarańczowej rewolucji"; Problemy życia społeczności lokalnych na łamach podkarpackich pism lokalnych i sublokalnych w latach 1989-2005; Rynkowe determinanty wolności mediów; Nowoczesne radio - między statyką a dynamiką; Współczesne formuły wiadomości radiowych; Radio katolickie jako owoc przemian ustrojowych w Polsce; Komisja śledcza ds. PKN Orlen w programach informacyjnych Radia Maryja i Telewizji Trwam; Między misją a komercją. Problemy finansowania mediów publicznych a odpowiedzialność nadawców; Między odpowiedzialnością a sensacją. Programy interwencyjne i kryminalne; Książka czy telewizja - łatwiejszym źródłem zdobywania wiedzy? Reforma systemu edukacji w Polsce a jej obraz w mediach; Media o edukacji - konkurent czy sojusznik przyjemnej nauki? (prezentacja wyników badań własnych); Edukacja moralna postrzegana w kontekście alfabetyzacji medialnej przez amerykańskich badaczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Pamięć symboliczna w edukacji i w pedagogice PRL-u; O czytaniu i pisaniu historii myśli pedagogicznej; Powrót w trosce o odnowę znaczeń dla przyszłości; Konteksty teoretyczne podjętych lektur i rekonstrukcji historycznych; W obronie Wielkiego Pokolenia w pedagogice polskiej; Geneza książki i wyrazy wdzięczności. Kluczowa teza książki - zapoznany przełom: Wstęp; Co się stało naj(po)ważniejszego w polskiej pedagogice międzywojennej?; Co się stało naj(po)ważniejszego w polskiej pedagogice po II wojnie światowej?; Co się stało z pedagogiką kultury w Polsce? O genezie, rozkwicie, degradacji i degeneracji pedagogiki kultury - nowe otwarcie; Słowo o charakterze realizacji zadań badawczych; Jeszcze słowo o filozoficznej aktualności i zasadności wysiłku. Cz. I Norbert Elias i przemiany cywilizacji w kontekście metodologii dwoistości procesów (ilustracje i implikacje): Wstęp; Zmiana stylu rozumienia jako warunek nowej jakości wyjaśniania; O złożoności dynamiki „procesu cywilizacji”; W stronę ontologii relacyjnej; Zagubione tropy jako szansa, dominujące tropy jako przeszkoda; O dwoistości kanonu norm moralnych; Wielowarstwowość i ambiwalencja powiązań wobec redukcyjnego charakteru „systemu”; Paradygmat dwoistości na przykładzie realizacji zaangażowania versus neutralność; Dwoistość geniuszu jako przesłanka socjologii… geniusza; Zakończenie. Cz. II Problem obecności i nieobecności kategorii dwoistości w dyskursie pedagogicznym: Wstęp; Symptomy otwarcia na dwoistość w najnowszej pedagogice; O barierze słownikowej myślenia; O problemach z recepcją klasyki - pytanie o kulturę czytania; Zwiastuny otwarcia na ambiwalencję i dwoistość; Zakończenie. Cz. III Od „różnojedni” do unitas multiplex w trosce o związki i syntezy w przeciwieństwach: poszukiwania Henryka Rowida w sprzężeniu pedagogicznej tradycji i nowoczesności: Wstęp; W stronę pytania o strukturę złożoności; Wątki psychologii pedagogicznej - tropy metodologiczne; Dziedzictwo Bronisława Ferdynada Trentowskiego i jego współczesna waga dla pedagogiki; Idee „Chowanny” jako źródła „szkoły twórczej” Henryka Rowida; Między dramatem osobowości i tragizmem współczesności; Problemat rozbrojenia duchowego i jego dwoiste rozwiązania; Zakończenie. Cz. IV O Wyższy poziom autonomii w syntezie - Bogdan Nawroczyński w trosce o dwoistość jako pełnię zagadnień pedagogicznych w relacji splotu z kulturą i życiem: Wstęp; O dwoisty stosunek do tradycji; Przeciw antagonizmom teoretycznym w podstawach organizacji klasy szkolnej; Dwoistość jako antynomia w perspektywie pionowej; Dwoiste tropy w życiu duchowym - pochwała splotu i oscylacji twórczej; Dwoiste ufundowanie duchowości i bycie „między”; Przypadek Jerzego Kerschensteinera - rewitalizacja; Zakończenie. Cz. V Wyzwania „obiektów niemych kulturowo” - Zygmunta Mysłakowskiego odniesienia do perspektywy dwoistości jako niezbędnej i podstawowej dla zadań w pedagogice: Wstęp; Dwoiste znamiona kryzysu cywilizacyjnego - „totalizm” w latach 30. XX wieku i dziś; Akcenty metodologiczne; Kultura i specyfika dynamicznej z nią relacji w wychowaniu oraz jej ograniczenia; tropy dwoistości w mechanizmie sprzężenia, splotu i styczności - tradycja i jednostka; O dwoistości funkcji społecznej wychowania poprzez wartościowe i groźne zarazem zdwojenia oblicza; Obecność oscylacji i jej ograniczenia; Nadmiar jako dyktat groźnej jednostronności; Zakończenie - o potrzebie wyjścia poza ideologiczne zawężenia. Cz. VI Refleksyjność i refleksywność - Kazimierz Sośnicki i jego zmagania z dwoistością w poszukiwaniu syntezy złożoności procesu pedagogicznego: Wstęp; Przedwojenna odsłona lwowska; Odsłona końca lat 40. Aż do początku lat 60. XX wieku; Odsłona lat 60. W analizie pedagogiki zachodniej; Istota, cele i środki wychowania w rozwoju pedagogiki; Ostatnia odsłona lat 70. XX wieku; Zakończenie. Cz. VII Józef Mirski o „immanentnym polaryzmie” wychowania i „integralnie dwustronnej” złożoności zadań pedagogiki: Wstęp; Pochwała i krytyka rozwoju w stronę postkonwencjonalności w szkole „wspólnoty”; O podstawowej antynomii pedagogicznej; Idea „integralnej dwustronności” funkcji wychowania; Otwarcie pedagogiki na kulturę jako postulat metodologiczny; Gra dystansem jako sedno trosk wychowawczych; Pułapka harmonii; Zakończenie. Cz. VIII [Przeciw wyradzaniu się wychowania]. Antynomie wychowania i dialektyczny charakter pedagogiki w ujęciu Sergiusza Hessena: Wstęp; [Trzy główne motywy dwoistości u Sergiusza Hessena]; [Dialektyka poprzez dynamiczne rozumienie struktury]; [Krytyczny rys pedagogiki Hessenowskiej jako krytyki spuścizny marksizmu i komunizmu]; Troistość i dwoistość jako dwa typy dynamiki w koncepcji Sergiusza Hessena; [Ontologia bycia-między w działaniach pedagogicznych - dwoistość albo zwyrodnienie: zabawa, autorytet i inne zjawiska w wychowaniu]; O dualizmie szkolnym i o trudnościach w jego przezwyciężaniu; Johna Deweya i Jerzego Kerschensteinera dynamiczne ujęcie biegunowości wychowania i kształcenia; Zamiast zakończenia: złożoność, biegunowość, napięcia, jednia, pełnia, tragizm, czyli… Cz. IX Stefan Szuman i przejawy złożoności rozwoju w wychowaniu i uczeniu się - z ambiwalencją w tle: Wstęp; Życie jako oscylacja i równoważenie przeciwstawnych stron - o dwoistości zdrowia; Mierzenie się z dualizmami jako mechanizm rozwojowy dorastania; Dojrzewanie do nadziei i odkrycie dwoistości nadziei jako zjawiska trzeciej fazy rozwoju; Inteligencja, wyobraźnia i humor w dwoistych strukturach i funkcjach; Typologie psychologiczne jako bariera dla rozumienia dwoistości; O zmaganiach z ambiwalencją i o „wewnętrznym rozdwojeniu” w człowieku; O substytucie dwubiegunowości - dwukierunkowość i dwunurtowość linii rozwoju; Zakończenie. Cz. X [Między rozdrożami a dwoistością] Historyczne zakorzenienia i niekonsekwencje w pracach pedagogicznych Bogdana Suchodolskiego: Wstęp; Teza; Zastrzeżenia i inne uwagi metodologiczne; Perspektywa dwoistych pytań, wąskich granic i oksymoronicznych ideałów; [Unieważnienie jednostronności przyszłości w pedagogice i życiu]; Różnice w statusie… różnic; Akcenty historyczne - dwoistości odrodzenia, oświecenia i XIX wieku; Akcenty historyczne - dwoistości w dziejach kultury polskiej; Akcenty historyczne - dwoistość człowieka jako wyzwanie nowożytne; Dwoistość człowieka jako wyzwanie dla nowoczesności; Dwoistość onkologiczna życia i poznania jako przesłanka metodologiczna dla pedagogiki; O rygorystycznych i głębokich dualizmach; Przekraczanie dualizmu; Obecność oscylacji i trop ambiwalencji; Próba syntezy typów dwoistości; Zamiast zakończenia. Zamiast podsumowania książki - nowe otwarcie: O wizję edukacji - przeciw zawężeniu i opóźnieniu; Dwoistość w modelu elipsy między samorealizacją i poświęceniem; Dwoistość w poszukiwaniu języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej