Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(15)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(16)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(5)
Bauman Teresa (1955-2017)
(3)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Krajewska Anna
(2)
Kubinowski Dariusz
(2)
Palka Stanisław
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Maszke Albert Wojciech
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nowak Marian
(1)
Nycz Edward
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Ratkowska-Pasikowska Justyna
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Urban Stanisław (1943-2017)
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wrońska Marta
(1)
Ładoński Wiesław (1947- )
(1)
Ślęczka Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Metodologia
(21)
Pedagogika
(21)
Badania naukowe
(12)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Nauka
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Badania ilościowe
(2)
Badania jakościowe
(2)
Dysertacje naukowe
(2)
Kształcenie
(2)
Metody badawcze
(2)
Nauczyciele
(2)
Podmiotowość
(2)
COVID-19
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Duchowość
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Filozofia nauki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Licea
(1)
Medycyna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauki społeczne
(1)
Naukoznawstwo
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeby duchowe
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Teoria
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zwłoka (psychologia)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Materiały konferencyjne
(4)
Poradnik
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Nauka i badania
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Problemy badawcze w pedagogice; Badania empiryczne ilościowe i jakościowe w pedagogice; Pedagogiczne badania historyczne i porównawcze; Pedagogiczne badania teoretyczno-praktyczne; Badania z pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych; Twórcze wiązanie badań pedagogicznych z praktyką szkolną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Pedagogika dyscypliną naukową, jej podstawy teoretyczne i metodologiczne; R.2 Etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu; R.3 Zmienne w empirycznych badaniach pedagogicznych; r.4 Ogólny przegląd procedur i metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej, główne kryteria podziału; R.5 Metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha); R.6 Metoda analizy i krytyki literatury źródłowej; R.7 Metody badań pedagogiki eksperymentalnej; R.8 Specyficzne metody doboru i układu treści kształcenia; R. 9 Badania wstępne, podstawowe i kontrolne; R.10 Typowe procedury humanistycznych badań społecznych w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. U podstaw badań nad edukacją, 2. Planowanie procesu badawczego, 3. Metody doboru próbki badawczej, 4. Metody zbierania danych, 5. metody analizy danych ilościowych, 6. Analiza danych jakościowych, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Schemat etnograficzny, 10. Schemat badań historycznych (BH), 9. Schemat studium przypadków (SP), 11. Schemat eksperymentalny (E), 12. Schemat quasi-eksperymentalny (QE) i przekrojowy (P), 13. Raport a badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym 2. Etapy postępowania badawczego 3. Ilościowe i jakościowe badania pedagogiczne 4. Metody badań pedagogicznych 5. Techniki zbierania materiałów 6. Podstawowe zasady opracowania materiałów badawczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych / Janusz Gnitecki ; t. 1)
Cześć I: Geneza i tożsamość nauk pedagogicznych. 1. Geneza nauk pedagogicznych. 2. Etapy rozwoju refleksji pedagogicznej. 3. W poszukiwaniu tożsamości nauk pedagogicznych. 4. Funkcje zadań edukacyjnych na tle nowożytnych nurtów pedagogiki. 5. Ambiwalencja jako kategoria współczesnej pedagogiki. Część II: Orientacje metodologiczne i ogólne założenia nauk pedagogicznych. 1. Antropologiczne, ontologiczne, aksjologiczne, epistemologiczne i metodologiczne podstawy współczesnej pedagogiki. 2. Empiryczne, prakseologiczne i hermeneutyczne orientacje badawcze we współczesnej pedagogice. Część III: Struktura nauk pedagogicznych i ich miejsce w systemie współczesnych nauk. 1. Rzeczywistość edukacyjna. 2. Struktura nauk pedagogicznych. 3. Miejsce nauk pedagogicznych w systemie współczesnych nauk. Część IV: Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych. 1. Pojęcie warunków, perspektyw i kierunków rozwoju nauk pedagogicznych. 2. Warunki i możliwości uprawiania i rozwoju nauk pedagogicznych. 3. Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych w aspekcie zmieniającej się reprezentacji wiedzy o edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych / Janusz Gnitecki ; t. 2)
1. Założenia konstruowania teorii w naukach pedagogicznych, 2. Obrazowanie językowe w badaniach naukowych w pedagogice, 3. Podstawowe kategorie badawcze w naukach pedagogicznych, 4. Struktura procesu badawczego w naukach pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym, 2. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych, 3. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice, 4. Badania jakościowe w pedagogice, 5. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych, 6. Zmienne wskaźniki i typy badań pedagogicznych, 7. Dobór próby w badaniach pedagogicznych, 8. Etapy badań pedagogicznych, 9. Moralne aspekty badań pedagogicznych; 10. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Filozofia jakościowych badań pedagogicznych: W stronę human science; Istota współczesnych badań jakościowych; Pedagogika zorientowana humanistycznie; Badania jakościowe we współczesnej pedagogice; 2. Metodyka jakościowych badań pedagogicznych: Tradycje badawcze; Gromadzenie danych; Analiza danych; Projekty badawcze; 3. Ewaluacja jakościowych badań pedagogicznych: Tradycyjne kryteria naukowe i ich adaptacja; Swoiste wyznaczniki paradygmatyczne; Standardy etyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań pedagogicznych: Epistemologiczne, aksjologiczne i metodologiczne podstawy badań pedagogicznych; Przyrodnicze i humanistyczne podstawy badań pedagogicznych; Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych; 2. Ogólne rodzaje badań pedagogicznych: Strategia badań ilościowych; Badania jakościowe- przewodnik po labiryncie; Hermeneutyka i fenomenologia a pedagogika; Triangulacja badań. Badania empiryczne ilościowo-jakościowe; 3. Tok postępowania w badaniach ilościowych: Modelowanie w badaniach pedagogicznych; Tok przygotowania badań; Tok realizacji badań oraz opracowanie wyników; Uogólnienia i wnioski z badań. Prawidłowości i wiedza pedagogiczna; 4. Szczegółowe rodzaje badań pedagogicznych: Badania opisowe i badania diagnostyczne; Badania wyjaśniające. Badania weryfikacyjne; Podejście biograficzne (biograficzność) w naukach o wychowaniu. Trzy perspektywy dyskursu; Badania projektujące i prognostyczne w pedagogice; Historiografia edukacyjna i jej metodologia. Wybrane zagadnienia; Badania porównawcze. Wprowadzenie; Badanie w działaniu; Badania z pogranicza pedagogiki i innych nauk; 5. Cechy badań pedagogicznych: Etyka badań naukowych; Racjonalność w badaniach pedagogicznych; Efektywność badań pedagogicznych; 6. Uwarunkowania badań pedagogicznych: Psychologiczne uwarunkowania badań pedagogicznych; Społeczne uwarunkowania badań pedagogicznych (na przykładzie badań z dziedziny pedagogiki resocjalizacyjnej); Kulturowe uwarunkowania badań pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
1. Badawcza praktyka i jakość wiedzy- wybrane uwarunkowania; 2. Rola teorii w pedagogicznych badaniach empirycznych. Sygnalizacja zagadnienia; 3. Od poznawania do zmieniania. Czy "zwrot pedagogiczny" w praktykach badawczych nauk społecznych?; 4. Problemy badawcze w pedagogice a praktyka badawcza pedagogów; 5. Metodologiczna analiza praktyki badań pedagogicznych; 6. Kompetencje badawcze a świadomość metodologiczna; 7. Uczenie się dorosłych w splocie badań interpretatywnych. O pewnej praktyce obecnej w badaniach andragogicznych; 8. Trudności w tworzeniu przez początkujących badaczy koncepcji empirycznych badań pedagogicznych; 9. Mity, rafy i realia etnografii w eksploracjach pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki; Szkic do dziejów metodologii pedagogiki; Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice; Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej; Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki; O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej w pedagogice - perspektywa biografii; Wprowadzenie do rozważań nad humanizacją pedagogiki (edukacji) w kontekście filozoficznych aspektów przestrzeni pedagogicznej przełomu wieków; Metodologia pedagogiki między "naukowością/teoretycznością" a "praktycznością"; Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna; Miejsce badań fenomenologicznych w poznawaniu sytuacji wychowawczych; Badacz jako krytyk; W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych; Popsocjologia młodzieży. Studium przypadku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. Metodyka empirycznych badań pedagogicznych: Pedagogika w świetle filozofii nauki; Język pedagogiki; Przedmiot i metody badań pedagogicznych; Pojęcie empirycznej metody badawczej; Metody jakościowe badań pedagogicznych; Analiza dokumentów/treści; Narzędzia/ techniki stosowane w badaniach pedagogicznych; Przykłady narzędzi badań; 9. Kilka uwag o badaniach ilościowych; 10. Proces badawczy- ujęcie systemowe; R. II. Tworzenie tekstu- pisanie pracy: 1. Praca dyplomowa: licencjat, magisterium; 2. Styl naukowy; 3. Problem badawczy jako temat pracy; 4. Analiza materiałów źródłowych; 5. Standardy (merytoryczne, warsztatowe, estetyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. TREŚĆ - PODSTAWOWE WYMOGI FORMALNE: 1. Czym jest praca magisterska?; 2. Temat i tytuł pracy; 3. Struktura i plan pracy – podstawowe wymogi metodologiczne; 4. Zasady konstruowania „Wstępu"; 5. Zasady konstruowania „Zakończenia"; Układ rozdziału; 7. Styl pracy; Cz. II. ESTETYKA TEKSTU PRACY MAGISTERSKIEJ: 1. Układ pracy i tekstu; 2. Prezentacje graficzne; 3. Skróty i symbole; 4. Cytaty i sposoby cytowania; 5. Przypisy; 6. „Bibliografia”; 7. „Aneks” (Załączniki); 8. „Streszczenie”; 9. Korekta pracy. Cz. III. JAK SKUTECZNIE PISAĆ PRACĘ?: 1. Od czego zacząć?; 2. Jak dotrzeć do odpowiednich źródeł i opracowań?; 3. Co zrobić z zebranymi materiałami? Jak pisać?; Cz. IV. OBRONA PRACY MAGISTERSKIEJ: 1. Przed obroną pracy; 2. W czasie obrony pracy i po niej; Cz. V. PLAGIAT. ISTOTA - RODZAJE – SKUTKI: 1. Co to jest plagiat; 2. Co stanowi przedmiot ochrony ze strony prawa autorskiego; 3. Jakie są rodzaje plagiatu; 4. Jakie są konsekwencje popełnienia plagiatu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.1 Logika (forma treści) : aby praca magisterska była treściwa i uporządkowana, Cz.2 Technika (forma tekstu) : aby praca była estetyczna, Cz.3 Obrona pracy magisterskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Źródła informacji naukowej, ich podział i znaczenie -Klasyfikacja literatury naukowej; -Ogólne zasady korzystania z katalogów i zasobów bibliotecznych; -Zbieranie materiałów i sporządzanie bibliografii do opracowań naukowych. 2. Przegląd podstawowych metod badawczych: -Klasyfikacja metod badawczych; -Ogólne metody badawcze; -Przegląd metod badawczych stosowanych w naukach społe cznych; -Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych. 3. Technika pisania prac magisterskich i innych prac naukowych: -Podstawowe zasady konstrukcji prac naukowych; -Opracowanie techniczne materiału głównego pracy; -Materiały dodtakowe i informacyjno-uzupełniające; -Wymagania formalne dotyczące wyglądu pracy; -Zasady wykonywania składu komputerowego prac magister skich i dyplomowych. 4. Seminaria przeddyplomowe jako forma wprowadzania studentów w proces pracy twórczej: -Cele, zadania i program seminariów przeddyplomowych; -Opracowywanie referatów seminaryjnych - I-sza samo dzielna praca twórcza studneta; -Technika wygłaszania referatów; -Dyskusja po wygłoszeniu referatu. 5. Seminaria dyplomowe: -Cele semianriów dyplomowych; -Proseminaria; -Przebieg seminariów dyplomowych; -Przygotowanie studentów do udziału w proseminariach i seminariach dyplomowych. Uczestnictwo w seminariach. 6. Konsultacje i współpraca studnetów z promotorem: -Rodzaje konsultacji i ich przebieg; -Współpraca dyplomantów i magistrantów z promotorem; -Udział innych osób w tworzeniu prac dyplomowych i ma gisterskich. 7. Praktyki dyplomowe: -Cele praktyk dyplomowych; -Organizacja praktyk; -Programy praktyk i ich realizacja; -Postępowanie w braku praktyk dyplomowych. 8. Przygotowywanie i opracowywanie prac dyplomowych i magisterskich: -Cele prac dyplomowych i magisterskich; -Wybór tematów prac dyplomowych i magisterskich; -Fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania prac dyplomowych i magisterskich; -Opracowywanie planu pracy; -Zbieranie materiałów źródłowych; -Prowadzenie badań; -Oprac. pierwszej wersji pracy; -Dalsze prace nad tekstem; -Błędy najczęściej wystepujące występujące w pracach magisterskich i dyplomowych oraz sposoby ich unikania. 9. Ocena prac dyplomowych i magisterskich: -Kryteria oceny prac; -Recenzje prac dyplomowych i magisterskich. 10. Możliwości wykorzystania prac dyplomowych i magi sterskich: -Prace dyplomowe i magisterskie jako etap rozwoju ich twórców; -Aspekty praktyczne prac dyplomowych i magisterskich; -Rola prac dyplomowych i magisterskich w rozwoju nauki oraz upowszechniania wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Część I. 80 lat twórczego i godnego życia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. 1. Laudacja na 80. urodziny Profesora Zwyczajnego Doktora Habilitowanego Zygmunta Wiatrowskiego; 2. Myśli i twierdzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej prof. zw. dr. hab. Zygmunta Wiatrowskiego; 3. Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, promotor, przyjaciel; 4. „Podstawy pedagogiki pracy” Zygmunta Wiatrowskiego jako ważny podręcznik akademicki. Część II. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym. 5. Tworzenie wiedzy naukowej we współczesności; 6. Dyskurs i krytyka naukowa w międzynarodowych projektach badawczych; 7. Dyskurs i krytyka naukowa podstawowymi paradygmatami działalności naukowo-badawczej; 8. Krytyka naukowa a rozwój naukowych szkół; 9. Krytyka i dyskusja naukowa – relacje i odpowiedzialność podmiotów uczestniczących; 10. Krytyka w nauce (zarys problemu do dyskusji); 11. Znaczenie krytyki racjonalnej jako źródła rozwoju naukowego; 12. Logika i jej reguły a poprawność dyskursu naukowego; 13. Krytyka – dzieje, pojęcia i jej rozumienie; 14. Dyskurs naukowy – poprawność językowa w badaniach pedagogicznych; 15. Dyskurs w metodologii badań pedagogicznych; 16. Krytyka naukowa a rozwój nauki; 17. Paradygmat jako wyznacznik krytyki naukowej w naukach społecznych; 18. Krytyka w nauce i oświacie oparta na obiektywności ocen; 19. Dyskurs w etyce zawodu nauczyciela; 20. Wpływ dyskursy i krytyki naukowej na formalny i rzeczywisty rozwój naukowy doktoranta; 21. Dyskurs oraz krytyka naukowa; 22. Dyskurs jako szeroko rozumiany dialog na drodze do doktoratu – refleksje i terminologia; 23. Dyskurs i krytyka naukowa a rozwój naukowy doktoranta. Część III. Wybrane aspekty oraz wyniki badań ilościowych i jakościowych. 24. Statystyka w opracowaniu wyników badań ilościowych; 25. Badacz wobec wielości orientacji metodologicznych (odpowiedzialność i ryzyko badacza – wędrowca); 26. Studia pedagogiczne w świetle wyników porównawczych badań empirycznych; 27. Niektóre wyniki badań nad uwrażliwieniem moralnym dzieci w wielu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 28. Doktorant jako kandydat na podmiot poznania naukowego. Część IV. Analizy teoretyczne. 29. Kwalifikacje zawodowe nauczyciela; 30. Wartości w edukacji dorosłych w projektach międzynarodowych; 31. Praca zawodowa a czas wolny; 32. Miejsce Obrony Cywilnej w ochronie ludności w Polsce po 1989 r. – między nauką a pragmatyką; 33. Szkolnictwo wyższe w Polsce: dawniej i dziś; 34. O potrzebie konstruowania sylwetki nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa; 35. O skutecznym działaniu pedagogicznym w zawodowym kształceniu uczniów (zarys problemu); 36. Dialog a badania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej