Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(3)
Autor
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Idem Magdalena
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Oleś Piotr K
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Parnicka Urszula
(1)
Parnicki Florian
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Rongies Witold
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Urych Ilona
(1)
Vajda Marta
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(4)
angielski
(2)
Temat
Osoby w wieku starszym
(3)
Osoby w wieku średnim
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Cele wychowania
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Gimnastyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Pracowitość
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Próba samobójcza
(1)
Psychologia człowieka dorosłego
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój moralny
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Ruskin, John (1819-1900)
(1)
Samobójstwo
(1)
Sens życia
(1)
Socjalizacja
(1)
Stres
(1)
Subkultura
(1)
Szkolenie wojskowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły średnie
(1)
Telemedycyna
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Utopia
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia człowieka dorosłego : ciągłość - zmiana - integracja / Piotr K. Oleś. - Wyd. 1 - 2 dodruk - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2015. - 356 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Dorosłość – zarys zagadnień, założenia: 1.1. Granice dorosłości; 1.2.W kierunku zdefiniowania dorosłości; 1.3.Rozwój człowieka dorosłego; 1.4. Czas w życiu człowieka; 1.5. Charakter zmian na przestrzeni życia; 1.6. Procesy asymilacji i akomodacji; 1.7. Zmiana a model rozwoju; 1.8. Modele rozwoju człowieka dorosłego; 1.9. Ciągłość i zmiana według psychologii biegu życia; 1.10. Podstawowe założenia. Rozdział 2. Wyzwania życia dorosłego: 2.1. Dorosłość – w aspekcie zysków i strat; 2.2. Specyfika wieku średniego; 2.3. Wczesne propozycje teoretyczne a współczesne wyzwania; 2.4. Postrzeganie punktualności zadań i zdarzeń; 2.5. Normatywność i punktualność a przemiany kulturowe; 2.6. Ważniejsze trendy rozwojowe; 2.7. Czas i perspektywa temporalna; 2.8. Kontrola i optymalizacja rozwoju w biegu życia; 2.9. Znaczenie przemian emocjonalnych; 2.10. Czy myślenie pomaga w adaptacji do zmian?; 2.11. Znaczenie niektórych wydarzeń. Rozdział 3. Zmiany osobowości w okresie życia dorosłego: 3.1. Zmiana osobowości; 3.2. Zmiany osobowości na przestrzeni życia: geneza i znaczenie; 3.3. Zmiany struktury osobowości – perspektywa teorii cech; 3.4. Zmiany charakterystycznych przystosowań; 3.5. Zmiany systemu znaczeń osobistych i autonarracji; 3.6. Co wiemy, a czego nie wiemy o zmianach osobowości. Rozdział 4. Specyfika przemian w biegu życia: 4.1. Tożsamość – wyzwanie u progu dorosłości; 4.2. Wczesna dorosłość – wybór celów i procesy optymalizacji; 4.3. Selekcja–optymalizacja–kompensacja we wczesnej i średniej dorosłości; 4.4. Późna dorosłość i starość – znaczenie kompensacji; 4.5. Starość: śmierć i żałoba. Rozdział 5. Przełom połowy życia: 5.1. Zmiany w połowie życia: kryzys, przełom, czy przejście?; 5.2. Kryzys połowy życia; 5.3. Kryzys połowy życia – mit, czy prawda?; 5.4. Teorie zjawiska; 5.5. Niektóre weryfikacje empiryczne; 5.6. O co chodzi w kryzysie połowy życia. Rozdział 6. Nietypowe zjawiska w biegu życia: 6.1. Trudna dorosłość?; 6.2. Syndrom Paula Gauguina; 6.3. Choroba i starość– zjawiska pozytywne? Rozdział 7. Dojrzałość – mądrość – bilans życia: 7.1. Dojrzałość osobowości; 7.2. Mądrość; 7.3. Bilans życia. Rozdział 8. Satysfakcja i sens życia: 8.1. Satysfakcja z życia i jej wyznaczniki; 8.2. Satysfakcja, czy sens?. Rozdział 9. Osobowość w procesie rozwoju: 9.1. Osobowość – zmiana – rozwój; 9.2. Kierunki i ogólne tendencje w rozwoju osobowości; 9.3. Rozwój osobowości – aspekty temporalne i strukturalne. Zakończenie. Bibliografia. Indeks osób. Indeks rzeczowy. Wykaz ramek. Wykaz rysunków i tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Szymona Szymonowica w Zamościu ; nr 10)
1. Teoretyczne problemy starzenia się i starości; 2. Aktywność ruchowa formą profilaktyki gerontologicznej; 3. Kinezygerontoprofilaktyka w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wprawdzie problematyka artykułów w oddawanym do rąk Czytelników zeszycie jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie nowoczesna technologia, dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: wpływ cyfryzacji i Przemysłu 4.0 na robotyzację i usprawnienie procesów produkcyjnych oraz wykorzystanie technologii noszonych w przedsiębiorstwie i społeczeństwie; analiza i ocena: projektów innowacyjnych, konkurencyjności marki w przemyśle motoryzacyjnym, efektywności form opodatkowania w sektorze MSP, czy predykcji modeli analizy dyskryminacyjnej; oraz promowanie aktywności fizycznej osób starszych, jak również kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Artykuły są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W artykułach Czytelnik może znaleźć kilka oryginalnych ujęć teoretycznych oraz spostrzeżeń natury praktycznej. Z tych względów „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków ekonomii i finansów, ergonomii, organizacji i zarządzania, jak i studentów oraz praktyków. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwają nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Rozwój wspomnianych nauk, dzięki badaniom naukowym i wiedzy praktycznej, utwierdza nasze przekonanie, ze większość zasad, twierdzeń, metod i procedur posiada ściśle określony przedmiot i zakres racjonalnego zastosowania. Zmieniający się świat często zmusza nas do weryfikacji, a nawet odrzucenia obowiązujących dotąd rozwiązań organizacyjnych, czy standardów postępowania badawczego – dochodzimy bowiem do wniosku, ze mają one ograniczony zakres adekwatności, odpowiedniości do rzeczywistości. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer "Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, czterdziesty szósty z kolei, tym razem jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do zmian i tempa rozwoju ekonomicznego i społecznego. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce pomiaru rentowności czynników wytwórczych i zagadnieniom analizy dyskryminującej przedsiębiorstwa; badaniu efektywności funkcjonowania rad nadzorczych, skuteczności systemu motywacyjnego potencjału pracy oraz funkcjonalności systemu informacji marketingowej; charakterystyce metod analizy i oceny nowych form turystyki poznawczej; jak również badaniom nad sposobami ograniczenia ubóstwa i kwestiom dynamizowania rozwoju regionalnego (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej