Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
dostępne
(23)
tylko na miejscu
(23)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(23)
Autor
Oleś Piotr K
(4)
Radzicki Józef
(4)
Gilewicz Joanna
(3)
Hall Calvin S
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Butcher James N
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Carson Robert C
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Mineka Susan
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Colman Andrew M
(1)
Gergen Kenneth J
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Huget Patrycja
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Lazarus Arnold A
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Marody Mirosława
(1)
Mizia Bogdan
(1)
Myers David G
(1)
Orski Marek
(1)
Pervin Lawrence A
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rosenhan David L
(1)
Seligman Martin E. P
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Tomaszewski Tadeusz
(1)
Trzcieniecka-Green Anna
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Walker Elaine F
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(3)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Osobowość
(31)
Psychologia
(20)
Choroby psychiczne
(9)
Uczucia
(8)
Młodzież
(7)
Psychopatologia
(7)
Stres
(7)
Psychoterapia
(6)
Dziecko
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Schizofrenia
(5)
Uczenie się
(5)
Motywacja
(4)
Myślenie
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Alkoholizm
(3)
Anoreksja
(3)
Bulimia
(3)
Choroby afektywne
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Lęk
(3)
Mózg
(3)
Nerwice
(3)
Odżywianie
(3)
Pamięć
(3)
Paranoja
(3)
Poznanie
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Uczniowie
(3)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(3)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Konflikt
(2)
Mowa
(2)
Narkomania
(2)
Psychiatria
(2)
Samobójstwo
(2)
Sen
(2)
Umysł
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zachowanie
(2)
Zmysły
(2)
Świadomość
(2)
Adaptacja
(1)
Alkohol
(1)
Autyzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Ból
(1)
Charakter
(1)
Choroby
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Ciąża
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gwałt
(1)
Hipnoza
(1)
Język
(1)
Kariera
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Lecznictwo
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie w wieku średnim
(1)
Macierzyństwo
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Medytacja
(1)
Menedżerowie
(1)
Metodologia
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Narkotyki
(1)
Nałóg
(1)
Negocjacje
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Ontogeneza
(1)
Osobowość -- teoria -- podręcznik akademicki
(1)
Pedofilia
(1)
Poznanie -- psychologia -- podręcznik akademicki
(1)
Praca
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychiatria sądowa
(1)
Psychoanaliza -- podręcznik akademicki
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia stosowana -- podręcznik akademicki
(1)
Psychozy
(1)
Rodzina
(1)
Samoakceptacja
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Słuch
(1)
Służba zdrowia
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Wyd. 3 - 6 dodruk. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, cop. 2018. - 478, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Zawiera: R. 1 Na czym polega specyfika nauki o osobowości? Wprowadzenie: Czym jest psychologia osobowości?; Czym jest osobowość?; Główne kontrowersje wokół osobowości; Jak poznajemy osobowość?; Jak budowane są teorie osobowości?; Kryteria oceny nauki o osobowości jako teorii naukowej; Na jakich metaforach można oprzeć naukę o osobowości?; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. Cz. I Motywacja świadoma czy nieświadoma R. 2 Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa: popędy i nieświadomość indywidualna: psychoanaliza Zygmunta Freuda; Archetypy i nieświadomość zbiorowa – psychologia analityczna Carla G. Junga; Podstawowe pojęcia. R. 3 Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlenie relacji i struktura Ja: Kontakty z ludźmi pochodną wczesnych relacji: teorie relacji z obiektem’; Tworzenie się i funkcje struktury Ja: psychodynamiczna teoria Ja; Empiryczne weryfikacje; Poza teorie psychodynamiczne: teoria przywiązania; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 4 Co wpływa na aktywność człowieka? Lęk i autonomia ego: Obrona przed lękiem: neopsychoanaliza; W kierunku autonomii jednostki: teorie ego; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 6 W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele: Personologia Henry’ego A. Murraya; Świadome cele – psychologia indywidualna Alfreda Adlera; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. Cz. II CO decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja R. 6 Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?: Unikalność jednostki – teoria Gordona W. Allporta; W kierunku koncepcji cech wspólnych; O podobieństwie ludzi – teoria cech Raymonda B. Cattella; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 7 Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?: Cechy jako uwarunkowane biologicznie: teoria Hansa J. Eysencka; Teoria wielkiej piątki; Gigantyczna trójka czy wielka piątka? Kryteria podstawowych wymiarów osobowości; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 8 Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania: Behawioryzm jako źródło inspiracji; Społeczne teorie uczenia się; W kierunku poznawczej nauki o osobowości; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 9 Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system Ja?: Społeczno-poznawcza teoria Alberta Bandury; Poznawcza teoria Ja; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 10 Podsumowanie kontrowersji „osoba-sytuacja”: Próby przezwyciężenia kontrowersji „osoba-sytuacja”; Spójność i zmienność zachowania: alternatywne wyjaśnienia; Podsumowanie kontrowersji; Podstawowe pojęcia. Cz. III Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny? R. 11 Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna: Jak program biologiczny determinuje osobowość – socjobiologia; Jak człowiek realizuje program indywidualny – psychologia humanistyczna; programy wspólne i indywidualne – podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 12 Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści?: Psychologia egzystencjalna; Psychologia narracyjna: co znaczą historie tworzone przez ludzi?; W kierunku podsumowania: sens czy historia?; Podsumowanie trzeciej kontrowersji: programy biologiczne czy intencjonalne; Podstawowe pojęcia. R. 13 Perspektywa integracji nauki o osobowości: Kilka uwag o biologicznych podstawach osobowości; Dojrzałość osobowości i zdrowie psychiczne – różne ujęcia; Rozmaitość założeń, wielość ujęć, bogactwo interpretacji – siła czy słabość nauki o osobowości?; Jak uprawiać naukę o osobowości – zakres poznania czy metodologiczna precyzja?; W kierunku założeń metasystemowych w psychologii osobowości; Integracja nauki o osobowości?; Podsumowanie: status i perspektywy; Podstawowe pojęcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Wyd. 3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 478, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Na czym polega specyfika nauki o osobowości; 1. Motywacja świadoma czy nieświadoma: Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa; Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlone relacje i struktura Ja; Co wpływa na aktywność człowieka? Leki i autonomia ego; W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele; 2. Co decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja: Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?; Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?; Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania; Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system ja?; Podsumowanie kontrowersji "osoba-sytuacja"; 3. Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny?: Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna; Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści; Perspektywa integracji nauki o osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2003. - 444, [4] s.. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Na czym polega specyfika nauki o osobowości; 1. Motywacja świadoma czy nieświadoma: Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa; Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlone relacje i struktura Ja; Co wpływa na aktywność człowieka? Leki i autonomia ego; W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele; 2. Co decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja: Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?; Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?; Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania; Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system ja?; Podsumowanie kontrowersji "osoba-sytuacja"; 3. Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny?: Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna; Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści; Perspektywa integracji nauki o osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
5. Odzwierciedlenie stosunku do rzeczywistości: emocje: Ogólna charakterystyka i podział emocji; Fizjologiczne mechanizmy emocji i ich wyrazu; Badanie procesu emocjonalnego; Rozwój emocji i ich szczegółowa charakterystyka; 6. Działanie jednostki w świecie otaczającym: Aktywność osobnika; Źródła aktywności; Od działania instynktowego do działania świadomego; Działanie ludzkie; Determinanty przebiegu i skuteczność działania; 7. Kształtowanie się i funkcjonowanie doświadczenia indywidualnego: Doświadczenie indywidualne i jego fizjologiczne mechanizmy; Zapamiętywanie; Pamiętanie- zapominanie; Odpamiętywanie; Automatyzacja doświadczenia; 8. Osobowość: Zagadnienie osobowości i teorie osobowości; Osobowość i jej struktura; Szczegółowa charakterystyka osobowości; Geneza osobowości i różnice indywidualne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Pojęcia podstawowe; 2. Istota i kategorie różnic indywidualnych; 3. Teorie różnic indywidualnych; 4. Biologiczne różnice indywidualne; 5. Temperamentalne różnice indywidualne; 6. Kulturowe różnice indywidualne; 7. Intelektualne różnice indywidualne; 8. Emocjonalne i uczuciowe różnice indywidualne; 9. Osobowościowe różnice indywidualne; 10. Profesjonalne różnice indywidualne; 11. Indywidualne różnice w działaniu; 12. Indywidualne różnice w mądrości; 13. Rozwojowe różnice indywidualne; 14. Indywidualne różnice w stylach życia; 15. Wskazania dla nauczycieli akademickich wynikające z indywidualnych różnic cech studentów; 16. Samoocena i ocena indywidualnych różnic cech studentek pedagogiki- wyniki badań; 17. Biomedyczne różnice indywidualne- ujęcie syntetyczne; 18. Twórczy rozwój zdolności i uzdolnień człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie: naukowe badanie osobowości. CZ.I Podstawowe składniki osobowości: 1.Cechy jako składniki osobowości, 2. Poznawcze składniki osobowości, 3. Motywacyjne składniki osobowości. Cz.II Rozwój osobowości: 4. Geny czy środowisko?, 5. Podłużne badanie życia ludzkiego, Cz.III Badanie osobowości - wybrane zagadnienia: 6. Nieświadomość, 7. Pojęcie Ja, 8. Od myślenie do działania, 9. Emocje, zdolności adaptacyjne i stan zdrowia, 10. Nieprawidłowości funkcjonowania osobowości a procesy zmiany, 11. Ocena osobowości, 12. Zakończenie: aktualne problemy oraz perspektywy psychologii osobowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dorosłość- zarys zagadnień, założenia; 2. Wyzwania życia dorosłego; 3. Zmiany osobowości w okresie życia dorosłego; 4. Specyfika przemian w biegu życia; 5. Przełom połowy życia; 6. Nietypowe zjawiska w biegu życia; 7. Dojrzałość- mądrość- bilans życia; 8. Satysfakcja i sens życia; 9. Osobowość w procesie rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ja w stanie oblężenia; 2. Od romantycznej do nowoczesnej wizji Ja; 3. Społeczne nasycenie i zaludnione Ja; 4. Prawda w kłopotach; 5. Wyłanianie się ponowoczesnej kultury; 6. Od Ja do relacji; 7. Kolaż nowoczesnego życia; 8. Samoodnowa i szczerość; 9. Rozliczenia i względność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Istotne własności teorii osobowości; 2.Klasyczna teoria psychoanalityczna Freuda; 3. Współczesna teoria psychoanalityczna; 4. Analityczna teoria Junga; 5. Teorie psychospołeczne: Adler, Fromm, Horney i Sullivan; 6. Personologia Murraya; 7. Teoria organicystyczna; 8. Teoria Rogersa; 9. Psychologia egzystencjalna; 10. Psychologia Wschodu; 11. Lewinowska teoria pola; 12. Allportowska psychologia jednostki; 13. Psychologia konstytucjonalna Sheldona; 14. Teoria czynnikowa Cattella; 15. Teoria bodźca – reakcji; 16. Skinnerowska teoria wzmacniania sprawczego; 17. Teoria osobowości w perspektywie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Istotne cechy teorii osobowości, Teorie uwypuklające psychodynamikę : R.2 Klasyczna teoria psychoanalityczna Sigmunda Freuda, R.3 Analityczna teoria Carla Junga, R.4 Teorie psychospołeczne : Adler, Fromm, Horney i Sullivan, R.5 Erik Erikson i współczensa teoria psychoanalityczna. Teorie uwypuklające strukturę osobowości : R.6 Personologia Henry'ego Murraya, R.7 Gordon Allport a jednostka, R.8 Czynnikowa teoria cech Raymonda Cattella, R.9 Teoria cech biologicznych Hansa Eysencka. Teorie uwypuklające spostrzeganą rzeczywistość : R.10 Teoria konstruktorów osobistych George'a Kelly'ego, R.11 Skoncentrowana na osobie teoris Carla Rogersa. Teorie uwypuklające zjawisko uczenia się : R.12 Warunkowanie sprawcze B.F. Skinnera, R.13 Teoria bodźca-reakcji Dollarda i Millera, R.14 Albert Bandura i teorie uczenia się społecznego, R.15 Teoria osobowości w perspektywie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Istotne cechy teorii osobowości, Teorie uwypuklające psychodynamikę : R.2 Klasyczna teoria psychoanalityczna Sigmunda Freuda, R.3 Analityczna teoria Carla Junga, R.4 Teorie psychospołeczne : Adler, Fromm, Horney i Sullivan, R.5 Erik Erikson i współczensa teoria psychoanalityczna. Teorie uwypuklające strukturę osobowości : R.6 Personologia Henry'ego Murraya, R.7 Gordon Allport a jednostka, R.8 Czynnikowa teoria cech Raymonda Cattella, R.9 Teoria cech biologicznych Hansa Eysencka. Teorie uwypuklające spostrzeganą rzeczywistość : R.10 Teoria konstruktorów osobistych George'a Kelly'ego, R.11 Skoncentrowana na osobie teoris Carla Rogersa. Teorie uwypuklające zjawisko uczenia się : R.12 Warunkowanie sprawcze B.F. Skinnera, R.13 Teoria bodźca-reakcji Dollarda i Millera, R.14 Albert Bandura i teorie uczenia się społecznego, R.15 Teoria osobowości w perspektywie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne korzenie współczesnej myśli psychologicznej, 2. Kryzys psychologii klasycznej, 3. Psychologia klasyczna, 4. Behawioryzm, 5. Psychoanaliza, 6. Psychologia postaci, 7. Człowiek i świat, 8. Psychologia poznawcza, 9. Psychologia osobowości, 10. Psychologia w Polsce, 11. Spojrzenie w przyszłość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Teoria kształtowania się charakteru: Teoria charakterologiczno-rozwojowa; Zagadnienia charakterologiczne związane z problematyką przywiązania i więzi; Charakterologiczne zagadnienia rozwoju self; Problematyka charakterologiczna self w systemie. 2. Style charakteru: Dziecko znienawidzone: doświadczenia schizoidalne; Dziecko porzucone: wycofanie społeczne; Dziecko zawłaszczone: charakter symbiotyczny; Dziecko wykorzystane: doświadczenie narcystyczne; Dziecko pokonane: społeczny masochim i wzorce samozniszczenia; Dziecko uwiedzione: obrona histeryczna i osobowość histrioniczna; dziecko zdyscyplinowane: osobowość obsesyjno-kompulsywna. Załączniki: Glosariusz: wybrane pojęcia psychoanalityczno-rozwojowe; Cele terapeutyczne dla poszczególnych struktur charakteru; Przegląd badań nad osobowością histeryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zmian rozwojowych człowieka / Kazimierz M. Czarnecki. - Wyd. 2 zm. i poszerz. - Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza "Humanitas" , 2015. - 299, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1.Podstawowe pojęcia psychologii zmian rozwojowych; 2. Przedmiot, cele, funkcje i zadania psychologii zmian rozwojowych; 3. Czynniki i wyznaczniki zmian rozwojowych; 4. Okresy i stadia zmian rozwojowych; 5. Kategorie zmian rozwojowych; 6. Zaburzenia i upośledzenia zmian rozwojowych; 7. Typy i metody badań zmian rozwojowych; 8. Teorie w psychologii zmian rozwojowych; 9. Historia psychologii zmian rozwojowych; 10. Normalne i patologiczne zachowanie człowieka jako przejaw jego zmian rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Nienormalność dawniej i dzisiaj: Tematy i zadania; Wczesne podejście do nienormalności; Leczenie obłąkanych; Współczesna definicja nienormalności; Podsumowanie. 2.Badanie psychologiczne, diagnoza i metody badań naukowych: Badanie psychologiczne; Diagnoza; metody badań naukowych. 3.Podejścia psychologiczne: Podejście psychodynamiczne; Podejścia egzystencjalne i humanistyczne; Podejście behawioralne; Podejście poznawcze; Podsumowanie, 4.Podejście biologiczne i neurotyka: Podejście biologiczne; Geny a zachowania nienormalne; Neurony i etiologii biochemiczna; Struktury mózgowe a nienormalne zachowanie; Rozwój układu nerwowego a nienormalne zachowania; Wpływ środowiska na nienormalne zachowania; Podsumowanie. 5.Zaburzenia lękowe: Strach i lek; Fobia; Zaburzenia po stresie urazowym; Lęk paniczny; Uogólnione zaburzenia lękowe; Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne; Niepokój codzienny; Podsumowanie. 6.Zaburzenia somatoformiczne i dysocjacyjne: Zaburzenia somatoformiczne; Zaburzenia dysocjacyjne; Podsumowanie. 7.Zaburzenia snu: Klasyfikacja zaburzeń snu; Depresja i zaburzenia depresyjne; Teoria zaburzeń depresyjnych; Leczenie zaburzeń depresyjnych; Zaburzenia dwubiegunowe; Samobójstwo; Podsumowanie. 8.Zaburzenia wczesnodziecięce: Rozpoznanie zaburzeń dziecięcych; Zaburzenia emocjonalne; Zaburzenia rozwojowe; Zaburzenia odżywiania i nawyków; Destrukcyjne zaburzenia zachowania; Podsumowanie. 9.Zaburzenia osobowości: Diagnozowanie zaburzeń osobowości; Zaburzenia dziwaczno-ekscentryczne; Zaburzenia dramatyczno-niekonsekwentne; Zaburzenia obawowo-lękowe; Podsumowanie. 10.Schizofrenie: Co to jest schizofrenia; Deficyty funkcjonowania; Źródła podatności; Metody leczenia schizofrenii; Podsumowanie. 11.Zaburzenia późnego wieku dojrzałości: Podatność na zaburzenia okresu starzenia się; Demencja; Delirium; Depresja wieku podeszłego; Lek w podeszłym wieku; Nadużywanie określonych substancji w podeszłym wieku; Zaburzenia urojeniowe; Schizofrenia późnego okresu dorosłości; Podsumowanie. 12.Czynniki psychiczne a zaburzenia somatyczne: Interakcje umysłu i ciała; Choroba wieńcowa serca; Wrzody trawienne; Zaburzenia układu odpornościowego; Podsumowanie. 13.Zaburzenia na tle seksualnym: Pięć warstw życia erotycznego; Tożsamość płciowa: warstwa I; orientacja seksualna: warstwa II; Preferencje seksualne: warstwa III; Rola płciowa: warstwa IV; Realizacja seksualna: warstwa V; Podsumowanie. 14.Zaburzenia wywołane zażywaniem środków psychoaktywnych: Zażywanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych; Alkohol; Środki pobudzające (stymulanty); Opiaty; Substancje halucynogenne; Marihuana; Tytoń; Barbiturany i benzodiazepiny; Walka z nadużywanie substancji psychoaktywnych; Podsumowanie. 15.Społeczna i prawna perspektywa w psychopatologii: Wpływ choroby umysłowej; Przymusowe skierowanie na leczenie psychiatryczne; Skierowanie do szpitala psychiatrycznego z przyczyn prawnych; Nowe wyzwania dla systemu prawnego; Nadużycia związane z opieką zdrowia psychicznego; Podsumowanie. 16.Przyszłe kierunki: poziomy analizy: biopsychologia morderstwa; Rozwój: zapobiegać chorobie; terapia z wyboru: psychologia pozytywna; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształtowanie się psychologii rozwojowej jako nauki, 2. Przedmiot, problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka, 3. Pojęcie rozwoju i zmiany rozwojowej, 4. Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka, 5. Ekologiczne uwarunkowania rozwoju psychicznego człowieka, 6. Rola kultury w rozwoju psychicznym jednostki, 7. Jednostka a rodzina: interakcje, stosunki, rozwój, 8. Zmiany rozwojowe aktywności i działalności jednostki, 9. Wybrane koncepcje i teorie rozwoju psychicznego człowieka, 10. Periodyzacja rozwoju psychicznego, 11. Metodologiczne problemy badania procesów rozwoju
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Psychologia jako nauka: 1. Psychologia jako nauka o zachowaniu; 2. Funkcje organizmu; Wzrastanie i rozwój: 3. Wiek niemowlęcy i dziecięctwo; 4. Dorastanie i wiek dojrzały; Motywacja i emocje: 5. Motywacja; 6. Emocje; Spostrzeganie: 7. Spostrzeganie przedmiotów i zdarzeń; 8. Zmysłowe podłoże spostrzegania; Uczenie się i myślenie: 9. Natura uczenia się; 10. Pamięć i zapomnienie; 11. Organizacja procesu uczenia się; 12. Myślenie, mowa i rozwiązywanie problemów; Indywidualność i osobowość: 12. Metody statystyczne i pomiar w psychologii; 13. Badanie uzdolnień i inteligencji; 15. Dziedziczność a środowisko; 16. Metody badan osobowości; Teorie osobowości; Konflikt, przystosowanie i zdrowie psychiczne: 18. Konflikt i przystosowanie; 19. Zdrowie psychiczne i psychoterapia; Zachowanie społeczne: 20. Psychologia społeczna; 21. Zawodowe zastosowanie psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2889)
I. Pojęcie sytuacji trudnej. Radzenie sobie człowieka w sytuacjach trudnych: 1. Pojęcie sytuacji trudnej. stres psychologiczny. 2. Rodzaje sytuacji trudnych. 3. Sytuacje społecznej interakcji jako sytuacje trudne. 4. Pojęcie i kategorie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 5. Strategie radzenia sobie w kontekście sytuacji trudnych. II. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Samoocena jako czynnik determinujący strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Rola poczucia umiejscowienia kontroli w wyznaczaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 3. Lęk jako predykator strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. III. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. IV. Metodologia badań własnych: 1. Teoretyczne podstawy badań. 2. Problemy i hipotezy badawcze. 3. Metody badań własnych. 4. Charakterystyka osób badanych i przebieg badań. V. Wyniki badań. Osobowościowe uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Poziom samooceny badanej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu samooceny młodzieży. 3. Poczucie umiejscowienia kontroli młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poczucia umiejscowienia kontroli młodzieży. 5. Poziom leku dorastającej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach. 6. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu lęku młodzieży. 7. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 8. Zmienne osobowościowe jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. VI. Wyniki badań. Rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem postaw rodzicielskich percypowanych przez młodzież. 3. Strategie radzenia sobie rodziców w trudnych sytuacjach społecznych w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 5. Zmienne rodzinne jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej