Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
Forma i typ
Książki
(23)
Czasopisma
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(17)
Autor
Pilecka Władysława
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Colman Andrew M
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Feldman Robert S
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Horoszowska Beatrice
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Meili Richard (1900-1990)
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Mróz Barbara
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Oleś Maria (1956-2017)
(1)
Orski Marek
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Pervin Lawrence A
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rosenhan David L
(1)
Seligman Martin E. P
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Sitarczyk Małgorzata
(1)
Szostak Jacek
(1)
Sękowski Andrzej E
(1)
Tyler Leona Elizabeth (1906- )
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Walker Elaine F
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Zawadzki Bogdan
(1)
Znajmiecka-Sikora Marta
(1)
Zyski Teodor
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Temat
Osobowość
(22)
Psychologia
(12)
Stres
(5)
Testy psychologiczne
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Motywacja
(4)
Młodzież
(4)
Psychologia społeczna
(3)
Psychopatologia
(3)
Psychoterapia
(3)
Uczniowie
(3)
Uczucia
(3)
Ból
(2)
Choroby afektywne
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Myślenie
(2)
Nerwice
(2)
Pamięć
(2)
Poznanie
(2)
Psychiatria
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Schizofrenia
(2)
Sen
(2)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(2)
Agresywność
(1)
Aktorstwo
(1)
Aktorzy
(1)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Bulimia
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko
(1)
Hipnoza
(1)
Język
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kobieta
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Medytacja
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mowa
(1)
Mózg
(1)
Narkotyki
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odchudzanie
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odżywianie
(1)
Ontogeneza
(1)
Osobowość -badanie
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Paranoja
(1)
Penitencjarystyka
(1)
Policjanci
(1)
Praca
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychiatria sądowa
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia międzykulturowa
(1)
Psychologia sądowa
(1)
Psychozy
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rak piersi
(1)
Rodzina
(1)
Samobójstwo
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Stres zawodowy
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Słuch
(1)
Temperament
(1)
Testy
(1)
Uczenie się
(1)
Układ nerwowy
(1)
Umysł
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Wzorzec Zachowań i Przeżyć Związanych z Pracą
(1)
Wzrok
(1)
Wzór osobowy
(1)
Zabójstwo
(1)
Zachowanie
(1)
Zatrudnienie
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Charakterystyka cechy profesjologii; 2. Zawód i praca jako podstawowe warunki profesjonalnego rozwoju człowieka; 3. Profesjonalna praca człowieka; 4. Teoretyczne podstawy profesjologii; 5. Typy i metody naukowych badań profesjologii; 6. Warunki profesjonalnego rozwoju; 7. Proces profesjonalnego rozwoju; 8. Wyniki profesjonalnego rozwoju; 9. Metody stymulacji profesjonalnego rozwoju; 10. Wybrane wyniki badań profesjonalnego rozwoju; 11. Pomocniczy słownik profesjologii ; 12. Test ćwiczeniowy KMC 2016 - poznaj profesjologię.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Inteligencja i style poznawcze; Kształtowanie się osobowości; Teorie osobowości - ujęcie w terminach cech; Freudowskie teorie osobowości; Testy osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Twórczość i sztuka w świetle wybranych koncepcji psychologicznych i badań nad twórczością. Twórca jako podmiot w badaniach psychologicznych: Wizerunek twórcy w wybranych teoriach osobowości; Pojęcie twórczości w estetyce i psychologii; Z historii badań nad zjawiskiem twórczości i osobowością ludzi twórczych; Psychologiczne badania niektórych wymiarów osobowości w grupie aktorów polskich. Wielowymiarowość sztuki aktorskiej: Twórczość aktorska w świetle koncepcji teatrologicznych; Psychospołeczne uwarunkowania twórczości aktorskiej; Znaczenie teatru i wartość sztuki aktorskiej. Problematyka aksjologiczna i edukacja artystyczna: Problematyka aksjologiczna w psychologii; Twórcza motywacja poznawcza młodych ludzi a zadania edukacji; Rola szkoły aktorskiej w kształceniu aktorów i kształtowaniu systemów wartości. II. Badania własne nad wybranymi aspektami osobowości uzdolnionych studentów aktorstwa i wybitnych aktorów polskich. Metodologia badań własnych: Założenia podjętych badań: problem, pytania, hipotezy badawcze; Zastosowane metody psychomotoryczne. Preferowane wartości a poczucie sensu życia u badanych aktorów: Poczucie sensu życia na różnorodnych etapach twórczości; Hierarchia wartości badanych aktorów; Ocena sensu życia a preferowane wartości w badanych grupach aktorów. Obraz siebie i poziomu dojrzałości osobowości badanych aktorów: Obraz realny, idealny i retrospektywny; Akceptacja dojrzałości w badanych grupach aktorów; Potrzeba dojrzałości w badanych grupach aktorów .Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie: naukowe badanie osobowości. CZ.I Podstawowe składniki osobowości: 1.Cechy jako składniki osobowości, 2. Poznawcze składniki osobowości, 3. Motywacyjne składniki osobowości. Cz.II Rozwój osobowości: 4. Geny czy środowisko?, 5. Podłużne badanie życia ludzkiego, Cz.III Badanie osobowości - wybrane zagadnienia: 6. Nieświadomość, 7. Pojęcie Ja, 8. Od myślenie do działania, 9. Emocje, zdolności adaptacyjne i stan zdrowia, 10. Nieprawidłowości funkcjonowania osobowości a procesy zmiany, 11. Ocena osobowości, 12. Zakończenie: aktualne problemy oraz perspektywy psychologii osobowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody diagnozy psychologicznej / red. nauk. Jerzy Brzeziński)
1. Kwestionariusze jako metoda badania osobowości, 2. Strategie konstruowania inwentarzy osobowości, 3. Procedura konstruowania inwentarzy osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podręcznik diagnostyki psychologicznej / Richard Meili ; tł. Beatrice Horoszowska. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1967. - 372 , [4] s., [2] k. tabl. : rys., tab., err ; 24 cm.
Zawiera: I.Wstęp: Praktyczne zadania diagnostyki psychologicznej i jej rozwój; Krytyka przednaukowych metod poznania człowieka; Przegląd naukowych metod poznania. II.Zdolności i ich badanie: Teorie inteligencji i testów inteligencji; Badanie inteligencji; Specjalne formy inteligencji a zdolności; Badanie całościowe. III.Osobowość i jej badanie: Podstawy teoretyczne; Metody diagnostyki charakterologicznej. IV.Technika badanie. Ocena i opracowanie wyników testów: Badanie; Ilościowe opracowanie wyników TESTÓW; Orzeczenie psychologiczne. V.Analiza kontrola wyników testów: Rzetelność techniczna; Trafność testu jako środka diagnostycznego. VI.Oddziaływanie niektórych czynników ogólnych na wyniki testów: Poziom osiągu, sprawność i stopień zdolności; Różnice między osiągami obu płci; Wpływ warunków zewnętrznych na osiągi w testach; Wpływ ćwiczenia. DODATEK: Technika niektórych testów; Statystyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć psychologię / Robert S. Feldman. - Wrocław : Wydawnictwo Astrum, cop.1998. - 998 s. : wykr., tab. ; 23 cm.
(Kreatywność)
R.1 Wprowadzenie do psychologii, R.2 Metody badań, R.3 Biologiczne podstawy zachowania, R.4 Zmysły i doznania zmysłowe, R.5 Stany świadomości, R.6 Uczenie się,
R.7 Pamięć, R.8 Poznanie i język, R.9 Inteligencja, R.10 Motywacje i emocje, R.11 Płeć i seksualność człowieka, R.12 Rozwój-początki życia, R.13 Rozwój-od pokwitania do końca życia, R.14 Osobowość, R.15 Psychologia zdrowia, R.16 Zaburzenia psychiczne, R.17 Leczenie zaburzeń psychicznych, R.18 Psychologia społeczna, R.19 Psychologia w świecie pełnym różnorodności, Jak przebrnąć przez liczby, czyli statystyka w psychologii
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
Zawiera: Wstęp. Jakim zagadnieniem poświecona jest ta książka. R. 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki: 1.1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna. Blok rozszerzający: Modele współpracy psychologów i psychiatrów wg Obuchowskiego; Modele współpracy psychologów praktyków i teoretyków wg Brzezińskiej; Modele odpowiadania psychologów diagnostów na wyzwania praktyki wg Kelly-ego. 1.2. Pojęcie i przedmiot diagnozowania. Blok rozszerzający: Miary nieinwazyjne; Asymetria relacji: badania naukowe i praktyka psychologiczna. R.2. Pojęcie diagnozy w psychologii: 2.1. Sposoby ujmowania procesu diagnozowania w psychologii; 2.2. Diagnostyka tradycyjna a diagnostyka behawioralna; 2.3. Personologiczna koncepcja diagnozowania i pojęcie cechy psychologicznej; 2.4. Diagnoza a terapia; 2.5. Nowe wyzwania – możliwości i konsekwencje wykorzystywania komputerów w diagnostyce psychologicznej. R.3. Diagnozowanie – faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji: 3.1. Faza prediagnostyczna. Blok rozszerzający: Wiedza i umysł diagnosty; 3.2. Faza badania i wstępnych decyzji. Blok rozszerzający: Wyodrębnianie zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie kwestionariusza MMPI; Norma statystyczna i jej konsekwencje; Próba normalizacyjna a pacjenci. R.4. Diagnozowanie – opis i interpretacja: 4.1. Ilościowy opis zachowań; 4.2. Jakościowy opis zachowań; 4.3. Opis a interpretacja zachowań testowych i pozatekstowych. Blok rozszerzający: Znaczenie interpretacyjne, skupione wokół skal MMPI; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (6 i 9) w obszarze patologii; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (4 i 0) w obszarze normy; Przykład reguł klasyfikowania profili MMPI wg systemu Gilbestadta i Drukera; Typ 2-7-4 (3); 4.4. Zachowania testowe i rzeczywiste (pozatekstowe) jako przedmiot interpretacji; 4.5. Wyjaśnianie psychologiczne; 4.6. Sposoby interpretacji. Blok rozszerzający: Schemat interpretacji wielowymiarowych inwentarzy osobowości na przykładzie MMPI; 4.7. Trafność interpretacji. R.5. Diagnozowanie i formułowanie zaleceń i interwencja: Etap formułowania zaleceń interwencyjnych i komunikatów (planu interwencji); Interwencja i jej formy; Iteracyjny charakter diagnozowania. R.6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów: 6.1. Problemy etyczne związane z diagnozowaniem; 6.2. Problemy związane z komercjalizacją diagnostyki psychologicznej; Problemy nauczania diagnozowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy filozofii wartości 2. Wybrane psychologiczne koncepcje wartości 3. Wybrane problemy psychologii wartości 4. Metody badań wzorcowej hierarchii wartości 5. Wokół wzorcowej hierarchii wartości - analizy empiryczne 6. Wartości niższe i wyższe 7. Korelacje między wartościami a cechami osobowości, postawami i uczuciami 8. Korelacje między kategoriami wartości SWS i "pakietem zmiennych" 9. Wzorcowa i uniwersalna hierarchia wartości - podsumowania i interpretacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 95)
Zawiera: Przedmowa. 1.Charakter i rola pomiarów w psychologii: Potrzeba ocen ilościowych; Cztery poziomy pomiarów. 2.Podstawowe pojęcia statystyczne: Porządek w zmienności; Miary tendencji centralnej; Miary zmienności; Miary zależności; istotność statystyczna a przypadek. 3.Testy psychologiczne: Testy a pomiary; Tło historyczne; Znaczenie trafności i testu; Znaczenie rzetelności; Normy i wyniki pochodne; Klasyfikacja testów. 4.Testy inteligencji: Charakterystyczne cechy testów binetowskich; Znaczenie ilorazu inteligencji; Testy Wschslera; grupowe testy inteligencji; Testy dla niemowląt; Błędne poglądy na inteligencję; Inteligencja jako myślenie symboliczne; Rozwój inteligencji. 5.Testy zdolności specjalnych: Zdolności a wiadomości i umiejętności; Trafność dla różnych celów; Badania nad zdolnościami specjalnymi; Czy różne zawody wymagają różnych rodzajów uzdolnień?; Zestaw Testów Zdolności Ogólnych; Specjalne właściwości i zastosowania testów wiadomości i umiejętności; Połączone zestawy testów zdolności i wiadomości. 6.Testy osobowości: Specjalne problemy w badaniach testowych osobowości; Klasyfikacja testów osobowości; Kwestionariusze osobowości; Techniki projekcyjne; Różne sposoby określania osobowości 7.Zastosowania testów i pomiarów: Testy a indywidualne decyzje; Testy jako narzędzia w badaniach nad różnicami grupowymi; Różnice związane z wiekiem ludzi dorosłych; Zależność między cechami psychicznymi a fizycznymi; Dziedziczność a środowisko; Zastosowania testów i pomiarów - uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 94)
O konieczności obserwacji sytuacji naturalnych: przemoc palestyńsko-izraelska jako laboratorium zachowań społecznych. Transakcyjny Model Temperamentu: analiza właściwości temperamentu z perspektywy nomotetycznego oraz idiograficznego badania osobowości. Dylematy społeczne. My czy ja? Procesy świadome i nieświadome w negocjacjach mózgu z rzeczywistością. Integracje i dysocjacje. Uwaga: od metafory w badaniach psychologicznych do procesów neuronalnych opisywanych z perspektywy neuronauki poznawczej. Perspektywa integracji nauki o osobowości czy metateoria? Psychologia kliniczna - o nowych aspektach w teorii, badaniach i praktyce. Psychologia kliniczna w trzecim tysiącleciu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Kara pozbawienia wolności w poslkim systemie penalnym: 1. System obowiązujących sankcji, 2. teoria i cele karania 3. Sądowy wymair kary, 4. Wykonywanie kary pozbawienia wolności, R.II Polityka kryminalna: 1. Przestępczość w Polsce, 2. Profilaktyka przestępczości, 3. Stosowanie kar izolacyjnych, 4. Pomoc postpenitencjarna, 5. Stosowanie alternatyw kary pozbawienia wolności. R.III Zadania psychologa w systemie penitencjarnym: 1. Diagonstyka penitencjarna, 2. Oddziaływania resocjalizacyjne, 3. Oddziaływania terapeutyczne, 4. Integrowanie oddziaływań penitencjarnych i postpenitencjarnych. R.IV Pozytywne efekty kary pozbawienia wolności: 1. Wskaźniki skuteczności sankcji izolacyjnych, 2. Porównanie efektywności sankcji izolacyjnych i nieizolacyjnych, 3. Instytucjonalne uwarunkowania efektywności uwięzienia, 4. Społeczne determinanty efektywonosći izolowania przestępców, 5. Podmiotowe determinanty skuteczności sankcji izolacyjnych. R.V Problematyka badań własnych nad osobowościowymi uwarunkowaniami skuteczności kary pozbawienia wolności: 1. Problem pracy, 2. Strategia prowadzonych badań, 3. Charkaterystyka badanych osób, 4. Opis zastosowanych metod pomiaru psychologicznego, 5. Sposób statystycznego opracowania wyników badań własnych, 6. Grupy uwzględniające potencjał poprawczy i kryteria zmiannych kontrolowanych. R.VI Osobowościowe determinanty skuteczności kar izolacyjnych a miejsce pobytu osób karanych: 1. Wpływ cech wrodzonych, 2. Wpływ zmiennych wynikających ze wzmocień społecznych, 3. Wpływ zmiennych związanych z motywacją celową, 4. Podmiotowe predyktory potencjału poprawczego u byłych i aktualnych więźniów. R.VII Osobowościowe determinanty skuteczności kar izolacyjnych a powrotność do przestępstwa: 1. Wpływ cech wrodzonych, 2. Wpływ zmiennych wynikających ze wzmocień społecznych, 3. Wpływ zmiennych związanych z motywacją celową, 4. Podmiotowe predyktory potencjału poprawczego u jednokrotnie karanych przestępców i recydywistów penitencjarnych, R.VIII Osobowościowe determinanty skuteczności kar izolacyjnych a rodzaj przestępstwa: 1. 1. Wpływ cech wrodzonych, 2. Wpływ zmiennych wynikających ze wzmocień społecznych, 3. Wpływ zmiennych związanych z motywacją celową, 4. Podmiotowe predyktory potencjału poprawczego u sprawców przestępstw nieagresywnych i osób karanych za czyny o charakterze agresywnym. R.IX Znaczenie osobowościowe determinantów skuteczności kar izolacyjnych w polityce kryminalnej: 1. Weryfikacja hipotez badawczych, 2. Dyskusja wyników badań, 3. Implikacje praktyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2889)
I. Pojęcie sytuacji trudnej. Radzenie sobie człowieka w sytuacjach trudnych: 1. Pojęcie sytuacji trudnej. stres psychologiczny. 2. Rodzaje sytuacji trudnych. 3. Sytuacje społecznej interakcji jako sytuacje trudne. 4. Pojęcie i kategorie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 5. Strategie radzenia sobie w kontekście sytuacji trudnych. II. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Samoocena jako czynnik determinujący strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Rola poczucia umiejscowienia kontroli w wyznaczaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 3. Lęk jako predykator strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. III. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. IV. Metodologia badań własnych: 1. Teoretyczne podstawy badań. 2. Problemy i hipotezy badawcze. 3. Metody badań własnych. 4. Charakterystyka osób badanych i przebieg badań. V. Wyniki badań. Osobowościowe uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Poziom samooceny badanej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu samooceny młodzieży. 3. Poczucie umiejscowienia kontroli młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poczucia umiejscowienia kontroli młodzieży. 5. Poziom leku dorastającej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach. 6. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu lęku młodzieży. 7. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 8. Zmienne osobowościowe jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. VI. Wyniki badań. Rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem postaw rodzicielskich percypowanych przez młodzież. 3. Strategie radzenia sobie rodziców w trudnych sytuacjach społecznych w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 5. Zmienne rodzinne jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Nienormalność dawniej i dzisiaj: Tematy i zadania; Wczesne podejście do nienormalności; Leczenie obłąkanych; Współczesna definicja nienormalności; Podsumowanie. 2.Badanie psychologiczne, diagnoza i metody badań naukowych: Badanie psychologiczne; Diagnoza; metody badań naukowych. 3.Podejścia psychologiczne: Podejście psychodynamiczne; Podejścia egzystencjalne i humanistyczne; Podejście behawioralne; Podejście poznawcze; Podsumowanie, 4.Podejście biologiczne i neurotyka: Podejście biologiczne; Geny a zachowania nienormalne; Neurony i etiologii biochemiczna; Struktury mózgowe a nienormalne zachowanie; Rozwój układu nerwowego a nienormalne zachowania; Wpływ środowiska na nienormalne zachowania; Podsumowanie. 5.Zaburzenia lękowe: Strach i lek; Fobia; Zaburzenia po stresie urazowym; Lęk paniczny; Uogólnione zaburzenia lękowe; Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne; Niepokój codzienny; Podsumowanie. 6.Zaburzenia somatoformiczne i dysocjacyjne: Zaburzenia somatoformiczne; Zaburzenia dysocjacyjne; Podsumowanie. 7.Zaburzenia snu: Klasyfikacja zaburzeń snu; Depresja i zaburzenia depresyjne; Teoria zaburzeń depresyjnych; Leczenie zaburzeń depresyjnych; Zaburzenia dwubiegunowe; Samobójstwo; Podsumowanie. 8.Zaburzenia wczesnodziecięce: Rozpoznanie zaburzeń dziecięcych; Zaburzenia emocjonalne; Zaburzenia rozwojowe; Zaburzenia odżywiania i nawyków; Destrukcyjne zaburzenia zachowania; Podsumowanie. 9.Zaburzenia osobowości: Diagnozowanie zaburzeń osobowości; Zaburzenia dziwaczno-ekscentryczne; Zaburzenia dramatyczno-niekonsekwentne; Zaburzenia obawowo-lękowe; Podsumowanie. 10.Schizofrenie: Co to jest schizofrenia; Deficyty funkcjonowania; Źródła podatności; Metody leczenia schizofrenii; Podsumowanie. 11.Zaburzenia późnego wieku dojrzałości: Podatność na zaburzenia okresu starzenia się; Demencja; Delirium; Depresja wieku podeszłego; Lek w podeszłym wieku; Nadużywanie określonych substancji w podeszłym wieku; Zaburzenia urojeniowe; Schizofrenia późnego okresu dorosłości; Podsumowanie. 12.Czynniki psychiczne a zaburzenia somatyczne: Interakcje umysłu i ciała; Choroba wieńcowa serca; Wrzody trawienne; Zaburzenia układu odpornościowego; Podsumowanie. 13.Zaburzenia na tle seksualnym: Pięć warstw życia erotycznego; Tożsamość płciowa: warstwa I; orientacja seksualna: warstwa II; Preferencje seksualne: warstwa III; Rola płciowa: warstwa IV; Realizacja seksualna: warstwa V; Podsumowanie. 14.Zaburzenia wywołane zażywaniem środków psychoaktywnych: Zażywanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych; Alkohol; Środki pobudzające (stymulanty); Opiaty; Substancje halucynogenne; Marihuana; Tytoń; Barbiturany i benzodiazepiny; Walka z nadużywanie substancji psychoaktywnych; Podsumowanie. 15.Społeczna i prawna perspektywa w psychopatologii: Wpływ choroby umysłowej; Przymusowe skierowanie na leczenie psychiatryczne; Skierowanie do szpitala psychiatrycznego z przyczyn prawnych; Nowe wyzwania dla systemu prawnego; Nadużycia związane z opieką zdrowia psychicznego; Podsumowanie. 16.Przyszłe kierunki: poziomy analizy: biopsychologia morderstwa; Rozwój: zapobiegać chorobie; terapia z wyboru: psychologia pozytywna; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 6)
1. Inwentarz Poczucia Własnej Wartości - CSEI S. Coopersmitha 2. Religijne aspekty radzenia sobie ze stresem (prace nad polską wersją kwestionariusza RCOPE) 3. Kwestionariusz do badania zmęczenia. Psychometryczne właściwości 4. Pomiar poczucia osamotnienia u dzieci - Skala Osamotnienia dla Dzieci (children's Loneliness Scale, LSC) S.R. Ashera, S. Hymel i P.D. Renshawa 5. Kwestionariusz do Badania Bólu u Dzieci i młodzieży J. Varni i K. Thompson (Varni/Thompson Pediatric Pain Questionnaire - VT-PPQ) 6. Kwestionariusz Radzenia sobie ze Stresem (KRS). Wartość diagnostyczna i wyniki badań młodzieży 7.Kwestionariusz Tendencji Konstruktywnych/Dekonstruktywnych w badaniach dzieci grających w "agresywne" gry komputerowe 8. Kwestionariusz Narcyzmu. Wartość diagnostyczna w świetle wyników badań polskiej młodzieży 9. Pomiar egzystencjalnego wymiaru depresji i jej osobowościowe korelaty u młodzieży akademickiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne rozumienie problemów diagnozy resocjalizacyjnej, 2. Rozmiary i dynamika zachowań przestępczych młodzieży w latach 90, 3. Osobowościowe korelaty zachowań przestępczych. Przegląd wybranych koncepcji psychologicznych, 4. Badania diagnostyczne osobowości nieletnich sprawców zabójstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształtowanie się psychologii rozwojowej jako nauki, 2. Przedmiot, problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka, 3. Pojęcie rozwoju i zmiany rozwojowej, 4. Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka, 5. Ekologiczne uwarunkowania rozwoju psychicznego człowieka, 6. Rola kultury w rozwoju psychicznym jednostki, 7. Jednostka a rodzina: interakcje, stosunki, rozwój, 8. Zmiany rozwojowe aktywności i działalności jednostki, 9. Wybrane koncepcje i teorie rozwoju psychicznego człowieka, 10. Periodyzacja rozwoju psychicznego, 11. Metodologiczne problemy badania procesów rozwoju
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychopatologia / Lidia Cierpiałkowska. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2007. - 517 s. : rys. ; 23 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 15)
1. Klasyfikacje zaburzeń psychicznych, 2. Bilogiczne modele i koncepcje zaburzeń psychicznych, 3. Koncepcje psychologiczne zaburzeń psychicznych, 4. Postępowanie diagnostyczne i podstawowe metody badawcze, 5. Psychopoatologia ogólna, 6. Zaburzenia psychiczne na tle organicznym i upośledzenia umysłowe, 7. zaburzenia spowodoweane używaniem substancji psychoaktywnych, 8. Zaburzenia afektywne, 9. Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne, 10. Zaburzenia osobowości i Zaburzenia seksualne, 11. zaburzenia nerwicowe i zespół stresu pourazowego, 12. Zaburzenia dysocjacyjne i zespołey zaburzeń pod postacią somatyczną, 13. Zaburzenia odżywiania sie i snu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej