Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(233)
IBUK Libra
(13)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(228)
Publikacje naukowe
(29)
E-booki
(14)
Publikacje fachowe
(10)
Czasopisma
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(147)
tylko na miejscu
(139)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(161)
Czytelnia
(141)
Autor
Radzicki Józef
(12)
Strelau Jan (1931-2020)
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Kowalczewska Joanna
(6)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(5)
Lewicka Maria
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
Oleś Piotr K
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Gilewicz Joanna
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Majczyna Beata
(4)
Brzezińska Anna
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gasiul Henryk (1950- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Hall Calvin S
(3)
Kacmajor Anna
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Ogińska-Bulik Nina
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Studenski Ryszard
(3)
Suchecki Jacek
(3)
Wrona Leszek
(3)
Appelt Karolina
(2)
Augustynek Andrzej
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Butcher James N
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Carson Robert C
(2)
Colman Andrew M
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Eichelberger Wojciech
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Friedman Howard S
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kud Marzena
(2)
Leary Mark
(2)
Majczyna Marek
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
McCann Vivian
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Milska-Wrzosińska Zofia
(2)
Mineka Susan
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Orski Marek
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Piontek Franciszek
(2)
Rosenhan David L
(2)
Siek Stanisław (1930- )
(2)
Sikora Katarzyna
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Sękowski Andrzej E
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Walker Elaine F
(2)
Wilkin-Day Aleksandra
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Andruszko Robert
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Arntz Arnoud
(1)
Aronson Elliot
(1)
Atkinson Sue
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Baszniak Tadeusz
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bańka Augustyn
(1)
Beck Aaron T
(1)
Benedict Ruth (1887-1948)
(1)
Bernacka Ryszarda Ewa
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borowik Irena
(1)
Brzezińska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(154)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(247)
Język
polski
(247)
Przynależność kulturowa
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Osobowość
(188)
Psychologia
(59)
Stres
(24)
Psychologia społeczna
(23)
Uczucia
(23)
Motywacja
(21)
Psychologia rozwojowa
(19)
Młodzież
(18)
Zachowanie
(16)
Choroby psychiczne
(15)
Uczenie się
(15)
Dziecko
(14)
Psychologia osobowości
(13)
Psychoterapia
(13)
Rozwój osobowości
(13)
Poznanie
(11)
Inteligencja (psychologia)
(10)
Psychologia różnic indywidualnych
(10)
Psychopatologia
(10)
Myślenie
(9)
Stosunki interpersonalne
(9)
Testy psychologiczne
(9)
Metody badawcze
(8)
Nauczyciele
(8)
Pamięć
(8)
Praca
(8)
Psychiatria
(8)
Samopoznanie
(8)
Schizofrenia
(8)
Zaburzenia psychiczne
(8)
Świadomość
(8)
Alkoholizm
(7)
Lęk
(7)
Menedżerowie
(7)
Metodologia
(7)
Psychologia kliniczna
(7)
Samorealizacja
(7)
Temperament
(7)
Zaburzenia osobowości
(7)
Depresja psychiczna
(6)
Inteligencja (psychol.)
(6)
Kobieta
(6)
Mowa
(6)
Rodzina
(6)
Sen
(6)
Twórczość
(6)
Wartość
(6)
Zarządzanie
(6)
Zmysły
(6)
Agresywność
(5)
Antropologia filozoficzna
(5)
Leczenie
(5)
Odżywianie
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Wypalenie zawodowe
(5)
Zawód
(5)
Choroby afektywne
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie
(4)
Kultura
(4)
Kwestionariusz osobowości
(4)
Mózg
(4)
Narkomania
(4)
Podmiotowość
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Studenci
(4)
Sukces
(4)
Uczniowie
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Anoreksja
(3)
Bulimia
(3)
Ból
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Decyzje
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko trudne
(3)
Genetyka zachowania
(3)
Globalizacja
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Kadry
(3)
Kariera
(3)
Ludzie starzy
(3)
Mężczyzna
(3)
Nauczanie
(3)
Nałóg
(3)
Nerwice
(3)
Neuropsychologia
(3)
Paranoja
(3)
Pedagogika
(3)
Pedeutologia
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przestępcy
(3)
Przywództwo
(3)
Psychoanaliza
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia sądowa
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Płeć
(3)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Ameryka Północna
(1)
Nowa Gwinea (wyspa)
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(39)
Opracowanie
(19)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(6)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradnik
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ankieta
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Kryminał
(1)
Literatura
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Powieść
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(62)
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Zarządzanie i marketing
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
247 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Myśl Psychologiczna / red. nauk. serii Jerzy Siuta, Stanisław Głaz)
1. Fakty i teorie dotyczące rozwoju człowieka dorosłego, 2. Cechowe ujęcie osobowości, 3. Pomiar osobowości, 4. Osobowość - poszukiwanie oznak jej wzrastania lub zaniku, 5. Osobowość i starzenie się w perspektywie międzykulturowej, 6. Przebieg rozwoju osobowości u jednostki, 7. Problem stałości - zastrzeżenia i rywalizujące hipotezy, 8. Inne ujęcie - psychologia ego i techniki projekcyjne, 9. Rozwój człowieka dorosłego widziany przez pryzmat wywiadu psychologicznego, 10. Pięcioczynnikowa teoria osobowości, 11. Oddziaływanie osobowości na przebieg życia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia osobowości : nurty, teorie, koncepcje / Henryk Gasiul. - Wyd. 3 rozszerz. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 654 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Engram)
Wstęp; Rozdział I. Historyczne korzenie i okresy rozwoju psychologii osobowości 1. U źródeł współczesnych teorii osobowości – wkład klasycznej psychologii 2. U źródeł współczesnych teorii osobowości – znaczenie analiz 3. U źródeł współczesnych teorii osobowości– rola psychologii personalistycznej 4. Ku współczesnym kształtom psychologii osobowości 4.1. Tradycje badawcze w psychologii osobowości 4.2. Okresy w nowożytnej psychologii osobowości Rozdział II. Kontrowersje wokół psychologii osobowości 1. Wiedza potoczna a wiedza naukowa o osobowości 2. Przyrodniczy i humanistyczny model interpretacji osobowości 3. Kryteria oceny wartości naukowej teorii osobowości 4. Teoria osobowości jako ogólna teoria zachowania 5. O metodach stosowanych w psychologii osobowości 6. Perspektywy analizy teorii osobowości 7. Zasada wyróżniania kategorii teorii osobowości – propozycja autorska Rozdział III. Człowiek jako podmiot i jego właściwości – dyspozycyjne podejście do interpretacji cech osobowości 1. Sięgając do przeszłości 2. Podstawowe sposoby i strategie interpretacji cech we współczesnej psychologii 3. Konstytucjonalne teorie osobowości 4. Główne wątki czynnikowej teorii osobowości H.J. Eysencka – teoria Wielkiej Trójki (PEN) 5. Neurofizjologiczne podstawy ekstrawersji i neurotyzmu – kontrowersje i propozycje 6. Psychobiologiczna teoria osobowości C.R. Cloningera 7. Humanistyczne podejście G.W. Allporta Rozdział IV. Człowiek jako podmiot i jego właściwości – deskryptywne podejście do sposobu analizy cech osobowości 1. Czynnikowa teoria cech R. Cattella 2. Wielka Piątka jako efekt analiz leksykalno-statystycznych 2.1. Wprowadzenie – krótka historia dążeń do odkrycia pięciu cech osobowości 2.2. Teoria Wielkiej Piątki R.R. McCrae i P.T. Costy 3. Cechy jako właściwości interpersonalne w interpretacji J.S. Wigginsa 4. Cechy interpersonalne w ujęciu T. Leary’ego 5. Cechy jako konstrukcje społeczne Rozdział V. Wielka Piątka jako źródło i inspiracja współczesnych badań nad osobowością. Próby integracji dyspozycyjnego i deskryptywnego podejścia do interpretacji cech 1. Kontrowersje wokół liczby czynników osobowości 2. Trudności z modelami bazującymi na Wielkiej Piątce 3. Podstawy biologiczne pięciu wymiarów osobowości – zwrot w kierunku dyspozycyjnych teorii cech 4. Przełamując słabości Wielkiej Piątki – Cybernetyczna Teoria Wielkiej Piątki C.G. DeYounga (CB5T) 5. Kołowy Model Metacech Osobowości W. Strusa, J. Cieciucha, T. Rowińskiego jako propozycja analizy struktury i dynamiki osobowości bazującej na modelu Wielkiej Piątki Rozdział VI. Kontrowersje wokół teorii cech – sytuacjonizm a teorie cech. Propozycje będące już historią wciąż obecną oraz propozycje współczesne 1. Behawioralne modele relacji podmiot – sytuacja – sięgając ku przeszłości 1.1. Podejście behawioralne J. Dollarda i N. Millera 1.2. Interpretacja osobowości według B.F. Skinnera 2. Interpretacja relacji podmiot – sytuacja w teorii pola K. Lewina 3. Sytuacjonizm jako przeciwwaga teorii cech – współczesność 4. Współczesne sposoby rozwiązania dylematu sytuacja – cecha – w obronie teorii cech 5. Motywacja jako podstawa wnioskowania o cechach – cechy intencjonalne w ujęciu J.C. Wakefielda 6. Interakcyjne modele cech – ogólne współczesne trendy interpretacji 7. Podejście interakcyjne o sposobie rozwiązania dylematu cecha – stan Rozdział VII. Propozycje rozwiązania dylematu cechy – sytuacja. Modele społeczno-poznawcze oraz ich rewizje i uzupełnienia 1. Modele oparte na społecznym uczeniu i na procesach samoregulacji 1.1. Specyfika i charakterystyka zjawiska samoregulacji 1.2. W kierunku uczenia społecznego – propozycja J. Rottera 1.3. Podejście interakcyjne A. Bandury – teoria społecznego uczenia się 1.4. Osobowość a społeczne uczenie w interpretacji W. Mischela 2. Wybrane modele integrujące podejście strukturalne i procesualne 2.1. Zmodyfikowana propozycja bazująca na podejściu społeczno-poznawczym – interpretacja D. Cervone 2.2. Próba powiązania podejścia cechowego z podejściem społeczno-poznawczym – analizy W. Fleesona 2.3. Model neuronalnej sieci według S.J. Reada, L.C. Millera Rozdział VIII. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji – od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę. Ewolucyjna perspektywa interpretacji osobowości 1. Proces adaptacji jako podstawa rozwoju osobowości – współczesne trendy interpretacyjne 2. Społeczno-analityczna interpretacja osobowości według R. Hogana 3. Ewolucja i środowisko podstawą osobowości w interpretacji T. Millona 4. Ewolucyjne podejście do osobowości – teoria osobowości oparta na podstawowych systemach neuroafektywnych w ujęciu J. Pankseppa 5. Podejście ewolucyjne R. Fischera Rozdział IX. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji – od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę. Kultura i jej znaczenie – teorie kulturowe osobowości oraz kierunki analizy relacji kultura – osobowość 1. Kultura a osobowość w interpretacji szkoły wzorców kulturowych – sięgając do historii badań i analiz 2. Współczesne kierunki badań nad relacją kultura – osobowość 2.1. Uwarunkowanie środowiskowo-kulturowe a osobowość (ewokacja kultury) 2.2. Problem akulturacji a rozwój osobowości 2.3. Transmisja kulturowa jako czynnik kreujący osobowość 2.4. Kategorie i formy kulturowe a przewidywane konfiguracje osobowości 2.5. Religia jako forma transmisji kultury a osobowość – na przykładzie hinduizmu 2.6. Uniwersalia kulturowe a osobowość Rozdział X. Właściwości natury i jej sposób spełniania się w interakcji z otoczeniem – sięgając ku przeszłości, która wciąż ma znaczenie. Ewolucja biologiczna i kulturowa podstawą osobowości w interpretacji S. Freuda i C.G. Junga 1. Podmiot i jego potrzeby naturalne w interakcji – psychoanaliza S. Freuda 2. Podmiot i kultura wpisana w naturę a indywidualna linia rozwoju – C.G. Jung Rozdział XI. Podmiot i jego potrzeby a formy adaptacji do społeczności i kultury 1. Człowiek i jego dążenie do twórczej adaptacji – podstawy teorii A. Adlera 2. Kultura a potrzeby podmiotu – propozycja H.S. Sullivana 3. Społeczność i kultura w interakcji z podmiotem – propozycja K. Horney 4. Kultura a potrzeby podmiotu – perspektywa psychoanalityczna E. Fromma Rozdział XII. Człowiek jako podmiot w interakcji z innymi – teorie relacji z obiektem. Kliniczne podejście w wyjaśnianiu rozwoju i zaburzeń osobowości 1. Mechanizmy obronne ego w interpretacji A. Freud 2. Mechanizmy rozwoju i zaburzeń w interpretacji M. Klein 3. Procesy kształtowania się osobowości w ujęciu M. Mahler 4. Rozwój ego w analizach W.R. Fairbairna 5. O.F. Kernberga interpretacja zaburzeń ego 6. Rozwój struktury „mnie” – propozycja D. Winnicotta 7. Psychologia self H. Kohuta Rozdział XIII. Człowiek jako podmiot w procesie adaptacji i rozwoju własnego potencjału – ku odkrywaniu własnej tożsamości 1. Psychologia ego H. Hartmanna 2. Kompetencja jako cel rozwoju i adaptacji – propozycja R. White’a 3. Teoria psychospołecznego rozwoju ego E.H. Eriksona 4. Rozwój w interpretacji kontynuatorów myśli eriksonowskiej 5. Mechanizmy i fazy rozwoju ego według J. Loevinger 6. Dążenie do spełnienia jako cel rozwoju w ujęciu Ch. Bühler Rozdział XIV. Człowiek jako podmiot działający i samoregulujący – aktywistyczno-regulacyjne teorie osobowości 1. Ogólne podstawy teorii aktywistyczno-regulacyjnych 2. Działalność jako podstawa osobowości w interpretacji S.L. Rubinsztejna 3. Aktywistyczna teoria osobowości A.N. Leontjewa 4. Osobowość w interpretacji S. Gerstmanna 5. Osobowość jako system tworzący i realizujący plany – propozycja T. Mądrzyckiego 6. Regulacyjna Teoria Osobowości J. Reykowskiego 7. Osobowość jako organizacja informacji w interpretacji W. Łukaszewskiego 8. Zadania podstawą rozwoju osobowości w interpretacji K. Obuchowskiego 9. Główne współczesne problemy aktywistycznej interpretacji osobowości 10. Działanie jako proces samoregulacji Rozdział XV. Od spełnienia potrzeb i doświadczania siebie ku tworzeniu własnej tożsamości w interakcji 1. Naturalne dążenia – od realizacji potrzeb ku wartościom 1.1. Główne idee A. Angyala 1.2. Dążenie do spójności wartości jako podstawowy motyw – interpretacja P. Lecky’ego 1.3. Syndromy osobowości w ujęciu A. Maslowa 1.4. Dążenie do realizacji siebie a rozwój osobowości – interpretacja C.R. Rogersa 2. Człowiek jako istota rozumiejąca i doświadczająca – antycypacja podstawą osobowości 3. Od potrzeb ku narracji – personologia H. Murraya 4. Biograficzne i narracyjne podstawy osobowości – konsekwencje teorii H. Murraya 5. Podmiot doświadczający w interpretacji H.J.M. Hermansa – w stronę dialogowego „ja” Rozdział XVI. Człowiek jako podmiot odkrywający sens – egzystencjalna psychologia osobowości. W stronę podmiotu osobowego 1. Podstawowe założenia psychologii egzystencjalnej 2. Stawanie się w interpretacji L. Binswangera 3. Warunki rozwoju osobowości w ujęciu R. Maya 4. Mechanizmy nadawania znaczeń w interpretacji E. Strausa 5. Wola sensu jako podstawa rozwoju osobowości w teorii V. Frankla 6. Człowiek jako podmiot osobowy w interpretacji K. Popielskiego Rozdział XVII. Autorska propozycja personalistycznej interpretacji osobowości 1. U podstaw możliwości interpretacji osobowości – ścieżki metodologiczne 2. Podstawy empiryczne uzasadniające możliwość interpretacji rozwoju osobowości poprzez odniesienie do atrybutów osoby 3. Spełnianie się osoby jako podstawa rozwoju osobowości 4. Prawa rozwoju osobowości 4.1. Zasada „przywiązanie – dystansowanie – indywiduacja” 4.2. Relacja pomiędzy perspektywą subiektywną a perspektywą obiektywną 4.3. Zasada „od zewnątrz do wewnątrzoparcia” 4.4. Rozwój w kierunku bycia podmiotem; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych - Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 139.)
1. Niektóre metodologiczne aspekty poznania osobowości; 2. Ślepe uliczki psychologii osobowości; 3. Nowa wizja "natury człowieka" psychologii naukowej: czy stoimy przed możliwością stworzenia nowej całościowej teorii osobowości?; Poczucie tożsamości, pamięć autobiograficzna iů; W stronę biopsychologicznej koncepcji osobowości. Jak wyjść poza naiwny monizm starej i nowej frenologii?; Ewolucyjna psychologia osobowości; Wpływ kultury na rozwój osobowości; Narracja- wartościowanie- dialog. Teoria Huberta J. M. Hermansa; Abrahama Maslowa podejście synergetyczne w psychologii osobowości; Czy Williama Sterna koncepcja osoby ludzkiej jest wciąż inspirująca?; Henry A. Murray- elementy podejścia personologicznego we współczesnych koncepcjach psychologicznych; Jaki jest człowiek naprawdę?- koncepcja osobowości Antoniego Kępińskiego; Niektóre aspekty sporu o status poznawczy teorii z perspektywy filozofii nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Uznanie przeszłości: Lidzie z drugiej ręki; Żyć we własnym domu; Widok z okna; Ciało i umysł; O różach i rybie; Skrajne uwarunkowanie; Sekrety mody; Dolina Ślepców; Śmiej się, kiedy ci każą; Nowe bukłaki; Wizerunek z gliny. Cz.II Oswajanie przyszłości: Kiedy zaczniemy się bawić Jak zdążyć na autobus?; Droga jest celem; Celem... nieposiadanie celu; Kiedy wspiąć się na szczyt; Tajemnica Indii; Tańczące stopy; Żebrak i król; Gąsienica i motyl. Cz.III Życie teraźniejsze: Rób to, co robisz; Tu i teraz; Czy mogę nagrywać twój wykład?; Słodka jagoda; Nie zostawiaj śladów; Dwie filiżanki herbaty; Ilekroć się spotykamy; Towarzyskie maski; Jak się nie cieszyć z filmu; Pułapka szczęścia; Liść bambusa; Figlarne dziecko; Spontaniczne dziecko; Tysiąc guru; Zerwany sandał; Złoty wiek; Sakrament chwili obecnej; Przypowieść o ponownym odkrywaniu siebie; Powiedz mi, kim jestem?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie: naukowe badanie osobowości. CZ.I Podstawowe składniki osobowości: 1.Cechy jako składniki osobowości, 2. Poznawcze składniki osobowości, 3. Motywacyjne składniki osobowości. Cz.II Rozwój osobowości: 4. Geny czy środowisko?, 5. Podłużne badanie życia ludzkiego, Cz.III Badanie osobowości - wybrane zagadnienia: 6. Nieświadomość, 7. Pojęcie Ja, 8. Od myślenie do działania, 9. Emocje, zdolności adaptacyjne i stan zdrowia, 10. Nieprawidłowości funkcjonowania osobowości a procesy zmiany, 11. Ocena osobowości, 12. Zakończenie: aktualne problemy oraz perspektywy psychologii osobowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Struktura osobowości. I. Pojęcie osobowości i podstawowych elementów struktury osobowości: Definicja osobowości; Definicja cech osobowości, reakcji i schematów reagowania, wymiaru osobowości, typu psychicznego; Pojęcie struktury osobowości. II.Psychoanalityczny model struktury osobowości: ID jako komponent struktury osobowości; EGO jako komponent struktury osobowości; SUPEREGO jako obszar struktury osobowości. III. Czynnikowa koncepcja struktury osobowości: Model struktury osobowości Cattella; Koncepcja struktury osobowości Eysencka. IV. Model tradycyjny i model typów struktury osobowości: Struktura osobowości w ujęciu Rempleina; Charakterystyka typologii Kretschmera; Charakterystyka koncepcji typów charakteru Le Senne’a. V. Koncepcje struktury osobowości jako organizacji cech: Charakterystyka koncepcji struktury osobowości H. A. Murraya; Charakterystyka koncepcji struktury osobowości Guilforda. VI. Poglądy na strukturę osobowości psychologów radzieckich: Temperament jako komponent struktury osobowości; Charakter jako komponenta struktury osobowości; Uzdolnienia jako komponenta struktury osobowości; Nastawienia jako komponenta struktury osobowości. VII. Potrzeby psychiczne jako elementy struktury osobowości: Określenia potrzeby psychicznej i wyrażeń pokrewnych; Psychoanalityczna koncepcja „potrzeb” psychicznych; Potrzeby psychiczne w ujęciu Maslowa; Koncepcja dynamizmów osobowości Cattella; Koncepcja potrzeb Guilforda; Koncepcja potrzeb psychicznych Murraya; Koncepcja funkcjonowania popędów Konorskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych Obuchowskiego. VIII. Uzdolnienia jako elementy struktury osobowości: Pojęcie zdolności i ich charakterystyka; Podział uzdolnień Murraya; Koncepcja uzdolnień Cattella; Podział i koncepcja uzdolnień Guilforda. Cz. II. Rozwój osobowości. I. Charakterystyka procesów rozwoju osobowości: Dojrzewanie jako proces rozwoju osobowości; Uczenie się jako proces rozwoju osobowości; Przystosowanie jako proces rozwoju osobowości. II. Rozwój potrzeb psychicznych: „Narzędzia” wyrażania i zaspokajania potrzeb psychicznych dziecka; Wektory jako hipotetyczne wrodzone tendencje i „zadatki” potrzeb psychicznych; Rozwój potrzeb zmierzających do przełamywania oporów środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze zmierzające do podporządkowania się naciskom otoczenia; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki do izolowania się od przykrości i niebezpieczeństwa; Rozwój potrzeb zmierzających do stowarzyszania się, afiliacji z obiektami środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zdobywania i udzielania informacji o otoczeniu; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zmierzające do manipulowania środowiskiem; Rozwój potrzeb zmierzających do reprodukcji gatunku; Rozwój potrzeby przyjemnych doznań zmysłowych. III. Struktura i rozwój obrazu siebie: Definicja i właściwości obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez spostrzeganie bodźców działających z własnego ciała; Oddziaływanie rodziców na formowanie się obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez porównywanie siebie z innymi; Rozwój globalnego i zróżnicowanego obrazu siebie; Rozwój poczucia rzeczywistości; Uczenie się znoszenia przykrych przeżyć; Uczenie się kontroli swoich reakcji; Uczenie się poczucia własnej wartości i akceptacji siebie; Stałość obrazu siebie i jego funkcja integracyjna; Obrona stabilności obrazu siebie. IV. Struktura i geneza reakcji lękowych: Psychoanalityczna koncepcja lęku; Koncepcja lęku K. Horney; Koncepcja lęku Cattella; Koncepcja lęku H. A. Murraya; Koncepcja lęku Konorskiego; Koncepcja genezy leku E. J. Murraya; Typowe odmiany reakcji lekowych. V. Struktura i rozwój mechanizmów obronnych: Pojęcie i struktura mechanizmów obronnych; Charakterystyka głównych, pierwotnych mechanizmów obronnych; Charakterystyka wybranych pochodnych mechanizmów obronnych; Rozwój Mechanizmów obronnych. Cz. III. Wybrane metody badania osobowości. I. Wybrane metody badania potrzeb psychicznych: Kwestionariusz Murraya; Autoportret Steina; Test Apercepcji Tematycznej jako metoda badania potrzeb otamowanych i utajonych. II. Test przymiotników Gougha i Heilbruna jako metoda badania niektórych właściwości obrazu siebie: Lista przymiotników i charakterystyka skal; Trafność i rzetelność testu przymiotników; Polska wersja testu przymiotników; Inne metody badania obrazu siebie. III. Wybrane metody badania reakcji lękowych: Kwestionariusz do badania lęku Janet Taylor; Arkusz Samopoznania Cattella jako metoda badania reakcji lękowych; Kwestionariusz Spielbergera; Kwestionariusze do oceny reakcji lękowych opracowane przez Wolpe. IV. Wybrane metody badania inteligencji, uwagi i percepcji: Test labiryntów Chapuis; Test poleceń ustnych Langmuira jako metoda badania inteligencji młodzieży i osób dorosłych; Wybrane metody badania uwagi; Pojęcie i charakterystyka percepcji; testy dla kandydatów na studia Elżbiety T. Sulivan, W. Clarka i E. Tiegsa jako metoda badania percepcji wzrokowej. V. Wybrane metody badania całych struktur osobowości: Kwestionariusz Grygiera jako narzędzie badania struktury osobowości według koncepcji psychoanalitycznej; Kwestionariusz Sterna jako metoda badania struktury osobowości opartej na koncepcji Murraya.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoria osobowości: od potocznych obserwacji do systematycznych teorii, 2. Naukowe badanie ludzi, 3. Teoria psychodynamiczna: psychoanalityczna teoria osobowości Freuda, 4. Teoria psychodynamiczna : zastosowania i ocena teorii Freuda, 5. Teoria fenomologiczna: Carla Rogersa skoncentrowana na osobie teoria osobowości, 6. Teoria fenomologiczna: zastosowania i ocena teorii Rogersa, 7. Cechowe ujęcia osobowości: Allport, Eysenck, Cattell, 8. Teoria cechowa: pięcioczynnikowy model osobowości: zastosowanie i ocena cechowego ujęcia osobowości, 9. Biologiczne podstawy osobowości, 10. Uczeniowe ujęcia osobowości, 11. Poznawcza teoria osobowości: George'a A. Kelly'ego Teoria konstruktów osobistych, 12. Poznawcza teoria osobowości: zastosowanie i ocena teorii Kell'ego, 13. Teoria społeczno-poznawcza: Bandura i Mischel, 14. Teoria społeczno-poznawcza: zastosowania i ocena, 15. Poznawczo-informacyjne ujęcie osobowości, 16. Syntetyczne spojrzenie na teorię, pomiar i badanie osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza)
Mądre rządy sobą; Pomyśl może, że więcej coś znaczysz; Kłopoty z samooceną; Wahając się do celu; Tam gdzie spełniają się marzenia; Nadmiar siły woli; Siły woli do woli; Wierz w „da się”; Jak złapać złota rybkę?; Od kamyka do Chińskiego Muru; Poznaj swoje talenty; Wybór naprawdę należy do Ciebie; Opór do zmiany; Skazani na zmianę; Paradoks zmiany; Wciąż ten sam, choć inny; Niedoskonali, wolni, szczęśliwi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9
Książka
W koszyku
1. Historyczne korzenie i okresy rozwoju psychologii osobowości, 2. Kontrowersje wokół psychologii osobowości, 3. Człowiek jako podmiot i jego właściwości - teorie cech, 4. Człowiek jako podmiot i jego właściwości - leksykalno-statystyczne podejście do interpretacji cech osobowości, 5. Kontrowersje wokół teorii cech - sytuacjonalizm a teorie cech, 6. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji - od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę, 7. Właściwości natury i jej sposób spełniania się w interakcji z otoczeniem - sięgając ku przeszłości, która wciąż ma znaczenie. Ewolucja a podstawą osobowości, 8. Podmiot i jego potrzeby a formy adaptacji do społeczności i kultury, 9. Człowiek jako podmiot w interakcji z innym - teorie relacji z obiektem, 10. Człowiek jako podmiot w procesie adaptacji i rozwoju własnego potencjału - ku odkrywaniu własnej tożsamości, 11. Człowiek jako podmiot działający i samoregulujący - aktywistyczno-regulacyjne teorie osobowości, 12. Od spełnienia potrzeb i doświadczanie siebie ku tworzeniu własnej tożsamości w interakcji, 13. Człowiek jako podmiot odkrywający sens - egzystencjalna psychologia osobowości. W stronę podmiot osobowego, 14. Autorska propozycja personalistycznej interpretacji osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
I. Twórczość i sztuka w świetle wybranych koncepcji psychologicznych i badań nad twórczością. Twórca jako podmiot w badaniach psychologicznych: Wizerunek twórcy w wybranych teoriach osobowości; Pojęcie twórczości w estetyce i psychologii; Z historii badań nad zjawiskiem twórczości i osobowością ludzi twórczych; Psychologiczne badania niektórych wymiarów osobowości w grupie aktorów polskich. Wielowymiarowość sztuki aktorskiej: Twórczość aktorska w świetle koncepcji teatrologicznych; Psychospołeczne uwarunkowania twórczości aktorskiej; Znaczenie teatru i wartość sztuki aktorskiej. Problematyka aksjologiczna i edukacja artystyczna: Problematyka aksjologiczna w psychologii; Twórcza motywacja poznawcza młodych ludzi a zadania edukacji; Rola szkoły aktorskiej w kształceniu aktorów i kształtowaniu systemów wartości. II. Badania własne nad wybranymi aspektami osobowości uzdolnionych studentów aktorstwa i wybitnych aktorów polskich. Metodologia badań własnych: Założenia podjętych badań: problem, pytania, hipotezy badawcze; Zastosowane metody psychomotoryczne. Preferowane wartości a poczucie sensu życia u badanych aktorów: Poczucie sensu życia na różnorodnych etapach twórczości; Hierarchia wartości badanych aktorów; Ocena sensu życia a preferowane wartości w badanych grupach aktorów. Obraz siebie i poziomu dojrzałości osobowości badanych aktorów: Obraz realny, idealny i retrospektywny; Akceptacja dojrzałości w badanych grupach aktorów; Potrzeba dojrzałości w badanych grupach aktorów .Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Istotne własności teorii osobowości; 2.Klasyczna teoria psychoanalityczna Freuda; 3. Współczesna teoria psychoanalityczna; 4. Analityczna teoria Junga; 5. Teorie psychospołeczne: Adler, Fromm, Horney i Sullivan; 6. Personologia Murraya; 7. Teoria organicystyczna; 8. Teoria Rogersa; 9. Psychologia egzystencjalna; 10. Psychologia Wschodu; 11. Lewinowska teoria pola; 12. Allportowska psychologia jednostki; 13. Psychologia konstytucjonalna Sheldona; 14. Teoria czynnikowa Cattella; 15. Teoria bodźca – reakcji; 16. Skinnerowska teoria wzmacniania sprawczego; 17. Teoria osobowości w perspektywie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Istotne cechy teorii osobowości, Teorie uwypuklające psychodynamikę : R.2 Klasyczna teoria psychoanalityczna Sigmunda Freuda, R.3 Analityczna teoria Carla Junga, R.4 Teorie psychospołeczne : Adler, Fromm, Horney i Sullivan, R.5 Erik Erikson i współczensa teoria psychoanalityczna. Teorie uwypuklające strukturę osobowości : R.6 Personologia Henry'ego Murraya, R.7 Gordon Allport a jednostka, R.8 Czynnikowa teoria cech Raymonda Cattella, R.9 Teoria cech biologicznych Hansa Eysencka. Teorie uwypuklające spostrzeganą rzeczywistość : R.10 Teoria konstruktorów osobistych George'a Kelly'ego, R.11 Skoncentrowana na osobie teoris Carla Rogersa. Teorie uwypuklające zjawisko uczenia się : R.12 Warunkowanie sprawcze B.F. Skinnera, R.13 Teoria bodźca-reakcji Dollarda i Millera, R.14 Albert Bandura i teorie uczenia się społecznego, R.15 Teoria osobowości w perspektywie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Istotne cechy teorii osobowości, Teorie uwypuklające psychodynamikę : R.2 Klasyczna teoria psychoanalityczna Sigmunda Freuda, R.3 Analityczna teoria Carla Junga, R.4 Teorie psychospołeczne : Adler, Fromm, Horney i Sullivan, R.5 Erik Erikson i współczensa teoria psychoanalityczna. Teorie uwypuklające strukturę osobowości : R.6 Personologia Henry'ego Murraya, R.7 Gordon Allport a jednostka, R.8 Czynnikowa teoria cech Raymonda Cattella, R.9 Teoria cech biologicznych Hansa Eysencka. Teorie uwypuklające spostrzeganą rzeczywistość : R.10 Teoria konstruktorów osobistych George'a Kelly'ego, R.11 Skoncentrowana na osobie teoris Carla Rogersa. Teorie uwypuklające zjawisko uczenia się : R.12 Warunkowanie sprawcze B.F. Skinnera, R.13 Teoria bodźca-reakcji Dollarda i Millera, R.14 Albert Bandura i teorie uczenia się społecznego, R.15 Teoria osobowości w perspektywie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Przedmowa. Kilka słów refleksji autora z okazji wydania z 1992 roku; Wstęp. Na początek ustalmy kilka spraw; Rozdział 1 Personifikowanie, czyli imaginowanie rzeczy: Przegląd treści poniższego rozdziału; Krótka historia depersonifikowania; Dusza słów; Gdzie teraz jesteśmy; Personifikacja, antropomorfizm, animizm; Argument na rzecz personifikowania; Personifikowanie u Freuda i Junga; Archetypowe osoby Junga: „mali ludzie”; Rzymskie Imperium Ego: zmierzch i rozpad; Personifikowanie a politeistyczna psyche; Archetypy czy Bogowie? Nowoczesne dyscypliny imaginacji; Anima; Depersonalizacja; Personalizowanie i personalizm; Wiara psychologiczna. Rozdział 2 Patologizowanie, czyli rozpadanie się na części: Psychopatologia w medycynie i religii; Trzy style zaprzeczania; Ponownie łącząc ze sobą duszę i symptomy; Pozostałości modelu medycznego; Profesjonalizm i złe patologizowanie; Psychopatologia jako fantazja archetypowa; Patologizowanie jako język metaforyczny; Załamanie i rozpad normalnej psychologii; Imaginalne tło patologizowania; Patologizowanie – rekapitulacja. Rozdział 3 Psychologizowanie, czyli widzenie na wskroś: Idee psychologiczne; Wizja idei; Psychologizowanie archetypowe; W naszych ideach są Bogowie; Wstępne résumé oraz implikacje; Psychologizowanie, psychologia, psychologizm; Czym jest psychologizowanie: kilka istotnych rozróżnień; Dlaczego, jak, co – i kto; Proces widzenia na wskroś; Psychologizowanie psychologii; Psychologizowanie: ruch przez to, co literalne, ku temu, co metaforyczne; Psyche i mity; Błędny Rycerz. Rozdział 4 Dehumanizowanie, czyli stwarzanie duszy: Prolog: Psychologia politeistyczna, czyli psychologia, która mówi o Bogach, nie jest religią; Psychologia archetypowa nie jest rodzajem humanizmu; Dusza i ciało; Dehumanizowanie emocji i de-moralizowanie; Krytyka współczesnej psychologii humanizmu; Właściwą miarą człowieczeństwa jest człowiek; psychologii – dusza; Nieludzkość greckiego humanizmu; Ku psychologii renesansu; Renesansowy neoplatonizm i psychologia archetypowa; Marsilio Ficino: renesansowy prekursor psychologii archetypowej; Renesansowe patologizowanie; Hades, Persefona i psychologia śmierci; Anima w renesansie; Retoryka psychologii archetypowej; Między klęską a renesansem psychologii: psychologia zrewidowana; Religia a psychologia, raz jeszcze; Rytualna procesja schodzi ze sceny; Skróty; Przypisy; Indeks nazw osobowych; Jerzy Prokopiuk. Siedem kroków ku „ja” – a teraz: z powrotem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Osobowości ; t. 4)
Zawiera: I.Specyfika psychologicznego ujmowania tożsamości. II.Podmiotowość a tożsamość. III.Tożsamość a poczucie tożsamości. Próba uporządkowania problematyki. IV.Psychologiczna problematyka maski. V.Pamięć autobiograficzna. VI.Paula Ricoeura koncepcja tożsamości narracyjnej. VII.Narracyjne ujecie „ja” na tle innych sposobów jego ujmowania. VIII.Transpersonalna koncepcja tożsamości. IX.Rola rytuałów przejścia w tworzeniu się tożsamości w okresie dorastania. X.„Dźwięk, który nie jest nawet cząstką ciebie”. XI. Obraz świata w procesie tworzenia się tożsamości: światopogląd i ideologia. XII.Odraczanie decyzji o tożsamości: problemy z dojrzałością emocjonalna jako przyczyna przedłużania moratorium. XIII.Teoria dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego. Trud rozwoju ku tożsamości i osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Struktura osobowości / Joseph Nuttin ; tł. Tamara Kołakowska. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1968. - 298, [2] s. : rys., tab., [2] s. tab. fot. ; 20 cm.
Zawiera: R. 1. Pojęcie osobowości w psychologii; różne ujęcia; R.2. Kilka podstawowych pojęć; R. 3. Struktura czynnikowa; R.4. Pochodzenie i teoretyczne podstawy metody typologicznej; R. 5. Struktura charakteru według Heymansa; R. 6. Struktura postaw i funkcji psychicznych według Junga; R. 7. Struktura somatopsychiczna według Kretschmera i Sheldona; R. 8. Struktura ja – Świat. Szkic relacyjnej teorii osobowości. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Zamiast wstępu - każdy ma swój Mont Everest!; Żywe uczenie - na granicy psychologii i duchowości; Szukanie własnej drogi; Rozkwitać w kobiecości; Wychodzenie z koalicji; Dojrzewanie do związku; Nowe horyzonty; Wyrwać się z uwikłań; Nowa jakość nauczania; Rozpoznać bariery i je przekroczyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Część I: Teoria motywacji. 1. Wstęp do teorii motywacji. 2. Teoria ludzkiej motywacji. 3. Zaspokajanie potrzeb podstawowych. 4. Rewizja teorii instynktu. 5. Hierarchia potrzeb. 6. Zachowanie niemotywowane. Część II: Psychopatologia i normalność. 7. Geneza patologii. 8. Czy destrukcyjność jest instynktowna? 9. Psychoterapia jako dobre relacje międzyludzkie. 10. Sposoby podejścia do normalności i zdrowia. Część III: Samorealizacja. 11. Ludzie samorealizujący się: studium zdrowia psychicznego. 12. Miłość u ludzi samorealizujących się. 13. Twórczość u ludzi samorealizujących się. Część IV: Metodologia nauk humanistycznych. 14. Pytania do nowej psychologii. 15. Psychologiczne podejście do nauki. 16. Koncentracja na środkach a koncentracja na problemie. 17. Stereotypizacja a prawdziwe poznanie. 18. Holistyczne podejście do psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Wyd. 3 - 6 dodruk. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, cop. 2018. - 478, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Zawiera: R. 1 Na czym polega specyfika nauki o osobowości? Wprowadzenie: Czym jest psychologia osobowości?; Czym jest osobowość?; Główne kontrowersje wokół osobowości; Jak poznajemy osobowość?; Jak budowane są teorie osobowości?; Kryteria oceny nauki o osobowości jako teorii naukowej; Na jakich metaforach można oprzeć naukę o osobowości?; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. Cz. I Motywacja świadoma czy nieświadoma R. 2 Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa: popędy i nieświadomość indywidualna: psychoanaliza Zygmunta Freuda; Archetypy i nieświadomość zbiorowa – psychologia analityczna Carla G. Junga; Podstawowe pojęcia. R. 3 Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlenie relacji i struktura Ja: Kontakty z ludźmi pochodną wczesnych relacji: teorie relacji z obiektem’; Tworzenie się i funkcje struktury Ja: psychodynamiczna teoria Ja; Empiryczne weryfikacje; Poza teorie psychodynamiczne: teoria przywiązania; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 4 Co wpływa na aktywność człowieka? Lęk i autonomia ego: Obrona przed lękiem: neopsychoanaliza; W kierunku autonomii jednostki: teorie ego; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 6 W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele: Personologia Henry’ego A. Murraya; Świadome cele – psychologia indywidualna Alfreda Adlera; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. Cz. II CO decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja R. 6 Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?: Unikalność jednostki – teoria Gordona W. Allporta; W kierunku koncepcji cech wspólnych; O podobieństwie ludzi – teoria cech Raymonda B. Cattella; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 7 Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?: Cechy jako uwarunkowane biologicznie: teoria Hansa J. Eysencka; Teoria wielkiej piątki; Gigantyczna trójka czy wielka piątka? Kryteria podstawowych wymiarów osobowości; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 8 Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania: Behawioryzm jako źródło inspiracji; Społeczne teorie uczenia się; W kierunku poznawczej nauki o osobowości; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 9 Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system Ja?: Społeczno-poznawcza teoria Alberta Bandury; Poznawcza teoria Ja; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 10 Podsumowanie kontrowersji „osoba-sytuacja”: Próby przezwyciężenia kontrowersji „osoba-sytuacja”; Spójność i zmienność zachowania: alternatywne wyjaśnienia; Podsumowanie kontrowersji; Podstawowe pojęcia. Cz. III Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny? R. 11 Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna: Jak program biologiczny determinuje osobowość – socjobiologia; Jak człowiek realizuje program indywidualny – psychologia humanistyczna; programy wspólne i indywidualne – podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 12 Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści?: Psychologia egzystencjalna; Psychologia narracyjna: co znaczą historie tworzone przez ludzi?; W kierunku podsumowania: sens czy historia?; Podsumowanie trzeciej kontrowersji: programy biologiczne czy intencjonalne; Podstawowe pojęcia. R. 13 Perspektywa integracji nauki o osobowości: Kilka uwag o biologicznych podstawach osobowości; Dojrzałość osobowości i zdrowie psychiczne – różne ujęcia; Rozmaitość założeń, wielość ujęć, bogactwo interpretacji – siła czy słabość nauki o osobowości?; Jak uprawiać naukę o osobowości – zakres poznania czy metodologiczna precyzja?; W kierunku założeń metasystemowych w psychologii osobowości; Integracja nauki o osobowości?; Podsumowanie: status i perspektywy; Podstawowe pojęcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Wyd. 3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 478, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Na czym polega specyfika nauki o osobowości; 1. Motywacja świadoma czy nieświadoma: Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa; Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlone relacje i struktura Ja; Co wpływa na aktywność człowieka? Leki i autonomia ego; W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele; 2. Co decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja: Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?; Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?; Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania; Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system ja?; Podsumowanie kontrowersji "osoba-sytuacja"; 3. Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny?: Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna; Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści; Perspektywa integracji nauki o osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej