Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(7)
Autor
Orłowska Małgorzata
(2)
Blanc Beradette
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karbowska Grażyna
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lesimple Françoise
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Malinowski Ludwik
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Pascal Henri
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Robertis Cristina de
(1)
Szopa Dorota
(1)
Sztur-Jaworska Barbara
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Urych Ilona
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Opieka społeczna
(6)
Pracownicy socjalni
(3)
Pedagogika społeczna
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autyzm
(1)
Cele wychowania
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kształcenie
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka społeczna a bezrobocie
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagodzy
(1)
Polityka społeczna
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Próba samobójcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój moralny
(1)
Ruskin, John (1819-1900)
(1)
Samobójstwo
(1)
Socjalizacja
(1)
Szkolenie wojskowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły średnie
(1)
Telemedycyna
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Utopia
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Polska
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.1 Geneza opieki socjalnej w Drugiej Rzeczypospolitej; Postrzegane i niepostrzegane funkcje wyższego kształcenia pracowników socjalnych; Problemy kształcenia pracowników socjalnych. Cz.2 Praca socjalna w poszukiwaniu skutecznych metod; Funkcjonowanie osobowości ludzi skrajnie prospołecznych; Opiekuństwo i etyka; Orientacje na wartości studentów pedagogiki (potencjalnych pracowników specjalnych). Cz.3 Bezdomni z wyboru a praca socjalna; Grupy ryzyka społecznego jako obiekt działań pracy socjalnej (wybrane przykłady zagraniczne); Praca socjalna z niewidomymi; Przemoc w rodzinie jako obszar zainteresowania pracy socjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształcenie do pracy socjalnej w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej: Kształcenie pracowników socjalnych w szkolnictwie wyższym ze szczególnym uwzględnieniem WSPS; Uwagi Marii Grzegorzewskiej o potrzebie kształcenia pracowników socjalnych; Istota pracy socjalnej - wybrane problemy: Modele pracy socjalnej i profesje społeczne; Pomocniczość w pracy socjalnej. dylemat Samarytanina; Rola pracownika socjalnego w aktywizacji sił społecznych środowiska; Jakiej etyki potrzebujemy; Metody, techniki i narzędzia - odniesienie teoretyczne: Znaczenie biografii i autobiografii w postępowaniu zawodowym pracownika socjalnego; Znajomość prawa jako narzędzie pracownika socjalnego w niesieniu pomocy podopiecznym; Socjalizacja w pedagogice opiekuńczej; Metoda środowiskowa w ujęciu polskich i zagranicznych teoretyków pracy socjalnej; Obserwacja uczestnicząca i wywiad niestrukturalizowany w pracy socjalnej; Wsparcie społeczne jako priorytetowe działanie humanitarno-profilaktyczne; Kazuistyka pedagogiczna i potrzeby jej rozwoju; Metody, techniki i narzędzia - odniesienia praktyczne: Zagraniczne doświadczenia w koordynacji pracy socjalnej w środowisku; O potrzebie kształcenia rodziców dzieci ciężko poszkodowanych przez los; Rodzina w opiece nad niepełnosprawnym i przewlekle chorym człowiekiem, Specyfika pracy socjalnej z ludźmi niewidomymi, Podmiotowość kobiet w obszarze wiedzy pracownika socjalnego, Rodziny niewydolne wychowawczo i ich dzieci - nowy paradygmat pracy socjalnej; Sposoby rozwiązywania problemu bezdomności w rejonach o podwyższonej stopie bezrobocia; Udział pracowników socjlanych w kształtowaniu i działaniu grup spotkaniowych dla ofiar przmoy; Wpływ ubóstwa na funkcjonowanie dziecka w środowisku szkolnym; Środowisko mieszkalne dorosłych osób upośledzonych jako forma rewalidacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
1. Rozwój metody pracy służb społecznych we Francji; 2. Nauki humanistyczne i praca socjalna; 3. Metodyka działania w pracy socjalnej; 4. Analiza sytuacji; 5. Ocena; 6. Umowa z podopiecznym/klientem; 7. Działanie w pracy socjalnej- wprowadzenie do metodycznego działania socjalnego; 8. Metodyczne działanie bezpośrednie; 9. Metodyczne działania pośrednie; 10. Metodyczne działania na poziomie instytucji społecznych; 11. Zakończenie metodycznego działania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Podstawy epistemologiczne, ontologiczne i aksjologiczne dyscypliny oraz kategorie pojęciowe pedagogiki społecznej: 1. Wprowadzenie w problematykę - wymiary pedagogiki społecznej (humanistyczny, społeczno-kulturowy, aksjologiczny), 2. Środowisko życia i jego przetwarzania w toku pracy społecznej, 3. Kategoria działania społecznego w pedagogice społecznej - sens i znaczenie działania społecznego, 4. Wymiar profilaktyczny działania pedagoga społecznego, 5. Pomoc w rozwoju, towarzyszenie społeczne, próg zagrożenia - wymiar profilaktyczny, 6. Konteksty metodologiczne, 7. Konteksty historyczne i porównawcze. Cz. II Podejścia teoretyczne, aksjologiczne i metodyczne orientacji działania pedagoga społecznego: 8. Ramy działania społecznego pedagoga społecznego i ich tworzenie, 9. Podejścia (teoretyczne) do działania w polu pracy społecznej, 10. Wybrane kwestie społeczne a praktyka działania społecznego, 11. Pedagogika społeczna i praca socjalna - wielkość perspektyw i rozwiązań, 12. Modele pracy socjalnej/społecznej i ich źródła teoretyczne oraz implikacje dla praktyki społecznej, 13. Etyczne aspekty działania społecznego, 14. Kultura profesjonalnego działania pedagoga społecznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalny Pracownik Socjalny ; 9)
Zawiera: Wstęp. 1. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach jako model pracy asystenta rodziny: 1.1. Upowszechnienie PSR w pracy terapeutycznej i socjalnej z rodziną; 1.2. Główne idee, inspiracje i założenia PSR; 1.3. Dostosowanie modelu PSR do pracy w instytucji biurokratycznej; 1.4. Metody PSR; 1.5. Prowadzenie spotkania rodzinnego; 1.6. Zastosowanie modelu PSR w pracy z rodziną szczególnie trudnych sytuacjach; 1.7. Budowanie rozwiązań w kierowaniu zespołem asystentów. 2. Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach w pracy asystentów rodziny w Polsce: 2.1. Metodologia badań własnych; 2.2. Implementacja koncepcji budowania rozwiązań do pracy asystenta rodziny; 2.3. Opinie osób szkolonych do realizacji asystentury i ją wykonujących na temat użyteczności modelu PSR w ich pracy z klientami; 2.4. Opinie klientów na temat metodycznego działania asystentów; 2.5. Deklaracje asystentów rodziny na temat respektowania zasad i stosowania metod PSR; 2.6. Faktyczne zastosowanie modelu PSR w pracy asystenta rodziny; 2.7. Możliwości zastosowania PSR w ośrodku pomocy społecznej. 3. Przykłady działań w zakresie asystentury rodzin z wykorzystaniem modelu Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach: 3.1. Wykorzystanie elementów PSR w pracy częstochowskiego asystenta rodziny; 3.2. Praca na zasobach i poszukiwanie rozwiązań w realizacji sosnowieckiej asystentury rodziny w ramach projektu systemowego; 3.3. Plan pracy z rodziną oraz jego realizacja; 3.4. Użycie PSR w pracy zespołów interdyscyplinarnych. Podsumowanie wyników badań. Zakończenie. Bibliografia. Aneksy (wraz z ich spisem).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota ewaluacji: Historyczne źródła i czynniki rozwoju ewaluacji; 2. Zagadnienia terminologiczne; 3. Typologie ewaluacji; 4. Kryteria ewaluacji; 5. Ewaluacja jako proces; 6. Standardy ewaluacji; 2. Metodyka ewaluacji- wybrane aspekty: Planowanie ewaluacji; Metody zbierania danych- obserwacja, analiza dokumentów, wywiady socjologiczne; Schematy badań- partycypacyjne badania w działaniu, metody eksperymentalne i quasi-eksperymentalne; Metody oceniania; 3. Zastosowania praktyczne- przykłady: Ewaluacja w programach i projektach finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego; Ewaluacja projektów- przykłady; Ewaluacja w pracy z indywidualnym przypadkiem; Ewaluacja w środowisku lokalnym- przykłady badań; Ewaluacja instytucji- przykłady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej