Form of Work
Książki
(13)
Status
only on-site
(10)
available
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(10)
Author
Marzec-Holka Krystyna
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Biała Jolanta
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Granosik Mariusz
(1)
Joachimowska Magdalena
(1)
Kanios Anna
(1)
Kromolicka Barbara
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Palak Zofia
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Rutkowska Anna
(1)
Sikora Piotr
(1)
Solak Adam
(1)
Tarkowska Elżbieta
(1)
Topińska Irena
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wolska-Prylińska Dorota
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Subject
Opieka społeczna
(10)
Pracownicy socjalni
(4)
Niepełnosprawni
(3)
Rodzina
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Polityka społeczna
(2)
Wolontariusze
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Bezdomność
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja społeczna
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Prawa dziecka
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rynek pracy
(1)
Socjologia
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Ubóstwo
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zatrudnienie socjalne
(1)
Subject: time
1989-
(4)
Genre/Form
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
13 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-477-8
Cz. I.: Próba refleksji nad kształceniem do pracy socjalnej: O dwoistości autorytetu pracownika socjalnego ( w kształceniu profesjonalnym i jako wyzwania praktycznego); Proces kształcenia pracowników socjalnych na Ukrainie; Szkolenia szansą na rozwój pracowników socjalnych - rzeczywistość czy utopia? ; Kształcenie pracowników socjalnych do pracy z rodziną; Uniwersytecka oferta kształcenia pracowników socjalnych na terenie Lublina; Cz. II.: Praca socjalna - w stronę aktywnej polityki społecznej: Pracownik socjalny wobec wyzwań aktywnej polityki społecznej; Wielosektorowość w polityce społecznej i jej implikacje dla pracy socjalnej; Polityczne konteksty pracy socjalnej w Polsce; Praktyka pracy socjalnej w kontekście aktywnej polityki społecznej; Współdziałanie sektora pozarządowego i władz samorządowych Miasta Lublin w zakresie pracy socjalnej; Partnerstwo lokalne na rzecz osób wykluczonych społecznie w opinii pracowników socjalnych; Praca socjalna w projektach systemowych ośrodków pomocy społecznej w województwie śląskim; Cz. III.: Innowacyjne rozwiązania w obszarze pracy socjalnej: Stare i nowe wyzwania pracy socjalnej; Interwencja kryzysowa jako nowa forma pomocy i wsparcia społecznego; Film dokumentalny jako narzędzie pracy socjalnej; Nowe spojrzenie na pracę socjalną zorientowaną na rodzinę z perspektywy teorii systemowej i konstruktywizmu; Rodzina migracyjna jako nowa przestrzeń pracy socjalnej- doświadczenia pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Andrychowie; Działania społeczne w społeczności wielokulturowej; Cz. IV.: Praca socjalna- analizy wielokontekstowe: Praca socjalna - kolonizacja, etnizacja i trans nacjonalizacja; Przestrzeń wymiany doświadczeń między teoretykami a praktykami pracy socjalnej. Możliwości i bariery; Potrzebne i niechciane obszary pracy socjalnej w polskim systemie pomocy społecznej. Nowe obszary w diagnozowaniu problemów społecznych w pomocy społecznej; Wykluczenie społeczne i marginalizacja mieszkańców bloków socjalnych a lokalna działalność pomocowa; Bezdomność jako wyzwanie dla współczesnej pracy socjalnej; Rodzina jako swoista przestrzeń w pracy socjalnej -aktualność i perspektywy; Pedagogiczny wymiar aktywności pracowników socjalnych; Formy przeciwdziałania zjawisku wykluczenia społecznego na przykładzie Centrum Integracji Społecznej " INTEGRO"w Lublinie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Stała Konferencja Pedagogiki Społecznej pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN / Komitet Nauk Pedagogicznych PAN ; 4)
ISBN: 978-83-7252-134-0
1. Wprowadzenie w problematykę: 1.1 Badania nad pracą socjalną i dla pracy socjalnej - przegląd stanu z lat 1998-2005 2.2 W poszukiwaniu teorii społeczeństwa obywatelskiego. Czego oczekujemy od pracy socjalnej? 2. Podejścia metodologiczne do badania i działania w pracy socjalnej/społecznej: 2.1 Zespołowość jako kluczowa cecha badań interpretatywnych 2.2. Kategoria poznania i zrozumienia pracy socjalnej - postawa przyrodnicza versus postawa humanistyczna w poznaniu drugiego człowieka - problemy, dylematy i wyznaczniki. 2.3. Interdyscyplinarność pracy socjalnej i jej konsekwencje metodologiczne 2.4. Orientacje metodologiczne w badaniach porównawczych europejskiej pracy socjalnej. 2.5. Action research jako metoda badań społecznych dla praktyki pracy socjalnej 2.6. Praca socjalna w społeczeństwie ryzyka - jak badać, jak działać? 2.7. Praca socjalna z dzieckiem ofiarą przemocy - trudnośći diagnostyczne 2.8. Dodatnia anamneza według Verny Kast w diagnozie socjalnej przypadku. 3. Przedmiot badań i pola działania pracownika socjalnego : 3.1. Rodzina i jej konfiguracje ( środowisko życia) : 3.1.1. Rodzina jako obszar działań i dociekań teoretyków oraz praktyków - szanse rozwoju, 3.1.2 Możliwości wspierania rodzin problemowych w środowisku lokalnym 3.1.3 Wybrane aspekty opieki i pomocy dziecku w środowisku wiejskim 3.1.4. Poznawanie środowiska życia dziecka w środowisku wiejskim 3.1.5. Zagrożenia rozwoju społecznego w środowisku życia. Na przykładzie biografii Adama. 3.1.6. Praca socjalna z ludźmi starszymi. 3.2. Środowisko otwarte : 3.2.1. Idee multisektorowość w rozwiązywaniu problemów przemocy i zaniedbywania dziecka w rodzinie - znaczenie dla pracy socjalnej 3.2.2. Okoliczności sprzyjające podejmowaniu aktywności w organizacjach społecznych na przykładzie organizacji pozarządowych zorientowanych na pracę z rodziną 3.2.3. Animacja współpracy środowiskowej w realizacji edukacji regionalnej 3.2.4. Modele działań zapobiegawczych wobec HIV/AIDS w Polsce - rozwiązania - realizacja, konieczność zmian 3.2.5. Konsultanci w pomocy społecznej - w świetle wyników badań empirycznych 4. Analizy makrokontekstu pracy socjalnej : 4.1. Programy wczesnej interwencji jako instrument polityki społecznej w walce z ubóstwem i wykluczeniem społecznym wśród dzieci. Przykład brytyjskiego " Sure Start " 4.2. Partycypacyjny model pomocy społecznej w Polsce po reformie administracyjnej 4.3. Rola systemu edukacyjnego w wyrównywaniu szans młodych ludzi. Przypadek Finlandii i Polski. 4.4. Zróżnicowanie dostępu do nowych technologii komunikacyjnych - źródłem nowych nierówności społecznych 5. Projektowanie przekształceń - koncepcje, przykłady : 5.1. Projekt pedagogiczny jako narzędzie wprowadzania zmian w polu praktyki 5.2. Aktywność zawodowa pracowników socjalnych wykształconych z wykorzystaniem metody projektowania socjalnego. 5.3. Praca socjalna w projektach studentów Studium Pracy Socjalnej Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego 5.4. Projekt socjalny " Pajęczyna " 6. Debata panelowa na temat "Po co nam badania w pracy socjalnej/społecznej?"
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7395-081-8
1. Rodzina - podmiotem pracy socjalnej: Rodzina obszarem pracy socjalnej; Nowa postawa wobec osób starszych w rodzinie; Przygotowanie pracowników socjalnych do udzielania wsparcia społecznego rodzinom zastępczym; Interwencje wobec problemu krzywdzenia dzieci w rodzinie- niektóre uwagi i rekomendacje dla pracy socjalnej; Rodzina zastępcza jako forma opieki nad dzieckiem; Nowe wymiary pracy socjalnej z rodziną w Polsce- stan aktualny i kierunki przemian; Tożsamość dziecka w rodzinnej opiece zastępczej- zarys problemu; Percepcja postaci ojca w rodzinie korzystającej w pomocy społecznej; Przeobrażenia funkcji współczesnych rodzin wyzwaniem dla pracy socjalnej; Pomoc instytucjonalna nieletnim matkom w kierunku ich usamodzielnienia; Wieloaspektowy wymiar aspiracji edukacyjnych dzieci w rodzinach wielodzietnych; Zmiana społecznej roli kobiety we współczesnej rodzinie; Problemy współczesnej rodziny jako wyzwanie dla pracy socjalnej; 2. Multikulturowa perspektywa w pracy socjalnej: Badania i działania profesjonalne w pracy socjalnej. Inicjatywy polski-francuskie i ich wymiar europejski; Praca socjalna: między tradycją narodową i rozwojem globalnym (szkic do zagadnienia); "Obcy" w pomocy społecznej; Doświadczenia Instytutu Polityki Społecznej WDiNP UW w badaniach nad ksenofobią; Międzygeneracyjna transmisja wartości podkultury biedy w rodzinach dotkniętych ubóstwem; Koncepcja emprowerment jako alternatywny paradygmat pracy socjalnej; Odrębność kulturowa niesłyszących i jej implikacje dla kształcenia pracowników socjalnych; Środowiskowa działalność prywatnego sektora systemu pomocy społecznej- przykład angielski; Kors dla pracowników socjalnych w zakresie multikulturowości na przykładzie Amerykańskiego Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom Upośledzonym w hrabstwie Nassau, w stanie Nowy Jork; 3. Edukacja do nowych obszarów pracy socjalnej: Nowe role pracownika socjalnego w nowych obszarach pracy socjalnej; Wiedza a ukryte obszary pracy socjalnej; Diagnoza społeczna jako podstawa pracy socjalnej w środowisku; Profesjonalizm w pracy socjalnej jako element kultury organizacyjnej; Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności zawodowe pracownika socjalnego w nowej rzeczywistości (refleksje z badań); Umiejętności pracownika socjalnego w zakresie tworzenia i odczytywania komunikatów niewerbalnych; Wyzwania w kształceniu kompetencji komunikacyjnych pracowników socjalnych w kontekście procesu integracji z Unią Europejską; Inspiracyjne funkcje gerontologii w kształceniu pracowników socjalnych; Świetlica środowiskowa jako forma pracy socjalno-wychowawczej Ośrodka Pomocy Społecznej; Edukacja zdrowotna a praca socjalna; Wspólne obszary pracy socjalnej i profilaktyczno-resocjalizacyjnej; Współczesne dylematy badań w obszarze pracy socjalnej; Ewaluacja w opiniach pracowników socjalnych- raport z badań; Etyka pracy socjalnej- wynikające z niej obciążenia i koszty osobiste uprawiania zawodu; Reforma edukacji a system kształcenia w pomocy społecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-915476-5-5
Cz. I Tożsamość i miejsce pedagogiki opiekuńczej w systemie nauk o wychowaniu: O tożsamości pedagogiki opiekuńczej; Pedagogika opiekuńcza w procesie rozwoju; Inspiracje chrześcijańskie w pedagogice opiekuńczej' Wspomaganie rozwoju i zdrowia jako przedmiot zainteresowań pedagogiki opiekuńczej; O postawie twórczej w pracy socjalno-opiekuńczej; Wspólne obszary badań pedagogiki społecznej i opiekuńczej. Cz. II Pedagogika opiekuńcza jako dyscyplina praktyczna: Pomocniczość w pracy opiekuńczej i socjalnej; Aksjologia i prakseologia opieki nad osobami niepełnosprawnymi wobec normalizacyjnego paradygmatu pedagogiki specjalnej; Niedostrzegane aspekty procesu opieki i wychowania integralnego; Kompetencje pracowników socjalnych do wypełniania zadań w systemie w pomocy dziecku w rodzinie; System opieki nad dziećmi i młodzieżą w Danii; Wyzwania oraz ograniczenia w praktyce funkcjonowania systemu opieki; Zarys koncepcji profilaktyki i opieki nad dzieckiem w reformowanym systemie oświaty; "Stowarzyszenie:Trarwa" i "pedagog uliczny" jako formy aktywizacji młodzieży w środowisku lokalnym. Cz. III Metodologiczne inspiracje pedagogiki opiekuńczej: Podejście jakościowe w badaniach z pedagogiki opiekuńczej; Wykorzystanie analizy systemowej w badaniach nad rodzinami zastępczymi - refleksja metodologiczna; Obecność - uczestnictwo w relacji człowieka z człowiekiem - opiece. Cz. IV Rola pedagogiki opiekuńczej w pedagogicznym kształceniu akademickim: Transformacje w kształceniu pedagogów opiekuńczych; Przygotowanie studentów pedagogiki opiekuńczej do pracy - potrzeby a rzeczywistość; Kompetencje zawodowe opiekuna w planach specjalistycznego kształcenia na Akademii Bydgoskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7133-352-1
CZĘŚĆ I. Środowiskowe determinanty pracy socjalnej z rodziną: 1. Obszary społecznego zaangażowania Polaków, 2. Motywy podejmowania działań prospołecznych przez wolontariuszy, 3. Niewidoczna czy nieistniejąca? Praca socjalna z rodziną w pomocy społecznej, 4. Pracownik socjalny wobec problemów współczesnej rodziny, 5. Dobro dziecka w rodzinie jako przesłanka w pracy socjalnej, 6. Potrzeby środowiska lokalnego jako komponenty strategii w pracy socjalnej, 7. Więź religijna a problemy kapitału społecznego - wyzwania dla pracy socjalnej, 8. Normy wzajemności i wspaniałomyślności - prolegomena (komunikat z badań. CZĘŚĆ II: Dysfunkcje rodzin i zagrożenia życia rodzinnego przedmiotem badań i działań w pracy socjalnej: 1. Badanie problemów przemocy w rodzinie występujących w środowisku lokalnym - główne kierunki w świetle przesłanek i standardów, 2. Rodzina wielodzietna a kwestie socjalne, 3. Różnorodność form pomocy rodzinie dotkniętej bezrobociem, 4. Praca socjalna w enklawach biedy. CZĘŚĆ III. Wieloaspektowy wymiar pomocy socjalnej podejmowanej wobec rodzin. Koncepcje działań pomocowych: 1. Pomoc i wsparcie rodziny w sytuacji kryzysu, 2. W poszukiwaniu modelu pracy socjalnej w sytuacjach złożonych zagrożeń rodzinnych, 3. Praca socjalna z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie - potrzeba nowych rozwiązań i działań systemowych, 4. Problemy diagnozowania przemocy wobec dziecka w rodzinie, 5. Rola służb społecznych w rehabilitacji osób z zaburzeniami psychicznymi, 6. Formy pomocy i wsparcia dzieci ze środowiska wiejskiego, 7. Zmiany demograficzne a konieczność nowej organizacji wsparcia ludzi starych na przykładzie Łodzi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7096-665-2
Siła i słabość państwowej pomocy społecznej (próba nazwania głównych argumentów); Współczesne dylematy "dobra wspólnego" a problem wykluczania społecznego w pracy socjalnej i polityce społecznej; Rodzinne konteksty polskiej polityki społecznej; Polityka społeczna - planowanie społeczne - praca socjalna w wymiarze społeczności lokalnych; Ryzyka społeczne w perspektywie zabezpieczenia społecznego i pracy socjalnej; teoria pomocy społecznej i pracy socjalnej - szansą dla rozwiązań dyscyplinarnych; Ontogeneza zjawiska marginalizacji i wykluczenia społecznego; Perspektywy rozwoju służb społecznych w Polsce. Dylematy kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników socjalnych; Strategie rozwiązywania problemów społecznych wsparte na paradygmacie pracy socjalnej na podstawie doświadczeń krajów europejskich; Marginalizacja więźniów - problem skazanych czy społeczeństwa?; Reforma edukacji - możliwości bariery edukacyjne z perspektywy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym; szkolenia rodzin zastępczych w Polsce - idea i jej realizacja w ramach reformy systemu opieki nad dzieckiem i rodziną; Współdziałanie samorządowych instytucji polityki społecznej z sektorem pozarządowym w realizacji zadań pomocy społecznej; Rola organizacji społecznych w procesie włączania społecznego na przykładzie wybranych organizacji społecznych Łodzi; Rodzina wielodzietna w strategiach polityki społecznej; Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu poznańskich seniorów w badaniu studentów; Współpraca socjalna instytucji polityki społecznej; Polityka społeczna i praca socjalna wobec rodziców i ich dzieci zagrożonych wykluczeniem (na przykładzie środowiska wiejskiego); Integracja działań wielosektorowych - podstawowy problem pracy z rodzinami krzywdzącymi dzieci; Inkluzja społeczna osób bezrobotnych jako wyzwanie pracy socjalnej; Potrzeba bezpieczeństwa byłych wychowanków placówek opiekuńczych i resocjalizacyjnych; Problemy bezrobocia wyzwaniem dla polityki społecznej. Modele i strategie przeciwdziałania bezrobociu; Profilaktyczna rola świetlic środowiskowych, klubów młodzieżowych i ognisk wychowawczych w zapobieganiu wykluczenia społecznego dzieci i młodzieży; Zagrożenie marginalizacją i wykluczeniem w zespole klasowym dzieci z uszkodzeniem słuchu; Animacja społeczno-kulturalna jako metoda przeciwdziałająca marginalizacji w środowisku lokalnym; Centrum Integracji Społecznej jako aktywny program pomocy dla osób wykluczonych społecznie; Przeciwko marginalizacji seniorów; Wykluczenie społeczne ludzi starszych jako wyzwanie dla polityki społecznej i pracy socjalnej; Działanie humanitarne - jak przygotować do niego studentów kierunków pedagogicznych? Praktyczne uwagi na temat projektu socjalnego; Kilka uwag na temat społecznych konsekwencji marginalizacji; Teorie pracy socjalnej wobec społecznego wykluczenia; O pożytku z wykluczonych - parę prowokacyjnych uwag politologa; Przejawy, mechanizmy i skutki marginalizacji społecznej - w perspektywie doświadczania własnego życia przez młodzież; Wykluczenie w małej społeczności lokalnej - wyzwania dla polityki społecznej i pracy socjalnej; Iluzje wykluczenia i uczestnictwa społecznego; Proces Boloński wykluczenie społeczne. Usuwanie barier w dostępie do szkolnictwa wyższego na przykładzie szkół wyższych województwa kujawsko-pomorskiego; Skutki transformacji ustrojowej dla społecznego procesu adaptacji polskich rodzin; Przejawy marginalizacji i wykluczania dzieci i młodzieży ze środowiska wiejskiego; Rodzina wiktymologiczna jako przypadek ekskluzji emocjonalnej i społecznej; Filozoficzne aspekty pracy socjalnej; Obszary wykluczenia społecznego młodych Polaków w Stanach Zjednoczonych Ameryki - polityka społeczna USA wobec problemu migrantów; Rola sił ludzkich w wolontariacie; Proces przygotowania zawodowego pracownika socjalnego do roli realizatora założeń polityki społecznej; Asystentura jako forma wspierania dzieci niepełnosprawnych w środowisku społecznym; Fundusz alimentacyjny - analiza funkcjonowania
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2257-5
1. Wsparcie społeczne w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością: Dylematy wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością; Rola kompetencji (dyspozycji instrumentalnych i osobowościowych) pedagogów specjalnych we wsparciu osób rehabilitowanych i resocjalizowanych; Postawy nauczycieli wobec kształcenia integracyjnego a wsparcie pedagogiczne; Relacje interpersonalne w procesie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych; Ryzyko osłabienia wsparcia społecznego jako podstawowy dylemat współczesnej rehabilitacji; Społeczne wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie ich integracji; Problemy pedagogicznego wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie społecznego funkcjonowania w klasie szkolnej; Interdyscyplinarna wiedza jako punkt wyjścia do właściwej opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym; Społeczne wsparcie studentów niesłyszących w społeczności akademickiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; Sytuacja społeczno-ekonomiczna osób niesłyszących; Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności a wieloaspektowość wsparcia; Wsparcie osób niepełnosprawnych i ich rodzin w placówkach Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym; Wykorzystanie osiągnięć dydaktyki w kształceniu uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Turnus rehabilitacyjny dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi jako jedna z form społecznego wsparcia; Warsztaty terapii zajęciowej w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Elementy sieci wsparcia społecznego nauczycieli w środowisku profesjonalnym; Wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacji; Dylematy diagnozy i pomiaru efektów wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko z Zespołem Downa; Wspólnoty "Wiary i Światła" jako grupy wsparcia osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich opiekunów; Prawnoadministracyjne i społeczne formy pomocy osobom niepełnosprawnym i rodzinom; 2. Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej: Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej; Wspomaganie psychopedagogiczne i formalnoprawne pedagogów i podopiecznych z wolnościowych i zakładowych instytucji resocjalizacyjnych; Kontrowersje wokół roli samooceny w procesie wykolejenia i resocjalizacji; Wsparcie społeczne młodzieży zażywającej środki odurzające; Postawy młodzieży wobec zjawiska uzależnień jako wyznacznik działalności profilaktycznej; Psychologiczne aspekty terapii sprawców nadużyć seksualnych wobec dzieci; Podkultura "grypsujących" jako grupa wsparcia w warunkach izolacji więziennej; Przemoc w percepcji nieletnich przestępców; profil osobowości rodzinnych kuratorów sądowych oraz czynniki redukujące satysfakcję z pracy- komunikat z badań; Działalność duszpasterstwa więziennego- możliwości i ograniczenia; Czy rzeczywiście bezkarni? O odpowiedzialności nieletnich sprawców przestępstw; Działalność resocjalizacyjna zakładu karnego typu półotwartego; Wsparcie społeczne osób uzależnionych od alkoholu objętych terapią; Niedomagania pomocy postpenitencjarnej wobec wyzwań współczesnej rzeczywistości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7096-266-1
1. Podstawy teoretyczne, metodologiczne i etyczne pomocy społecznej: Pomoc spontaniczna i sformalizowana; Metodologiczna wizja systemu zadań społeczno-edukacyjnych; Praca socjalna- w poszukiwaniu uzasadnień; Altruizm a działalność pracowników socjalnych i wolontariuszy; Pesymistyczna perspektywa dla idei miłości bliźniego wywiedziona z warunków socjalizacji człowieka; Podmiotowość jednostki w procesie wsparcia społecznego; Emancypacja jako cel edukacji; Parę uwag na temat zanikania solidarności we współczesnym społeczeństwie; 2. Pracownik socjalny wobec wymogów personalizacji i współczesnych problemów pomocy społecznej: Polskie Stowarzyszenie Szkół Pracy Socjalnej jako przykład ruchu instytucjonalnego nauczycieli; Roszczenie podopiecznych pomocy społecznej a realizacja funkcji zawodu pracownika socjalnego; Modele praktyki pracy socjalnej w warunkach przeobrażeń ustrojowych; Obraz pracownika socjalnego w świetle jego przygotowania zawodowego; Autocharakterystyka pracownika socjalnego; Pracownicy socjalni w świetle badań socjologicznych; Promocja zdrowia i praca socjalna- analogie, związki i doświadczenia; Humor jako środek interwencji społecznej; Pedagodzy społeczni- wolontariusze organizacji pozarządowych działających w środowisku lokalnym; Prawa dziecka w kształceniu pedagogów społecznych i pracowników socjalnych; Możliwości udziału członków stowarzyszeń w realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej; 3. Zagrożenia życia społecznego a obszar realizacji zadań pracy socjalnej: Społeczne problemy Danii i jej system pomocy społecznej; Wsparcie społeczne wobec rodziny ryzyka a zasada pomocniczości; Praca socjalna z dzieckiem i rodzina- od opieki do prewencji; Młode pokolenie o demokracji, egalitaryzmie i ubóstwie w okresie dokonujących się przeobrażeń w naszym kraju; Zagrożenia socjalne w rodzinach z ryzykiem ubóstwa materialnego; Wsparcie edukacyjne w sytuacji bezrobocia; Możliwości instytucjonalnych form pomocy społecznej w postępowaniu rewalidacyjnym dzieci niepełnosprawnych w okresie transformacji społecznej; Z problemów obrzeża pracy socjalnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2258-3
1. Psychoedukacyjne elementy wsparcia społecznego: Najlepszy uczeń też potrzebuje wsparcia- sprawozdanie z badań własnych; Postrzegane Sparcie społeczne ze strony osób znaczących a wyniki w nauce młodzieży gimnazjalnej; Uwarunkowania społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się; Wsparcie społeczne młodzieży z uszkodzonym wzrokiem a odczuwanie trudności związanych z niepełnosprawnością; Uwarunkowania partycypacji w kulturze osób z dysfunkcją narządu wzroku a potrzeba wsparcia społecznego; Wsparcie techniczne studentów niewidomych i słabo widzących w uczelniach wyższych; 2. Komponenty wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym: Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin; Wspomaganie społeczne rodziny w zaspokajaniu potrzeb rehabilitacyjnych uczniów z wadą słuchu; Postawy rodziców dzieci pełnosprawnych wobec osób z niepełnosprawnością; Edukacja integracyjna w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; Wyrównywanie szans dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle zmian społecznych i edukacyjnych; Opinie rodziców młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim na temat pomocy dzielnej rodzinie; Korelaty społecznego wsparcia młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Poczucie wsparcia społecznego a poziom kompetencji społecznych u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Wsparcie matek dzieci z upośledzeniem umysłowym przez członków rodziny; Pomoc rodzinie dziecka niepełnosprawnego- wybrane kierunki oddziaływań; 3. Medyczne i psychospołeczne aspekty wsparcia w chorobie: Przekonania zdrowotne jako uwarunkowanie wsparcia w chorobie; Jakość pomocy udzielanej rodzinie dziecka niepełnosprawnego w procesie informacyjno-terapeutycznym; Działania ortopedyczno-rehabilitacyjne jako ważny element terapii w systemie wsparcia społecznego rodziny dziecka niepełnosprawnego; Wsparcie społeczne rodzin pacjentów z chorobą Alzheimera ze strony organizacji alzheimerowskich; Zmiany poziomu kompetencji komunikacyjnych małych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod wpływem terapii Peto oraz usprawnianych tradycyjnie; Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji medycznej dzieci z astmą oskrzelową; Formalne i nieformalne systemy wsparcia rodzin dziecka z chorobą nowotworową; Społeczne aspekty umierania dzieci z choroba nowotworową; Wsparcie chorego i jego rodziny przez personel medyczny; Grupa samopomocy jako źródło wsparcia społecznego (na przykładzie Klubu Kobiet po Mastektomii „Amazonki”); Rola książki w procesie wsparcia dziecka niepełnosprawnego w zakładzie leczniczym; Wolontariat- pozainstytucjonalna forma wsparcia społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Pracy Socjalnej / Sekcja Pracy Socjalnej Polskiego Towarzystwa Socjologicznego ; przewodniczący rady programowej Krzysztof Piątek)
ISBN: 83-89163-16-0
Część I: Wielowymiarowość sektora pozarządowego. Między ładem dominującym i alternatywnym: przyczynek do socjologicznej interpretacji problematyki sektora pozarządowego; Organizacje pozarządowe jako podmioty polityki społecznej; Zasada subsydiarności w pomocy społecznej. Doświadczenia niemieckie a praktyka pomocy społecznej w Polsce; Modele pracy socjalnej - między rodziną a organizacją i instytucją; Sektor pozarządowy w lokalnej polityce społecznej w Polsce; Przestrzenie i miejsca (w) pracy socjalnej - zarys problemu; Strukturalne uwarunkowanie trudności we współpracy między ośrodkami pomocy społecznej a organizacjami pozarządowymi; Rola sektora pozarządowego i grup obywatelskich w tworzeniu i realizacji miejskiej polityki społecznej. Aspekty teoretyczne i praktyczne; Instytucje kościelne w polskim systemie pomocy społecznej; Idea niezależnego życia w działaniu organizacji pozarządowych w Europie; Gospodarka społeczne trzeciego sektora - nowe możliwości rozwoju profesjonalnej pracy socjalnej. Część II: Wielość problemów pomocy społecznej dnia powszedniego. Udział organizacji pozarządowych w rozwiązywaniu problemów dziecka i dzieciństwa w średnim mieście; Współudział Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w organizacji środowiska życia dzieci i młodzieży w średnim mieście; Udział organizacji pozarządowych w tworzeniu szans życiowych współczesnej młodzieży; Realizacja funkcji pracy socjalnej na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych miasta Łodzi. Charakterystyka organizacji pozarządowych zorientowanych na pracę z rodziną; Współpraca miasta Kielce z organizacjami pozarządowymi w dziedzinie pomocy społecznej; Udział organizacji pozarządowych w województwie lubelskim w realizacji zadań pomocy społecznej; Pomoc dziecku i rodzinie jako zadanie Akademii Młodzieżowej Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo; Organizacje pozarządowe w służbie ludziom starszym; Uniwersytet Trzeciego Wieku przykładem samorządnych inicjatyw ludzi starszych; O potrzebie udziału organizacji pozarządowych w zapobieganiu zachowaniom samobójczym; Rola organizacji pozarządowych w realizacji zadań pomocy osobom bezdomnym; Problematyka socjalna w działalności Wielkopolskiego Katolickiego Towarzystwa Uniwersytetów Ludowych w Poznaniu; Idea i zadania organizacji pozarządowych na przykładzie katowickiego oddziału Polskiego Związku Katolicko-Społecznego; Warsztaty terapii zajęciowej Fundacji "Sprawni Inaczej" - ich rola w mobilizowaniu aktywności osób niepełnosprawnych; Gotowość pracowników do współdziałania z organizacjami pozarządowymi w środowisku lokalnym; Strategie zarządzania zasobami ludzkimi w pomocy społecznej; Podstawowe umiejętności i zdolności "bazowe" versus błędne nastawienia pracowników socjalnych w procesie diagnostyczno-interwencyjnym; Interwencja kryzysowa w Polsce - rozwiązania instytucjonalne; Szkoła jako miejsce aktywności pracy socjalnej; Szkoła jako podmiot systemu zintegrowanych działań socjalnych w środowisku lokalnym; Konieczność wparcia szkoły przez pracę socjalną oraz możliwości jego realizacji; Kompetencje diagnostyczne w pracy socjalnej - szkic do problemów diagnozy rodziny; Koncepcja refleksyjnej praktyki w kształceniu pracowników socjalnych i wolontariuszy; Nowa organizacja pozarządowa jako biograficzny plan działania = konceptualizacja teoretyczno-badawcza.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-1961-2
Część I: Udział środowiska lokalnego w rewalidacji i edukacji specjalnej - w stronę społecznego modelu rewalidacji. Udział środowiska lokalnego w rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych; Nie izolować, ale czy integrować?; Bariery i zagrożenia integracji osób niepełnosprawnych; Wspólnoty Muminków jedną z szans społecznej integracji; Stosunek do niepełnosprawności dzieci pełnosprawnych uczęszczających do przedszkola integracyjnego; Potrzeba rozwijania asertywności u wychowanków grup integracyjnych; W stronę środowiska lokalnego. Ośrodek opiekuńczy dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym; Wykorzystanie Kwestionariusza Wsparcia Społecznego w badaniu osób niepełnosprawnych; Pomoc rodzino w przezwyciężaniu problemów związanych z niepełnosprawnością dziecka; Społeczne wsparcie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Wsparcie społeczne osób z głębszą niepełnosprawnością umysłową i ich rodzin; Działalność stowarzyszeń na rzecz dzieci z astmą oskrzelową i alergią oraz ich rodzin; Wspierająca rola wybranych stowarzyszeń rodziców dzieci niepełnosprawnych; Koła pomocy dzieciom i młodzieży z cukrzycą jako grupa wsparcia; Sytuacja społeczna osób z niepełnosprawnością w świetle opinii studentów pedagogiki. Część II: Aktualne problemy resocjalizacji i rewalidacji. Analiza zachowania nieletnich w czasie rozprawy sądowej; Atmosfera wychowawcza w interwencyjnym schronisku dla nieletnich; Problem narkomanii w opinii młodzieży; Asertywność a zaburzenia zachowania młodzieży zagrożonej patologią społeczną; Stopień sprawności fizycznej a nasilenie potrzeb psychicznych u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Możliwości dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) w organizacji schematu ciała i orientacji przestrzennej; Poczucie osamotnienia i poziom lęku u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Z badań nad sugestywnością osób z upośledzeniem umysłowym; Determinanty rozwoju sprawności fizycznej dzieci z upośledzeniem umysłowym; Rehabilitacja psychiczna niewidomych i słabo widzących uczniów klas maturalnych jako element przygotowania do trudnych sytuacji egzaminacyjnych; Możliwości edukacyjne dzieci niewidomych - w opinii ich rodziców; Kształtowanie podstawowych pojęć geometrycznych w nauczaniu dzieci niewidomych; Z badań nad samooceną młodzieży z bocznym skrzywieniem kręgosłupa, leczonej operacyjnie; Preferencja wartości osób przewlekle chorych - w świetle badań empirycznych; Teatroterapia jako forma pracy z osobami niepełnosprawnymi; Diagnoza dysleksji - jej psychospołeczne konsekwencje; Pomoc terapeutyczna dziecku dyslektycznemu; Wybrane uwarunkowania niskiego poczucia własnej wartości uczniów dyslektycznych; Syndrom Deficytu Uwagi i Nadruchliwości u uczniów klas V.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-733-197-1
Część I: Prawa dziecka w teorii pedagogicznej i praktyce wychowawczej: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka. Część II: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli; Prawa ucznia we współczesnej szkole; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej. Część III: Prawa dziecka w systemie opieki. Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań); Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka; Prawa dziecka w opiniach wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. Część IV: Dzieci o specyficznych potrzebach i ich prawa. Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju. Scenariusze zajęć dotyczących praw dziecka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again