Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(4)
Autor
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Budniak Alina
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Gronkiewicz Anna
(1)
Jaworski Bogdan
(1)
Kabaj Krzysztof
(1)
Kil Jan (1991- )
(1)
Kiszluk Krzysztof
(1)
Koczur Sebastian
(1)
Konieczny Marcin
(1)
Krauze Katarzyna
(1)
Kubas Ewa
(1)
Kuczkowska Ewelina
(1)
Kwaśniak Aleksander (1983- )
(1)
Majchrowska Elżbieta
(1)
Majer Anna
(1)
Miłkowski Tomasz (1970- )
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Przeklasa Dorota
(1)
Przeklasa Paweł
(1)
Rozmus Dariusz (1961- )
(1)
Sagan-Martko Marta
(1)
Szyszkowski Artur
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Zadworna Sylwia
(1)
Łozińska-Piekarska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Edukacja ekologiczna
(4)
Ochrona środowiska
(3)
Ekologia
(2)
Przyroda
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adres e-mail
(1)
Antyterroryzm
(1)
Bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
Biegli sądowi
(1)
Budżet państwa
(1)
Dowody (prawo)
(1)
Ekorozwój
(1)
Ekspertyza (prawo)
(1)
Elektroniczne dostarczanie dokumentów
(1)
Gleba
(1)
Gospodarowanie nieruchomościami
(1)
Grafologia
(1)
Hodowcy psów
(1)
Instytut Rozwoju i Języka Polskiego im. Świętego Maksymiliana Marii Kolbego
(1)
Język polski
(1)
Kradzież dóbr kultury
(1)
Kwesta
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nielegalne przekroczenie granicy
(1)
Nieważność czynności prawnej
(1)
Oczyszczalnia ścieków
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Partenon (Ateny)
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Policja administracyjna
(1)
Polityka bezpieczeństwa
(1)
Polityka mieszkaniowa
(1)
Polityka zatrudnienia
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Postępowanie dyscyplinarne
(1)
Powietrze
(1)
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo do mieszkania
(1)
Prawo do pracy
(1)
Prawo do sądu
(1)
Prawo konkurencji
(1)
Programy nauczania
(1)
Przestępczość graniczna
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Przesłuchanie (prawo)
(1)
Przesłuchanie świadka
(1)
Przymus bezpośredni
(1)
Reforma prawodawstwa
(1)
Relief (płaskorzeźba)
(1)
Restytucja dóbr kultury
(1)
Rynek pracy
(1)
Sankcje prawne
(1)
Sozologia
(1)
Straż graniczna
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sędziowie
(1)
Trybunał Konstytucyjny (Polska)
(1)
Układ zbiorowy pracy
(1)
Wolność zrzeszania się
(1)
Wykładnia prawa
(1)
Zabytki archeologiczne
(1)
Zasada in dubio pro libertate
(1)
Zasady prawa
(1)
Zbiorowe stosunki pracy
(1)
Zdolność testowania (prawo)
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Światowa Organizacja Handlu (WTO)
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Grecja
(1)
Obwód ługański (Ukraina)
(1)
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Edukacja ekologiczna i świadomość społeczna w Polsce. 2. Elementy składowe środowiska życia człowieka. 3. Ochrona środowiska przyrodniczego. 4. Ochrona powietrza przed zanieczyszczeniami. 5. Ochrona wód przed zanieczyszczeniami. 6 Ochrona gleby przed zanieczyszczeniami. 7. Przykłady edukacji ekologicznej. 8. Ruchy ekologiczne w Polsce. 9. Bibliografia i literatura uzupełniająca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Środowisko i człowiek: 1.1. Środowisko - wyjaśnienie pojęć; 1.2. Składniki środowiska i ich charakterystyka; 1.3. Środowisko a zdrowie; Zadania. Rozdział 2 Poznawanie przyrody - edukacja o środowisku, w środowisku i dla środowiska: 2.1. Poznawanie przyrody przez dzieci; 2.2. Fazy poznawania przyrody; 2.3. Zasady nauczania o środowisku; Zadania. Rozdział 3 Cele, zadania i treści edukacji środowiskowej. Planowanie zajęć zintegrowanych: 3.1. Cele edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach początkowych; 3.2. Zadania edukacji środowiskowej; 3.3. Porównanie tradycyjnej i holistycznej edukacji środowiskowej; 3.4. Przygotowanie nauczyciela do zajęć; 3.5. Planowanie zajęć edukacji środowiskowej; 3.6. Sytuacje edukacyjne i ich elementy składowe; 3.7. Treści edukacji przyrodniczej jako czynnik integrujący w edukacji początkowej; Zadania. Rozdział 4 Metody edukacji środowiskowej i ich charakterystyka Formy aktywności dzieci w kontaktach ze środowiskiem. Pomoce dydaktyczne w edukacji społeczno-przyrodniczej: 4.1. Metody edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 4.2. Wybrane klasyfikacje metod; 4.3. Strategia wielostronnego kształcenia; 4.4. Cechy charakterystyczne wybranych metod edukacji społeczno-przyrodniczej; 4.5. Formy zajęć edukacji środowiskowej wykorzystywane w przedszkolu i klasach I-III; 4.6. Wycieczka i spacer w edukacji przyrodniczej i społecznej; 4.7. Prace domowe o tematyce społeczno-przyrodniczej; 4.8. Rola pomocy dydaktycznych w edukacji społeczno-przyrodniczej; Zadania. Rozdział 5 Poznawanie otoczenia społecznego: 5.1. Dziecko wśród ludzi; 5.2. Przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie; 5.3. Praca ludzi w rożnych zawodach - produkcja i wytwarzanie; 5.4. Poznawanie przeszłości - treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 5.5. Przedmioty w otoczeniu dziecka i ich poznawanie; 5.6. Tradycje, zwyczaje i obrzędy jako przykład wrastania w kulturę; Zadania. Rozdział 6 Higiena osobista i otoczenia dziecka. Odżywianie: 6.1. Zdrowie, higiena - podstawowe pojęcia; 6.2. Czynniki warunkujące zdrowie; 6.3. Wychowanie zdrowotne i edukacja zdrowotna; 6.4. Zasady edukacji zdrowotnej; 6.5. Edukacja zdrowotna dzieci; 6.6. Treści edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Zadania. Rozdział 7 Bezpieczeństwo dziecka w ruchu drogowym, w przedszkolu, szkole, w czasie zabaw: 7.1. Przygotowanie dziecka do przestrzegania norm i zasad bezpieczeństwa; 7.2. Problematyka bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym; 7.3. Cele i zadania edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku 3-10 lat; 7.4. Bezpieczeństwo dzieci w domu, przedszkolu, szkole i w czasie zabaw; Zadania. Rozdział 8 Poznawanie roślin i zwierząt przez dzieci: 8.1. Poznawanie roślin i zwierząt w ujęciu programu; 8.2. Znaczenie poznawania świata roślin i zwierząt przez dzieci; 8.3. Znaczenie hodowli roślin i zwierząt w edukacji; Zadania. Rozdział 9 Ochrona przyrody i krajobrazu: 9.1. Zasoby przyrody a człowiek; 9.2. Ochrona środowiska - ustalenia terminologiczne; 9.3. Tradycje ochrony przyrody na świecie i w Polsce; 9.4. Formy ochrony przyrody w Polsce; 9.5. Tematy związane z ochroną przyrody i krajobrazu realizowane w przedszkolu i klasach początkowych; Zadania. Rozdział 10 Edukacja ekologiczna dzieci młodszych a zagrożenia środowiska naturalnego: 10.1. Pojęcie ekologii i jej cechy charakterystyczne jako nauki; 10.2. Zagrożenia środowiska a człowiek; 10.3. Cele i zadania edukacji ekologicznej; 10.4. Treści, metody i formy edukacji ekologicznej w przedszkolu i klasach początkowych; 10.5. Kształtowanie postaw proekologicznych; Zadania. Rozdział 11 Pogoda i klimat. Obserwacja pogody: 11.1. Pogoda, klimat, mikroklimat - meteorologia i klimatologia; 11.2. Elementy pogody i sposoby ich pomiaru; 11.3. Obserwowanie pogody z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; 11.4. Fenologiczne, klimatyczne i astronomiczne pory roku; 11.5. Specyfika klimatu Polski; Zadania. Rozdział 12 Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych: 12.1. Konieczność stosowania doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w pracy z dziećmi w wieku 3-10 lat; 12.2. Kształtowanie umiejętności obserwacji; 12.3. Badanie otaczającego świata - rola doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w poznawaniu praw rządzących przyrodą; 12.4. Podstawowe wskazówki metodyczne dotyczące organizacji działań eksperymentalnych dzieci młodszych; Zadania. Rozdział 13 Turystyka i krajoznawstwo w edukacji dzieci młodszych: 13.1. Znaczenie turystyki i krajoznawstwa; 13.2. Wyznaczanie kierunków w terenie i na mapie; 13.3. Mapa i plan - znaki umowne na planie i mapie; 13.4. Rodzaje map i ich wykorzystanie w edukacji; 13.5. Krajobrazy i ich charakterystyka; 13.6. Treści gospodarcze i administracyjne w programach edukacji wczesnoszkolnej; Zadania. Aneks: Załącznik 1. Pytania dzieci; Załącznik 2. Wynalazki; Załącznik 3. Rośliny; Załącznik 4. Zwierzęta; Załącznik 5. Zjawiska pogodowe; Załącznik 6. Przykładowy konspekt (scenariusz) zajęć zintegrowanych dla klasy I; Załącznik 7. Wykaz literatury na temat doświadczeń i eksperymentów dla dzieci młodszych; Załącznik 8. Wykaz literatury na temat wynalazków; Załącznik 9. Wykaz literatury zawierającej odpowiedzi na dziecięce pytania; Załącznik 10. Wykaz literatury na temat bezpieczeństwa dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Edukacja dla ekorozwoju - artykuły problemowe, 2.Stan edukacji dla ekorozwoju w polskim szkolnictwie wyższym, 3.Programy ksztaćłenia w zakresie ekorozwoju, 4.Transgraniczna wymiana doświadczeń w kształćeniu dla ekorozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; R. 1 Wyjaśnienie pojęć związanych z edukacją przyrodniczo-ekologiczną; R. 2 Przyroda jako środowisko edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym; R. 3 Podstawy metodyczne edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym: Cele i treści edukacji ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym; Zasady edukacji ekologicznej; Metody edukacyjne, formy organizacyjne i środki dydaktyczne edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym; R. 4 Edukacja ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym w świetle wybranych programów wychowania przedszkolnego: Analiza programu „ Zanim będę uczniem. Program wychowania przedszkolnego” Elżbiety Tokarskiej i Jolanty Kopały; Analiza programu „Dobry start przedszkolaka. Program wychowania przedszkolnego” Moniki Rościszewskiej-Woźniak; Analiza programu „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci” Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaby-Żabińskiej; R. 5 Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez zajęcia z edukacji przyrodniczo-ekologicznej – w oparciu o zadania przedszkola określone w „Podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego”: Organizowanie warunków i środków aktywizowania dziecka we wszystkich obszarach rozwojowych, wspieranie wielostronnej aktywności wychowanków; Kształtowanie wrażliwości społecznej dziecka wobec innych osób, wzmacnianie jego poczucia wartości, rozwoju tożsamości. Uwrażliwianie na potrzeby tworzenia pozytywnych relacji z innymi ludźmi; Zapewnianie warunków do zabawy, wypoczynku i relaksu w okolicznościach sprzyjających zdrowiu i bezpieczeństwu dziecka; Zapewnianie optymalnych warunków do poznawania świata przez dziecko poprzez osobistą aktywność, kształtowanie umiejętności badawczych niezbędnych do poznawania świata, w tym obiektów i zjawisk przyrody żywej i nieożywione, z uwzględnieniem indywidualnego rozwoju każdego dziecka; Kaszetowanie wrażliwości na otaczający świat, w tym wrażliwości estetycznej, stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu empatii dziecka, pomocy w rozumieniu emocji własnych i cudzych, uświadomienie potrzeby dbałości o zdrowie psychiczne; R. 6 Autorska koncepcja przedszkola ekologicznego: Program edukacji przyrodniczo-ekologicznej dla dzieci w wieku przedszkolnym; Organizacja przedszkola ekologicznego; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XXIII. Zeszyt 3)
Kwartalnik, 2020-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013, Półrocznik, 2014-2019
Forma i typ
Temat
I. Zagadnienia konstytucyjnoprawne i teoretycznoprawne: 1. Public collections and the freedom of association; 2. Prawo do pracy w świetle obowiązującego prawa polskiego; 3. Kilka refleksji na temat Instytutu Rozwoju Języka Polskiego w kontekście praw językowych jednostek; 4. O konstytucyjności modelu postępowania dyscyplinarnego w sprawach sędziów Trybunału Konstytucyjnego; 5. Ewolucja ustroju konstytucyjnego i położenia prawnomiędzynarodowego Ługańskiej Republiki Ludowej w latach 2014-2022. II. Zagadnienia prawnomiędzynarodowe: 1. Wielostronny tymczasowy arbitraż odwoławczy (MPIA) i jego znaczenie dla reformy Światowej Organizacji Handlu; 2. Unia Europejska a zagrożenia terrorystyczne: kolejny etap (część II). III. Zagadnienia prawa publicznego: 1. Policja jako podmiot administracji bezpieczeństwa wewnętrznego; 2. Ocena rozwiązań zaproponowanych w ramach programu „Pierwsze mieszkanie” w świetle dotychczasowej polityki mieszkaniowej państwa; 3. Opodatkowanie hodowli psów rasowych podatkiem dochodowym od osób fizycznych a zasada ustawowej regulacji stosunku prawnopodatkowego. Zarys problematyki; 4. Sozologia w kształtowaniu prawnych instrumentów ochrony środowiska. IV. Z zagadnień prawa karnego i procedury karnej: 1. Fighting cross-border crime as a challenging task of Polish Border Guard; 2. Przyczyny nadużywania stosowania środków przymusu bezpośredniego wobec osób z zaburzeniami psychicznymi – analiza historyczna i postulaty de lege ferenda; 3. Problematyka wymogu niekaralności pośrednika w obrocie nieruchomości. V. Zagadnienia proceduralne: 1. Dowód z zeznań świadka na piśmie jako przykład wypaczenia idei środka dowodowego; 2. Opinia pismoznawcy o stanie psychofizycznym testatora; 3. Rozstrzyganie niedających się usunąć wątpliwości na korzyść strony w świetle art. 7a oraz 81a Kodeksu postępowania administracyjnego; 4. Zmiany w zakresie doręczeń elektronicznych w Kodeksie postępowania administracyjnego. VI. Z problematyki prawa prywatnego: 1. Anti-crisis arrangements in the Polish labour law system; 2. Nieważność bezwzględna w ujęciu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów; 3. Marmury z Partenonu – spór czy aby tylko prawny? Sprawozdania: Sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji naukowej pt. „Kryzys zaufania obywateli do państwa i stanowionego przez nie prawa”. Sosnowiec, 12 czerwca 2023 r.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej