Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(14)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Czytelnia
(26)
Autor
Baran Jolanta
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Pisula Ewa
(2)
Baraniewicz Danuta
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Mikrut Adam
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Piotrowski Przemysław
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szurowska Beata
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wrona Leszek
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Zych Adam A
(1)
Śliwak Jacek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Niepełnosprawni
(14)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko
(6)
Rodzina
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Pedagogika specjalna
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Integracja społeczna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Alkoholizm
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cierpienie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Głusi
(1)
HIV
(1)
Jakość życia
(1)
Kibice
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Motywacja
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Narkomania
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemowlę
(1)
Niewidomi
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Oparzenie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Praca społeczna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Płód
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Rynek pracy
(1)
Sens życia
(1)
Socjoterapia
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczucia
(1)
Urazy
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-0
(2)
Gatunek
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Dwadzieścia dziewięć kroków do akceptacji niepełnosprawności dziecka: Przepraszam; Nie płacz; Nie opuszczaj mnie; Przytul mnie; Cudu chyba nie będzie; Pomóż mi; To nie wyrok; Wspieraj mnie; Bądź cierpliwa; Każdy jest inny; Nie wstydź się mnie; Słuchaj mnie; Baw się ze mną; Zawsze stój po mojej stronie; Mów mi miłe słowa; Racjonalne wymagania; Nie rozpieszczaj mnie; Nie bądź nadopiekuńcza; Nie zabraniaj; Po co mi tyle zabawek; Umiem nabroić; Bądź aktywna; Nie zamykaj się w sobie; Możesz czasem na mnie krzyknąć; Odpocznij trochę; Nie bój się, ze dorastam; Pamiątki; Jestem szczęśliwy; Apel twojego dziecka; 2. Wychowanie- sztuka i odpowiedzialność; 3. O poszukiwaniu wartości w wychowaniu niepełnosprawnego dziecka; 4. Wybrane metody terapeutyczne; 5. Literatura dla rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia wobec współczesności. Podstawy psychologii)
Cz.I Źródła i kierunki rozwoju psychologii rehabilitacji: 1. Historia idei "psychologii rehabilitacji", 2. Aktualny stan psychologii rehabilitacji jako wiedzy teoretycznej i praktyki społecznej, Cz.II Psychologiczna charakterystyka problemów osób niepełnosprawnych: 1. Wyznaczniki funkcjonowania osób niepełnosprawnych, 2. Relacja: uszkodzenie organizmu - wymagania sytuacji, 3. Relacja: wymagania sytuacji - aktywność osoby niepełnosprawnej, 4. Relacja: uszkodzenie organizmu - stan świadomości osoby niepełnosprawnej, 5. Relacja: aktywność - stan świadomości osoby niepełnosprawnej. CZ.III Rehabilitacja jako pomoc w rozwiązywaniu problemów życiowych osób niepełnosprawnych: 1. Pozapsychologiczne regulatory działalności psychologów w rehabilitacji, 2. Psychologiczne modele procesu rehabilitacji, 3. Dziedziny rehabilitacji - zadania dla psychologa. Cz.IV Problemy osób niepełnosprawnych w rehabilitacji instytucjonalnej: 1. Ból osób niepełnosprawnych jako problem psychologiczny, 2. U szkodzenie ciała osób niepełnosprawnych jako problem psychologiczny, 3. Zamartwianie się o własną przyszłość: jako problem osób niepełnosprawnych. Cz.V Problemy osób niepełnosprawnych w rehabilitacji środowiskowej: 1. Związki intymne osób niepełnosprawnych, 2. Dochodzenie do niezależności życiowej poprzez pracę, 3 .Integracja społeczna osób niepełnosprawnych. CZ.VI Perspektywy rozwoju psychologii rehabilitacji: 1. Dylematy teoretyczne psychologii rehabilitacji, 2. Utrudnienia w rozwoju praktyki psychologicznej w rehabilitacji i możliwość ich przezwyciężania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp i założenia badawcze pracy, 2. Osoby niepełnosprawne: definicje, klasyfikacja, charakterystyka, 3. Rodzina w przestrzeni życiowej osób niesprawnych w okresie adolescencji, 4. Oblicza niepełnosprawności w okresie adolescencji, 5. Diagnoza systemu rodzinnego młodzieży z niepełnosprawnością, 6. Analiza i ocena powinności rodziny wobec problemów medycznych i rehabilitacyjnych dorastających osób niepełnosprawnych, 7. Uwarunkowania schematów poznawczych sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych w okresie dorastania, 8. Funkcjonowanie adolescentów w przestrzeni społecznej i edukacyjnej, 9. Próba syntezy badań i rekomendacje dla praktyki edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 2)
Poczucie jakości życia niepełnosprawnych jako czynnik determinujący rozwój jednostki i jej postepy w zakresie rehabilitacji społeczno-zawodowej; Pozytywne postawy społeczne warunkiem skutecznej rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Zapomniani niepełnosprawni pacjenci; Czy dzieci mają prawo do prawdy o chorobie?; Psychologiczne wyznaczniki skutecznego zmagania się z chorobą i niepełnosprawnością; Choroba i uzdrowienie w wybranych fragmentach Biblii; Odwaga przezwyciężania cierpienia, rozpaczy i defetyzmu w postawie osób niepełnosprawnych; Fenomenologiczny aspekt niepełnosprawności; Poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Rola wychowawcza środowiska integracyjnego; Status osoby niepełnosprawnej; Rola pediatry we wczesnym wykrywaniu zaburzeń rozwoju mowy; Zabawy słuchowe w rehabilitacji dzieci niesłyszących; Zdrowie jako wartość w edukacji i socjalizacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualna; Metody terapii stosowane wobec dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce szkolnej. Propozycje programów stymulujących; W kręgu sztuki i arteterapii. Słowa, które mają uzdrawiająca moc; Socjodrama sposobem na przekroczenie barier
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paradygmat interakcyjny w rehabilitacji zawodowej osób z upośledzeniem umysłowym - przestrzeń teoretyczna. 2. Osoby z upośledzeniem umysłowym jako podmiot praktyki rehabilitacyjnej. 3. Doświadczenia zawodowe osób upośledzeniem umysłowym - czynnik kontekstualny. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Psychometryczna charakterystyka zmiennych podmiotowych - wyniki, istotności różnic, związki. 6. Zróżnicowanie zmiennych podmiotowych ze względu na ilość i jakość doświadczeń zawodowych badanych (zmienna kontekstualna). 7. Interakcja zmiennych niezależnych (podmiotowych i kontekstualnych) wykazujących związki z poziomem kompetencji zawodowej badanych. 8. W kierunku syntezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka, 2. Stres rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju, 3. Relacje w rodzinach z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, 4. Radzenie sobie przez rodziców ze stresem związanym z zaburzeniami rozowju dziecka, 5. Rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju, 6. Pomoc dzieciom
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Rehabilitacja zawodowa i zatrudnianie osób niepełnosprawnych; Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych - wyzwania współczesności; Współczesne problemy rehabilitacji i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Aktywizacja zawodowa i zatrudniania osób niepełnosprawnych w nowych państwach Unii Europejskiej; Wpływ sposobu stanowienia prawa na sprawność funkcjonowania systemu aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Rola PERON w aktywizowaniu zawodowym i wspieraniu zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Udział pozarządowych organizacji biznesowych w rozwiązywaniu problemów osób niepełnosprawnych w Polsce na przykładzie Krajowej Izby Gospodarczo-Rehabilitacyjnej (case study); Rola organizacji pozarządowych w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; Zatrudnienie osób niepełnosprawnych a problem ich podmiotowości; style życia wobec wariantów zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Perspektywy rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Doradztwo zawodowe na rzecz osób niepełnosprawnych; Problemy edukacji zawodowej młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Nauczyciel niepełnosprawny na rynku pracy - szanse i zagrożenia; Osoby niepełnosprawne na otwartym rynku pracy (na przykładzie Radomia); Sytuacja osób niepełnosprawnych na lubuskim rynku pracy; Szanse i bariery zatrudniania niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych; Niepełnosprawni zarejestrowani w Powiatowym Urzędzie Pracy w Działdowie; Cz. II Technika w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Zaspokajanie potrzeb osób niepełnosprawnych a technika; Projektowanie ergonomiczne dla osób niepełnosprawnych - projektowanie środowiska pracy i życia bez barier; Twórcze podejście do przełamywania barier na przykładzie wybranej metody heurystycznej; Bydgoszcz - przyjazne miasto? Dostępność przestrzenna wybranych funkcji dla osób niepełnosprawnych; Zagadnienia przewozu osób niepełnosprawnych w transporcie publicznym i prywatnym; Analiza oferty Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze pod katem potrzeb osób niepełnosprawnych; Cz. III Wybrane aspekty rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych; Użyteczność teorii pola K. Lewina w rozwoju dyscyplin zajmujących się Teoretycznymi i praktycznymi aspektami udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym; Nowe formy rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Rosji; Media i komunikowanie masowe w życiu osób z uszkodzonym narządem słuchu; Przeciw społecznemu wykluczeniu. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz osób z niepełnosprawnością - przykład Dolnośląskiego Stowarzyszenia na rzecz Autyzmu; Potrzeby dziecka niewidomego i jego orientacja w przestrzeni; Środowiskowa oferta pomocy i wsparcia dla osób niepełnosprawnych na przykładzie Głogowa; Między muzyką a terapią; Wykorzystanie wielotonu nieharmonicznego w stymulacji akustycznej dzieci autystycznych; Rola podkładu muzyczno-dźwiękowego w treningach wizualizacyjnych stosowanych w rehabilitacji osób niepełnosprawnych Cz. IV Psychospołeczne funkcjonowanie osób starszych; Geragogika specjalna - moralnym obowiązkiem naszych czasów; Aktywność osób starszych mieszkających w domu pomocy społecznej a zakres realizowanych przez nie potrzeb; Poczucie jakości życia a aktywność społeczna ludzi starych - czy zawsze korelacja?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; "Wiedział, co zrobić ze swoim życiem". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; Olga Skorochodowi - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniemej; Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; Niepełnosprawny tancerz; Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; Rynek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Cz. II Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu dóbr kulturalnych; Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; "Zabawa teatrem", "praca teatrem" - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; Aktynowość plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; Działalność Drużyn "Nieprzetartego szlaku" źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze?; Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Cz. III Kulturowe konteksty niepełnosprawności: Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; Jedność ludzka w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietzschego; wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; Kultura duchowa czyli kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uśmiech niedokończony; Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Cz. IV Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności: Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; Oryginalność jako kryterium oceny zdalności twórczych uczniów z wadą słuchu; Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; Podstawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modelowanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z niepełnosprawnością. Perspektywa socjokulturowo-historyczna; 2. Komunikacja niewerbalna w relacjach interpersonalnych; 3. Komunikacja niewerbalna osób z niesprawnością wzroku i narządu ruchu; 4. Rola matki w rozwoju kompetencji językowej dziecka z wadą słuchu; 5. Udział rodziców w stymulowaniu rozwoju umiejętności komunikacyjnych małego dziecka z wadą słuchu; 6. Kompetencja komunikacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu; 7. Badanie kompetencji językowych u dzieci; 8. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych uczniów niesłyszących; 9. Umiejętności formułowania pytań przez uczniów z wadą słuchu; 10. Wykorzystanie metody Alicji Affolter w stymulacji osób z zaburzonymi procesami spostrzegania i komunikacji; 11. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci z autyzmem; 12. Możliwości komunikacyjne uczniów z głębokim upośledzeniem umyslowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika specjalna / PWN Wydaw. Nauk)
1. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną; 2. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej; 3. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela; 4. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych; 5. Samorzutna aktywność twórcza dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako środowisko wychowawcze i rozwojowe dziecka niepełnosprawnego, 2. Niepełbosprawność dzieci i młodzieży i jej charakterystyka, 3. Metodologia badań własnych, 4. Przezycia emocjonalne rodziców związane z akceptacją niepełnosprawności dziecka, 5. Podstawy rodzicielskie wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, 6. Zaspokajanie przez rodziców potrzeb psychofizycznych dzieci niepełnosprawnych, 7. Świadomość i oddziaływania wychowawcze rodziców w stosunku do dziecka niepełnosprawnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika specjalna jako subdyscyplina pedagogiczna; 2. Niepełnosprawność jako znaczący problem natury psychopedagogicznej; 3. Postawa jako kategoria badawcza; 4. Problem i organizacja badań własnych; 5. Analiza wyników badań poziomu depresji i lęku u pacjentów z Oddziałów Oparzeń i Paraplegii; 6. Statystyczna weryfikacja hipotez; 7. Uogólnienia końcowe i wnioski z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe pojęcia, 2. Przedmiot, cele, funkcje i zadania psychologii rozwoju, 3. Czynniki i wyznaczniki rozwoju człowieka, 4. Okresy rozwoju człowieka, 5. Kategorie rozwoju człowieka, 6. Zaburzenia i upośledzenia rozwoju człowieka, 7. Typy i metody badań w psychologii rozwoju człowieka, 8. Teorie psychologii rozwoju człowieka, 9. Historia psychologii rozwoju człowieka, 10. Zachowanie jako przejaw rozwoju człowieka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym. Zastosowanie kwasu foliowego w zapobieganiu wadom wrodzonym u dzieci jako element wczesnej profilaktyki dla przyszłych matek; Prewencja w opiece nad noworodkiem; Reakcje kobiet ciężarnych na informacje o wadach dziecka uzyskane podczas diagnostyki ultrasonograficznej. Część II: Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie. Rodzina wobec niepełnosprawności dziecka - problemy adaptacji i funkcjonowania; Jak informować rodziców o stwierdzonych u dziecka nieprawidłowościach rozwojowych - psychologiczne konsekwencje niepomyślnej diagnozy; Wczesna interwencja psychologiczna w procesie uczenia się rodzicielstwa; Relacja rodzic-dziecko z perspektywy teorii przywiązania. część III: Idea wczesnej interwencji - skuteczność działań i kierunki rozwoju w opiece nad dzieckiem i jego rodziną; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w systemie współpracy resortowej i samorządowej; Model opieki nad dziećmi od urodzenia do 7 roku życia z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego w Ośrodku Wczesnej Interwencji Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (OWI PSOUU); Tendencje dotyczące wczesnej interwencji wobec dziecka z zaburzeniami rozwojowymi oraz jego rodziny w krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I choroba: 1. Dziecko chore jako osoba zależna. Rodzinne wyznaczniki jakości życia, 2. Odczuwalne doświadczania choroby nowotworowej przez dzieci hospitalizowane na oddziałach pediatryczno-onkologicznych, 3. Samopoczucie dzieci długotrawle chorych w rodzinie, 4. Znaczenie relacji z pełnosprawnymi rówieśnikami dla rozwoju psychicznego dzieci przewlekle chorych, 5. Jakość i sens życia w chorobach przewlekłych osób dorosłych, 6. Choroba Alzheimera jako źródło cierpienia dla chorego i opiekuna, 7. Rola wspracia społecznego w opiece paliatywnej. Cz.II Niepełnosprawność: 1. Zmieniająca się rzeczywistość jako źródło cierpień egzystencjalnych i moralnych człowieka, 2. Determinanty wsparcia osoby z niepełnosprawnościa w różnych fazach jej życia, 3. Konieczność wsparcia dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców w środowisku szkolnym, 4. Prawo dziecka choroego i niepełnosprawnego do zdrowia. Problemy rodzin wychowujących dziecko chore przewlekle i niepełnosprawne, 5. Niedopadowanie się niepełnosprawnego dziecka do szkoły źródłem cierpienia i zagrożeń w rozwoju - na przykładzie osoby dotkniętej epilepsją, 6. Funkcjonowanie somatyczne dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (okres wczesnego i średniego dzieciństwa), 7. Społeczna (dez)akceptacja sekusalności osób z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Dylematy macierzyństwa tworzonego dla niepełnosprawnego dziecka, 9. Uczestnictwo społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach ich rodziców, 10. Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych. Cz.III Starość: 1. Pragnienia i oczekiwania ludzi w wieku poprodukcyjnym, 2. Aktywność versus niezaangażowanie a osobista korzyść w okresie starości, 3. Jak osoby niepełnosprawne pod względem intelektualnym widzą swoich dziadków. Cz.IV Varia 1.: Odporonośc dziecka i jej uwarunkowanie, 2. Integracja tożsamości jako czynniki sprzyjający jakości życia, 3. Więź emocjonalna z rodzicami w okresie dorastania w percepcji studentów, 4. Dziecko z dyslekcją w przestrzeni społecznej szkołyIndeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju; Co warto wiedzieć o procesie rozwoju człowieka gdy próbujemy ingerować w jego przebieg; znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Część I: Globalne i parcjalne dysfunkcje intelektu - problemy diagnostyczne, terapeutyczne i edukacyjne. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia kolorowego; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogiczne?; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Część II: Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży jako skutek problemów rozwojowych i patologii rodzinnych. Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie w pracy pedagoga szkolnego; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia przyczyn z zastosowaniem teorii S. M. Johnsona; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakteriologiczno-rozwojowej; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka; Nieprawidłowa komunikacja jako jedna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych. Komunikaty. Koordynacja wzrokowo-ruchowa u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Pomoc psychologiczna dla rodzin dzieci z trudnościami w rozwoju - rola psychologa w Zespole Wczesnej Interwencji; Przeżycia związane z lękiem u starszych wychowanków Domu Dziecka; Akceptacja i odrzucenie w grupie młodzieży ze szkół średnich; Zaburzenia emocjonalno-motywacyjne u ucznia z dysleksją; Neuropsychologiczna terapia dysleksji rozwojowej. Stymulowanej półkul mózgowych; Psychologiczna charakterystyka buntu wewnętrznego w okresie dorastania. Streszczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Style uczenia się i myślenia, ich struktura i konsekwencje edukacyjne; Determinanty i rozwój samoregulacji w uczeniu się; Pamięć a aktywność: strategie, prestrategie i ekwiwalenty strategii pamięciowych; Efekt kontekstu w pamięci; Rodzaje wnioskowania aktywizowane w procesie rozumienia tekstu; Predyktory powodzenia tekstu; Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne - testy zdolności czy wiadomości szkolnych? Część druga: Zadania nauczycieli w procesie edukacji. Wczesna profilaktyka wypalenia zawodowego wśród przyszłych nauczycieli; Interpsychiczne i intrapsychiczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych; Dialogowe interakcje w procesie oceniania szkolnego; Perspektywy i ograniczenia metod psychoedukacyjnych. Część trzecia: Edukacja w perspektywie klinicznej. Zaburzenia zachowania u uczniów; Różnice między dziewczętami a chłopcami w strategiach radzenia sobie ze stresem; Wybrane cechy osobowości dzieci i młodzieży jąkających się w świetle badań psychologicznych; Edukacja młodych dorosłych z rozpoznaniem schizofrenii leczonych na oddziale otwartym; Wzór zachowania A jako czynnik ryzyka w chorobie niedokrwiennej serca. Część czwarta: Dzieci i młodzież ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Rodzinne uwarunkowania psychologicznych i edukacyjnych problemów dzieci niepełnosprawnych; Logowertebrologiczne wskaźniki w obrazie klinicznym autyzmu wczesnodziecięcego; Przyczyny trudności w procesie nauczania osób z autyzmem; Oryginalność w rysunkach dzieci niesłyszących; Technika medialna w edukacji osób niepełnosprawnych. Szanse i wyzwania. Część piąta: Różne konteksty edukacji. Edukacja różnych warstw społecznych na Górnym Śląsku - koniec wieku XIX i XX. Analiza porównawcza; Pomiar wsparcia społecznego jako źródło wiedzy o relacjach interpersonalnych w okresie dorastania; Promowanie zdrowia w procesie edukacji; Udział mobilizacji i krytyki rodziców w funkcjonowaniu ucznia (III, IV klasa); Racjonalność komunikacyjna a dyskurs psychologii humanistycznej; Rozwojowa dynamika struktury czynnikowej Skali Poczucia Beznadziejności A. Becka: od szkoły podstawowej do szkoły wyższej; Niektóre uwarunkowania wiary w zjawiska paranormalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Zagadnienia ogólne: O niejednoznaczności sukcesów edukacyjnych; Współczesne dzieci - sukcesy i porażki; Ochrona praw dziecka; Sukcesy i porażki dziecka w percepcji własnej i dorosłych opiekunów; Tajemnice sukcesu edukacyjnego. Rola przywództwa; Dzieciństwo nierównych szans; Radzenie sobie z niepowodzeniami szkolnymi przez uczniów - strategie obronne; Perspektywa Innego w nauczycielskiej relacji z dzieckiem; Rozwijanie kreatywności - zadanie współczesnej edukacji; Cz.II Badania: Długotrwałe slady szkolnego dzieciństwa; Typ myslenia a sukces szkolny dziecka; Kształcenie zintegrowane - szansa czy zagrożenie dla optymalnego rozwoju uczniów klas niższych?; Praca domowa - krok do samokształcenia w klasie III; Twórczośc językowa dziecka w okresie wczesnoszkolnym; Kompetencje matematyczne uczniów kończących pierwszych etap kształcenia - rzeczywistość a oczekiwania nauczycieli; Diagnoza umiejętności arytmetycznych dzieci 6-7-letnich; Niepowodzenia we współpracy nauczycieli z rodzicami - samospełniająca sie przepowiednia?; Szkoła w opinii uczniów; Typy inteligencji uczniów uzdolnionych twórczo; Dzieci nonkonformistyczne i działające dywergencyjnie - w zespole klasowym; Cz.III Wychowanie przedszkolne: Szanse edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym; Jakość edukacji przedszkolnej - wyzwanie czy nadawanie znaczenia; Przedszkole - wstęp do kariery edukacyjnej?; Wpływ pobytu w oddziale przedszkolnym na społeczno-emocjonalny rozwój dziecka; Rola mężczyzny w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym; Interakcyjne uwarunkowania rozwijania kompetencji dialogowej dziecka w wieku przedszkolnym; Edukacja przedszkolna jako warunek nabycia przez dzieci 6-letnie umiejętności radzenia sobie z sytuacją trudną; Relacje rówieśnicze w przedszkolu - niepowodzenia i sukcesy; Diagnostyczna zabawa w przedszkolu jako narzędzie poznania wielorakich uzdolnień; Cz.IV Edukacja w społeczeństwie informacyjnym: Konstruktywistyczne ujęcie procesu kształcenia jako warunek powodzenia szkolnego w społeczeństwie informacyjnym; Znaczenie kształcenia informacyjnych kompetencji uczniów; Psychospołeczne aspekty sukcesów i porażek edukacyjnych współczesnego ucznia w społeczeństwie informacyjnym; Sytuacja życiowa dzieci wiejskich - wyzwanie dla edukacji medialnej; Dziecko w wirtualnym świecie gier komputerowych; Uczniowie wczesnej edukacji wobec przekzaów reklam telewizyjnych; Cz.V Dziecko niepełnosprawne: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie - sukcesy i porażki; Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - sukces czy porażka?; Dziecko niepełnosprawne intelektualnie; Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów niepełnosprawnych w środowisku wiejskim - rzeczywistość czy fikcja?; Obniżona sprawność intelektualna a początki kształcenia matematycznego; Cz.VI Refleksje, doświadczenia, propozycje: Integracja sensoryczna - radość dziecka w naturalnym odkrywaniu świata; Relacje ojciec - dziecko jako czynnik sukcesu wychowawczego; Relacje uczniów klas młodszych z innymi uczestnikami procesu edukacyjnego; Wpływ kodu językowego używanego w szkole na sukcesy i porażki ucznia; Nauczyciel edukacji elementarnej jako człowiek budujący; Rola nauczyciela w pokonywaniu uczniowskich trudności w uczeniu się matematyki; Mnemotechnika jako alternatywa w nauczaniu i uczeniu się na szczeblu kształcenia zintegrowanego; Wspomaganie rozwoju dzieci z trudnościami edukacyjnymi; Pedagogika Celestyna Freineta - poszukiwanie optymalnej koncepcji edukacyjnej; Dzieciństwo bez przyszłości?; Poczucie własnej wartości jako efekt edukacji przez sztukę; Czasopiśmiennictwo uczniowski jako wartościowy wzorzec kulturowy; Drama jako metoda wspomagająca szanse rozwojowe i sukces dziecka; Świat wartości dziecka kreowany w piosenkach religijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej