Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(20)
Forma i typ
Książki
(16)
Czasopisma
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(12)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Grabowska Tatiana
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kocór Maria
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Antonów Kamil
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bomba Katarzyna
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bąba Michał
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudak Anna
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Giedrowicz-Niewińska Aneta
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gutowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Jandová Soňa
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jęcek Zuzanna
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kańczukowska-Stadnik Agnieszk
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kordek Marcin
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalik Tomasz
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Nauczyciele
(13)
Postawy
(9)
Młodzież
(5)
Kształcenie
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Epidemie
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Badania naukowe
(2)
COVID-19
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Historia wychowania
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Ludzie starzy
(2)
Matematyka
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Praca
(2)
Rodzice
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Nauczyciele
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Administracja samorządowa
(1)
Agresywność
(1)
Aksjologia prawa
(1)
Algorytmy
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antypedagogika
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
BHP
(1)
Barwy
(1)
Cele wychowania
(1)
Cele życiowe
(1)
Czas pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobra osobiste
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyskryminacja pośrednia
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Emergentyzm
(1)
Felinoterapia
(1)
Fonoholizm
(1)
Fresk
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hipoterapia
(1)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1301-1400
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Czasopismo prawnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk ; t. 230.)
Zawiera: Cz. I. Filozoficzne przesłanki modernizacji oświaty: Oświata jako główny warunek rozwoju zasobów ludzkich; Spójność procesu kształcenia i wychowania: aspekt metodologiczny; Problemy mistrzostwa w działalności szkół naukowych: aspekt historyczno-pedagogiczny i perspektywy; Mistrzostwo pedagogiczne : dyskurs w kontekście międzynarodowej rzeczywistości edukacyjnej; Europejski wymiar kształcenia nauczycieli; Twórczość nauczycieli w przestrzeni naukowej pedagogiki; Edukacja otwarta i nauczanie wirtualne; Gotowość nauczycieli do wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych; Działalność innowacyjna jako podstawowy czynnik przygotowania zawodowego przyszłych nauczycieli : doświadczenie i perspektywy rozwoju; Działalność autodydaktyczna w warunkach kształcenia ustawicznego; Wskaźniki poziomów kontrolnych - podstawa europejskich ram kwalifikacji; Pedagogika porównawcza na uniwersytecie pedagogicznym; Standardy kwalifikacji nauczycieli w Niemczech; Kompetencje kluczowe a kompetencje ekologiczne; Kultura zawodowa nauczyciela. Cz. II. Mistrzostwo pedagogiczne akademika Iwana Andrejewicza Zjaziuna: Iwan Andriejewicz Zjaziun - naukowiec, filozof-pedagog, rycerz dobra, wyrazista osobowość; Filozoficzno-psychologiczne rozumienie natury osobowości w pedagogice dobra i kultury A I.A. Zjaziuna; Proces dydaktyczno-wychowawczy i mistrzostwo pedagogiczne; Współczesne aspekty kształtowania mistrzostwa pedagogicznego; Pedagog-humanitsa, uczony; Problem mistrzostwa pedagogicznego w kontekście rozwoju zawodowego nauczyciela; Paradygmat edukacji narodowej akademika I.A. Zjaziuna; Kultura w koncepcji filozoficzno-pedagogicznej akademika I.A. Zjaziuna; Osobowość lingwistyczna; Humanistyczne aspekty kształcenia artystycznego; Iwan A. Zjaziun - nauczyciel, lider, uczony, człowiek; Problem wyboru pierwszego zawodu; Kształtowanie osobowości. Cz. III. Sztuka w mistrzostwie pedagogicznym: \kultura - podstawa przygotowania zawodowego przyszłego nauczyciela; Fenomen sztuki w kontekście ontologii nieliniowej; Sztuka wychowania; Sztuka w kształtowaniu twórczości pedagogicznej; Pedagogika sztuki jako teoria i praktyka powstawania indywidualności twórczej nauczyciela; Sztuka w kształtowaniu światopoglądu ekologicznego przyszłych nauczycieli; Kształcenie nauczycieli przedmiotów artystycznych. Cz. IV. Polskie refleksje: Mistrzostwo pedagogiczne nauczycieli - idea i droga ku dobrej edukacji; Mistrzostwo w kontekście rozwoju i kariery zawodowej; Potrafić czuć, myśleć i działać pedagogicznie, czyli mistrzostwo pedagogiczne Iwana A. Zjaziuna; Między procedurą, standardem a kreatywnością; Mistrzostwo pedagogiczne w kontekście komunikowania się; Europejskie programy edukacyjne wspierające proces dydaktyczny; Hierarchia wartości a mistrzostwo pedagogiczne; Mistrzostwo pedagogiczne, czyli jak nauczyciel staje się mistrzem; Kreatywny nauczyciel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I W lustrze pedagogicznych oczekiwań: Nauczyciel kompetentny; Nauczyciel komunikatywny; Nauczyciel twórczy; Nauczyciel refleksyjny; Nauczyciel poszukujący; Nauczyciel doskonalący się; Nauczyciel otwarty na Innych; Nauczyciel medialny. Cz. II Przygotowanie czy kształcenie nauczycieli? – założenia i realia: Zmiany podstaw prawnych kształcenia nauczycieli – nauczyciel w biegu historii i polityki; Krajowe Ramy Kwalifikacji w przygotowaniu nauczycieli – nauczyciel „boloński”; Standardy zawodu nauczyciela – nauczyciel standardowy. Standardy kwalifikacji zawodowych; Jakość kształcenia nauczycieli – nauczyciel badacz własnej praktyki; Koncepcje i programy kształcenia nauczycieli – nauczyciel zaprogramowany; Praktyki i wolontariat w przygotowaniu – nauczyciel praktyk. Cz. III W krzywym zwierciadle – nauczyciela portret negatywny: Nauczyciel z przewodnikiem w ręku; Nauczyciel bezradny i zdezorientowany; Nauczyciel zawstydzony; Nauczyciel wygodnie zgodny; Nauczyciel zarozumiały; Nauczyciel zestresowany; Nauczyciel bezkrytyczny; Nauczyciel czy nauczycielka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Profesjonalizacja Kreatywności)
Zawiera: Kreatywność w procesie profesjonalizacji: Koncepcja kształcenia w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi; Gotowość do działań transgresyjnych studentów o różnym poziomie postawy twórczej; Wybrane aspekty profesjonalizacji i komercjalizacji kreatywności; Orientacja kolektywistyczna vs orientacja indywidualistyczna, homo sociologicus vs homo creator - dychotomia czy integralność postaw?; Od pomysłu do wdrożenia - istota, etapy i uwarunkowania procesu powstawania innowacji; Kreowanie wiedzy w kontekście teorii 6 filarów poczucia własnej wartości. Kreatywność w szkole: Kreatywność w działalności pedagoga. Perspektywa poszerzona; Kreatywny nauczyciel - w poszukiwaniu nowych źródeł zabaw. Kreatywność w przestrzeni miasta: Łódź jako przestrzeń sprzyjająca twórczości; Street art. Jako narzędzie marketingowe na poziomie samorządu terytorialnego; Dobre praktyki projektowe w sektorze usług medycznych; Creativity, innovation, enterpreneurship - the big three of modern business.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Praca źródłem satysfakcji zawodowej: Praca w systemie wartości człowieka; Rola pracy w rozwoju człowieka; Pojęcie satysfakcji, zadowolenia, niezadowolenia; Wyznaczniki satysfakcji zawodowej; Przyczyny i skutki niezadowolenia; Satysfakcja a motywacja. R. 2 Wzorce nauczycielskiej osobowości źródłem satysfakcji zawodowej pedagogów: Zawód nauczyciela na przestrzeni lat i w dobie współczesnych przemian edukacyjnych; Nauczyciel wobec wyzwań współczesności i przyszłości; Kompetencje współczesnego nauczyciela; Najbardziej pożądane właściwości i umiejętności sychopedagogiczne nauczycieli; Źródła niezadowolenia nauczycieli z pracy zawodowej w świetle badań nad stresem edukacyjnym; Satysfakcja zawodowa nauczycieli w doniesieniach naukowych. R. 3 Podstawy metodologiczne badań własnych: Przedmiot i cel badań; Problemy badawcze; Zmienne i ich wskaźniki; Metoda badań; Organizacja badań i charakterystyka badanych. R. 4 Wyniki badań własnych: Ogólny poziom satysfakcji zawodowej nauczycieli; Charakterystyka komponentów ogólnego poziomu satysfakcji zawodowej nauczycieli; Analiza czynników zapewniających satysfakcję nauczycieli z pracy edukacyjnej; Czynniki powodujące poczucie dyssatysfakcji z pracy pedagogicznej; Satysfakcja jako subiektywny stan zadowolenia; Satysfakcja z atmosfery i stosunków między ludzkich panujących w miejscu pracy; Zadowolenie z pracy pedagogicznej na tle szerszego kontekstu społecznego; Satysfakcja z pracy jako wartość. Podsumowanie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Autorytet nauczyciela; 2. Przewodnik skalowy do pomiaru, oceny i samooceny autorytetu: Autorytet intelektualny; Autorytet światopoglądowy; Autorytet naukowy; Autorytet moralny; Autorytet społeczny; Autorytet kulturalny; Autorytet polityczny; Autorytet dydaktyczny; Autorytet metodyczny; Autorytet wychowawczy; 3. Kwestionariusz do poznawania, oceny i samooceny autorytetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Istota wartości i ich znaczenie w edukacji: Przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami edukacji; Pojęcie wartości; Rola wartości w edukacji. R. 2 Kategorie wartości: Klasyfikacja wartości; Wartości poznawcze; Wartości uniwersalne. R. 3 Odczytywanie, klaryfikacja oraz techniki wartości i ich związek z celami edukacji: Interpretacja wartości; Relacje między wartościami; Związek między wartościami, a człowiekiem; Klaryfikacja wartości i jej techniki; Źródło celów edukacji; Refleksje końcowe. R. 4 Wartości preferowane przez młodzież, studentów i nauczycieli: Niektóre rezultaty rozpoznawania wartości z ostatnich lat; Badania własne. R. 5 ojczyzna: „Synteza naczelnych wartości”; Pojęcie Ojczyzny, jej funkcje i odniesienia; Ojczyzna w sensie dziedzictwa literackiego; Czy Ojczyzna jest wartością dla młodzieży szkolnej i studenckiej oraz nauczycieli? R. 6 Nośnik wartości: Pojęcie języka i jego funkcje w procesie edukacji szkolnej; Świadectwa zawstydzającego regresu cywilizacji; Najtrudniej uleczalne okaleczenie; Język w sensie dziedzictwa kulturowego; Kultura języka i troska o nią; Konkluzje. R. 7 Wartości a edukacja nauczycieli: Aksjologiczny fundament w kształceniu nauczycieli i ich aktywności zawodowej; Spór o koncepcję kształcenia nauczycieli; Wiedza w kształceniu nauczycieli; Standardy kompetencji zawodowych nauczycieli; Uniwersyteckie kształcenie nauczycieli; Potrzeba bliższego zainteresowania się praktykami pedagogicznymi; Ch-ka praktyk pedagogicznych, ich przebieg i warunki zaliczenia; We wspólnym interesie; Potrzeba intensyfikacji pedagogicznych praktyk nauczycielskich; Zadania doskonalenia zawodowego nauczycieli; Formy i treści doskonalenia zawodowego nauczycieli; Doskonalenie nauczycieli w miejscu ich pracy; Wypalanie się nauczycieli a ich doskonalenie; Konstatacje końcowe. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kierunki przemian oświatowych w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, 2. Postawy i zachowania człowieka w sytuacji innowacyjnej 3. Problematyka założenia metodologiczne i organizacja badań własnych, 4. Postawy i zachowania nauczycieli wobec programu reformy systemu edukacji w świetle badań, 5. Korekty postaw i zachowań nauczycieli wobec programu reformy systemu edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Edukacja historyczna: 1. Dlaczego warto uczyć historii?; 2. Od historii naukowej do historii szkolnej; 3. Nauczyciel historii. Cz. II Nauczyciel historii w procesie dydaktycznym: 1. Cele edukacji historycznej; 2. Formy organizacyjne edukacji historycznej; 3. Metody nauczania historii; 4. Środki dydaktyczne w edukacji historycznej; 5. Źródła historyczne; 6. Lekcja historii; 7. Pozalekcyjne i pozaszkolne formy edukacji historycznej; 8. Ocenianie. Cz. III Nauczyciel historii w działaniu: 1. Programy nauczania historii; 2. Planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela historii; 3. Indywidualizacja nauczania; 4. Nauczyciel w zespole; 5. Rozwój zawodowy nauczyciela historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 13/2016)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
1. Metodologiczno-badawczy wymiar współczesnej pedagogiki: Poznawanie językowego obrazu świata i ludzi; Metodologiczne problemy badań edukacyjnych; Methodological cohesion in social science; Hermeneutic and moral versus technical and analytical functions of skill and tools of pedagogy student’s work and learning. 2. Dorosłość w obliczu problemów współczesności: Współczesna przestrzeń obecności człowieka - miedzy realnością a wirtualnością; Rodzina a architektura społecznego świata; Miejsce rodziny w życiu człowieka ponowoczesnego; Doświadczenie przemocy przez mężczyzn w sytuacji konfliktu rodzinnego - perspektywa badawcza; Globalizacja jako czynnik prowadzący do zmian w procesie kształcenia; 3. Znaczenie miejsca pracy w życiu osoby dorosłej: The need for authority and its significance in education and at a workplace; Proaktywność w budowaniu kariery zawodowej młodzieży kończącej studia wyższe; Transformacja sposobu komunikowania się pokolenia X, Y, Z - bilans zysków i strat; Bariery adaptacji zawodowej polskich emigrantów zarobkowych; 4. Nauczycielska profesja w cywilizacji starożytnej i współczesnej; nauczyciel - misja czy zawód?; Dlaczego współczesny nauczycie; jest słabo przygotowany i umotywowany do pracy wychowawczej w szkole?; Zaangażowanie nauczycieli edukacji elementarnej w doskonalenie kompetencji zawodowych. Komunikat z badań; Wzajemne relacje miedzy poczuciem humoru, stresem i wypaleniem zawodowym na przykładzie badań w grupie nauczycieli; Ocena wstępna emisji głosu kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Komunikat z badań; 5. Dojrzałość w obszarze zainteresowań współczesnej pedagogiki: Uczenie się w okresie późnej dorosłości jako przedmiot badań; Edukacja mobilna seniorów - na przekór stereotypom. 6. Aktywność wolnoczasowa osób dorosłych: Euroturystyka - rola edukacji w kształtowaniu oferty turystycznej; Physical activity as perceived by civil servants.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Oświata w warunkach przemian społecznych w Polsce. 2. Proces wdrażania zmian edukacyjnych oraz ich uwarunkowania. 3. Postawy współczesnych nauczycieli wobec funkcjonowania szkoły. 4. Nauczyciele wobec zmian edukacyjnych w Polsce po 1989 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Między ciągłością z zmianą, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Pedagodzy/nauczyciele a kariera zawodowa/praca zawodowa, 4. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a inni pracownicy naukowi, 5. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a studenci, 6. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a uniwersytecka codzinność, 7. Pedagodzy/nauczyciele akdemiccy - specyfika zawodu a rodzina, 8. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a patologie w środowisku uniwersyteckim, 9. "Pierwsze skojarzenia" - między zadowoleniem, samorealizacją a "pruskim konceptem" (suplement)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 7)
Wstęp; 1 Edukacja włączająca – podstawy teoretyczne; 1.1. Koncepcja edukacji włączającej; 1.2. Rozwój edukacji włączającej w Europie: strategie mające na celu podnoszenie osiągnięć wszystkich uczących się; 1.3. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa nauczyciela; 1.3.1. Postawy wobec edukacji włączającej – jakie skutki?; 1.3.2. Kompetencje zawodowe – jakie wyzwania?; 1.3.3. Zróżnicowane grupy uczniów – jakie problemy?; 1.4. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa ucznia; 1.4.1. Osiągnięcia szkolne – jakie uwarunkowania?; 1.4.2. Kompetencje społeczne – jakie szanse?; 1.4.3. Relacje rówieśnicze – jakie zagrożenia?; 1.5. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa rodzica; 2 Edukacja włączająca w praktyce – czy nowy model przedszkola/szkoły?; 2.1. Dostępne przedszkole, dostępna szkoła – co to znaczy?; 2.2. Finansowanie zadań oświatowych w edukacji włączającej; 2.3. Nauczyciel w edukacji włączającej; 2.4. Uczeń w edukacji włączającej; 2.4.1. Diagnoza – obszary, sposoby, narzędzia; 2.4.2. Wsparcie – instrumenty, zobowiązania systemowe, formalne i nieformalne formy; 2.4.3. Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych; 2.4.4. Kształtowanie pozytywnych relacji uczniów w edukacji włączającej; 2.4.5. Ocenianie kształtujące – ocenianie wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.4.6. Start w dorosłość – uwarunkowania, wyznaczniki oraz proces przejścia z edukacji do rynku pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.5. Rodzic w edukacji włączającej jako współuczestnik procesu; 2.6. Nowa rola placówek specjalnych; 3 Wspólna przestrzeń – wspólne problemy – wspólne rozwiązania. Doświadczenia praktyków; 3.1. Różnorodność i inkluzja w edukacji – wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji; 3.2. Nie marnujmy talentów! Wspieranie uczniów zdolnych w praktyce edukacyjnej; Bibliografia; Dokumenty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Postawy nauczycieli wychowania fizycznego wobec edukacji zdrowotnej / Paweł F. Nowak. - Warszawa : Difin SA , 2019. - 210 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp; I. Psychologiczna charakterystyka postaw; II. Nauczyciel – profesja, misja, pasja, prestiż; III. Problemy współczesnego ideału; IV. Nauczyciel wychowania fizycznego – specyficzność profesji; V. Potencjał wychowania fizycznego w kreacji zdrowia; VI. Nauczyciel wychowania fizycznego jako promotor zdrowia; VII. O potrzebie intelektualizacji wychowania fizycznego; VIII. O potrzebie szkolnej edukacji zdrowotnej; IX. Edukowanie o zdrowiu w podstawie programowej wychowania fizycznego; X. Strategia badań (Cel badań; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Organizacja i przebieg badań; Charakterystyka badanych); XI. Poczucie misji społecznej realizowanej w nauczycielskiej profesji; XII. Postawy nauczycieli wobec edukacji zdrowotnej. Struktura postawy wobec edukacji zdrowotnej (Komponent poznawczy: Sposób rozumienia edukacji zdrowotnej; Edukacja zdrowotna – możliwości realizacji; Stereotypy związane z włączeniem edukacji zdrowotnej w lekcje wychowania fizycznego; Komponent emocjonalny: Edukator zdrowia – odczucia związane z przyjęciem roli lidera promocji zdrowia w szkole; Nauczyciel – pomiędzy prosportowym a prozdrowotnym podejściem do wychowania fizycznego; Komponent behawioralny: Charakterystyka działań systemowych; Działania bezpośredniego organu sprawującego nadzór pedagogiczny a postawy nauczycieli wobec edukacji zdrowotnej; Indywidualna działalność praktyczna w ramach edukowania o zdrowiu społeczności szkolnej); XIII. Dyskusja; XIV. Uogólnione wyniki i wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres i wyniki badań nad podstawami wobec osób niepełenosprawnych i ich integracji, 2. Uwarunkowania postaw wobec osób niepelnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem postaw nauczycieli wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji, 3. Nasilenie i korelaty postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych w świelte wyników badań własnych. 4. Stosunek nauczycieli dla założeń edukacji integracyjnej i ich realizacji w procesie dydaktyczno-wychowawczym w świelte wyników badań, 5. Korzyści i zagrożenia edukacji integracyjnej w opiniach badanych nauczycieli - wyniki badań własnych, 6. Postawy nauczycieli w kontekscie wielozakresowości edukacji integracyjnej - wyniki badań własnych, 7. Idealizm w orienatacji zawodowej nauczycieli a ich stosunek do edukacji integracyjenj, 8. Problemy diagnozowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolenj - charakter trudności i propozycje ich rozwiązania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XXII. Zeszyt 3)
Kwartalnik, 2020-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013, Półrocznik, 2014-2019
Forma i typ
Temat
ZAGADNIENIA OGÓLNE PRAWA PRACY: Między pracą a zatrudnieniem. Kilka uwag o charakterze pojęciowym; Pojęcia i relacje prawne pomiędzy prawem pracy a prawem zatrudnienia; Praca pod dobrymi rządami. Refleksje wokół Alegorii Dobrych i Złych Rządów Ambrogio Lorenzettiego; Zasady równych praw i niedyskryminacji a swoboda umów w indywidualnym prawie pracy; Wolność pracy jako przesłanka ograniczająca swobodę kontraktowania - wybrane problemy; Procesy inflacyjne a mechanizmy waloryzacyjne wynagrodzeń w prawie pracy; Stosowanie matematycznych narzędzi w prawie pracy i w nauce prawa pracy. WYBRANE ZAGADNIENIA STOSUNKU PRACY: Workation - nowy trend w świadczeniu pracy w erze postcovidowej; Ochrona dóbr osobistych osoby, której dotyczy zgłoszenie sygnalisty; Charakter prawny minimalnego wynagrodzenia za pracę; Zakres autonomii informacyjnej pracownika w okresie zagrożenia wirusem SARS-CoV-2; O prywatności zatrudnionych w świecie pracy ery technologicznej; Stosowanie kryterium dyspozycyjności jako przejaw dyskryminacji pośredniej przy nawiązaniu stosunku pracy; Odwołanie od wypowiedzenia umowy o pracę - uwagi praktyczne; Ustawa o urlopach pracowniczych z perspektywy wieku od jej uchwalenia; Strony i ich pełnomocnicy w mediacji w indywidualnych sprawach z zakresu prawa pracy. Z ZAGADNIEŃ SZCZEGÓLNYCH STOSUNKÓW PRACY: Podporządkowanie (nie)autonomiczne nauczycieli akademickich; Zasady dokonywania oceny okresowej nauczycieli akademickich i jej wpływ na dalsze zatrudnienie - wybrane zagadnienia; Podstawy zatrudnienia „innych osób” prowadzących zajęcia dydaktyczne w szkole wyższej; Kariery akademickie kobiet, czyli o współczesnych wyzwaniach w szkolnictwie wyższym; Kilka refleksji na stulecie służby cywilnej; Ślubowanie w służbie cywilnej. Funkcje, charakter i znaczenie prawne; Praca zdalna w administracji samorządu terytorialnego - rozwiązanie na czas kryzysu czy nowy standard? ZBIOROWE PRAWO PRACY: Zbiorowe prawo zatrudnienia w czasie pandemii COVID-19; Zagrożenia dla autonomii partnerów społecznych i wolności dialogu społecznego w czasie epidemii COVID-19; Pozazwiązkowe reprezentacje pracowników; Utrata uprawnień zakładowej organizacji związkowej a zakładowe źródła prawa pracy - wybrane problemy. UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE Z ELEMENTAMI POLITYKI SPOŁECZNEJ: Ochrona socjalna platform workers - wyzwania i propozycje rozwiązań; Równość i solidarność w powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym na tle zmian w finansowaniu opieki zdrowotnej od dnia 1 stycznia 2022 r.; Rażące naruszenie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy jako przesłanka podwyższenia składki wypadkowej na wniosek inspektora pracy; Charakter prawny wpłat podmiotu zatrudniającego do PPK; Wykład jako przedmiot umowy o dzieło w orzecznictwie sądowym w sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych; Prawa i obowiązki podmiotów postępowania przedsądowego w sprawach emerytalno-rentowych powszechnego systemu ubezpieczeń. SPRAWOZDANIA: Sprawozdanie z XXIII Zjazdu Katedr i Zakładów Prawa Pracy „Zatrudnienie i zabezpieczenie społeczne w czasach kryzysów”, Sosnowiec - Zawiercie, 12-14 maja 2022 r.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej