Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(143)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(137)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(5)
E-booki
(3)
Druki ulotne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(115)
dostępne
(75)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(81)
Czytelnia
(115)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(16)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(9)
Grabowska Tatiana
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Moroz Henryk
(5)
Bałachowicz Józefa
(4)
Czyż Stanisław
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karpińska Anna
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Kochanowska Ewa
(4)
Kocór Maria
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Kryk Gabriela
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Urbanek Bogdan
(4)
Wrońska Marta
(4)
Czopek Jakub
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Hallada Marek
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Matusek Beata (1975- )
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Nycz Edward
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Łabuz-Roszak Beata
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Krajewska Anna
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Królica Maria
(2)
Kübler Magdalena
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Lulek Barbara
(2)
Majzner Rafał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Neckar-Ilnicka Teresa
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Pawelski Leszek
(2)
Pawelski, Leszek
(2)
Piwowarska Ewa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Pytel Sławomir
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Rosiak Agnieszka
(2)
Rosół Adam
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szlosek Franciszek
(2)
Szulc Bogdan M
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Ślęczka Kazimierz
(2)
Świerk Małgorzata
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Adamek Irena
(1)
Akademia Podlaska
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Attard Tonna Michelle
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(81)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(145)
nieznany (cs)
(1)
Język
polski
(145)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczyciele
(86)
Nauczanie
(48)
Kształcenie
(25)
Nauczanie początkowe
(25)
Pedagogika
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(21)
Szkolnictwo
(21)
Uczniowie
(17)
Nauczyciele akademiccy
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Nauczanie na odległość
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Oświata
(9)
Studenci
(9)
Uczenie się
(9)
Wychowanie
(9)
Internet
(8)
Multimedia
(8)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Wychowanie fizyczne
(7)
Edukacja medialna
(6)
Informatyka
(6)
Komputery
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Rodzice
(5)
Efektywność nauczania
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Nauczyciele zawodu
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko
(3)
Innowacje
(3)
Innowacje pedagogiczne
(3)
Język polski
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Matematyka
(3)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedeutologia
(3)
Pokolenie Z
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Samokształcenie
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Twórczość
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Zawód
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Arteterapia
(2)
Badania naukowe
(2)
Cele wychowania
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja europejska
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gimnazja
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Logopedia
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Mentoring
(2)
Metodologia
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzyka
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Nauczyciel
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-
(4)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Chiny
(1)
Dania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Malta
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Opracowanie
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
146 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdział I. Świadomość - treść i zakres pojęcia: Świadomość w wybranych koncepcjach filozoficznych; Świadomość jako kategoria psychologiczna Rozdział II. Rola społeczna nauczyciela: Rola społeczna - treść i zakres pojęcia; Pojęcie roli społecznej; Pozycja/status społeczny a rola społeczna; Rola, status i pozycja nauczyciela; Pojęcie i zakres roli nauczyciela-wychowawcy. Rozdział III. Postrzeganie roli nauczyciela przez uczniów i nauczycieli: Postrzeganie roli nauczyciela-wychowawcy u uczniów; Uświadamianie sobie roli nauczyciela-wychowawcy przez nauczycieli i uczniów; Rola nauczyciela-wychowawcy poza szkołą. Rozdział. Metodologia badań własnych: Problemy, hipotezy, zmienne i wskaźniki badawcze; Metody, techniki oraz narzędzia badawcze; Opis środowiska badawczego. Rozdział V. Uczniowska świadomość roli nauczyciela: Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie obowiązków dydaktycznych nauczyciela; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz klasy; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz ucznia; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz szkoły; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela wobec samego siebie. Wnioski i uogólnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I W lustrze pedagogicznych oczekiwań: Nauczyciel kompetentny; Nauczyciel komunikatywny; Nauczyciel twórczy; Nauczyciel refleksyjny; Nauczyciel poszukujący; Nauczyciel doskonalący się; Nauczyciel otwarty na Innych; Nauczyciel medialny. Cz. II Przygotowanie czy kształcenie nauczycieli? – założenia i realia: Zmiany podstaw prawnych kształcenia nauczycieli – nauczyciel w biegu historii i polityki; Krajowe Ramy Kwalifikacji w przygotowaniu nauczycieli – nauczyciel „boloński”; Standardy zawodu nauczyciela – nauczyciel standardowy. Standardy kwalifikacji zawodowych; Jakość kształcenia nauczycieli – nauczyciel badacz własnej praktyki; Koncepcje i programy kształcenia nauczycieli – nauczyciel zaprogramowany; Praktyki i wolontariat w przygotowaniu – nauczyciel praktyk. Cz. III W krzywym zwierciadle – nauczyciela portret negatywny: Nauczyciel z przewodnikiem w ręku; Nauczyciel bezradny i zdezorientowany; Nauczyciel zawstydzony; Nauczyciel wygodnie zgodny; Nauczyciel zarozumiały; Nauczyciel zestresowany; Nauczyciel bezkrytyczny; Nauczyciel czy nauczycielka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Kształcenie nauczyciela kompetentnego, Cz. II Nauczyciel kompetentny w działaniu, Cz. III Nauczyciel wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Organizacja rozwoju zawodowego nauczyciela, 2. Kompetencje nauczycieli we współczesnej cywilizacji, 3. Twórczy rozwój nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Dydaktyka przedmiotów zawodowych w kompleksie dyscyplin pedagogicznych; II. Cele kształcenia zawodowego w okresie przemian ustrojowych; III. Elementy procesu kształcenia zawodowego. Rodzaje i struktura; IV. Rola i miejsce nauczyciela przedmiotów zawodowych w procesie kształcenia; V. ogólne i szczególne cele dydaktyczne procesu nauczania-uczenia się treści zawodowych; VI. Treści kształcenia zawodowego; VII. Zasady nauczania-uczenia się przedmiotów zawodowych; VIII. Metody nauczania; IX. Środki dydaktyczne; X. Zajęcia lekcyjne, ich typy i budowa; XI. Planowanie pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych; XII. Kontrola i ocena wyników procesu kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Standardy kształcenia nauczycieli - pół wieku doświadczeń w Polsce; Standardy edukacji nauczycielskiej w kontekście reformy oświatowej; Przemiany doktryn kształcenia nauczycieli; Nauczyciel (wciąż, ale inaczej?) refleksyjny; Nauczyciele i ich edukacja na przełomie XX i XXI wieku - ewolucja czy rewolucja? Modele kształcenia nauczycieli a współczesne potrzeby edukacji i rynku pracy; Problemy teorii i praktyki zawodu nauczycieliskiego - pedeutologiczna "kwadratura koła"; Przemiany ustrojowe a etyka i powinności nauczycieli; Dylematy aksjologii i telogii społecznej (i edukacyjnej) a kompetencje zawodowe nauczycieli; Marzernia o wyzwolonym nauczycielu. O emancypacji i odpowiedzialności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie, 2. Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych, 3. Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania, 4. Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego, 5. Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku, 6. Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku porzedszkolnym, 7. Kształcenie myślernia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym, 8. Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej, 9. Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym, 10. Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji, 11. Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnegoi dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo, 12. Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych, 13. Efektywność wczesnych programów terapeutrycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa, 14. Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola, 15. Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych, 16. Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola, 17. Wybór i ocena programów do ksztalcenia zintegrowanego, 18. Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę, 19. Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej, 20. Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce, 21. Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym, 22. Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania, 23. Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela, 24. Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy, 25. Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Zawiera: Tworzenie w edukacji wczesnoszkolnej warunków do uczenia się przez badanie; Rola nauczyciela przedszkola w kreowaniu dziecięcej aktywności podczas zabaw badawczych; Nauczyciel jako organizator warunków do działań badawczych w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit”; Moduł języka angielskiego w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit” - nowe możliwości dla nauczycieli; Wykorzystanie przez nauczyciela klas początkowych multimedialnych programów komputerowych o charakterze edukacyjnym; Badanie skuteczności programu komputerowego do nauki czytania; Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji; Współdziałanie nauczycieli i rodziców w tworzeniu warunków sprzyjających osiąganiu przez dziecko samodzielności w przedszkolu; Rola nauczyciela w kreowaniu postaw społecznych rodzeństw w grupie zróżnicowanej wiekowo na przykładzie Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego; Sztuka edukacji - przestrzeń muzeum i przedszkola jako środowisko kształcenia i wychowania do kultury; nauczyciel inicjatorem czytelnictwa uczniów klas początkowych; Obraz dziecka i dzieciństwa w twórczości Joanny Papuzińskiej jako źródło inspiracji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej; Koncepcja Celestyna Freineta w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teacher's work stress and some ehavioural, personality and organizational factors; Teachers and health education; "Magistra sana in schola sana"; Teachers of special schools and their care of their health; Role of a teacher of physical education in arousing the subjective need for movement as a determinant of a healthy life style; Nursery school teacher - teacher of health; Health and emotional stability of teachers; Teacher emotional stability: preliminary results of self-other agreement; Stress factors in the teaching profession; The teachers stressing situations in the teacher - adolescent pupil relationship; Neuroticism of students of pedagogical faculty as a stress factor and its influence on the failure in studies; Theoretical approaches to the pupils health culture formation; Possibilities and limits of somatic psychotherapy in people from service professions with burnout syndrome; Teachers and quality of life; Cognitive - behavioral approach to embark upon stress with humor; The joys and trials of the teaching profession; With ace gene forwards to the comfortable life; alternatively to the heavenly heights; Main health risks prevention school education; Health education and health promotion in Austrian schools; Are French students and teachers stressed; The teachers prestige and its development during the 20TH century; Psychology of a healthy living style; Ethics in relation to health; Quest for the healthy balance for creative and responsible teaching profession; Anxiety and fear in children at school; Priorities of education in the process of mental development; Qualitative and quantitative analysis of school children's and teenagers misbehavior at basic schools; Comparative analysis of characteristics of children with problem and nonproblem behavior; The position of education in primary prevention of socially undesirable phenomena; Drug and substance abuse among the students of secondary technical and secondary vocational schools - results of three-year research study; Contemporary viewpoint into practical intelligence; Sources and behaviour radon; Hidden risks at (school) chemical laboratory
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Praktyki zawodowe w kształceniu nauczycieli wychowania fizycznego w Polsce; 2. Organizacja praktyk pedagogicznych w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu; 3. Regulaminy i programy opracowane na potrzeby realizacji praktyk w gimnazjach; 4. Ewaluacja efektywności praktyk w szkołach gimnazjalnych; 5. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kim jest uczeń? 2. Dorosły jako ciemiężca 3. Miejsce na etyczną rozmowę w szkole 4. Etyczny problem szkoły 5. Budowanie drogi ku marzeniu 6. Dzień powszedni nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej jako element przestrzeni edukacyjnej, 2. Kwalifikacje merytoryczne i funkcje pełnione przez współczesnego nauczyciela informatyki i technologii informacyjnej, 3. Doskonalenie zawodowe nauczycieli, 4. Koncepcje nauczania informatyki i technologii informacyjnej, 5. Zasady projektowania procesu dydaktycznego, 6. Naukowe podstawy procesu nauczania, 7. Ewaluacja dydaktyczna na zajęciach wspomaganych komputerem, 8. Wychowanie na lekcjach informatyki i technologii informacyjnej, 9. Środowisko uczenia się i motywacje, 10. Organizacja pracy w pracowni komputerowej, 11. Metodyka komputerowego wspomagania procesu kształcenia, 12. Metodyka nauczania informatyki i TI w szkole podstawowej i gimnazjum - wybrane aspekty pedagogiczne i psychologiczne, 13. Podstawy metodologiczne projektowania badań pedagogicznych w informatyce i technologii informacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Praktyki pedagogiczne i badania nad ich efektywnością w Polsce; 2. Praktyki pedagogiczne na studiach o profilu wychowanie fizyczne; 3. Projekt "Nowa jakość praktyk pedagogicznych" w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu; 4. Ewaluacja efektywności praktyk w szkołach podstawowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Informacja o projekcie: Opis Projektu; Zasady rekrutacji nauczycieli przedmiotów zawodowych i instruktorów praktycznej nauki zawodu w kierunkach ekonomicznym, turystycznym, logistycznym i informatycznym; Zasady naboru przedsiębiorstw z branży ekonomicznej, turystycznej, logistycznej i informatycznej; Dane adresowe. 2. Charakterystyka branży informatycznej. 3. Specyfika przedsiębiorstw branży informatycznej. 4. Charakterystyka przedsiębiorstw i szkół uczestniczących w Grupie opracowującej program stażu; Analiza SWOT podstaw programowych kształcenia w zawodzie technik informatyk. 6. Metody i formy pracy dydaktycznej. 7. Organizacja stażu dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w przedsiębiorstwach informatycznych: Ogólny zarys programu stażu; Organizacja szkoleń i stażu. 8. Zaspokajanie potrzeb rynku pracy w aspekcie przygotowania absolwentów szkół zawodowych a perspektywy rozwoju branży informatycznej: potrzeby rynku pracy; Problematyka kształcenia w zawodzie o specjalności technik informatyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z badań / Instytut Spraw Publicznych)
1.Opis projektu badań, 2.Prawne podstawy kształcenia nauczycieli w Polsce-standardy ksztaćłenia i wymagania kwalifikacyjne, 3.Europejskie systemy kształcenia nauczycieli - problemy, dyskusje i rozwiązania, 4.Baza kształcenia nauczycieli w polskich uczelniach państwowych, 5.System ksztaćłenia nauczycieli w uczelniach wyższych w opiniach ekspertów, 6.Ksztłacenie nauczycieli w wybranych uczelniach, 7.Jakość ksztaćłenia nauczycieli w opiniach praktyków, 8.Edukacja nauczycieli w Poslce-wnioski i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczno-praktyczne konteksty kompetencji nauczyciela. Standardy kształcenia a kompetencje nauczycieli; Przewodnik po świecie wiedzy, wartości i życia; Kompetencje do integrowania nauczania z wychowaniem przez pedagogów; Kompetencje współczesnego nauczyciela w kontekście edukacji nieustającej; Kompetencje nauczycieli w kontekście edukacji włączającej. 2. Wokół problematyki kształcenia nauczycieli edukacji początkowej. Uwarunkowania i kierunki przebudowy dotychczasowego systemu kształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; Kompetencje przedmiotowe i pedagogiczno-psychologiczne przyszłych nauczycieli edukacji początkowej; Wybrane problemy kompetencji zawodowych nauczyciela. 3. Kompetencje zawodowe nauczycieli edukacji początkowej w świetle wyników badań. Teorie indywidualne nauczycieli klas początkowych - schematy i problemy zmiany; Kompetencje absolwentów wczesnoszkolnej edukacji zintegrowanej do kształcenia matematycznego dzieci; Współpraca rodziców ze szkołą - zamierzenia a rzeczywistość; Kompetecje dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej; Wylwetka nauczyciela przedszkola w opinii dzieci, rodziców i nauczycieli; Nauczyciel szkoły wiejskiej w dobie przemian społeczno-oświatowych; Intelektualny wizerunek nauczycieli klas początkowych w świetle ich własnych wypowiedzi; Kompetencje nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie komunikacji interpersonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Physical education in Poland; 2. Polish standards of training teachers with teacher practicyms; 3. Teacher practicums as part of teacher training on the exepmle of the University School of Physical Education in Wrocław; 4. The issue of teacher practicums in academic research in Poland; 5. Evaluation of practicum effectiveness in teacher education.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Wprowadzenie.Po ci i jak studiować dydaktykę historii, 1. Zakres publikacji, 2. cele studiowania dydaktyki i organizacja pracy studenta, II. Historia i teoria jej upowszechniania, 1. Historia jako obraz przeszłości, 2. Historia jako przedmiot nauczania szkolnego, 3. Dydaktyka i metodyka naucznia historii, 4. Cele nauczania historii, III. Proces szkolnej edukacji historycznej, 1. Metody nauczania i uczenia się historii, 2. Strategie dydaktyczne kształcenia historycznego, 3. Formy organizacyjne szkolnej edukacji historycznej, IV. Środki edukacji historycznej, 1. Dookreślenie podstawowych pojęć, 2. Środki słowne i tekstowe, 3. Mapy i środki kartograficzne, 4. Środki poglądowe, 5. Środki ćwiczeniowe i kontrolne, V. Nauczyciel historii i jego warsztat pracy, 1. Kształcenie nauczycieli historii, 2. Warsztat pracy nauczyciela historii, 3. Pracownia historyczna w szkole, 4. Kącik muzealny,szkolen muzeum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywność nauczyciela: Wprowadzenie; 1.1. Ustalenia terminologiczne; 1.2. Podstawowe kompetencje kluczowe; 1.3. Swoistość/charakter kompetencji kreatywnych nauczyciela; 1.4. Kreatywność nauczyciela a kształcenie kreatywności uczniów; 1.5. Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością nauczyciela; Podsumowanie. Rozdział 2. Metodologia badań własnych: 2.1. Przedmiot, cele i problematyka badawcza; 2.2. Dobór i uzasadnienie metod badań; 2.3. Charakterystyka badanej próby. Rozdział 3. Rozwój zawodowy badanych nauczycieli: Wprowadzenie; 3.1. Problemy w pracy zawodowej; 3.2. (Samo)doskonalenie; 3.3. Samopoczucie nauczycieli w pracy zawodowej; 3.4. Plany dotyczące rozwoju zawodowego badanych; Podsumowanie. Rozdział 4. Osobowe i profesjonalne uwarunkowania aktywności twórczej nauczyciela: Wprowadzenie; 4.1. Personalne uwarunkowania twórczości; 4.2. Społeczne uwarunkowania kreatywności; 4.3. Osobowe uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieli; 4.4. Społeczne i demograficzne uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieli; 4.5. Kompetencje kreatywne w ocenie badanych nauczycieli; Podsumowanie. Rozdział 5. Wiedza nauczycieli o twórczości: Wprowadzenie; 5.1. Stan wiedzy nauczycieli o twórczości; 5.2. Czynniki społeczne, zawodowe i personalne a stan wiedzy nauczycieli o twórczości; Podsumowanie. Rozdział 6. Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczyciela: Wprowadzenie; 6.1. Kompetencje krytyczne z perspektywy psychopedagogiki twórczości; 6.2. Problemy krytyki i refleksji nauczycieli; 6.3. Kompetencje krytyczne nauczycieli; 6.4. Inhibitory i stymulatory kompetencje krytycznych w ocenie badanych nauczycieli; Podsumowanie. Rozdział 7. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach nauczycieli: Wprowadzenie; 7.1. Obraz idealnego ucznia w poglądach nauczycieli; 7.2. Czy uczeń idealny to uczeń twórczy?; 7.3. Czynniki społeczne i zawodowe a preferencje zachowań twórczych w obrazie idealnego ucznia; 7.4. Wiedza nauczyciela o twórczości a wzorzec idealnego ucznia; 7.5. Czynniki personalne a preferencje zachowań twórczych w obrazie idealnego ucznia; Podsumowanie. Rozdział 8. Cechy stylu działań edukacyjnych nauczyciela: Wprowadzenie; 8.1. Działania edukacyjne w opisie nauczycieli; 8.2. Osobowe uwarunkowania deklarowanego i obserwowanego stylu działań edukacyjnych nauczycieli; 8.3. Czynniki demograficzne i zawodowe a styl działań edukacyjnych nauczyciela; Podsumowanie. Rozdział 9. Postawy nauczycieli wobec twórczości: Wprowadzenie; 9.1. Samopoczucie nauczycieli a czynniki warunkujące postawy wobec twórczości; 9.2. Samopoczucie w zawodzie a postawy nauczycieli wobec zachowań twórczych; 9.3. Czynniki warunkujące akceptację zachowań twórczych; 9.4. Staż a samopoczucie nauczycieli w zawodzie; Podsumowanie. Rozdział 10. Uwarunkowania postawy twórczej w poglądach nauczycieli: Wprowadzenie; 10.1. Postawa twórcza – ustalenia terminologiczne; 10.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery oraz stymulatory warunkujące postawy twórcze; 10.3. Własne osiągnięcia twórcze w opinii badanych nauczycieli; 10.4. Styl myślenia a uwarunkowania postawy twórczej w samoocenie badanych; 10.5. Nauczyciel wobec własnego potencjału twórczego; Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość człowieka a wyzwania współczesności; 2. Podmiotowość jako kategoria analityczna i kreatywna we współczesnej humanistyce; 3. Kontekst edukacyjny rozwoju podmiotowego dziecka; 4. Kategoria podmiotowości w praktyce edukacyjnej klas początkowych; 5. Podmiotowość dziecka w teorii indywidualnej nauczycieli klas początkowych; 6. Kształtowanie doświadczeń podmiotowych dzieci na zajęciach w badanych klasach; 7. Style działań edukacyjnych nauczycieli a szkolne doświadczenia uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej