Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
IBUK Libra
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(24)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(19)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Day Christopher
(2)
Grzesiak Jan
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Michalak Joanna
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Sałata Elżbieta
(2)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Fudali Robert
(1)
Grabarczyk Czesław (1933- )
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kołodziejczyk-Olczak Izabela
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Molenda Tadeusz
(1)
Moroz Henryk
(1)
Nyczkało Nella
(1)
Ośko Stanisław
(1)
Pawelski, Leszek
(1)
Radecki Edward
(1)
Sajdak Anna
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Stopolska Joanna
(1)
Walasek Stefania
(1)
Wilsz Jolanta
(1)
Wyższa Szkoła Humanistyczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie
(1)
Wężyk Agata
(1)
Zalewska-Pawlak Mirosława
(1)
Ziaziun Iwan
(1)
Łukasik Agnieszka
(1)
Żurawska Mirosława
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(12)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Nauczyciele
(17)
Nauczanie
(7)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Pedagogika
(5)
Doskonalenie zawodowe
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Szkolnictwo
(3)
Internet
(2)
Komputery
(2)
Kształcenie
(2)
Multimedia
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Pedeutologia
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Wychowanie
(2)
Agresywność
(1)
Awans zawodowy
(1)
Behawioryzm
(1)
Emancypacja
(1)
Emigracja
(1)
Humanizm (prąd)
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Język
(1)
Język a kultura
(1)
Konstruktywizm (filozofia)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mechanika
(1)
Mechanika stosowana
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oświata
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polska
(1)
Programy nauczania
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Staż zawodowy
(1)
Studenci
(1)
Technika
(1)
Teoria krytyczna
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Organizacja rozwoju zawodowego nauczyciela, 2. Kompetencje nauczycieli we współczesnej cywilizacji, 3. Twórczy rozwój nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Podstawy teoretycznego i instrumentalnego przygotowania zawodowego nauczycieli: Uwagi wstępne; Jedność teorii i praktyki pedagogicznej; Nauczyciel jako mentor w edukacji szkolnej; Mentor jako coach, czyli specjalista w działaniu praktycznym; Praktyki pedagogiczne jako inwestycja w kapitał ludzki; Profesjonalna praktyka – profesjonalny nauczyciel; Każdy nauczyciel nauczycielem kraju ojczystego; Nauczanie „żywe” i jego psychopedagogiczne uwarunkowania; Nauczyciel wobec doboru metod nauczania czynnościowego; Metodyka, czyli „żywe” nauczanie; Uogólnienia i wnioski. R. 2 Wybrane elementy przygotowania i warsztatu metodycznego nauczycieli: Uwagi wstępne; Zadania i sytuacje zadaniowe w edukacji; Ogólna klasyfikacja zadań w edukacji szkolnej; Kryteria doboru zadań w edukacji szkolnej; psychologiczna teoria czynności u podstaw rozwiązywania zadań w sytuacjach edukacyjnych; Hierarchia czynności uczniów w uczeniu się poprzez zadania; Gry i zabawy jako zadania edukacyjne; Zadania miniproblemowe jako nośniki treści kształcenia; Zadania niestandardowe i ich wartości pedagogiczne; Zadania testowe w procesie kształcenia; zadania-ćwiczenia w kształtowaniu kompetencji uczniów; Lekcja jako podstawowa forma organizacyjna procesu kształcenia; Ku „żywemu nauczaniu”, czyli (nie)kontrowersyjnie o scenariuszu zajęć lekcyjnych; Projektowanie sytuacji edukacyjnych – przykłady scenariuszów zajęć; Uogólnienia i wnioski. R. 3 Diagnostyka psychopedagogiczna i ewaluacja w pracy nauczycieli: Uwagi wstępne; Idę na lekcję – o potrzebie diagnozy psychopedagogicznej ucznia; Ocenianie osiągnięć ucznia nie jest celem edukacji; Kontrola i ocena opisowa inaczej – dynamicznie i kształtująco; Ewaluacja jakości edukacji jako sytuacja dwuzdaniowa; Kategorie ewaluacji i jakości w pracy nauczyciela; Samokontroli i samooceniania też trzeba uczyć i uczyć się; Analiza wartości w imię postępu pedagogicznego; Jakościowe badania edukacyjne w pracy nauczyciela; Uogólnienia i wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Bycie nauczycielem i rozwój zawodowy. 2, Nauczyciele jako badacze. 3. Doświadczenie, wiedza fachowa i kompetencje. 4. Warunki pracy nauczycieli: klasy, kultury, przywództwo. 5. Ocenianie nauczyciela, zmiany i planowanie rozwoju osobistego. 6. Rozwój zawodowy pod kierunkiem szkoły. Studium przypadku. 7. Doskonalenie zawodowe nauczycieli: ograniczenia i możliwości. 8 Uczenie się dzięki partnerstwu. 9 Sieci służące uczeniu się. 10. Rola nauczyciela w uczącym się społeczeństwie. a
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Akademicka)
1. Bycie nauczycielem i rozwój zawodowy; 2. Nauczyciele jako badacze; 3. Doświadczenie, wiedza fachowa i kompetencje; 4. Warunki pracy nauczycieli: klasy, kultury, przywództwo; 5. Ocenianie nauczyciela, zmiany i planowanie rozwoju osobistego; 6. Rozwój zawodowy pod kierunkiem szkoły. Studium przypadku; 7. Doskonalenie zawodowe nauczycieli: ograniczenia i możliwości; 8. Uczenie się dzięki partnerstwu; 9. Sieci służące uczeniu się; 10. Rola nauczyciela w uczącym się społeczeństwie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Informacja o projekcie: Opis Projektu; Zasady rekrutacji nauczycieli przedmiotów zawodowych i instruktorów praktycznej nauki zawodu w kierunkach ekonomicznym, turystycznym, logistycznym i informatycznym; Zasady naboru przedsiębiorstw z branży ekonomicznej, turystycznej, logistycznej i informatycznej; Dane adresowe. 2. Charakterystyka branży informatycznej. 3. Specyfika przedsiębiorstw branży informatycznej. 4. Charakterystyka przedsiębiorstw i szkół uczestniczących w Grupie opracowującej program stażu; Analiza SWOT podstaw programowych kształcenia w zawodzie technik informatyk. 6. Metody i formy pracy dydaktycznej. 7. Organizacja stażu dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w przedsiębiorstwach informatycznych: Ogólny zarys programu stażu; Organizacja szkoleń i stażu. 8. Zaspokajanie potrzeb rynku pracy w aspekcie przygotowania absolwentów szkół zawodowych a perspektywy rozwoju branży informatycznej: potrzeby rynku pracy; Problematyka kształcenia w zawodzie o specjalności technik informatyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
R.1 Pedeutologia - znaczące fakty genezy i historii, R.2 Nauczyciel - ujęcia osobowościowe, zawodowe, funkcje: 1. Ewolucja pojecia "nauczyciel", 2. Teoretyczne ujęcia osoby nauczyciela, 3. Ewolucja funkcji zawodowych nauczyciela. R.3 Kształcenie nauczycieli: 1. Współczesne orietnacje w eduakcji nauczycielskiej, R.4 Koncepcje kształcenia nauczycieli: 1. Koncepcja "refleksyjnej praktyki", 2. Koncepcja kształcenia "poprzez praktykę", 3. Humanistyczna koncepcja kształcenia nauczycieli. R.5 Kształćenie teoretyczne i praktyczne nauczycieli: 1. Związek teorii z praktyką, 2. Ogólnofilozoficzne prawidłowości związku poznania z działaniem, 3. Osobiste teorie nauczycieli jako łącznik między teorią naukową a praktyką, 4. Funkcje wiedzy w działaniu praktycznym nauczyciela, 5. Spory wokół kwlaifikacji pragmatycznych nauczycieli, 6. Czy edukacja nauczycieli moze być pułapką dla ich zawodowego funkcjonowania. r.6 Natura działania pedagogicznego: 1. Trudności pracy nauczyciela, 2. Swoistośc działania pedagogicznego. R.7 Profesjonalizm nauczyciela: 1. Ustalenia definicyjne, 2. Swoistość nauczycielskiego profesjonalizmu, 3. Profesjonalizm nauczyciela budowany na koncpecji "profesjonalnego osądu", 4. Profesjonalizm rozszerzony Erica Hoyle'a, 5. "Nowy profesjonalizm" Julaina Eliotta. R.8 Dylemty bycia nauczycielem: 1. Czy nauczyciel jest samotny w uczniowskiej spoęcznosci, 2. Wpływ wychowawczy = potrzebny, ale i zbędny?, 3. Wdzięczność - dylematy nauczycielskiego zawodu, 4. Wymagania - obojętność - bezinteresowaność, 5. Pewność, wątpliwość, pokora - wykluczenia czy dopełnienia?, 6. Ambiwalencja roli zawodowej nauczyciela r.9 Rozwój zawodowy nauczyciela: 1. Podstawa teoretyczna analizy rozowju zawodowego nauczycieli, 2. Swoistość nauczycielskiego rozwoju w zawodzie, 3. Dynamika rozowju zawodowego nauczycieli w świetle wyników badań, 4. 'Badanie w działaniu" sposobem dokonalenia nauczycielskiej praktyki. R.10 Tożsamosć zawodowa poslkich nauczycieli: 1. Tożsamosć - jej rozumienie, funkcje, ewolucja, 2. Tożsamosć zawodowa nauczycieli - wyniki badań, 3. Dominata standardu przedmiotowego w nauczycielskiej tożsamosci zawodowej -implikacje edukacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Praktyki pedagogiczne w procesie kształcenia nauczycieli; 4. Metodologia analizy desk-research przeprowadzonej w ramach projektu; 5. Wyniki analizy desk-research programu praktyk pedagogicznych; 6. Wnioski z analizy programów praktyk pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Geneza powstania Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego; 2. Charakterystyka branż mechanicznej i mechatronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem województw zachodniopomorskiego i kujawsko-pomorskiego; 3. Program i organizacja stażu dla nauczycieli przedmiotów zawodowych i instruktorów praktycznej nauki zawodu kształcących w kierunkach mechanicznych i mechatronicznycj; 4. Problem teorii i praktyki zawodu nauczycielskiego; 5. Kompetencje jako wielowymiarowy potencjał nauczyciela współczesnej szkoły zawodowej; 6. Staże i praktyki zawodowe w rekwalifikacji zawodowej nauczyciela współczesnej szkoły zawodowej; 7. Nauczyciel jako doradca (nie tylko) zawodowy; 8. Raport z badania ewaluacyjnego Projektu pn. „Nauczyciel zawodu w praktyce”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, I. Edukacja nauczycielska a problemy rozwoju oświaty w Polsce wobec wyzwań cywilizacyjnych XXI wieku, Edukacja ustawiczna wobec teraźniejszości i przyszłości, Nauczyciel akademicki-poszukiwanie nowych perspektyw profesjonalizmu, Potrzeba nowej refleksji i decyzji w sprawie kierunku studiów edukacja techniczno-informacyjna, Kompetencje, kwalifikacje i profil nauczyciela w Unii Europejskiej, Edukacja wobec przemian cywilizacyjnych, II. Problemy osobowości i etyki nauczycielskiej, Być czy mieć-rozważania o naturze poczucia podmiotowości i jakości zycia nauczycieli, Nauczyciel-mentor czy facylitator?, Imperatyw zmiany w pracy nauczyciela, Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, Nauczyciel przedszkola w społeczeństwie informacyjnym, Etyka paradoksu.Rzecz o największym wyzwaniu staojącym przed nauczycielem, Współczesne problemy nauczyciela szkoły wiejskiej, Kilka uwag dotyczących zmieniającej się roli nauczyciela w dobie powstającego społeczeństwa informacyjnego, Kompetencje komunikacyjne nauczyciela informatyki, Kompetencje diagnostyczno-terapeutyczne nauczyciela wyzwaniem współczesnej edukacji, Funkcjonowanie etyki w szkołach, Etyka w zawodzie nauczyciela, Etyka zawodu nauczyciela-przestarzałe ideały czy realne wyzwanie?, Nauczyciele informatyki i TI jako autorytet etyczny i wzorzec osobowy młodzieży, Start zawodowy początkujących nauczycieli-analiza badań własnych, III. Uwagi i propozycje dotyczące optymalizacji kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych, Zadaniowe kształcenie nauczycieli i uczniów (zarys problemu), Kompetencje pedagogiczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, Przygotowanie do zawodu nauczyciela klas początkowych w opinii studentów kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, Jak uczyć efektywnie matematyki na kierunkach nauczycielskich?Przygotowanie studentów matematyki do pracy w zawodzie nauczyciela, Znaczenie dydaktyki chemii w przygotowaniu do zawodu nauczyciela chemii, Fizyka w programie kształcenia studentów wychowania fizycznego, "Asystent osoby niepełnosprawnej"-kompetencje a profil kształcenia studentów, Wybrane problemy pedagogicznego kształcenia przyszłych nauczycieli, Kultura języka w programie kształcenia,dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, TIK narzędziem pracy nauczyciela XXI wieku-potrzeba doskonalenia, Kształcenie kompetencji podczas realizacji zajęć z dydaktyki biologii warunkiem prawidłowego przygotowania studentów do zawodu nauczyciela, IV. Problemy dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, Doskonalenie się nauczycieli-kluczem do indywidualnego sukcesu zawodowego (zarys tematu), Rola doskonalenia i dokształcania nauczycieli, Metody dokształcania i doskonalenia oraz samokształcenia nauczycieli, Kompetencje muzyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zreformowanej szkole podstawowej, Przygotowanie nauczyciela szkoły zawodowej do nauczania ergonomii i bezpieczeństwa pracy, Rewolucja w uczeniu się wyzwaniem dla procesu doskonalenia zawodowego nauczycieli, Praktyczne aspekty wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w nauczaniu dzieci i przygotowaniu nauczycieli, Ocena kompetencji nauczycieli stazystów a potrzeby szkoły podstawowej, Rozwój zawodowy nauczyciela dyplomowanego, Inowacyjne modułowe programy do kształcenia zawodowego-a doskonalenie nauczycieli, Standardy kwalifikacji zawodowych w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych, V. Metody aktywizujące pracę dydaktyczną nauczycieli,innowacje pedagogiczne, Metaprogramowanie dydaktyczne-perspektywa zastosowania technologii informacyjnych w edukacji, Rola materiałów dydaktycznych w nauczaniu na odległość, Wybrane problemy stosowanie analizy statystycznej w badaniach pedagogicznych, Szkolenie nauczycieli w zakresie prowadzenia coachingu, Zastosowanie informatyki w edukacji, Struktura metodyczna multimedialnych programów dydaktycznych, Internet-nowy środek komunikacji, Zastosowanie metody projektów w edukacji techniczno-informatycznej, VI. Zagadnienia teorii i praktyki wychowania we współczesnej szkole oraz w środowisku społecznym ucznia, Uczeń-podmiot czy uczeń-przdmiot?Stosunek nauczyciela do obowiązków zawodowych na przykładzie relacji z uczniem, Autonomia nauczyciela nauczania początkowego w kontekście kształcenia ustawicznego, Wybrane kompetencje dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela klasy integracyjnej, Kompetencje nauczycieli szkół specjalnych w świetle literatury zagadnienia, problemy edukacyjno-adaptacyjne młodziezy wiejskiej w szkole ponadgimnazjalnej i rola w nich nauczyciela, Pedagog ulicy-mentor z autorytetem, Instruktor harcerski jako wychowawca i nauczyciel, Janusz Korczak jako nauczyciel nauczycieli, VII. Rózne aspekty pracy pedagogiczno-oświatowej nauczycieli, Pierwsza praca we wspomnieniach studiujących, program przeciw ściąganiu-inicjatywy podejmowane w radomskiej oświacie, Polska kadra pedagogiczna w Wojewódzkiej Szkole Mechanicznej i Hutniczej w Królewskiej Hucie,pierwszej polskiej szkole technicznej na polskim Górnym Śląsku (1925-1930), Modelowanie symulacyjne jako narzędzie poznawania zjawisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej: Kursy wakacyjne dla nauczycieli szkół powszechnych w II Rzeczypospolitej; Opiekun-wychowawca w pedagogice zakonnej; Z historii szkolnictwa- polityka oświatowa wobec nauczycieli w czasach PRL; Tradycje i współczesność polskiej myśli pedentologicznej- o kompetencjach nauczyciela-wychowawcy; Wybrane rozważania o perspektywach badań nad zawodem nauczyciela- teoria i weryfikacje; Tradycje kształcenia nauczycieli w wyższych szkołach zawodowych; 2. Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości: Świadomość roli nauczyciela doskonalącego się w zawodzie- spojrzenie na problem; Wybory aksjologiczne gimnazjalnych nauczycieli języka polskiego; Twórczość emerytowanych nauczycieli; Nauczyciel muzyki w rzeczywistości szkolnej; Pedagog szkolny jako osobowe źródło wsparcia społecznego nauczycieli; Czy lokalizacja miejsca pracy różnicuje pedagogów specjalnych pod względem ich potrzeb zawodowych?; 3. Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel-uczeń: Młodzież jako problem wychowawców i nauczycieli- o strategii pozorowania pracy wychowawczej z młodzieżą; Okres dojrzewania młodzieży jako wyzwanie dla nauczycieli- profilaktyków; Nauczyciel jako osoba znacząca w kształtowaniu tożsamości wychowanków; Agresja i przemoc- relacje uczeń- nauczyciel w szkole zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uczelnie akademickie; 2. Proinnowacyjne kształcenie inżynierów; 3. Pracownicy naukowi; 4. Nauka i wiedza naukowa; 5. Metody nauk technicznych; 6. Modele w naukach technicznych; 7. Ewolucja koncepcji stopni i tytułów naukowych; 8. Proces doktoryzowania; 9. Proces habilitowania; 10. Proces uzyskiwania kwalifikacji profesora; 11. Zgromadzenia i dyskusje naukowe; 12. Zasady redagowania publikacji naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 6)
O lepszą jakość procesu kształcenia; Polska szkołą- wyzwania i oczekiwania; Proces dydaktyczny analizowany od strony teorii chaosu; Monotonia dydaktyczna wyzwaniem szkoły XXI wieku; Płaszczyzny działań dydaktycznych a kompetencje zawodowe nauczyciela; Systemowe podejście w edukacji i wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Determinanty uczenie się i nie tylko, a psychologia; Przyczyny słabych wyników egzaminów zewnętrznych w gimnazjum; Niektóre słabości uczelni wyższych- głos w dyskusji; Rola dyrektora w zarządzaniu placówką- strategie w drodze ku globalnej efektywności edukacyjnej; Od przymusu do kompetencji kluczowych; Nauczyciel współczesnej szkoły; Formy kontaktu szkoły z rodzicami ucznia; Nauczanie zróżnicowane nieco zapomniane; O potrzebie dydaktyki epoki cyfrowej; Dydaktyka- a poprawa jakości kształcenia; Edukacyjne funkcje Muzeum Hymnu Narodowego w B dominie; Elementy arteterapii w pracy z dziećmi przedszkolnymi; Wybrane zagadnienia strategii i dydaktyki szkolnictwa policyjnego; Sylwetki pedagogów: Profesor Jolanta Szempruch- nauczyciel, akademicki, pedeutolog, dydaktyk; Profesor Bogusław Śliwerski- praktyk i teoretyk wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polsko-Ukraiński, Ukraińsko-Polski Rocznik / Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie)
Zawiera: Cz. I Zagadnienia przygotowania zawodowego we współczesnym społeczeństwie: Filozofia edukacji XXI stulecia; Edukacja zdrowotna - potrzeba zmian; Problemy rozwoju teorii edukacji zawodowej; Relacje między procesem przystosowania zawodowego a strukturą osobowości osoby przystosowującej się; Ustawiczna edukacja pedagoga: czynniki motywacyjne; Profesjonalizacja osobowości robotnika w kontekście ustawicznej edukacji zawodowej; Problem edukacji dorosłych w materiałach konferencji międzynarodowych; Przygotowanie praktyk nauczycieli w świetle badań eksperymentalnych. Cz. II Filozofia, pedagogika i psychologia edukacji w przestrzeni wielokulturalnej: Nieświadome i intuicja twórcza; Osobliwości wewnętrznej dynamiki psychiki; technologie ukierunkowane osobowościowo: istota, specyfika, wymagania przy projektowaniu; Kontrowersje wokół idei równości w edukacji; Rozwój twórczego potencjału i kultura psychologiczna osobowości przywódcy; Utalentowanie: natura i istota; Główne mikroczynniki socjalizacji nastolatka; Reformy edukacji obowiązkowej państwa UE: aspekt porównawczy; Różnorodność uczelni w edukacji zawodowej Ukrainy (koniec XIX - pierwsze ćwierćwiecze XX st.); Wzajemne odniesienie wartości chrześcijańskich i tradycyjnych w paradygmacie edukacyjnej Rusi Kijowskiej. Cz. III Problemy edukacji zawodowej, wychowania, poradnictwa i działalności zawodowej: Edukacja z perspektywy teorii ludzkiego kapitału; Zarządzanie informacją w poradnictwie; Zainteresowania uczniów liceów i techników w wyborze kariery edukacyjno-zawodowej; Elementy teorii informacji w edukacji przyrodniczej i technicznej; Nauczyciel informatyki - sylwetka, kompetencje pedagogiczne, kwalifikacje; Założenia modelowe i propozycje rozwiązań struktury podręczników do uczenia techniki-informatyki; Specyfika kształcenia na kierunkach zarządzania na uczelniach technicznych w Polsce; Przygotowanie uczniów do zawodu w systemie ustawicznej edukacji medycznej; Szczegóły kształtowania zawodowych umiejętności młodszego specjalisty przemysłowego w trakcie jego edukacji; Przydatność klasyfikacji problemów zawodowych w pracy doradcy zawodu; Poglądy Janusza Korczaka na role i zadania wychowawcy. Cz. IV Aspekty humanistyczne i metodologiczne edukacji zawodowej: Narodowa doktryna rozwoju edukacji i nauka pedagogiczna w Ukrainie; Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju człowieka; Pewność osobowościowa w znaczeniu humanistycznym: aspekty psychologiczne, etyczne i pedagogiczne; problemy kształtowania się zawodowego przyszłych nauczycieli przedmiotów cyklu estetycznego; Sztuka w treści edukacji zaowodowo-pedagogicznej; Informatyzacja szkoły ogólnej i zawodowo-technicznej na Ukrainie: zasady koncepcje i kierunki priorytetowe; Przygotowanie zawodowe nauczycieli. Przegląd koncepcji i propozycja teoretycznego ujęcia; Podejście systemowe do zarządzania procesem nauczania w szkołach edukacji podyplomowej pracowników pedagogicznych; Ustawiczność i stopniowość w przygotowaniu kadry dla turystyki; Turystyka jako źródło emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Jakość kształcenia, a wartości wynikające z idei uniwersytetu: Parametryzacja szkoły wyższej a efekty kształcenia; Niektóre problemy jakości kształcenia w edukacji jutra; Miejsce dydaktyki ogólnej w przygotowaniu pedagogicznym nauczycieli akademickich; 2. Opinie studentów o edukacji w aspekcie kreacji ich przyszłości: Wdrażanie Krajowych Ram Kwalifikacji w odbiorze studentów; Reformowanie szkolnictwa wyższego w opinii studentów studiów doktoranckich; Osobowość nauczycieli akademickich wobec wyzwań cywilizacyjnych; Wizje kariery zawodowej studentów kończących studia magisterskie a ich poziom optymizmu; Sylwetka absolwenta Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie jako przejaw kultury organizacyjnej; 3. Kształcenie zawodowe przyszłych nauczycieli: Kształcenie nauczycieli w nowej rzeczywistości edukacyjnej- oczekiwania i realia; Zmiany w kształceniu pedagogicznym- świadomość ich założeń i możliwych rezultatów; Potrzeba wartości a program kształcenia pedagogów w uczelni niepublicznej; 4. Doskonalenie zawodowe nauczycieli i nauczycieli akademickich: Kierunki zmian w doskonaleniu zawodowym nauczycieli; Aktywizacja edukacyjna współczesnego nauczyciela; Problem samooceny nauczycieli akademickich; 5. Kapitał ludzki a edukacja jutra. Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji pro zawodowej i zawodowej: Droga satysfakcji "na własną rękę"; Edukacja do sukcesu narzędziem rozwoju kapitału ludzkiego; Niewydolność poradnictwa zawodowego i jego skutki. Zapomniane doświadczenia z okresu Polski Ludowej; Poziom wiedzy studentów fizjoterapii na temat ergonomii pracy; 6. Emigracja zarobkowa młodych Polaków i jej skutki: Plany emigracji zarobkowej młodzieży kończącej studia wyższe a ich nadzieja na sukces; Młodzi emigranci polscy o swoim zadowoleniu z życia; 7. Oświata w obliczu problemów osób starszych: Wpływ andragogiki Europy Zachodniej i Ameryki Północnej na rozwój teorii i praktyki kształcenia dorosłych w Galicji na przełomie XIX i XX wieku; Postawy osób starszych wobec własnej starości; Seniorzy w Polsce jako użytkownicy technologii informacyjno-komunikacyjnych; Edukacyjne oddziaływanie osób starszych na dzieci w wieku przedszkolnym- możliwości, zadania, formy działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 228)
1. Nauczyciel współczesnej szkoły wobec przemian cywilizacyjnych: Edukacja w dobie globalnego społeczeństwa informacyjnego; Nauczyciel i jego edukacja; Charyzmatyczny nauczyciel a nauczyciel w sensie zwyczajnym; "Wzór osobowy" czy "sylwetka absolwenta" w uniwersyteckiej edukacji nauczycieli; Nauczyciel wobec powinności a nadziei samorealizacji. Sprzeczność czy koherencja?; Nauczyciel ery informacji; Wartości preferowane przez nauczycieli przedszkoli; Wartość i wartościowanie w pracy pedagogicznej; Nauczyciel jako krzewiciel i strażnik wartości ludzkich (Problem, Badania, Wyniki); Myślenie o nauczycielu - wywiad introspekcyjny; Nasilenie i struktura wypalenia zawodowego nauczycieli; Poziom i struktura empatii nauczycieli; Kompetencje multimedialne nauczycieli - propozycja kodyfikacji; Cyfrowy świat wyzwaniem dla nauczyciela; Rozwój społeczeństwa informacyjnego a kompetencje nauczycieli; E-learning w pracy nauczyciela akademickiego - wymagania cywilizacyjne; Orientacja zawodowa jako kompetencja nauczyciela techniki; Adaptacja społeczno-zawodowa młodego nauczyciela; system awansu zawodowego nauczycieli - aktualny stan i kierunki zmian; Rozwój zawodowy nauczyciela w Polsce międzynarodowej. 2. Problemy kształcenia nauczycieli: Kształcenie pedagogiczne przyszłych nauczycieli, Potrzeba edukacji medialnej w kształceniu nauczycieli; Technologie informacyjne w przygotowaniu nauczycieli w aspekcie czasu wolnego uczniów; Kilka refleksji na temat wykorzystania platformy e-dukacyjnej w kształceniu nauczycieli; Fizyka w programie kształcenia informatyków; Tendencje rozwoju edukacji ekologicznej w procesie kształcenia nauczycieli; Motywy wyboru studiów nauczycielskich przez studentów kierunków technicznych; Kilka uwag na temat kształcenia kandydatów do zawodu logopedy; Praktyki pedagogiczne w kształceniu studentów; Aktualizacja wiedzy pedagogicznej w toku praktyk studentów pedagogiki wczesnoszkolnej; Aspekty użyteczności przygotowania zawodowego nauczycieli w zakresie dydaktyki przedmiotowej; Symulacje modelowe nowoczesną metodą kształcenia zawodowego; Certyfikaty informatyczne w radomskim środowisku akademickim; Przegląd kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych od 2004 roku. 3. Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli: Doskonalenie zawodowe nauczycieli w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego; Doskonalenie zawodowe nauczycieli - dylematy i kontrowersje; Doskonalenie jako proces uniwersalny; Nauczyciel w procesie modułowego kształcenia zawodowego; Bezpieczeństwo i higiena pracy w procesie kształcenia modułowego; Technologie informatyczne w modułowym procesie kształcenia zawodowego; Integracja pokoleniowa w szkoleniu informatycznym dorosłych; Wokół problemów doskonalenia nauczycieli; Samokształcenie nauczycieli klas młodszych na tle przemian społeczno-kulturowych; Podstawowe wyznaczniki modelowania systemu doskonalenia nauczycieli kształcenia zawodowego; Doskonalenie umiejętności zawodowych nauczycieli szkół podstawowych - projekt Unii Europejskiej " Kompetencje Kluczowe Drogą Twórczego rozwoju"; doskonalenie i dokształcanie nauczycieli gimnazjum; Szanse i zagrożenia doskonalenia zawodowego nauczycieli przełomu wieków 1898-2009 (na przykładzie WODN w Skierniewicach); Doskonalenie umiejętności informatycznych nauczycieli w aspekcie wspierania form e-learningowych; Doskonalenie umiejętności nauczycieli w modelu kształcenia zadaniowego; Doskonalenie nauczycieli kształcenia zawodowego szkół rolniczych; Doskonalenie umiejętności kształcenia nauczycieli; Komputer jako środek wspomagający pracę terapeutyczną nauczyciela; Internet w doskonaleniu zawodowym nauczycieli; Learning Content Development System (LCDS) - darmowa platforma e-learningowa Microsoft; Uczestnictwo w edukacji ustawicznej nauczycieli; Samokształcenie formą doskonalenia nauczycieli akademickich matematyki; Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli możliwością aktualizowanie wiedzy przyrodniczej; Praktyczne doskonalenie początkującego nauczyciela; Szkolenie głosu nauczyciela - kaprys czy konieczność; Cele i zadania ustawicznego kształcenia nauczycieli; Potrzeby edukacyjne nauczycieli; Scenariusz i konspekt lekcji jako pomoc w organizacji pracy nauczyciela; Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli szkół rolniczych w Wielkopolsce w latach 1989-2004. 4. Różne aspekty dydaktyczn0-wychowawcze szkoły i nauczyciela: Inteligentna szkoła; Nieprzemijające wartości szkoły konspiracyjnej z lat okupacji niemieckiej 1939-1945; Zainteresowanie technika na różnych szczeblach edukacji; Egzekwowanie wiedzy z fizyki w procesie nauczania i na egzaminie maturalnym; Rysunek dynamiczny w nauczaniu elektroniki; Proces adaptacji początkujących nauczycieli w środowisku szkolnym; Ujęcia holistyczne edukacji regionalnej w zakresie kultury rodzinnej, etycznej, lokalnej, narodowej i ogólnoludzkiej; Uczeń zdolny to uczeń kłopotliwy we współczesnym systemie edukacyjnym; AIDS wyzwaniem dla współczesnej praktyki edukacyjnej - perspektywa humanistyczna; Rola wychowawcy w resocjalizacji penitencjarnej - zarys problemu; Wyjazdy studentów w ramach programu Erasmus jako źródło doświadczeń edukacyjnych; Rola komunikacji niewerbalnej w edukacji dzieci uchodźców; Problemy kształcenia nauczycieli w programach Komisji Edukacji Narodowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ewaluacja i innowacje w edukacji.)
1. Ewaluacja szkolna w aspekcie ustalania efektywności procesu dydaktyczno-wychowawczego zorientowanego na jego jakość; 2. Prakseopedagogiczne aspekty kontroli i oceny procesów kształcenia i wychowania; 3. Aksjologiczne wymiary edukacji pedagogicznej kandydatów na nauczycieli; 4. Czynniki zwiększające duchowe zasoby nauczyciela; 5. O dobrym nauczycielu- w kontekście wybranych cnót i samooceny; 6. Istota kształcenia nauczycieli- prowadzenie ku samoocenie; 7. Talent pedagogiczny i wiedza przedmiotowa jako warunek sukcesów nauczyciela; 8. Samowiedza i samoświadomość podmiotowości w edukacji; 9. Skuteczność kształcenia i wychowania w kontekście zadań priorytetowych; 10. Start w zawodzie i warunki pracy nauczycieli (w opiniach nauczycieli emerytów); 11. Ocena edukacyjnych portali dla nauczycieli; 12. Można i trzeba uczyć inaczej; 13. Współczesne rozumienie procesu nauczenia- uczenia się a kompetencje pedagogiczne nauczycieli; 14. Ocenianie szkolne po nowemu; 15. W poszukiwaniu skutecznych metod oceny i samooceny indywidualnych stylów uczenia się; 16. Kontrola i ocena skuteczności kształcenia w szkole wyższej; 17. Samoocena studenta w kontekście praktyk pedagogicznych; 18. Ocena zachowania jako narzędzie restrykcji czy wychowania?; 19. Zdrowie w procesie wychowania (między akceptacją a odrzuceniem); 20. Ocenianie i samoocena jako element kompetencji zawodowych nauczyciela; 21. Ocenianie jako jeden z podstawowych składników kompetencji dydaktycznych nauczyciela; 22. Doskonalenia jakości pracy nauczyciela w zakresie kompetencji informacyjnych; 23. Uwarunkowania kształtowania kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania w szkole podstawowej; 24. Niemoc i daremność. Refleksja nad Encyklopedią Pedagogiczną XXI wieku; 25. Nauczyciel o sobie- wokół uwarunkowań trafności autoobrazu; 26. Dylematy związane z uwzględnieniem podmiotowości oraz indywidualizacji w procesach kształcenia; 27. Ewaluacja wybranych obszarów pracy szkoły zawodowej; 28. Ocena opisowa w opinii rodziców uczniów klas młodszych29. O indywidualizacji w nauce czytania i pisania; 30. Ocena i samoocena w klasach integracyjnych; 31. Problem niepowodzeń szkolnych w świadomości przyszłych nauczycieli; 32. Samoocena pracy pedagoga szkolnego; 33. Ocena pracy bibliotekarza szkolnego; 34. O relacji między występowaniem preferencji a samooceną uczniów początkowej edukacji muzycznej; 35. Dylematy nauczyciela muzyki- jak oceniać młodych twórców?; 36. Inteligencje wielorakie w praktyce edukacyjnej- kierunki poszukiwań i możliwości wykorzystania; 37. Ewaluacja działalności bibliotek publicznych doby ponowoczesnej; 38. Ocena i samoocena na turystycznym szlaku; 39. Przedszkole w ocenie rodziców; 40. Samoocena ucznia a samoocena nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Badania nad możliwościami i ograniczeniami e-learningu w edukacji 2. Dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 3. Technologia informacyjne w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 4. Wybrane badania nad wykorzystaniem TI w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 5. Propozycje badań nad wykorzystaniem technologii informatycznej w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 6. Rola portali edukacyjnych w procesie e-learningu 7. Portal edukacyjny Scholaris jako przykład komputerowego wspomagania kształcenia (CAI) w nauczaniu na odległość 8. Serwer edukacyjny zbudowany na bazie serwera wirtualnego 9. Wdrażanie skuteczności dydaktycznej serwera edukacyjnego w drodze naturalnego eksperymentu pedagogicznego - koncepcja badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
O nauczycielu, czyli w dialogu "jak nauczyciel z nauczycielem" Część I. Kompetencje współczesnego nauczyciela Niepewność-zwątpienie - jako składnik nauczycielskiej kompetencji? Kompetencje interpersonalne w zawodzie nauczycielskim Kompetencje zawodowe nauczyciela - aspekty teoretyczne i empiryczne Kompetencje społeczne nauczyciela wychowania fizycznego (doniesienie z badań) Część II. Nauczyciel jako lider szkolnej edukacji Czy innowacje w szkole są możliwe bez lidera? Żywe słowo jako istotny element kształtowania autorytetu nauczyciela. O celach i metodach kształcenia studentów oraz pedagogów w zakresie emisji głosu i kultury języka Postawa twórcza nauczyciela - znaczenie w edukacji Motywowanie nauczycieli jako wyzwanie dla współczesnego szkolnictwa Część III. Znaczenie dydaktyki w pracy nauczyciela Dydaktyka ogólna jako nauka o teoriach i praktykach systemów kształcenia Miejsce i rola podręczników elektronicznych w nowym systemie kształcenia Alternatywne kształcenie dzieci w młodszym wieku szkolnym Część IV. Nowe technologie i formy kształcenia Multimedialne wsparcie dla edukacji w naukach humanistycznych społecznych Zastosowanie korpusów tekstowych w edukacji aksjolingwistycznej Teoria fraktali dla dydaktyki jako innowacja naukowo-badawcza Media społecznościowe - narzędzie ucznia cyfrowej szkoły Część V. E-learning jako innowacja w kształceniu Skuteczność i jej ewaluacja w kształceniu na odległość Małgorzata Bartoszewicz E-learning jako forma wspomagania kształcenia w zakresie przedmiotów przyrodniczych WebQuest jako nowoczesne narzędzie dydaktyczne w zintegrowanym obszarze edukacyjnym Część VI. Problemy kształcenia przyszłych nauczycieli Prace dyplomowe w uczelni wyższej. Szanse i zagrożenia Miejsce nauk biologicznych w kształceniu nauczycieli Edukacja aksjologiczna w kształceniu akademickim studentow kierunkow pedagogiczno-artystycznych Edukacja nauczyciela: przeszłość - teraźniejszość - jutro. Wybrane zagadnienia ................301 Komponenty zainteresowań wyrażanych przez studentow pedagogiki Część VII. Praca nauczyciela a ewaluacja postępów uczniów w nauce Specyfika zawodu nauczyciela oraz jego rola w zaspakajaniu potrzeb uczniow zdolnych ..329 "Szkoła jaka jest każdy widzi" - obraz wspołczesnej szkoły w opiniach studentow pedagogiki - przyszłych nauczycieli dzieci wczesnej edukacji Uczeń zdolny w polskiej szkole - możliwości i zagrożenia Rozwoj i wychowanie ucznia czy realizacja programu - poszukiwanie nowych rozwiązań w edukacji jutra .... 367
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej