Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(54)
Forma i typ
Książki
(54)
Dostępność
tylko na miejscu
(47)
dostępne
(30)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(47)
Autor
Dykcik Władysław
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Czerniawska Ewa
(2)
Gajda Janusz
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Wenta Kazimierz
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Aleksander Tadeusz
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Brown H. Douglas
(1)
Cichy Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Goddard Robert. J
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Habura Miłosz
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Herbart Johann Friedrich
(1)
Holton Elwood F.III
(1)
Hyla Marek
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kaja Barbara
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kaźmierczyk Andrzej
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Knowles Malcolm S
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Konarzewski Krzysztof. Tom 2 Szkoła
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kruszewski Krzysztof. Tom 1 Czynności nauczyciela
(1)
Kurcz Jerzy
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Markiewicz Leon
(1)
Matczak Anna
(1)
Mazur Barbara
(1)
Mikruta Adam
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Perry Rosemary
(1)
Phillips D.C
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piątek Teresa
(1)
Skrzypek Anita
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Soltis Joans F
(1)
Speck Otto
(1)
Stera Teodor
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Surma Barbara
(1)
Swanson Richard A
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Szczepkowska-Oustkowska Maria
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Urbaniak Bogusława
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Wojtkowiak Jerzy
(1)
Wrycza Stanisław
(1)
Zeidler Włodzimierz
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(53)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(54)
Temat
Nauczanie
(18)
Kształcenie
(10)
Pedagogika specjalna
(8)
Pedagogika
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Uczenie się
(6)
Nauczyciele
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Edukacja medialna
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Oceny szkolne
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Komputery
(3)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Ekologia
(2)
Informatyka
(2)
Internet
(2)
Język angielski
(2)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Logopedia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Multimedia
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Programy edukacyjne (informat.)
(2)
Programy nauczania
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Samokształcenie
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo
(2)
Wartość
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zarządzanie
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Agresywność
(1)
Charakter
(1)
Demokracja
(1)
Domy kultury
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka
(1)
Finanse
(1)
Gleba
(1)
Gry i zabawy
(1)
Internet -- stosowanie -- nauczanie
(1)
Internet -- stosowanie -- nauczanie -- podręcznik akademicki
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja
(1)
Konto -- podręcznik akademicki
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie ustawiczne -- kraje Unii Europejskiej
(1)
Kultura
(1)
Menedżerowie
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia -- stosowanie -- nauczanie
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie -- efektywność -- szkoły wyższe -- kraje Unii Europejskiej
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Oczyszczalnia ścieków
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Powietrze
(1)
Poznanie
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Prawa dziecka
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rynek pracy
(1)
54 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania. - Wyd.7 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 2 t.
Tom 1. Czynności nauczyciela / red. nauk. tomu Krzysztof Kruszewski (530 s.); Tom 2. Szkoła / red. nauk. tomu Krzysztof Konarzewski (233 s.).
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów szkoły, 2. Szkoła w społeczeństwie, 3. Oświata Polska po roku 1989, 4. Uczeń, 5. Nauczyciel, 6. Program szkolny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Pojęcie i przedmiot dydaktyki; 1. Dydaktyka jako nauka, 2. Podstawowe pojęcia, 3. Metody badań. Cz. II Proces kształcenia; 4. Cele kształcenia, 5. Nowożytne systemy kształcenia, 6. Zasady i reguły nauczania, 7. Formy organizacyjne nauczania, 9. Środki kształcenia. Cz. III Składniki procesu kształcenia; 10. Uczeń, 11. Nauczyciel, 12. Treść kształcenia, 13. Szkoła. Cz. IV Dydaktyczne problemy współczesności: 14. Niepowodzenia szkolne, 15. Dydaktyczne aspekty równości szans dydaktycznych, 16. Próba dydaktycznego bilansu XX wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Słowiki i wróble; 2. Interakcje pedagogiczne w nauczaniu na odległość z perspektywy psychologii; 3. Dydaktyczny kontekst kształcenia na odległość; 4. Dylematy współczesnej edukacji: nauczanie tradycyjne czy zdalne?; 5. Zadania kształcenia i edukacja zdalna; 6. Z badań nad uwarunkowaniami edukacji w zakresie technologii informacyjnych; 7. Edukacja informatyczna i medialna rozpatrywana w kategoriach wartości zdrowia młodzieży; 8. Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informatycznej w edukacji; 9. Uczelnie pedagogiczne w drodze do informacyjnego społeczeństwa wiedzy; 10. Główne kierunki kształcenia informatycznego nauczycieli we Włoszech; 11. Rozdroża edukacji medialnej; 12. Wróżbici, media zarządzanie kryzysowe; 13. Filozofia edukacji @ Internet i media; 14. Kościół katolicki wobec mediów i Internetu; 15. Człowiek masowy w paradygmacie antropologii kultury- wizerunek kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu; 16. Cele rzeczywiste a cele deklarowane w kontaktach międzyludzkich; 17. Pedagogika międzykulturowa w modelu kształcenia zdalnego UNESCO-COME; 18. Nowe uwarunkowania wspomagania kształcenia; 19. Filmy edukacyjne w Internecie; 20. Internet i telepraca- nowe perspektywy ekonomiczne dla kobiet oraz sektora MSP; 21. Struktura sieci komputerowej w uczelni niepaństwowej- na przykładzie SWPW w Płocku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Praktyki nauczycielskie w instytucjach wczesnej edukacji; 2. Sposoby poznawania i rozumienia dzieci; 3. Program edukacji; 4. Tworzenie środowiska uczenia się i nauczania; 5. Rozwój teorii osobistej i umiejętności praktycznych; 6. Współpraca z dorosłymi w instytucjach wczesnej edukacji; 7. Maksymalne wykorzystanie doświadczeń z praktyki nauczycielskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojecie i przedmiot dydaktyki: Dydaktyka jako nauka, Podstawowe pojęcia, Metody badań dydaktycznych. 2. Kształcenia: Cele kształcenia, Nowożytne systemy dydaktyczne, Zasady i reguły nauczania, Metody nauczania, Formy organizacyjne nauczania, Środki kształcenia. 3. Składniki procesu kształcenia: Uczeń, Nauczyciel, Treść kształcenia, Szkoła. 4. Dydaktyczne problemy współczesności: Niepowodzenia szkolne. Przyczyny i dydaktyczne środki zaradcze; Dydaktyczne aspekty nierówności, Próba dydaktycznego bilansu XX i pierwszej dekady XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Artysta muzyk jako pedagog; 2. Pedagogika gry instrumentalnej; Uczeń jako podmiot; Nauczyciel- jego kwalifikacje, osobowość i zadania artystyczno-wychowawcze; Problematyka pedagogiczno-psychologiczna w polskim piśmiennictwie muzycznym; 3. Dydaktyka ogólna a nauczanie gry instrumentalnej; Proces dydaktyczny; Zasady nauczani; Metody nauczania; Organizacyjne formy nauczania; Obowiązki i prawa nauczyciela w szkole muzycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Syntetyczny zarys historii dydaktyki; 2. Systemy dydaktyczne; 3. Podstawowe pojęcia dydaktyczne; 5. Metody badań dydaktycznych; 6. Dydaktyka a pozostałe nauki o wychowaniu; 7. Cele kształcenia; 8. Treść kształcenia; 9. Proces kształcenia; 10. Zasady nauczania; 11. Metody nauczania; 12. Organizacyjne formy nauczania; 13. Środki dydaktyczne; 14. Planowanie pracy dydaktycznej; 15. Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli; 16. Co dalej z polskim systemem edukacji i dydaktyką?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
Wstęp, 1. Wielość kultur, 1.1 . Kultura człowieka i w człowieku, 1.2. Kultura jako komunikacja społeczna, 1.3. Typy kontaktu kultur i wynikające z nich postawy, 1.4. Kultura i cywilizacja, 1.5. Kultura i tradycja, 1.6. Kultura narodowa - Wielokulturowość - społeczeństwo wielokulturowe, 1.7. Etniczność w historii i współcześnie, 1.8. Dylematy kultur w międzycywilizacyjnym świecie, 2. Kultury etniczne i narodowe w Polsce. Sąsiedzi na pograniczach kulturowych, 2.1. My i inny, swoi i obcy, stereotypy i uprzedzenia, 2.2. Ku kulturze pogranicza. Ku człowiekowi pogranicza, 2.3. Charakter pogranicza polsko-białoruskiego, 2.4. Pogranicze białorusko-polskie, 2.5. Mniejszość narodowa i etniczna, 2.6. Funkcjonowanie mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce 2.7. Edukacja szkolna dzieci i młodzieży z mniejszości narodowych i etnicznych, 3. Idee edukacji w warunkach wielokulturowości, 3.1. Współczesne wyzwania i zadania edukacji, 3.2. Edukacja dla sukcesu czy umiejętności znoszenia i pokonywania porażek, 3.3. Edukacja etnocentryczna, akulturacyjna czy asymilacyjna, 3.4. Edukacja regionalna jako podstawa kreowania społeczeństwa wielokulturowego, 3.5. Edukacja kultywująca dziedzictwo kulturowe przodków, 3.6. Edukacja europejska, 3.7. Edukacja globalna - planetarna i globalna, 3.8. Edukacja wielokulturowa, 3.9. Edukacja i komunikacja międzykulturowa, 3.10. Edukacja obywatelska wobec współistnienia w globalnym świecie, 3.11 Edukacja ku wspólnocie, 4. Ku tożsamości międzykulturowej, 4.1. Próba określenia tożsamości, 4.2. Tożsamość społeczna, 4.3. Tożsamość indywidualna - jednostkowa - osobowa, 4.4. Tożsamość kulturowa, 4.5. Koncepcja kreowania tożsamości międzykulturowej, 4.6. Generowanie etosu w procesie kreowania tożsamości międzykulturowej, 4.7. Język - istotny element kreowania tożsamości kulturowej, 4.8. Poszukiwanie tożsamości i ucieczka od tożsamości, Podsumowanie, Zakończenie, Bibliografia, Słownik ważniejszych pojęć, Indeks osób
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dydaktyka kształcenia ogólnego / Franciszek Bereźnicki. - Wyd.2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007. - 493 s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kompetencje pracowników. Oczekiwania edukacyjne pracodawców: Zamiana podejścia do awansowania i rozwoju pracowników i jej wpływ na proces kształcenia studentów; Organizacja i menedżerowie jutra. Implikacje dla procesów kształcenia; Edukacja menedżerów i specjalistów personalnych; Audyt poziomu stresu w środowisku pracy- rola i przygotowanie specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Oczekiwania praktyki wobec kształcenia zzl; Realia i postulaty usprawnień procesu doskonalenia kadr administracji samorządowej; Kompetencje społeczne przedsiębiorców; 2. Jak uczymy zzl. Diagnoza stanu obecnego i oczekiwania uczestników procesu edukacyjnego: Cele kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Analiza programów studiów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w polskich uczeniach publicznych; Zarządzania zasobami ludzkimi w ośrodkach akademickich Lublina; Proces kształcenia- stan obecny a oczekiwania polskich przedsiębiorstw i studentów; Praca licencjacka jako narzędzie transferu wiedzy naukowej do praktyki zzl; 3. Wyzwania edukacyjne wobec zzl. Deklaracja Bolońska a programy studiów w obszarze zzl: Systematyzacja nowej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla celów badawczo- dydaktycznych; Oczekiwania praktyki względem programów nauczania na studiach podyplomowych w zakresie zarządzania kadrami; Z praktyki organizatora studiów podyplomowym. Oczekiwania wobec kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi na podstawie opinii uczestników studiów; Proces Boloński a nauczanie zarządzania zasobami ludzkimi; Wykład Human Resource Managament w kontekście Deklaracji Bolońskiej; Z doświadczeń studentów przyjeżdżających do Łodzi w ramach wymiany studenckiej Socrates/Erasmus- sondaż ankietowy; Studenckie koła naukowe a promocja zarządzania zasobami ludzkimi na polskich uczelniach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 332)
1. Geneza kształcenia zintegrowanego i jej znaczenie dla kształtowania kompetencji uczniów klas początkowych, 2. Biospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla funkcjonowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 3. Model pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w nowoczesnej koncepcji kształcenia, 4. Pedagogiczna interpretacja wybranych koncepcji programowych, 5. Ocena opisowa w edukacji uczniów klas początkowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komplementarność poznania, 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej, 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia, 4. Cele edukacji komplementarnej, 5. Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształtowanie społeczeństwa informacyjnego. 2. Internet a edukacja jutra. 3. (Sub)kultura Internetu. Kultura w Internecie. 4. Ku pedagogii sieci. Internet jako nowe wyzwanie wychowawcze. 5. Technologie i zastosowania Internetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (6 egz.)
Książka
W koszyku
1. U źródeł nauczania- psychologiczne prawidłowości uczenia się: Uczenie się- różnorodność ujęć teoretycznych; 2. Specyfika podejścia poznawczego; Kontrola jako szczególny rodzaj kompetencji; Uczenie się- podstawowe prawidłowości, implikacje dla praktyki; 2. Nauczanie: od teorii do praktyki: Koncepcja nauczania przygotowawczego a idea edukacji całożyciowej; Istota nauczania w ujęcie kognitywistycznym; Od kierowania uczeniem się do kształtowania samoregulacji; Wiedza o rozwoju psychicznym jako fundament (podstawa) nauczania; Wiedza o różnicach indywidualnych w praktyce nauczania; Nauczanie uczenia się, rozwijanie samoregulacji; 3. Uczeń jako podmiot w procesie poznawania: Podstawowe narzędzia poznawcze: strategie poznawcze; Zaawansowane narzędzia poznawcze: strategie metapoznawcze; Indywidualne style uczenia się; Pozapoznawcze uwarunkowania funkcjonowania ucznia; 4. Nauczyciel jako uczący się dorosły: O skuteczności oddziaływań dydaktycznych; Trud stawania się nauczycielem; Nauczyciel- człowiek i profesjonalista; Pomiar efektów uczenia się; 5. Wybrane problemy edukacji XXI wieku: Czasy globalnych przemian: próba analizy psychologicznej; Informacja, wiedza, doświadczenie indywidualne w dobie przemian ogólnoświatowych; Poznawać siebie, rozumieć innych: uniwersalne cele kształcenia; Z zagadnień dialogu edukacyjnego; Problemy edukacji w zapisach wielkich dokumentów oświatowych; O niektórych zadaniach psychologa u początku XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Uczenie się jako czynność: 1. O uczeniu się, kształceniu, wychowaniu i nauczaniu, 2. Poznajmy się blizej: uczniowie i nauczyciele, 3. Jak przebiega uczenie się czynności?, 4. Autentyzm uczenia się. Cz.II Kierowanie uczeniem się: 5. Autorskie programy kształcenia, 6. Trzy etapy planowania dydaktycznego, 7. Kształcenie indywidualne, 8. Kształcenie grupowe. Cz.III Wyniki uczenia się: 9. Sprawdzanie osiągnięć uczniów, 10. Nauczyciel ocenia osiagnięcia uczniów, 11. Uczeń ocenia swoje osiągnięcia, 12. Podnoszenie jakości pracy szkoły
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (19 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka ogólna jako nauka pedagogiczna. 2. Istota i charakterystyka współczesnego procesu kształcenia. 3. Cele kształcenia. 4. Treści kształcenia. 5. Zasady kształcenia. 6. Metody kształcenia. 7. Formy organizacyjne kształcenia. 8. Infrastruktura i środki dydaktyczne. 9. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia. 10. Niepowodzenia szkolne. 11. Uczeń. 12. Nauczyciel we współczesnej edukacji. 13. Główne problemy edukacyjne XX i XXI wieku. 14. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie nowatorskich i alternatywnych koncepcji indywidualnej rehabilitacji oraz społecznej integracji osób niepełnosprawnych - aktualnym wyzwaniem praktyki edukacyjnej; O procesie wyboru metod rehabilitacji; O potrzebie stosowania terapii pedagogicznej w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Elementy struktury diagnozy sytuacyjnej dla celów rehabilitacji; Strategii aktywizujące w diagnozie i terapii dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; Współczesne technologie w służbie kształcenia i wychowania niepełnosprawnych dzieci i młodzieży; Podmiotowy i ekologiczny kontekst procesu rehabilitacji. Implikacje dla praktyki; Kontrowersje wokół przejścia od nauczania indywidualnego do nauczania w zespole klasowym uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym; Indywidualne i integracyjne zajęcia rehabilitacyjne z wykorzystaniem różnych modyfikacji Metody Dobrego Startu; Modyfikacja pracy rewalidacyjnej w ośrodkach leczniczo-wychowawczych w kontekście holistycznej koncepcji promocji zdrowia; Możliwości wykorzystania metod opartych na kontakcie z ciałem w pracy terapeutycznej prowadzonej w domach pomocy społecznej; Psychoemocjonalne wyznaczniki społecznej integracji dzieci przewlekle chorych; Raport o stanie placówek integracyjnych w Polsce w roku szkolnym 1996/97 - dostęp i jakość; Psychospołeczne uwarunkowania nauczania i wychowania integracyjnego; Wczesna rehabilitacja a integracyjne nauczanie a wychowanie; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci upośledzonych umysłowo w procesie kształcenia integracyjnego; Metoda "dwuczłowieka" w rehabilitacji osób głęboko upośledzonych umysłowo; Realizacja specjalnych potrze edukacyjnych dzieci niewidomych i słabowidzących w integracji szkolnej; Działania na rzecz integracji z rówieśnikami dzieci niewidomych w wieku przedszkolnym; Jak pomagać rodzicom dzieci z autyzmem?; Empatia oraz metody psychoaktywne w procesie integracji dzieci niepełnosprawnych w edukacji wczesnoszkolnej; Warsztaty edukacji ekologicznej jako forma integracyjnego nauczania i wychowania; Problemy edukacji i młodzieży niepełnosprawnej w systemie nauczania indywidualnego; O indywidualnych formach pedagogicznego wsparcia i pomocy specjalnej w rehabilitacji i edukacji dziecka z niesprawnością ruchową w szkolnictwie ogólnodostępnym; Perspektywy i ograniczenia nauczania zintegrowanego w pracy z dzieckiem w szkole szpitalnej i sanatoryjnej; Rozwiązania metodyczne stosowane przez nauczycieli w ramach indywidualnego nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci z dysfunkcjami globalnymi; Rewalidacja dzieci z upośledzeniem sprzężonym w środowisku domowym - zadania pedagoga specjalnego; Modele terapii w rodzinach z osobami z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Metoda Felicji Affolter w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Możliwości wykorzystania bajek relaksacyjno-wyobrażeniowych w pracy dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwoju; Nowatorskie rozwiązania metodyczne w rehabilitacji dzieci autystycznych (na przykładzie Wielkiej Brytanii i Ukrainy); Rozwijanie bezpośredniej pamięci wzrokowej u dziecka niesłyszącego z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD); Zastosowanie systemu komunikacji alternatywnej w nauczaniu indywidualnym dziecka z wadą słuchu w świetle założeń surdologii; Organizacja poradnictwa dla rodziców dzieci z wada słuchu; Praca z dzieckiem dyslektycznym w gabinecie arteterapii; Lalki teatralne we wczesnej rewalidacji dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; Mobilna rekreacja muzyczna w realizacji przedmiotu "muzyka" w grupie dzieci niepełnosprawnych; Rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami emocjonalnymi poprzez muzykoterapię; P.M.D. (PAMAD) - izraelski program nauczania specjalnego zintegrowanego z komputerem; LOGOS - założenia metodyczne i realizacja programu komputerowego w rehabilitacji zaburzeń mowy i słuchu; Wykorzystanie metodyki zuchowej w kształtowaniu autonomii; Origami jako technika rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej