Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(43)
Forma i typ
Książki
(43)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(39)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Rosiak Agnieszka
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Gawroński Sławomir
(1)
Geryk Marcin
(1)
Górnikiewicz Jacek Zbigniew
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Jędryczkowski Jacek
(1)
Kaczor Stanisław
(1)
Kałuża Dorota
(1)
Kaźmierczyk Andrzej
(1)
Kogut Wiesława
(1)
Kostera Monika
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowaleskie Jerzy T
(1)
Kozielska Maria
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Mazur Barbara
(1)
Mischke Herzy
(1)
Mitchell Terence
(1)
Morawski Roman Zdzisław (1949- )
(1)
Moroz Henryk
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Musiałkiewicz Robert
(1)
Myers Melissa
(1)
Olszak Celina M
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Perry Rosemary
(1)
Pluta-Olearnik Mirosława
(1)
Prewysz-Kwinto Piotr
(1)
Sajdak Anna
(1)
Siewierska-Chmaj Anna
(1)
Stachowiak-Kudła Monika
(1)
Steinmann Marina
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Urbaniak Bogusława
(1)
Voss Grażyna
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Wyższa Szkoła Humanistyczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(43)
Temat
Nauczanie
(20)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Pedagogika
(12)
Szkoły wyższe
(6)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele
(3)
Studenci
(3)
Dziennikarstwo
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Komputery
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zarządzanie
(2)
Asertywność
(1)
Behawioryzm
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Deklaracja bolońska (1999)
(1)
Demografia
(1)
Doktorat
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dziennikarze
(1)
Emancypacja
(1)
Emigracja
(1)
Empatia
(1)
Finanse
(1)
Humanizm (prąd)
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Internet -- stosowanie -- nauczanie -- Polska
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Język angielski
(1)
Kadry
(1)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(1)
Konstruktywizm (filozofia)
(1)
Konto -- podręcznik akademicki
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne -- kraje Unii Europejskiej
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(1)
Nauczanie -- efektywność -- szkoły wyższe -- kraje Unii Europejskiej
(1)
Nauczanie na odległość -- szkoły wyższe -- Polska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauki społeczne
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polityka ludnościowa
(1)
Polska
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Programy nauczania
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo wyższe -- finanse -- Wielka Brytania
(1)
Teoria krytyczna
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się
(1)
Wartość
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
43 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Główne tendencje edukacji dla społeczeństwa wiedzy: W poszukiwaniu modelu edukacji dla społeczeństwa wiedzy; W stronę uczącego się nauczyciela, szkoły, społeczeństwa; Uniwersytet w europejskim obszarze szkolnictwa wyższego; Konieczność zmiany struktury kształcenia w warunkach transformacji informatycznej; Edukacja zawodowa wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy; Nowe media dydaktyczne sprzymierzeńcem w walce z niepowodzeniami edukacyjnymi; E-włączenie osób z niepełnosprawnością do społeczeństwa informacyjnego; Intelektualne dorastanie nakazem cywilizacji wiedzy; 2. Perspektywy rozwoju kształcenia akademickiego: Technologiczne wspomaganie procesu kształcenia w szkole wyższej w społeczeństwie wiedzy; Kształcenie wirtualne w uniwersytecie; Wykorzystanie mediów mediów szkole wyższej; Podręcznik multimedialny w społeczeństwie wiedzy; Edukacja matematyczna w społeczeństwie wiedzy; Kształtowanie zdolności myślenia systemowego podczas studiów wyższych; Ocenianie wyników w uczeniu się wspomaganym komputerowo; Od informacji do kompetencji informacyjnych ucznia i nauczyciela; Technologia informacyjna jako element kształcenia zawodowego nauczycieli; Kompetencje nauczyciela dla edukacji przyszłości- doskonalenie zawodowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Projektowanie programów studiów- potrzeby i profile; 2. Jakość i problemy zapewnienia jakości; 3. Planowanie programu studiów zintegrowanego z mobilnością; 4. Efekty kształcenia; 5. Definicja modułów; 6. Opracowywanie podstaw programowych- podejście praktyczne; 7. Wdrażanie programów studiów zintegrowanych z mobilnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Teoretyczne podstawy asertywności: 1. Ogólna charakterystyka asertywności, 2. Asertywność w wybrnaych podejściach teoretycznych, 3. Asertywność w praktyce pedagogicznej. Cz.II Trening asertywności: 4. Trening asertywności i jego skuteczność, 5. Rozwijanie asertywności u studentów pedagogiki. Cz.III Ewaluacja: 6. Strategia badań własnych, 7. Wyniki badań nad skutecznością rozwijania asertywności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Kluczowe zagadnienia dotyczące procesu uznania efektów kształcenia: 1.1. Istota i zakres zrównania wiedzy, umiejętności i kompetencji zdobytych w ramach edukacji nieformalnej i pozaformalnej; 1.2. Identyfikacja problemów związanych z uznawalnością efektów kształcenia w uczelniach wyższych; 1.3. Uznawalność efektów uczenia się w polityce instytucji Unii Europejskiej; 1.4. Doświadczenia wybranych krajów w procesie wdrażania uznawalności efektów kształcenia; 1.5. Wymagania względem studenta – deskryptory wiedzy i umiejętności. Rozdział 2 Potrzeba i możliwość wdrożenia uznawalności efektów kształcenia w Polsce – wyniki badań empirycznych: 2.1. Wyniki badania przeprowadzonego wśród studentów kierunku zarządzanie; 2.2. Wyniki badania przeprowadzonego wśród kandydatów na studia; 2.3. Wyniki badania przeprowadzonego wśród pracodawców. Rozdział 3 Przebieg działań związanych z realizacją projektu: 3.1. Zadanie I – pogłębiona diagnoza; 3.2. Zadanie II – opracowanie wstępnej wersji produktu finalnego; 3.3. Zadanie III – testowanie produktu; 3.4. Zadanie IV i V – analiza rzeczywistych efektów testowania produktu (modelu) oraz opracowanie ostatecznej wersji produktu (modelu); 3.5. Zadanie VI – upowszechnianie modelu. Rozdział 4 Aspekty prawne uznawalności efektów kształcenia: 4.1. Uwagi ogólne; 4.2. Zalecenia Rady w sprawie walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego; 4.3. Charakter prawny zaleceń Rady dotyczących uznawalności; 4.4. Uwagi ogólne. Rozdział 5 Model uznania efektów kształcenia pozaformalnego i nieformalnego w szkolnictwie wyższym: 5.1. Model prawny uznawalności efektów kształcenia; 5.2. Model organizacyjny uznawalności efektów kształcenia; 5.3. Model narzędziowy uznawalności efektów kształcenia. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wyniki badań nad ośrodkami edukacji menedżerskiej w Polsce: Raport z badań. 2. Komentarze i refleksje: Tendencje rozwojowe edukacji menedżerskie w Polsce. Zadania i kierunki pomocy; Rozwój szkół biznesu w Polsce - próba oceny; Edukacja menedżerska a kształt przyszłej gospodarki; Akademicka edukacja menedżerska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informacja demograficzna jako problem dydaktyczny; 2. Podstawowa wiedza demograficzna maturzystów; 3. Świadomość demograficzna studentów niepublicznych szkół wyższych; 4. Kształcenie demografów w dwustopniowym systemie studiów w Akademii Ekonomicznej w Krakowie; 5. Demografia na kierunkach ekonomicznych szkół wyższych- po co?; 6. Demografia jako przedmiot w szkołach wyższych (na przykładzie badań nauczycieli akademickich i studentów); 7. Demografia jako przedmiot nauczania w opinii studentów socjologii UMCS; 8. Wiedza demograficzna w nauczaniu gerontologii społecznej; 9. Materiały pomocnicze w nauczaniu Demografii; 10. Demograficzne zasoby internetowe; 11. Czynnik demograficzny szansą rozwoju obszarów wiejskich; 12. Konsekwencje zmian demograficznych dla zaspakajania potrzeb zdrowotnych populacji; 13. Przestrzenne zróżnicowanie urodzeń na Pomorzu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kompetencje pracowników. Oczekiwania edukacyjne pracodawców: Zamiana podejścia do awansowania i rozwoju pracowników i jej wpływ na proces kształcenia studentów; Organizacja i menedżerowie jutra. Implikacje dla procesów kształcenia; Edukacja menedżerów i specjalistów personalnych; Audyt poziomu stresu w środowisku pracy- rola i przygotowanie specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Oczekiwania praktyki wobec kształcenia zzl; Realia i postulaty usprawnień procesu doskonalenia kadr administracji samorządowej; Kompetencje społeczne przedsiębiorców; 2. Jak uczymy zzl. Diagnoza stanu obecnego i oczekiwania uczestników procesu edukacyjnego: Cele kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Analiza programów studiów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w polskich uczeniach publicznych; Zarządzania zasobami ludzkimi w ośrodkach akademickich Lublina; Proces kształcenia- stan obecny a oczekiwania polskich przedsiębiorstw i studentów; Praca licencjacka jako narzędzie transferu wiedzy naukowej do praktyki zzl; 3. Wyzwania edukacyjne wobec zzl. Deklaracja Bolońska a programy studiów w obszarze zzl: Systematyzacja nowej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla celów badawczo- dydaktycznych; Oczekiwania praktyki względem programów nauczania na studiach podyplomowych w zakresie zarządzania kadrami; Z praktyki organizatora studiów podyplomowym. Oczekiwania wobec kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi na podstawie opinii uczestników studiów; Proces Boloński a nauczanie zarządzania zasobami ludzkimi; Wykład Human Resource Managament w kontekście Deklaracji Bolońskiej; Z doświadczeń studentów przyjeżdżających do Łodzi w ramach wymiany studenckiej Socrates/Erasmus- sondaż ankietowy; Studenckie koła naukowe a promocja zarządzania zasobami ludzkimi na polskich uczelniach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Polityka edukacyjna jutra: Wyzwania i zadania polskiej edukacji w latach 2012-2025; Kultura polityczna ludności determinantą modernizacji pragmatyki sytemu edukacyjnego; Kompetencje społeczne, kulturowe i emocjonalne w Krajowych Ramach Kwalifikacji- istota i efekty kształcenia; Edukacja formalna i nieformalna- pomiędzy symetrią a dominacją; 2. Jakość kształcenia w szkole wyższej: Ku poprawie jakości uniwersyteckiej edukacji; Aksjologiczne aspekty poprawy jakości studiów pedagogicznych; Kompetencje dydaktyczne nauczycieli akademickich a jakość kształcenia w perspektywie KRK; Aktywność i samodzielność studentów w ocenie uczestników procesu kształcenia- wyniki badań; 3. Jakość kształcenia i związane z nią przeszkody: Uczeń zdolny w aspekcie kapitału indywidualnego i społecznego; Uniwersytet dziecięcy w rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego; Uczeń zdolny a szkolne i pozaszkolne przestrzenie edukacyjne; Batalia o poprawę jakości kształcenia; 4. Kreatywność i estetyka w edukacji jutra: Wychowanie do piekna- niedoceniony (zapomniany) obszar szkolnej edukacji; Kreatywność jako istotna kategoria aksjologiczna we współczesnej edukacji; Edukacja kreatywna jako wyzwanie dla współczesnej polskiej koncepcji edukacji; Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju; 5. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Odpowiedzialność i podmiotowość w procesie edukacyjnym współczesnej młodzieży- implikacje zmian kulturowych; Aktywność samowychowawcza kandydatów do zawodu nauczyciela; Fenomen zainteresowań studentów pedagogiki studiowaniem oraz przyszłą pracą zawodową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / pod red. Marian Duczmal ; Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu)
1. Standardy kształcenia zawodowego w polskim systemie szkolnictwa wyższego, 2. Funkcje i kompetencje zawodowe nauczycieli wobec zadań edukacji, 3. Człowieczeństwo najwyższą wartością - uniwersalnie pożądaną, 4. Posłannictwo społeczności akademickiej, 5. Refleksje na temat pracy jako działalności doskonalącej człowieka, 6. Problem "progu dydaktycznego" pomiędzy szkołą średnią i wyższą oraz możliwości jego niwelowania przez nauczycieli akademickich, 7. Motywy kształcenia się osób dorosłych studiujących w trybie niestacjonarnym, 8. Byc czy mieć - próba nowego spojrzenia na psychologiczne aspekty kształcenia się ludzi dorosłych, 9. Wiedza psychologiczna w procesie edukacji akademickiej, 10. Obraz uczelni niepublicznych w wybranej prasie ogólnopolskiej, 11. materialne, organizacyjne i osobowe aspekty misji szkoły wyższej, 12. Szanse edukacyjne młodzieży w niepublicznych szkołach wyższych, 13. Efektywność ksztalcenia młodziezy akademickiej, 14. Technologia informacyjna w edukacji studentów pedagogiki Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji, 15. warsztaty aktywizującą formą pracy ze studentami, 16. Warsztaty jako alternatywna forma nauczania studentów kierunków pedagogicznych, 17. Rola biblioteki w procesie dydaktycznym i badawczym uczelni wyższej, 18. Autoreklama a oferta pracy w zawodzie pedagoga, 19. Kształcenie studentów na specjalności pedagogika resocjalizacyjna w świetle procesu bolońskiego, 20. Przygotowanie nauczycieli do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, 21. Kształtowanie sie modelu edukacji pracowników socjalnych na poziomie akademickim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Geneza i ewolucja modeli zapewnienia jakości w szkolnictwie wyższym; 2. Wownetrzny system zapewniania jakości kształcenia- przez zapewnienia do zarządzania jakościa w szkole wyższej; 3. Sprawność jako kryterium oceny sytemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej; 4. Ocena sprawności systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej- modele, metody i techniki oceny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Zawiera: Część I. Koncepcje i codzienna rzeczywistość uniwersytetu: 1. Autonomia w kolorze sepii w inkrustowanej ramie KRK. O procedurach i treściach zmiany w edukacji akademickiej: 1.2. O autonomii i reformowaniu edukacji akademickiej; 1.3. Proces boloński – ile nadziei na autonomię, a ile ułudy i gorsetu biurokracji; 1.4. Kompetencje społeczne w strukturze efektów kształcenia. 2. Urządzanie uniwersytetu: 2.2. Władza – urządzanie – liberalizm; 2.3. Urządzenia władzy i urządzenie edukacyjne; 2.4. Charakterystyka urządzenia edukacyjnego; 2.5. Uniwersytet jako element urządzenia edukacyjnego; 2.6. Uniwersytet jako proces komunikacji urządzeń. 3. Neoliberalna restrukturyzacja fabryki edukacyjnej: 3.2. Byt rzucony w post-coś; 3.3. Fordyzm i neoliberalizm; 3.4. Uniwersytet jako homo sacri?; 3.5. Grodzenie wiedzy; 3.6. Pedagogika długu; 3.7. Neoliberalna restrukturyzacja; 3.8. Podwspólność i terroryzm. 4. Osiąganie konsensusu interesariuszy edukacji akademickiej. O społecznej misji uniwersytetu: 4.2. Państwo jako główny gracz; 4.3. Rynek pracy wobec rynku usług edukacyjnych; 4.4. Projekcje wyobrażeń u ludzi uniwersytetu. 5. Uniwersytet – przedsiębiorstwo produkcyjno-usługowe, student-klient supermarketu? Czyli szkolnictwo wyższe w procesie zmian: 5.2. Uniwersytet na rynku i wobec rynku ; 5.3. Uniwersytet jako przedsiębiorstwo; 5.4. Typologia Klientów uniwersytetu jako supermarketu. 6. Od Deklaracji bolońskiej do monitoringu losów absolwentów uczelni wyższych. Wyzwania i zagrożenia dla edukacji oraz rynku pracy: 6.2. Od Deklaracji bolońskiej do monitoringu losu absolwentów; 6.3. Gra edukacyjna. Część II. Studenci: podmiot czy nieznośna ciężkość uniwersytetu? 7. Studia doktoranckie: kształcenie elit społeczeństwa wiedzy czy moratorium? 7.2. Badania doktorantów 2011; 7.3. Elitarność studiów doktorancki; 7.4. Elitarność studiów doktoranckich w opiniach ich uczestników. 8. Problemy młodej polskiej nauki według członków kół naukowych: 8.2. Wewnętrzne problemy kół naukowych; 8.3. Zewnętrzne problemy kół naukowych; 8.4. Kompetencje akademickie; 8.5. Kompetencje pozaakademickie; 8.6. Różnice między działalnością w kole naukowym a zwykłymi studiami. 9. Grupy studenckie – czy i jaka wspólnota? 9.2. Jaka grupa? Prezentacja wyników; 9.3. Jaka wspólnota? Próba podsumowania. 10. Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej – fragment raportu z badań z komentarzem: 10.2. Czym jest syndrom konsumpcyjny i jak można go badać?; 10.3. Orientacje konsumpcyjne, czyli co i w jakim stopniu konsumują studenci?; 10.4. Orientacja konsumpcyjna studentów a uniwersytet; 10.5. Czy uniwersytet sprzyja przekształceniu studenta w konsumenta? 11. Pokolenie Obok? Jak to jest z zaangażowaniem obywatelskim studentów: 11.2. Pokolenie ACTAwistów? 11.3. Student – obywatel zaangażowany? 11.4. Wspólnota 2.0; 11.5. W stronę demokracji deliberatywnej czy jednak Obok? 12. Młodzież akademicka. Aktualność Bourdieu’owskiej dystynkcji: 12.2. Dystynkcja inteligencji; 12.3. Młodzież akademicka – nowa inteligencja?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Mediów / red. nacz. Marek Furmanek)
1. Nowe media w procesie uczenia się, 2. Media i mulimedia w procesie uczenia się, 3. Koncentracja i utrzymanie uwagi w procesie uczenia się z zastosowaniem prezentacji multimedialnych, 4. Metodologia badań, 5. Model prezentacji multimedialnej zastosowany w eksperymencie, 6. Analiza wyników badań i wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola psychologii w kształceniu kierunkowym nauczycieli nauczania początkowego; Metodyczno-praktyczne kształcenia studentów - istotną płaszczyzną przygotowania zawodowego przyszłych nauczycieli klas I-III; Orientacja funkcjonowania w kształceniu pedagogicznym nauczania początkowego do stymulacji języka mówionego; Rola metodyki nauczania początkowego w przygotowaniu praktycznym studentów; Nauka o literaturze w programie studiów: pedagogika wczesnoszkolna; Głosowa interpretacja utworu literackiego jako główne zadanie przedmiotu "kultura żywego słowa"; Wiedza fonetyczna jako jeden z elementów przygotowania nauczyciela do pracy logoterapeutycznej; Kształcenie nauczycieli szczebla początkowego w zakresie matematyki; Przyczyny niepowodzeń dydaktycznych w zakresie nauczania przedmiotu "muzyka" w kl. I-III szkoły podstawowej a kształcenie muzyczne studentów kierunku: pedagogika wczesnoszkolna; Cele i zadania przedmiotu "kultura fizyczna z metodyką" w kierunkowym kształceniu nauczycieli nauczania początkowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Kształcenie specjalistyczne dziennikarzy: 1. Specjalizacja jako standard profesjonalizmu w kształceniu dziennikarzy. Analiza na przykładzie dziennikarstwa sportowego; 2. Dziennikarstwo specjalistyczne czy multimedialne- kilka uwag na temat współczesnego kształcenia dziennikarzy; 3. Poszukiwanie złotego środka pomiędzy kreacją a warsztatem graficznym w nauczaniu projektowania graficznego na potrzeby mediów; 4. Metoda kształcenia na uczelniach artystycznych i możliwości jej zastosowania w procesie kształcenia dziennikarzy w zakresie fotografii; 5. Kształcenie grafików komputerowych na kierunkach dziennikarstwo i komunikacja społeczna; 6. Kształcenie dziennikarzy muzycznych w Polsce; II. Metodyka i treści kształcenia: 1. Mentoring- inspiracja, motywacja. Praktyczne aspekty kształcenia dziennikarzy- o niezbędnych kompetencjach i mapie kontekstów; 2. Filozofia jako przedmiot wykładowy na kierunkach dziennikarskich; 3. O nauczaniu prawa studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej; 4. Edukacja prawna dziennikarzy; 5. Błędy językowo-stylistyczne w pisemnych wypowiedziach studentów dziennikarstwa Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie; III. Studenci dziennikarstwa a wyzwania rynku pracy: 1. Różnorodne formy zatrudnienia dziennikarza; 2. Studenci i absolwenci dziennikarstwa WSIIZ w Rzeszowie wobec wyzwań rynku pracy; 3. System kształcenia dziennikarzy a media regionalne. Absolwent studiów dziennikarskich na rynku pracy; 4. Między dziennikarstwem a reklamą; IV. Kształcenie dziennikarzy- doświadczenia jednostek akademickich: 1. Od teologii środków masowego przekazu do dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Studia dziennikarskie na UKSW w Warszawie- historia i teraźniejszość; 2. Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie Łódzkim (komunikat); 3. Specyfika edukacji dziennikarskiej w programie, doświadczeniu i praktyce Warszawskiej Wższej Szkoły Humanistycznej im. Bolesława Prusa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Standardy kształcenia nauczycieli - pół wieku doświadczeń w Polsce; Standardy edukacji nauczycielskiej w kontekście reformy oświatowej; Przemiany doktryn kształcenia nauczycieli; Nauczyciel (wciąż, ale inaczej?) refleksyjny; Nauczyciele i ich edukacja na przełomie XX i XXI wieku - ewolucja czy rewolucja? Modele kształcenia nauczycieli a współczesne potrzeby edukacji i rynku pracy; Problemy teorii i praktyki zawodu nauczycieliskiego - pedeutologiczna "kwadratura koła"; Przemiany ustrojowe a etyka i powinności nauczycieli; Dylematy aksjologii i telogii społecznej (i edukacyjnej) a kompetencje zawodowe nauczycieli; Marzernia o wyzwolonym nauczycielu. O emancypacji i odpowiedzialności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. An introduction to human rights: Introduction; Using his manual; Human rights; International and regional human rights institutions and documents; Rights and obligations; 2. Approaches to human rights education with activities about: Introducing the concept of human rights; The right to life; Pluralism and tolerance; Equality and non-discrimination; The rights of the child; 3. Appendices: Glossary of terms; Human rights organizations; Human rights documents
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 811.111 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Miejsce informatyki w rozwoju społeczeństwa informacyjnego: Trandy i kierunki zmian w obszarze europejskiego szkolnictwa wyższego; Portale dydaktyczne w polsko-japońskiej szkole technik komputerowych; Systemy komputerowe wspomagające procesy dydaktyczne; Pracownia projektowa w nauczaniu informatyki w zakresie techniki cyfrowej; 2. Problemy nauczania na kierunku informatyka w dobie społeczeństwa informacyjnego: Droga do "świadomego społeczeństwa informacyjnego"; Doświadczenia i zalecenia metodologiczne z zakresu nauczania języków programowania komputerów; Przygotowanie administracji publicznej i samorządowej do funkcjonowania w warunkach społeczeństwa informacyjnego; Nauczanie systemów zarządzania jakością zgodnych z międzynarodowymi standardami na kierunku informatyka wyższych uczelni; Wybrane problemy projektowania systemów informatycznych. Projektowanie procesów; 3. Narzędzia i technologie wspomagające nauczanie na kierunku informatyka: Internetowy system testowania wiedzy jako element portalu uczelnianego; Program PSPICE w nauczaniu elektroniki; Wybrane zagadnienia dotyczące języków i narzędzi programowania oraz ich nauczania; Analiza funkcjonalna witryn internetowych niepublicznych uczelni wyższych o kierunkach informatyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Instytucja studiów zdalnych na świecie 2. Instytucje amerykańskich studiów na odległość 3. Ranga szkół prowadzących studia zdalne w USA - wśród innych uczelni amerykańskich 4. Zewnętrzne wyróżniki szkół prowadzących w USA studia zdalne 5. Wewnętrzne właściwości szkół prowadzących w USA studia zdalne 6. Wybrane cechy 140 szkół stosujących trybDE - wzajemne zwiazki 7. Sprawdzone szkoły oferujące studia w USA - do realizacji na dystans z Polski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej