Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(20)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(28)
Autor
Bereźnicki Franciszek
(3)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brown H. Douglas
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Goddard Robert. J
(1)
Hyla Marek
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Kaja Barbara
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Koppett Kat
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Miodunka Władysław T
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Polańska Aurelia
(1)
Roszak Stanisław (1966- )
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Starr Julie
(1)
Surma Barbara
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szulc-Kurpaska Małgorzata
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Vityuk Alexander
(1)
Warchoł Krzysztof
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Zhaldak Mirosław
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(33)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(34)
Temat
Nauczanie
(12)
Kształcenie
(8)
Metody nauczania
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Informatyka
(2)
Internet
(2)
Język angielski
(2)
Języki
(2)
Metodologia
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele
(2)
Oceny szkolne
(2)
Pedagogika
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zarządzanie
(2)
Analiza danych jakościowych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Internet -- stosowanie -- nauczanie -- podręcznik akademicki
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Komputery
(1)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Matematyka
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody badawcze
(1)
Multimedia
(1)
Multimedia -- stosowanie -- nauczanie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauki społeczne
(1)
Netnografia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Obserwacja nieuczestnicząca
(1)
Obserwacja uczestnicząca
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Postawy
(1)
Praca umysłowa
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Shadowing (metoda nauczania)
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Teoria
(1)
Uczniowie
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Zachowanie
(1)
Zawód
(1)
Zogniskowany wywiad grupowy
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Podręczniki szkolne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
34 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dydaktyka kształcenia ogólnego / Franciszek Bereźnicki. - Wyd.2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007. - 493 s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Syntetyczny zarys historii dydaktyki; 2. Systemy dydaktyczne; 3. Podstawowe pojęcia dydaktyczne; 5. Metody badań dydaktycznych; 6. Dydaktyka a pozostałe nauki o wychowaniu; 7. Cele kształcenia; 8. Treść kształcenia; 9. Proces kształcenia; 10. Zasady nauczania; 11. Metody nauczania; 12. Organizacyjne formy nauczania; 13. Środki dydaktyczne; 14. Planowanie pracy dydaktycznej; 15. Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli; 16. Co dalej z polskim systemem edukacji i dydaktyką?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Pojęcie i przedmiot dydaktyki; 1. Dydaktyka jako nauka, 2. Podstawowe pojęcia, 3. Metody badań. Cz. II Proces kształcenia; 4. Cele kształcenia, 5. Nowożytne systemy kształcenia, 6. Zasady i reguły nauczania, 7. Formy organizacyjne nauczania, 9. Środki kształcenia. Cz. III Składniki procesu kształcenia; 10. Uczeń, 11. Nauczyciel, 12. Treść kształcenia, 13. Szkoła. Cz. IV Dydaktyczne problemy współczesności: 14. Niepowodzenia szkolne, 15. Dydaktyczne aspekty równości szans dydaktycznych, 16. Próba dydaktycznego bilansu XX wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej, 2. Ogólna problematyka celów i doboru treści kształcenia, 3. Struktura procesu nauczania, 4. Zasady nauczania i ich rola w realizacji procesu nauczania, 5. Metody i formy nauczania, 6. Organizacja pracy szkolej, 7. Planowanie pracy dydaktycznej, 8. Niepowodzenia szkolne, 9. Struktura dydaktyki szkoły wyższej i jej zadania jako nauki, 10. Osobowość nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego / pod red. Władysław T. Miodunka ; Katedra Języka Polskiego Jako Obcego Uniwersytetu Jagiellońskiego ; 7)
1. Studia przypadków wielo- i dwujęzyczności: Pomiędzy językami hiszpańskim, francuskim, angielskim i polskim. Psychologiczne aspekty wielojęzyczności; Bilingwizm w sytuacji komunikacyjnej wyrażania emocji. Studium przypadków dwujęzyczności polsko-włoskiej; 2. Badania motywacji cudzoziemców uczących się języka polskiego: Motywacja studentów uczących się języka polskiego jako obcego na kursach semestralnych; 3. Teoria leksykultury Roberta Galissona a nauczania języka polskiego obcego: perspektywa kulturoznawcza nauczania kodu: teoria leksykultury Roberta Galissona; Leksykultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego; Frazeologia w nauczaniu języka polskiego jako obcego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształcenie ogólne i samokształcenie; 2. Cele kształcenia ogólnego a wartości; 3. Treści kształcenia ogólnego; 4. Realizacja procesu kształcenia; 5. Proces kształcenia wielostronnego; 6. Zasady kształcenia ogólnego; 7. Metody kształcenia ogólnego; 7. Organizacyjne formy kształcenia ogólnego; 9. Środki kształcenia ogólnego; 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej; 11. Sprawdzanie i pomiar w procesie kształcenia ogólnego; 12. Ocenianie w procesie kształcenia; 13. Kształcenie uczniów zdolnych i opóźnionych w nauce w szkole ogólnokształcącej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwagi krytyczne 2. Rys historyczny 3. Metoda Case Dei Bambini 4. Jak nauczycielka powinna odbywać lekcję?5. Tryb życia w Case dei Bambini 6. Ćwiczenie mięśni 7. Przyroda w wychowaniu 8. Roboty ręczne 9. Kształcenie zmysłów. 10. Przyrządy do kształcenia zmysłów 9. Wykształcenie umysłowe 12. Nauka czytania i pisania 13. Początki arytmetyki 14. Wnioski i wrażenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co ważne, co niezbędne, 2. Otaczający świat, 3. Drabina, 4. Dla mnie, dla innych, 5. Cele i środki, 6. Słowa i czyny, 7. Lista ulubionych rzeczy, 8. Labirynt, 9. Ja-inni, 10. Poznanie własnych możliwości, 11. Życie, 12. Wartość i sens życia, 13. Tajemniczy dokument, 14. Pustynia, 15. Solidarność, 16. Czas, 17. Ja i moja rodzina, 18. Pieniądz, 19. Jak karać sprawiedliwie, 20. Odkrycie pasji, 21. Jak sprawiedliwie dzielić, 22. Praca, 23. Wartości i przestrzeń życiowa, 24. Władza, 25. Odpowiedzialność we współdziałaniu, 26. Jesteśmy do siebie podobni, 27. Przyjaźń, 28. Wiedza, 29. Godność, 30. Prawa, lewa, centrum, 31. Dawanie, 32. Branie, 33. Dzień - noc, 34. Postępowanie "wzwyż", 35. Jaki jestem, co czuję, jak myślę i oceniam, 36. Autobiografia, 37. Tożsamość, 38. Nakaz-wybór, 39. Miłość, 40. Odpowiedzialność, 41. Wolność, 42. Przebaczenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka ogólna jako nauka pedagogiczna. 2. Istota i charakterystyka współczesnego procesu kształcenia. 3. Cele kształcenia. 4. Treści kształcenia. 5. Zasady kształcenia. 6. Metody kształcenia. 7. Formy organizacyjne kształcenia. 8. Infrastruktura i środki dydaktyczne. 9. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia. 10. Niepowodzenia szkolne. 11. Uczeń. 12. Nauczyciel we współczesnej edukacji. 13. Główne problemy edukacyjne XX i XXI wieku. 14. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komplementarność poznania, 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej, 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia, 4. Cele edukacji komplementarnej, 5. Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Language, Learning, and Teaching, 2. First Language Acquisition, 3. Age and Acquisition, 4. Human Learning, 5. Styles and Strategies, 6. Personality Factors, 7. Sociocultural Factors, 8. Communicative Competence, 9. Cross-Linguistic Influence and learner Language, 10. Toward a Theory od Second language Acquisition
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
1. Zasady: Przegląd; Zaufanie; Spontaniczność; Przyjmowanie propozycji; Słuchanie i świadomość; Opowiadanie; Komunikacja niewerbalna; 2. Ćwiczenia: Brzmiący krąg; Eliminacja; Emocjonalne zebranie; Fotografie i matematyka; Głupie pytania; Historia mojego imienia; Informacje; Jednostronny dialog; Karciany status; Konferencja prasowa w tajemniczym języku; Krąg pomysłów; Liczenie grupowe; Mówienie inosono; Nasiona opowiadania; Nie udało mi się; Niewidzialne piłki; Odbijanie piłki; Odpadasz; Opowiadanie z dyrygentem; Opowiadanie z wizją; Opowiadanie ze szkieletem; Poezja obrazu; Pokaz statusu; Pokaz się; Prawda czy zmyślenie; Przekazywane klaśnięcia; Przekazywanie historyjek; Przekazywanie statusu; Przełączana mowa; Rozgrzewka; Rysowanie parami; Rzucanie piłka; Schematy słów; Słowna musztra; Słowo po słowie; Snucie wizji; Spacer z zamkniętymi oczami; Splot opowiadań; Spontaniczny marketing; Strefa bezpieczeństwa; Test spostrzegawczości; Tworzenie postaci; Ubarwić- kontynuować; Wręczanie prezentów; Wywiad z ekspertem; Zgódź się; Zmiany statusu; Zwierciadło klasyczne; Zwierciadło w kręgu; Dodatek: Wątki improwizacyjne w ćwiczeniach; Cele szkoleniowe ćwiczeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
1. Wprowadzenie do e-learningu, 2. Technologia, 3. Oprogramowanie - systemy e-learningu, 4. Treść szkoleniowa, 5. Usługi procesu e-learningu, 6. Inwestowanie w e-learning
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Coaching oparty na współpracy, 3. Zasady coachingu, 4. Proces i struktura coachingu, 5. Podstawowe umiejętności potrzebne do prowadzenia coachingu, 6. Bariery
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie nowatorskich i alternatywnych koncepcji indywidualnej rehabilitacji oraz społecznej integracji osób niepełnosprawnych - aktualnym wyzwaniem praktyki edukacyjnej; O procesie wyboru metod rehabilitacji; O potrzebie stosowania terapii pedagogicznej w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Elementy struktury diagnozy sytuacyjnej dla celów rehabilitacji; Strategii aktywizujące w diagnozie i terapii dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; Współczesne technologie w służbie kształcenia i wychowania niepełnosprawnych dzieci i młodzieży; Podmiotowy i ekologiczny kontekst procesu rehabilitacji. Implikacje dla praktyki; Kontrowersje wokół przejścia od nauczania indywidualnego do nauczania w zespole klasowym uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym; Indywidualne i integracyjne zajęcia rehabilitacyjne z wykorzystaniem różnych modyfikacji Metody Dobrego Startu; Modyfikacja pracy rewalidacyjnej w ośrodkach leczniczo-wychowawczych w kontekście holistycznej koncepcji promocji zdrowia; Możliwości wykorzystania metod opartych na kontakcie z ciałem w pracy terapeutycznej prowadzonej w domach pomocy społecznej; Psychoemocjonalne wyznaczniki społecznej integracji dzieci przewlekle chorych; Raport o stanie placówek integracyjnych w Polsce w roku szkolnym 1996/97 - dostęp i jakość; Psychospołeczne uwarunkowania nauczania i wychowania integracyjnego; Wczesna rehabilitacja a integracyjne nauczanie a wychowanie; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci upośledzonych umysłowo w procesie kształcenia integracyjnego; Metoda "dwuczłowieka" w rehabilitacji osób głęboko upośledzonych umysłowo; Realizacja specjalnych potrze edukacyjnych dzieci niewidomych i słabowidzących w integracji szkolnej; Działania na rzecz integracji z rówieśnikami dzieci niewidomych w wieku przedszkolnym; Jak pomagać rodzicom dzieci z autyzmem?; Empatia oraz metody psychoaktywne w procesie integracji dzieci niepełnosprawnych w edukacji wczesnoszkolnej; Warsztaty edukacji ekologicznej jako forma integracyjnego nauczania i wychowania; Problemy edukacji i młodzieży niepełnosprawnej w systemie nauczania indywidualnego; O indywidualnych formach pedagogicznego wsparcia i pomocy specjalnej w rehabilitacji i edukacji dziecka z niesprawnością ruchową w szkolnictwie ogólnodostępnym; Perspektywy i ograniczenia nauczania zintegrowanego w pracy z dzieckiem w szkole szpitalnej i sanatoryjnej; Rozwiązania metodyczne stosowane przez nauczycieli w ramach indywidualnego nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci z dysfunkcjami globalnymi; Rewalidacja dzieci z upośledzeniem sprzężonym w środowisku domowym - zadania pedagoga specjalnego; Modele terapii w rodzinach z osobami z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Metoda Felicji Affolter w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Możliwości wykorzystania bajek relaksacyjno-wyobrażeniowych w pracy dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwoju; Nowatorskie rozwiązania metodyczne w rehabilitacji dzieci autystycznych (na przykładzie Wielkiej Brytanii i Ukrainy); Rozwijanie bezpośredniej pamięci wzrokowej u dziecka niesłyszącego z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD); Zastosowanie systemu komunikacji alternatywnej w nauczaniu indywidualnym dziecka z wadą słuchu w świetle założeń surdologii; Organizacja poradnictwa dla rodziców dzieci z wada słuchu; Praca z dzieckiem dyslektycznym w gabinecie arteterapii; Lalki teatralne we wczesnej rewalidacji dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; Mobilna rekreacja muzyczna w realizacji przedmiotu "muzyka" w grupie dzieci niepełnosprawnych; Rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami emocjonalnymi poprzez muzykoterapię; P.M.D. (PAMAD) - izraelski program nauczania specjalnego zintegrowanego z komputerem; LOGOS - założenia metodyczne i realizacja programu komputerowego w rehabilitacji zaburzeń mowy i słuchu; Wykorzystanie metodyki zuchowej w kształtowaniu autonomii; Origami jako technika rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jak czynić studia drogą do pracy zawodowej. 2.Praca nad kwalifikacjami. 3.Uczelnia warsztatem twórczej pracy. 4.Praca nad osobowością. 5.Wiedza produktem stu diów. 6.Kształtowanie umiejętności zawodowych. 7.Zasa dy, cele i pomysły studentów na dobre studiowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: The Environment and Scope of EIB: 1. EFL, ESP and EIB - 1; 2. EFL, ESP and EIB - 2; 3. The EIB Environment; 4. The Intercultural Scope - 1; 5. The Intercultural Scope - 2; 6. Culture and the Classroom - 1; 7. Culture and the Classroom - 2; 8. Management of Programmes; 9. Marketing the EIB Product; 10. Language, Communication and Culture. Needs, Materials and Course Design: 1. Course Design - 1; Course Design - 2 Needs Analysis; 3. Course Design - 3 Putting it all together; 4. Materials for EIB. Methodology and Classroom Practice: 1. What is Appropriate Methodology; 2. Method, Postmethod of Pragmatism; 3. Teaching by Principles; 4. Balancing Techniques and Teacher Roles; 5. Lesson Planning; 6. Using Simulations and Case Studies; 7. Business Communication Skills; 8. Teaching One-to-One; 9. Learning and Learning Styles; 10. Evaluation and Assessment. Language, Communication and Culture: 1. Language Analysis - Introduction; 2. Language Analysis - Discourse; 3. Language Analysis - Conversation; 4. Language Analysis - Genre; 5. Culture and Business Communication - 1; 6. Culture and Business Communication - 2; 7. Culture and Business Communication - 3; 8. Non-verbal Communication (NVC); 9. Culture and Relationships; 10. Communication in a Virtual World.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania 1.1 Wprowadzenie 1.2 Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej 1.2.1 Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób 1.2.2 Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii 1.2.3 Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów 1.2.4 Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się 1.2.5 Oddziaływanie terapetyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.1 Założenia wyjściowe 2.2 Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.2.1 Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych 2.2.2 Kategorie wpływów terapeutycznych 2.3 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania 2.4 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie II. Metody stosowane w terapii dzieci 1. Techniki relaksacyjne 1.1 Technika relaksacyjna wg Jacobsona w wersji B. Kaji 1.2 Relaksacja wg Wintreberta 1.3 Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart 2.1 Metoda Dobrego Startu 2.2 Alfabet Piosenek 2.3 Śpiewane litery 3. Metoda Symboli Dźwiękowych (zajęcia o charakterze muzykoterapetycznym) 3.1 Główe założenia Metody Symboli Dźwiękowych 3.2 Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych 3.3 Planowanie zajęć 4. Techniki parateatralne 4.1 Technika zamiany ról 4.2 Inne techniki parateatralne 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami 5.1 Przygotowanie do zajęć 5.2 Technika wykonania 5.3 Analiza zachowania się dziecka 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta 6.1 Główne założenia metody Kepharta 6.2 Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego 6.3 Ćwieczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny 7. Metoda Weroniki Sherborne 7.1 Założenia ogólne 7.2 Przykłady cwiczeń 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców 8.1 Podstawowe założenia poradnictwa dla rodziców 8.2 Metoda prowadzenia indywidualnych rozmów z rodzicami III. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i psaniu 1. Teoretyczne podstawy terapii z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.1 Uwagi wstępne 1.2 Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej 1.3 Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu 1.3.1 Objawy dysleksji rozwojowej 1.3.2 Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji 1.3.3 Typy dysleksji 1.4 Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudnosci w czytaniu i pisaniu 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym 2.1 Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 2.2 Dokumentacja 2.3 Współpraca z rodzicami 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej 3.1 Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć 3.2 Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowywania programów indywidualnych 3.3 Konstruowanie programów indywidualnych 3.4 Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów IV Aneksy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (8 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształtowanie społeczeństwa informacyjnego. 2. Internet a edukacja jutra. 3. (Sub)kultura Internetu. Kultura w Internecie. 4. Ku pedagogii sieci. Internet jako nowe wyzwanie wychowawcze. 5. Technologie i zastosowania Internetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej