Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(2)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Autor
Król Małgorzata Beata
(2)
Lipka Anna
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
Temat
Cyberprzemoc
(2)
Internet
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Zarządzanie
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1. Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2. Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.2.1. Emocje i agresja w relacjach międzyludzkich; 1.2.2. Agresja językowa - mowa nienawiści i hejtu; 1.3. (Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy; 1.4. Podsumowanie. Rozdział 2. Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1. Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2. Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.2.1. Zniesławienie i znieważenie jako środki wiodące ku dyskredytacji; 2.2.2. Zniesławienie jako przestępstwo naruszające dobre imię; 2.2.3. Znieważenie jako przestępstwo naruszające godność osobistą; 2.2.4. Zniesławienie a znieważenie - różnice i podobieństwa w zakresie zastosowania, przesłanek oraz sankcji; 2.2.5. Naruszenie godności pracowników w stosunkach pracy; 2.3. Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4. Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5. Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6. Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji; 2.7. Podsumowanie. Rozdział 3. Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1. Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.1.1. Cyberdyskredytacja identyfikacyjna; 3.1.2. Cyberdyskredytacja biograficzna; 3.2. Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.2.1. Cyberdyskredytacja statusowa; 3.2.2. Cyberdyskredytacja tezauryczna; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.3.1. Cyberdyskredytacja poznawcza; 3.3.2. Cyberdyskredytacja dziedzinowa; 3.3.3. Cyberdyskredytacja zawodowa; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.4.1. Cyberdyskredytacja impresyjno-emocjonalna; 3.4.2. Dyskredytacja estetyczna; 3.4.3. Cyberdyskredytacja komunikacyjna; 3.4.4. Cyberdyskredytacja charakterologiczna; 3.4.5. Dyskredytacja psychiatryczna; 3.5. Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.5.1. Cyberdyskredytacja alienacyjna; 3.5.2. Cyberdyskredytacja socjometryczna; 3.5.3. Cyberdyskredytacja „towarzyska"; 3.5.4. Cyberdyskredytacja obyczajowa; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.6.1. Cyberdyskredytacja wulgarnoekonomiczna; 3.6.2. Cyberdyskredytacja ideowa; 3.6.3. Cyberdyskredytacja moralna; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna; 3.7.1. Cyberdyskredytacja pruderyjna; 3.7.2. Cyberdyskredytacja prawna lub pseudoprawna; 3.7.3. Dyskredytacja integrystyczna; 3.8. Podsumowanie. Rozdział 4. Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4. Cyberdyskredytacja - prewencja i interwencja; 4.5. Podsumowanie. Rozdział 5. (Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1. Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2. (Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alternatywnych; 5.3. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne; 5.3.1. Rodzaje ryzyka personalnego na tle (cyber)dyskredytacji. Pomiar oraz minimalizowanie ryzyka specyficznego i niespecyficznego; 5.3.2. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko wizerunkowe i ryzyko innowacyjnego zarządzania kapitałem ludzkim; 5.3.3. Strategiczny wymiar oddziaływania na ryzyko (cyber)dyskredytacji; 5.3.4. Prewencja wystąpienia oraz zmniejszanie skutków (cyber)dyskredytacji poprzez koszty jakości; 5.5. Podsumowanie. Rozdział 6. Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1. Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2. Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3. Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji; 6.4. Podsumowanie. Rozdział 7. Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1. Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2. Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3. Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4. Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie; 7.5. Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1.Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2.Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.3.(Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy. 2.Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1.Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2.Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.3.Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4.Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5.Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6.Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji. 3.Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1.Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.2.Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.5.Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna. 4.Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4.Cyberdyskredytacja – prewencja i inerwencja. 5.(Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1.Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2.(Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alernatywnych; 5.3.(Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne. 6.Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1.Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2.Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3.Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji. 7.Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1.Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2.Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3.Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4.Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej