Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(107)
IBUK Libra
(14)
ebookpoint BIBLIO
(5)
Forma i typ
Książki
(101)
Publikacje dydaktyczne
(41)
E-booki
(19)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(8)
Druki ulotne
(4)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(88)
dostępne
(41)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(47)
Czytelnia
(90)
Autor
Sałamacha Przemysław
(13)
Głuchowska Hanna
(12)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(12)
Dudek Sandra
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Pelc Maria
(9)
Górska Milena
(7)
Spychał Krzysztof
(7)
Czarnik Barbara
(6)
Hinz Magdalena
(6)
Maniecka Magdalena
(6)
Przybyla Olga
(6)
Gubała Magdalena
(5)
Jarosz Magdalena
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Sprawka Romana
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Banaszek-Szapowałowa Aneta
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Grabowska Anna
(2)
Górska Teresa
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Lipka Anna
(2)
Nowis-Zalewska Małgorzata
(2)
Piaget Jean
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Zagrodzka Jolanta
(2)
Zeidler Kamil
(2)
Żulewska-Wrzosek Justyna
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baszkowski Adam
(1)
Bełszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Bodnar Adam (1977- )
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cmok Jarosław
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Czul Karolina
(1)
Domagała Aneta
(1)
Doroszczak Jan
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dubois Jacek (1962- )
(1)
Elliot Gill
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Filipczak-Białkowska Anita
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fontana David
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Gerus Ewa
(1)
Giaro Tomasz
(1)
Glej Sandra
(1)
Gliszczyńska-Grabias Aleksandra
(1)
Glomb Dominika
(1)
Gosztyła Małgorzata
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grubalska Aleksandra
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górski Marcin
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Holoubek Gustaw (1923-2008)
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Huget Patrycja
(1)
Huras Agnieszka
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Jaworski Czesław (1934-2018)
(1)
Jung Marcin (1979- )
(1)
Kadyszewski Borys
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Kil Jan
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Korendo Marta
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Kołudzka Janina
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krenz-Brzozowska Lucyna
(1)
Krzemińska Marcelina
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kubacki Artur Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(59)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
Kraj wydania
Polska
(124)
Język
polski
(123)
angielski
(1)
Odbiorca
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
6-8 lat
(20)
0-5 lat
(18)
Dzieci
(18)
Przedszkola
(8)
9-13 lat
(5)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły podstawowe
(2)
Temat
Korekcja mowy
(44)
Mowa
(43)
Język polski
(37)
Wymowa
(29)
Zaburzenia mowy
(28)
Spółgłoski
(26)
Terapia logopedyczna
(22)
Dziecko
(16)
Język dziecka
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Myślenie
(10)
Nauka mówienia
(8)
Pamięć
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Komunikacja werbalna
(6)
Logopedia
(6)
Dzieci
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Mowa nienawiści
(5)
Młodzież
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Osobowość
(5)
Akty mowy
(4)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Język
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Metodologia
(4)
Rekwizycje wojenne
(4)
Spostrzeganie
(4)
Decyzje
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Internet
(3)
Jąkanie
(3)
Kinezyterapia
(3)
Mutyzm
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Neurologopedia
(3)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Umysł
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Wiedza
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wzrok
(3)
Świadomość
(3)
Afazja
(2)
Autyzm
(2)
Biologia molekularna
(2)
Ból
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czytanie
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko głuche
(2)
Gramatyka
(2)
Gry i zabawy
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Lekozależność
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Mózg
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prawo autorskie
(2)
Prawo karne procesowe
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Retoryka
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Stres
(2)
Uczniowie
(2)
Układ nerwowy
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie
(2)
Zniewaga
(2)
Alalia
(1)
Aparaty słuchowe
(1)
Apartheid
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza surdologopedyczna
(1)
Dobro pacjenta (etyka lekarska)
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Izrael
(1)
Kanada
(1)
Kosowo
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(27)
Materiały pomocnicze
(24)
Praca zbiorowa
(14)
Karty pracy ucznia
(12)
Ćwiczenia logopedyczne
(11)
Podręcznik
(7)
Książka do wypełniania
(6)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Debata
(1)
Dyskusja
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Mowy sądowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(56)
Językoznawstwo
(34)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
126 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Norma czy zaburzenia rozwoju dzieci dwujęzycznych, Dziennik wydarzeń jako technika budowania komunikacji językowej, Znaczenie oceny rozwoju mowy dla diagnozy zespołu Aspergera, Zawiłości diagnozy a jednoznaczność terapii dzieci ze spektrum FASD, Neurobiologiczne podstawy prenatalnej stymulacji narządu słuchu, Stymulacja funkcji audytywnych w terapii zaburzeń mowy, O potrzebie wczesnej interwencji w przypadku dziecka z alalią, Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka dwujęzycznego. Profilaktyka logopedyczna w sytuacji dwujęzyczności klasycznej, Gotowość edukacyjna – o umiejętności artykulacji dźwięków mowy przez dzieci w wieku przedszkolnym (wybrane problemy), Torowanie ruchu artykulacyjnego, Problem percepcji czasu jako zagadnienie neurobiologiczne i logopedyczne, Czy płeć może determinować zaburzenia rozwoju języka? Wstępna analiza wpływu różnic w budowie i funkcjonowaniu mózgu kobiet i mężczyzn na werbalne opracowanie rzeczywistości z punktu widzenia obserwowanych zaburzeń rozwoju językowego, Między „głoska pisaną” a „literą mówiona” czyli o fenomenie i przekleństwie (nie)spójności mowy i pisma na przestrzeni dziejów – na wybranych przykładach źródłowych, Longitudinalne badania efektów wprowadzenia Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania do edukacji przedszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Zestaw ćwiczeń do wykonywania podczas terapii logopedycznej. Samogłoski. Samogłoska A. Samogłoska E. Samogłoska O. Samogłoska U/Ó. Samogłoska I. Samogłoska Y. Samogłoska Ą. Samogłoska Ę. Spółgłoski. Spółgłoska P. Spółgłoska B. Spółgłoska M. Spółgłoska F. Spółgłoska W. Spółgłoska T. Spółgłoska D. Spółgłoska N. Spółgłoska Ń/N’. Spółgłoska L. Spółgłoska J. Spółgłoska Ł. Spółgłoska K. Spółgłoska G. Spółgłoska H/CH. Szereg ciszący. Spółgłoska Ś. Spółgłoska Ć. Spółgłoska Ź. Spółgłoska DŹ. Różnicowanie i utrwalanie głosek szeregu ciszącego. Szereg syczący. Spółgłoska S. Spółgłoska C. Spółgłoska Z. Spółgłoska DZ. Różnicowanie i utrwalanie głosek szeregu syczącego. Szereg szumiący. Spółgłoska SZ. Spółgłoska CZ. Spółgłoska Ż/RZ. Spółgłoska DŻ. Różnicowanie i utrwalanie głosek trzech szeregów. Różnicowanie głosek szeregu szumiącego. Różnicowanie głosek trzech szeregów. Spółgłoska drżąca dziąsłowa. Spółgłoska R. Mowa bezdźwięczna. Spółgłoska W/W’. Spółgłoska Z. Spółgłoska Ż. Spółgłoska Ź. Spółgłoska DZ. Spółgłoska DŻ. Spółgłoska DŹ. Spółgłoska B/B’. Spółgłoska D/D’. Spółgłoska G/G’.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Postępowanie logopedyczne. Standardy terapii I. Sprawności formacyjne: Diagnoza neurologiczna dzieci; Diagnostyka neuropsychologiczna dzieci i osób dorosłych; Diagnoza psychiatryczna – przewodnik po zaburzeniach mowy; Diagnoza audiofoniczna; Diagnoza laryngologiczno-foniatryczna. II. Zaburzenia mowy związane z niewykształconą kompetencją językową. 1. Głuchota: Usprawnianie percepcji słuchowej; Programowanie rozwoju fonologicznego dzieci z zaburzeniami słuchu; Postępowanie logopedyczne z zastosowaniem metody fonogestów; Postępowanie logopedyczne w głuchocie i niedosłuchu. Programowanie języka; 2. Dyslalia: Postepowanie logopedyczne w przypadku dyslalii, 3. Alalia prolongata: Postępowanie logopedyczne w przypadku alalii prolongaty; 4. Oligofazja: Postepowanie logopedyczne w przypadkach oligofazji; Postepowanie logopedyczne w przypadku zespołu Downa; 5. Opóźnienie rozwoju mowy na tle zaburzeń neurologicznych: Postępowanie logopedyczne w przypadkach alalii i niedokształcenia mowy o typie afazji; Standard postępowania logopedycznego w przypadku dzieci z padaczką; Postępowanie logopedyczne w przypadku zespołu mózgowego porażenia dziecięcego; Postępowanie logopedyczne w przypadku dzieci z zespołem poalkoholowym (FAS); 6. Dysleksja rozwojowa: Postepowanie logopedyczne w przypadku dysleksji rozwojowej; 7. Autyzm: Standard postepowania logopedycznego w przypadku autyzmu; Postepowanie logopedyczne w przypadku osób dorosłych z zespołem Aspergera. III. Zaburzenia mowy związane z zaburzeniami sprawności realizacyjnych: 1. Wczesna interwencja logopedyczna: Postępowanie logopedyczne w przypadku noworodków i niemowląt; 2. Dysfonia: Postepowanie logopedyczne w przypadkach osób z czynnościowymi zaburzeniami głosu, 3. Dysglosja: Postępowanie logopedyczne w przypadku osób z wadą zgryzu; Postępowanie logopedyczne u osób z dyslalią i ankylogosją; Postepowanie logopedyczne u osób po wycięciu nowotworu jamy ustnej; Standard postepowania logopedycznego w przypadku rozszczepu wargi i podniebienia; Postepowanie logopedyczne w przypadku osób laryngektomowanych; 4. Niepłynność mówienia: Diagnoza i terapia osób z zaawansowanym jąkaniem; 5. Dyzatria: Postepowanie logopedyczne w przypadku dyzatrii. IV. Zaburzenia mowy związane z rozpadem sprawności językowych i komunikacyjnych: 1. Afazja: Postępowanie logopedyczne w przypadkach afazji; 2. Pragnozja: Postepowanie logopedyczne w przypadku pragnozji; 3. Neurodegeneracja: Postepowanie logopedyczne w przypadkach chorób neurodegeneracyjnych, 4. Otepienie: Standardy postępowania logopedycznego w przypadku otępienia alzheimerowskiego, 5. Zespół czołowy: Postępowanie logopedyczne w przypadku zespołu psychorganicznego czołowego; 6. Zespół zamknięcia: Postepowanie logopedyczne w przypadku stanów ograniczonej świadomości i zespołu zamknięcia, 7. Schizofazja: Schizofazja. Zasady postepowania logopedycznego. V. Podtrzymywanie i doskonalenie sprawności językowych i komunikacyjnych: 1. Logopedia podeszłego wieku: Stabilizowanie normy interakcyjnej u osób w podeszłym wieku; 2. Logopedia artystyczna: Budowanie wzorcowej wymowy w wypowiedziach artystycznych; Standard postepowania logopedycznego w logopedii artystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część I Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii: 1. Podstawy teoretyczne logopedii; 1.1. Podstawowe definicje; 1.1.1. Logopedia jako dyscyplina naukowa; 1.1.2. Logopedia jako profesja; 1.1.3. Logopedia jako przedmiot studiów; 1.2. Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów; 1.3. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK); 1.4. Interwencja logopedyczna; 1.4.1. Logopedyczna diagnoza; 1.4.1.1. Metody i zasady logopedycznej diagnozy; 1.4.2. Logopedyczna terapia; 1.4.2.1. Metody, techniki, strategie logopedyczne; 1.4.2.2. Zasady i formy pracy; 1.4.3. Logopedyczna profilaktyka; 1.5. Sens terapii logopedycznej; 2. Komunikacja alternatywna; 2.1. Ustalenie terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej; 2.1.1. Język migowy; 2.1.2. System Blissa; 2.1.3. Piktogramy; 2.1.4. Makaton; 2.2. Misja Stowarzyszenia ISSAC; 2.3. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się; 3. Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej; 3.1. Funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej; 3.2. Znaczenie dźwięków naśladowczych w interwencji logopedycznej; 3.3. Graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej; 3.4. Urządzenia wspomagające terapię logopedyczną; 4. Koncepcja i organizacja opieki logopedycznej w Polsce; 4.1. Model multiinterdyscyplinarnej opieki logopedycznej w teorii L. Kaczmarka; 4.2. Organizacja opieki logopedycznej – systemowa analiza; 4.3. Perspektywy logopedycznej interwencji na początku XXI wieku; 4.4. Profilaktyka logopedyczna szansą dla dziecka, rodziców, logopedy; 4.4.1. Prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy; 4.4.2. Zapobieganie zaburzeniom mowy w okresie noworodkowym oraz niemowlęcym; 4.4.3. Wspomaganie rodziców; 4.4.4. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym; 4.4.5. Kultura żywego słowa. Część II Zaburzenia mowy: 1. Wprowadzenie do zaburzeń w kształtowaniu się mowy; 1.1. Uwagi ogólne na temat typologii zaburzeń mowy, głosu i zaburzeń zdolności komunikacyjnej; 2. Dyslalia; 2.1. Ustalenia terminologiczne; 2.2. Etiologia; 2.3. Klasyfikacja dyslalii; 2.4. Diagnoza; 2.5. Terapia; 2.6. Seplenienie; 2.7. Rotacyzm; 2.8. Profilaktyka; 3. Rhinolalia; 3.1. Terminologia; 3.2. Etiologia; 3.3. Rozszczep podniebienia; 3.3.1. Statystyka; 3.3.2. Etiologia; 3.3.3. Symptomy; 3.3.4. Diagnoza; 3.3.5. Terapia; 3.3.6. Profilaktyka; 4. Afazja, afazja dziecięca (alalia); 4.1. Ustalenia terminologiczne; 4.2. Przyczyny; 4.3. Klasyfikacja i symptomatologia; 4.4. Afazja dziecięca – terminologia; 4.4.1. Etiologia; 4.4.2. Klasyfikacja; 4.4.3. Diagnoza; 4.4.4. Terapia; 4.4.5. Profilaktyka; 5. Dyzartria; 5.1. Ustalenia terminologiczne; 5.2. Dyzartria a mózgowe porażenie dziecięce; 5.3. Typologia etiologiczno-symptomatologiczna dyzartrii; 5.4. Diagnoza; 5.5. Terapia; 5.6. Profilaktyka; 6. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 6.1. Ustalenia terminologiczne; 6.2. Etiologia; 6.3. Klasyfikacja; 6.4. Statystyka; 6.5. Symptomy; 6.6. Diagnoza objawów ryzyka dysleksji; 6.6.1. Wiek niemowlęcy i poniemowlęcy; 6.6.2. Wiek przedszkolny (3-5 lat); 6.6.3. Wiek 6-7 lat; 6.6.4. Młodszy wiek szkolny (klasa I-III); 6.6.5. Wiek szkolny powyżej klasy IV; 6.7. Diagnoza; 6.8. Terapia; 6.9. Profilaktyka; 7.Mutyzm; 7.1. Ustalenia terminologiczne; 7.2. Etiologia; 7.3. Klasyfikacja; 7.4. Symptomatologia; 7.5. Zasady interwencji logopedycznej; 7.6. Profilaktyka; 8. Zaburzenia głosu; 8.1. Terminologia; 8.2. Etiologia; 8.3. Klasyfikacja; 8.4. Symptomatologia; 8.5. Zasady interwencji logopedycznej; 9. Jąkanie; 9.1. Ustalenia terminologiczne; 9.2. Statystyka; 9.3. Klasyfikacja; 9.4. Przyczyny; 9.4.1. Czynniki etiologiczne; 9.4.1.1. Przyczyny organiczne; 9.4.1.2. Środowisko społeczne; 9.4.1.3. Czynniki psychiczne; 9.4.2. Geneza jąkania; 9.5. Symptomy; 9.5.1. Napięcie psychiczne; 9.5.2. Nadmierny wysiłek; 9.5.3. Dysfluencja; 9.6. Opieka logopedyczna; 9.6.1. Diagnostyka; 9.6.1.1. Napięcie psychiczne związane z potrzebą komunikacji; 9.6.1.2. Nadmierny wysiłek przy mówieniu; 9.6.1.3. Niepłynności w wypowiedzi; 9.6.1.4. Diagnostyka dyferencyjna; 9.6.2. Terapia; 9.6.2.1. Integracyjny program terapeutyczny; 9.7. Profilaktyka; 10. Mowa bezładna (niewyraźna mowa, giełkot); 10.1. Określenie terminologiczne; 10.2. Statystyka; 10.3. Klasyfikacja; 10.4. Przyczyny; 10.5. Symptomy; 10.5.1. Przejawy w dziedzinie zdolności mowy i zdolności językowych; 10.5.1.1. Patologicznie przyspieszone tempo mowy; 10.5.1.2. Niewyraźna artykulacja; 10.5.1.3. Obniżony poziom zdolności językowych; 10.5.2. Inne objawy; 10.6. Opieka logopedyczna; 10.6.1. Diagnostyka; 10.6.1.1. Diagnostyka dyferencjalna; 10.6.2. Terapia; 10.6.2.1. Zasady ogólne; 10.6.2.2. Metody i techniki; 10.7. Profilaktyka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Z Prac Towarzystwa Kultury Języka ; T. 12)
Zawiera: I. Z zagadnień podstawowych dla diagnozy logopedycznej: Badania eksperymentalne w praktyce logopedycznej; Uwagi do narzędzi diagnostycznych mojego autorstwa i współautorstwa (Danuta Emiluta-Rozya); Metodologia badań współczesnej wymowy polskiej; Analityczno-fonetyczna metoda oceny realizacji fonemów; Znaki fonetyczne do zapisu zdeformowanych realizacji fonemów. Alfabet międzynarodowy i slawistyczny. II. Z zagadnień diagnozowania logopedycznego w uszkodzeniach ośrodkowego układu nerwowego: anomia i jej wymiary. Sposoby diagnozowania; Ocena przydatności testu do oceny fluencji słownej w diagnostyce zaburzeń funkcji językowych u pacjentów z uszkodzeniem prawej półkuli mózgowej; Ocena rozumienia tekstu w pragnozji – założenia metodologiczne; Kompleksowa, interdyscyplinarna diagnoza i terapia osób z dyzartriami – uzasadnienie podejścia holistycznego; Diagnoza centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD) w przypadku dzieci z ryzykiem dysleksji. III. Z problematyki diagnozowania (i usprawniania) logopedycznego w całościowych oraz w sprzężonych zaburzeniach rozwojowych: Skala do oceny profilu zaburzeń językowych w zespole Aspergera; Narzędzie lingwistyczne do oceny zaburzeń poznawczych u dzieci z padaczką; Diagnoza operacyjna i nominalna zaburzeń mowy w metodzie Dyna-Lingua M.S.; Czytanie i pisanie w terapii mowy prowadzonej metoda Dyna-Lingua M.S. – prezentacja prób badawczych; Ocena zaburzeń połykania i komunikowania się u osób z mózgowym porażeniem dziecięcym cierpiącym na dysfagię; Podstawowe trudności w diagnozie logopedycznej dzieci e spektrum autyzmu. IV. Wybrane aspekty diagnozy logopedycznej w zaburzeniach słuchu, głosu oraz płynności mówienia: Kwestionariusz słowotwórczy w ocenie kompetencji językowej dzieci z zaburzeniami słuchu; Wartość diagnostyczna wywiadu w badaniu logopedycznym osób po laryngektomii całkowitej; Badanie przesiewowe dziecka z niepłynnością mówienia. V. Z badań logopedycznych nad komunikacją językową w piśmie: „profil sprawności grafomotorycznych” jako narzędzie diagnozy logopedycznej; Badanie świadomości grafotaktycznej u osób dorosłych. Uwagi do procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do neurologopedii / pod red. Andrzeja Obrębowskiego. - Wyd. 2 uaktual. - Poznań : Termedia Wydawnictwa Medyczne , 2018. - 488 s. : il., fot., wykresy ; 24 cm.
Zawiera: Przedmowa do II wydania; Rozdział 1. Podstawy neuroanatomii; Rozdział 2. Mózgowa organizacja funkcjonowania poznawczego; Rozdział 3. Badanie narządu mowy; Rozdział 4. Zagadnienia psychologiczne w neurologopedii; Rozdział 5. Wybrane zagadnienia z neurologii klinicznej i ich znaczenie w praktyce neurologopedycznej; Rozdział 6. Wybrane zagadnienia psychiatryczne w neurologopedii; Rozdział 7. Problemy foniatryczne w zaburzeniach obwodowego narządu mowy; Rozdział 8. Problemy foniatryczne w ośrodkowych zaburzeniach mowy; Rozdział 9. Aspekty foniatryczne w zaburzeniach płynności mowy; Rozdział 10. Psychospołeczne aspekty jąkania; Rozdział 11. Zaburzenia czytania i wpisania w neurologopedii; Rozdział 12. Zaburzenia głosu w praktyce neurologopedycznej; Rozdział 13. Zaburzenia mowy w chorobach neurologicznych; Rozdział 14. Wybrane zagadnienia z neurologii wieku rozwojowego w neurologopedii; Rozdział 15. Komunikacja słowna z udziałem osoby upośledzonej umysłowo; Rozdział 16. Logoneurozy; Rozdział 17. Wczesne wspomaganie rozwoju językowego u dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych; Rozdział 18. Problematyka audiologiczna w neurologopedii; Rozdział 19. Zaburzenia ośrodkowego przetwarzania słuchowego w praktyce neurologopedycznej; Rozdział 20. Powszechny skrining słuchowy i jego znaczenie we wczesnym wykrywaniu dysfunkcji słuchowych; Rozdział 21. Zasady protezowania słuchu u osób w wieku rozwojowym i dorosłych; Rozdział 22. Zasady rehabilitacji słuchu, głosu i mowy u głuchych; Rozdział 23. Alternatywne i wspomagające metody komunikacji; Rozdział 24. Zawroty głowy i zaburzenia równowagi w praktyce neurologopedycznej; Rozdział 25. Zaburzenia połykania w praktyce neurologopedycznej; Rozdział 26. Rehabilitacja zaburzeń połykania; Rozdział 27. Zasady rehabilitacji chorych po chirurgicznym leczeniu zmian nowotworowych krtani (całkowite i częściowe laryngektomie); Rozdział 28. Zasady diagnostyki neurologopedycznej; Rozdział 29. Wczesna interwencja logopedyczna u noworodków i niemowląt. Kontekst diagnostyczno-terapeutyczny; Rozdział 30. Zasady postępowania terapeutycznego w neurologopedii; Rozdział 31. Zadania neurologopedy w szkole; Rozdział 32. Orzecznictwo lekarskie w neurologopedii. Piśmiennictwo. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. MUTYZM WYBIÓRCZY - PODSTAWY TEORETYCZNE: Mutyzm wybiórczy słowami dziecka; Historia; Kryteria diagnostyczne; Milczenie w niektórych sytuacjach - główny objaw mutyzmu wybiórczego; Mutyzm wybiórczy a inne zaburzenia; Trudności współwystępujące; Występowanie; Dwujęzyczność (bilingwizm) a mutyzm wybiórczy; Etiologia (przyczyny); Czynniki podtrzymujące objawy mutyzmu wybiórczego; Mutyzm wybiórczy u starszych dzieci i młodzieży; Konsekwencje nieleczenia mutyzmu wybiórczego; Podsumowanie w pytaniach. 2. POMOC DZIECKU Z MUTYZMEM WYBIÓRCZYM I JEGO RODZINIE: Metody terapeutyczne mutyzmu wybiórczego na świecie; Mutyzm wybiórczy w realiach polskiego systemu edukacji i zdrowia; Poradnia psychologiczno-pedagogiczna; Poradnia Zdrowia Psychicznego; Autorski model pracy terapeutycznej Barbary Ołdakowskiej-Żyłki; Diagnoza; Terapia indywidualna dziecka; Technologia w terapii mutyzmu wybiórczego - AAC; Praca z rodziną; Terapia grupowa dzieci; Praca z rodzicami równoległa do terapii grupowej dzieci; Wczasy terapeutyczne „Moje dziecko czasami milczy”. 3. PORADNIK DLA RODZICÓW: Drodzy rodzice!; Rola rodziców i dalszej rodziny; Poza gabinetem terapeuty - rola interwencji w codziennym otoczeniu dziecka; Mutyzm wybiórczy jako problem podrzędny innym trudnościom; Dziecko z mutyzmem wybiórczym w niecodziennych sytuacjach; Poza szkołą - zajęcia dodatkowe. 4. PORADNIK DLA NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW: Dziecko z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu i szkole; Rola wychowawców i nauczycieli; Strategie pomocy w placówce edukacyjnej; Rola innych specjalistów; Współpraca pomiędzy specjalistami; Mutyzm mutyzmowi nierówny: dwie płaszczyzny pracy nad mutyzmem wybiórczym; Współpraca z rodzicami; Pomoc konsultacyjna na odległość. 5. STUDIA PRZYPADKÓW: Mutyzm wybiórczy u bliźniąt. Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu. Załącznik 2. Zajęcia terapeutyczne dla dzieci z mutyzmem wybiórczym. Załącznik 3. Scenariusze zajęć indywidualnych. Bibliografia. Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Surdologopedia : teoria i praktyka / red. nauk. Ewa Muzyka-Furtak. - Wyd. 1 - dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 495 s. : il. ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Zawiera: Część 1. Audiologiczne podstawy surdologopedii 1. Fizjologia i patologia narządu słuchu 2. Metody badania słuchu 3. Protezy słuchowe: urządzenia tradycyjne i implanty 4. Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego 5. Konsekwencje jednostronnych uszkodzeń narządu słuchu Część 2. Rozwój słuchu i mowy 6. Rozwój funkcji słuchowych 7. Słuch mowny w ujęciu logopedycznym. Definicje operacyjne 8. Rozwój sprawności językowych w ontogenezie Część 3. Zaburzenia mowy u osób z uszkodzeniami słuchu 9. Typologia zaburzeń mowy u osób z uszkodzonym słuchem 10. Diagnoza surdologopedyczna 11. Trudności gramatyczne u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu 12. Wyrazy pochodne w słowniku dzieci z uszkodzeniami słuchu 13. Wymowa dzieci niesłyszących 14. Głos a zaburzenia słuchu u dzieci Część 4. Terapia surdologopedyczna. Zasady, metody i techniki pracy 15. Metody wychowania językowego osób niesłyszących 16. Metoda audytywno-werbalna 17. Wczesna nauka czytania w terapii dzieci niesłyszących 18. Wizualizacja mówienia i wychowanie językowe z zastosowaniem fonogestów 19. Metoda werbo-tonalna 20. Terapia surdologopedyczna - programowanie języka 21. Implanty ślimakowe w częściowej głuchocie. Zadania i formy rehabilitacji dzieci 22. Logorytmika w terapii surdologopedycznej 23. Ćwiczenia emisji głosu dla osób z zaburzeniami słuchu Część 5. Komunikowanie się osób niesłyszących 24. Naturalne języki migowe a polski język migowy 25. Sztuczne i mieszane języki migowe Część 6. Psychologiczne i społeczne skutki uszkodzeń słuchu 26. Rodzicielstwo dziecka głuchego - perspektywa psychologiczna 27. Psychologiczne problemy dziecka z wadą słuchu i jego rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Terapia dziecka z wada wymowy / Hanna Rodak. - Wyd.4 [dodruk]. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2002. - 73, [1] s. : rys. ; 24 cm.
Autor
Temat
Cele terapii zaburzeń mowy; Badanie artykulacji; Pojęcie, rodzaje i terapia dyslalii: Metody i techniki terapeutyczne; Terapia sygmatyzmu; Terapia rotacyzmu; Terapia dyslalii całkowitej (bełkotu); Przygotowanie programu terapii artykulacyjnej. Zestawy wyrazów do ćwiczeń logopedycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wpływ motoryki ustno-twarzowej na statomotoryczny rozwój dziecka. 2. Anatomia twarzoczaszki. 3. Układ nerwowy głowy i twarzy. 4. Wczesne wspomaganie rozwoju odruchowej motoryki ustno-twarzowej u dzieci. 5. Charakterystyka wybranych odruchów ustno-twarzowych. 6. Rozwój mózgu a mowa. 7. Zaburzenia mowy - terminologia i klasyfikacja. 8. Koncepcja ustno-twarzowej terapii według Castillo Moralesa (CM). 9. Ustno-twarzowa terapia regulacyjna według koncepcji Castillo Moralesa. 10. Integracyjna terapia ustno-twarzowa według Swietłany Masgutowej. 11. Metodyka przeprowadzania neuromotorycznej terapii ustno-twarzowej według R. Castillo Moralesa. 12. Efekty integracji odruchów ustno-twarzowych - wybrane studium przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Zawiera: ROZDZIAŁ 1. Niepełnosprawność intelektualna – wprowadzenie do problematyki 1.1. Zarys problemów 1.2. Refleksje nad inteligencją ogólną i jej regulacyjną rolą 1.3. Osoba niepełnosprawna intelektualnie w kulturze 1.4. Kierunki wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną ROZDZIAŁ 2. Zaburzenia komunikacji językowej w grupie osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 2.3. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym 2.4. Możliwości komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim ROZDZIAŁ 3. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie współwystępujące 3.1. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Downa 3.2. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Gregga 3.3. Masaż logopedyczny 3.4. Możliwości komunikacyjne osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (PDD – Pervasive Developmental Disorders) ROZDZIAŁ 4. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie mogące współwystępować z innymi zespołami 4.1. Mózgowe porażenie dziecięce jako zespół objawów chorobowych 4.2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym 4.3. Etiologia i klasyfikacje mózgowego porażenia dziecięcego 4.4. Odmiany kliniczne mózgowego porażenia dziecięcego 4.5. Rozwój mowy i jej zaburzenia u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym ROZDZIAŁ 5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie ujawniające się w okresie rozwoju 5.1. Możliwości komunikacyjne osób z zespołem łamliwego chromosomu X. Porównanie zespołu z niepełnosprawnością intelektualną i z autyzmem 5.2. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie w rozwoju. DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA MAŁEGO DZIECKA Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU (ASD) 1. Zaburzenie ze spektrum autyzmu - kryteria diagnostycze, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne 2. Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo - uściśnienia terminologiczne 3. Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD - porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej 4. Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD - diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD 5. Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu 6. Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie 7. Diagnoza rozumienia mowy osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi - propozycja modelu badania 8. ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetważania słuchowego - zależności, współwystępowanie, różnicowanie 9. ASD a epilepsja 10. Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu 11. Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD 12. ESDM (Early Start Denver Model) - wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD 13. Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu - podstawowe cele i strategie pracy 14. Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego 15. Wspomagające i alternatywnemetody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD 16. Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD 17. Etyka w gabinecie logopedy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Praktyczny poradnik dla rodziców i pedagogów)
1. Czym są zaburzenia mowy i komunikacji językowej?; 2. Produkcja językowa; 3. Recepcja językowa; 4. Społeczne zastosowania zdolności językowych oraz zachowanie; 5. Zaburzenia koordynacji; 6. Program szkolny: Język polski, Matematyka, Przedmioty ścisłe i przyrodnicze, Pozostałe przedmioty; 7. Rodzice jako część zespołu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mowa i myślenie dziecka / Jean Piaget ; przetł. Janina Kołudzka. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2010. - 227, [1] s. ; 21 cm.
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1. Funkcje mowy dwojga dzieci sześcioletnich; 2. Typy i stadia rozmów między dziećmi od lat 4 do 7; 3. Rozumienie się wzajemne i wyjaśnienia słowne miedzy rówieśnikami od 6 do 8 lat; 4. Niektóre właściwości rozumienia słownego u dzieci w wieku od 9 do 11 lat; 5. Pytania dziecka sześcioletniego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Zawiera: Część I. Choroba Alzheimera jako choroba otępienia. 1: Choroba Alzheimera w świetle aktualnych kryteriów diagnostycznych; 2: Obraz kliniczny i diagnostyka różnicowa choroby Alzheimera o późnym i wczesnym początku. Część II. Komunikacja językowa i jej zaburzenia w chorobie Alzheimera. 3: Mowa w chorobie Alzheimera; 4: Zaburzenia językowych sprawności systemowych w chorobie Alzheimera; 5: Zaburzenia sprawności dialogowych w chorobie Alzheimera. Charakterystyka; 6: Zaburzenia sprawności monologowych w chorobie Alzheimera. Charakterystyka na materiale języka polskiego; 7: Zaburzenia językowej sprawności społecznej i sytuacyjnej w chorobie Alzheimera. Charakterystyka na materiale języka polskiego; 8: Komunikacja pisemna w chorobie Alzheimera; 9: Neuropsychologiczna diagnoza funkcji poznawczych i językowych w chorobie Alzheimera; 10: Diagnostyka różnicowa afazji pierwotnej postępującej w przebiegu choroby Alzheimera. Część III. Usprawnienie komunikacji językowej w chorobie Alzheimera. 11: Niefarmakologiczne metody terapii w chorobie Alzheimera; 12: Terapia pośrednia w otępieniu. Programy terapii; 13: Bariery w terapii pośredniej. Problemy w komunikowaniu się z chorym; 14: Memory books w opiece logopedycznej nad pacjentem z chorobą Alzheimera. Zastosowanie w terapii pośredniej; 15: Memory books w terapii bezpośredniej. Wskazania do pracy logopedycznej; 16: Terapia bezpośrednia. Wykorzystanie metody zanikających podpowiedzi i bezbłędnego uczenia się; 17: Stymulowanie aktywności językowej chorego. Rodzaje ćwiczeń językowych w ramach terapii bezpośredniej; 18: Terapia pacjentów z wariantem logopenicznym afazji pierwotnej postępującej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uszkodzenia słuchu - rozróżnienie definicyjne, 2. Deprywacyjna rola uszkodzenia słuchu w rozowju językowym dziecka, 3. Rozwój językowy a rozwój psychospołeczny dziecka niesłyszącego, 4. Rola języka w edukacji, 5. Integracja - nowa koncepcja ksztaćłenia, 6. Model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących, 7. Wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia logopedyczna / Edyta Joanna Lichota. - Warszawa : Difin SA , 2015. - 159 s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Przedmowa; Diagnoza, teoria i praktyka logopedyczna; Wskazówki dla logopedów; Ćwiczenia narządów mowy (Wkładka I); Wymowa spółgłosek i samogłosek (Wkładka II); Narządy mowy w przekroju; Materiał do ćwiczeń spółgłosek; Obrazy spółgłosek: SZ, Ż, CZ, DŻ; SZ; Ż (RZ); CZ; DŻ; S; Z; C; DZ; Ś (SI); Ź (ZI); Ć (CI); DŹ (DZI); T; D; N; R; L; L’ (LI); K; G; CH (H); K’ (KI); G’ (GI); CH’ (CHI); P; B; M; P’ (PI); B’ (BI); M’ (MI); F; W; F’ (FI); W’ (WI); Ń (NI); J; Ł; Materiał do ćwiczeń samogłosek: A; E; O; U; I; Y; Ą; Ę; Obrazy spółgłosek (wg M. Abińskiego): SZ. Ż. CZ. DŻ; S, Z, C, DZ; Ś, Ź, Ć, DŹ; T, D, N; R, L, LI; K, G, CH; K’ (KI), G’ (GI), CH’ (CHI); P, B, M; P’ (PI), B’ (BI), M’ (MI); F, W, F’ (FI), W’ (WI); Ń, J; A, E, O, U; I, Y, Ą, Ę. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mowa, język, czytanie 2. Przyswajanie umiejętności czytania 3. Dysleksja rozwojowa, czylii specyficzne rozwojowe zaburzenia czytania 4. Właściwości mowy i jej zaburzenia u dzieci a dysleksja rozwojowa 5. Umiejętności językowe dzieci dyslektycznych 6. Struktura językowa opowiadań tworzonych przez dzieci dyslektyczne 7. Struktura treściowa opowiadań tworzonych przez dzieci z dysleksją 8. Rezultaty badań a profilaktyka i terapia dysleksji rozwojowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
List Minister Ewy Junczyk-Ziomeckiej, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego, do organizatorów i uczestników konferencji; 1. Mowa nienawiści w regulacjach prawa polskiego i europejskiego: Projekty nowelizacji art. 256 k.k.; Ochrona przed mową nienawiści- powództwo cywilne czy akt oskarżenia?; Nowa nienawiści- przesłanki depenalizacji; Decyzja ramowa w sprawie zwalczania pewnych form i przejawów rasizmu i ksenofobii jako trudny kompromis wobec mowy w Unii Europejskiej; Trzecia droga: środki administracyjne w zwalczaniu mowy nienawiści (głos w dyskusji); 2. Mowa nienawiści w orzecznictwie sądów polskich i międzynarodowych organów kontrolnych: Orzecznictwo Komitetu Praw Dziecka oraz Komitetu ds. Likwidacji Dyskryminacji Rasowej ONZ dotyczące granic swobody wypowiedzi w odniesieniu do mowy nienawiści; Koncepcja "nadużycia prawa" w Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności a mowa nienawiści; Orzecznictwo sądów polskich w sprawach dotyczących mowy nienawiści w świetle badań Stowarzyszenia przeciw Antysemityzmowi i Ksenofobii "Otwarta Rzeczpospolita"; Kilka uwag o art. 17 Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności (głos w dyskusji); Sprawa Alicji Tysiąc (głos w dyskusji); 3. Mowa nienawiści- aspekty społeczne: Globalizacja mowy nienawiści; Język polskiego antysemityzmu; Obecność mowy nienawiści w życiu społecznym i debacie publicznej; Mowa nienawiści w religijnym prawie żydowskim: przypadek Miriam (glos w dyskusji); Język nienawiści w ustach polityków polskich. Analiza zagadnienia na bazie internetowych wydań środków komunikacji społecznej- pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku; Mowa nienawiści w Radiu Maryja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Wykreślanki typowe; Wykreślanki obrazkowe; Wykreślanki z kategoryzacją; Wykreślanki słowotwórcze; Wykreślanki literowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. 1. Mamo, tato, ja się komunikuję ! 2. AAC - co to takiego? 3. Mity dotyczące AAC. 4. Słownik terminów AAC i prezentacja pierwszych pomocy. 5. Przegląd wybranych programów komunikacyjnych. 6. Pierwsze AAC-owe kroki dla rodzica. 7. Pierwsze AAC-owe kroki dla terapeuty. 8. Zabawy komunikacyjne. 9. Pomoce terapeutyczne, które możesz zrobić sam. 10. Komiks. 11. Koniec, a może początek. Bibliografia. O Autorce. Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej