Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(199)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(195)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(157)
dostępne
(97)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(102)
Czytelnia
(157)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(8)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Guz Sabina
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Karpińska Anna
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Petkowicz Helena
(4)
Witkowska Ewa
(4)
Łukasik Stanisław
(4)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocór Maria
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Brown H. Douglas
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Komorowska Hanna
(2)
Konieczna Anna
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rawson Martyn
(2)
Richter Tobias
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Świerczek Maria
(2)
Adamek Irena
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barsoum Grant
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bednarczyk Beata
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Białas Marcin (nauki historyczne)
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Biliński Witold
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Charlton Helen E
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Desperak Marta
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dryden Gordon
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dudley-Evans Tony
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dzielnicka Ewa
(1)
Dąbrowa Ewa
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Eller Helmut
(1)
Ellis Rod
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(68)
2000 - 2009
(120)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(196)
Kiribati
(2)
nieznany (us)
(2)
Język
polski
(200)
Temat
Nauczanie
(65)
Nauczanie początkowe
(38)
Metody nauczania
(27)
Kształcenie
(26)
Nauczanie zintegrowane
(20)
Nauczyciele
(20)
Pedagogika
(18)
Szkolnictwo
(16)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Nauczanie na odległość
(15)
Uczenie się
(14)
Wychowanie
(14)
Dziecko
(13)
Język angielski
(13)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Języki
(12)
Pedagogika specjalna
(10)
Uczniowie
(10)
Internet
(9)
Komputery
(9)
Matematyka
(9)
Multimedia
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Edukacja medialna
(6)
Innowacje
(6)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(6)
Samokształcenie
(6)
Gry edukacyjne
(5)
Informatyka
(5)
Mentoring
(5)
Metoda Montessori
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Oceny szkolne
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Gry i zabawy
(4)
Język polski
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Pisanie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Szkolenie zawodowe
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Zawód
(4)
Czytanie
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dziecko upośledzone
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda projektów
(3)
Metodologia
(3)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(3)
Muzyka
(3)
Młodzież
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Sztuka
(3)
Twórczość
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zarządzanie
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Gry fabularne
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Leczenie
(2)
Metody badawcze
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-
(3)
1901-2000
(3)
1801-
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(7)
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
200 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Języki obce : estawy materiałów. Cz. 2. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji , 2017. - Skoroszyt (15 zeszytów) : ilustracje ; 32 cm.
Gatunek
Zawiera: Zestaw 6, CLIL jako nowatorska metoda nauczania. Zestaw 7, CLIL w praktyce. Zestaw 8, Język angielski we wczesnej edukacji językowej. Zestaw 9, Planowanie lekcji. Zestaw 10, Kompetencja interkulturowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Języki obce : zestawy materiałów. Cz. 1. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji , 2017. - Skoroszyt (15 zeszytów) : ilustracje ; 32 cm.
Gatunek
Zawiera: Zestaw 1, Autonomia ucznia. Zestaw 2, Kompetencje kluczowe. Zestaw 3, Pracownia językowa. Zestaw 4, Motywacja. Zestaw 5, TIK.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Duchowy plan rozwoju dziecka według Marii Montessori 2. Spotkanie dziecka z pedagogiką Montessori 3. Rodzice w spotkaniu z pedagogiką Montessori 4. Przedszkole Montessori 5. Szkoła Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres i treść pojęcia innowacja pedagogiczna; 2. Innowacje pedagogiczne a kierunki przeobrażania się modelu szkoły tradycyjnej. Zarys modelu szkoły jako organizacji nowatorskiej; 3. Innowacje pedagogiczne w międzynarodowych raportach edukacyjnych. Wprowadzenie. Innowacje pedagogiczne w wybranych międzynarodowych raportach edukacyjnych; 4. Innowacje pedagogiczne w polskim systemie oświatowym. Regulacje prawne; 5. Wnioski końcowe- kierunki przeobrażania się modelu szkoły tradycyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistic)
1 Key issues in Second Language Acquisition, 2. The role of the first language, 3. Interlanguage and the 'natural' route of development, 4. Variability in interlanguage, 5. Individual learner differences and Second Language Acquisition, 6. Input, interaction, and Second Language Acquisition, 7. Learner strategies, 8. The Universal Hypothesis and Second Language Acquisition, 9. The role of formal instruction in Second Language Acquisition, 10. Theories of second Language Acquisition
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.111 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Wyd. 3. - Oxford, New York : Oxford University Press, 2009. - 233, [5] s. : rys. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
1. Language learning in early childhood, .2 Explaining deconf language learning, 3. Individual differences in second language learning, 4. Learner language, 5. Observing learning and teaching in the second language classroom, Second language learning in the classroom, 7. Popular ideas about language learning revisiteg
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.111 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartości kontaktów dziecka z wierszem: Uczenie wartości jako jedno z podstawowych zadań edukacyjnych; Wartości przejawiające się w utworach poetyckich; Dwa światy- rzeczywisty i z marzeń- w wierszach dla dzieci; 2. Wiersz- dziecko- nauczyciel w procesie edukacyjnym: Znaczenie wiersza w zintegrowanej edukacji elementarnej; Okoliczności warunkujące obcowanie dziecka z utworem poetyckim; Działania edukacyjne sprzyjające kontaktom dziecka z wierszem; 3. Propozycje wiązania wybranych utworów poetyckich z obszarami i treściami zintegrowanej edukacji w klasach I-III: Budzenie zaciekawienia związkiem teraźniejszości z przeszłością u dzieci młodszych; Kształtowanie u dzieci postawy szacunku i otwartości dla tradycji oraz symboli narodowych; Rozpoznanie i wartościowanie codzienności przez dzieci; Inspirowanie dziecięcej dyskusji o przyjaźni i wzajemnym rozumieniu; Wiązanie przez dzieci własnych obserwacji i doznań z wierszami o tematyce przyrodniczej; Uwrażliwienie dzieci na zjawiska językowe w wierszu; Ukazywanie dzieciom roli żartobliwych wierszy w postrzeganiu i interpretowaniu rzeczywistości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Cele edukacji w szkole dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, 2. Role pełnione w szkole przez uczniów i nauczycieli, 3. Typologia metod i form dydaktycznych oparta na roli ucznia, 4. Teoria uczenia się i odpowiadające im metody, 5. Koncepcje metodyczne preferujące dialog i samodzielne uczenie się uczniów, 6. Dialog oraz samodzielne uczenie się uczniów w wybranych koncepcjach metodycznych, 7. Autorytet nauczyciela szkoły tradycyjnej i współczesnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Część kluczowe jako warunek i wynik uczenia się przez całe Życie: Istota i rodzaj kompetencji kluczowych; Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa teoretyczna nabywania kompetencji kluczowych; Uczenie się dzieci jako warunek ich rozwoju i nabywania kompetencji kluczowych; 2. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i szkole: Porozumiewanie się w języku ojczystym; Porozumiewanie się w językach obcych; Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne uczniów klas młodszych; Kompetencje informatyczne; Kompetencje uczenia się; Kompetencje społeczne i obywatelskie; Inicjatywość i przedsiębiorczość; Świadomość i ekspresja kulturalna; Dbanie o zdrowie i sprawność fizyczna; 3. Nauczyciel XXI wieku- wybrane aspekty działalności edukacyjnej: Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka; Praca zindywidualizowana z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkolenia / red. nauk. Mariola Łaguna)
1. Od czego zależy wybór metod?, 2. Metody na dobry początek, 3. Wykład i prezentacja, 4. Dyskusja, 5. Studium przypadku, 6. Odgrywanie ról, 7. Gry i symulacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
A course in language teaching : practice and theory / Penny Ur. - 19th ed. - Cambridge : Cambridge University Press, 2011. - 375, [3] s. : il. ; 25 cm.
(Cambridge Teacher Training and Development)
1. The teaching process; 2. Teaching the language: The "what"; 3. Teaching the language: The "how"; 4. Course content; 5. Lessons; 6. Learner differences; Trainer's notes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 12)
1. Kształćenie dla przyszłości, 2. Myślenia można uczyć, 3. Praca nauczyciela z "myślowymi kapeluszami" w klasie III, 4. Wprowadzenie "myślenia kapeluszowego" w klasie II, 5. "Myślenie kapeluszowe" w procesie dydaktyczno-wychowawczym w klasie II, 6. Zastosowanie "myslowych kapeluszy" w zajęciach pozalekcyjnych, 7. Opinie nauczycieli o konpecji rozwijania myślenia według de Bono z perspektywy kilku lat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Spory teoretyczne: Szkoła alternatywna - definicje, rodzaje, ocena, perspektywy rozwoju; Alternatywne koncepcje jako podstawa dla innowacyjnych działań edukacyjnych trendów w kontekście badań eksperymentalnych; Pedagogika pobocza - złudzenia i nadzieje alternatywności w pedagogice specjalnej; Edukacyjne kierunkowskazy. Refleksje o współczesnej teorii pedagogicznej; II. Modele i praktyki edukacji alternatywnej: Przemiany koncepcji autonomii szkół publicznych w Europie; John Dewey jako pedagog reform i wychowania do demokracji; Tradycja i postęp w pedagogice waldorfskiej; Edukacja i procesy asymilacji mniejszości etnicznych na dalekiej Północy. Studium przypadku Saamów w Norwegii i Nieńców w Rosji; Szkolnictwo średnie w Norwegii. Wybrane aspekty funkcji selekcyjnej; Edukacja językowa w Gwatemalii - alternatywa edukacyjna, polityczna czy kulturowa?; Koncepcja edukacji przedszkolnej w Reggio Emilia we Włoszech; Ijime, hikikomori i edukacja alternatywna w Japonii; Alternatywne sposoby realizowania edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie kształcenia zróżnicowanego - prezentacja wyników badan eksperymentalnych; Myślenie i działania twórcze jako forma alternatywnej edukacji studentów pedagogiki; Dydaktyczne możliwości zastosowania dociekań filozoficznych w kształceniu zintegrowanym; Społeczne funkcje Uniwersytetu Harvarda; Edukacja alternatywna jako forma wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; System wychowawczy jogi klasycznej; Wykorzystanie gier symulacyjnych w edukacji międzykulturowej; Kształcenie modułowe, standaryzacja kwalifikacji zawodowych we współczesnej szkole zawodowej; Szkółki niedzielne wobec potrzeby rewitalizacji żydowskiego życia w Polsce; III. Uwarunkowania edukacji alternatywnej: Słoneczne (pozakulturowe) wakacje - tożsamość typu all inclusive; Społeczeństwo przyszłości w wyobrażeniach młodzieży: indywidualistyczna vs. Kolektywistyczna koncepcja społeczeństwa; ciągłość i zmiana w zakresie idei uczenia we współpracy; Wytresowany pies czy autonomiczny kot? O edukacji komputacjonalistycznej, konstruktywistycznej i kolektywistycznej; Czy szkoła jest miejscem twórczości rzeczywiście stymulowanej?; Program kształcenia - obszar obowiązków i wolności; "Sukcesowi trzeba pomóc", czyli o edukacji dziecka w rodzinie klasy średniej; Metoda Carden - klasyczna amerykańska alternatywa edukacyjna; Pomiędzy rodziną i szkoła w poszukiwaniu sensu pedagogiki alternatywnej; Edukacja polityczno-prawna społeczeństwa polskiego wobec współczesnych realiów; IV. Edukacja w świetle badań: Andragogika z perspektywy badań biograficznych; E-przedszkole - analiza skutków rozprzestrzeniania się e-learningu w nauczaniu dzieci; Alternatywy dla formalnego obrazu szkoły jako instytucji w uczniowskich metaforach; Pejzaż gimnazjów prowadzonych przez stowarzyszenia; Doświadczanie uczenia się w relacjach absolwentów klas Montessori - (przed)wstępne rozpoznanie; Czy szkoły ogólnodostępne rzeczywiście SA alternatywą dla kształcenia segregacyjnego? Z opinii nauczycieli szkół specjalnych i ogólnodostępnych; Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Warunki i możliwości zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w szkole. Z opinii dyrektorów szkół ogólnodostępnych; Ideologia w przekształcaniu przestrzeni społecznej placówki; Edukacja obywatelska w oddolnych stowarzyszeniach młodzieżowych na przykładzie stowarzyszenia "Parlament Młodzieży" z Przemyśla (komunikat z badań); W poszukiwaniu umiejętności i doświadczenia. Idea Otwartej Akademii Umiejętności jako przykład edukacji alternatywnej; Kształtowanie wrażliwości na wartości etyczne metodami dramy i psychodramy; Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego na etapie kształcenia przedszkolnego i podstawowego w opinii rodziców; Homoseksualizm jako alternatywny styl życia. Wybrane problemy i kontrowersje; Kohabitacja jako alternatywa dla małżeństwa. Wybrane problemy i kontrowersje; Ostrzeżenie zamiast zakończenia, czyli o toksycznych doświadczeniach wychowanków Odenwaldschule.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konstruktywistyczne i kognitywistyczne koncepcje w nauczaniu i uczeniu się wspomaganym komputerem; 2. Kształcenie matematyczne uczniów edukacji propedeutycznej zintegrowanej; 3. Wybrane aspekty stosowania komputera w edukacji wczesnoszkolnej; 4. Koncepcja metodologiczna badań własnych; 5. Diagnoza poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych w świetle badań początkowych; końcowych oraz dystansowych; 6. Analiza ilościowa-jakościowa badanego poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Box zawiera: Podręcznik z ćwiczeniami. Cz. 1-5; Zeszyt. Cz. 1-5; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja polonistyczna i społeczna. Cz. 1-4; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja matematyczna. Cz. 1-4; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja przyrodnicza; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja artystyczna; Bawię się i uczę w klasie 3. CD-ROM; Wyprawka; Zajęcia komputerowe. Podręcznik z ćwiczeniami + CD-ROM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy pracy w systemie Montessori, 2. Organizacja i planowanie pracy w klasach Montessori, 3. Dziecko w klasie Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Program zajęć nr 1: Twórcy systemów dydaktycznych: Karta pracy A. Jan Amos Komeński (1592–1670); Karta pracy B. Jan Henryk Pestalozzi (1746–1827); Karta pracy C. Jan Fryderyk Herbart (1776–1841); Karta pracy D. Jan Władysław Dawid (1859–1914); Karta pracy E. John Dewey (1859–1952); Karta pracy F. Bogdan Nawroczyński (1882–1974). Program zajęć nr 2: Rozwój koncepcji kształcenia: Karta pracy A. Materializm (encyklopedyzm) dydaktyczny; Karta pracy B. Formalizm dydaktyczny; Karta pracy C. Utylitaryzm dydaktyczny; Karta pracy D. Koncepcja problemowo-kompleksowa; Karta pracy E. Strukturalizm; Karta pracy F. Materializm funkcjonalny. Program zajęć nr 3: Taksonomia celów kształcenia: Karta pracy A. Taksonomia celów poznawczych; Karta pracy B. Taksonomia celów praktycznych; Karta pracy C. Taksonomia celów wychowawczych; Karta pracy D. Taksonomia celów w ich operacjonalizacji. Program zajęć nr 4: Ocena programu nauczania: Karta pracy A. Poprawność konstrukcyjna programu nauczania; Karta pracy B. Wartość merytoryczna programu nauczania; Karta pracy C. Wartość dydaktyczna programu nauczania; Karta pracy D. Przydatność programu nauczania dla danego środowiska szkolnego. Program zajęć nr 5: Ogniwa procesu kształcenia: Karta pracy A. Uświadamianie celów i zadań dydaktycznych; Karta pracy B. Kierowanie procesami poznawczymi; Karta pracy C. Kształtowanie umiejętności praktycznych; Karta pracy D. Utrwalanie wiadomości i umiejętności; Karta pracy E. Sprawdzanie i ocena osiągnięć. Program zajęć nr 6: Przestrzeganie zasad kształcenia: Karta pracy A. Zasady dotyczące materiału nauczania; Karta pracy B. Zasady dotyczące motywacji ucznia; Karta pracy C. Zasady dotyczące pracy ucznia; Karta pracy D. Zasady dotyczące czynności nauczania. Program zajęć nr 7: Dyskusja dydaktyczna: Karta pracy A. Dyskusja wielokrotna; Karta pracy B. Dyskusja konferencyjna; Karta pracy C. Dyskusja panelowa (obserwowana); Karta pracy D. Dyskusja okrągłego stołu. Program zajęć nr 8: Aktywizujące metody kształcenia: Karta pracy A. Metoda przypadków; Karta pracy B. Metoda sytuacyjna; Karta pracy C. Metoda inscenizacji; Karta pracy D. Metoda symulacji; Karta pracy E. Metoda projektów. Program zajęć nr 9: Metody uczenia się w kształceniu wielostronnym: Karta pracy A. Uczenie się przez przyswajanie wiedzy; Karta pracy B. Uczenie się przez odkrywanie wiedzy; Karta pracy C. Uczenie się przez przeżywanie; Karta pracy D. Uczenie się przez działanie. Program zajęć nr 10: Wdrażanie uczniów do samokształcenia: Karta pracy A. Lekcje przedmiotowe; Karta pracy B. Lekcje wdrażające; Karta pracy C. Lekcje wychowawcze; Karta pracy D. Pozalekcyjna praca uczniów. Program zajęć nr 11: Funkcje mediów w procesie kształcenia: Karta pracy A. Media w poznawaniu rzeczywistości; Karta pracy B. Media w poznawaniu wiedzy o rzeczywistości; Karta pracy C. Media w kształtowaniu emocjonalnego stosunku do rzeczywistości; Karta pracy D. Media w przygotowaniu do działalności praktycznej. Program zajęć nr 12: Praca domowa uczniów: Karta pracy A. Rodzaje prac domowych; Karta pracy B. Sposoby zadawania pracy domowej; Karta pracy C. Obciążenie uczniów pracą domową; Karta pracy D. Sprawdzanie i ocena nauki domowej. Program zajęć nr 13: Budowanie zadań testowych: Karta pracy A. Zadania wyboru wielokrotnego; Karta pracy B. Zadania na dobieranie; Karta pracy C. Zadania typu prawda – fałsz; Karta pracy D. Zadania krótkiej odpowiedzi i zadania z luką; Karta pracy E. Zadania rozszerzonej odpowiedzi. Program zajęć nr 14: Szkolny system oceniania: Karta pracy A. Użyteczność systemu oceniania; Karta pracy B. Wspomaganie kształcenia przez system oceniania; Karta pracy C. Wielowątkowość systemu oceniania; Karta pracy D. Otwartość systemu oceniania. Program zajęć nr 15: Poziomy planowania dydaktycznego: Karta pracy A. Planowanie kierunkowe; Karta pracy B. Planowanie wynikowe; Karta pracy C. Planowanie metodyczne; Karta pracy D. Przygotowanie merytoryczne i organizacyjne. Test sprawdzający
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O systematyzacji treści kształcenia / Artur Stachura. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 193, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
1. Systemowa struktura umysłu jako podstawa planowania procesu kształcenia: Pojęcie systemu w świetle ogólnej teorii systemów i jego zastosowanie w pedagogice; Pojęcie jako kategoria epistemologiczna, psychologiczna i dydaktyczna; System pojęć w umyśle człowieka i jego reprezentacja; Operacje umysłowe na systemie pojęć- myślenie systemowe; Określenie celów kształcenia na statycznych i dynamicznych własnościach systemu pojęć; Zasada systemowości rozwoju człowieka; 2. Konstrukcja usystematyzowanych zasobów treści i ich wykorzystanie w procesie kształcenia: Systemowe rozumienie pojęć przez ucznia jako cel kształcenia; Treści kształcenia jako składnik warunków kształcenia; Warunki kształcenia związane z własnościami ucznia; sposób podawania usystematyzowanej treści kształcenia; Sposób diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Prawidłowości przebiegu procesu przyswajania systemu pojęć; Wnioski z diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Prolog. Początek szkoły; Zajęcia główne i zasada cykliczności; Pierwszy rok nauki szkolnej; Rodzice i nauczyciele pracują razem. Kiedy pojawiają się problemy; Drugi rok nauki; Wymagania i oczekiwania wobec nauczyciela wychowawcy; Trzeci rok nauki szkolnej; Czwarty rok nauki szkolnej; Nauczyciel wychowawca i jego przygotowanie; Piaty rok nauki; Szósty rok nauki szkolnej; Siódmy rok nauki szkolnej; Ósmy rok nauki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej