Form of Work
Książki
(16)
Status
available
(7)
only on-site
(7)
unavailable
(7)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(9)
Author
Oleksyn Tadeusz
(3)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Detyna Beata
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Francik Kamila
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Kałucki Krzysztof
(1)
Kobis Paweł
(1)
Konarski Stanisław
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Podgórska-Rykała Joanna
(1)
Porvazník Ján
(1)
Pudło Mariusz
(1)
Pędziwiatr Ewelina
(1)
Roszyk-Kowalska Gabriela
(1)
Sajkiewicz Alicja
(1)
Shypulina Yuliia
(1)
Stolarska Agnieszka
(1)
Sulich Adam
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Trojanowski Tomasz
(1)
Widera Wiktor
(1)
Zakrzewska-Bilewska Agnieszka
(1)
Zaleśna Aleksandra
(1)
Ćwik Bogdan
(1)
Żukowska Joanna
(1)
Year
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(16)
Subject
Menedżerowie
(16)
Przydatność zawodowa
(5)
Innowacje
(4)
Przywództwo
(4)
Praca
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kariera
(2)
BPMS (informat.)
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bezpzieczeństwo informacyjne
(1)
Ekonomiści
(1)
Etyka biznesu
(1)
Kadry
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Marketing partnerski
(1)
Motywacja pracy
(1)
Negocjacje
(1)
Obsługa klienta
(1)
Oceny pracowników
(1)
Ogranizacja
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
Przemysły wysokiej techniki
(1)
Płaca minimalna
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Równowaga ekonomiczna
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie talentami
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zawód
(1)
Zdolności
(1)
Subject: time
2001-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Katowice
(1)
19 results Filter
Authority data
Authority data
Authority data
Book
In basket
Kompetencje menedżera / Mirosław Kot. - Gliwice : HELION , 2018. - 384 s. : il. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-283-4272-9
Zawiera: Rozdział 1. Kompetencje HR: ABC kompetencji; Podział i właściwości kompetencji; Kompetencje i work-life balance; Tworzenie modelu (księgi kompetencji); Model kompetencji; Zarządzania procesem szkoleniowym; Określanie celu szkolenia; Określenie grupy odbiorców; Ewaluacja szkolenia; Przykład praktycznego wykorzystania metody Donalda L. Kirkpatricka; Rekrutacja i selekcja pracowników; Zarządzanie oceną pracowniczą; Zarządzanie talentami. Rozdział 2. Kompetencje osobiste: Inteligencja emocjonalna; Kompetencje wchodzące w zakres inteligencji emocjonalnej; Inteligencja niezbędna w codziennym życiu i w pracy; Komunikacja menedżera; Reguła wzmacniaczy i osłabiaczy komunikacyjnych; Bomby i wkręty komunikacyjne; Reguła jasnych i prostych komunikatów; Reguła wzmocnienia i osłabienia emocji a zachęta do zmiany bądź wykonania zadania; Reguła niespełnienia; Reguła zaprzeczeń; Reguła presupozycji; Reguła „Nie oceniaj człowieka, tylko jego zachowania”; Reguła faktów i dowodów; Reguła imadła komunikacyjnego czyli pytania zamknięte sugerujące; Reguła jasnych komunikatów - zero ukrytych intencji; Reguła asertywności na „nie”; Reguła asertywności na „tak”; Asertywna odmowa; Asertywna pochwała i krytyka; Wystąpienia publiczne; Efektywność osobista; Jak być efektywnym; Radzenie sobie z manipulacją; Zarządzanie sobą w stresie; Zarządzanie sobą w czasie; Kreatywność i innowacja. Rozdział 3. Kompetencje zarządcze: Komunikacja wewnętrzna w firmie; Zarządzanie zespołem; Co to oznacza, że ktoś jest z pokolenia X, Y lub Z?; Motywacja (płacowa i pozapłacowa); Etykieta biznesu; Zasada 1 - pierwszeństwo; Zasada 2 - punktualność; Zasada 3 - przywitanie i pożegnanie; Zasada 4 - stosowny ubiór; Zasada 5 - mowa ciała; Zasada 6 - cel spotkania; Zasada 7 - wizytówka (nie ulotka); Zarządzanie wizerunkiem firmy; Przywództwo i autorytet; Delegowanie zadań i uprawnień; Zarządzanie konfliktem; Zarządzanie strategiczne; Zarządzanie zmianą; Akceptowanie zmiany; Coaching i mentoring w zarządzaniu zespołem; Zarządzanie przez cele. Rozdział 4. Prawo pracy: Nawiązanie stosunku pracy (umowa o pracę); Umowa na okres próbny; Umowa na czas określony; Umowa na czas nieokreślony; Umowa na zastępstwo; Zmiana warunków umowy o pracę - porozumienie zmieniające (aneks) i wypowiedzenie zmieniające; Prawa i obowiązki stron stosunku pracy; Obowiązki pracodawcy wobec pracownika; Obowiązki pracownika; Sankcje za niewłaściwe w2ykonywanie obowiązków pracowniczych; Dokumentacja związana z udzielaniem kar; Notatka służbowa; Przeciwdziałanie dyskryminacji, molestowaniu, nierównemu traktowaniu i mobbingowi; Przeciwdziałanie dyskryminacji; Przeciwdziałanie molestowaniu; Przeciwdziałanie nierównemu traktowaniu; Przeciwdziałanie mobbingowi; Czas pracy: Okresy zaliczane i niezaliczane do czasu pracy; Szkolenia zaliczane i niezaliczane do czasu pracy; Dyżur; Podróż służbowa; Systemy czasu pracy; Planowanie, rozliczanie i ewidencjonowanie czasu pracy - główne pojęcia; Ewidencja czasu pracy; Zwolnienia okolicznościowe i nieobecności pracownika; Urlopy wypoczynkowe (wymiar, udzielanie, odmowa i odwołanie z urlopu); Uprawnienia związane z rodzicielstwem; Prawa rodziców; Ochrona danych osobowych i kadrowych; Co to są dane osobowe?; Ochrona i przetwarzanie danych kadrowych; Ochrona wizerunku pracownika; Dane wrażliwe; Zasady kontroli przetwarzania danych osobowych; Powierzenie danych osobowych; Dokumentacja kadrowa: osobowa i płacowa; Rozwiązywanie stosunku pracy (za wypowiedzeniem i bez wypowiedzenia); Wydanie świadectwa pracy. Akty prawne. Orzeczenia sądów. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-912-2
1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy; Nowelizacja Agendy Lizbońskiej; Organizacje uczące się; Strategia ustawicznej edukacji; Nowe wyzwania wobec kadry menedżerskiej; 2. Rodowód kompetentnego kierowania: Nauka o zarządzaniu; Ekonomia i ekonomiki szczegółowe; Nauki o prawie; 3. Kompetencje do pracy z ludźmi: Wyznaczniki kompetencji menedżera; Interakcje z kulturą organizacji; Kompetencje w elastycznych strukturach; Ekonomiczny kontekst kompetencji; Budowanie profilu kompetencji menedżera; 4. Zarządzanie kompetencjami kierownika (menedżera): Kierowanie w organizacji; Kompetencje menedżera jako element kapitału ludzkiego organizacji; Wartość kompetencji kierowniczych jako wielkość kapitału ludzkiego organizacji; Kształtowanie kompetencji menedżera- kierownika; 5. Koncepcje i metody doboru menedżerów: istota i zasady doboru menedżerów; Determinanty doboru typów menedżerów w przedsiębiorstwach; Typy menedżerów w zależności od poziomu kierowania; Typy menedżerów w zależności od stylów kierowania; Determinanty wyboru źródeł rekrutacji określonych typów menedżerów; selekcja kandydatów na menedżerów; 6. Szkolenie i doskonalenie zawodowe: Proces doskonalenia zawodowego w firmie; Szkolenie i doskonalenie menedżerów; Funkcje i zadania edukacyjne komórek kadrowych; Kształcenie i szkolenie zawodowe w świetle zaleceń UE; Kształcenie i szkolenie w przepisach prawa; 7. Organizacja pracy własnej menedżera: Przyczyny niesprawności w organizacji pracy menedżerów; Uwarunkowania efektywności pracy własnej menedżera; Czas i priorytety działania menedżera; 8. Menedżerowie w zarządzaniu zasobami ludzkimi- kontekst aksjologiczny: Pojecie wartości; Wartości kierownicze; Badanie wartości poprzez niekompetencje zagrażające zarządzaniu zasobami ludzkimi
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
(Personel & Zarządzanie / INFOR)
ISBN: 978-83-8137-371-5
Zawiera: Wprowadzenie. 1. Jakich liderów i menedżerów potrzebują organizacje?: Rola menedżera i lidera; Potencjał zawodowy menedżera i lidera; Możliwości rozwoju. 2. Profile kompetencji liderów i menedżerów: Wybierane kompetencje; Wskazanie poziomu pożądanego kompetencji; Jak widzą to inni? 3. Ocena/diagnoza (własnych) kompetencji: Na czym polega ocena kompetencji?; Źródła oceny; Metody oceny kompetencji. 4. Rozwój kompetencji menedżera i lidera – wyniki badań: Analiza uzyskanych wyników; Porównanie wyników menedżerów i liderów; Podstawowe wnioski. 5. Jak rozwijać własne kompetencje?: Nowe zadania; Informacje zwrotne od współpracowników; Szkolenia i inne formy edukacyjne; Coaching i mentoring; Uczenie innych – dzielenie się własną wiedzą i doświadczeniami. 6. Kształtowanie własnej kariery: Jak warto myśleć o karierze?; Osobista mapa kariery. 7. Wskazówki rozwojowe dla określonych kompetencji: Planowanie i organizowanie; Delegowanie; Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem; Zarządzanie sobą; Podejmowanie decyzji; Dążenie do rezultatów; Budowanie zespołów; Wywieranie wpływu; Innowacyjność i elastyczność. Polecana literatura.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7378-236-5
Kluczowe znaczenie kompetencji społeczno-psychologicznych we współczesnych koncepcjach i praktyce systemów edukacji ekonomistów i menedżerów. O potrzebie nowej filozofii edukacyjnej. Kompetencje człowieka - tradycja i współczesność. Kompetencje społeczne we współczesnej psychologii i teorii zarządzania. Przegląd wybranych podejść i problemów. Badania nad kompetencjami menedżerów. Przegląd problemów i kierunków. Właściwości psychologiczne i poziom kompetencji społecznych a formy aktywności studentów oraz ich motywacje do edukacji psychologicznej. Synteza badań. Kompetencje społeczne menedżerów i osób bezrobotnych. Własne badania porównawcze z lat 1996-2004. Model kształcenia kompetencji społeczno-psychologicznych u studentów uczelni ekonomiczno-menedżerskich. Wybrane aspekty rozwijania kompetencji społeczno-psychologicznych. Kierunki dalszych badań w zakresie kompetencji społeczno-psychologicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7561-981-2
Zawiera: Wstęp. CZĘŚĆ I STUDIUM TEORETYCZNE. Rozdział 1. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY DEFINICJI I POJĘĆ: 1.1. Menedżer vs przywódca - przegląd pojęć; 1.2. Spory i kontrowersje wokół badań nad przywództwem; 1.3. Zmieniające się problemy w zarządzaniu, czyli o tym, jak menedżer stawał się przywódcą. Rozdział 2. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY TEORII - WĄTKI HISTORYCZNE I WSPÓŁCZESNE: 2.1. Teorie cech; 2.1.1. Współczesne spojrzenie na cechy w zarządzaniu; 2.2. Teorie zachowań; 2.2.1. Badania na Uniwersytecie Ohio; 2.2.2. Badania na Uniwersytecie Michigan; 2.2.3. Siatka kierownicza; 2.3. Teorie sytuacyjne; 2.3.1. Teoria ścieżki i celu; 2.3.2. Teoria przywództwa sytuacyjnego Herseya i Blanchatda; 2.3.3. Teoria substytutów przywództwa; 2.3.4. Teoria decyzji normatywnej; 2.3.5. Sytuacyjna teoria przywództwa Fiedlera; 2.3.6. Teoria LMX; 2.3.7. Teoria zasobów poznawczych; 2.4. Przywództwo transformacyjne i charyzmatyczne; 2.4.1. Teoria charyzmatycznego przywództwa House‘a; 2.4.2. Teoria charyzmy Congera i Kanungo; 2.4.3. Teoria przywództwa transformacyjnego Burnsa; 2.4.4. Teoria przywództwa transformacyjnego Bassa; 2.5. Inne współczesne koncepcje przywództwa; 2.5.1. Przywództwo rozproszone; 2.5.2. Przywództwo autentyczne; 2.5.3. Teoria ograniczonego przywództwa Koźmińskiego. Rozdział 3. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY ROZWOJU W ORGANIZACJI: 3.1. Rodzaje szczebli menedżerskich w organizacji, typy autorytetów oraz rola doświadczenia zawodowego; 3.2. Rozwój menedżerski. Rozdział 4. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA: 4.1. Skuteczne przywództwo - kryteria oceny; 4.2. Cechy i zachowania a skuteczne przywództwo; 4.3. Zachowania menedżera; 4.3.1. Związek zachowań i cech a skuteczność; 4.3.2. Zachowania lidera a teorie sytuacyjne. Rozdział 5. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY KOMPETENCJI LIDERSKICH I MENEDŻERSKICH: 5.1. Kompetencje - definicja pojęcia; 5.2. Ocena kompetencji w organizacji; 5.3. Kompetencje menedżera i lidera; 5.3.1. Kompetencje przywódcze wg Koźmińskiego. CZĘŚĆ II STUDIUM EMPIRYCZNE. BADANIA WŁASNE. Rozdział 6. WCZEŚNIEJSZE BADANIA AUTORKI. KOMPETENCJE MENEDŻERÓW A ZDOLNOŚCI I CECHY OSOBOWOŚCI: 6.1. Związek zdolności oraz kompetencji menedżerskich; 6.2. Związek cech osobowości i kompetencji menedżerskich oraz liderskich. Rozdział 7. BADANIE WŁAŚCIWE. KOMPETENCJE LIDERA I MENEDŻERA: 7.1. Metody i przebieg badania; 7.2. Wyniki. Rozdział 8. IMPLIKACJE TEORETYCZNE: 8.1. Wnioski z badań wcześniejszych; 8.2. Wnioski z badań właściwych. Rozdział 9. IMPLIKACJE PRAKTYCZNE. Rozdział 10. IMPLIKACJE DO DALSZYCH BADAŃ. Podziękowania. Bibliografia. Aneks 1. Aneks 2. Aneks 3. Aneks 4. Aneks 5. Aneks 6. Spis tabel i rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7556-391-7
1. Ewolucja roli czynnika ludzkiego organizacji; 2. Klasyczne ujęcia kompetencji pracowniczych; 3. Podstawy metodyczne badania kompetencji; 4. Samoorganizacja; 5. Współczesne ujęcia kompetencji pracowniczych; 6. Kompetencje pracownicze a kapitał intelektualny; 7. Kierowanie pracownikami we współczesnej organizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7417-970-6
Zawiera: 1. Uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw wysokich technologii: 1.1. Pojęcie i cechy przedsiębiorstw wysokich technologii; 1.2. Determinanty rozwoju przedsiębiorstw wysokich technologii; 1.3. Analiza sektora wysokich technologii. 2. Kompetencje kadry kierowniczej: 2.1. Istota i swoistość kompetencji kadry kierowniczej; 2.2. Klasyfikacja kompetencji kadry kierowniczej; 2.3. Kluczowe kompetencje kadry kierowniczej. 3. Kluczowe kompetencje kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii: 3.1. Determinanty wykorzystania potencjału przedsiębiorstw wysokich technologii przez kadrę kierowniczą; 3.2. Zbiór kluczowych kompetencji kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 3.3. Kluczowe umiejętności i postawy kadry kierowniczej – wyniki badań pilotażowych. 4. Luka kompetencyjna kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii: 4.1. Organizacja postępowania badawczego; 4.2. Charakterystyka próby badawczej; 4.3. Analiza kluczowych kompetencji kadry kierowniczej: 4.3.1. Wykształcenie kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.2. Doświadczenie kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.3. Umiejętności kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.4. Postawy kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.4. Model analizy luki kompetencyjnej kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii. Załączniki: 1. Dyspozycje do wywiadu; 2. Kwestionariusz ankiety do badań eksperckich w zakresie wyceny cech; 3. Oświadczenie o wyrażeniu zgody eksperta na upublicznienie nazwiska w publikacji naukowej; 4. Zbiór kluczowych umiejętności i postaw kadry kierowniczej; 5. Porównanie średnich ważności czynników wpływających na możliwości wykorzystania potencjału zmiennych opisujących przedsiębiorstwa wysokich technologii dla wpływu osób zarządzających – graniczny poziom istotności (p) dla wyników testy t-Studenta ma porównanie dwóch średnich; 6. Kwestionariusz ankiety (badania pilotażowe); 7. Zestawienie organizacji wylosowanych do badań pilotażowych; 8. Podział kluczowych kompetencji kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii z uwzględnieniem kluczowych umiejętności i kluczowych postaw (uzupełniony o stwierdzenia do badań pilotażowych); 8a. Podział kluczowych kompetencji kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii z uwzględnieniem kluczowych umiejętności i kluczowych postaw (układ stwierdzeń po analizie dyskryminacyjnej); 9. Podział sektora wysokiej techniki zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności; 10. Kwestionariusz ankiety; 11. Kwestionariusz ankiety (samoocena); 12. Podziękowanie za udział w badaniach naukowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-18838-2
Wprowadzenie. 1. Menedżer w tradycyjnej i współczesnej organizacji: 1.1. Menedżer - rozumienie pojęcia; 1.2. Menedżer w teorii zarządzania i ekonomii; 1.3. Menedżer a przywódca; 1.4. Rola, funkcje i zadania menedżera we współczesnym przedsiębiorstwie; 1.5. Styl kierowania i jego rola w kształtowaniu zachowań innowacyjnych w organizacji. 2. Kompetencje menedżerskie jako przedmiot badań: 2.1. Pojęcie kompetencji i ich znaczenie w pracy menedżera; 2.2. Struktura i cechy kompetencji menedżerskich; 2.3. Klasyfikacje kompetencji menedżerskich; 2.4. Kompetencje indywidualne a organizacyjne. 3. Teoretyczne ujęcie innowacyjności oraz determinanty innowacyjności organizacji: 3.1. Innowacyjność przedsiębiorstw - podstawowe kwestie terminologiczne; 3.2. Uwarunkowania rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw; 3.3. Rola kreatywności i twórczości pracowników w procesie innowacyjnym; 3.4. Zachowania menedżerskie jako czynnik innowacyjności; 3.5. Organizacyjne uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstwa. 4. Kompetencje menedżerskie i ich wpływ na innowacyjność przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych 4.1. Metodyka podjętych badań; 4.2. Doświadczenia wybranych przedsiębiorstw związane z wprowadzaniem innowacji; 4.3. Wiedza, umiejętności, cechy i postawy menedżerów w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa; 4.3.1. Wiedza jako składnik kompetencji menedżerskich sprzyjający wprowadzaniu innowacji; 4.3.2. Umiejętności menedżerskie a innowacyjność organizacji; 4.3.3. Cechy osobowości i postawy sprzyjające wprowadzaniu innowacji w przedsiębiorstwie; 4.4. Organizacyjny kontekst wpływu kompetencji menedżerskich na innowacyjność przedsiębiorstwa; 4.4.1. Strategia a poziom innowacyjności; 4.4.2. Struktura a poziom innowacyjności; 4.4.3. Kultura organizacyjna a poziom innowacyjności; 4.4.4. Procesy operacyjne a innowacyjność; 4.4.5. Wielkość przedsiębiorstwa a poziom jego innowacyjności; 4.5. Modelowe ujęcie kompetencji menedżerskich stymulujących innowacyjność przedsiębiorstwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-849-7
Zawiera: 1. Podmioty zarządzające, ich role i kompetencje: 1.1. Podmioty zarządzające w organizacji i ich zróżnicowanie; 1.2. Funkcje zarządzania; 1.3. Role organizacyjne zarządzających; 1.4. Różne rozumienia kompetencji; 1.5. Klasyfikacje kompetencji zarządzających. 2. Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne: 2.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, interesariusze, zrównoważony rozwój; 2.2. Ewolucja pojęć i praktyk w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju; 2.3. Przesłanki za upowszechnieniem idei przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych; 2.4. Korzyści przedsiębiorstw ze stosowania koncepcji CSR; 2.5. Charakterystyka przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego i zrównoważonego; 2.6. Postawy zarządzających wobec CSR. 3. Kompetencje menadżerów a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa: 3.1. Modele kompetencji menadżerów w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju; 3.2. Przegląd literatury; 3.3. Zależności między wybranymi cechami zarządzających a CSR: 3.3.1. Wiek, staż i perspektywy rozwoju kariery; 3.3.2. Wykształcenie prezesa; 3.3.3. Doświadczenia prezesa; 3.3.4. Osobowość – wybrane cechy (narcyzm, pycha, pokora); 3.3.5. Wartości menadżerów; 3.3.6. Motywacje menadżera; 3.4. Prezes jako przywódca. Kompetencje przywódcy w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju: 3.4.1. Przywódca transformacyjny i transakcyjny; 3.4.2. Przywódca etyczny; 3.4.3. Przywódca odpowiedzialny; 3.4.4. Przywódca służebny; 3.4.5. Przywódca zrównoważony (sustainable leadership); 3.4.6. Kompetencje w zakresie zarządzania strategicznego; 3.4.7. Kompetencje w zakresie współpracy i doboru menadżerów; 3.4.8. Troska o rozwój następców; 3.5. Wielu interesariuszy – wiele kompetencji zarządzających. 4. Kompetencje menadżerów i CSR – wyniki badań ilościowych: 4.1. Założenia badawcze; 4.2. Charakterystyka próby badawczej; 4.3. Wyniki badań ankietowych; 4.4. Wnioski i konkluzje. 5. Studia przypadków: 5.1. Założenia badawcze; 5.2. Przywództwo społecznie odpowiedzialne w firmie Ochnik SA. Studium przypadku: 5.2.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa; 5.2.2. Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwie i działania prezesa; 5.2.3. Kompetencje prezesa. Wnioski końcowe; 5.3. Przywództwo społecznie odpowiedzialne w hucie ArcelorMittal Warszawa. Studium przypadku: 5.3.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa; 5.3.2. Działania zakresie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa; 5.3.3. Kompetencje prezesa. Wnioski końcowe; 5.4. Analiza przekrojowa studiów przypadków; 5.5. Wnioski i konkluzje.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
Key Account Manager / Krzysztof Kałucki. - Warszawa : Difin SA , 2015. - 188, [1] s. : il. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7930-764-7
Zawiera: Od Autora. Rozdział I. Kim jest Kluczowy Klient?: Kluczowy Klient, czyli kto?; Wybór Kluczowego Klienta; Decyzja o wyborze klienta oraz sposobu współpracy; Co robić w przypadku, kiedy umowa jest podpisywana po raz pierwszy?; Specyfika relacji z Kluczowymi Klientami. Rozdział II. Praca na stanowisku Key Account Managera: Początki zawodu KAM w Polsce; Ścieżka kariery; Zadania; Cykliczność pracy; Trochę o zaangażowaniu w pracy; Dokumentacja w dziale. Rozdział III. Kompetencje na stanowisku Key Account Managera: Umiejętności, wiedza, odpowiedzialność?; Manager czy lider?; Kreowanie nowego lidera; Praca z zespołem KAM-ów. Stawianie celów i rozliczanie; Finansowa strona pracy; Analiza rentowności promocji; Rachunek wyników (P&L); Kaskadowanie rabatów; Marża a narzut; Marża dostawcy a marża klienta; Kontrakty net/net; Poprawa warunków – co, kiedy się opłaca?; Przesunięcia z „back” na „front” i odwrotnie – co, kiedy się opłaca?; Budżetowanie; Współpraca z Działem Kontrolingu. Rozdział IV. Dualizm pracy na stanowisku Key Account Managera: Współpraca z innymi działami wewnątrz organizacji; Grupy robocze, praca zespołowa; Zasady dobrej pracy zespołowej; Feedback; Prawa w środowisku międzynarodowym; Sprzedaż czy negocjacje?; Zrozumieć sposób myślenia kupującego. Rozdział V. Proces negocjacyjny: Negocjacje; Negocjacje: indywidualne, w parach, a może grupowe?; Negocjacje a sztuki walki – skąd to porównanie?; Nastawienie do siebie i do działania; Trudny Klient a typy osobowości: od Hipokratesa do Donalda Trumpa. Wpływ osobowości na proces negocjacyjny; „No logo” – etykietowanie; Stawianie celów, metoda SMART, Spotkanie negocjacyjne: etapy; Wybrane techniki negocjacyjne; Tabela zmiennych; Negocjacje: uniwersalne i dobre rady; Podobieństwa i różnice w pracy KAM-a i Kupca; Perswazja i manipulacja; Etyczna perswazja czy zaspokajanie potrzeby bezpieczeństwa?; Komunikacja interpersonalna: rola pytań; SPIN „łączy” sprzedaż i negocjacje: jeszcze o sztuce zadawania pytań; Lingwistyka negocjacyjna; Aktywne słuchanie: jak słuchać, aby usłyszeć i zrozumieć?; Informacje ukryte w komunikacji niewerbalnej; Wartości etyczne w pracy KAM-a. Rozdział VI. Rola emocji w pracy Key Account Managera: Emocje w biznesie; Kłamstwo w biznesie. Rozdział VII. Praktyczne NLP w pracy Key Account Managera: Co to jest NLP?; Uniwersalny model komunikacji a filtracja myśli; Indywidualne predyspozycje w komunikacji interpersonalnej; Rola predykatów; Jeszcze o dopasowaniu do drugiej osoby. Znaczenie metaprogramów. Zakończenie. Aneks. Studium przypadku: Negocjacje handlowe. Przygotowanie do procesu; Studium przypadku. Firmy Orion i Cezar. Słownik popularnych zwrotów w języku angielskim. Bibliografia. O Autorze.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 65.01
No cover
Book
In basket
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2018. - 394,[7] s. : il.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-8124-047-5
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wyjaśnienie pojęć i relacji: 1.1. Kompetencje a kwalifikacje; 1.2. Kompetencje a wartości; 1.3. Kompetencje ludzi a kapitał ludzki i intelektualny; 1.4. Kluczowe kompetencje; 1.5. Kompetencje organizacji; 1.6. Kompetencje uniwersalne, specyficzne i osobiste; 1.7. Kompetencje zawodowe i stanowiskowe; 1.8. Profesjogramy/profile stanowisk; 1.9. Role organizacyjne; 1.10. Zarządzanie kompetencjami i jego podmioty. Rozdział 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji: 2.1. Wiedza; 2.2. Doświadczenie i praktyczne umiejętności; 2.3. Kreatywność i innowacyjność; 2.4. Samodzielność; 2.5. Odpowiedzialność; 2.6. Przedsiębiorczość; 2.7. Orientacja biznesowa; 2.8. Profesjonalizm; 2.9. Decyzyjność; 2.10. Od formalnej dyscypliny pracy do „5 S”; 2.11. Skuteczność i ekonomiczność – czyli efektywność; 2.12. Komunikacja; 2.13. Współpraca; 2.14. Kompetencje etyczne; 2.15. Inteligencja; 2.16. Kultura i styl; 2.17. Asertywność; 2.18. Niektóre inne kompetencje. Rozdział 3. Przywództwo, przywódcy i ich style: 3.1. Misja przywódców; 3.2. Przywództwo a zarządzanie; 3.3. Przywództwo jako wywieranie wpływu i jako kierowanie; 3.4. Przywództwo dzikie – jako twarde przejmowanie, sprawowanie i (nad)używanie władzy; 3.5. Przywództwo jako służenie; 3.6. Demokracja i przywódcy demokratyczni; 3.7. Autorytaryzm i przywódcy autorytarni; 3.8. Przywódcy charyzmatyczni i transakcyjni; 3.9. Od przewodzenia opartego na przymusie do „przewodzenia bez przewodzenia”; 3.10. Indywidualne style kierowania. Rozdział 4. Wymiary przywództwa: 4.1. Wskazywanie i uzasadnianie celów; 4.2. Określanie zasad i wartości; 4.3. Dobór i wymiana ludzi; 4.4. Budowa zespołów; 4.5. Integrowanie; 4.6. Rozwój zawodowy; 4.7. Inspirowanie i motywowanie; 4.8. Komunikacja; 4.9. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje; 4.10. Reprezentowanie; 4.11. Inne wymiary przywództwa; 4.12. Jak być przywódcą akceptowanym. Rozdział 5. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw: 5.1. Przedsiębiorcy i biznesmeni; 5.2. Menedżerowie i liderzy; 5.3. Kompetencje różnych grup menedżerów; 5.4. Specjaliści, specjaliści wiodący/koordynatorzy, główni specjaliści; 5.5. Pracownicy merytoryczno-wykonawczy; 5.6. Pracownicy operacyjni. Rozdział 6. Zarządzanie kompetencjami w organizacji: 6.1. Zarządzanie kompetencjami w ujęciu systemowym; 6.2. Podmioty zarządzania kompetencjami w organizacji; 6.3. Wzmacnianie portfeli kluczowych kompetencji; 6.4. Harmonizacja kompetencji oczekiwanych i posiadanych; 6.5. Doskonalenie zawodowe; 6.6. Organizacja ucząca się – wybrane problemy; 6.7. Zarządzanie kompetencjami a ocena; 6.8. Zarządzanie kompetencjami a wynagradzanie. Rozdział 7. Zarządzanie własnymi kompetencjami: 7.1. Self-management w świetle psychologii rozwoju; 7.2. Dobre praktyki związane z rozwojem własnym; 7.3. Meandry i zagrożenia samorozwoju; 7.4. Czy wszyscy powinni pracować zawodowo?; 7.5. Sztuczna inteligencja – pomocnik i rywal. Uwagi końcowe. Bibliografia. Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 83-7484-006-4
1. Podstawowe pojęcia i związane z nimi kontrowersje. 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji. 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje. 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych. 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji. 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2 uzupeł. i uaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 357,[3] s. : il.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-7526-719-8
1. Wyjaśnienie pojęć; 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji; 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje; 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw; 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji; 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 14/2006)
1. Praca człowieka we współczesnej organizacji: Organizacja wirtualna. Pojecie i funkcjonowanie; Strategie rozwoju kariery zawodowej; Wymiary kompetencji zawodowych pracownika współczesnej organizacji; Przywództwo menedżerskie. Kierunki zmian; Skodyfikowana czy spersonalizowana strategia zarządzania wiedzą- miedzy wiedzą jawną a ukryta; Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; 2. Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa: Znaczenie innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw; Model konkurencyjności przedsiębiorstwa; Technologie telekomunikacyjne i informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwie globalnym; Metodyka oceny realizacji strategii Narodowych Funduszy Inwestycyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-3924-7
1. Istota procesu zarządzania; 2. Organizacja i jej miejsce w otoczeniu; 3. Ewolucja nauk o zarządzaniu; 4. Role i kompetencje menedżerskie; 5. Planowanie w organizacji; 6. Strategia przedsiębiorstwa; 7. Podejmowanie decyzji; 8. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa; 9. Typy struktur organizacyjnych; 10. Podstawy motywowania pracowników; 11. Metody i narzędzia motywowania personelu; 12. Przywództwo i style kierowania; 13. Kontrola w organizacji; 14. Komunikacja w zarządzaniu; 15. Kulturowy kontekst zarządzania; 16. Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie ISSN 1899-8658 ; Tom XIX Zeszyt 2/2018)
Zawiera: Scientific examination and valuation of holistic managerial competence; Innovation culture as the basis for innovative environment of the enterprise; Innowacyjne produkty i usługi w polskiej bankowości; Financial risk in the contemporary environment of enterprises; Wdrożenie koncepcji „szczupłego” zarządzania w szkole wyższej; „Rodzinny znaczy godny zaufania” - przedsiębiorstwa rodzinne w opinii polskich konsumentów; Talent jako element potencjału organizacji XXI wieku; Istota kapitału relacyjnego - ujęcie empiryczne oraz dalsze kierunki badań; Big data jako narzędzie zarządzania procesem budowania społeczeństwa idealnego; Wynagrodzenie i zatrudnienie w mikroprzedsiębiorstwach; Integralne oceny równowagi makroekonomicznej na przykładzie polskiej gospodarki; Analiza założeń teorii uwarunkowań sytuacyjnych w kontekście zarządzania projektem europejskim; Change or continuation? Long-term city management on the example of local development strategy of Katowice; Zastosowanie chmury obliczeniowej dla potrzeb systemów BPMS; Chosen aspects of it resources security in sme sector enterprises - results of the research; Koncepcja modelu zagrożenia w systemach ostrzegających organizację; Recenzja książki: D. Martin, J. Schouten, Sustainable Marketing.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again