Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(131)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(129)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(14)
E-booki
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(108)
dostępne
(66)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(67)
Czytelnia
(108)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Mrózek Robert (1942- )
(3)
Studenski Ryszard (1937-2023)
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Jędrzejewski Marek
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Olejniczuk-Merta Anna
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Sikora Ewa
(2)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(2)
Sołtysiak Teresa
(2)
Szlendak Tomasz
(2)
Szopiński Józef
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Urbańska Magda
(2)
Walczak-Duraj Danuta
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wawro Franciszka Wanda
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wrzesień Witold
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łączek Tomasz
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borsich Szymon
(1)
Bąk Tadeusz
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Chrostowska Bożena
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Czopek Jakub
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dolata Roman
(1)
Doliński Artur
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dąbrowska Anna (pedagog)
(1)
Fatyga Barbara
(1)
Filipiak Marian (1935- )
(1)
Flores Suzana E
(1)
Friszke Andrzej
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gola Beata
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Hajduk Edward
(1)
Hirszel Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(135)
Język
polski
(134)
angielski
(1)
Temat
Młodzież
(98)
Rodzina
(21)
Postawy
(17)
Patologia społeczna
(12)
Niedostosowanie społeczne
(10)
Socjalizacja
(10)
Szkolnictwo
(10)
Dziecko
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Subkultura
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Internet
(6)
Kształcenie
(6)
Studenci
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie
(6)
Agresywność
(5)
Aspiracje
(5)
Młodzież trudna
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Wartość
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Dzieci
(4)
Narkomania
(4)
Narkotyki
(4)
Nauczyciele
(4)
Nałóg
(4)
Przemoc
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Socjologia
(4)
Społeczeństwo
(4)
Uczniowie
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zapobieganie
(4)
Alkoholizm
(3)
Aspiracje zawodowe
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Edukacja medialna
(3)
Jakość życia
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Kultura
(3)
Kultura masowa
(3)
Ludzie starzy
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Opieka społeczna
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Religijność
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Samobójstwo
(3)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(3)
Ubóstwo
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
AIDS
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Demografia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Emigracja
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Erotyzm
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Grupy społeczne
(2)
Gry komputerowe
(2)
HIV
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język dziecka
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kontrkultura
(2)
Kontrola społeczna (socjol.)
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Migracje
(2)
Muzykoterapia
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1989-
(19)
2001-
(14)
2001-0
(9)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Europa
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(18)
Opracowanie
(12)
Materiały konferencyjne
(4)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(40)
Edukacja i pedagogika
(22)
Psychologia
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
135 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2545)
1. Zadania rozwojowe na tle koncepcji rozwoju psychicznego. 2. Pedagogiczne implikacje rozwoju i zadań rozwojowych. 3. Społeczesńtwo i społeczne warunki edukacji jako wyznaczniki zadań rozwojowych. 4. Zadania rozwojowe i społeczne warunki edukacji w perspektywie metodologicznej. 5. Stan reliazacji zadań rozwojowych adolescentów. 6. Kryzys rozwojowy i konflikt w edukacji szkolnej - prezentacja wyników badań.. 7. Społeczne warunki edukacji stymulatorem i inhibitorem kształtowania się tożsamości młodzieży. 8. Między asymilacją i transgresją w poszukiwaniu klucza do tajemnicy kształtowania się tożsamości dorastających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Style życia uczniów gimnazjum: Teoria i metodologia badania oraz charakterystyka uczniów gimnazjum; Środowiska rodzinne gimnazjalistów; Środowiska szkolne gimnazjalistów; Uczniowie gimnazjum i świat ich rówieśników; Czas wolny, lecz zorganizowany: rzeczywistość i potrze by; Prawdziwie wolny czas wolny; Stereotyp "grzecznych i "niegrzecznych dzieci" a profile uczestnictwa w kul turze badanych gimnazjalistów; Typologia stylów życia gimnazjalistów. Cz.II Narkotyki w życiu młodzieży: Wstęp; Wiedza o narkotykach; Dostępność narkotyków; Doświadczenia uczniów z substancjami uzależniającymi; Branie substancji uzależniających jako element stylu życia; Profilaktyka wśród młodzieży; Synteza wyników. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwarunkowania aktywności młodzieży w zmieniającej się rzeczywistości; Idea zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli; Świat mediów elektronicznych jako źródło aktywności dziecka; Twórcza aktywność dziecka jako warunek jego wszechstronnego rozwoju; Podmiotowość w wychowaniu warunkiem aktywności uczniów; Mali naukowcy, czyli o wspieraniu aktywności badawczej dzieci w przedszkolu; Wyzwalanie aktywności poznawczej dzieci w edukacji Montessori; Pytania jako czynnik aktywności dziecka; Samodzielność dziecka w percepcji nauczyciela i rówieśników; Rola rodziców w rozwoju aktywności ruchowej dzieci; Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności uczniów klas początkowych; Drama metodą aktywizacji edukacyjnej w zmieniającej się rzeczywistości; Formy aktywności matematycznej uczniów klas początkowych; Wycieczka w przedszkolu jako aktywizująca forma zapoznawania dzieci ze środowiskiem; Aktywność twórcza a system wartości; Aktywność i aktywizacja a rozwój uzdolnień muzycznych; Formy aktywności młodzieży w czasie wolnym; Rola szkoły w rozwijaniu zainteresowań młodzieży gimnazjalnej; Współpraca zagraniczna szkół jako forma aktywizowania uczniów; Sport pływacki w szkole formą aktywności uczniów i nauczycieli; Preferowany styl uczenia się jako przejaw aktywności jednostki; Pomiar przystosowania szkolnego- możliwości i ograniczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I Kontekst rozwjowy: 1. Wybrane koncepcje rozwoju człowieka; 2. Rozwój fizyczny i poznawczy; 3.Rozwój emocjonalny i społeczny; Rozwój moralny i religijny. Rozdział II Nastolatek w rodzinie: 1. Czynniki utrudniające życie rodzinne; 2. Niepokojące zjawiska rodzinne; 3. Konflikt pokoleń; 4. Nastolatek wobec rodzeństwa. Rozdział III Niechciana Szkoła: 1. Szkoła jako przykry obowiązek; 2. Nauczyciel "złem koniecznym"; 3. Przemoc i agresja szkolna; 4. Problemy z "innością". Rozdział IV Zagubienie w edukacji: 1. Aksjologiczne aspekty wychowania; 2. Relatywizm w świecie wartości; 3. Implozja procesu edukacyjnego; 4. Globalizacja a edukacja. Rozdział V Uzależnienia cywilizacyjne: 1. Choroby XXI wieku; 2. Zniewolenie komunikacyjne; 3. W poszukiwanu tożsamości; 4. W szponach bezsensu. Rozdział VI Przeciwdziałanie samotności: 1. Dowartościowanie tradycyjnego modelu rodziny; 2. Model przyjaznej szkoły; 3. Kościół w służbie młodzieży; 4. Zasady wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Wybrane problemy kultury: Kultura jako wartość i przedmiot refleksji pedagogicznej; Wychowanie w kulturze i współczesnych kontekstach; Kultura jako przekraczanie granic; Kultura duszy- duszą kultury; Kulturowy wymiar formacji katechetycznej; Słownictwo religijne w kulturze języka i nauczaniu; "Kształtem miłości piękno jestů" Jana Pawła II propozycja dla artystów. Poezja jako wartość dla człowieka i kultury; Pamięć- element konstytutywny tożsamości. Propozycja biblijna wobec kryzysu kultur; Akt twórczy w perspektywie afektywnej; Ewaluacja kultury jako forma samorefleksji wspomagającej proces rozwoju osobowości; Wychowanie do humanizmu planetarnego; Podejście metodologiczne w badaniach zjawisk edukacji międzykulturowej; Cz. II. Młodzież a kultura: Młodzież i kultura w świetle antropologii ekonomicznej; Specyfika międzykulturowa Europejskich Spotkań Młodych animowanych przez Wspólnotę Braci z Taize; Miejsce muzyki w życiu młodzieży integrującej się Europy na tle innych zainteresowań kulturalnych; Rola pieśni historycznych w kształtowaniu obrazu ojczyzny; Rola mediów w rozwijaniu zainteresowania muzyką młodzieży; Jakość kontaktów młodzieży z kulturą audiowizualną; Zagrożenia rozwoju osobowości przez środki masowego przekazu; Wpływ mediów na kształtowanie aktywnej postawy studentów wobec kultury; Wolnoczasowa aktywność kulturalna młodzieży akademickiej; Językowy obraz kultury współczesnej młodzieży; Media jako inspiracja zachowań językowych dzieci i młodzieży; Perspektywa temporalna jako wyraz postawy młodzieży wobec świata; Postawy wobec kultury fizycznej młodzieży z wybranych ośrodków wychowawczych na terenie powiatu krakowskiego; Cz. III. Edukacja a kultura: Edukacja w środowisku pluralizmu kulturowego i religijnego; Kształcić czy inkulturować? Jaki jest cel edukacji szkolnej? Kultura a edukacja- szanse i zagrożenia; Resocjalizacyjna rola twórczości i sztuki; Rola aktywności twórczej w życiu osób głuchoniewidomych; Wychowanie przez sztukę; Sylwetka współczesnego odbiorcy muzyki a praktyka edukacyjna; Znaczenie edukacji muzycznej w kształceniu młodzieży szkolnej; Innowacje w kształceniu wczesnoszkolnym zintegrowanym dotyczące edukacji kulturalnej; Różne formy edukacji kulturalnej w szkole podstawowej na przykładzie SP nr 4 im. H. Sienkiewicza w Grajewie; Aranżacja przestrzeni edukacyjnej przedszkola a edukacja estetyczna dzieci; Wpływ aktywności plastycznej dzieci na ich rozwój i poszukiwanie własnych dróg twórczych; Kontakty ze sztuką w przedszkolu- doświadczenia w kontekście wychowawczych i rozwojowych funkcji sztuki; Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci niepełnosprawnych do odbioru dób kultury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Młodzież a procesy cywilizacyjne, 2. Młodzież wobec wybranych wartości kultury polskiej, 3. Społeczno-pedagogiczne konteksty udziału młodzieży w kulturze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy Uniwersytetu Warszawskiego / Uniwersytet Warszawski ; 452)
1. Wiedza i postawy obywatelskie nastolatków - opis badania. 2. Opis próby, procedur i narzędzi badawczych. 3. Zakres, poziom i uwarunkowania wiedzy obywatelskiej polskich nastolatków. 4. Koncepcje obywatelstwa i planowana przez nastolatki aktywność w sferze publicznej. 5. Opinie nastolatków o zadaniach ekonomicznych i socjalnych państwa. 6. Zaufanie nastolatków do instytucji życia publicznego. 7. Postawy nastolatków wobec narodu. 8. Postawy nastolatków wobec imigrantów. 9. Postawy nastolatków wobec równouprawnienia kobiet. 10. Ocena zmian ustrojowych przez polskie nastolatki na tle wyników w innych krajach postkomunistycznych. 11. Młodzi obywatele - podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I "Obserwuj obserwatora" - o teorii i praktyce badań rekonstrukcyjnych; Cz. II Plany życiowe - komunikatywny projekt własnego życia; Cz. III Refleksyjność społeczno-biograficzna - koniunktywny projekt własnego życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Obrona psychologiczna a rozwój- rozważanie teoretyczne: 1. Stan wiedzy dotyczącej obrony psychologicznej przedmiotu; 2. Powiązanie rozwoju psychicznego i obrony psychologicznej w wybranych koncepcjach rozwoju; 3. Alternatywny, funkcjonalno-czynnościowy punkt widzenia na relacje między obroną psychologiczną a rozwojem; 4. Rozwój i obrona w adolescencji; II. Obrona psychologiczna w adolescencji a rozwój: empiryczne weryfikacje: 5. Aktywność obronna w adolescencji. Wyniki badań z zastosowaniem metody DMI Goldine Leser i Davida Ihilvicha; 6. Aktywność obronna polskiej młodzieży w świetle dotychczasowych badań przeprowadzonych kwestionariuszem PSPDQ Alicji Seneko; 7. Rozwojowo-systemowa diagnoza aktywności obronnej młodzieży. Badane własne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reklama a teorie kultury; telewizja a postmodernizm. Negocjacyjny charakter odbioru tekstów telewizyjnych; Muzyczne teledyski i telewizyjne reklamy jako teksty postmodernistyczne. Migotanie znaczeń w nowoczesnych tekstach promocyjnych; Tradycyjna reklama telewizyjna a postmodernistyczny tekst promocyjny - podobieństwa, różnice, klasyfikacje; Młodzież jako odbiorca telewizyjnych reklam i muzycznych teledysków; Młodość, młodzież, młodzieńczy bunt jako kategorie kulturowe; Koaktywna perswazja w tekstach promocyjnych skierowanych do młodzieży; Budowanie przekazu perswazyjnego; Dyskursywna analiza zawartości tekstów wyrażonych w języku buntu; Kilka ciekawych tekstów perswazyjnych i co z nich wynika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przeobrażenia fazy młodości; Społeczne uczestnictwo młodzieży. Empiryczna weryfikacja modelu; Style wychowania w rodzinie a społeczne uczestnictwo młodzieży; Młodzież gimnazjalna o swoich partnerach społecznych; Orientacje polityczne zielonogórskich gimnazjalistów; Gimnazjaliści między domem a szkołą; Ramy czasu wolnego gimnazjalistów; Studenci małego ośrodka akademickiego o przyszłym zawodzie i pracy - badania panelowe; Społeczne uczestnictwo młodzieży - wielość obrazów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Środowisko rodzinne osamotnionej młodzieży gimnazjalnej; 2. Trudna sytuacja szkolna jako czynnik ryzyka marginalizacji lubuskich gimnazjalistów; 4. Rola dorosłych we wsparciu młodzieży gimnazjalnej; 5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne w zaburzeniach nastroju młodzieży gimnazjalnej; 6. Brak przynależności grupowej jako czynnik sprzyjający wykluczeniu społecznemu gimnazjalistów; 7. Profilaktyczne aspekty spędzania czasu wolnego lubuskich gimnazjalistów; 8. Media w życiu lubuskich gimnazjalistów - spojrzenie jakościowe; 9. Młodzież Lubuska 2012 z perspektywy uczniów i dyrektorów szkół gimnazjalnych w świetle wyników badań sondażowych; 10. Główne problemy życiowe mieszkańców województwa lubuskiego w świetle wyników badań sondazowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 133)
1. Globalizacja współczesnego świata - apogeum czy zmierzch cywilizacyjny?, 2. Społeczno-kulturowy wymiar procesów globalizacji, 3. Założenia metodologiczne badań, 4. Indywidualne (auto) definicje i interpretacje wybranych aspektów świata globalnego z perspektywy badanej młodzieży, 5. Homo explorens jako przestrzeń edukacyjnej narracji współczesności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Społeczne diagnozy uwarunkowań funkcjonowania polskiej młodzieży: 1. Priorytetowe wartości i plany życiowe młodzieży na tle procesów globalizacyjnych, 2. Orientacje wartościujące współczesnej młodzieży polskiej, 3. Polska młodzież a zmiany społeczne, 4. Rodzina pochodzenia wzorem własnej rodziny w świadomości młodzieży, 5. Dylematy moralne współczesnej młodzieży, 6. Kultura języka współczesnej młodzieży jako wskaźnik jej doświadczeń społeczno-kulturowych, 7. Środowiskowe tło patologicznych zachowań młodzieży. Komunikat z badań. Cz.II Psychospołeczne problemy młodzieży i ich konteksty: 1.Kryzys rozwoju psychospołecznego współczesnej młodzieży, 2. Zaburzenia odżywiania u młodszych kobiet jako problem psychospołeczny, 3. Osobowościowe uwarunkowania osamotnienia intymnego u młodzieży, 4. Stres bezrobocia jako problem współczesnej młodzieży, 5. Psychologiczne mechanizmy przystępowania młodzieży do sekt - wybrane koncepcje i ich krytyczna analiza. Cz.III Współczesna młodzież w trosce pedagoga: 1. Sytuacja młodzieży niepełnosprawnej w społeczeństwie konsumpcyjnym, 2. Iluzoryczność wzorców proponowanych młodzieży w mass mediach, 3. Wychowanie młodzieży do podmiotowego udziału w kulturze medialnej, 4. Pedagog wobec faktu homo familiaris
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Indywidualizm i kolektywizm w perspektywie teoretycznej: 1. Indywidualizm i kolektywizm a przemiany więzi; Indywidualizm i kolektywizm w aspekcie ideologicznym; Indywidualizm i kolektywizm jako wzorce kulturowe; Indywidualizm i kolektywizm jako orientacje psychologiczne; Wartości a indywidualizm i kolektywizm; Indywidualizm i kolektywizm jako wymiar mentalności i tożsamości. II. Indywidualizm i kolektywizm młodzieży w świetle badań empirycznych: Założenia teoretyczno-metodologiczne badania indywidualizmu i kolektywizmu młodzieży; Indywidualizm i kolektywizm w kontekście przekonana o tożsamości i relacjach z innymi ludźmi; Wartości życiowe młodzieży; Pożądany przez młodzież ład polityczny i gospodarczy; Składniki modelowych orientacji psychologicznych; Determinanty psychologiczne indywidualizmu i kolektywizmu; Psychologiczna orientacja indywidualistyczna i kolektywistyczna; Między indywidualizmem a kolektywizmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Polska młodzież - zaburzenia w rozwoju biopsychospołecznym (etiologia, fenomenologia, skutki i szanse optymalnego rozwoju): Style życia preferowane przez młodzież niepełnosprawną w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-ekonomicznej ostatniego dziesięciolecia; Wybrane aspekty wczesnej stymulacji dziecka z upośledzeniem umysłowym a przystosowanie psychospołeczne do realizacji obowiązku szkolnego; Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym młodzieży i dorosłych upośledzonych umysłowo; Pozycja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w rodzinie jako wyznacznik ich społecznej integracji; Formy agresji ujawniające się w relacjach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym z rówieśnikami ze szkół masowych; Zadania, kompetencje i gotowość nauczyciela klas integracyjnych do pomocy uczniom w kształtowaniu poczucia własnej wartości; Utrudnienia w procesach integracji młodego pokolenia z zaburzeniami wzroku - uwagi krytyczne i propozycje zmian; Scenariusz dnia mieszkańców domów pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością umysłową; Doświadczanie siebie przez dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną żyjące w Domu Pomocy Społecznej; Status a jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną - mity i fakty; Zainteresowania zawodowe uczniów szkół zawodowych specjalnych; Obraz samego siebie a aspiracje młodzieży z uszkodzonym słuchem na tle integracji edukacyjnej i społecznej; Niektóre trudności w uzyskiwaniu samodzielności przez młodzież głuchoniewidomą; Szanse rozwoju młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Cz. II Polska młodzież - zaburzenia w zachowaniu (etiologia, fenomenologia, skutki, szanse rozwoju): Aspiracje życiowe współczesnej młodzieży licealnej w aspekcie przemian ustrojowych i środowiska rodzinnego; Decyzje zawodowo-edukacyjne i ich uwarunkowania u młodzieży sprawnej i niepełnosprawnej; Poczucie alienacji u maturzystów; Aspiracje kształcenia uczniów szkół podstawowych. Czynniki ograniczające; Zaburzenia socjalizacji dzieci w rodzinach o osłabionych więziach rodzinnych; Typ kontroli rodzicielskiej i modele oddziaływań środowiska a zaburzenia w zachowaniu młodzieży; Socjalizacja i wychowanie dzieci w rodzinach z ubóstwem materialnym; Rola czynników osobowościowo-rodzinnych w rozwoju zaburzonych form zachowania młodzieży w trudnej sytuacji interakcji społecznej; Zjawisko używania środków odurzających i psychotropowych przez młodzież szkolną; Używanie alkoholu i środków odurzających przez studentów; Psychologiczno-etyczne aspekty nikotynizmu wśród młodzieży; Zachowania dewiacyjne młodzieży i ich niektóre uwarunkowania w świetle badań porównawczych; Postawy młodocianych więźniów wobec norm i rygoryzmu moralnego; Przestępczość młodzieży - rozmiary i charakterystyka zjawiska; Społeczne uwarunkowania przestępczości młodzieży; Alkohol w etiologii desocjalizacji i wykolejenia przestępczego młodocianych mężczyzn; Więź emocjonalna w rodzinach nieletnich prostytutek; Koncepcja życia, śmierci i śmierci samobójczej w percepcji dziecka; Psychospołeczne uwarunkowania zamachów samobójczych dzieci i młodzieży; Przemoc widziana oczami dziecka; Niektóre uwarunkowania przemocy wobec młodego pokolenia w rodzinie (doniesienia z badań); Młodzież wobec represji karnej nowego Kodeksu Karnego; Projektowanie programów profilaktycznych w środowisku lokalnym - potrzeby a rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część pierwsza. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży dorastającej w sytuacji konfliktu społecznego w relacji do rodzinnych uwarunkowań Rozdział 1. Problematyka strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego z uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań – w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna; 2. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w kontekście sytuacji konfliktu społecznego; 3. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego; 4. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego. Rozdział 2. Założenia metodologiczne i prezentacja metody badań: 1. Problem badawczy; 2. Metoda i narzędzia badawcze; 3. Badana grupa i procedura badania. Rozdział 3. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie rodziców w sytuacji konfliktu społecznego w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 4. Podsumowanie wyników badań. Część druga. Radzenie sobie młodzieży z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych Rozdział 1. Dorastanie jako okres zmagań z sytuacjami trudnymi: 1. Obszary zadań rozwojowych i sytuacji trudnych młodzieży; 2. Aktywność zaradcza młodzieży wobec sytuacji trudnych; 3. Uwarunkowania i efektywność radzenia sobie. Rozdział 2. Typowe i specyficzne sytuacje trudne oraz aktywność zaradcza młodzieży z niepełnosprawnością: 1. Niepełnosprawność jako czynnik psychologicznego stresu zadaniowego i społecznego; 2. Społeczne i osobiste oblicza sytuacji trudnych młodzieży niepełnosprawnej; 3. Dynamika radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością w kontekście uniwersalnego procesu przystosowania; 4. Specyficzne sytuacje trudne i radzenie sobie różnych grup młodzieży niepełnosprawnej: 4.1. Młodzież z zaburzeniami widzenia; 4.2. Młodzież z zaburzeniami słyszenia; 4.3. Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; 4.4. Młodzież z dysfunkcją narządu ruchu; 4.5. Młodzież przewlekle chora. Rozdział 3. Pomoc młodzieży niepełnosprawnej w przezwyciężaniu sytuacji trudnych w kontekście różnych podejść teoretycznych. Rozdział 4. Metody badania doświadczeń stresowych i aktywności zaradczej młodzieży niepełnosprawnej. Część trzecia. Autodestruktywne zachowania młodzieży w sytuacjach trudnych Rozdział 1. Adolescencja czasem niepokoju i buntu: 1. Specyfika okresu dorastania w psychologicznej perspektywie; 2. Stresory sytuacji trudnych i ich konsekwencje dla adolescentów; 3. Etiologia agresji i autoagresji nastolatków: 3.1. Agresja; 3.2. Autoagresja. Rozdział 2. Wybrane przejawy zachowań autodestruktywnych: 1. Samozniszczenie – samobójstwo, samookaleczenia; 2. Uzależnienia substancyjne; 3. Uzależnienia behawioralne – kult ciała: 3.1. Piercing i tatuowanie; 3.2. Zaburzenia łaknienia; 3.3. Dysmorfofobia; 4. Zaburzenia pozorowane. Rozdział 3. Wspomaganie dorastającej młodzieży. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 397)
1. Typy postaw wobec osób postrzeganych jako one, 2. Determinanty procesu społecznego i poznawania ludzi, 3. Komponenty postaw nietolerancyjnych, 4. Metodologiczne podstawy badań własnych, 5. Kierunki badań empirycznych nad postawami wobec osób postrzeganych jako inne, 6. Postawy młodzieży licealnej wobec osób postrzeganych jako inne w świetle badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Seksualność jako płaszczyzna relacji międzyosobowych i odniesień aksjologicznych, 2. Przemiany obyczajowości seksualnej w XX wieku, 3. Młodzieżowa prasa polska lat dziewięćdziesiątych nośnikiem nowej obyczajowości seksualnej, 4. Metodologiczne podstawy badań, 5. Propagowane przez magazyny młodzieżowe modele zachowań seksualnych, 6. Nastolatki o ich związkach uczuciowych, 7. Opinie o życiu seksualnym rówieśników i własnym, 8. Nastolatki wobec konsekwencji aktywności seksualnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego postawa 3X, a nie abstynencja? ; 2. Postawa 3X - perspektywa psychokulturowa ; 3. Postawa 3X w otoczeniu społeczno-kulturowym ; 4. Postawa 3X jako objaw kryzysu tożsamości w teorii Erika H. Eriksona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej