Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(5)
Autor
Dykcik Władysław
(2)
Szarota Zofia
(2)
Badora Sylwia
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Ludzie starzy
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Pedagogika specjalna
(3)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Logopedia
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Surdopedagogika
(2)
Domy dziecka
(1)
Gerontologia
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Starzenie się
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Starzenie się i starość w ujęciu interdyscyplinarnym, 2. Problemy ludzi starszych oraz ich źródła, 3. Wspomaganie osób starszych - terminologia i rozwiązania organizacyjne, 4. Instytucje i organizacje wspierajace ludzi starszych w Polce i za granicą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gerontologii Społecznej ; T.3)
1. Najstarsi beneficjenci pomocy społecznej; 2. Rodzinna i prorodzinna opieka domowa nad osobami starszymi; 3. Usługi opiekuńcze dla osób starszych na przykładzie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sękowie; 4. Zajęcia ruchowe dla seniorów (na przykładzie Miejskiego Dziennego Domu Pomocy Społecznej nr 4 w Krakowie); 5. Rodzinny dom pomocy jako alternatywa dla domu pomocy społecznej; 6. Potrzeby ludzi starszych (na podstawie badań przeprowadzanych wśród mieszkańców domu pomocy społecznej); 7. Komunikacja z ludźmi starszymi w warunkach instytucjonalnych zdaniem mieszkańców i pracowników domu pomocy społecznej dla osób w podeszłym wieku; 8. Posługa kapelana wobec ludzi starych w placówce opiekuńczej w świetle opinii mieszkańców i pracowników domu pomocy społecznej; 9. Śmierć jako wyzwanie dla opiekunów i osób wspierających ludzi starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gerontologii Społecznej ; T.2)
1. Kościół katolicki wobec problematyki starości; 2. Dominujące wartości starszych wiekiem słuchaczy Radia Maryja; 3. Senior w wielkim mieście na przykładzie projektu "Krakowski plakat dla seniorów"; 4. Przygotowanie kadr pomocy społecznej w obszarze wsparcia dla seniorów; 5. Kluby Seniora miejscem uczestnictwa kulturalnego i animacji społeczno-kulturalnej; 6. "Każdy ma swój Everestů"- turystyka górska jako forma aktywności osób po 60 roku życia; 7. Zagraniczne oferty edukacyjne dla osób starszych; 8. Kapitał ludzki seniorów a jego wartość społeczna w opiniach słuchaczy cieszyńskiego Uniwersytetu III Wieku; 9. Turystyka leczniczo-uzdrowiskowa jako forma profilaktyki gerontologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Formy opieki i pomocy rodzinie: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny; 2. Instytucje wsparcia; 3. Instytucje interwencji kryzysowej; Cz. II. Formy opieki nad dziećmi dziećmi młodzieżą: 1. Placówki wsparcia dziennego; 2. Rodzinne formy opieki; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego; 6. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego; Cz. III. Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi: 1. Formy kreacyjne; 2. Formy wsparcia i opieki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej