Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(175)
IBUK Libra
(9)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(165)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(17)
E-booki
(11)
Czasopisma
(10)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(129)
dostępne
(126)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(132)
Czytelnia
(130)
Autor
Huczek Marian (1939-2023)
(10)
Grabiec Olimpia (1975- )
(8)
Sikorski Czesław (1943- )
(7)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(7)
Armstrong Michael (1928- )
(5)
Dzieńdziora Joanna
(5)
Sułkowski Łukasz
(5)
Chodyński Andrzej
(4)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Kowalska Sylwia
(4)
Penc Józef (1939-2017)
(4)
Wolniak Radosław
(4)
Chovancová Miloslava
(3)
Durska Małgorzata
(3)
Gaweł Łukasz
(3)
Hofstede Geert
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
Kostera Monika
(3)
Kożuch Barbara (1950- )
(3)
Lis Marcin
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Pachura Aneta
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Sitko-Lutek Agnieszka
(3)
Trojanowski Tomasz
(3)
Unterschutz Alicja
(3)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(3)
Wojtaszek Henryk
(3)
Aniszewska Grażyna
(2)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Berniak-Woźny Justyna
(2)
Bobińska Krystyna
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Cywoniuk Mirosława
(2)
Dudzik-Lewicka Irena
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gregorczyk Sylwester
(2)
Harasimowicz Magdalena
(2)
Hofstede Gert Jan
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Korombel Anna
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Listwan Tadeusz
(2)
Masiukiewicz Piotr
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(2)
Morgan Gareth
(2)
Orzechowski Emil
(2)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Sipa Monika
(2)
Staszewska Jolanta (1960- )
(2)
Szczupaczyński Jerzy
(2)
Szulgina Ludmiła
(2)
Turek Dariusz
(2)
Urbanek Grzegorz
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Wnuk Jan
(2)
Wróbel Magdalena
(2)
Wziątek-Staśko Anna
(2)
Zarębska Anna
(2)
Zasępa Piotr
(2)
Zawadzka Anna Maria
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Adamiec Sabina
(1)
Alberoni Francesco
(1)
Albigowski Marek
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Andrews Tim G
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Artemenko Lina
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Barcik Agnieszka
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Beech Nic
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Bieryło Marta
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Bjerke Bjorn
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Blanchard Marjorie (1940- )
(1)
Blinov Andrej Olegovič
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Broda Jerzy
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(184)
Rosja
(2)
Język
polski
(184)
rosyjski
(2)
Odbiorca
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Pracownicy HR
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Kultura organizacyjna
(100)
Zarządzanie
(65)
Organizacja
(61)
Kadry
(35)
Przedsiębiorstwo
(34)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(21)
Kultura
(20)
Przywództwo
(20)
Menedżerowie
(15)
Zachowanie organizacyjne
(15)
Motywacja pracy
(14)
Praca
(13)
Zarządzanie strategiczne
(12)
Zarządzanie wiedzą
(12)
Organizacja ucząca się
(11)
Zarządzanie jakością
(11)
Innowacje
(9)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(9)
Komunikacja społeczna
(8)
Public relations
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Decyzje
(7)
Kapitał ludzki
(7)
Konflikt
(7)
Instytucje nonprofit
(6)
Kultura pracy
(6)
Motywacja
(6)
Organizacje
(6)
Polityka zatrudnienia
(6)
Zarządzanie projektami
(6)
Marketing
(5)
Otoczenie firmy
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Zarządzanie kulturą
(5)
Controlling
(4)
Globalizacja
(4)
Ocena pracowników
(4)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(4)
Siła robocza
(4)
Zatrudnienie
(4)
Edukacja miedzykulturowa
(3)
Etnopsychologia
(3)
Etyka biznesu
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Instytucje kultury
(3)
Jakość usług
(3)
Kapitał społeczny
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Konkurencyjność
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Negocjacje
(3)
Organizacja -planowanie
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Praca zespołowa
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Rynek pracy
(3)
Socjologia kultury
(3)
Szczupłe zarządzanie
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zarządzanie publiczne
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Banki
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Jakość
(2)
Klaster (ekonomia)
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Konsumenci
(2)
Marketing partnerski
(2)
Media społecznościowe
(2)
Metodologia
(2)
Muzea
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Polska
(2)
Prakseologia
(2)
Produktywność pracy
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Psychologia zarządzania
(2)
Regionalizm
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Sektor publiczny
(2)
Socjologia organizacji
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Studenci
(2)
Styl kierowania
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Teatr
(2)
Teoria organizacji
(2)
Wizerunek instytucji kultury
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Wizerunek uczelni
(2)
Zarządzanie międzykulturowe
(2)
Zaufanie
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(30)
1901-2000
(7)
1989-2000
(7)
1945-1989
(2)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(33)
Praca zbiorowa
(20)
Opracowanie
(19)
Czasopismo naukowe
(11)
Monografia
(10)
Czasopismo ekonomiczne
(8)
Poradnik
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuły
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Szkic
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(92)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(27)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
186 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Elementy wiedzy o kulturze, 2. Środowisko kulturowe, 3. Pozaekonomiczne uwarunkowania rynku kultury, 4. Organizacja i zarządzanie instytucją kultury, 5. Marketing w kulturze, 6. Reklama w mass mediach, 7. Rynek sztuki w Europie, 8. Organizacja imprez kulturalnych, 9. Wybrane elementy prawa w działalności kulturalnej, 10. Ochrona dóbr intelektualnych ze szczególnym uwzględnieniem praw autorskich i pokrewnych, 11. Wybrane elementy przepisów celnych w zakresie ochrony dóbr kultury, 12. Podatki i finanse instytucji kultury, 13. Negocjowanie to komunikowanie się
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie w instytucjach kultury / red. Łukasz Wróblewski. - Dodruk. - Warszawa : CeDeWu , 2018. - 201 s. : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: Część I Zarządzanie projektami w instytucjach kultury; Rozdział 1. Warunki skutecznego zarządzania projektem w kulturze - Agnieszka Orankiewicz; Rozdział 2. Klaster kultury i turystyki przemysłowej w województwie śląskim jako przykład współpracy marketingowej na rynku dóbr i usług kultury - Joanna Kurowska-Pysz; Rozdział 3. Marketingowa współpraca sieci lokalnych punktów informacji kulturalnej w warunkach wykorzystania funduszy Unii Europejskiej - Joanna Kurowska-Pysz. Część II Zarządzanie strategiczne i marketingowe w instytucjach kultury; Rozdział 4. Czynniki utrudniające samodzielne opracowywanie planów strategicznych przez pracowników instytucji kultury - Mateusz Lewandowski; Rozdział 5. Operacjonalizacja modelu sprawności w zarządzaniu strategicznym instytucjami kultury - Mateusz Lewandowski; Rozdział 6. Adaptacja i zakres stosowania koncepcji marketingowej w muzealnictwie w świetle wyników badań empirycznych - Magdalena Sobocińska; Rozdział 7. Marketing mediów społecznościowych w instytucjach kultury - szansę i bariery - Iwona Lupa; Rozdział 8. Wpływ konwergencji instrumentów marketingu na marketing mix na rynku rozrywki -Adam Grzegorczyk; Rozdział 9. Młodzież szkolna i akademicka jako specyficzny rynek docelowy instytucji kultury - Łukasz Wróblewski; Rozdział 10. Strategie marketingowe filharmonii jako element upowszechniania kultury wysokiej wśród młodzieży szkolnej i akademickiej - Łukasz Wróblewski. Część III Wybrane problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury - case studies; Rozdział 11. Zastosowanie strategii marketingowych w polskich teatrach - Karna Pawłicka; Rozdział 12. Finansowanie działalności instytucji kultury - studium przypadku: instytucje kultury samorządu województwa łódzkiego - Paweł A. Nowak; Rozdział 13. Wykorzystanie wybranych narzędzi PR w promocji instytucji kultury na przykładzie zrealizowanego projektu Opery Krakowskiej "Opera w Małopolsce" - Anna Kościelna; Rozdział 14. Innowacje w zarządzaniu w Centrum Kultury Dwór Artusa w Toruniu - Marek Pijanowski; Rozdział 15. Uwarunkowania skuteczności organizacji transgranicznych wydarzeń kulturalnych na przykładzie 15. Edycji Przeglądu Filmowego "Kino na granicy" - Maciej Rendaszka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwerystetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej ISSN 1896-8201 ; Zeszyt 9)
Zarządzanie w kulturze. Teoria zarządzania. Obszary i pogranicza kultury. Recenzje i sprawozdania. Kroniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Controlling w instytucjach kultury / Paweł Wnuczak. - Warszawa : Poltext , 2017. - 320, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Rozdział 1. CHARAKTERYSTYKA POLSKICH INSTYTUCJI KULTURY I ICH ROLI W GOSPODARCE I ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1.1. Charakterystyka instytucji kultury prowadzących działalność w warunkach polskich; 1.2. Rola i znaczenie instytucji kultury w gospodarce i życiu społecznym; 1.3. Ocena kondycji publicznych instytucji kultury w Polsce. Rozdział 2. CONTROLLING JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE ZARZĄDZANIA INSTYTUCJĄ KULTURY: 2.1. Badanie efektywności instytucji kultury; 2.2. Istota controllingu; 2.3. Funkcje i zadania controllingu w instytucjach kultury; 2.4. Kryteria systematyzacji controllingu; 2.5. Controling funkcyjny w instytucjach kultury; 2.5.1. Controlling finansowy w instytucji kultury; 2.5.3. Controlling zasobów ludzkich w instytucji kultury; 2.5.4. Controlling usług i projektów w instytucji kultury; 2.6. System controllingu w instytucji kultury - wnioski. Rozdział 3. NARZĘDZIA STOSOWANE W CONTROLLINGU ORAZ MOŻLIWOŚCI W ZAKRESIE ICH IMPLEMENTACJI W INSTYTUCJACH KULTURY: 3.1. Strategiczna karta wyników; 3.1.1. Strategiczna karta wyników jako instrument implementacji strategii i pomiaru rezultatów; 3.1.2. Systemy pomiaru dokonań w instytucjach kultury w kontekście wdrożenia zrównoważonej karty wyników; 3.1.3. Zastosowanie zrównoważonej karty wyników w instytucjach kultury; 3.2. Ocena opłacalności projektów kulturalnych; 3.3. Budżetowanie jako narzędzie sterowania instytucją kultury; 3.4. Rachunek kosztów instytucji kultury; 3.5. Narzędzia controllingu w instytucjach kultury - podsumowanie. Rozdział 4. CONTROLLING W INSTYTUCJACH KULTURY -WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH: 4.1. Cel badania i zastosowana metodyka; 4.2. Charakterystyka próby badawczej; 4.3. Ocena systemów controllingu stosowanych przez polskie instytucje kultury. Rozdział 5. ZASTOSOWANIE NARZĘDZI CONTROLLINGU W ZARZĄDZANIU INSTYTUCJĄ KULTURY - STUDIUM PRZYPADKU: 5.1. Implementacja systemu controllingu w teatrze -studium przypadku; 5.1.1. Wprowadzenie do studium przypadku; 5.1.2. Implementacja zrównoważonej karty wyników jako narzędzia usprawniającego proces tworzenia i kontroli realizacji strategii; 5.1.3. Proces tworzenia budżetu; 5.1.4. Zastosowanie rachunku kosztów i wyników w procesie podejmowania decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura i etyka zarządzania / Tadeusz Oleksyn. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 350 s. : fot., il. ; 23 cm.
Wprowadzenie; CZĘŚĆ PIERWSZA. Kultura a zarządzanie ROZDZIAŁ 1. Różne rozumienia kultury; cywilizacje jako kultury 1.1. Czym jest kultura; trudności z definicją 1.2. Cywilizacje według Feliksa Konecznego 1.3. Cywilizacje według Samuela Huntingtona i ich zderzenia ROZDZIAŁ 2. Kultura duchowa 2.1. Kultura naukowa 2.2. Kultury religijne i ich przesłania 2.3. Chrześcijaństwo jako inspirator i mecenas kultury ROZDZIAŁ 3. Kultura antropocenu i jak ją zmienić? 3.1. Szacunek do przyrody w różnych wiekach i kulturach 3.2. Ery industrialna i postindustrialna czy antropocen? 3.3. Pan całej planety i postrach ekosystemów 3.4. Globalne ocieplenie, przyczyny i skutki, przeciwdziałanie ROZDZIAŁ 4. Kultura fizyczna a zarządzanie 4.1. Mark McCormack i IMG 4.2. Rekreacja i turystyka 4.3. Turystyka sportowa ROZDZIAŁ 5. Kultura materialna i techniczna 5.1. Dlaczego bywają niedoceniane? 5.2. Ogrody – przykład jedności kultury materialnej, sztuki i zarządzania 5.3. Casus Stainway & Sons – holistyka kultur i zarządzania 5.4. Kultura techniczna ROZDZIAŁ 6. Kultura polityczna i rządzenia 6.1. Czym jest kultura polityczna 6.2. Systemy autorytarne vs. systemy demokratyczne 6.3. Mężowie stanu, politycy i politykierzy 6.4. Osobowości autorytarne i paranoicy w polityce jako zagrożenie szczególne ROZDZIAŁ 7. Sztuka a zarządzanie 7.1. Zmienne w czasie rozumienie sztuki 7.2. Zarządzanie jako sztuka, menedżer jako artysta? 7.3. Artyści w systemach totalitarnych i autorytarnych 7.4. Ludzie sztuki w obronie zwierząt ROZDZIAŁ 8. Kultura wojskowa a zarządzanie 8.1. Dwie narracje 8.2. Pacyfizm nie jest rozwiązaniem, niemniej zmniejszmy tempo zbrojeń 8.3. Ewolucja ducha i kultury armii 8.4. Niektóre kontrowersje i zagrożenia ROZDZIAŁ 9. Kultura zarządzania – wybrane kwestie 9.1. Czym jest kultura zarządzania i jej składowe 9.2. Wojskowy rodowód zarządzania i wzorce kulturowe 9.3. Kultura folwarczna wiecznie żywa? 9.4. Kultura osobista, zwyczaje i styl bycia zarządzających ROZDZIAŁ 10. Narodowe kultury zarządzania 10.1. Kultury narodowe i ich determinanty 10.2. Specyfika zarządzania w USA 10.3. Specyfika zarządzania europejskiego (UE) 10.4. Specyfika zarządzania niemieckiego i jego uwarunkowania 10.5. Specyfika zarządzania brytyjskiego i jego uwarunkowania 10.6. Specyfika zarządzania francuskiego i jego uwarunkowania 10.7. Specyfika zarządzania polskiego i jego uwarunkowania 10.8. Specyfika zarządzania szwedzkiego 10.9. Specyfika zarządzania japońskiego i jego uwarunkowania ROZDZIAŁ 11. Kultury organizacji 11.1. Definicje i podstawowe założenia 11.2. Typologie kultur organizacji 11.3. Zarządzanie kulturą organizacji 11.4. Zarządzanie międzykulturowe Bibliografia, część pierwsza CZĘŚĆ DRUGA. Etyka rządzenia i zarządzania ROZDZIAŁ 12. Istota etyki i moralności 12.1. Czym jest etyka i skąd się wzięła 12.2. Etyka zmienną jest… 12.3. Czym jest moralność? 12.4. Mity o etyce ROZDZIAŁ 13. Wybrane wypowiedzi na temat etyki; etyka a duchowość ROZDZIAŁ 14. Inspiracje filozoficzne etyki – starożytna Grecja 14.1. Tales z Miletu 14.2. Pitagoras 14.3. Sofiści – praktykujący mądrość (V/IV wiek p.n.e.) 14.4. Sokrates (470–399 rok p.n.e.) 14.5. Etyka Platona (427–347 rok p.n.e.) 14.6. Hedonizm grecki – inaczej rozumiany niż dzisiaj 14.7. Szkoła cynicka (niemająca z cynizmem nic wspólnego) 14.8. Etyka umiaru Arystotelesa (384–322 rok p.n.e.) 14.9. Stoicyzm ROZDZIAŁ 15. Inspiracje filozoficzne – starożytne Chiny 15.1. Taoizm i Lao-cy 15.2. Konfucjanizm i Konfucjusz 15.3. Starochińskie cnoty/wyznaczniki moralne ROZDZIAŁ 16. Inspiracje filozoficzne, polityczne i zagrożenia – nowożytność 16.1. Utylitaryzm/filozofia zdrowego rozsądku i konsekwencjalizm 16.2. Relatywizm 16.3. Etyka sytuacyjna 16.4. Deontologia – etyka obowiązku 16.5. Egzystencjalizm – nurt nihilistyczno-ateistyczny 16.6. Personalizm chrześcijański/katolicki 16.7. Liberalizm 16.8. Ordoliberalizm czyli społeczna gospodarka rynkowa 16.9. Komunitaryzm 16.10. Socjaldemokratyzm 16.11. Postmodernizm/ponowoczesność i jego etyka ROZDZIAŁ 17. Nie zabijaj – najważniejsza i najszersza norma uniwersalna. Kontrowersyjne i nieetyczne branże 17.1. Zakaz zabijania i jego rozumienie 17.2. Produkcja i sprzedaż alkoholu 17.3. Produkcja i sprzedaż wyrobów tytoniowych 17.4. Handel bronią 17.5. Przemysłowy tucz i przemysł mięsny. Myślistwo i rybołówstwo ROZDZIAŁ 18. Wybrane kwestie etyczne związane z rządzeniem i zarządzaniem 18.1. Przewodzenie jako czynność naturalna; nie blokować przepływu elit 18.2. Siła władzy – nie za mała, nie za wielka 18.3. Etyka zarządzania państwem i rafy populizmu 18.4. Kompetencje zarządzających jako kwestia etyczna 18.5. Zysk przedsiębiorstw i zdrowa gospodarka jako kwestie etyczne 18.6. Jakość jako kwestia etyczna 18.7. Prawda jako kwestia etyczna 18.8. Respektowanie dobra wszystkich interesariuszy 18.9. Optymalizacja jako kwestia etyczna 18.10. Szara strefa – wymiar etyczny ROZDZIAŁ 19. Prawo a etyka i dobre obyczaje 19.1. Różnice między prawem a etyką 19.2. Etyczność prawa 19.3. Etyka a zasady współżycia społecznego, zwyczaje i obyczaje 19.4. Zróżnicowanie zwyczajów i obyczajów i ich kolizje z etyką uniwersalną 19.5. Kodeksy etyczne ROZDZIAŁ 20. Etyczny przedsiębiorca, menedżer, pracownik 20.1. Dlaczego ludzie chcą prowadzić firmy i zarządzać? 20.2. Etyczny przedsiębiorca 20.3. Etyczny menedżer 20.4. Etyczny pracownik ROZDZIAŁ 21. Wybrane międzynarodowe porozumienia etyczne 21.1. Manifest z Davos (1973) 21.2. Europejska Sieć Etyki Biznesu/European Business Ethics Network 21.3. Zasady Okrągłego Stołu z Caux (1994) 21.4. Kodeks etyki w biznesie dla chrześcijan, muzułmanów i żydów, 1993 21.5. Globalne Porozumienie/Global Compact; Bibliografia, część druga; Uwagi końcowe i niektóre refleksje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przełamywanie szoku kulturowego / Elisabeth Marx. - Warszawa : PLACET, 2000. - 312 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Trójkąt szoku kulturowego; Bilansowanie emocji; Wyzwania związane z pracą za granicą; Wpływ na wyniki w pracy; Myśleć inaczej, Rozumienie innych ludzi; Trzy wymiary kultury; Zmiana zachowania; Rozumienie kultury biznesu; O tych, co dużo podróżują, i o dwóch wymiarach kariery; Sukces w kierowaniu karierą zawodową; Jak praca za granicą wpływa na twoje życie; Ludzie sukcesu na arenie międzynarodowej; Zarządzanie menedżerami międzynarodowymi; Czy jesteś efektywnym menedżerem międzynarodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do teorii kultury, 2. Zagadnienia terminologiczne organizacji i zarządzania, 3. Elementy teorii kierowania, 4. Przegląd wybranych struktur organizacji instytucji kultury, 5. Wybrane zagadnienia z finansów i rachunkowości instytucji kultury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne ujęcie tożsamości organizacyjnej; 2. Praktyczne ujęcie tożsamości organizacyjnej - zarządzanie tożsamością organizacyjną; 3. Identyfikacja i pomiar tożsamości organizacyjnej; 4. Koncepcja modelu badawczego; 5. Rozwijanie obszaru zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwach - zalecenia. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zrozumieć kulturę, 2. Kultura przedsiębiorstwa, 3. Przywództwo w organizacji a kultura narodowa, 4. Kultura arabska, 6.Kultura chińska, 7. Kultura japońska, 8. Kultura skandynawska, 9. Analiza porównawcza i interpretacja, 10. Lider biznesu zorientowany na kulturę
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasoby ludzkie w organizacji / Michał Adam Leśniewski, Sylwia Morawska. - Warszawa : CeDeWu , 2012. - 149,[3] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi; 2. Rola polityki personalnej w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 3. Wybrane modele zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji; 4. Teoretyczna analiza modeli zarządzania zasobami ludzkimi; 5. Istota kultury organizacyjnej; 6. Kultura organizacyjna podstawa zarządzania przedsiębiorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 653.8 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 653.8 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bilbioteka Menedżera)
1. Zrozumieć pracownika, czyli osobowość jako źródło patologii w firmie, 2. Szukanie własnego miejsca w firmie albo hodowla patologii, 3. Patologie w zespole pracowniczym, 4. Patologie - efekt walki bądź skutek dostosowania się do organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prawdziwy profesjonalizm. Czym jest profesjonalizm i jak profesjonalnie zarządzać firmą? 2. Czy praca sprawia ci radość? Rola zapału i entuzjazmu w zawodowych sukcesach, 3. Nie żałuj siebie! Jak opracować strategię własnej kariery, 4. Generator, Żaglowiec i Nieudacznik. Jak utrzymać swą karierę na wysokich obrotach? Skąd brać pewność, że tak się dzieje? 5. O czasie. Najważniejszy aspekt pracy profesjonalisty: inwestycje w przyszłość, 6. Zrezygnuj z całkowitej autonomii! Jak pogodzić zarządzanie firmą z niezależnością profesjonalistów? 7. Dlaczego mam się słuchać? Jakie atrybuty musi mieć lider profesjonalistów? 8. Wartości w praktyce. Jak skutecznie wymuszać przestrzeganie wartości? 9. Wartość nietolerancji. Czego firma nie powinna tolerować? Jak uniknąć "jakotakości"? 10. Czas na uzdrowienie. Jak wzbudzić ducha współpracy? 11. Dodatkowa wartość firmy. Co zrobić, żeby firma przedstawiała wartość przewyższającą umiejętności wszystkich zatrudnionych profesjonalistów? 12. Rozwój umiejętności drogą do sukcesu. Jak organizować kształcenie i rozwijać umiejętności? 13. Jakie usługi oferujesz? Różne typy usługodawców i różnice między nimi. 14. Zarządza nie projektami. Jak ocenić dochodowość zlecenia? 15. Po co nam fuzja? Czy fuzje firm mają sens? 16. Firma zdolna do adaptacji. Co robić, by stale ewoluować i umieć się przystosować? 17. Jak prawdziwy profesjonalista rozwija biznes. O co chodzi w marketingu i jak to się ma do standardów profesjonalizmu? 18. Czego pragną klienci. Jak określić, co klient rozumie przez wysoką jakość? 19. Dlaczego nowa oferta trafia w próżnię. Kiedy cross-selling naprawdę może zadziałać? 20. Badanie sukcesu marketingowego. Na czym polega różnica pomiędzy "większym biznesem" a "lepszym biznesem"? 21. Satysfakcja gwarantowana. Czy możesz zagwarantować kli entowi satysfakcję?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesny kontekst zarządzania: Globalizacja- perspektywy teoretyczne; Wprowadzenie do globalnej polityki ekonomicznej; Korporacje ponadnarodowe a globalizacja; Teoretyczne uzasadnienia KOS; Kontekst postkolonialny zarządzania; Globalizacja i środowisko naturalne; 2. Zarządzanie międzykulturowe: Różnice kulturowe a zarządzanie; Kulturowe uwarunkowania zarządzania; Podstawowe założenia kulturowe; Wymiary i poziomy analizy kultury; Różnice kulturowe w procesie zarządzania; Kultura narodowa i zarządzania; Różnice kulturowe: doświadczenia na poziomie jednostek; 3. Jakość we współczesnych organizacjach: Jakość w zarządzaniu; Jakość w usługach; Jakość w usługach a pracownicy organizacji usługowych; Określenie jakości usług; Etyka i polityka w zarządzaniu jakością; 4. Twórczość w zarządzaniu: Jak znaleźć przepływ?; Organizacja opowiadania i opowiadająca; Mity i archetypy w świeci organizacji; Zarządzanie sztuką, sztuka zarządzania; Rynek doznań; Ironia i humor; Przedsiębiorczość i duch innowacyjności; 5. Zarządzanie a kultura: Kultura organizacji; Tożsamość a organizacja; Człowiek zarządzany; Przestrzeń organizacji; Duchowość a zarządzanie; Kultura zarządzania; Zarządzanie różnorodnością
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura korporacyjna - aspekt jakościowy, 2. Determinanty konkurencyjności rynkowej, 3. Analiza i ocena kultury korporacyjnej, 4. Analiza pozycji konkurencyjnej oraz zależności między kulturą a konkurencyjnością przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura organizacyjna / Czesław Sikorski. - Warszawa : C.H.Beck, 2002. - 161, [5] s. ; 23 cm.
(Vademecum Menedżera)
R.1 Rola kultury organizacyjnej w środowisku pracowniczym: Pojęcie kultury organizacyjnej; Składniki kultury organizacyjnej; Siła i funkcje kultury organizacyjnej; Typologie kultur organizacyjnej R.2 Dysonans kulturowy a zarządzanie kulturą organizacyjną: Zjawisko dysonansu kulturowego; Rola kierownika w kształtowaniu kultury organizacyjnej; Strategie integrowania subkultur; Studia przypadków. R.3 Kultura dominacji: Cechy kultury dominacji; Strategie zarządzania kulturą dominacji; Konsekwencje kultury dominacji; Studia przypadków. R.4 Kultura rywalizacji: Cechy kultury rywalizacji: Strategie zarządzania kulturą rywalizacji; Konsekwencje kultury rywalizacji; Studia przypadków. R.5 Kultura współdziałania: Cechy kultury współdziałania; Strategie zarządzania kulturą współdziałania; Konsekwencje kultury współdziałania; Studia przypadków R.6 Kultura adaptacji: Cechy kultury adaptacji; Strategie zarządzania kulturą adaptacji; Konsekwencje kultury adaptacji; Konsekwencje kultury adaptacji; Studia przypadków. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kultura organizacyjna w zarządzaniu: Pojęcie kultury organizacyjnej, koncepcje, geneza zjawiska; Uwarunkowania kultury organizacyjnej; Funkcje kultury organizacyjnej; Przejawy i składniki kultury organizacyjnej; Typologie kultur organizacyjnych; Zalecenia praktyczne: poznaj istotę kultury organizacji. 2. Zarządzanie przez kulturę organizacyjną: Istota kształtowania kultury organizacyjnej; Rola menedżera w formowaniu i utrzymywaniu kultury organizacyjnej; Zmienianie kultury organizacyjnej; Narzędzia kształtowania kultury organizacyjnej; Nowa rola menedżera w świetle świadomego kształtowania kultury organizacji; Zalecenia praktyczne: zarządzaj przez kulturę organizacyjną. 3. Zarządzanie na styku kultur: Metodologia badań międzykulturowych; Homogenizacja a heterogenizacja kultur organizacyjnych; Kulturowe uwarunkowania wyborów strategicznych organizacji wielokulturowych; kultura organizacji przyszłości; Zalecenia praktyczne: odnaleźć się w organizacji międzykulturowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Akademicka)
1. Wprowadzenie. Część I: Polacy i inni. 1. Obywatele świata. O znaczeniu i wartości pracy menadżerów międzykulturowych. 2. O wizerunku i rożsamości Automovilistico Company Poland. 3. Przedsionek prawdziwego świata: etnografia międzynarodowego stowarzyszenia studenckiego.Część II: Szefowie, zespoły, wizje. 4. Warszawskie plemię: Team-building i szkolenia. 5. Wiedza explicite a wiedza w działaniu w pracy konsultanta. 6. Kapłan, wizja i zakon, czyli zarządzanie świątynią sztuki. 7. Proces rekrutacji - realia. Część III: Ideały, mity, archetypy. 8. Dekalog badacza-pielgrzyma, czyli trochę doświadczeń z obserwacji bardzo uczestniczącej. 9. Klan spółdzielców - opowieść o pewnym warszawskim sklepie. 10. Filadelfia - organizowanie jako walka na murach oblężonej twierdzy. 11. Społeczne konstruowanie miejsca pracy. 12. Harcerski autorytet - istota oraz kształtowanie. Część IV: W poszukiwaniu tożsamości. 13. "Drugi Dom?" Etnografia organizacji humanitarnej. 14. W poszukiwaniu organizacji - zdrowe życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Zarządzanie organizacją 1.1. Szkoły behawioralnego zarządzania 1.2. Zarządzanie organizacją w turbulentnym otoczeniu 1.3. Koszt systemowy w zrównoważonym rozwoju 2. Wymiar kulturowy organizacji 2.1. Kultura organizacyjna - fenomenologia poznania 2.2. Definicyjne odniesienie do wielowymiarowości kultur organizacyjnych 2.3. Geneza zjawiska kulturowego 2.4. Morfologia kulturowa - studium przypadku 2.5. Przechwytywanie i ochrona wytworzonej wartości 3. Merytokratyczne budowanie potencjału organizacji 3.1. Normatywy kosztów działań w budowaniu przewag konkurencyjnych 3.2. Krytyczne czynniki wzrostu modeli organizacyjnych biznesu 3.3. Topologia klasterowa w modelu organizacji biznesu 3.4. Metodologia pomiaru wzorców kulturowych Podsumowanie. Eksplikacje autorskie w perspektywie modyfikacji modeli kulturowych organizacji 1. Introduction - first order predicate calculus in the invariant theory 2. Research thesis and antithesis, axiom of choice 3. Author‘s explication; Motywy – przesłanki; References/Bibiography; Spis rysunków; Spis tabel; Spis wzorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura organizacyjna - co to takiego? Trzy poziomy kultury organizacyjnej; O sztuce budowania, czyli kultura organizacyjna to nie tylko wewnętrzna sprawa firmy; Jak pielęgnować kulturę organizacyjną; Kultura organizacyjna a zmiany w firmie; Fuzje i wykupy przedsiębiorstw, czyli jak walczyć z niezgodnością kultur.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej