Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(8)
Forma i typ
Książki
(7)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(4)
Autor
Półturzycki Józef
(2)
Barbier Jean-Marie
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Illeris Knud
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karbowska Grażyna
(1)
Kincel Adam
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Palka Stanisław
(1)
Smolec Bożena
(1)
Zarębski Tomasz
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Kształcenie
(7)
Nauczyciele
(5)
Uczenie się
(4)
Nauczanie
(3)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Uczucia
(2)
Agresywność
(1)
Czyn
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Pedeutologia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Twórczość
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Zawód
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
1. Nowe drogi profesjonalizacji, 2. Wiedza ogólna, zdolność, kompetencje, analiza pola konceptualnego, 3. Co "przedstawia" projekt? Objaśnienia pojęcia "projekt", 4. Proces ewaluacji. Podejście do aktu ewaluacji, 5. Jednostkowość działania: kilka narzędzie analizy, 6 .Konstruowanie sensu, nadanie znaczenia w podejściu do praktyki społecznej, 7. Preferencje zaangażowania, wyobrażenia finalizujące oraz wartości uznawane, 8. Stanowienie pola dyskursu praktyki w polu badania, 9. "Semantyka działania" i semantyka pojmowalności działań- przykład kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Part I. The organization of the education system: How to creatively manage a school. Leadership in a school management; Ethics of care in school organization; Part II. The role of the teacher in the education of tomorrow: Motivational factors hierarchy in the teaching profession Unravelling the paths of teaching and learning a teacher's fascination and illusions; Organization of free time for primary and secondary school students; Part III. Teaching aspects in integrated learning: Contemporary children's experiences in contacts with nature; The conditions of the pro-health education process regarding development of rational eating habits; Part IV. Forms of aid for children with disabilities and their families; Theoretical context of social exclusion of not fully abled people - selected areas; Weak support system for families with disabled children and its impact on the directions of family model modi!cations; The essence of occupational therapy and its application in the social rehabilitation of people with disabilities; Part V. The concept of diversity in the education of tomorrow: The essence of dialogue in upbringing process Education for children with foreign backgrounds in Sweden - a general view of the situation and a case.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1. Twórcze i praktyczne aspekty teoretycznej wiedzy pedagogicznej: Metodologia pedagogiki; Badania pedagogiczne; Metodologia badań pedagogicznych; Poziomy i uwarunkowania rozwoju teoretycznej wiedzy pedagogicznej; Teoretyczna wiedza pedagogiczna a nauki filozoficzne; Podejście jakościowe w teorii i praktyce pedagogicznej; Odrębności i związki teoretycznej wiedzy pedagogicznej i praktyki edukacyjnej; Nauki pedagogiczne a sytuacja szkoły w dobie globalizacji; Teoretyczna wiedza pedagogiczna w nurcie zmian edukacyjnych; Poznawcze impulsy rozwoju pedagogiki ogólnej; Metodologiczne uwarunkowania rozwoju pedagogiki szkoły wyższej; Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki; Naukowa wiedza pedagogiczna w poglądach i ocenie nauczycieli/ Analiza porównawcza; Samokształtowanie człowieka - słabo zaznaczony element dziedziny poznania pedagogicznego. Cz. 2. Dydaktyka ogólna w toku rozwoju naukowego i w wymiarze praktycznej użyteczności. Dydaktyka ogólna w aspekcie kształcenia i wychowania; Problemy badawcze we współczesnej dydaktyce ogólnej; Impulsy i kierunki rozwoju dydaktyki ogólnej; Integracja i zróżnicowanie w dydaktyce ogólnej; Edukacyjne wyzwania a teoria kształcenia; Tendencje w teorii i praktyce kształcenia szkolnego; Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia; Wartości dialogu w edukacji; Dydaktyczne kreowanie "edukacji jutra"; Metoda badawcza w procesie kształcenia; Samodzielność poznawcza nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia; Obszary wiedzy nauczycieli klas początkowych; Nauczyciel jako badacz pedagogiczny; Uwarunkowania postaw badawczych nauczycieli w procesie dydaktycznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka ogólna jako nauka pedagogiczna. 2. Istota i charakterystyka współczesnego procesu kształcenia. 3. Cele kształcenia. 4. Treści kształcenia. 5. Zasady kształcenia. 6. Metody kształcenia. 7. Formy organizacyjne kształcenia. 8. Infrastruktura i środki dydaktyczne. 9. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia. 10. Niepowodzenia szkolne. 11. Uczeń. 12. Nauczyciel we współczesnej edukacji. 13. Główne problemy edukacyjne XX i XXI wieku. 14. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie uczenia się, procesy uczenia się i różne ich wymiary. 2. Poznawczy wymiar uczenia się. 3. Refleksja, metauczenie się i uczenie się transformatywne. 4. Uczenie się a emocje. 5. Rozwój osobowy i refleksyjność. 6. Kiedy intencjonalne uczenie się nie zachodzi? 7. Interakcja, społeczne uczenie się i socjalizacja. 8. Uczenie się przez doświadczenie. 9. Sekwencja uczenia się, przeskoki, stadia, modele. 10. Przestrzenie uczenia się. 11. Uczenie się, motywacja i wiek uczących się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 2/2007)
Rocznik
I. Wyzwania edukacji XXI wieku: 1. Uczenie się jako forma cywilizacyjnego istnienia człowieka, 2. Emocje wyzwaniem dla współczesnej edukacji, 3. Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju czlowieka, 4. Psychologia Gestalt a psychoterapia Gestalt.II. Edukacja wobec zagrożeń wspólczesnego świata: 5. Osobowościowe uwarunkowania zachowań agresywnych, 6. Walory gier i zabaw muzyczno - ruchowych w terapii zaburzeń zachowania u dzieci, 7. Stres w pracy nauczyciela, 8. Systuacja społeczno - kulturalna dzieci w rodzinach dotknietych biedą, 9. Hospicjum w słuzbie czlowiekowi (wybrane zagadnienia z tanatopedagogiki). III. Artykuły zagraniczna: Creativity and innovation in process of work,. IV Recenzje: Recenzja ksiązki: Milan Mikulastik, "Manazerska Psychologie"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej