Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(60)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(37)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(41)
Czytelnia
(43)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karpińska Anna
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Batiuk Anna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Kocór Maria
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kozerska Agnieszka
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bernat Rafał
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Budniak Alina
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cichoń Kamil
(1)
Czopek Jakub
(1)
Derda Olga
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudak Anna
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Feinberg Walter
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawron Agata
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Giza Teresa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Gutowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hasińska Zofia
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jakimiuk Beata
(1)
Jandová Soňa
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kantor Halina
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Kańczukowska-Stadnik Agnieszk
(1)
Kielak Józefa
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Klinik Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Temat
Kształcenie
(33)
Szkolnictwo
(17)
Nauczyciele
(13)
Kształcenie integracyjne
(11)
Wychowanie
(9)
Kształcenie ustawiczne
(8)
Rodzina
(7)
Integracja społeczna
(6)
Nauczanie
(6)
Młodzież
(5)
Socjalizacja
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Kształcenie podyplomowe
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Praca
(4)
Uczniowie
(4)
Dorosłość
(3)
Ludzie starzy
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Postawy
(3)
Rynek pracy
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Studenci
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Andragogika
(2)
Antypedagogika
(2)
Aspiracje
(2)
Autyzm
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Globalizacja
(2)
Historia wychowania
(2)
Internet
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka społeczna
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Socjologia
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Starzenie się
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczenie się
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wartość
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wybór kierunku kształcenia
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie codzienne
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bednarski, Henryk (1934- )
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele kształcenia
(1)
Cele wychowania
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby ludzi
(1)
Coaching
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Demografia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(4)
1989-
(3)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(18)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Socjologia i społeczeństwo
(26)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I Analiza wybranych zagadnień teoretycznych z pedagogiki zdolności: 1. Zdolności jako przedmiot pedagogiki, 2. Stanowiska teoretyczne wobec problematyki zdolności, 3. Kształcenie uczniów zdolnych, 4. Rozwijanie zdolności uczniów, 5. Społeczne konteksty edukacji szkolnej, 4. Szkoła jako środowisko rozwoju ucznia. Cz. II Badania własne: 7. Metodologia badań własnych, 8. Analiza wyników badań sondażowych, 9. Procesy rozpoznawania i wspierania rozwoju zdolności uczniów na podstawie opisu indywidualnych przypadków, 10. Wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Dialogu i Perspektywie)
Zawiera: Wprowadzenie: Kształcenie prospektywiczne – ułuda czy konstatacja? Cz. I Edukacyjne konteksty procesu kształcenia: Wykształcenie jako zapomniana kategoria debaty edukacyjnej; Heterogeniczność kultury w indywidualnym dialogu tożsamościowym; Konserwatyzm i jego odniesienia w edukacji; Konstruktywizm pedagogiczny. Wybrane aspekty filozoficzno-praktyczne; Umiejętność uczenia się jako podstawa samodzielnego zdobywania wiedzy – z badań młodzieży licealnej; Obowiązek szkolny w różnych systemach oświatowych. Cz. II Proces kształcenia w przestrzeni akademickiej: Dydaktyka „zaangażowania” w kształceniu studentów pedagogiki w specjalnościach nauczycielskich. Wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne w świetle własnych doświadczeń; Współdziałanie dydaktyczne podmiotów w fazach procesu kształcenia w ocenie studentów i nauczycieli; Współczesne tendencje w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji w uczelniach wyższych w Polsce; Proces studiowania – motywy, satysfakcja, efektywność w świetle wypowiedzi indywidualnych; „Czy praktyka może być najlepszym nauczycielem?” – czyli słów kilka o roli i organizacji praktyk pedagogicznych przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Cz. III Nauczyciel i uczeń w procesie kształcenia – oczekiwania i postulaty: Nauczyciel – kreatorem współczesnej rzeczywistości edukacyjnej; nauczyciel ucznia zdolnego w rozchwianym systemie edukacyjnych paradygmatów; Dziecko krzywdzone – uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Fobia szkolna – analiza zjawiska przez pryzmat niepowodzeń edukacyjnych; Instrumentarium nauczyciela matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Powiązania szkoły ze społeczeństwem: 1.O czym jest książka?, Cz. II Kształcenie szkolne jako socjalizacja a postęp: 1. Szkolnictwo z perspektywy funkcjonalizmu, 2. Konsekwencje polityczne i słabości funkcjonalizmu. Cz. III Szkoła w służbie legitymizacji i reprodukcji społecznej; 1. Teoria marksistowska a edukacja, 2. Drugie spojrzenie na program ukryty. Cz. IV Interpretatywizm a społeczna funkcja kształcenia: 1. Podejście interpretacyjne, 2. Znaczenie wiadomości - kształcenie i socjalizm. Cz. V Opisy przypadków i fragmenty sporów: 1. Przypadki dysputy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Część I. Wartości universitas w opiniach członków wspólnoty akademickiej: Uniwersytet. Między tradycją a oczekiwaniami współczesności; Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu akademickim studentów edukacji Muzycznej; Znaczenie edukacji w różnorodnych kontekstach a zadania ponadosobiste młodzieży akademickiej; Część II. Wpływ realiów społeczno-kulturowych na kształt edukacji: Edukacja wobec wyzwań demokracji; Sztuka podejmowania odpowiedzialnych decyzji w kulturze tymczasowości; Miejsce pseudowychowania w działalności wychowawczej; Część III. Wartości w kształtowaniu skutecznej edukacji: Aksjologiczne "pułapki" współczesnej edukacji; Wprowadzanie zmian w procesach i zjawiskach pedagogicznych w badaniach i praktyce edukacyjnej; Część IV. Kompetencje nauczyciela kluczowym komponentem współczesnej edukacji: Niepowodzenia szkolne w biografiach edukacyjnych studentów; Potrzeba współdziałania dydaktycznego w ocenie uczestników procesu kształcenia; Kompetencje hermeneutyczne jako komponenty profesjonalnych kompetencji pedagogów i nauczycieli; Część V. Różnorodność kulturowa jako wyzwanie dla edukacji jutra; Różnorodność kulturowa jako wyzwanie dla polskiej szkoły. Wybrane aspekty; Wybrane problemy wychowawcze w aspekcie wyzwań współczesnej szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 15)
1. Poszukiwanie ładu umysłu i serca, czyli życie według wartości; 2. Pedagogika serca jako podstawa życia według wartości; 3. Ziemia jako wartość w edukacji dziecka; 4. Media i świat informacji jako szansa i zagrożenie dla wartości dziecka; 5. Wartości w uczeniu się- nauczaniu kompleksowym- kruszenie stereotypów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U podstaw dialogu o edukacji / red. nauk. Anna Karpińska. - Białystok : Trans Humana, 2003. - 270 s. : tab. ; 21 cm.
1.Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. I Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. II Aksjologiczny wymiar kształcenia i wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjologia edukacji jako dziedzina wiedzy; 2. Procesy społeczne- kontekst zmian w edukacji; 3. Jednostka w społeczeństwie; 4. Instytucje- ich znaczenie edukacyjne; 5. Społeczeństwo a edukacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. System edukacji w Polsce w XXI wieku, 2. Nauczyciel wobec przemian edukacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologia )
Zawiera: Wprowadzenie; Socjologia edukacji, czyli socjologia czego?; Teorie socjologii edukacji – jak analizuje się edukację socjologicznie; Po co jest ta książka?; Dla kogo jest ta książka?; Jak zaprojektowana jest ta książka?. CZĘŚĆ I. Edukacja jako fenomen społeczny – czym jest szkoła dla ludzi i społeczeństw?: Czym jest edukacja dla tzw. Zwykłego człowieka?; Ewolucja funkcji szkoły; Specyfika współczesnej edukacji. Wielość form organizacji edukacji – czy jedna logika?; Problemy współczesnej edukacji; Podsumowanie części I; Ważniejsze pojęcia w części I; Polecane lektury. CZĘŚĆ II. Szkoła w służbie porządku społecznego – podejście strukturalno-funkcjonalne: Ogólny model myślenia; Po co jest szkoła? – socjalizacja i zapewnienie wspólnoty?; Po co jest szkoła? – selekcja i alokacja; Klasyczne problemy funkcjonalne; Podsumowanie części II; Ważniejsze pojęcia w części II; Polecane lektury. CZĘŚĆ III. Szkoła jako opresja i narzędzie dominacji – podejście konfliktowe: Ogólny model myślenia; Nierówności społeczne w edukacji – teorie reprodukcji; Klasy społeczne, kody językowe i kody szkolne – koncepcja Basila Bernsteina; Ekspansja edukacyjna a poziom nierówności społecznych w edukacji i przez edukację; Podsumowanie części III; Ważniejsze pojęcia w części III; Polecane lektury. CZĘŚĆ IV. Szkoła jako miejsce spotkań i działań ludzi: Ogólny model myślenia; Szkoła z perspektywy interpretatywnej; Być w szkole – program jawny i ukryty; Kluczowe postaci szkolnej sceny: nauczyciele; Struktury latentne w szkole – rytuały szkolne i antystruktura oporu; Czy można analizować szkołę w skali mikro bez odwołań do makro? – nowa socjologia edukacji; Podsumowanie części IV; Ważniejsze pojęcia w części IV; Polecane lektury. CZĘŚĆ V. Szkoła i jej otoczenie: Ogólny model myślenia; Kapitał społeczny – środowisko społeczne jako zasób; Lokalność i edukacja – czyli szkoła w środowisku; Podsumowanie części V; Ważniejsze pojęcia w części V; Polecane lektury. Zakończenie. Bibliografia. Indeks osób. Indeks pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 8)
Wprowadzenie; Szkolenie bezrobotnych w systemie urzędów pracy; Zatrudnienie urzędnika służby cywilnej; Wy brane formy kształcenia i doskonalenia zawodowego w kontekście obecnej sytuacji na rynku pracy; Kształcenie ustawiczne jako element rynku pracy; Edukacja bez robotnych elementem kształtowania wizerunku administracji; Doskonalenie i rozwój pracowników w praktyce przedsiębiorstw; Kapitał ludzki w systemie kształcenia ustawicznego; Postawy wrocławskiej młodzieży (wyniki badań sondażowych); Nauczyciel jako wzorzec przedsiębiorczości dla młodzieży; Zamierzenia edukacyjne opolskich studentów w świetle badań ankietowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kształcenie ustawiczne- podstawowy czynnik dłuższej aktywności zawodowej?: Zamiany aktywności zawodowej a proces starzenia się; Współczesne mechanizmy wydłużania okresu aktywności zawodowej na przykładzie wybranych krajów i przedsiębiorstw; Starsi pracownicy i bezrobotni. Prawda o pokoleniu 50+; Wyzwania wobec edukacji starszych pracowników w Polsce; Lifelong learning jako czynnik poprawy jakości życia ludzi starych; Rola Uniwersytetów Trzeciego Wieku w edukacji ustawicznej osób starszych; 2. Polityka społeczna- ku integracji międzypokoleniowej?: Refleksje na temat wykorzystania wskaźników o sytuacji starzejących się populacji- nowe wyzwania, nowe rozwiązania; Projektowanie i przystosowanie środowiska mieszkaniowego do potrzeb ludzi starszych. Wybrane aspekty społeczne, psychologiczne i architektoniczne; Motywy i warunku powstania oraz znaczenie projektów międzypokoleniowych (intergenerationelle Projekte) w Niemczech; Polityka społeczna wobec starych górników na przestrzeni dziejów na Górnym Śląsku; 3. Sieci społeczne seniorów i ich jakość: Sieci społeczne seniorów w perspektywie teoretycznej i empirycznej; Relacje rodzinne a zadowolenie z życia osób starszych na przykładzie badań w środowisku miejskim i wiejskim; Ocena wydolności samo opiekuńczej osób starszych w środowisku domowym; Co gwarantuje dobre relacje międzyludzkie w rodzinie?; Świadomość opiekuńcza rodzin pacjentów geriatrycznych; 4. Ekonomika procesu starzenia się ludności: Dodatkowe zabezpieczenia na okres emerytalny jako szansa na pomyślną starość; Redystrybucja dochodów w starzejących się społeczeństwach; Starzenie się ludności- ku redefinicji kontraktu międzypokoleniowego?; Ludzie starsi na rynku ubezpieczeń; Demograficzne uwarunkowania systemu emerytalnego; "Moral hazard" w zakładach opieki długoterminowej; Orientacja na starość jako wyznacznik motywu cyklu życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Kapitał ludzki a edukacja jutra: Kształcenie poszkolne w rozwiązaniach systemowych; 2. Edukacyjne przygotowanie człowieka do funkcjonowania w wymiarze społecznym; 3. Edukacja dla bezpieczeństwa wybranych grup społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Konteksty funkcjonowania kobiet na rynku pracy; 2. Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji pro zawodowej i zawodowej: Wartość pracy i otwartość na karierę międzynarodową młodych pedagogów; Przygotowanie uczniów do aktywności zawodowej w dobie globalizacji; Kształcenie zawodowe inżynierów budownictwa na przykładzie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie; Metodologiczne i organizacyjne aspekty badania losów zawodowych absolwentów szkół wyższych; 3. Edukacja a nowe technologie: Edukacja szkolna w obliczu nowych mediów; Możliwości użycia form i metod dydaktycznych społeczeństwa informacyjnego w szkoleniu SZ RP; Kognitywna rola przekazu wizualnego we współczesnej edukacji; 4. Edukacja rodzinna i aktywność pozalekcyjna: Indywidualne i społeczne konsekwencje rozwodów w świetle analiz teoretycznych i w perspektywie empirycznej; Kultura fizyczna jako płaszczyzna integracji rodziny; Wycieczki przyrodnicze jako zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra; 5. Edukacja otwarta: Rola fizjoterapeuty w edukacji seksualnej pacjentów kardiologicznych; Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo- dylematy diagnostyczne dla szkoły jutra; Behawioralne uwarunkowania zdrowia młodzieży a kapitał ludzki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Problemy współczesnej edukacji: Rozważania wokół dydaktyki akademickiej Kazimierza Denka; Edukacyjne problemy zaufania, zwątpienia i nadziei; Dylematy metodologiczne w kontekście badań edukacyjnych; Nauczyciel jako sprawca i ofiara kryzysu oświatowego w Polsce; Obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego przez dyrektorów szkół i przedszkoli jako instrument wpływający na kształt "Edukacji jutra"; II. System edukacyjny w obliczu potrzeb osób z deficytami rozwojowymi; Świat idealny - system wsparcia dla osób niepełnosprawnych; Uczeń z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego w szkole masowej; III. Animacja kulturalno-oświatowa w edukacji jutra; Akcja plastyczna w edukacji. Geneza i rozwój problematyki; Działalność animacyjna placówek kulturalno-oświatowych na pograniczu; IV. Aktywność ruchowa w środowisku wodnym; Aksjologiczne aspekty edukacji pływackiej i ratowniczej; Wartości w wychowaniu do aktywności ruchowej w środowisku wodnym V. Uniwersytet - obowiązki dydaktyczne a uczestnictwo w życiu społecznym: Obchody 650-lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego jako przejaw silnej kultury organizacyjnej wyższej uczelni; Kształtowanie kompetencji badawczych studentów w toku studiów nauczycielskich -w kontekście dydaktyki szkoły wyższej; Praktyka zawodowa jako nieodzowny element kształcenia kompetencji pedagogicznych; Mobilność nauczycieli akademickich w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych; Varia. Jubileusz prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowej: Sylwetka prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowej; Biogram prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowa; Spis publikacji prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres i wyniki badań nad podstawami wobec osób niepełenosprawnych i ich integracji, 2. Uwarunkowania postaw wobec osób niepelnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem postaw nauczycieli wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji, 3. Nasilenie i korelaty postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych w świelte wyników badań własnych. 4. Stosunek nauczycieli dla założeń edukacji integracyjnej i ich realizacji w procesie dydaktyczno-wychowawczym w świelte wyników badań, 5. Korzyści i zagrożenia edukacji integracyjnej w opiniach badanych nauczycieli - wyniki badań własnych, 6. Postawy nauczycieli w kontekscie wielozakresowości edukacji integracyjnej - wyniki badań własnych, 7. Idealizm w orienatacji zawodowej nauczycieli a ich stosunek do edukacji integracyjenj, 8. Problemy diagnozowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolenj - charakter trudności i propozycje ich rozwiązania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Pedagogiki Szkoły)
Przedmowa; Wstęp; Rozdział I Znaczenie przyszłości; Rozdział II Zmiana społeczna jako wyznacznik przyszłości; Rozdział III Zmiana edukacyjna i jej podłoże społeczne; Rozdział IV Jaka edukacja jest potrzebna w przyszłości?; Rozdział V Kompetencje XXI wieku; Rozdział VI O przyszłości szkoły; Rozdział VII Nauczyciel w szkole przyszłości; Rozdział VIII Jak urzeczywistnić edukację dla przyszłości?; Summary. The Future of Education – the School of the Future; Indeks rzeczowy; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ku dobrej edukacji / Kazimierz Denek. - Toruń, Leszno : Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT", 2005. - 243, [1] s. : ryc.; tab. ; 24 cm.
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanitycznej w Lesznie / przewodniczący Aleksander Zandecki)
1. Reforma systemu edukacji; 2. Wspieranie i doskonalenie reformy systemu edukacji; 3. W stronę dobrej szkoły; 4. Podmiotowość uczestników procesu kształcenia; 5. Edukacja z perspektywy kapitału ludzkiego; 6. Czas wolny i związana z nim edukacja; 7. Wartości edukacji szkolnej; 8. Teologiczne aspekty edukacji szkolnej; 9. Metody dydaktyczne a aktywność i kreatywność uczniów; 10. Ewaluacja uczniowskich postępów w nauce; 11. Decydują nauczyciele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. zmiany demograficzne a zmiany na rynku pracy Polsce 2. Koncepcja projektu: Aktywność zawodowa i edukacyjna a obowiązki rodzinne" 3. Alokacja czasu: praca zawodowa i edukacja versus funkcje opiekuńcze i prace domowe 4. Aktywność ekonomiczna ludności 5. Zatrudnienie i bezrobocie kobiet i mężczyzn 6. Aktywność edukacyjna 7. Regionalne zróżnicowanie aktywności ekonomicznej w Polsce na poziomie województw (NUTS2) 8. Zapotrzebowanie na opiekę 9. Świadczenie opieki 10. Transfery finansowe i opieki w nieformalnych sieciach wsparcia 11. Organizacja czasu pracy i opieki 12. Indywidualne przesłanki zwiększenia aktywności zawodowej 13. Poglądy i preferencje dotyczące ekonomicznych modeli rodziny 14. Decyzje prokreacyjne - preferencje a realizacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne rozważania nad kształceniem podyplomowym nauczycieli: Zadowolenie zawodowe nauczyciela; Atrybucje kompetencji komunikacyjnych; Wykształcenie określającą jakość pracy nauczyciela; Teoriopoznawcze i metodologiczne aspekty kształcenia nauczycieli; Pomiar jakości w edukacji- spojrzenie pedagoga; 2. Alternatywne koncepcje kształcenia podyplomowego, postulaty i organizacyjne wnioski: Alternatywne formy doskonalenia kompetencji pedagogicznych nauczycieli; Scenariusz zajęcia "opolan"; Rola doświadczenia zawodowego w kształceniu na studiach podyplomowych; Uczenie się eksperientalnie jako metoda doskonalenia kompetencji nauczycieli. Możliwość wykorzystania na nauczycielskich studiach podyplomowych; Uwarunkowania i formy podyplomowego kształcenia nauczycieli religii; Potrzeby edukacyjne czynnych zawodowo nauczycieli języka polskiego a kierunki reformy oświaty; Rozwojowa koncepcja kształcenia językowego w programie studiów podyplomowych; Koncepcje kształcenia podyplomowego nauczycieli dla potrzeb edukacji społecznej w okresie przemian transformacyjnych; Edukacja ustawiczna Wirtualnych nauczycieli- logopedów; kształcenie nauczycieli w dobie rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego; Action research jako stały element studiów podyplomowych na nauczycieli matematyki i informatyki; Technologia informacyjna w kształceniu czynnych nauczycieli języków; Profil kształcenia studentów podyplomowych studiów- sztuka w szkole; Kształcenie nauczycieli muzyki; 3. Studia podyplomowe w opinii czynnych zawodowo nauczycieli: Przydatność studiów podyplomowych w założeniach organizatorów i opinii studiujących nauczycieli; Ewaluacja zewnętrzna studiów podyplomowych dla nauczycieli czynnych zawodowo; Kształcenie podyplomowe absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej; Kształcenie kompetencji logopedycznych wśród nauczycieli; Przydatność studiów podyplomowych z zakresu logopedii z terapią pedagogiczną w kontekście problemów edukacyjnych dzieci rozpoczynających naukę szkolna; Kształcenie podyplomowe dla potrzeb szkolnej edukacji zdrowotnej; Podyplomowe kształcenie nauczycieli w specjalności wychowanie fizyczne i zdrowotne; Motywy i oczekiwania zawodowe nauczycieli różnych specjalności przedmiotowych podejmujących kształcenie na studiach podyplomowych w zakresie wychowania fizycznego; Nauczyciele wobec studiów podyplomowych; Studia podyplomowe- osobista potrzeba nauczyciela czy chęć doskonalenia zawodowego?; Opinie nauczycieli praktyków o doświadczeniach przyrodniczych małych dzieci; Problematyka prac dyplomowych jako wyraz potrzeb zawodowych nauczycieli przedszkoli; Wykorzystanie metody M.Montessori w edukacji przedszkolnej; Wykorzystanie koncepcji i założeń terapii Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo na zajęciach rewalidacyjnych; Refleksje nad wprowadzaniem dzieci w młodszym wieku szkolnym w świat języka angielskiego; Z warsztatu nauczyciela bibliotekarza w świetle ukończonych studiów podyplomowych; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania niepowodzeniom szkolnym; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania uzależnieniom dzieci; Wykorzystanie wiedzy o temperamentach w pracy pedagogicznej nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Part I. Task of family in education of children and youth The area of pedagogical activity in holistic optic; Personality-based view on upbringing. Areas of humanism; Individual and social determinants of valuing in the world of a child; "Dadhood" - that is, the image of the modern father. Between biology and culture; Family home (not) a place of dwelling. An adult's perspective; Application of the Family Group Conference Method working with disabled and their families; 6 Education of Tomorrow - Since education in family to system aspects of education Part II. Education and its dangers in school of tomorrow Creative verbal activity of children Education for diversity Teachers' attitudes toward the "Others" and intercultural education Common area of the integrative school as perceived by fully-abled and disabled students Temperament as a determinant for strategy of coping with di!culty con"ict situation among junior high school students Aggression towards disabled children and youth in their peer environment Part III. Didactic aspects of education of tomorrow Teacher in the face of educational tasks at pre-school and school The ways of obtain information from the internet sources by the young people Educational context of contemporary computer games Student responsibility in deep learning Role of models in swimming education Mariola Wojciechowska, Monika Szpringer, Justyna Kosecka Health and physical activity awareness of young people - selected aspects Legal, organizational, and economic aspects of school tourism in Poland. Current trends and solutions Nutrition education and habits of pregnant women who attend antenatal clinics in Brno, Czech Republic Monika Szpringer, Mariola Wojciechowska, Justyna Kosecka, Ewa Barańska Knowledge of eating disorders related to bulimia among secondary school learners in Poland Part V. University as educational institution University as an educational environment of teachers Pedagogical studies seen in high school graduates opinions Systems approach as a methodology of training modern specialists of the quali!cation of "master" Selected problems in veri!cation of the e"ects of education of candidates for teachers in terms of social competence Innovations in teaching practice program. The accomplishment of "Through practice towards career - the program of teaching practice in Humanitas University's project" Part VI. Institutional aspects of education Consensus between the interests of a person, society and the state as a pledge of success in modernizing the national system of education When the discrimination knocks at the school door. The response of educational institutions to the situation of the local con#ict Varia The contribution of spiritual !gures to the development of the pedagogical thought of Halychyna in the 19th - beginning of the 20th centuries Methodologically oriented reform and improvement of the legal regulation of construction activity in Ukraine.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
1. U źródeł pozoru w edukacji: Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji (i nie tylko); Podwójny pozór w edukacji na przykładzie koncepcji Paula Freire'a; Pozory sprawstwa reform oświatowych w III RP; Standardy moralne czy standardy wymagań? O moralnych aspektach pozoru w szkole; Podmiotowość z deklaracji i w praktyce; Pozór regulacji dotyczących organów społecznych w szkole; 2. Egzemplifikacje działań pozornych: Nauczyciel w przestrzeni illusio; Szkoła w świecie pozoru; Podstawa programowa dla klas I-III szkoły podstawowej jako punkt wyjścia działań pozornych; Kody bezmyślności, czyli gdy programy układane są pod klucz egzaminacyjny; Obiektywizm i sprawiedliwość- (nie)wygodne kategorie oceniania szkolnego; Kwiatek do kożucha. Pozór w edukacji plastycznej; Edukacja artystyczna. Niezbędna? Potrzebna? Zbyteczna?; O nieszkodliwości wagarowania. Konsumpcyjne uwikłania ofiar i/lub sprawców pozoru w edukacji szkolnej; Lepsze to niż zamulanie w domu?; Krótka rzecz o wyćwiczeniu ucznia w kulturze pozoru; Po co i dla kogo są rady szkoły? Spojrzenie z dwudziestoletniej perspektywy; Integracja rodziców i nauczycieli jako przykład edukacyjnej iluzji; Edukacyjny chłam, czyli jak pozorowaniem sukcesów szkoły ratują się przed likwidacją; Tak to się wszystko zaczynaů O misji przedszkola; Rzeczywisty czy iluzoryczny obraz dyskursu edukacyjnego w przedszkolu; Śpiewać każdy może, czyli kto może być wychowawcą w internacie i bursie szkolnej. Zagrożenia wynikające ze zmian przepisów oświatowych; 3. Pozór w edukacji- diagnoza, próby rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej