Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(52)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(50)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(42)
dostępne
(33)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(42)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Karpińska Anna
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Błędowski Piotr
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Niemierko Bolesław
(2)
Orłowska Małgorzata
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czopek Jakub
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Desperak Marta
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Forma Paulina
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Głogowska Renata
(1)
Hallada Marek
(1)
Hasińska Zofia
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jung Elżbieta
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kiedrowicz Grzegorz
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Krajewska Anna
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kübler Magdalena
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Malinowski Ludwik
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mitchell Terence
(1)
Morawski Roman Zdzisław (1949- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nowak Jolanta
(1)
Nycz Edward
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Temat
Kształcenie
(31)
Nauczanie
(21)
Nauczyciele
(14)
Szkolnictwo wyższe
(10)
Kształcenie integracyjne
(6)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Uczenie się
(6)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Pedagogika
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wychowanie
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Kształcenie nauczycieli
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Samokształcenie
(4)
Uczniowie
(4)
Nauczanie dorosłych
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Oceny szkolne
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Studenci
(3)
Badania naukowe
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja medialna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Internet
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Multimedia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Opieka społeczna
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rodzice
(2)
Samobójstwo
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wartość
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Barwy
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915-2016)
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Fonoholizm
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Nauka i badania
(1)
54 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształcenie ogólne i samokształcenie; 2. Cele kształcenia ogólnego a wartości; 3. Treści kształcenia ogólnego; 4. Realizacja procesu kształcenia; 5. Proces kształcenia wielostronnego; 6. Zasady kształcenia ogólnego; 7. Metody kształcenia ogólnego; 7. Organizacyjne formy kształcenia ogólnego; 9. Środki kształcenia ogólnego; 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej; 11. Sprawdzanie i pomiar w procesie kształcenia ogólnego; 12. Ocenianie w procesie kształcenia; 13. Kształcenie uczniów zdolnych i opóźnionych w nauce w szkole ogólnokształcącej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Projektowanie programów studiów- potrzeby i profile; 2. Jakość i problemy zapewnienia jakości; 3. Planowanie programu studiów zintegrowanego z mobilnością; 4. Efekty kształcenia; 5. Definicja modułów; 6. Opracowywanie podstaw programowych- podejście praktyczne; 7. Wdrażanie programów studiów zintegrowanych z mobilnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komplementarność poznania, 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej, 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia, 4. Cele edukacji komplementarnej, 5. Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Powody niepokoju o dydaktykę; 2. Niepokojące opracowania dydaktyki ogólnej; 3. Współczesna edukacja akademicka a standardy opracowane przez Radę Główną Nauki; 4. Wskazania dla dydaktyki w Raporcie Komisji Delorsa: Learning- the treasure within; 5. Aksjologia podstawą rozwoju teorii kształcenia; 6. Potrzeba prawdy w dydaktyce i wychowaniu; 7. Kształcenie ustawiczne nową wartością dydaktyki; 8. Modernizacja kształcenia w dobie przemian edukacyjnych; 9. Wartościowe propozycje dydaktyczne; 10. Nowe ujęcie zasad kształcenia; 11. Lekcja i jej kontynuacja w edukacji pozaszkolnej; 12. Lekcja Grunwaldu; 13. Podręczniki i środki dydaktyczne w procesie kształcenia; 14. Komputery w edukacji; 15. Kontrola i ocena w procesie kształcenia; 16. Badanie wyników nauczania; 17. Samokształcenie w dobie przemian oświatowych; 18. Kształcenie otwarte- założenia i doświadczenia; 19. Odbudowa systemu kształcenia zaocznego w ujęciu Elżbiety Zawadzkiej; 10. Potrzeby i kierunki doskonalenia dydaktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Program praktyk pedagogicznych- analiza desk research; 4. Metodologia badań ankietowych przeprowadzonych w ramach projektu; 5. Wyniki badań ankietowych dotyczących jakości oraz efektywności programów praktyk pedagogicznych w województwie śląskim; 6. Wnioski i rekomendacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Part I. Scienti!c writing in pedagogical research: Introduction to scientific writing by developing doctoral dissertation; Research tools and methods of pedagogy students. Between tradition and modernity; Part II. The importance of didactics in university education and professional future of students: Symmetry and chaos between general didactics and subject didactics; The contemporary university as a threat to learner autonomy; Attractiveness to the labor market and competitiveness on the educational market of selected courses in social sciences in Poland as evaluated by Lublin secondary school students; Education of tomorrow - Education, and other forms of activity of adults; Part III. Student opinions on early school education; Participation in culture of preschool and early school education students. Research report; Early school education teacher - a guide to child's educational world Part IV. Nutrition in professional sport activity: Some principles of the nutrition of the population and sportsmen and alternative nutrition; Nutrition in sport climbing; Part V. Physical activity and other forms of leisure time: The e"ciency of selected tests for determination of snowboard stance; Polish home "Thatch" - traditions and modernity in culture and education; Sustainable outdoor play arena development: addressing potential environmental conficts of single trail biking as a postmodern form of nature-based tourism; The place of motor skills in the integrated education of the pupils attending the 1st-3rd primary school forms; The impact of tourism on the socioeconomic development of Stronie Śląskie Community.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 546)
1. Znaki "naszego czasu" jako podstawa zmiany w ujęciu sytuacji edukacyjnej; 2. Edukacja jako fakt w życiu człowieka. Podstawowe zakresy zmiany; 3. Istota i rodzaje sytuacji w edukacji- studium teoretyczne; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnej- studium praktyczno-teoretyczne; 5. Paradygmaty edukacji dzieci a sytuacja edukacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dydaktyka kształcenia ogólnego / Franciszek Bereźnicki. - Wyd.2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007. - 493 s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Praktyki pedagogiczne w procesie kształcenia nauczycieli; 4. Metodologia analizy desk-research przeprowadzonej w ramach projektu; 5. Wyniki analizy desk-research programu praktyk pedagogicznych; 6. Wnioski z analizy programów praktyk pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej, 2. Ogólna problematyka celów i doboru treści kształcenia, 3. Struktura procesu nauczania, 4. Zasady nauczania i ich rola w realizacji procesu nauczania, 5. Metody i formy nauczania, 6. Organizacja pracy szkolej, 7. Planowanie pracy dydaktycznej, 8. Niepowodzenia szkolne, 9. Struktura dydaktyki szkoły wyższej i jej zadania jako nauki, 10. Osobowość nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. U podstaw badań nad edukacją, 2. Planowanie procesu badawczego, 3. Metody doboru próbki badawczej, 4. Metody zbierania danych, 5. metody analizy danych ilościowych, 6. Analiza danych jakościowych, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Schemat etnograficzny, 10. Schemat badań historycznych (BH), 9. Schemat studium przypadków (SP), 11. Schemat eksperymentalny (E), 12. Schemat quasi-eksperymentalny (QE) i przekrojowy (P), 13. Raport a badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia / red. nauk. Mariola Łaguna)
1. Rodzaje szkoleń i ich specyfika; 2. Strony zaangażowania w przygotowanie szkolenia; 3. Przebieg cyklu szkoleniowego w zależności od rodzaju szkolenia; 4. Analiza potrzeb szkoleniowych; 5. Analiza marketingowa w szkoleniu otwartym; 6. Analiza potrzeb społecznych w szkoleniu realizowanym w ramach projektu społecznego; 7. Rekrutacja i dobór uczestników szkolenia; 8. Projektowanie i określanie jego celów; 9. Planowanie treści i formy szkolenia; 10. Planowanie organizacji szkolenia; 11. Planowanie działań promujących szkolenie; 12. Planowanie metod oceny i działań szkoleniowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
. Nauczyciele, uczniowie i rodzice; 2. Wychowanie do odpowiedzialności; 3. Czemu mają służyć narzędzia wychowawcze; 4. Jak powstrzymać zło szerzące się w szkole?; 5. Jak rozmawiać z rodzicami?; 6. Współpraca dla dobra dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Zawiera: Wprowadzenie; Profesor Stanisław Kaczor (rys bibliograficzny); Ważniejsze publikacje prof. dr. Stanisława Kaczora. Podstawy teoretyczne edukacji ustawicznej: Kształcenie ustawiczne w świetle raportu Jacques’a Delorsa; o kształceniu ustawicznym w innej wersji; Wokół pojęcia kompetencji społecznych w kontekście potrzeby ustawicznej edukacji obywatelskiej; Problemy i dylematy edukacyjne na progu XXI wieku; Wartości w ustawicznej edukacji zawodowej; Теоретические основы системы многоуровневого непрерывного профессионального образования ; Nauczyciel kształcenia zawodowego w formach pozaszkolnych; Nowe zadania pedagogiki pracy; Metoda profesjograficzna w ustawicznej edukacji zawodowej; Методолого-теоретические основы оценочно-критериалъной системы многоуровневой профессионалъной подготовки; Pedagogika rodziny. Doświadczenia w zakresie ustawicznej edukacji zawodowej: Szkolne formy edukacji ustawicznej - zmiany strukturalne w latach 1990-1998; Kondycja ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz jej uwarunkowania; Jak pojmujemy nasza rolę? (O strategii działania Stowarzyszenia Oświatowców Polskich); Związki Ustawicznej Edukacji Zawodowej z Młodzieżowym Rynkiem Pracy; Refleksje nad kształceniem zawodowym w Polsce; Folk High Schools in the Hungarian Adult Education System and in the Civil Sector; Wdrażanie do samorządności w toku edukacji zawodowej i ustawicznej; Ścieżka dokształcania i doskonalenia zawodowego księgowych realizowana przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce; Przemiany w warunkach, celach i formach pracy stowarzyszeń edukacyjnych po roku 1989. Tendencje rozwojowe edukacji ustawicznej: Edukacja ustawiczna wobec wyzwań cywilizacyjnych społeczeństwa miast i wsi; Wspomaganie rozwoju edukacji ustawicznej poprzez badania naukowe; Анализ и перспектигы начальной школы как компонета непрерывного образования ; Edukacja ustawiczna a współczesne problemy polskich seniorów; Restrukturyzacja i rekonwersja a edukacja ustawiczna dorosłych; Problemy i dylematy dalszej edukacji zawodowej w warunkach transformacji; Koncepcja regionalnego ośrodka certyfikacji systemów jakości kształcenia i doskonalenia zawodowego; Projekt wdrażania systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkołach zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 126)
R.I. Kształcenia integracyjne dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych - kontekst teoretyczny i dotychczasowe dokonania badawcze: 1. Podejście systemowe w badaniu kształcenia integracyjnego, 2. Zjawisko kształcenia integracyjnego, 3. Badania nad kształćeniem integracyjnym w literaturze przedmiotu, 4. Systemowe badania powodzenia w kształceniu integracyjnym w ujęciu własnym. R.II Uwarunkowania powodzenia w kształceniu integracyjnym - wybrane pojdejścia badawcze: 1. Wybrane koncepcje uwarunkowań powodzenia w kształceniu integracyjnym, 2. Uwarunkowania pochodzące ze środowiska rodzinnego dziecka, 3. Uwarunkowania pochodzące ze środowiska szkolnego dziecka, 4. Uwarunkowania pochodzące od osoby dziecka. R.III Metodologia badań własnych: 1. Model i problematyka badań, 2. Opis badanych grup, 3. Narzędzia pomiaru zmiennych i sposób przeprowadzania badań, 4. Metody statystycznej analizy wyników badań. R.IV Opis oraz podstawowe analizy wyników badan własnych: 1. Konstrukcja czynnikowych wskaźników powodzenia w kształceniu integracyjnym, 2. Powodzenie w kształceniu integracyjnym w badanej grupie, 3. Zmienne psychospołeczne w badanej grupie. R.V Psychospołeczne uwarunkowania powodzenia w kształceniu integracyjnym - próba syntezy i wyjaśnienia oraz wnioski praktyczne: 1. Związki relacji równieśniczej ze zmiennymi psychospołecznymi, 2. Związki zadowolenia nauczyciela wspomagajacego oraz nauczyciela proawdzącego ze zmiennymi psychospołecznymi w badanej grupie, 3. związki powodzenia w kształceniu integracyjnym ze zmiennymi psychospołecznymi - próba syntezy, 4. Weryfikacja hipotez, dyskusja wyników oraz wnioski płynące z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Uniwersytet na wirażu ; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesu kształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego ; Edukacja Jutra - Tradycja i nowoczesność we współczesnej organizacji systemu kształcenia Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu Edukacyjnego;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Andrzej Ćwikliński ;Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka ; Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka ; Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej; Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniach edukacyjnych ; Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych; Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego ; Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki ;Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensów i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej ;Sukcesy i niepowodzenia uczniów w kształceniu muzycznym ; Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistów ; Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej; Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza ; Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Kazimierz Denek Uniwersytet na wirażu; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesukształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań; Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego ;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji ;Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie ; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Wokół humanistycznych aspektów edukacji; Iwona Samborska Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Stanisław Palka Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniachedukacyjnych Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensow i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej Sukcesy i niepowodzenia uczniow w kształceniu muzycznym Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistow Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza 1.Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne podstawy uwarunkowań wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej: 1. Wybrane koncepcje pedagogiki, 2. Teoria pedagogiczna a teoretyczna wiedza pedagogiczna, 3. Tworzenie teoretycznej wiedzy pedagogicznej, 4. Charakterystyka elementów teoretycznej wiedzy pedagogicznej, 5. Teoretyczna wiedza pedagogiczna a praktyka edukacyjna. Cz. II Metodologiczne podstawy badań własnych: 6.Metodologia badań własnych. Cz. III Analiza wyników badań własnych: 7. Stan wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej, 8. Uwarunkowanie wykorzystywanie teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z drogą przekazu tejże wiedzy do praktyki, 9. Uwarunkowania wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z samokształceniem i aktywnością zawodową nauczycieli, 10. Uwarunkowania wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z postawami nauczycieli i teoretyków tej wiedzy, 11. Model efektywniejszego wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej