Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(3)
Autor
Brzezińska-Rawa Anna
(1)
Nykiel-Mateo Anna
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Konkurencja
(3)
Banki
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Monopol
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Wprowadzenie: Pomoc państwa jako instrument wspierania gospodarczego; Pomoc państwa jako pojęcie prawa wspólnotowego - europeizacja prawa pomocy publicznej; Rozróżnienie pomiędzy środkami pomocowymi a ogólnymi środkami interwencji; Cel i metoda badawcza; Terminologia. 2. Pojęcie pomocy państwa w europejskim prawie wspólnotowym - uwagi ogólne. 2. Kryteria klasyfikacji dennego środka jako pomoc państwa: Korzyść; Pochodzenie os państwa lub ze źródeł państwowych; Selektywność. 4. Przesłanki uznania pomocy za sprzeczną ze wspólnym rynkiem: Zakłócenie lub zagrożenie zakłóceniem konkurencji; Wpływ na wewnętrzwspólnotową wymianę handlową; Reforma polityki Komisji w zakresie kontroli pomocy państwa a ocena wpływ pomocy na konkurencję i wewnątrzwspólnotową. 5. Ogólne środki interwencji: Uwagi ogólne - uzasadnienie dopuszczalności stosowania ogólnych środków interwencji; Charakterystyka ogólnych środków interwencji. 6. Środki o charakterze fiskalnym: Ogólna charakterystyka; Przykład stosowanych przez państwa środków; Zastosowanie tradycyjnych kryteriów definicyjnych pomocy państ5wa do środków o charakterze fiskalnym; Dodatkowe kryteria odróżnienia podatkowych środków pomocowych od ogólnych środków interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz najczęściej stosowanych skrótów, Wstęp, 1. Zagadnienia wprowadzające, 1.1. Kształtowanie się prawa antymonopolowego, 1.2. Uwagi terminologiczne, 1.3. Prawo antymonopolowe a polityka konkurencji, 1.4. Interes publiczny, 2. Przedsiębiorca na rynku relewantnym, 2.1. Pojęcie przedsiębiorcy dla potrzeb wspólnotowego prawa antymonopolowego, 2.2. Pojęcie przedsiębiorcy w prawie polskim. 2.3. Charakterystyka pojęcia rynku relewantnego, 2.4. Rynek relewantny pod względem asortymentowym, 2.5. Rynek relewantny geograficznie, 2.6. Czasowe granice rynku relewantnego. 3. Pojęcie i kryteria oceny pozycji dominującej na rynku, 3.1. Definicja pozycji dominującej, 3.2. Istota pozycji dominującej, 3.3. Kryteria wyznaczania pozycji dominującej dla celów art. 82 TWE 3.4. Kryteria wyznaczania pozycji dominującej dla celów art. 9 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, 3.5. Wyznaczanie pozycji dominującej w praktyce organów antymonopolowych, 3.6. Kolektywna pozycja dominująca, 3.7. Super dominacja, 3.8. Pozycja monopolistyczna jako kwalifikowana forma pozycji dominującej, 4. Istota nadużycia pozycji dominującej, 4.1. Uwagi ogólne, 4.2. Prawna regulacja zakazu nadużycia pozycji dominującej, 4.3. Problemy związane z brakiem ogólnej definicji nadużycia, 4.4. Interpretacja pojęcia nadużycia pozycji dominującej, 4.5. Obiektywne uzasadnienie jako podstawa wykluczająca odpowiedzialność z tytułu nadużycia pozycji dominującej, 4.6. Charakter prawny praktyk zawartych w art. 82 TWE oraz art. 9 ust. 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, 4.7. Kategorie praktyk ograniczających konkurencję, 4.8. Relacja między praktykami nazwanymi a klauzulą generalną, 5. Praktyki stanowiące przejaw nadużycia pozycji dominującej, 5.1. Narzucenie nieuczciwych warunków kontraktu, 5.2. Ograniczenie produkcji, zbytu lub postępu technicznego oraz odmowa kontraktowania (dostawy lub dostępu), 5.3. Dyskryminacja partnerów handlowych, 5.4. Transakcje wiązane, 5.5. Przeciwdziałanie ukształtowaniu się warunków niezbędnych po powstania lub rozwoju konkurencji, 5.6. Narzucanie uciążliwych warunków umów, przynoszących nieuzasadnione korzyści, 5.7. Podział rynku według kryteriów terytorialnych, asortymentowych lub podmiotowych, 5.8. Inne formy nadużycia pozycji dominującej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Konkurencja a regulacja na rynku consumer finance; 2. Łagodzenie asymetrii informacyjnej na rynku consumer finance (władza- umiejętność- zaufanie); 3. Ochrona konsumenta- tendencje rozwojowe; 4. Społeczna odpowiedzialność banków a bankowość socjalna; 5. Rachunek bankowy jako usługa powszechna; 6. Dyrektywa o kredycie konsumenckim a rozwój rynku; 7. Regulacje antylichwiarskie a nadmierne zadłużenie; 8. Kredyt związany- pułapki regulacji. Jak daleko powinna sięgać ochrona konsumenta?; 9. Instytucja upadłości konsumenckiej- ochrona konsumenta czy osłona socjalna?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej