Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(49)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(31)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(33)
Autor
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Begg David
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Stankiewicz Marek Jacek
(2)
Yip George S. (1947- )
(2)
Antonowicz Paweł
(1)
Bednarska Hanna
(1)
Blicharz Rafał
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Czechowska Iwona Dorota (1962- )
(1)
Dornbusch Rudiger
(1)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(1)
Dzierżanowski Włodzimierz
(1)
Dzikiewicz-Gazda Urszula
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Eucken Edith
(1)
Eucken Walter
(1)
Fischer Stanley
(1)
Fischer Stanley (1943- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gazda Zbigniew
(1)
Giedrewicz-Niewińska Aneta
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Hensel Paul K
(1)
Hoc Stanisław (1948- )
(1)
Jasiński Wojciech
(1)
Kalinowski Sławomir
(1)
Kay John
(1)
Kałążny Jerzy
(1)
Kosikowski Cezary (1942- )
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Krakowińska Ewa
(1)
Kuczewska Lidia
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(1)
Miśko Tomasz (1982- )
(1)
Mroczyński-Szmaj Łukasz (1986- )
(1)
Nowacki Robert
(1)
Olszewski Jan (1960- )
(1)
Piszcz Anna
(1)
Porter Michael E. (1947- )
(1)
Powałowski Andrzej (1951- )
(1)
Prahalad C. K. (1941-2010)
(1)
Prusak Feliks (1939- )
(1)
Ramaswamy Venkat
(1)
Rapacki Ryszard
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Ryć Kazimierz
(1)
Rzemieniak Magdalena
(1)
Sagan Beata
(1)
Samul Joanna
(1)
Siciński Jędrzej
(1)
Sieradzka Katarzyna
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Skrzypczak Zofia
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Steinach Peter
(1)
Szemborska Ewa
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Teichmann Eufemia (1939- )
(1)
Trias de Bes Mingot Fernando (1967- )
(1)
Uliasz Roman
(1)
Walkowiak Jerzy
(1)
Wojewoda Izabela
(1)
Wrzosek Wojciech (1937- )
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Zalewski Romuald I. (1941- )
(1)
Zaremba Ulyana
(1)
Zborowska Władysława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Konkurencja
(44)
Przedsiębiorstwo
(16)
Marketing
(7)
Innowacje
(6)
Ekonomia
(5)
Globalizacja
(5)
Rynek (ekonomia)
(5)
Analiza strategiczna
(4)
Konsumenci
(4)
Mikroekonomia
(4)
Monopol
(4)
Prawo antymonopolowe
(4)
Prawo konkurencji
(4)
Rynek finansowy
(4)
Rynek pracy
(4)
Zarządzanie
(4)
Gospodarka
(3)
Informacja gospodarcza
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Organizacja
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Popyt
(3)
Produkcja
(3)
Strategia
(3)
Upadłość
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Banki
(2)
Branża TSL
(2)
Controlling
(2)
Decyzje
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Internet
(2)
Konkurencja międzynarodowa
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Nieuczciwa konkurencja
(2)
Ochrona konkurencji
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Papiery wartościowe
(2)
Państwo
(2)
Pieniądz
(2)
Planowanie gospodarcze
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Prawo gospodarcze
(2)
Prognozy
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Rynek
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Umowa
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Alians marketingowy
(1)
Alians strategiczny (ekonomia)
(1)
Analiza SWOT
(1)
Bogactwo
(1)
Ceny
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dochód narodowy
(1)
E-konsumenci
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Ekonomia współpracy
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka biznesu
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Gospodarka centralnie sterowana
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gry strategiczne
(1)
Handel
(1)
Informatyka
(1)
Integracja europejska
(1)
Interwencjonizm
(1)
Kanada
(1)
Kapitał
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Leseferyzm
(1)
Liberalizm gospodarczy
(1)
Lokowanie produktu
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Matematyka
(1)
Misja przedsiębiorstwa
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Model biznesowy
(1)
Monopol państwowy
(1)
Numizmatyka
(1)
Ochrona praw konsumenta
(1)
Outsourcing
(1)
Partnerstwo strategiczne
(1)
Platforma internetowa
(1)
Podatek
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Polityka narodowościowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Region bałtycki
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Opracowanie
(10)
Praca zbiorowa
(8)
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(39)
Zarządzanie i marketing
(19)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
50 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Gra strategiczna jako środowisko budowanie modeli struktur rynkowych, 2. Teoretyczne modele wybranych struktur rynkowych, 3. Eksperyment jako narzędzie badań w ekonoamii, 4. Badania eksperymentalne nad wybranymi strukturami rynkowymi - perspektywa historyczna, 5. Nowe eksperymenty nad zachowaniem podmiotów w duopolu i monopolu bilateralnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność przedsiębiorstwa - istota i ogólna charakterystyka zjawiska, Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa, Instrumenty konkurowania, Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, Kierunki i sposoby umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność przedsiębiorstwa - istota i ogólna charakterystyka zjawiska, Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa, Instrumenty konkurowania, Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, Kierunki i sposoby umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ochrona prawna konkurencji w interesie prywatnym: Zakaz konkurencji w prawie pracy: Umowa o zakazie konkurencji (wybrane zagadnienia); Pojęcie działalności konkurencyjnej; Konsekwencje naruszenia przez pracownika zakazu konkurencji w czasie trwania stosunku pracy; Ustanie obowiązywania zakazu konkurencji przed upływem terminu; Odszkodowanie w umowie o zakazie konkurencji po ustaniu zatrudnienia na podstawie orzecznictwa Sądu najwyższego; Zasada odpowiedzialności za szkodę z tytułu naruszenia umowy o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy; kara umowna w umowie o zakazie konkurencji; Stworzenie katalogu niedozwolonych klauzul konkurencyjnych stosowanych w umowach o prace jako wzmocnienie ochrony pracownika; Przegląd orzeczeń Sądu Pracy w Białymstoku odnoszących się do zagadnień zakazu konkurencji w prawie pracy; Zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej przez pracownika w prawie niemieckim oraz francuskim; Zakaz konkurencji w czeskim prawie pracy; Dopuszczalność działalności konkurencyjnej pracownika tymczasowego; Ograniczenia swobody podejmowania dodatkowego zatrudnienia i innych zajęć przez członków korpusu służby cywilnej; Odpowiedzialność dyscyplinarna członków korpusu służby cywilnej; Dodatkowe zatrudnienie nauczycieli akademickich- ujęcie podmiotowe; Pracownicze czyny nieuczciwej konkurencji- wybrane zagadnienia; Prawnokarne środki ochrony przed nieuczciwą konkurencji; Tytuł prasowy i jego ochrona na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 2. Ochrona prawna konkurencji w interesie publicznym: Pojęcie przedsiębiorcy w prawie antymonopolowym; Ekonomia a prawo antymonopolowe; Sankcje prywatnoprawne w prawie ochrony konkurencji; Ocena modelu odpowiedzialności administracyjnej za praktyki ograniczające konkurencje; Przeciwdziałanie ukształtowaniu się warunków niezbędnych do powstania bądź rozwoju konkurencji jako przejaw nadużycia pozycji dominującej; Nowe rozporządzenie Rady Ministrów dotyczące wyłączania grupowego niektórych rodzajów porozumień ograniczających konkurencję w sektorze ubezpieczeniowym; Konsument a konkurencja, czyli dlaczego państwo chroni konkurencje; Pomoc publiczna a ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych dla przedsiębiorców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo ochrony konkurencji / Andrzej Powałowski. - Warszawa : Difin , 2015. - 227 s. ; 24 cm.
1. Istota konkurencji; 2. Podstawy prawne, zakres i cel ochrony konkurencji; 3. Przedsiębiorca jako podmiot konkurencji; 4. Rynek właściwy a zakres konkurencji; 5. Monopolizacja gospodarki i jej postaci; 6. Organizacja ochrony konkurencji; 7. Zakazy praktyk organizujących konkurencję jako przejaw ochrony konkurencji; 8. Zapobieganie nadmiernej koncentracji w gospodarce jako przejaw ochrony konkurencji; 9. Postępowanie antymonopolowe przed Prezesem UOKiK; 10. Ochrona konkurencji poprzez zwalczanie zachowań nieuczciwych; 11. Ochrona konkurencji w drodze przeciwdziałania nieuczciwym praktykom; 12. Zakaz praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów a ochrona konkurencji; 13. Ochrona konkurencji w drodze ustanawiania tzw. zakazów konkurencji; 14. Ochrona konkurencji w prawie zamówień publicznych; 15. Ochrona konkurencji w ramach systemu pomocy publicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Ewolucja rynków i dynamika konkurencji; R.2 Silne i słabe strony tradycyjnego myślenia marketingowego; R.3 Innowacje powstałe przy założeniu niezmienności rynku: tradycyjny sposób tworzenia innowacji; R.4 Innowacje powstałe poza danym rynkiem: alternatywny sposób tworzenia informacji; R.5 Marketing lateralny jako potrzebne dopełnienie marketingu pionowego; R.6 Proces marketingu lateralnego; R.7 Marketing lateralny na poziomie rynku; R.8 Marketing lateralny na poziomie produktu; R.9 Marketing lateralny na poziomie cen, dystrybucji i promocji; R.10 Wdrażanie marketingu lateralnego. Załącznik: Przypomnienie podstaw marketingu lateralne go.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nie ma prostych recept, Nowe reguły konkurencji - triada, grecka tragedia i Internet, Przechwytywanie i ochrona wartości, Przewaga konkurencyjna firmy, Doskonalenie modeli biznesu: ewolucja przez stałe usprawnienia, Innowacje i tworzenie nowych modeli biznesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; T. 612)
1. Rynek usług transportowych. 2. Uregulowania współczesnych rynków usług transportowych. 3. Teoretyczne aspekty konkurencji. 4. Konkurencja na rynku usług transportowych. 5. Marketing na rynku usług transportowych. 6. Marketing jako sposób poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku usług transportowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Wprowadzenie: 1. Ekonomia a polityka, 2. Narzędzia analizy ekonomicznej, 3. Popyt, podaż i rynek. Cz.II Mikroekonomia pozytywna: 4. Elastyczność popytu i podaży, 5. Decyzje konsumenta, 6. Decyzje o podaży - wprowadzenie, 7. Koszty a wielkość podaży, 8. Konkurencja doskonała i czysty monopol, 9. Struktura rynku i konkurencja niedoskonała, 10. Rynek pracy, 11. Różne rodzaje pracy, 12 .Rynki czynników produkcji i podział dochodu, 13. Ryzyko i informacja, 14. Gospodarka oparta na informacji. Cz.III Ekonomia dobrobytu: 15. Ekonomia dobrobytu, 16. Wydatki i dochody publiczne, 17. Polityka przemysłowa i polityka ochrony konkurencji, 18. Czy warto sprywatyzować monopol naturalny?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do ekonomii 2. Funkcjonowanie rynku 3. Elastyczność popytu i podaży 4. Konsument jako podmiot rynku 5. Przedsiębiorstwo jako podmiot rynku 6. Rynek konkurencji doskonałej 7. Rynek monopolu pełnego 8. Rynek konkurencji niedoskonałej 9. Rynki czynników produkcji 10. Sprawność systemu rynkowego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Zarządzanie strategiczne - podstawowe pojęcia i koncepcje; R.2 Zewnętrzne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw; R.3 Ocena możliwości firmy na tle konkurentów oraz wybór strategii; R.4 Innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej; R.5 Rozwiązywanie problemów strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wpływ otoczenia na efektywność gospodarowania w przedsiębiorstwie; 2. Czynniki determinujące konkurencyjność przedsiębiorstwa; 3. Gospodarowanie aktywami trwałymi w przedsiębiorstwie; 4. Gospodarowanie aktywami obrotowymi w przedsiębiorstwie; 5. Gospodarowanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie; 6. Procesy inwestycyjne w przedsiębiorstwie; 7. Gospodarowanie kapitałami własnymi w przedsiębiorstwie; 8. Wartość przedsiębiorstwa; 9. Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw; 10. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa jako wyzwanie współczesnego otoczenia biznesu; 11. Formy współdziałania przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Sukces firmy; Stosunki przedsiębiorstwa; Wyróżniające zdolności (architektura, reputacja, innowacja, zasoby strategiczne); Od wyróżniających zdolności do przewagi konkurencyjnej (rynki, fuzje); Strategie konkurencji (ustalanie cen, reklama i marka); Strategiczna analiza firmy; Przyszłość strategii (krótka historia strategii przedsiębiorstw).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ. I Szkoły strategii: Istota strategii organizacyjnej; Strategia-szkoła planistyczna; Strategia-szkoła ewolucyjna; Strategia-szkoła pozycyjna; Strategia-szkoła zasobów, umiejętności i uczenia się, Strategia-szkoła prostych reguł, Strategia-szkoła realnych opcji. CZ. II Strategiczna diagnoza otoczenia organizacji: Analiza środowiska firmy; Model analizy konkurencji w branży; Analiza grup strategicznych. CZ. III Strategiczna diagnoza organizacji: Analiza konkurencji przez pryzmat teorii gier, Analiza sił i słabości firmy - budowanie profilu konkurencyjnego (Analiza SWOT; Analiza TOWS/SWOT; Przykłady analizy TOWS/SWOT dla instytutu badań rynku i opinii społecznej); Firma jako system działań - analiza aktywności i procesów; CZ. IV Tworzenie strategii firmy: Misja firmy; Domena - wybory rynków i produktów; Metody portfelowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ.I Szkoły strategii: Rola strategii organizacyjnej; Strategia-szkoła planistyczna; Strategia-szkoła ewolucyjna; Strategia-szkoła pozycyjna; Strategia-szkoła zasobów, umiejętności i uczenia się. CZ.II Strategiczna diagnoza otoczenia organizacji: Analiza środowiska firmy; Model analizy konkurencji w branży; Analiza grup strategicznych. CZ.III Strategiczna diagnoza organizacji: Analiza sił i słabości firmy - budowanie profilu konkurencyjnego (Analiza SWOT; Analiza TOWS/SWOT; Przykłady analizy TOWS/SWOT dla instytutu badań rynku i opinii społecznej); Firma jako system działań - analiza aktywności i procesów; Analiza strategiczna zasobów firmy. CZ.IV Tworzenie strategii firmy: Misja firmy; Domena - wybory rynków i produktów; Metody portfelowe. CZ.V Architektura organizacji: Konfiguracja techniczno-ekonomiczna; Konfiguracja społeczna; Konfiguracja organizacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Finansowe ; nr 6)
Przewaga konkurencyjna - wyróżnik pozycji rynkowej przedsiębiorstwa; Czynniki kształtujące wyróżnik konkurencyjny przedsiębiorstwa; Metody poszukiwania przewagi konkurencyjnej; Projektowanie strategii marketingowej na podstawie wyróżnika konkurencyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Region Morza Bałtyckiego - czynniki konkurencyjności: 1. Konkurencyjność gospodarek w regionie Morza Bałtyckiego, Cz.II Niektóre uwarunkowania wzrostu konkurencyjności wybranych gospodarek bałtyckich: 1. Strategia Gazpromu w państwach Morza Bałtyckiego, 2. Sektor energetyczny Litwy: stan dzisiejszy i strategia rozwoju, 3. Polityka handlowa państwa regionu Morza Bałtyckiego a międzynarodowa konkurencyjność ich gospodarek, 4. Dwa lata członkowstwa - handel zagraniczny Estonii, Litwy oraz Łotwy po wejściu do Unii europejskiej. Znaczenie Polski w obrotach handlowych tych panstw, 5. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a konkurencyjność. Analiza przypadku AS Elcoteq Tallinn, 6. Dania i Litwa. Benchmarking w zakresie międzyanrodowej konkurencyjności kraju, 7. Rosnące znaczenie badań nad konkurencyjnością. Podsumowanie dyskusji, Cz.III Innowacyjność i sieci edukacyjne w subregionie wschodniego Bałtyku: 1. Podnoszenie regionalnej konkurencyjności Polski, 2. Znaczenie ITC w generowaniu zdolności konkurencyjnej regionów przygranicznych. studia przypadków, 3. Innowacyjność gospodarek na pograniczu polsko-rosyjskim. analiza porównawcza, 4. Miejsce obwodu kalingradzkiego w bałtyckiej oraz międzynarodowej sieci współpracy edukacyjnej i naukowo-badawczej (na przykładzie Rosyjskiego Państwowego Uniwersytetu im. I. Kanta), 5. System edukacj Finlandii - czynniki sukcesu, 6. Bałtyckie powiązania sieciowe ze szczególnym uwzględniemiem sektora edukacji. stan i perspektywy rozwoju, 7. innowacyjność i sieci edukacyjne w subregionie wschodniego Bałtyku. Podsumowanie dyskusji, Cz.IV Białoruś - czynniki konkurencyjności gospodarki: 1. Konkurencyjność i innowacyjność gospodarki Białorusi, 2. Pakiet reform dla Białorusi. Jak pokonać lukę w konkurencyjności, 3. Narodowe systemy innowacyjne Polski i Białorusi w kontekście udziału w procesie internacjonalizacji usług badawczo-rozwojowych, 4. Innowacyjny rozwój rynku pracy w Republice Białorusi jako czynnik wzmacniający konkurencyjność kraju, 5. Czynniki konkurencyjności gospodarki Białorusi. Podsumowanie dyskusji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka aliansów przedsiębiorstw i przyczyny ich rozwoju we współczesnej gospodarce; 2. Alianse marketingowe na tle innych rodzajów aliansów; 3. Zarządzanie aliansami marketingowymi jako zarządzanie projektami; 4. Sojusze marek (Brand Alliance) jako forma sojuszy strategicznych w marketingu; 5. Sojusze marek w ramach programów lojalnościowych; 6. Licencjonowanie i franczyza jako formy aliansów marketingowych; 7. Alianse marketingowe w sferze kultury i w marketingu terytorialnym; 8. Konwergencja mediów jako czynnik stymulujący alianse marketingowe; 9. Sposnoring- od formy promocji do aliansu marketingowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz skrótów; Wprowadzenie; 1. Platformy cyfrowe – problemy koncepcyjne 1.1. Problemy definiowania platform cyfrowych 1.2. Ekonomia sieci jako płaszczyzna badania platform cyfrowych 1.3. Pozytywne aspekty konkurencji wokół osi innowacji 1.4. Korzyści ze współpracy i konkurencji innych firm z platformami cyfrowymi (pętla wartości) 1.5. Platforma jako infrastruktura (problem otwartości platformy) 1.6. Platformy społecznościowe 1.7. Platformy oferujące treści 2. Platformy cyfrowe a gospodarka współdzielenia 2.1. Regulowanie gospodarki współdzielenia 2.2. Ekosystem gospodarki współdzielenia – innowacyjne modele biznesowe 2.3. Platformy gospodarki współdzielenia – przykłady modeli biznesowych 2.4. Modele gospodarki współdzielenia a problem zaufania (blockchain) 2.5. Platformy cyfrowe a DLT blockchain (czy nowy etap odpośredniczenia?) 2.6. Blockchain – kierunek rozwoju gospodarki współdzielenia (peer-to-peer) 2.7. Gospodarka współdzielenia a Big Data 3. Platformy cyfrowe na rynku finansowym 3.1. BigTechy (TechFiny) na rynku usług finansowych 3.2. Gospodarka wspóldzielenia na rynku finansowym (open banking) 3.3. BigTechy – FinTechy na rynku finansowym (perspektywa DLT blockchain) 3.4. Platformy cyfrowe na rynku finansowym – bankowość jako usługa (finansjalizacja) 3.5. Platformy crowdfundingu 3.6. Platformy kryptowalutowe ICO/STO 3.7. Zdecentralizowane finanse oparte na blockchain – czy to realna wizja rozwoju rynku finansowego? 4. Platformy cyfrowe – perspektywa społeczna 4.1. Ambiwalentne oceny koncepcji gospodarki współdzielenia z perspektywy społecznej 4.2. Problem badania uczciwości algorytmicznej platform 4.3. Platformy cyfrowe a koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu 4.4. Platformy cyfrowe a koncepcja zrównoważonego rozwoju 4.5. Problem stronniczości (tendencyjności) pośrednictwa platform cyfrowych 4.6. Platformy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego 5. Platformy cyfrowe – problematyka prawna 5.1. Platformy cyfrowe – w kierunku trójkątnych relacji prawnych 5.2. Od sklepu internetowego do platformy cyfrowej 5.3. Regulacja form pośrednictwa ze strony platform cyfrowych (analogia do sytuacji konsumenta?) 5.4. Rynki dwu- i wielostronne – wyzwaniem dla prawa konkurencji 5.5. „Rynek uwagi” jako przykład rynku dwustronnego 5.6. Platformy cyfrowe – czy potrzeba nowego prawa konkurencji? 6. Platformy cyfrowe a prawo konkurencji 6.1. Rola danych dla platform cyfrowych a prawo konkurencji 6.2. Gospodarka cyfrowa. Polityka technologiczna a polityka konkurencji 6.3. Platformy cyfrowe na pograniczu prawa własności intelektualnej i przemysłowej oraz prawa konkurencji 6.4. Prawa autorskie i patentowe na platformie – ludzie a maszyny 6.5. Poszerzone możliwości wiązania produktów na platformie cyfrowej (Google Android) 6.6. Postulat badania konkurencji wzdłuż łańcucha (pętli) wartości 6.7. Kluczowe problemy kontroli platform cyfrowych 6.8. Postulat integralnego podejścia do platform cyfrowych; Zakończenie; Słowniczek najważniejszych terminów; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Strategia organizacji / Krzysztof Obłój. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014. - 414, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Teorie strategii: Istota strategii organizacyjnej; Strategia: teoria planistyczna; Strategia: teoria ewolucyjna; Strategia: teoria pozycyjna; Strategia: teoria zasobów i kompetencji; Strategia: teoria prostych reguł; Strategia: teoria opcji realnych; 2. Strategiczna diagnoza otoczenia organizacji: Analiza środowiska formy; Modele analizy konkurencji w branży; Analiza grup strategicznych; 3. Strategiczna diagnoza organizacji: Analiza konkurencji przez pryzmat teorii gier; Analiza sił i słabości firmy: budowanie profilu konkurencyjnego; Firma jako łańcuch wartości- analiza aktywności i procesów; 4. Tworzenie strategii firmy: Misja firmy; Domena i przewaga konkurencyjna; Cele i funkcjonalne programy działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej