Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(19)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(15)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(15)
Autor
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Benien Karl
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Coleman Peter T
(1)
Cybulko Anna
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Deutsch Morton
(1)
Glasl Friedrich
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Janisz Krzysztof
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kodura Małgorzata
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Kurtyka Andrzej
(1)
Lewicka Maria
(1)
Litwińczuk Grażyna
(1)
Mayer Robert
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Moore Christopher W
(1)
Morek Rafał
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Myers David G
(1)
Nitecki Stanisław
(1)
Radzicki Józef
(1)
Skarżyńska Krystyna
(1)
Wajszczyk Katarzyna
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Wasilewski Jacek
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Zieliński Marcin
(1)
Zienkiewicz Adam
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(11)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Konflikt
(11)
Konflikt społeczny
(9)
Psychologia społeczna
(7)
Komunikacja społeczna
(6)
Negocjacje
(5)
Stosunki interpersonalne
(4)
Agresywność
(3)
Postawy
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Uprzedzenia
(3)
Autoprezentacja
(2)
Grupy społeczne
(2)
Kadry
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Mediacja (socjol.)
(2)
Mediacja (socjologia)
(2)
Miłość
(2)
Psychologia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozmowa
(2)
Władza
(2)
Alkoholizm
(1)
Demokracja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dorośli
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gniew
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Konflikt interpersonalny
(1)
Konformizm
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Myślenie
(1)
Mężczyzna
(1)
Naród
(1)
Nauczyciele
(1)
Ocena pracowników
(1)
Oceny pracowników
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja
(1)
Osobowość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Perswazja
(1)
Polityka
(1)
Poradnictwo
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Płeć
(1)
Rasizm
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozstrzyganie sporów (prawo)
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia kultury
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Spostrzeganie społeczne
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stereotyp
(1)
Stres
(1)
Struktura społeczna
(1)
Szczęście
(1)
Szkoły
(1)
Sądy (psychologia)
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Więź społeczna
(1)
Współdziałanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zawód
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Osiągnąć pełną kontrolę, 2. Stwarzanie płaszczyzny porozumienia, 3. Budowanie więzi, 4. Prowadzenie rozmowy, 5. Podaj argumenty nie do odparcia, 6. wiedzieć, co powiedzieć, kiedy powiedzieć i jak to powiedzieć, 7. Zgromadź arsenał magicznych słów i zdań, 8. Sztuka zadawania precyzyjnych pytań, 9. Doprowadzenie do zgody, 10. Zmów Zdrowaśki, 11. Doskonalenie porozumienia z rodziną i przyjaciółmi, 12. Wygraj wojnę na słowa na papierze, 14. Wygraj wojną na słowa z publicznością, 13. Wygraj wojną na słowa przez telefon, 15. Wygraj wojnę na słowa podczas zebrania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. Pomocy- konflikty!; 2. Ja jako źródło konfliktów społecznych; 3. W jaki sposób mogę pracować nad sobą w sytuacjach konfliktowych?; 4. Co prowadzi do konfliktów?; 5. Jak może dochodzić do pogłębiania się konfliktów?; 6. Co mogę zrobić gdy zauważę konflikty?; 7. Co mogę zrobić na poszczególnych etapach eskalacji konfliktu?; 8. Profesjonalna pomoc może dokonać więcej!; Samopoznanie i samopomoc w konflikatach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wstęp I. Socjologiczny aspekt konfliktu społecznego 1. Konflikty tożsamości w społeczeństwie współczesnym: w niewoli władzy i wolności? 2. Konflikt językowy. Studium porównawcze obszarów Arktyki II. Pedagogiczny aspekt konfliktu społecznego 3. Konflikty interpersonalne - sens, przebieg i przezwyciężanie 4. Spostrzeganie interpersonalne w sytuacjach konfliktu 5. Konflikt jako sytuacja wychowawcza 6. Konflikty w szkole w ujęciu interakcjonizmu symbolicznego. Perspektywa postrzegania szkoły jako organizacji 7. Źródła konfliktów szkolnych i ich znaczenie dla procesu edukacji młodzieży 8. Lęk komunikacyjny u uczniów a ich sposoby reagowania w sytuacji konfliktu w klasie szkolnej III. Psychologiczny aspekt konfliktu społecznego 9. „Przetrwać razem” – małżeństwo z perspektywy psychologii analitycznej 10. Konflikty interpersonalne w związkach kohabitacyjnych 11. Co oznacza skuteczność i satysfakcja stron z udziału w mediacjach rodzinnych? 12. Style i efekty rozwiązywania konfliktów w relacji rodziców z adolescentami a przekonanie adolescentów o skuteczności rodziny 13. Zadowolenie vs. rozczarowanie z komunikacji z matką z perspektywy adolescsenta 14. Konflikt jako czynnik kompozytowy relacji między rodzeństwem w okresie dorosłości a kompetencje społeczne 15. Rola reakcji emocjonalnych w regulacji strategii radzenia sobie młodzieży w wieku dorastania w sytuacji konfliktu społecznego 16. Agresywność w konfliktach społecznych a style radzenia sobie ze stresem 17. Potencjalne przyczyny konfliktów zawodowych w dobie globalizacji; Noty o autorach; Streszczenie; Abstract.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Wprowadzenie do psychologii społecznej: Psychologia społeczna a nauki pokrewne; Psychologia społeczna a wartości; Wiedziałem to wszystko przedtem, czyli co różni psychologię społeczna od wiedzy potocznej; Jak uprawia się psychologię społeczną? Cz. I. Myślenie społeczne R. 2 „Ja” w rzeczywistości społecznej: Pojęcie „Ja”; Poczucie sprawstwa; Stronniczość w służbie ego; Autoprezentacja. R. 3 Sądy i przekonania społeczne: Wyjaśnianie zachowań innych; Ocenianie innych; Samospełniające się proroctwa; Wnioski. R. 4 Postawy a zachowanie: Czy postawy definiują zachowanie?; Czy zachowanie determinuje postawy?; Dlaczego zachowanie wpływa na postawy? R. 5 Poznanie społeczne a ludzki dobrostan: Tworzenie sądów klinicznych; Społeczne rozpoznawanie zaburzonych zachowań; Podejście psychologii społecznej do procesu terapii. Cz. II. Wpływ społeczny R. 6 Płeć, geny a kultura: Różnice i podobieństwa między płciami; Ewolucja zachowanie; Kultura a zachowanie; Wnioski. R. 7 Konformizm: Badania klasyczne; Kiedy ludzie się konformizują?; Dlaczego pojawia się konformizm?; Kto się konformizuje?; Przeciwstawianie się naciskom społecznym. R.8 Perswazja: Dwie strategie perswazji; Składniki perswazji; Studia przypadków w badaniach nad perswazją; Przeciwstawianie się perswazji: uodpornianie postaw. R. 9 Wpływ grupy: Czym jest grupa?; Facylitacja społeczna; Próżniactwo społeczne; Deindywidualizacja; Polaryzacja grupy; Myślenie grupowe; Wpływ mniejszości. R.10 Psychologia społeczna na Sali sądowej: Co wpływa na sądy; Sędziowie przysięgli jako jednostki; ława przysięgłych jako grupa; Między laboratorium a prawdziwym życiem: zainscenizowane a autentyczne rozprawy. Cz. III Relacje społeczne: R. 11 Uprzedzenia: nielubienie innych: Istota i siła uprzedzenia; Społeczne źródła uprzedzeń; Emocjonalne źródła uprzedzeń; Poznawcze źródła uprzedzeń. R. 12 Agresja: ranienie innych ludzi: Czym jest agresja? Teorie agresji; Uwarunkowania agresji; Zmniejszenie agresji. R. 13 Atrakcyjność a bliskość (intimacy): przynależność a dobrostan; Przyjaźń; Miłość; Podtrzymywanie bliskich więzi; Rozpad związku. R. 14 Altruizm: pomaganie innym: Dlaczego pomagamy?; kiedy pomożemy?; Komu pomagamy?; Jak zwiększać gotowość do działań pomocnych? R. 15 Konflikt i jego rozwiązywanie: Konflikt; Czynniki wpływające na rozwiązywanie konfliktu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Konflikty polityczne: mechanizmy powstawania i reagowania: 1. Strach i nadzieja w konfliktach międzynarodowych, zwanych nierozwiązywalnymi, 2. Wybór działań w konflikcie politycznym: rola przekonań społecznych i indywidualnej motywacji poznawczej, 3. Orientacja na dominację i autorytaryzm w spostrzeganiu konfliktów międzygrupowych. Doniesienia z badań, 4. Wpływ orientacji społecznych i orientacji kontroli na percepcję świata społecznego, 5. Społeczno-psychologiczne podstawy nierozwiązywalnych konfliktów. Cz.II Uprzedzenia i konflikty etniczne: 6. Ambiwalentna rola kultury wobec stereotypów i uprzedzeń jako podstawy konfliktów etnicznych, 7. Emocje a uprzedzenia, czyli jakie emocje wzmacniają, a jakie osłabiają silę uprzedzeń u osób autorytarnych, 8. O psychologicznej specyfice polskiego antysemityzmu, 9. Ujawnianie egoizmu i utajonych postaw za pomocą procedury "ukrytej myszki", 10. Stosunki polsko-rosyjskie z perspektywy obu nacji: rozbieżność miedzy rzeczywistością propagandową i doświadczalną a cynizm społeczny, 11. Konflikt społeczny czy konflikt kultur? Rozmowie we współczesnej Polsce, 12. Nieskuteczność redukcji uprzedzeń poprzez personalizację grupy obcej: przypadek Rosjanina. Cz.III Tożsamość i percepcja społeczna a konflikt: 13. Co to znaczy "my" we współczesnej Polsce?, 14. Kim jest "inny" współczesnej europy?, 15. Mechanizmy wykluczenia społecznego, 16. Preferencje polityczne i mity komplementarne a legitymizacja status-quo. Cz.IV Deliberacje i dialog jako metody rozwiązywania konfliktów: 17. Demokracja deliberatywna: stanowiska i nadzieje, 18. Deliberatywna debata jako metoda demokratycznego rozwiązywania problemów - podejście empiryczne, 19. Deliberatywne mechanizmy zmian w nastawieniu do konfliktów, 20. Dialog społeczny, mediacje w dużych grupach między osobami o różnej tożsamości grupowej, 21. Przełom komunikacyjny w filozofii języka a psychologia społeczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Psychologia jako nauka: 1. Psychologia jako nauka o zachowaniu; 2. Funkcje organizmu; Wzrastanie i rozwój: 3. Wiek niemowlęcy i dziecięctwo; 4. Dorastanie i wiek dojrzały; Motywacja i emocje: 5. Motywacja; 6. Emocje; Spostrzeganie: 7. Spostrzeganie przedmiotów i zdarzeń; 8. Zmysłowe podłoże spostrzegania; Uczenie się i myślenie: 9. Natura uczenia się; 10. Pamięć i zapomnienie; 11. Organizacja procesu uczenia się; 12. Myślenie, mowa i rozwiązywanie problemów; Indywidualność i osobowość: 12. Metody statystyczne i pomiar w psychologii; 13. Badanie uzdolnień i inteligencji; 15. Dziedziczność a środowisko; 16. Metody badan osobowości; Teorie osobowości; Konflikt, przystosowanie i zdrowie psychiczne: 18. Konflikt i przystosowanie; 19. Zdrowie psychiczne i psychoterapia; Zachowanie społeczne: 20. Psychologia społeczna; 21. Zawodowe zastosowanie psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomoc społeczna w Polsce- modele polityki społecznej, zasady i regulacje prawne oraz zadania pracownika socjalnego; 2. Konflikty i polubowne formy ich rozwiązywania; 3. Komunikacyjne i psychologiczne aspekty konfliktu; 4. Negocjacje0 zagadnienia ogólne; 5. Mediacja - zagadnienia uniwersalne; 6. Postępowanie mediacyjne- przebieg, rola mediatora, relacje stron; 7. Zastosowanie negocjacji w zawodzie pracownika socjalnego; 8. Zastosowanie mediacji w zawodzie pracownika socjalnego; 9. Prawne regulacje negocjacji i mediacji w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Procesy interpersonalne i międzygrupowe. 1. Współpraca i rywalizacja. 2. Sprawiedliwość i konflikt. 3. Konstruktywny spór: Wartość intelektualnej opozycji. 4. Zaufanie: istota, rozwój, przywracanie. 5. Konflikt a władza. 6. Konflikt a komunikacja. 7. Perswazja w negocjacjach i sytuacjach konfliktowych. 8. Konflikt międzygrupowy. 9. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji w rozwiązywaniu konfliktów. Część II: Procesy intrapsychiczne. 10. Tendencyjność sądów w rozwiązywaniu konfliktów. 11. Złość i odwet w konflikcie: znaczenie atrybucji. 12. Samoregulacja jako narzędzie w procesie rozwiązywania konfliktów. Część II: Indywidualne różnice. 13. Proces lub wynik. Orientacja na cel w sytuacjach konfliktowych. Znaczenie ram. 14. Osobowość a konflikt. 15. Rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów u dzieci: w okresie od wieku przedszkolnego po dorastanie. Część IV: Twórczość i zmiana. 16. Rozwiązywanie konfliktów a twórczość: rola punktu widzenia. 17. Kilka wskazówek, jak rozwijać twórcze podejście do konfliktu. 18. Konflikt i procesy zmiany. 19. Uczenie się przez refleksję. Część V: Trudne konflikty. 20. Agresja i przemoc. 21. Konflikt trudno rozwiązywalny. Część VI: Konflikt a kultura. 22. Konflikt a kultura. 23. Współpraca i rywalizacja w rozwiązywaniu konfliktów w Chinach. Część VII: Modele praktyki. 24. Uczenie umiejętności rozwiązywania konfliktu podczas szkoleń. 25. Mediacje. 26. Zarządzanie konfliktem w dużych grupach. Część VIII: Patrząc w przyszłość. 27. Ramy teoretyczne badań nad szkoleniami poświęconymi rozwiązywaniu konfliktów. Uwagi na zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Dodruk 2. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe , 2013. - 635, [1] s. : rys., tab. ; 31 cm.
1.Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna; 2. Motywy społeczne; 3. Poznanie społeczne; 4. Przekonania społeczne; 5. Spostrzeganie osób; 6. Spostrzeganie siebie; 7. Samoocena; 8. Postawy; 9. Moralność; 10. Szczęście; 11. Wpływ społeczny; 12. Atrakcyjność; 13. Miłość; 14. Prospołeczność; 15. Agresja; 16. Konflikt społeczny; 17. Władza; 18. Grupa społeczna; 19. Stosunki międzygrupowe; 10. Kobiety i mężczyźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. PRACA Z KONFLIKTEM W SZKOLE Rozdział I. Szkoła jako miejsce tworzenia się konfliktów: warunki instytucjonalne i interpersonalne: 1. Instytucja szkoły jako miejsce rozgrywania się konfliktów; 2. Relacje szkolne i pozaszkolne przestrzenią konfliktową. Rozdział II. Różnorodność szkolnych sytuacji konfliktowych: 1. Konflikty szkolne interpersonalne: uczniowskie i nauczycielskie relacje koleżeńskie; 2. Konflikty szkolne interpersonalne: relacje uczniowsko-nauczycielskie oraz nauczycielsko-dyrektorskie; 3. Intrapersonalne konflikty uczniów i nauczycieli; 4. Okołoszkolne konflikty uczniów: relacje rodzinne. Rozdział III. Strategie radzenia sobie z konfliktem w szkole: 1. Przykład pierwszy: surowy nauczyciel; 2. Przykład drugi: zajęcia pozalekcyjne; 3. Przykład trzeci: wycieczka szkolna; 4. Przykład czwarty: pogarszająca się sytuacja 10-latka; 5. Przykład piąty: psychiczne znęcanie się; 6. Przykład szósty: nieakceptowana córka; 7. Przykład siódmy: wspólne zadanie. Rozdział IV. Rola zidentyfikowanych kategorii w procesie radzenia sobie z konfliktem – propozycja modelu: 1. Strony konfliktu; 2. Kwestie, interesy, potrzeby, cele, przedmiot konfliktu; 3. Wartości, normy, przekonania; 4. Środowisko – otoczenie – warunki; 5. Osoby biorące udział w rozwiązaniu; 6. Trzecia strona konfliktu; 7. Sposoby radzenia sobie z konfliktem; 8. Potrzebne zasoby; 9. Wybór metody rozwiązania; 10. A co, jeśli się nie powiedzie?; 11. Wnioski dla uczestników; 12. Gdy czas nagli. Rozdział V. Projekty zmian szkolnych w sferze rozwiązywania konfliktów: 1. Działania profilaktyczne; 2. Działania doraźne w konflikcie; 3. Projekt długofalowego zintegrowanego działania służącego kształtowaniu podejścia do sytuacji konfliktowych. CZĘŚĆ DRUGA. STRATEGIE RADZENIA SOBIE MŁODZIEŻY W SYTUACJI KONFLIKTU SPOŁECZNEGO W RELACJI DO OSOBOWOŚCIOWYCH UWARUNKOWAŃ Rozdział I. Problematyka osobowościowych uwarunkowań strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego – w literaturze przedmiotu: 1. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Osobowościowe determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego (3.1. Samoocena; 3.2. Poczucie umiejscowienia kontroli; 3.3. Ocena poznawcza sytuacji; 3.4. Emocje). Rozdział II. Metodologia badań własnych: 1. Problemy i hipotezy badawcze; 2. Metody badań własnych; 3. Osoby badane. Rozdział III. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Poziom samooceny a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Poczucie umiejscowienia kontroli a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Ocena poznawcza sytuacji konfliktu społecznego a strategie radzenia sobie młodzieży w tej sytuacji; 4. Poziom emocji lęku, gniewu i ciekawości a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 5. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 6. Podsumowanie wyników badań. CZĘŚĆ TRZECIA. KONFLIKT W RELACJACH INTERPERSONALNYCH DOROSŁYCH RODZEŃSTW – ZAGROŻENIA I SZANSE Rozdział I. Psychologiczne aspekty relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw: 1. Rola rodziny w rozwoju bliskich więzi interpersonalnych; 2. Specyfika relacji w podsystemie rodzeństwa; 3. Rodzaje relacji interpersonalnych rodzeństw; 4. Konflikt a funkcjonowanie psychologiczne rodzeństw (4.1. Stres psychologiczny; 4.2. Depresja; 4.3. Familizm). Rozdział II. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problemy badawcze; 2. Metoda (2.1. Osoby badane; 2.2. Procedura i materiały). Rozdział III. Konflikt w relacji dorosłych rodzeństw a familizm, stres i depresja w świetle wyników badań własnych: 1. Płeć i okres dorosłości osób badanych a jakość relacji interpersonalnej dorosłych rodzeństw (1.1. Główne wymiary relacji z rodzeństwem; 1.2. Konflikt i jego dymensje w relacji z rodzeństwem); 2. Współzależności między konfliktem w relacji z rodzeństwem a familizmem, stresem i depresją (2.1. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.2. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie średniej dorosłości; 2.3. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.4. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie średniej dorosłości); 3. Wartości rodzinne a stres i depresja – mediująca rola konfliktu w relacji z dorosłym rodzeństwem; 4. Podsumowanie i dyskusja wyników badań. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. OBLIGATORYJNOŚĆ MEDIACJI. PERSPEKTYWA INTERDYSCYPLINARNA: Rozdział 1. Komunikowanie i manifestowanie jako dwie strategie - mediacja i wojna kulturowa; Rozdział 2. Mediacje rodzinne obligatoryjne z perspektywy stron konfliktu - oczekiwania i kontrowersje; Rozdział 3. Obowiązkowe mediacje w przestrzennych procedurach planistycznych i w konfliktach przestrzennych; Rozdział 4. Mediacje obligatoryjne a gotowość stron do współdziałania w mediacji. Perspektywa psychologiczna. Część II. OBLIGATORYJNE MEDIACJE W POLSCE. PERSPEKTYWA PRAWNA: Rozdział 1. Wyzwania stawiane pełnomocnikom w reprezentowaniu klientów w mediacji obligatoryjnej; Rozdział 2. Obligatoryjność działań sądu w zakresie upowszechniania mediacji w sprawach cywilnych; Rozdział 3. Mediacja jako obligatoryjny etap procedury ogłoszenia strajku; Rozdział 4. Mediacje w odpowiedzialności zawodowej lekarzy. Analiza i propozycje zmian w kierunku obligatoryjności; Rozdział 5. Obligatoryjne postępowanie mediacyjne przed sądem rodzinnym i nieletnich. CzęŚĆ III. OBLIGATORYJNE MEDIACJE NA PRZYKłADZIE WYBRANYCH KRAJÓW: Rozdział 1. Mediacje obowiązkowe a prawo do sądu w Stanach Zjednoczonych: standardy wprowadzania ograniczeń co do postępowań mediacyjnych i implikacje dla Unii Europejskiej; Rozdział 2. Aktualny stan prawny w zakresie mediacji obowiązkowych we Włoszech; Rozdział 3. System rokowań zbiorowych w Finlandii i rola mediacji obowiązkowych; Rozdział 4. Obligatoryjne mediacje w Rumunii; Mediacje obligatoryjne - wnioski z analiz prawnych, interdyscyplinarnych oraz międzynarodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota procesu rozwiązywania sporów i mediacji: Sposoby zarządzania konfliktami i ich rozwiązania; Jak działa mediacja; 2. Budowanie zrębów efektywnej mediacji: Nawiązanie kontaktu ze stronami w sporze; Wybór strategii prowadzenia mediacji; Zbieranie i analizowanie podstawowych informacji; Projektowanie szczegółowego planu mediacji; Budowanie zaufania i współpracy; 3. Prowadzenie efektywnych mediacji: Rozpoczęcie sesji mediacyjnej; Wskazanie kwestii i ustalenie porządku działań; Ujawnienie ukrytych interesów stron uczestniczących w sporze; Generowanie opcji porozumienia; 4. Dochodzenie do porozumienia: Analiza opcji porozumienia; Negocjacje końcowe i zamkniecie sprawy; Osiągnięcie formalnej ugody lub porozumienia; Strategie radzenia sobie z sytuacjami szczególnymi; Strategie postępowania w mediacji wielostronnej; Stosowanie dobrych praktyk w mediacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje : teoria i praktyka / red. nauk. Ewa Gmurzyńska, Rafał Morek. - Wyd. 2 rozszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska SA , 2014. - 490, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Wprowadzenie; 2. Historyczna i międzynarodowa perspektywa mediacji; 3. Historia polubownego rozwiązywania sporów na ziemiach polskich. Zarys problematyki; 4. Konflikt; 5. Konflikty w organizacjach- organizacje w konfliktach; 6. Komunikacja interpersonalna; 7. Negocjacje; 8. Zasady mediacji; 9. Rodzaje mediacji; 10. Przygotowanie do mediacji w pięciu krokach; 11. Etapy mediacji; 12. Kwestie etyczne w mediacji; 13. Kwestie kulturowe w mediacji; 14. Mediator: role, umiejętności, osobowość; 15. Mediacja w sprawach cywilnych; 16. Mediacja w sprawach rodzinnych; 17. Mediacja w sprawach karnych; 18. Mediacja w sprawach nieletnich; 19. Mediacja jako metoda rozwiązywania indywidualnych i zbiorowych sporów pracy; 20. Mediacja w konfliktach społecznych; 21. Mediacja w prawie administracyjnym; 22. Mediacja w sprawach akademickich; 23. Mediacja a prawnicy; 24. Przyszłość alternatywnych metod rozwiązywania konfliktów: Online Dispute Resolution; 25. Omówienie filmu Kraken v. Kraken.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zasady komunikacji interpersonalnej, 2. Reguły wywierania wpływu społecznego oraz zasady autoprezentacji, 3. Konflikty interpersonalne, 4. Negocjacje, 5. Mediacje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna : teoria i praktyka / Hanna Hamer. - Warszawa : Difin, 2005. - 334 s. : rys. ; 23 cm.
1. Przedmiot i metody badań w psychologii społecznej, 2. Psychologiczne różnice między kobietami a mężczyznami, 3. Dysonans poznawczy, 4. Konformizm i posłuszeństwo wobec autorytetu, 5. Antypatia, sympatia, przyjaźń, 6. Miłość i szczęście, 7. Poznawanie siebie i innych, 8. Motywacja i motywowanie, 9. Uprzedzenia i tolerancja, 10. Zachowania prospołeczne, 11. Agresja, 12. Manipulacje i makiawelizm, 13. Zasady, techniki i pułapki autoprezentacji, 14. Grupy społeczne i władza, 15. Konflikt i negocjacje, 16. Człowiek racjonalny vs irracjonalny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Zjawiska psychiczne w komunikacji międzyludzkiej, R.2 Prowadzenie rozmowy, R.3 Rozmowy z pracownikami i kolegami uzależnionymi od alkoholu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W kręgu socjologii i psychologii społecznej. 2. Sytuacje społeczne, interakcje i więzi społeczne. 3. Kultura i społeczeństwo. 4. Struktury społeczne. 5. Procesy społeczne. 6. Instytucje społeczne. 7. Społeczności lokalne. 8. Komunikacja społeczna. 9. Osobowość i postawy. 10. Współdziałanie i konflikt społeczny. 11 Stereotypy i uprzedzenia społeczne. 12. Patologie społeczne. 13. Stres i radzenie sobie ze stresem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Przemoc - analiza zjawiska: 1. Przemoc - próba analizy zjawiska, 2. Uwarunkowania przemocy w rodzinie, 3. Zjawisko przemocy w świadomości społecznej. Cz.II Rzeczywistość. Przemoc w rodzinie w środowisku miasta przemysłowego na przykładzie Jastrzębia zdroju: 4. Metodologiczne podstawy badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pracownik organizacji - człowiekiem dorosłym, 2. Współczesne paradygmaty zarządzania zasobami ludzkimi, 3. Ewolucja podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi, 4. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako funkcja menedżerska, 6. Kierowanie ludźmi w przekształcających się organizacjach, 7. Proces komunikowanie się w organizacji, 8. Rozwój i kariera w organizacji, 9. Szkolenie w firmie, 10. System motywowanie w przedsiębiorstwie, 11. Zarządzanie przez kulturę, 12. Zarządzanie wiedzą w organizacji, 13. Budowanie zespołów w organizacji, 14. Kierowanie zespołem zadaniowym w organizacji, 15. Konflikty w organizacji, 16. Rola kultury w zarządzaniu różnorodnością narodową
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej