Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(120)
IBUK Libra
(21)
ebookpoint BIBLIO
(9)
Forma i typ
Książki
(119)
E-booki
(30)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(91)
dostępne
(73)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(76)
Czytelnia
(93)
Autor
Lewicka Maria
(6)
Borecka-Biernat Danuta
(3)
Błaż Agata
(3)
Davis Martha
(3)
Fanning Patrick
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
McKay Matthew
(3)
Nijakowski Lech M
(3)
Bańka Waldemar
(2)
Buras-Marciniak Anetta
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Edelmann Robert J
(2)
Fisher Roger (1922-2012)
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Hallada Marek
(2)
Jasińska-Kania Aleksandra (1932- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kot Sylwia
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Nijakowski Lech M. (1977- )
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Patton Bruce
(2)
Piątkowski Mateusz
(2)
Podgórski Ryszard Adam
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Rządca Robert A
(2)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(2)
Słaboń Andrzej
(2)
Urbańska Magda
(2)
Ury William
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Zienkiewicz Adam
(2)
Ziółkowski Marek (1949- )
(2)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Appadurai Arjun
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Baran Beata
(1)
Baran Bogdan
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Bartnicki Adam
(1)
Baszkowski Adam
(1)
Benien Karl
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Black Jeremy
(1)
Bobrowicz Maciej
(1)
Bojko Krzysztof
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Buczkowski Piotr
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Chełpa Stanisław (1962-2007)
(1)
Christopher Elizabeth M
(1)
Chęcińska Katarzyna
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cmok Jarosław
(1)
Coleman Peter T
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Covan David
(1)
Cudowski Bogusław
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Cziomer Erhard (1940-2020)
(1)
Czopek Jakub
(1)
Czul Karolina
(1)
Dalewska-Greń Hanna
(1)
Dehnel-Szyc Małgorzata
(1)
Derda Olga
(1)
Deutsch Morton
(1)
Dewpczyński Marek
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Doherty Nora
(1)
Durska Małgorzata
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dziedzic Agnieszka
(1)
Dębowski Tomasz
(1)
Długosz Dagmir
(1)
Elak Leszek
(1)
Furman Joanna
(1)
Galata Stanisław
(1)
Garbacik Aneta
(1)
Gawrycki Marcin
(1)
Gerus Ewa
(1)
Glasl Friedrich
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Golat Rafał
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Gosztyła Małgorzata
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(82)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(148)
Rosja
(2)
Język
polski
(147)
rosyjski
(2)
angielski
(1)
Temat
Konflikt
(56)
Konflikt społeczny
(30)
Negocjacje
(21)
Organizacja
(14)
Stosunki interpersonalne
(14)
Komunikacja społeczna
(13)
Rozwiązywanie konfliktów
(13)
Kadry
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Grupy społeczne
(7)
Polityka międzynarodowa
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Socjologia
(7)
Globalizacja
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Mediacja (prawo)
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Rodzina
(6)
Społeczeństwo
(6)
Zarządzanie
(6)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(5)
Konflikt interpersonalny
(5)
Motywacja
(5)
Postawy
(5)
Władza
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Agresywność
(4)
Interakcje społeczne
(4)
Konflikt palestyńsko-izraelski
(4)
Mediacja (socjologia)
(4)
Menedżerowie
(4)
Patologia społeczna
(4)
Polska
(4)
Praca
(4)
Prawo pracy
(4)
Psychologia
(4)
Spory zbiorowe
(4)
Wojna
(4)
Współdziałanie
(4)
Dzieci
(3)
Konflikt międzynarodowy
(3)
Konflikt pokoleń
(3)
Kultura
(3)
Manipulacja (psychol.)
(3)
Mediacja (socjol.)
(3)
Mediacja szkolna
(3)
Motywacja pracy
(3)
Młodzież
(3)
Naród
(3)
Nauczyciele
(3)
Oceny pracowników
(3)
Organizacja -planowanie
(3)
Organizacje międzynarodowe
(3)
Państwo
(3)
Praca zespołowa
(3)
Prześladowanie w miejscu pracy
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Struktura społeczna
(3)
Terroryzm
(3)
Uczniowie
(3)
Uprzedzenia
(3)
Więź społeczna
(3)
Zachowanie
(3)
Zatrudnienie
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Autoprezentacja
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Decyzje
(2)
Demokracja
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Europa
(2)
Funkcjonalizm (antropologia społeczna)
(2)
Innowacje
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Izrael
(2)
Kariera
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konflikt etniczny
(2)
Konflikt rodzinny
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Konsumenci
(2)
Kształcenie
(2)
Miłość
(2)
Mniejszości (socjol.)
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Norma społeczna
(2)
Ocena pracowników
(2)
Opieka społeczna
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Osobowość
(2)
Palestyna
(2)
Perswazja
(2)
Polityka
(2)
Polityka społeczna
(2)
Porządek społeczny
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prawo karne procesowe
(2)
Przemoc
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(3)
1989-
(2)
1901-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bliski Wschód
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Afryka
(1)
Ameryka Łacińska
(1)
Azja
(1)
Europa Środkowo - Wschodnia
(1)
Izrael
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Palestyna
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(15)
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(9)
Poradnik
(6)
Monografia
(3)
Antologia
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Umowa międzynarodowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Psychologia
(11)
Zarządzanie i marketing
(10)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
150 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Moderatora)
Wstęp do wydania drugiego; Wprowadzenie; Rozdział 1. Czy konflikty muszą być rozwiązywane? Rozdział 2. Skąd się biorą konflikty? 1. Komunikacja 2. Kultura 3. Odgrywanie ról 4. Potrzeby 5. Samoocena 6. Osobowość Rozdział 3. Pseudorozwiązania konfliktów 1. Ignorowanie 2. Odwlekanie 3. Pokojowe współistnienie 4. Deprecjonowanie 5. Reorientacja 6. Separacja 7. Kompromis 8. Eskalacja 9. Walka 10. Podsumowanie Rozdział 4. Istota konfliktu 1. Podmiot konfliktu 2. Przedmiot konfliktu 3. Aktywność stron 4. Dynamika konfliktu 5. Detektory konfliktu 6. Fazy konfliktu Rozdział 5. Jak zabrać się za rozwiązywanie konfliktu? 1. Style reakcji na konflikt 2. Etap pierwszy – przygotowanie do sporu 3. Etap drugi – zainicjowanie interakcji 4. Etap trzeci – spór 5. Etap czwarty – wyjście ze sporu 6. Podsumowanie Rozdział 6. Techniki wspomagające efektywne zarządzanie konfliktami i ich rozwiązywanie 1. Partycypacja w podejmowaniu decyzji 2. Technika przeciwnych reakcji 3. Integratywne rozwiązywanie sporów 4. Negocjacje oparte na zasadach 5. Spotkanie w milczeniu 6. Wspólny cel 7. Święty Mikołaj 8. Wywiad z osobistością 9. Wymiana wizerunków 10. Dlaczego nie? 11. Podstaw się w jego sytuacji 12. Ja jestem tobą – ty mną 13. Burza mózgów 14. Kruszenie obiektu 15. Plus – minus – interesujące? 16. Oczami niezależnego fachowca 17. Prowokowanie wątpliwości 18. Przypadkowe słowa 19. Podsumowanie Rozdział 7. Interwencja w konflikt – metody rozwiązywania sporów przez osoby neutralne 1. Mediacja 2. Etapy mediacji 3. Admonicja 4. Koncyliacja 5. Moderacja 6. Arbitraż 7. Inkwizycja 8. Podsumowanie Rozdział 8. Jak wywoływać konflikt? 1. Spojrzenie wstecz 2. Stymulowanie konfliktów w zarządzaniu 3. Wywoływanie konfliktów w życiu społecznym 4. Granice prowokacji 5. Podsumowanie; Słowo na zakończenie; Literatura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problem; 2. Metoda; 3. Tak, aleů; 4. Na zakończenie; 5. Dziesięć pytań czytelników na temat Dochodząc do TAK.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problem, 2. Metoda, 3. Tak, ale...., 4. Na zakończenie, 5.Dziesięć pytań czytelników na temat Dochodząc do tak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (5 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sytuacje konfliku społecznego w percepcji dzieci i młodzieży: Specyfika konfliktów interpersonalnych wśród dzieci- analiza zjawiska; Uczeń w sytuacji konfliktów szkolnych; Konflikty w szkole średniej- spojrzenie uczniów i nauczycieli; Komunikacja i zachowania niewerbalne wyzwalające i potęgujące konflikty w szkole; Wspieranie uczniów w sytuacjach trudnych; Nauczyciel i uczeń w sytuacjach konfliktowych; Konflikty w rodzinie uwarunkowane wadliwą komunikacją; 2. Sposoby radzenia sobie dzieci i młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego- przyczyny i skutki: Zachowania uczestników konfliktu interpersonalnego; Style rozwiązywania konfliktów i ich efekty w relacji miedzy rodzicami i adolescentami- prezentacja narzędzi pomiaru; Sposoby rozwiązywania konfliktów rodzinnych w percepcji młodzieży różniącej się korzystaniem z mediów; Percepcja postaw wychowawczych rodziców a obronne strategia radzenia sobie młodzieży w sytuacjach społecznego konfliktu; Style funkcjonowania młodzieży w sytuacjach społecznych- uwarunkowania temperamentalne i rodzinne; Rola poczucia sensu życia w radzeniu sobie ze stresem wśród młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osiągnąć pełną kontrolę, 2. Stwarzanie płaszczyzny porozumienia, 3. Budowanie więzi, 4. Prowadzenie rozmowy, 5. Podaj argumenty nie do odparcia, 6. wiedzieć, co powiedzieć, kiedy powiedzieć i jak to powiedzieć, 7. Zgromadź arsenał magicznych słów i zdań, 8. Sztuka zadawania precyzyjnych pytań, 9. Doprowadzenie do zgody, 10. Zmów Zdrowaśki, 11. Doskonalenie porozumienia z rodziną i przyjaciółmi, 12. Wygraj wojnę na słowa na papierze, 14. Wygraj wojną na słowa z publicznością, 13. Wygraj wojną na słowa przez telefon, 15. Wygraj wojnę na słowa podczas zebrania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Vademecum Menedżera)
1. Organizacja jako pole integracji społecznej, 2. Konflikt w organizacji, 3. Wpływ konfliktu na komunikację społeczną w organizacji, 4. Komunikowanie się w sytuacji walki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. Pomocy- konflikty!; 2. Ja jako źródło konfliktów społecznych; 3. W jaki sposób mogę pracować nad sobą w sytuacjach konfliktowych?; 4. Co prowadzi do konfliktów?; 5. Jak może dochodzić do pogłębiania się konfliktów?; 6. Co mogę zrobić gdy zauważę konflikty?; 7. Co mogę zrobić na poszczególnych etapach eskalacji konfliktu?; 8. Profesjonalna pomoc może dokonać więcej!; Samopoznanie i samopomoc w konflikatach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wstęp I. Socjologiczny aspekt konfliktu społecznego 1. Konflikty tożsamości w społeczeństwie współczesnym: w niewoli władzy i wolności? 2. Konflikt językowy. Studium porównawcze obszarów Arktyki II. Pedagogiczny aspekt konfliktu społecznego 3. Konflikty interpersonalne - sens, przebieg i przezwyciężanie 4. Spostrzeganie interpersonalne w sytuacjach konfliktu 5. Konflikt jako sytuacja wychowawcza 6. Konflikty w szkole w ujęciu interakcjonizmu symbolicznego. Perspektywa postrzegania szkoły jako organizacji 7. Źródła konfliktów szkolnych i ich znaczenie dla procesu edukacji młodzieży 8. Lęk komunikacyjny u uczniów a ich sposoby reagowania w sytuacji konfliktu w klasie szkolnej III. Psychologiczny aspekt konfliktu społecznego 9. „Przetrwać razem” – małżeństwo z perspektywy psychologii analitycznej 10. Konflikty interpersonalne w związkach kohabitacyjnych 11. Co oznacza skuteczność i satysfakcja stron z udziału w mediacjach rodzinnych? 12. Style i efekty rozwiązywania konfliktów w relacji rodziców z adolescentami a przekonanie adolescentów o skuteczności rodziny 13. Zadowolenie vs. rozczarowanie z komunikacji z matką z perspektywy adolescsenta 14. Konflikt jako czynnik kompozytowy relacji między rodzeństwem w okresie dorosłości a kompetencje społeczne 15. Rola reakcji emocjonalnych w regulacji strategii radzenia sobie młodzieży w wieku dorastania w sytuacji konfliktu społecznego 16. Agresywność w konfliktach społecznych a style radzenia sobie ze stresem 17. Potencjalne przyczyny konfliktów zawodowych w dobie globalizacji; Noty o autorach; Streszczenie; Abstract.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Geostrategiczne położenie Polski w aspekcie zagrożeń hybrydowych; Federacja Rosyjska w przestrzeni geopolitycznej; Ćwiczenia "Zapad 2017" w polskim Internecie. Nadawcy, narracje, wydźwięk. Wyniki badań.; Znaczenie cyberprzestrzeni w działaniach hybrydowych; Wyzwania operacyjne w aspekcie zagrożeń hybrydowych; Wojna hybrydowa a rosyjska doktryna wojenna w praktyce operacyjnej; Rosyjska percepcja postzimnowojennego konfliktu zbrojnego; Konflikt hybrydowy jako nowy impuls we współczesnym pojmowaniu wojny - przykładowy scenariusz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Procesy interpersonalne i międzygrupowe. 1. Współpraca i rywalizacja. 2. Sprawiedliwość i konflikt. 3. Konstruktywny spór: Wartość intelektualnej opozycji. 4. Zaufanie: istota, rozwój, przywracanie. 5. Konflikt a władza. 6. Konflikt a komunikacja. 7. Perswazja w negocjacjach i sytuacjach konfliktowych. 8. Konflikt międzygrupowy. 9. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji w rozwiązywaniu konfliktów. Część II: Procesy intrapsychiczne. 10. Tendencyjność sądów w rozwiązywaniu konfliktów. 11. Złość i odwet w konflikcie: znaczenie atrybucji. 12. Samoregulacja jako narzędzie w procesie rozwiązywania konfliktów. Część II: Indywidualne różnice. 13. Proces lub wynik. Orientacja na cel w sytuacjach konfliktowych. Znaczenie ram. 14. Osobowość a konflikt. 15. Rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów u dzieci: w okresie od wieku przedszkolnego po dorastanie. Część IV: Twórczość i zmiana. 16. Rozwiązywanie konfliktów a twórczość: rola punktu widzenia. 17. Kilka wskazówek, jak rozwijać twórcze podejście do konfliktu. 18. Konflikt i procesy zmiany. 19. Uczenie się przez refleksję. Część V: Trudne konflikty. 20. Agresja i przemoc. 21. Konflikt trudno rozwiązywalny. Część VI: Konflikt a kultura. 22. Konflikt a kultura. 23. Współpraca i rywalizacja w rozwiązywaniu konfliktów w Chinach. Część VII: Modele praktyki. 24. Uczenie umiejętności rozwiązywania konfliktu podczas szkoleń. 25. Mediacje. 26. Zarządzanie konfliktem w dużych grupach. Część VIII: Patrząc w przyszłość. 27. Ramy teoretyczne badań nad szkoleniami poświęconymi rozwiązywaniu konfliktów. Uwagi na zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera i Służby Pracowniczej ; Zeszyt 105/98)
R.1 Charakterystyka konfliktu w zakładzie pracy: Pojęcie konfliktu; Źródła konfliktów; Funkcje konfliktów; Społeczna strefa konfliktów w zakładzie pracy. R.2 Konflikty w miejscu pracy: K. interpersonalne; K. międzygrupowe; K. organizacyjne; K. przetarg (k. negocjacyjny); K. innowacyjne; K. etyczne. R.3 Metody zarządzania konfliktami w miejscu pracy (zapobieganie, skuteczne rozwiązywanie i wydobywanie cech pozytywnych konfliktu): Tradycyjne metody zarządzania; Nowoczesne metody zarządzania; Inne nowoczesne metody zarządzania konfliktem. R.4. Rola menedżera w zarządzaniu konfliktem w miejscu pracy: Etapy zarządzania konfliktem; Style zarządzania Praktyczne rady w zarządzaniu konfliktem; Znaczenie cech społeczno- zawodowych menedżera w rozwiązywaniu konfliktu; Zasady sukcesu menedżerskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Konflikty polityczne: mechanizmy powstawania i reagowania: 1. Strach i nadzieja w konfliktach międzynarodowych, zwanych nierozwiązywalnymi, 2. Wybór działań w konflikcie politycznym: rola przekonań społecznych i indywidualnej motywacji poznawczej, 3. Orientacja na dominację i autorytaryzm w spostrzeganiu konfliktów międzygrupowych. Doniesienia z badań, 4. Wpływ orientacji społecznych i orientacji kontroli na percepcję świata społecznego, 5. Społeczno-psychologiczne podstawy nierozwiązywalnych konfliktów. Cz.II Uprzedzenia i konflikty etniczne: 6. Ambiwalentna rola kultury wobec stereotypów i uprzedzeń jako podstawy konfliktów etnicznych, 7. Emocje a uprzedzenia, czyli jakie emocje wzmacniają, a jakie osłabiają silę uprzedzeń u osób autorytarnych, 8. O psychologicznej specyfice polskiego antysemityzmu, 9. Ujawnianie egoizmu i utajonych postaw za pomocą procedury "ukrytej myszki", 10. Stosunki polsko-rosyjskie z perspektywy obu nacji: rozbieżność miedzy rzeczywistością propagandową i doświadczalną a cynizm społeczny, 11. Konflikt społeczny czy konflikt kultur? Rozmowie we współczesnej Polsce, 12. Nieskuteczność redukcji uprzedzeń poprzez personalizację grupy obcej: przypadek Rosjanina. Cz.III Tożsamość i percepcja społeczna a konflikt: 13. Co to znaczy "my" we współczesnej Polsce?, 14. Kim jest "inny" współczesnej europy?, 15. Mechanizmy wykluczenia społecznego, 16. Preferencje polityczne i mity komplementarne a legitymizacja status-quo. Cz.IV Deliberacje i dialog jako metody rozwiązywania konfliktów: 17. Demokracja deliberatywna: stanowiska i nadzieje, 18. Deliberatywna debata jako metoda demokratycznego rozwiązywania problemów - podejście empiryczne, 19. Deliberatywne mechanizmy zmian w nastawieniu do konfliktów, 20. Dialog społeczny, mediacje w dużych grupach między osobami o różnej tożsamości grupowej, 21. Przełom komunikacyjny w filozofii języka a psychologia społeczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. PRACA Z KONFLIKTEM W SZKOLE Rozdział I. Szkoła jako miejsce tworzenia się konfliktów: warunki instytucjonalne i interpersonalne: 1. Instytucja szkoły jako miejsce rozgrywania się konfliktów; 2. Relacje szkolne i pozaszkolne przestrzenią konfliktową. Rozdział II. Różnorodność szkolnych sytuacji konfliktowych: 1. Konflikty szkolne interpersonalne: uczniowskie i nauczycielskie relacje koleżeńskie; 2. Konflikty szkolne interpersonalne: relacje uczniowsko-nauczycielskie oraz nauczycielsko-dyrektorskie; 3. Intrapersonalne konflikty uczniów i nauczycieli; 4. Okołoszkolne konflikty uczniów: relacje rodzinne. Rozdział III. Strategie radzenia sobie z konfliktem w szkole: 1. Przykład pierwszy: surowy nauczyciel; 2. Przykład drugi: zajęcia pozalekcyjne; 3. Przykład trzeci: wycieczka szkolna; 4. Przykład czwarty: pogarszająca się sytuacja 10-latka; 5. Przykład piąty: psychiczne znęcanie się; 6. Przykład szósty: nieakceptowana córka; 7. Przykład siódmy: wspólne zadanie. Rozdział IV. Rola zidentyfikowanych kategorii w procesie radzenia sobie z konfliktem – propozycja modelu: 1. Strony konfliktu; 2. Kwestie, interesy, potrzeby, cele, przedmiot konfliktu; 3. Wartości, normy, przekonania; 4. Środowisko – otoczenie – warunki; 5. Osoby biorące udział w rozwiązaniu; 6. Trzecia strona konfliktu; 7. Sposoby radzenia sobie z konfliktem; 8. Potrzebne zasoby; 9. Wybór metody rozwiązania; 10. A co, jeśli się nie powiedzie?; 11. Wnioski dla uczestników; 12. Gdy czas nagli. Rozdział V. Projekty zmian szkolnych w sferze rozwiązywania konfliktów: 1. Działania profilaktyczne; 2. Działania doraźne w konflikcie; 3. Projekt długofalowego zintegrowanego działania służącego kształtowaniu podejścia do sytuacji konfliktowych. CZĘŚĆ DRUGA. STRATEGIE RADZENIA SOBIE MŁODZIEŻY W SYTUACJI KONFLIKTU SPOŁECZNEGO W RELACJI DO OSOBOWOŚCIOWYCH UWARUNKOWAŃ Rozdział I. Problematyka osobowościowych uwarunkowań strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego – w literaturze przedmiotu: 1. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Osobowościowe determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego (3.1. Samoocena; 3.2. Poczucie umiejscowienia kontroli; 3.3. Ocena poznawcza sytuacji; 3.4. Emocje). Rozdział II. Metodologia badań własnych: 1. Problemy i hipotezy badawcze; 2. Metody badań własnych; 3. Osoby badane. Rozdział III. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Poziom samooceny a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Poczucie umiejscowienia kontroli a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Ocena poznawcza sytuacji konfliktu społecznego a strategie radzenia sobie młodzieży w tej sytuacji; 4. Poziom emocji lęku, gniewu i ciekawości a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 5. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 6. Podsumowanie wyników badań. CZĘŚĆ TRZECIA. KONFLIKT W RELACJACH INTERPERSONALNYCH DOROSŁYCH RODZEŃSTW – ZAGROŻENIA I SZANSE Rozdział I. Psychologiczne aspekty relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw: 1. Rola rodziny w rozwoju bliskich więzi interpersonalnych; 2. Specyfika relacji w podsystemie rodzeństwa; 3. Rodzaje relacji interpersonalnych rodzeństw; 4. Konflikt a funkcjonowanie psychologiczne rodzeństw (4.1. Stres psychologiczny; 4.2. Depresja; 4.3. Familizm). Rozdział II. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problemy badawcze; 2. Metoda (2.1. Osoby badane; 2.2. Procedura i materiały). Rozdział III. Konflikt w relacji dorosłych rodzeństw a familizm, stres i depresja w świetle wyników badań własnych: 1. Płeć i okres dorosłości osób badanych a jakość relacji interpersonalnej dorosłych rodzeństw (1.1. Główne wymiary relacji z rodzeństwem; 1.2. Konflikt i jego dymensje w relacji z rodzeństwem); 2. Współzależności między konfliktem w relacji z rodzeństwem a familizmem, stresem i depresją (2.1. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.2. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie średniej dorosłości; 2.3. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.4. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie średniej dorosłości); 3. Wartości rodzinne a stres i depresja – mediująca rola konfliktu w relacji z dorosłym rodzeństwem; 4. Podsumowanie i dyskusja wyników badań. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętności podstawowe, Sztuka słuchania; Odsłanianie się, Ekspresja, Umiejętności na poziomie zaawansowanym Język ciała, Parajęzyk i metakomunikaty, Ukryte programy, Analiza transakcyjna, Precyzowanie wypowiedzi, Kultura i rodzaj, Sztuka radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, Trening asertywności, Uczciwa kłótnia, Negocjacje, Sztuka komunikowania się w sytuacjach towarzyskich, Przedwczesne osądy, nawiązywanie kontaktu, Sztuka poprozumiewania się o seksie, sztuka komunikowania się z dziećmi, Komunikowanie się w rodzinie, Umiejętność wywierania wpływu na ludzi, Wywieranie wpływu, Małe grupy, Przemawianie na forum publicznym, Rozmowa - wywiad.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętności podstawowe, Sztuka słuchania; Odsłanianie się, Ekspresja, Umiejętności na poziomie zaawansowanym Język ciała, Parajęzyk i metakomunikaty, Ukryte programy, Analiza transakcyjna, Precyzowanie wypowiedzi, Kultura i rodzaj, Sztuka radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, Trening asertywności, Uczciwa kłótnia, Negocjacje, Sztuka komunikowania się w sytuacjach towarzyskich, Przedwczesne osądy, nawiązywanie kontaktu, Sztuka porozumiewania się o seksie, sztuka komunikowania się z dziećmi, Komunikowanie się w rodzinie, Umiejętność wywierania wpływu na ludzi, Wywieranie wpływu, Małe grupy, Przemawianie na forum publicznym, Rozmowa - wywiad.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętności podstawowe, Sztuka słuchania; Odsłanianie się, Ekspresja, Umiejętności na poziomie zaawansowanym Język ciała, Parajęzyk i metakomunikaty, Ukryte programy, Analiza transakcyjna, Precyzowanie wypowiedzi, Kultura i rodzaj, Sztuka radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, Trening asertywności, Uczciwa kłótnia, Negocjacje, Sztuka komunikowania się w sytuacjach towarzyskich, Przedwczesne osądy, nawiązywanie kontaktu, Sztuka porozumiewania się o seksie, sztuka komunikowania się z dziećmi, Komunikowanie się w rodzinie, Umiejętność wywierania wpływu na ludzi, Wywieranie wpływu, Małe grupy, Przemawianie na forum publicznym, Rozmowa - wywiad.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Oblicza Terroryzmu)
Obecny okres rozwoju agresywnego islamu nadaje nowe znaczenie trwającemu już ponad ponad pół wieku konfliktowi na Bliskim Wschodzie. Nie jest to już walka o historyczną ojczyznę Żydów, w której przez wiele wieków dominowali Arabowie. Jest to wojna dwóch dramatycznie różniących się kulturowo, ceniących zupełnie różne wartości cywilizacji, wojna, która dawno już wykroczyła poza zapalny rejon Bliskiego Wschodu. Jaka była geneza tego międzynarodowego konfliktu? Czy istnieje szansa na pokój?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poznańskie Studia Historyczne / red. Ryszard Wryk)
1. Konfrontacja, 2. Zawiedzione nadzieje, 3. Kwadratura koła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Złożoność problematyki zachowań organizacyjnych: 1.1. Interdyscyplinarny i dualny charakter zachowań w organizacji; 1.2. Pozytywne zachowania w pracy; 1.3. Negatywne zachowania w pracy; 1.4. Konstruktywne dewiacje oraz destruktywne aspekty pozytywnych zachowań; 1.5. Współwystępowanie zachowań pozytywnych i negatywnych. 2. Zachowania kontproduktywne w organizacji i ich pomiar: 2.1. Pojęcie zachowań kontrproduktywnych; 2.2. Klasyfikacja zachowań kontrproduktywnych; 2.3. Główne uwarunkowania zachowań kontrproduktywnych; 2.3.1. Uwarunkowania podmiotowe; 2.3.2. Uwarunkowania organizacyjne; 2.3.2.1. Sprawiedliwość organizacyjna; 2.3.2.2. Przywództwo; 2.3.2.3. Kontrakt psychologiczny; 2.3.3. Uwarunkowania pozaorganizacyjne; 2.4. Konsekwencje i koszty zachowań kontrproduktywnych; 2.5. Zapobieganie zachowaniom kontrproduktywnym; 2.5.1. Dobór i socjalizacja pracowników; 2.5.2. Szkolenia; 2.5.3. Kontrola zachowań kontrproduktywnych; 2.6. Złożoność problematyki pomiaru zachowań kontrproduktywnych; 2.7. Autoraportowanie oraz pomiar częstotliwości w badaniach zachowań kontrproduktywnych; 2.8. CWB-C jako skala do jednoczesnego pomiaru wielu przejawów zachowań kontrproduktywnych. 3. Istota relacji organizacyjnych w naukach o zarządzaniu: 3.1. Znaczenie relacji dla organizacji i człowieka; 3.2. Wieloaspektowość pojęcia relacji; 3.3. Relacje wewnątrzorganizacyjne; 3.3.1. Relacje pracownik–przełożony; 3.3.2. Relacje między współpracownikami; 3.4. Relacje organizacji z jej otoczeniem; 3.4.1. Relacje międzyorganizacyjne; 3.4.2. Relacja dostawca–nabywca; 3.5. Cykl życia relacji. 4. Relacje interpersonalne w zespole pracowniczym: 4.1. Specyfika zespołu pracowniczego; 4.2. Pojęcie relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.3. Relacje interpersonalne w zespole pracowniczym a interakcje, związki i więzi; 4.4. Typy i funkcje relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.5. Rola oczekiwań w budowaniu relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.6. Rola bezpieczeństwa psychologicznego w budowaniu relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 4.7. Przyjaźń jako forma relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym. 5. Jakość relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym i jej pomiar: 5.1. Istota i definicja jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 5.2. Główne uwarunkowania jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 5.2.1. Satysfakcja z relacji; 5.2.2. Wzajemna zależność pracowników; 5.2.3. Zaangażowanie w relację; 5.2.4. Zaufanie między pracownikami; 5.2.5. Cechy i podobieństwo pracowników; 5.2.6. Czas trwania relacji i częstotliwość interakcji; 5.2.7. Emocje; 5.2.8. Inwestycje w relacje; 5.2.9. Komunikacja; 5.2.10. Kultura i atmosfera organizacyjna; 5.2.11. Relacje pozazawodowe; 5.3. Skutki jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 5.3.1. Skutki fizjologiczne; 5.3.2. Skutki poznawcze; 5.3.3. Skutki behawioralne; 5.4. Pomiar jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym. 6. Jakość relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym a kontrproduktywne zachowania pracowników w świetle wyników badań własnych: 6.1. Etap I: Identyfikacja zmiennych do pomiaru jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 6.1.1. Wstępna identyfikacja zmiennych (wywiady indywidualne); 6.1.2. Identyfikacja dodatkowych zmiennych (wywiady grupowe); 6.1.3. Potwierdzenie występowania zidentyfikowanych zmiennych w praktyce (obserwacje uczestniczące); 6.2. Etap II: Walidacja skali do pomiaru jakości relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym; 6.3. Etap III: Jakość relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym a zachowania kontrproduktywne pracowników; 6.4. Ograniczenia i implikacje badań oraz ich dalsze kierunki. Zakończenie. Bibliografia. Załączniki. Załącznik 1. Załącznik 2. Załącznik 3. Załącznik 4. Załącznik 5. Spis tabel. Spis rysunków. Spis wykresów. Spis załączników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Uwagi dla korzystających z tej książki; Wstęp i teoria; Przegląd tematów zawartych w książce; Strategie dydaktyczne; Szacunek dla podobieństw i różnic; Rozumienie i kontrolowanie emocji; Współdziałanie i budowanie zespołu; Strategie rozwiązywania konfliktów; Stosowanie narzędzi rozwiązywania konfliktów; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej