Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(3)
Autor
Frankowska Marzena
(1)
Główka Cezary
(1)
Olko Sławomir
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Klastry (ekonomia)
(3)
Drukarstwo
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemysły kreatywne
(1)
Reklama
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Współpraca instytucjonalnych sfer potrójnej helisy w koncepcji klastra: 1.1. Pojęcie współpracy na gruncie teorii ekonomii i zarządzania; 1.2. Potrójna helisa – naturalne środowisko powstawania i rozwoju struktur klastrowych; 1.2.1. Koncepcja potrójnej helisy; 1.2.2. Komponenty systemu potrójnej helisy i relacje pomiędzy nimi; 1.2.3. Funkcje systemu potrójnej helisy; 1.2.4. Modyfikacje koncepcji potrójnej helisy; 1.3. Podstawowe zagadnienia koncepcji klastra; 1.3.1. Korzyści organizacji funkcjonujących w klastrach oraz dynamika klastra; 1.3.2. Ewolucja klastrów; 1.3.3. Definicje klastra; 1.3.4. Identyfikacja klastrów; 1.3.5. Ocena konkurencyjności klastra; 1.4. Klaster w teorii konkurencyjności; 1.5. Procedura i metoda badawcza; Podsumowanie. Rozdział 2. Polityka rozwoju gospodarczego bazująca na klastrach: 2.1. Założenia polityki rozwoju bazującej na klastrach; 2.2. Inicjatywa klastrowa jako instrument polityki rozwoju bazującej na klastrach; 2.2.1. Koncepcja inicjatywy klastrowej; 2.2.2. Cele inicjatyw klastrowych; 2.2.3. Otwartość inicjatyw klastrowych; 2.2.4. Trwałość inicjatywy klastrowej; 2.2.5. Identyfikacja inicjatywy klastrowej; 2.3. Programy wsparcia klastrów w krajach Unii Europejskiej; 2.4. Programy wsparcia klastrów w Polsce; 2.4.1. Badania identyfikacyjne klastrów w Polsce; 2.4.2. Grupa robocza do spraw polityki klastrowej; 2.4.3. Wizja polskiej gospodarki w 2020 roku – perspektywa klastrów; Podsumowanie. Rozdział 3. Regionalne i krajowe inicjatywy klastrowe: 3.1. Klastry w Polsce; 3.2. Organizacje klastrowe w Polsce; 3.2.1. Inicjatywy klastrowe w Polsce; 3.2.2. Uczestnicy badań benchmarkingowych klastrów polskich; 3.2.3. Klastry kluczowe i standardy zarządzania klastrami; 3.2.4. Inwentaryzacja organizacji klastrowych w Polsce 2015; 3.2.5. Zidentyfikowane skupiska a inicjatywy klastrowe w Wielkopolsce; 3.3. Inwestycje publiczne w rozwój klastrów; 3.4. Wsparcie finansowe jako czynnik klasotwórczy; 3.5. Badania benchmarkingowe klastrów w Polsce; 3.6. Formy wsparcia organizacji klastrowych w Wielkopolsce; 3.7. Wsparcie aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw w Wielkopolsce ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego; 3.8. Wnioski; Podsumowanie. Rozdział 4. Identyfikacja i charakterystyka klastra w sektorze poligrafii i reklamy w subregionie leszczyńskim: 4.1. Metoda badania; 4.1.1. Przedmiot badania empirycznego; 4.1.2. Źródła danych pierwotnych i metody ich pozyskiwania; 4.1.3. Źródła danych wtórnych; 4.2. Identyfikacja klastra w sektorze poligrafii i reklamy subregionu leszczyńskiego; 4.2.1. Historyczne korzenie klastra; 4.2.2. Ilościowe dane dotyczące sektora poligrafii i reklamy w badanym obszarze; 4.2.3. Kluczowe podmioty w klastrze – edukacja oraz badania i rozwój; 4.2.4. Kluczowe podmioty w klastrze – instytucje publiczne; 4.2.5. Kluczowe podmioty w klastrze – przedsiębiorstwa sektora poligrafii i reklamy; 4.3. Schemat klastra w sektorze poligrafii i reklamy; Podsumowanie. Rozdział 5. Aktywność organizacji klastrowej w sektorze poligrafii i reklamy w subregionie leszczyńskim: 5.1. Organizacja klastrowa; 5.1.1. Inicjatywa klastrowa jako czynnik sprawczy organizacji klastrowej; 5.1.2. Misja, wizja, cele organizacji klastrowej; 5.2. Skuteczna mobilizacja środowiska klastrowego; 5.3. Sieciowanie – koncepcja kreatywnej bezdomności; 5.4. Koncepcja ograniczonego centrum; 5.5. Dyfuzja wiedzy i współpraca organizacji klastrowej z partnerami badawczo-rozwojowymi; 5.5.1. Zapotrzebowanie na szkolenia specjalistyczne w środowisku inicjatywy klastrowej; 5.5.2. Realizacja potrzeb szkoleniowych; 5.6. Współpraca przedsiębiorstw klastrowych z partnerami ze sfery nauki; 5.6.1. Promocja wiedzy; 5.6.2. Projekty przedsiębiorstw; 5.7. Kształcenie na potrzeby rynku pracy klastra; 5.7.1. Analiza potrzeb rynku pracy w zakresie kształcenia specjalistycznego; 5.7.2. Partnerstwo organizacji klastrowej z ośrodkiem edukacyjnym; 5.8. Komunikacja w środowisku klastrowym i promocja KPR; 5.8.1. Portal internetowy www.poligrafia.leszno.eu; 5.8.2. Drukowane materiały informacyjne; 5.8.3. Działania lokalne; 5.8.4. Promocja poza obszarem klastra; 5.9. Budowanie kapitału społecznego; 5.10. Internacjonalizacja klastra; 5.11. System klastrowy; Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Aneksy. Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Teoretyczne aspekty współdziałania przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw: 1.1. Perspektywa kosztów transakcyjnych; 1.2. Perspektywa sektorowa; 1.3. Perspektywa zasobowa; 1.3.1. Teoria zależności od zasobów; 1.3.2. Teoria podejścia zasobowego; 1.3.3. Podejście relacyjne; 1.3.4. Teoria organizacji uczącej się; 1.4. Perspektywa behawioralna; 1.4.1. Teoria redukcji niepewności; 1.4.2. Teoria dylematu społecznego; 1.5. Perspektywa przestrzeni relacji pomiędzy organizacjami; 1.5.1. Teoria interesariuszy; 1.5.2. Teoria instytucjonalna; 1.5.3. Zaufanie oparte na racjonalizmie; 1.6. Perspektywa sieciowa; Podsumowanie. Rozdział 2. Łańcuch dostaw jako międzyorganizacyjna forma współdziałania przedsiębiorstw: 2.1. Istota łańcucha dostaw – przegląd podejść definicyjnych; 2.2. Wielopostaciowość układów konfiguracyjnych łańcuchów dostaw; 2.2.1. Polimorfizm strukturalny; 2.2.2. Polimorfizm funkcjonalny łańcuchów dostaw; 2.3. Problematyka integracji i koordynacji przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw; Podsumowanie. Rozdział 3. Współdziałanie w klastrze jako sieci międzyorganizacyjnej: 3.1. Sieci międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu; 3.1.1. Sieć jako podmiot badań; 3.1.2. Sieć jako forma organizacyjna; 3.1.3. Sieć jako układ relacji społecznych; 3.1.4. Sieć jako sposób koordynacji; 3.2. Przegląd dorobku teoretycznego koncepcji klastrów; 3.2.1. Dystrykt przemysłowy; 3.2.2. Źródło przewagi konkurencyjnej – koncepcja gron; 3.2.3. Model kompleksu przemysłowego; 3.2.4. Współdziałanie osadzone w sieci społecznej; 3.3. Modele klastrów objaśniające strukturę powiązań przedsiębiorstw; 3.4. Klaster a organizacja klastrowa; 3.4.1. Istota inicjatyw klastrowych; 3.4.2. Rola koordynatora klastra we współdziałaniu przedsiębiorstw; 3.4.3. Inicjatywy klastrowe w Polsce i na świecie; Podsumowanie. Rozdział 4. Znaczenie osadzenia w klastrze dla współdziałania przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw: 4.1. Koncepcja osadzenia współdziałających przedsiębiorstw w świetle badań literaturowych; 4.1.1. Istota i wymiary osadzenia współdziałających przedsiębiorstw; 4.1.2. Wpływ osadzenia w klastrze na jego uczestników; 4.1.3. Kierunki badań nad osadzeniem łańcuchów dostaw; 4.2. Klastrowe łańcuchy dostaw – aspekty definicyjne; 4.2.1. Osadzenie strukturalne łańcuchów dostaw w klastrze; 4.2.2. Osadzenie geograficzne łańcuchów dostaw w klastrze; 4.2.3. Osadzenie instytucjonalne łańcuchów dostaw w klastrze; 4.2.4. Osadzenie relacyjne łańcuchów dostaw w klastrze; 4.3. Współpraca w klastrze oraz rola koordynatora klastra w inicjowaniu współdziałania przedsiębiorstw – wyniki badań opinii koordynatorów klastrów europejskich; Podsumowanie. Rozdział 5. Operacyjne problemy pomiaru oraz oceny współdziałania przedsiębiorstw w klastrowych łańcuchach dostaw; 5.1. Hipotezy badawcze i model badawczy; 5.2. Charakterystyka zmiennych w modelu badawczym; 5.2.1. Funkcjonowanie klastra – operacjonalizacja konstruktu; 5.2.2. Współdziałanie przedsiębiorstw klastrowych w łańcuchach dostaw – operacjonalizacja konstruktu; 5.2.3. Osiąganie korzyści przez przedsiębiorstwa ze współdziałania w klastrowych łańcuchach dostaw – operacjonalizacja konstruktu; 5.3. Zastosowana metoda badawcza oraz dobór i opis próby badawczej; Podsumowanie. Rozdział 6. Ocena i związki współdziałania przedsiębiorstw w klastrowych łańcuchach dostaw – wyniki badań empirycznych: 6.1. Ocena współdziałania przedsiębiorstw w klastrowych łańcuchach dostaw; 6.1.1. Ocena uwarunkowań współdziałania w klastrze w układzie podmiotowym; 6.1.2. Ocena funkcjonowania klastra; 6.1.3. Ocena współdziałania przedsiębiorstw klastrowych w łańcuchach dostaw; 6.1.4. Ocena korzyści ze współdziałania przedsiębiorstw w klastrowych łańcuchach dostaw; 6.2. Badanie związku partycypacji w klastrze ze współdziałaniem przedsiębiorstw klastrowych w łańcuchach dostaw; 6.3. Badania związku współdziałania przedsiębiorstw klastrowych w łańcuchach dostaw z osiąganiem korzyści. Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Załączniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Podejście sieciowe w zarządzaniu strategicznym: 1.1. Wyłanianie się podejścia sieciowego; 1.2. Sieci działań; 1.3. Klastry i klastry kreatywne jako podmioty badań; 1.4. Klaster kreatywny – ujęcie przedmiotowe. Rozdział 2. Teoretyczne podstawy zarządzania wiedzą w sieciach i klastrach kreatywnych: 2.1. Koncepcje i modele zarządzania wiedzą; 2.2. Kreatywność w procesie zarządzania wiedzą; 2.3. Podejście sieciowe w zarządzaniu wiedzą – koncepcja i analiza; 2.4. Wyniki dotychczasowych badań dotyczących zarządzania wiedzą w klastrach i sieciach; 2.5. Zarządzanie wiedzą w klastrze – założenia dla modelu. Rozdział 3. Metodyka badań klastrów kreatywnych: 3.1. Cele i proces badawczy; 3.2. Metodyka badań pogłębionych – studia przypadków identyfikujące sieci działań. Rozdział 4. Klastry i sieci kreatywne w Unii Europejskiej: 4.1. Potencjał sektorów kreatywnych i kultury w UE; 4.2. Klastry w sektorach kreatywnych i kultury w UE; 4.3. Przykłady klastrów kreatywnych w EU; 4.4. Przykłady sieci w sektorach kreatywnych i kultury w Unii Europejskiej. Rozdział 5. Praktyka zarządzania wiedza w sieciach i klastrach kreatywnych w Polsce: 5.1. Rozwój klastrów w sektorach kreatywnych w Polsce; 5.2. Infrastruktura zarządzania wiedzą klastrów kreatywnych; 5.3. Praktyka zarządzania wiedzą w klastrach – wyniki badań bezpośrednich wśród koordynatorów klastrów. Rozdział 6. Pogłębione studia przypadków – zarządzanie wiedzą w wybranych sieciach i klastrach kreatywnych: 6.1. Krakowski Klaster Filmowy; 6.2. Dobroteka – sieć producentów mebli w Dobrodzieniu; 6.3. Śląski Klaster ICT i Multimediów Hub Club; 6.4. Dyskusja uzyskanych wyników. Rozdział 7. Podsumowanie i wnioski – sieciowy model zarządzania wiedzą w klastrze kreatywnym: 7.1. Weryfikacja hipotez badawczych; 7.2. Wnioski poznawcze; 7.3. Wnioski w obszarze metodologii badań; 7.4. Wnioski praktyczne. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Załączniki. Streszczenie. Abstract.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej