Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(22)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(22)
E-booki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(13)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(15)
Autor
Goleman Daniel (1946- )
(3)
Jankowski Andrzej
(2)
Lewicka Maria
(2)
Piotrowska Dorota
(2)
Bauer Joachim
(1)
Boyatzis Richard E. (1946- )
(1)
Byra Stanisława
(1)
Cichosz Adam
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Drozdowski Krzysztof Jan
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hallada Marek
(1)
Hansburg Freda
(1)
Hochschild Russell Arlie
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Anna
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Kets de Vries Manfred
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocór Maria
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzyżanowski Krzysztof
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
McKee Annie (1955- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Naumczyk Patrycja
(1)
Neale Stephen
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Oniszczenko Włodzimierz
(1)
Opolska-Bielańska Agata
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Postek Slawomir
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Radomski Norbert
(1)
Rogalińska Agnieszka
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Salovey Peter
(1)
Silberman Mel
(1)
Simmons John C
(1)
Simmons Steve
(1)
Sluyter David J
(1)
Spencer-Arnell Lisa
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Szaban Jolanta
(1)
Szymańska Julia Małgorzata
(1)
Trojan Maciej
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Werbanowska Marta
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wilson Liz
(1)
Witkowska Marta
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Śmieja Magdalena
(1)
Świeży Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Inteligencja emocjonalna
(22)
Uczucia
(8)
Empatia
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Menedżerowie
(3)
Motywacja
(3)
Przywództwo
(3)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Osobowość
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Studenci
(2)
Zarządzanie
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Charakter
(1)
Coaching
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Fonoholizm
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja (socjologia)
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Kadry
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mentoring
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody badawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurony
(1)
Obraz siebie
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Pedagogika
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pokolenie Z
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracoholizm
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samokształcenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Socjologia pracy
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Sport
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Styl kierowania
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temperament
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wczucie (filozofia)
(1)
Wdzięczność
(1)
Więź społeczna
(1)
Wrażliwość
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Opracowanie
(8)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Zarządzanie i marketing
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia Stosowana / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Cz. I. Teoria: 1. Inteligencja emocjonalna: fakty, mity, kontrowersje; 2. Do czego może być potrzebne pojęcie inteligencji emocjonalnej?; 3. Inteligencja emocjonalna- między sprawnością a mądrością; 4. Rozwój inteligencji emocjonalnej. Czego dowiedzieliśmy się do tej pory?; Cz. II. Badania:1. Pomiar inteligencji emocjonalnej skalą Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test; 2. Inteligencja emocjonalna- więcej niż IQ i osobowość? osobowość potrzebie i znaczeniu sprawdzania trafności dodanej narzędzi mierzących inteligencje emocjonalną; 3. O rozwoju modelu poznawczego podłoża inteligencji emocjonalnej; 4. W poszukiwaniu biologicznych podstaw inteligencji emocjonalnej; Cz. III. Praktyka: 1. Czym jest inteligencja emocjonalna i czemu służy? Konfrontacja dwóch światopoglądów; 2. Inteligencja emocjonalna w praktyce szkoleń biznesowych; 3.Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu; 4. Inteligencja emocjonalna z perspektywy praktyki terapeutycznej, czyli próby ujęcia nieracjonalnych emocji w racjonalne ramy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Czym jest inteligencja emocjonalna, Energia emocjonalna, Poziom stresu, Optymizm, Samoocena, Pracowitość Staranność, Potrzeba zmian, Odwaga, Samodzielność, Asertywność, Tolerancja, Troska o innych, Towarzyskość Zastosowania testu, Rekrutacja i doskonalenie pracowników, Pogłębianie związków z ludźmi i rozwijanie inteligencji emocjonalnej, Krótki autotest inteligencji emocjonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózg emocjonalny; Natura inteligencji emocjonalnej; Inteligencja emocjonalna stosowana; Przedziały możliwości; Wykształcenie emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg emocjonalny; Natura inteligencji emocjonalnej; Inteligencja emocjonalna stosowana; Przedziały możliwości; Wykształcenie emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Stosowana / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Zjawiska rezonansu dnia codziennego: czemu ja czuje to, co ty czujesz; 2. Odkrycie neurobiologiczne: co potrafią neurony lustrzane; 3. Jak dziecko dostraja się do świata i problem autyzmu; 4. Neurony lustrzane i pochodzenie języka; 5. Twój obraz we mnie, mój obraz w Tobie: odzwierciedlenie i tożsamość; 6. Namiętne układy lustrzane: flirt i miłość; 7. Międzyludzki obszar znaczeniowy: wspólnota społeczna i społeczna śmierć; 8. Środowisko dla młodzieży i szansa dla szkoły; 9. Neurony lustrzane w medycynie i psychoterapii. 10. Relacje dnia codziennego codziennego kierowanie własnym życiem: czego możemy się nauczyć od komórek lustrzanych; 11. Geny, mózg i kwestia wolnej woli; 12. Odzwierciedlenie jako motyw przewodni ewolucji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: 1.Czym jest inteligencja emocjonalna: Wszystko sprowadza się do wydajności; Inteligencja emocjonalna: co to jest?; Ile mamy mózgów?; Dwa aspekty inteligencji emocjonalnej; Czy można udoskonalić swoją inteligencję emocjonalną?; Pomiar inteligencji emocjonalnej; Trwałe zmiany nie zachodzą od razu; Różne podejścia do inteligencji emocjonalnej. 2.Czym jest coaching?: Co to jest coaching?; Dlaczego warto stosować coaching?; Czym charakteryzuje się dobry coaching?; Co dalej? Jak wygląda przyszłość coachingu? 3.Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla coachingu: Co nie gra w coachingu?; Emocjonalnie inteligentny coach; Postawy życiowe: podstawy udanego coachingu. 4.Szybka droga do wydajności i rentowności: Wysoka cena negatywnego nastawienia; Równanie opisujące potencjał i wydajność; Wydajność indywidualna; Wydajność zespołowa; Wydajność organizacji; Dowody; Pomiar skuteczności: jaki jest twój wskaźnik ROI? 5.Udoskonalenie inteligencji emocjonalnej: Szacunek dla siebie; Szacunek dla innych; Świadomość siebie; Świadomość innych. 6.Zrozumieć i wykorzystać w praktyce wartości, przekonania i nastawienia: Wydajność bierze się z wewnątrz; Wartości; Wpływ wartości; Dlaczego wartości są ważne; Znaczenie wartości dla coachingu; Wartości w organizacjach w praktyce. 7.Podstawowe umiejętności coacha: Czy słyszysz to, co ja słyszę?; Zadawanie inteligentnych emocjonalnie pytań; Empatia inteligencji emocjonalnej; Nawiązywanie więzi; Modele coachingu. 8.Cele – od wartości do działania: Wszystko zaczyna się od pomysłu; Umysł ponad materią; Czy praca w mądrzejszy sposób to jedyne rozwiązanie?; Cele jako sposób na wcielenie wartości w życie; Mapa przepływów celów. 9.Podstawowe narzędzia coacha: Porozumienie i umowa; Modele coachingu; Pytania coachingowe. 10.Etyka i najlepsze praktyki coachingu: Co sprawia, że chcemy być coachami?; Czym, według ciebie, są najlepsze praktyki?; Opracować kodeks; Jakie są najlepsze praktyki inteligentnego emocjonalnie coacha?; Jak było?; Superwizja – widok z helikoptera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Co to znaczy „utrzymywać mądre relacje”. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. Jak dobrze radzisz sobie w kontaktach z innymi?. Umiejętność interpersonalna 1. Rozumieć innych. Umiejętność interpersonalna 2. Jasne wyrażanie się. Umiejętność interpersonalna 3. Dbanie o własne potrzeby. Umiejętność interpersonalna 4. Wymiana opinii. Umiejętność interpersonalna 5. Wywieranie wpływu. Umiejętność interpersonalna 6. Rozwiązywanie konfliktów. Umiejętność interpersonalna 7. Gracz zespołowy. Umiejętność interpersonalna 8. „Zmiana biegów”. Podsumowanie. Lektury polecane. Index. O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Cz. I. Zagadnienia ogólne; 1. Czym jest inteligencja emocjonalna?; 2. Kompetencja emocjonalna i samoregulująca; 3. Przyjaciele, dyplomaci, przywódcy w przedszkolu: inteligencja emocjonalna w przedszkolu; 4. Rozwój mózgu a rozwój emocjonalny: rola nauczania w kształtowaniu płata czołowego; Cz. II. Kompetencja społeczna i emocjonalna; 5. Reakcje emocjonalne: ich regulacja, korelaty społeczne i socjalizacja; 6. Regulacja emocjonalna w okresie dzieciństwa: aspekty rozwojowe, interpersonalne i indywidualne; 7. Wspierania społeczno-emocjonalnego przystosowania dziecka do środowiska rówieśniczego; Cz. III. Zastosowania; 8. Zagadnienia rozwoju emocjonalnego; 9. Łączenie badań naukowych i programowania edukacyjnego ze wspomaganiem nauczania społecznego i emocjonalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Socjologia współczesna)
1. Życie prywatne: Badani zarządzania emocjami; Uczucie jako wskazówka; Zarządzanie uczuciem; Reguły odczuwania; Spłacenie długu emocjonalnego. Wymiary społeczne; 2. Życie publiczne: 6. Zarządzanie uczuciami- od zastosowań prywatnych do komercyjnych; 7. Między kijem a marchewką. Zawody wymagające pracy emocjonalnej; 8. Płeć, status i uczucie; 9. W poszukiwaniu autentyczności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie do psychologii różnic indywidualnych: R. 1 Krótka historia psychologii różnic indywidualnych; R. 2 Różnice indywidualne i pojęcia służące do ich opisu; R. 3 Determinanty różnic indywidualnych. Cz. II Inteligencja: R. 4 Definicja i struktura inteligencji; R. 5 Mechanizmy poznawcze leżące u podstaw inteligencji psychometrycznej; R. 6 Korelaty biologiczne inteligencji; R. 7 Pomiar inteligencji: IQ - testy - charakterystyki demograficzne - kontrowersje i konsekwencje społeczne; R. 8 Funkcjonalne znaczenie inteligencji i jej rola w praktyce. Cz. III Temperament: R. 9 Pionierzy współczesnych badań nad temperamentem; R. 10 Teorie temperamentu skoncentrowane na dziecku; R. 11 Funkcjonalne znaczenie temperamentu dzieci; R. 12 Teorie temperamentu człowieka dorosłego; R. 13 Funkcjonalne znaczenie temperamentu i jego mechanizmów biologicznych u osób dorosłych. Cz. IV Osobowość: R. 14 Osobowość jako zespół cech: Od Allportu do modelu Wielkiej Piątki; R. 15 Rozwój osobowości w kontekście zmienności versus stałości i tendencja do sprowadzania jej struktury do jednego czynnika; R. 16 Funkcjonale znaczenie cech osobowości wchodzących w skład Wielkiej Piątki. Cz. V Styl jako konstrukt psychologiczny opisujący różnice indywidualne w sposobie funkcjonowania człowieka: R. 17 Pojęcie stylu i jego zastosowanie do charakterystyki różnic indywidualnych sposobie funkcjonowania poznawczego; R. 18 Style radzenia sobie ze stresem. Cz. VI Inteligencja emocjonalna: R. 19 Inteligencja emocjonalna: pojęcie, diagnoza i związek z innymi charakterystykami; R. 20 Funkcjonalne znaczenie inteligencji emocjonalnej. Cz. VII Kreatywność: R. 21 Pojęcie kreatywności i metody jej pomiaru; R. 22 Kreatywność i aktywność twórcza a inne charakterystyki indywidualne; R. 23 Funkcjonalne znaczenie kreatywności i aktywności twórczej. Cz. VIII Różnice indywidualne w zachowaniu zwierząt: R. 24 Czego możemy dowiedzieć się o osobowości i zdolnościach z badań nad zwierzętami?; R. 25 Cechy temperamentu/osobowości wybranych zwierząt domowych. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badania emocji i motywacji / red. nauk. Henryk Gasiul. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 392, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Cz. I Metody badania emocji. R. 1. Wprowadzenie do sposobu pojmowania emocji i możliwości ich pomiaru: Pojęcie emocji; Perspektywa spojrzenia na emocje; Komponentowa interpretacja emocji; Kategorie i rodzaje zjawiska afektywnych - próba uporządkowania; Podsumowanie - uogólnienia. R. 2. Kategorialne i dymensjonalne podejście do interpretacji emocji i ich metodologiczne konsekwencje. Możliwości pomiaru fenomenologicznego komponentu emocji: Emocje jako odrębne kategorie; Wybrane sposoby pomiaru kategorii emocji podsystemowych; Pomiar innych kategorii doświadczanych emocji; Kontrowersje wokół pomiaru emocji z perspektywy doświadczającego je podmiotu; Podejście dymensjonalne i modele kołowe; Podsumowanie. R. 3. Emocje samoświadomościowe - podstawowe rozróżnienia i narzędzia pomiaru: Podstawy teoretyczne; Pomiar dumy i pychy, poczucia winy, wstydu; Podsumowanie. R. 4. Komponent ekspresywno-społeczny emocji i sposoby jego pomiaru: Biologiczne programy emocji - wskaźniki uniwersalności emocji; Znaczenie kontekstu kulturowego i społecznego w kształtowaniu oraz rozpoznawaniu emocji na podstawie jej ekspresji; Oszacowanie jako podstawa oceny ekspresji emocji; Możliwości pomiaru emocji na podstawie ekspresji. R. 5. Neurofizjologiczny składnik emocji - mózgowe podłoże emocji oraz strategie pomiaru: Wprowadzenie; Metody obrazowania mózgu; Percepcja twarzy; Mózgowa organizacja emocji - badania pacjentów z uszkodzeniami mózgu; Związek poszczególnych struktur mózgowych z rodzajem emocji: badania neuroobrazowe; Rola dynamiki w percepcji emocji. R. 6. Sposoby pomiaru inteligencji emocjonalnej: Wprowadzenie; Pomiar inteligencji emocjonalnej u osób dorosłych; Pomiar inteligencji emocjonalnej u dzieci; Podsumowanie. Cz. II Metody badania motywacji. R. 7. Motywacja ludzka i jej źródła: Pojęcie motywacji i motywu; Podstawowe właściwości ludzkiej motywacji; Źródła i rodzaje motywów. R. 8. Wybrane sposoby pomiaru motywacji osiągnięć: Wprowadzenie; Wybrane modele interpretacji motywacji osiągnięć; Możliwości pomiaru. R. 9. Style przywiązania jako jednostkowe dyspozycje motywacyjne: Przywiązanie i jego style - teoretyczne podstawy; Wybrane narzędzia do pomiaru stylów przywiązania. R. 10. Zachowania transgresyjne: Pojęcie transgresji; Transgresja w teoriach psychologicznych; Zachowania transgresyjne i ochronne w ujęciu J. Kozieleckiego; Kwestionariusz do badania zachowań transgresyjnych i ochronnych - lista zachowań alternatywnych (LIZA). R. 11. Wartości jako dyspozycje motywacyjno-transgresyjne. Pomiar wartości w kołowym modelu Schwartza: Wprowadzenie; Klasyczne modele wartości; Współczesne ujęcie wartości: kołowy model S.W. Schwartza; Praktyczne rekomendacje dla badaczy stosujących PVQ. R. 12. Motywy tożsamościowe - sposób pomiaru w ujęciu teorii motywowanego konstruowaniem tożsamości: Integrująca perspektywa teorii motywowanego konstruowania tożsamości; Nowa metodologia badania motywów. R. 13. Motywy Ja i możliwości ich pomiaru: Pojęcie motywów Ja - wprowadzenie ogólne; Kategoria motywów Ja - model SCENT; Funkcje motywów Ja oraz mechanizmy ich aktywizacji - kontrowersje; Pomiar motywów Ja - kwestionariusz motywów Ja (motywy samowartościowania): Skala Lubienia siebie/Kompetencji siebie (Self liking/Self-competence Scale) R.W. Tafarodi, W.B. Swanna, Jr.; Perspektywa personalistyczna propozycją uporządkowania motywów Ja; Kołowy Model Motywów Ja i ich pomiar w ujęciu H. Gasiula i W. Strusa; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wymyślmy to!, 2. Utopie i antyutopie jako źródła ambiwalencji pedagogicznej, 3. Pedagogika jako nauka praktyczna - konsekwencje metodologiczne, 4. Metajęzyk a formalne aspekty komparystyki pedagogicznej, 5. Alternatywność pedagogiki humanistycznej, 6. Uniwersalizm wartości jako źródło alternatywnych teorii wychowania, 7. Postulaty psychopedagogiki twórczości pod adresem edukacji alternatywnej, 8. Współwychowanie: przez postawę dialogu ku przyjaźni, 9. Gestalt. Filozoficzne i psychologiczne inspiracje dla pedagogiki, 10. Refleksy koncepcji rozumu transwersalnego Wolfganga Welscha w rozważaniach o edukacji w okresie przełomu formacyjnego: uwarunkowania, perspektywy, pytania, 11. Tożsamość kulturowa młodziezy polskiej u progu XXI wieku. Pedagogicze problemy recepcji kultury popularnej, 12. O wychowaniu do wstydu. Między pruderią a bezwstydem, 13. Dziecięce źródła wiedzy o inncyh, 14. Wkład historycznej pedagogiki reformy w aktualna dyskusję wokół szkoły i wychowania, 15. Nowatorstwo pedagogiczne w zakładach kształcenia nauczycieli lat międzywojennych na przykładzie Łodzi, 16. Kontrowersje wokół wspierania rozwoju ucznia w procesie ksztalcenia, 17. Inteligencja emocjonalna w edukacji alternatywnej, 18. Kształcenie transgresywne - nowa alternatywa edukacyjna, 19. Edukacyjne konteksty nowej sztuki (ekologicznej), 20. Koncepcja analizy jakosciowej M. B. Milesa i A. M. Hubermana w badaniach pedagogicznych, 21. Brameldowski rekonstrukcjonizm - zmiana społeczna przez edukację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nota edytorska; Wstęp; Rozdział I. Emocje 1.1. Zewnętrzny i wewnętrzny wyraz emocji 1.2. Emocje w procesach myślenia, spostrzegania, pamięci, autosugestii 1.3. Impulsy z otoczenia, zmysł doskonalenia 1.4. Emocje towarzyszące osiąganiu celu 1.5. Czas i przestrzeń. Znaczenie emocji, doznań i przeżyć 1.6. Nieodłączne – egzystencjalnie pozytywne i negatywne emocje 1.7. Seks i emocje Rozdział II. Inteligencja emocjonalna 2.1. Znaczenie cech osobowości – osobowość emocjonalnie dojrzała. Postawy i zachowania 2.2. Intelekt w racjonalnym zarządzaniu emocjami 2.3. Źródła twórczej aktywności i kreatywności. Podłoże emocjonalne 2.4. Empatia – wrażliwość na sygnały otoczenia – wzajemność, życzliwość, tolerancja 2.5. Naturalne i standardowe przejawy inteligencji emocjonalnej 2.6. Człowiek – organizacja, zmysł koncentracji uwagi, świadomość, doskonalenie i postęp Rozdział III. Zarządzanie emocjami 3.1. Wrażliwość intelektualna – aspekt czasu i przestrzeni 3.2. Predyspozycje i niedomagania zarządcze 3.3. Orientacja na ponadprzeciętność 3.4. Napięcia, spory, konflikty i towarzyszące temu emocje 3.5. Samokontrola postaw i zachowań. Samoświadomość 3.6. Emocje – nieodłączne funkcje życiowe ustroju Rozdział IV. Styl życia. Samodoskonalenie, samorealizacja 4.1. Wiedza, umiejętności, doświadczenie, nawyki 4.2. Twórcza aktywność w organizacji. Przejawy i efekty 4.3. Zdrowie i bezpieczeństwo – wartości najwyższe 4.4. Efekty zarządzania emocjami na tle zmienności sytuacyjnej Rozdział V. Autorefleksje – rozważania towarzyszące 5.1. Emocje – nieodłączne w osiąganiu postępu i rozwoju 5.2. Próba autorefleksji. Strach czy odwaga 5.3. Warunki ekstremalne, nadmierne emocje, napięcia, temperament; Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odszyfrowując ludzką mistykę. Spojrzeie przez pryzmat klinicznego karadygmatu. 2. Inteligencja emocjonalna w świecie zawodowym. 3. Syndrom małża. 4. Czynnik porażki w przywództwie. 5. Fenomen Dilberta. 6. Zepsucie na górze. 7. Osiąganie zmiany osobistej i organizacyjnej. 8. Cechy skutecznego przywództwa. 9. Przywództwo w kontekście globalnym. 10. Role, jakie grają przywódcy. 11. Dynamika sukcesji. 12. Rozwój przywództwa. 13. Najlepsze miejsca do pracy: organizacje autentyzotyczne. 14. Końcowe przemyślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Style kierowania ludźmi 1.1. Istota stylu kierowania ludźmi 1.2. Ewolucja stylów kierowania ludźmi Rozdział 2. Determinanty stylów kierowania ludźmi 2.1. Determinanty stylu kierowania ludźmi w świetle literatury 2.2. Determinanty stylu kierowania ludźmi w świetle badań Rozdział 3. Program badań 3.1. Model badawczy 3.2. Cele i hipotezy badawcze 3.3. Metoda badań i procedura badawcza 3.4. Charakterystyka badanej zbiorowości 3.5. Analiza zgodności wyników z rozkładem normalnym Rozdział 4. Analiza statystyczna - interpretacja wyników 4.1. Typ osobowości badanych menedżerów 4.2. Kompetencje społeczne badanych menedżerów 4.3. Poziom inteligencji emocjonalnej badanych menedżerów 4.4. Style kierowania preferowane przez badanych menedżerów 4.5. Weryfikacja hipotez badawczych 4.6. Wnioski z badań empirycznych; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis wykresów; Spis rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla coachów / Maciej Świeży. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2020. - 235 s. : rys., rab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Rozdział 1. Coaching i psychologia 1. Rozumienie coachingu 2. Psychologia jako źródło podstaw dla modelu coachingowego 3. Psychologia jako źródło wiedzy użytecznej dla coachów Rozdział 2. Psychologia w coachingu operacyjnym: definiowanie celów, podtrzymywanie motywacji i twórcze podejście do problemów 1. Definiowanie celów i dążenie do ich realizacji 2. Wspieranie samokontroli i wytrwałości 3. Stwarzanie przestrzeni dla motywacji autonomicznej 4. Zmiana strategii działania: wycieczka w stronę psychologii twórczości Rozdział 3. Psychologia w coachingu kompetencyjnym: organizacja procesu uczenia się 1. Rozwijanie samoświadomości: identyfikacja obszarów do rozwoju 2. Organizacja procesu uczenia się umiejętności 3. Uczenie się jako zmiana nawyków 4. Uczenie się z wykorzystaniem treningu wyobrażeniowego Rozdział 4. Coaching psychologiczny: praca z emocjami klientów 1. Podstawowe charakterystyki emocji 2. Inteligencja emocjonalna 3. Rola coacha we wspieraniu zarządzania emocjami Rozdział 5. Psychologia w coachingu psychologicznym: osobowość, samoocena i zmiana schematów 1. Podstawowe pytania w psychologii osobowości 2. Zmiana osobowości w coachingu: praca ze schematami 3. Myślenie o sobie, schematy Ja i samoocena Dodatek 1. Kiedy coaching nie pomoże? Kwalifikowanie klientów do pracy coachingowej 1. Ograniczenia coachingu i kompetencji coachów 2. Ocena możliwości podjęcia coachingu 3. Rezygnacja z coachingu i dalsze kroki Dodatek 2. Uczenie się z głową. Jak czytać teksty psychologiczne z perspektywy praktyka? Literatura cytowana.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Radzenie sobie ze stresem studentów I roku: Stres w życiu studentów, Problematyka radzenia sobie ze stresem w funkcjonowaniu młodzieży studenckiej. 2. Wybrane zasoby radzenia sobie studentów ze stresem: Problematyka inteligencji emocjonalnej, Problematyka osobowości, Problematyka wsparcia społecznego, Problematyka postaw rodzicielskich. 3. Struktura zależności miedzy radzeniem sobie studentów pierwszego roku a wybranymi zmiennymi psychospołecznymi: Inteligencja emocjonalna badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem, Cechy osobowości badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem; Wsparcie społeczne badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem; Postawy rodzicielskie w percepcji studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Kultura organizacyjna: Koncepcja kultury organizacyjnej; Typy kultur; Kultura organizacyjna a jednostka - wzajemne relacje; Zarządzanie międzykulturowe. R.2 Zarządzanie wiedzą. Organizacja inteligentna. Organizacja ucząca się: Pojęcie wiedzy (definicje, typologie); Zarządzanie wiedzą - analiza zjawiska; Pracownicy wiedzy i firmy inteligentne/uczące się; Wiedza a efektywność funkcjonowania organizacji; Miejsce edukacji w tworzeniu organizacji inteligentnej i pracowników wiedzy; Fakty i mity związane z zarządzaniem wiedzą. R.3 Komunikowanie się w organizacji: Sposoby komunikowania się; Dostęp do informacji i style komunikowania się; Stereotypy i błędy w komunikowaniu się; Public relations (PR); Zarządzanie relacjami z klientami (Customers Relations Management - CRM). R.4 Kierownik i kierowanie: Role kierownicze - uwarunkowania i podstawowe koncepcje; Klasyczne koncepcje ról kierowniczych; Nowe role kierujących; Konflikt ról Władza w organizacji; Style kierowania; Zarządzanie zmianami; Zarządzanie kryzysem; Zarządzanie konfliktem Etyczne problemy kierowania. R.5 Motywowanie: Definicje i źródła motywacji; Modele i teorie motywacji; Sposoby motywowania. R.6 Zarządzanie czasem: Czas - istota i definicje; Umiejętności i techniki związane z zarządzaniem czasem Zarządzanie czasem a organizacja pracy własnej menedżera. R.7 Inteligencja emocjonalna (IE) w praktyce kierowania: Podstawowe definicje i pojęcia inteligencji emocjonalnej; Charakterystyka osób o wysokim i niskim wskaźniku EQ; Rodzaje emocji; Wpływ inteligencji emocjonalnej na osiąganie sukcesu. IE w kierowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawdziwe przywództwo : inteligencja emocjonalna / [tłum. Krzysztof Krzyżanowski]. - Gliwice : Helion S.A., cop. 2019. - 140 s. : rys., tab., wykresy ; 20 cm.
(Onepress Exclusive)
1. Odkrywanie w sobie autentycznego przywódcy: Dlaczego samoświadomość jest tak istotna? Bill George, Peter Sims, Andrew N. McLean i Diana Mayer 2. Paradoks autentyczności: Jeśli chcesz się rozwijać, musisz oswoić się z wrażeniem udawania Herminia Ibarra 3. Co zyskują zwierzchnicy, pokazując swoją wrażliwość? Psychologia więzi międzyludzkich Emma SeppäläPoleć książkęKup książkę 4. Okazuj surową empatię: Kiedy naprawdę Ci zależy, pokazujesz swoją prawdziwą naturę Rob Goffee i Gareth Jones 5. Łamanie kodu, który utrudnia życie osobom o innym kolorze skóry: Poświęcanie tożsamości na rzecz dopasowania Sylvia Ann Hewlett 6. Żeby przeprosiny wygłaszane przez firmę były skuteczne, prezes musi wyglądać na zasmuconego: Niech Twoje emocje odzwierciedlają przekaz Sarah Green Carmichael 7. Czy liderzy robią się zbyt uczuciowi? Łzy nie są niczym złym, o ile nie pokazujesz ich zbyt często. Wywiad z Gautamem Mukundą i Gianpiero Petriglierim przeprowadzony przez Adiego Ignatiusa i Sarah Green Carmichael.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej