Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(51)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(27)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(39)
Czytelnia
(28)
Autor
Radzicki Józef
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(6)
Strelau Jan (1931-2020)
(5)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Goleman Daniel (1946- )
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Czerniawska Ewa
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Piotrowska Dorota
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Bajcar Beata
(1)
Bauer Joachim
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Boyatzis Richard E. (1946- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Burda Urszula
(1)
Byra Stanisława
(1)
Błoch Bogusław
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Cichosz Adam
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Claparede Edouardo
(1)
Colman Andrew M
(1)
Dachs Ursula
(1)
Dowhyluk Magdalena
(1)
Drozdowski Krzysztof Jan
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Feldman Robert S
(1)
Fontana David
(1)
Gajda Jolanta
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Germain Juliette
(1)
Goleman Daniel
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(1)
Gross Stefan F
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hansburg Freda
(1)
Hochschild Russell Arlie
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jakimowicz Wojciech
(1)
Jaworski Marcin
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Kamińska Anna
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Kets de Vries Manfred
(1)
Kolańczyk Alina
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kosiński Wojciech
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Krzyżanowski Krzysztof
(1)
Larrandaburu Iban
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Lewicka Maria
(1)
Maggi-Germain Nicole
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Marek Tadeusz
(1)
Maruszewski Tomasz
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
McKee Annie (1955- )
(1)
Mickus Francis
(1)
Naumczyk Patrycja
(1)
Nayagom Olivier Antoine
(1)
Opolska-Bielańska Agata
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Piechowiak Marek
(1)
Piskorz Zbigniew
(1)
Postek Slawomir
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Rogalińska Agnieszka
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Salovey Peter
(1)
Schauz Ewa
(1)
Schmitt Mélanie
(1)
Schramm Tomasz
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Silberman Mel
(1)
Sluyter David J
(1)
Sobol Michał
(1)
Sowa Janek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Inteligencja (psychologia)
(20)
Osobowość
(17)
Uczucia
(17)
Inteligencja emocjonalna
(16)
Psychologia
(15)
Inteligencja (psychol.)
(11)
Stres
(11)
Motywacja
(10)
Uczenie się
(9)
Zachowanie
(9)
Pamięć
(8)
Psychologia społeczna
(8)
Poznanie
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Świadomość
(7)
Metody badawcze
(6)
Zmysły
(6)
Psychoterapia
(5)
Temperament
(5)
Umysł
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Relacje międzyludzkie
(4)
Sen
(4)
Empatia
(3)
Menedżerowie
(3)
Mózg
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia różnic indywidualnych
(3)
Twórczość
(3)
Genetyka zachowania
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt
(2)
Myślenie
(2)
Pedagogika
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Skala inteligencji Wechslera
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Tożsamość społeczna
(2)
Zarządzanie
(2)
Zdolności
(2)
Alkohol
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Coaching
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Decyzje
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziedzictwo naturalne
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hipnoza
(1)
Integracja pracowników
(1)
Inteligencja (socjologia)
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Interes prawny
(1)
Interes prywatny
(1)
Interes społeczny
(1)
Intuicja
(1)
Język
(1)
Kadry
(1)
Kariera
(1)
Kolektywizm (psychologia)
(1)
Kompetencja (prawo)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kultura
(1)
Kultura języka
(1)
Lęk
(1)
Medytacja
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Narkotyki
(1)
Natura
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjacje
(1)
Neurobiologia
(1)
Neurony
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Norma językowa
(1)
Nęcka, Edward (1953- )
(1)
Obraz siebie
(1)
Ochrona przyrody
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Ontogeneza
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Poczucie wspólnoty
(1)
Populizm (ideologia)
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(12)
Monografia
(4)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(29)
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Zawiera: 1. Pojęcie inteligencji; 2. Struktura inteligencji; 3. Biologiczne koncepcje inteligencji; 4. Poznawcze mechanizmy inteligencji; 5. Poza ilorazem inteligencji; 6. Poza inteligencją; 7. Geneza inteligencji; 8. Bieguny inteligencji; 9. Inteligencja w praktyce; 10. Sztuczna inteligencja; Próba syntezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O inteligencji człowieka / Jan Strelau. - Warszawa : Wiedza Powszechna , 1987. - 253, [2] s. : rys., tab. ; 18 cm.
(Biblioteka Wiedzy Współczesnej OMEGA ; 407)
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Zawiera: 1.Co to jest inteligencja? 2.Strukturalne teorie inteligencji: Hierarchiczne teorie inteligencji; Teorie oparte na koncepcji czynników równorzędnych; Zalety i wady strukturalnych teorii inteligencji. 3.Rozwojowe teorie inteligencji: Model rozwojowy w teoriach czynnikowych; Teoria rozwoju inteligencji według Piageta. 4.Teoria działania jako podstawa koncepcji zdolności umysłowych: Zdolności jako wynik działania; Doświadczenie społeczno-historyczne jako źródło zdolności specyficznie ludzkich; Krytycznie o teoriach zdolności Tiepłowa i Leontiewa. 5.Inteligencja – z punktu widzenia teorii informacji: Różnice indywidualne w zdolności przetwarzania informacji a psychometryczne zdolności umysłowe; Inteligencja jako zespół składników przetwarzania informacji. 6.Fizjologiczne podstawy inteligencji: Inteligencja a spontaniczna czynność bioelektryczna mózgu; Potencjały wywołane a inteligencja. 7.Czy inteligencję można mierzyć?: Skala Inteligencji Bineta-Simona jako miara wieku umysłowego; Iloraz inteligencji w ujęciu tradycyjnym; Dewiacyjny iloraz inteligencji; Czym jest iloraz inteligencji? 8.Testy stosowane do pomiaru inteligencji: Ogólne zasady konstrukcji testów; Indywidualne testy inteligencji; Grupowe testy inteligencji. 9.Kontrowersje wokół testów inteligencji: Czy pomiar inteligencji na podstawie testów jest trafny?; Konsekwencje społeczne testowego pomiaru inteligencji. 10.Czy różnice w inteligencji są dziedziczne?: Interakcja genotypu i środowiska w determinowaniu różnic w inteligencji; Na jakiej podstawie wnioskujemy o roli czynnika genetycznego; Próba ilościowego określenia udziału genotypu w różnicowaniu inteligencji; Dziedziczność i środowisko jako równanie ważne źródła różnic indywidualnych w inteligencji. 11.Rola wychowania i kształcenia w determinowaniu różnic w inteligencji: Czy kompensacyjne programy wychowania wpływają na rozwój inteligencji?; Inteligencja a uczenie się; Związek między inteligencja a osiągnięciami szkolnymi. 12.Wybitne zdolności i upośledzenie umysłowe – dwa bieguny inteligencji: Charakterystyka ilorazu inteligencji na podstawie krzywej rozkładu normalnego; Wybitne zdolności umysłowe: możliwości i ich urzeczywistnienie; Upośledzenie umysłowe jako kategoria ilorazu inteligencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temperament i inteligencja / Jan Strelau. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1995. - 162, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.4)
1. Temperament: Początki badań nad temperamentem; Konstytucjonalne typologie temperamentu; Typologia Pawłowa i neopawłowska koncepcja podstawowych właściwości układu nerwowego; Właściwości temperamentu nawiązujące do teorii aktywacji; Opisowe teorie temperamentu; Regulacyjna teoria temperamentu; 2. Inteligencja: Pojęcie inteligencji; Teorie inteligencji; Pomiar inteligencji; Podstawowe czynniki determinujące różnice indywidualne w inteligencji; Wybitne zdolności umysłowe a talent
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inteligencja i procesy poznawcze / Edward Nęcka. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 1994. - 319 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Zawiera: R. 1. Poznawcze ujęcie inteligencji; R. 2. Inteligencja a funkcjonowanie uwagi; R. 3. Inteligencja a funkcjonowanie pamięci; R. 4. Inteligencja a stosunek do nowości; R. 5 Zarys formalnej teorii intelektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Cz. I. Zagadnienia ogólne; 1. Czym jest inteligencja emocjonalna?; 2. Kompetencja emocjonalna i samoregulująca; 3. Przyjaciele, dyplomaci, przywódcy w przedszkolu: inteligencja emocjonalna w przedszkolu; 4. Rozwój mózgu a rozwój emocjonalny: rola nauczania w kształtowaniu płata czołowego; Cz. II. Kompetencja społeczna i emocjonalna; 5. Reakcje emocjonalne: ich regulacja, korelaty społeczne i socjalizacja; 6. Regulacja emocjonalna w okresie dzieciństwa: aspekty rozwojowe, interpersonalne i indywidualne; 7. Wspierania społeczno-emocjonalnego przystosowania dziecka do środowiska rówieśniczego; Cz. III. Zastosowania; 8. Zagadnienia rozwoju emocjonalnego; 9. Łączenie badań naukowych i programowania edukacyjnego ze wspomaganiem nauczania społecznego i emocjonalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia: Jak stymulacja staje się wrażeniem?; Co łączy zmysły, Co je różni?; Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?; 2. Myśli i inteligencja: Jakie są komponenty myślenia?; Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnicę w IQ występujące między grupami?; 3. Stany świadomości: jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi?; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? Jakie inne formy może przyjmować świadomość?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia różnic indywidualnych / Jan Strelau. - Wyd. 2 rozszerz. [2 dodruk]. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 378 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 10)
1. Źródła, na których wyrosła psychologia różnic indywidualnych. 2. Podstawowe kategorie służące do opisu różnic indywidualnych. 3. Determinanty różnic indywidualnych: dziedziczność i środowisko; 4. Inteligencja: definicje; Struktura i procesy poznawcze; 5. Mechanizmy poznawcze i biologiczne leżące u podstaw inteligencji; 6. Rola adaptacyjna inteligencji w życiu codziennym; 7. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu wielkiej piątki: Gordon Allport - inicjator teorii osobowości opartych na pojęciu cechy; 16-Czynnikowy model osobowości w ujściu Raymonda Cattella; Leksykalne badania nad strukturą osobowości; Psychometryczne badania nad strukturą osobowości w ramach modelu PMO. 8.Teorie temperamentu koncentrujące się na dziecku: Interakcyjna teoria temperamentu Thomasa i Ches; Rozwojowy model temperamentu; Koncepcja temperamentu zahamowanego i niezahamowanego; Behawioralno-genetyczna teoria temperamentu. 9. Teorie temperamentu skoncentrowane na człowieku dorosłym: Teoria PEN - koncepcja trzech superczynników w ujęciu Eysencka; Teoria poszukiwania doznań; Psychologiczny model temperamentu; Regulacyjna teoria temperamentu. 10. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i rola specyficznych dla niego mechanizmów biologicznych uczestniczących w regulacji wartości stymulacyjnej i zachowań; 11. Style jako konstrukty psychologiczne podkreślające istnienie różnic indywidualnych w sposobach funkcjonowania człowieka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 10)
1. Źródła, na których wyrosła psychologia różnic indywidualnych. 2. Podstawowe kategorie służące do opisu różnic indywidualnych. 3. Determinanty różnic indywidualnych: dziedziczność i środowisko; 4. Inteligencja: definicje; Struktura i procesy poznawcze; 5. Mechanizmy poznawcze i biologiczne leżące u podstaw inteligencji; 6. Rola adaptacyjna inteligencji w życiu codziennym; 7. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu wielkiej piątki: Gordon Allport - inicjator teorii osobowości opartych na pojęciu cechy; 16-Czynnikowy model osobowości w ujściu Raymonda Cattella; Leksykalne badania nad strukturą osobowości; Psychometryczne badania nad strukturą osobowości w ramach modelu PMO. 8.Teorie temperamentu koncentrujące się na dziecku: Interakcyjna teoria temperamentu Thomasa i Ches; Rozwojowy model temperamentu; Koncepcja temperamentu zahamowanego i niezahamowanego; Behawioralno-genetyczna teoria temperamentu. 9. Teorie temperamentu skoncentrowane na człowieku dorosłym: Teoria PEN - koncepcja trzech superczynników w ujęciu Eysencka; Teoria poszukiwania doznań; Psychologiczny model temperamentu; Regulacyjna teoria temperamentu. 10. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i rola specyficznych dla niego mechanizmów biologicznych uczestniczących w regulacji wartości stymulacyjnej i zachowań; 11. Style jako konstrukty psychologiczne podkreślające istnienie różnic indywidualnych w sposobach funkcjonowania człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózg emocjonalny; Natura inteligencji emocjonalnej; Inteligencja emocjonalna stosowana; Przedziały możliwości; Wykształcenie emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Co to jest inteligencja emocjonalna?; Ludzie inteligentni emocjonalnie osiagają więcej; Nazywanie uczuć; Rozpoznawanie własnych uczuć; Gdy mówi ciało; Postępowanie z własnymi uczuciami; Panowanie nad uczuciami; Optymizm czyni silnym; Wyrażanie życzeń; Zrozumieć uczucia innych ludzi; Umiejętność wczuwania się; Inteligencja emocjonalna a emocje innych; Ja i inni; Rozwiązywanie konfliktów; Przyjazna krytyka; Motywowanie innych; Rozwijanie własnych zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Charakterystyka wybranych narzędzi do oceny rozwoju intelektualnego: 1.1. Skale Inteligencji Wechslera dla dzieci; 1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet – edycja piąta (SB5); 1.3. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie trzecie (Leiter-3); 1.4. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS; 2. Niepełnosprawność intelektualna: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna w międzynarodowych klasyfikacjach medycznych; 2.2. Funkcjonowanie poznawcze dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; 2.3. Diagnoza różnicowa niepełnosprawności intelektualnej u dzieci z wykorzystaniem skał inteligencji 2.4. Problemy badania diagnostycznego dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; 3. Zaburzenie ze spektrum autyzmu (ASD): 3.1. ASD – terminologia, kryteria diagnostyczne; 3.2. Funkcjonowanie intelektualne dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; 3.3. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z ASD z wykorzystaniem Skal Inteligencji Dawida Wechslera; 3.4. Skale Inteligencji Stanford-Binet – edycja piąta (SB5); 3.5. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie trzecie (Leiter-3); 3.6. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS oraz IDS-2; 3.7. Problemy badania diagnostycznego dzieci z ASD; 4. Dysleksja i zaburzenie uczenia się: 4.1. Zaburzenie uczenia się w międzynarodowych klasyfikacjach medycznych; 4.2. Znaczenie miary inteligencji ogólnej IQ w diagnozie dysleksji i zaburzenia uczenia się; 4.3. Wykorzystanie Skal Inteligencji Dawida Wechslera w diagnozie dysleksji; 4.4. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS i IDS-2; 4.5. Problemy badania diagnostycznego dzieci z zaburzeniem uczenia się; 5. Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji: 5.1. Problemy terminologiczne; 5.2. DLD w międzynarodowych klasyfikacjach; 5.3. Rola IQ w diagnozie różnicowej DLD; 5.4. Wykorzystanie testów inteligencji w badaniu dzieci z zaburzeniem językowym DLD; 5.5. Problemy badania diagnostycznego dzieci z zaburzeniem językowym; 6. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD): 6.1. ADHD w międzynarodowych klasyfikacjach; 6.2. Funkcjonowanie intelektualne dzieci z ADHD – zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6.3. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z ADHD z wykorzystaniem skał inteligencji; 6.4. Problemy badania diagnostycznego dzieci z nadpobudliwością psychoruchową z deficytem uwagi (ADHD); Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Socjologia współczesna)
1. Życie prywatne: Badani zarządzania emocjami; Uczucie jako wskazówka; Zarządzanie uczuciem; Reguły odczuwania; Spłacenie długu emocjonalnego. Wymiary społeczne; 2. Życie publiczne: 6. Zarządzanie uczuciami- od zastosowań prywatnych do komercyjnych; 7. Między kijem a marchewką. Zawody wymagające pracy emocjonalnej; 8. Płeć, status i uczucie; 9. W poszukiwaniu autentyczności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badanie tajemnic psychiki i zachowania; badania psychologiczne; Biopsychologia i nauka o układzie nerwowym; Psychika, świadomość i stany alternatywne; Rozwijające się dziecko; Rozwój w ciągu całego życia; Wrażenia; Spostrzeganie; Uczenie się i analiza zachowania pamiętanie i zapominanie; Procesy poznawcze; Motywacja; Emocje, stres i psychologia zdrowia; Rozumienie ludzkiej osobowości; Różnice indywidualne; Psychologia społeczna; Psychopatologia; Terapie mające na celu zmiany osobowościowe; Statystyka i życie: od analizy danych do wniosków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
1. Rozpocznij od podstawowej analizy sukcesu; 2. Uczyń z "inteligencji stosunków międzyludzkich" centralny punkt twojej indywidualnej strategii sukcesu; 3. Weź sobie do serca podstawowe zasady realizacji; 4. Traktuj partnera jako "wyjątkową osobowość": okazuj mu szacunek; 5. Wspieraj siłę i motywację partnera: okazuj mu uznanie; 6. Unikaj pochopnego niszczenia kontaktów: szanuj godność partnera; 7. Postaraj się, aby spotkanie z partnerem było dlań niezapomnianym przeżyciem: okaż styl i klasę w komunikacji i współpracy; 8. Wzmocnij pozytywne nastawienie partnera do siebie: działaj fachowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Cz.I Umysł przetwarzający informacje: Pojęcia w perspektywie atomizmu informacyjnego. Wprowadzenie w problematykę; Asymetria pozytywno-negatywna w wartościowaniu a struktura kategorii pojęciowych; Czy coś się dzieje po pierwszych 200 milisekundach?; Psychologiczne modele temporalności; Jak to z pomiarem testowym IQ było? Cz.II Umysł podejmujący decyzje: Decyzja, alanolgia i wiedza: podejście konstruktywistyczne; Pieniądze i księgowanie mentalne. Cz.III Umysł emocjonalny: Umysł smutny i zmęczony; Umysł afektywnie zdeterminowany. Jak afekt i nastrój kształtują celowe spostrzeganie?; Huśtawka emocji i bezrefleksyjność umysłu. Cz.IV Umysł i mózg: Mózg, umysł, decyzje. Neurobiologia nie tylko subiektywnego prawdopodobieństwa; Mechanizm uszkadzania mózgu w warunkach chronicznego i intensywnego stresu. Cz.V Umysł wśród innych umysłów: Zmienność mentalności a historyczna ogólność teorii psychologicznych; Moralnościowe i sprawnościowe aspekty przetwarzania informacji stereotypowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć psychologię / Robert S. Feldman. - Wrocław : Wydawnictwo Astrum, cop.1998. - 998 s. : wykr., tab. ; 23 cm.
(Kreatywność)
R.1 Wprowadzenie do psychologii, R.2 Metody badań, R.3 Biologiczne podstawy zachowania, R.4 Zmysły i doznania zmysłowe, R.5 Stany świadomości, R.6 Uczenie się,
R.7 Pamięć, R.8 Poznanie i język, R.9 Inteligencja, R.10 Motywacje i emocje, R.11 Płeć i seksualność człowieka, R.12 Rozwój-początki życia, R.13 Rozwój-od pokwitania do końca życia, R.14 Osobowość, R.15 Psychologia zdrowia, R.16 Zaburzenia psychiczne, R.17 Leczenie zaburzeń psychicznych, R.18 Psychologia społeczna, R.19 Psychologia w świecie pełnym różnorodności, Jak przebrnąć przez liczby, czyli statystyka w psychologii
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg emocjonalny; Natura inteligencji emocjonalnej; Inteligencja emocjonalna stosowana; Przedziały możliwości; Wykształcenie emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie do psychologii różnic indywidualnych: R. 1 Krótka historia psychologii różnic indywidualnych; R. 2 Różnice indywidualne i pojęcia służące do ich opisu; R. 3 Determinanty różnic indywidualnych. Cz. II Inteligencja: R. 4 Definicja i struktura inteligencji; R. 5 Mechanizmy poznawcze leżące u podstaw inteligencji psychometrycznej; R. 6 Korelaty biologiczne inteligencji; R. 7 Pomiar inteligencji: IQ - testy - charakterystyki demograficzne - kontrowersje i konsekwencje społeczne; R. 8 Funkcjonalne znaczenie inteligencji i jej rola w praktyce. Cz. III Temperament: R. 9 Pionierzy współczesnych badań nad temperamentem; R. 10 Teorie temperamentu skoncentrowane na dziecku; R. 11 Funkcjonalne znaczenie temperamentu dzieci; R. 12 Teorie temperamentu człowieka dorosłego; R. 13 Funkcjonalne znaczenie temperamentu i jego mechanizmów biologicznych u osób dorosłych. Cz. IV Osobowość: R. 14 Osobowość jako zespół cech: Od Allportu do modelu Wielkiej Piątki; R. 15 Rozwój osobowości w kontekście zmienności versus stałości i tendencja do sprowadzania jej struktury do jednego czynnika; R. 16 Funkcjonale znaczenie cech osobowości wchodzących w skład Wielkiej Piątki. Cz. V Styl jako konstrukt psychologiczny opisujący różnice indywidualne w sposobie funkcjonowania człowieka: R. 17 Pojęcie stylu i jego zastosowanie do charakterystyki różnic indywidualnych sposobie funkcjonowania poznawczego; R. 18 Style radzenia sobie ze stresem. Cz. VI Inteligencja emocjonalna: R. 19 Inteligencja emocjonalna: pojęcie, diagnoza i związek z innymi charakterystykami; R. 20 Funkcjonalne znaczenie inteligencji emocjonalnej. Cz. VII Kreatywność: R. 21 Pojęcie kreatywności i metody jej pomiaru; R. 22 Kreatywność i aktywność twórcza a inne charakterystyki indywidualne; R. 23 Funkcjonalne znaczenie kreatywności i aktywności twórczej. Cz. VIII Różnice indywidualne w zachowaniu zwierząt: R. 24 Czego możemy dowiedzieć się o osobowości i zdolnościach z badań nad zwierzętami?; R. 25 Cechy temperamentu/osobowości wybranych zwierząt domowych. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej