Form of Work
Książki
(30)
Status
available
(18)
only on-site
(12)
unavailable
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(12)
Author
Radzicki Józef
(6)
Czerniawska Ewa
(5)
Materska Maria
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Strelau Jan
(4)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Nęcka Edward
(3)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Bajcar Beata
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Błoch Bogusław
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Claparede Edouardo
(1)
Colman Andrew M
(1)
Czarniawska Barbara
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Feldman Robert S
(1)
Fontana David
(1)
Gajda Jolanta
(1)
Galata Stanisław
(1)
Goleman Daniel
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(1)
Gross Stefan F
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Guilford Joy Paul (1897-1987)
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kolańczyk Alina
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Lewicka Maria
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Marek Tadeusz
(1)
Maruszewski Tomasz
(1)
McCann Vivian
(1)
Piskorz Zbigniew
(1)
Radomski Norbert
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Salovey Peter
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Simmons John C
(1)
Simmons Steve
(1)
Sluyter David J
(1)
Sowa Janek
(1)
Stańczak Małgorzata
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Sękowski Andrzej E
(1)
Tyler Leona Elizabeth (1906- )
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Tyszka Tadeusz
(1)
Zaleśkiewicz Tomasz
(1)
Ziembińska Maria
(1)
Zyski Teodor
(1)
Łukaszewski Wiesław
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Country
Poland
(30)
Language
Polish
(30)
Subject
Inteligencja (psychol.)
(29)
Osobowość
(13)
Psychologia
(13)
Stres
(9)
Uczucia
(9)
Pamięć
(8)
Uczenie się
(8)
Psychologia społeczna
(7)
Świadomość
(7)
Motywacja
(6)
Poznanie
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Zachowanie
(6)
Zmysły
(6)
Choroby psychiczne
(5)
Psychoterapia
(5)
Sen
(4)
Temperament
(4)
Umysł
(4)
Dziecko
(2)
Konflikt
(2)
Myślenie
(2)
Mózg
(2)
Pedagogika
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Twórczość
(2)
Wychowanie
(2)
Zdolności
(2)
Alkohol
(1)
Charakter
(1)
Decyzje
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Etyka
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hipnoza
(1)
Inteligencja (socjol.)
(1)
Intuicja
(1)
Język
(1)
Kariera
(1)
Medytacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjacje
(1)
Nęcka, Edward (1953- )
(1)
Ontogeneza
(1)
Praca zespołowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Sowa, Janek (1976- )
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Słuch
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wzrok
(1)
30 results Filter
Book
In basket
O inteligencji człowieka / Jan Strelau. - Warszawa : Wiedza Powszechna , 1987. - 253, [2] s. : rys., tab. ; 18 cm.
(Biblioteka Wiedzy Współczesnej OMEGA ; 407)
ISBN: 83-214-0603-3
Zawiera: 1.Co to jest inteligencja? 2.Strukturalne teorie inteligencji: Hierarchiczne teorie inteligencji; Teorie oparte na koncepcji czynników równorzędnych; Zalety i wady strukturalnych teorii inteligencji. 3.Rozwojowe teorie inteligencji: Model rozwojowy w teoriach czynnikowych; Teoria rozwoju inteligencji według Piageta. 4.Teoria działania jako podstawa koncepcji zdolności umysłowych: Zdolności jako wynik działania; Doświadczenie społeczno-historyczne jako źródło zdolności specyficznie ludzkich; Krytycznie o teoriach zdolności Tiepłowa i Leontiewa. 5.Inteligencja – z punktu widzenia teorii informacji: Różnice indywidualne w zdolności przetwarzania informacji a psychometryczne zdolności umysłowe; Inteligencja jako zespół składników przetwarzania informacji. 6.Fizjologiczne podstawy inteligencji: Inteligencja a spontaniczna czynność bioelektryczna mózgu; Potencjały wywołane a inteligencja. 7.Czy inteligencję można mierzyć?: Skala Inteligencji Bineta-Simona jako miara wieku umysłowego; Iloraz inteligencji w ujęciu tradycyjnym; Dewiacyjny iloraz inteligencji; Czym jest iloraz inteligencji? 8.Testy stosowane do pomiaru inteligencji: Ogólne zasady konstrukcji testów; Indywidualne testy inteligencji; Grupowe testy inteligencji. 9.Kontrowersje wokół testów inteligencji: Czy pomiar inteligencji na podstawie testów jest trafny?; Konsekwencje społeczne testowego pomiaru inteligencji. 10.Czy różnice w inteligencji są dziedziczne?: Interakcja genotypu i środowiska w determinowaniu różnic w inteligencji; Na jakiej podstawie wnioskujemy o roli czynnika genetycznego; Próba ilościowego określenia udziału genotypu w różnicowaniu inteligencji; Dziedziczność i środowisko jako równanie ważne źródła różnic indywidualnych w inteligencji. 11.Rola wychowania i kształcenia w determinowaniu różnic w inteligencji: Czy kompensacyjne programy wychowania wpływają na rozwój inteligencji?; Inteligencja a uczenie się; Związek między inteligencja a osiągnięciami szkolnymi. 12.Wybitne zdolności i upośledzenie umysłowe – dwa bieguny inteligencji: Charakterystyka ilorazu inteligencji na podstawie krzywej rozkładu normalnego; Wybitne zdolności umysłowe: możliwości i ich urzeczywistnienie; Upośledzenie umysłowe jako kategoria ilorazu inteligencji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Biznesmena)
ISBN: 83-85428-45-3
1. Rozpocznij od podstawowej analizy sukcesu; 2. Uczyń z "inteligencji stosunków międzyludzkich" centralny punkt twojej indywidualnej strategii sukcesu; 3. Weź sobie do serca podstawowe zasady realizacji; 4. Traktuj partnera jako "wyjątkową osobowość": okazuj mu szacunek; 5. Wspieraj siłę i motywację partnera: okazuj mu uznanie; 6. Unikaj pochopnego niszczenia kontaktów: szanuj godność partnera; 7. Postaraj się, aby spotkanie z partnerem było dlań niezapomnianym przeżyciem: okaż styl i klasę w komunikacji i współpracy; 8. Wzmocnij pozytywne nastawienie partnera do siebie: działaj fachowo
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia)
ISBN: 83-7120-695-X
Cz. I. Zagadnienia ogólne; 1. Czym jest inteligencja emocjonalna?; 2. Kompetencja emocjonalna i samoregulująca; 3. Przyjaciele, dyplomaci, przywódcy w przedszkolu: inteligencja emocjonalna w przedszkolu; 4. Rozwój mózgu a rozwój emocjonalny: rola nauczania w kształtowaniu płata czołowego; Cz. II. Kompetencja społeczna i emocjonalna; 5. Reakcje emocjonalne: ich regulacja, korelaty społeczne i socjalizacja; 6. Regulacja emocjonalna w okresie dzieciństwa: aspekty rozwojowe, interpersonalne i indywidualne; 7. Wspierania społeczno-emocjonalnego przystosowania dziecka do środowiska rówieśniczego; Cz. III. Zastosowania; 8. Zagadnienia rozwoju emocjonalnego; 9. Łączenie badań naukowych i programowania edukacyjnego ze wspomaganiem nauczania społecznego i emocjonalnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7120-974-6
Czym jest inteligencja emocjonalna, Energia emocjonalna, Poziom stresu, Optymizm, Samoocena, Pracowitość Staranność, Potrzeba zmian, Odwaga, Samodzielność, Asertywność, Tolerancja, Troska o innych, Towarzyskość Zastosowania testu, Rekrutacja i doskonalenie pracowników, Pogłębianie związków z ludźmi i rozwijanie inteligencji emocjonalnej, Krótki autotest inteligencji emocjonalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Postępy Psychologii)
ISBN: 83-89120-08-9
Zawiera: 1.Pojęcie inteligencji; 2. Struktura inteligencji; 3. Biologiczne koncepcje inteligencji; 4. Poznawcze mechanizmy inteligencji; 5. Poza ilorazem inteligencji; 6. Poza inteligencją; 7. Geneza inteligencji; 8. Bieguny inteligencji; 9. Inteligencja w praktyce; 10. Sztuczna inteligencja; Próba syntezy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Zawiera: Cz. 1 Wprowadzenie: R.1 Rys historyczny; R.2 Badanie inteligencji; R.3 Ogólna teoria inteligencji. Cz. 2 Struktura inteligencji: R.4 Zdolności inteligencji; R.5 Zdolności pamięci; R. 6 Zdolności wytwarzania dywergencyjnego; R.7 Zdolności wytwarzania konwergencyjnego; R.8 Zdolności oceniania; R.9 Kategorie operacji; R.10 Kategorie informacji. Cz.3 Implikacje dla teorii psychologicznej: R.11 Spostrzeganie a poznawanie; R.12 Uczenie się; R.13 Przechowywanie i przypominanie; R.14 Rozwiązywanie problemów i mylenie twórcze. Cz.4 determinanty inteligencji: R.15 Biologiczne podłoże inteligencji; R.16 Warunki środowiskowe i inne; R.17 Rozwój intelektualny; R.18 Obniża się poziom zdolności intelektualnych. Cz.5 Refleksje: R.19 Ogólne podsumowanie i perspektywy na przyszłość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Inteligencja i procesy poznawcze / Edward Nęcka. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 1994. - 319 s. : rys., tab. ; 23 cm.
ISBN: 83-85543-41-4
Zawiera: R. 1. Poznawcze ujęcie inteligencji; R. 2. Inteligencja a funkcjonowanie uwagi; R. 3. Inteligencja a funkcjonowanie pamięci; R. 4. Inteligencja a stosunek do nowości; R. 5 Zarys formalnej teorii intelektu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7301-939-3
1. Zaprogramowany dla łączenia, 2. Zerwane więzi, 3. Wychowanie natury, 4. Odmiany miłości, 5. Zdrowe związki, 6. Konsekwencje społeczne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89501-51-1
J.J. Rousseau i koncepcja funkcjonalna dzieciństwa; Psychologia inteligencji; Funkcja woli; Discat a puero magister; Psychologia szkoły czynnej; Metoda funkcjonalna nauczania języka; Wychowanie a demokracja; Dlaczego ziewamy?; Koncepcja funkcjonalna wychowania
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-825-5
Zawiera: Wprowadzenie; Inteligencja i style poznawcze; Kształtowanie się osobowości; Teorie osobowości - ujęcie w terminach cech; Freudowskie teorie osobowości; Testy osobowości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Temperament i inteligencja / Jan Strelau. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1995. - 162, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.4)
ISBN: 83-01-10210-1
1. Temperament: Początki badań nad temperamentem; Konstytucjonalne typologie temperamentu; Typologia Pawłowa i neopawłowska koncepcja podstawowych właściwości układu nerwowego; Właściwości temperamentu nawiązujące do teorii aktywacji; Opisowe teorie temperamentu; Regulacyjna teoria temperamentu; 2. Inteligencja: Pojęcie inteligencji; Teorie inteligencji; Pomiar inteligencji; Podstawowe czynniki determinujące różnice indywidualne w inteligencji; Wybitne zdolności umysłowe a talent
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 95)
Zawiera: Przedmowa. 1.Charakter i rola pomiarów w psychologii: Potrzeba ocen ilościowych; Cztery poziomy pomiarów. 2.Podstawowe pojęcia statystyczne: Porządek w zmienności; Miary tendencji centralnej; Miary zmienności; Miary zależności; istotność statystyczna a przypadek. 3.Testy psychologiczne: Testy a pomiary; Tło historyczne; Znaczenie trafności i testu; Znaczenie rzetelności; Normy i wyniki pochodne; Klasyfikacja testów. 4.Testy inteligencji: Charakterystyczne cechy testów binetowskich; Znaczenie ilorazu inteligencji; Testy Wschslera; grupowe testy inteligencji; Testy dla niemowląt; Błędne poglądy na inteligencję; Inteligencja jako myślenie symboliczne; Rozwój inteligencji. 5.Testy zdolności specjalnych: Zdolności a wiadomości i umiejętności; Trafność dla różnych celów; Badania nad zdolnościami specjalnymi; Czy różne zawody wymagają różnych rodzajów uzdolnień?; Zestaw Testów Zdolności Ogólnych; Specjalne właściwości i zastosowania testów wiadomości i umiejętności; Połączone zestawy testów zdolności i wiadomości. 6.Testy osobowości: Specjalne problemy w badaniach testowych osobowości; Klasyfikacja testów osobowości; Kwestionariusze osobowości; Techniki projekcyjne; Różne sposoby określania osobowości 7.Zastosowania testów i pomiarów: Testy a indywidualne decyzje; Testy jako narzędzia w badaniach nad różnicami grupowymi; Różnice związane z wiekiem ludzi dorosłych; Zależność między cechami psychicznymi a fizycznymi; Dziedziczność a środowisko; Zastosowania testów i pomiarów - uwagi końcowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14189-1
Cz.I Wybitne zdolności a osobowość, Cz.II Psychospołeczne aspekty edukacji osób zdolnych, Cz.III Diagnoza i identyfikacja wybitnych zdolności, Cz.IV Wybitne zdolne osoby dorosłe, Cz.V Współczesne tendencje w badaniach zdolności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7299-313-0
Cz.I Inteligencja w teorii: 1. Rozumienie inteligencji w psychologii; 2. Założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera; 3. Teoria inteligencji wielorakich jako inspiracja dla edukacji szkolnej. Cz.II Teoria inteligencji wielorakich w praktyce: 1. Test psychozabawa "Jak jesteś inteligentny"; 2. Style uczenia się; 3. Sposoby rozwijania inteligencji wielorakich; 4. Kariera zawodowa osób o określonym profilu inteligencji; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Zrozumieć psychologię / Robert S. Feldman. - Wrocław : Wydawnictwo Astrum, cop.1998. - 998 s. : wykr., tab. ; 23 cm.
(Kreatywność)
ISBN: 83-7249-100-3
R.1 Wprowadzenie do psychologii, R.2 Metody badań, R.3 Biologiczne podstawy zachowania, R.4 Zmysły i doznania zmysłowe, R.5 Stany świadomości, R.6 Uczenie się,
R.7 Pamięć, R.8 Poznanie i język, R.9 Inteligencja, R.10 Motywacje i emocje, R.11 Płeć i seksualność człowieka, R.12 Rozwój-początki życia, R.13 Rozwój-od pokwitania do końca życia, R.14 Osobowość, R.15 Psychologia zdrowia, R.16 Zaburzenia psychiczne, R.17 Leczenie zaburzeń psychicznych, R.18 Psychologia społeczna, R.19 Psychologia w świecie pełnym różnorodności, Jak przebrnąć przez liczby, czyli statystyka w psychologii
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
(Dziecko Sukcesu)
ISBN: 978-83-7582-720-0
Czym jest inteligencja językowa i jakie działania podjąć, by ja rozwijać u swojego malucha?; Jak rozwiniesz u dziecka inteligencję logiczno-matematyczną?; Jakie ćwiczenia i zabawy stosować, by rozwinąć inteligencję wizualno-przestrzenną, naukową i emocjonalna; Na czym polega kreatywność i jak wspierać twórcze myślenie u swojego dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. A (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7299-620-6
1. Teoretyczne i praktyczne problemy kształcenia uczniów zdolnych; 2. Wybrane zagadnienia dotyczące potrzeb psychicznych; 3. Metodologiczne podstawy badań własnych; 4. Formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole z uczniem zdolnym; 5. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych; 6. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć lekcyjnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-240-0594-3
1. Temperament empirtka, 2. Inteligentne molekuły, 3. Naturalizm i transcedencja, 4. Twórcza zupa, 5. Psychologia i jej ograniczenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Postępy Psychologii)
ISBN: 83-89120-49-6
Cz.I Umysł przetwarzający informacje: Pojęcia w perspektywie atomizmu informacyjnego. Wprowadzenie w problematykę; Asymetria pozytywno-negatywna w wartościowaniu a struktura kategorii pojęciowych; Czy coś się dzieje po pierwszych 200 milisekundach?; Psychologiczne modele temporalności; Jak to z pomiarem testowym IQ było? Cz.II Umysł podejmujący decyzje: Decyzja, alanolgia i wiedza: podejście konstruktywistyczne; Pieniądze i księgowanie mentalne. Cz.III Umysł emocjonalny: Umysł smutny i zmęczony; Umysł afektywnie zdeterminowany. Jak afekt i nastrój kształtują celowe spostrzeganie?; Huśtawka emocji i bezrefleksyjność umysłu. Cz.IV Umysł i mózg: Mózg, umysł, decyzje. Neurobiologia nie tylko subiektywnego prawdopodobieństwa; Mechanizm uszkadzania mózgu w warunkach chronicznego i intensywnego stresu. Cz.V Umysł wśród innych umysłów: Zmienność mentalności a historyczna ogólność teorii psychologicznych; Moralnościowe i sprawnościowe aspekty przetwarzania informacji stereotypowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16331-0
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia: Jak stymulacja staje się wrażeniem?; Co łączy zmysły, Co je różni?; Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?; 2. Myśli i inteligencja: Jakie są komponenty myślenia?; Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnicę w IQ występujące między grupami?; 3. Stany świadomości: jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi?; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? Jakie inne formy może przyjmować świadomość?.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again