Form of Work
Książki
(236)
Publikacje fachowe
(95)
Publikacje dydaktyczne
(39)
E-booki
(14)
IBUK Libra
(14)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Status
only on-site
(93)
available
(72)
unavailable
(5)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(79)
Czytelnia
(93)
Author
Górczyński Robert
(10)
zbiorowa Praca
(10)
Watrak Andrzej
(9)
Moch Wojciech
(6)
Zatorska Joanna
(6)
Martin Robert C
(5)
Meryk Radosław
(5)
Szczepaniak Mikołaj
(5)
Walczak Tomasz
(5)
Cieślak Piotr
(4)
Grażyński Andrzej
(4)
Grębosz Jerzy
(4)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(4)
Piwko Łukasz
(4)
Płoski Zdzisław
(4)
Rajca Piotr (1970- )
(4)
Siemieniecki Bronisław
(4)
Freeman Adam (1972- )
(3)
Jońca Rafał
(3)
Kiełtyka Leszek
(3)
Kęska Michał
(3)
Lachowski Lech
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Niedzielska Katarzyna
(3)
Nowicki Adam
(3)
Waśko Zbigniew
(3)
Anderson Ross (1956- )
(2)
Born Günter
(2)
Bąbol Krzysztof
(2)
Carlson Piotr
(2)
Deitel Harvey M. (1945- )
(2)
Deitel Paul J
(2)
Fabijańczyk Piotr
(2)
Gagne Greg
(2)
Galvin Peter B
(2)
Graboś Anita
(2)
Grzywak Andrzej
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Horstmann Cay S. (1959- )
(2)
Janusz Jacek
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Majewski Jerzy
(2)
Mancuso Sandro
(2)
Mitas Andrzej W
(2)
Mizerska Anna
(2)
Prata Stephen
(2)
Rajca Piotr
(2)
Sikorski Witold
(2)
Silberschatz Abraham
(2)
Szeremiota Przemysław
(2)
Szyjewski Zdzisław
(2)
Wierzba Ryszard
(2)
Zieliński Zbigniew E
(2)
Adams Carlisle
(1)
Ahmad Imran (1977- )
(1)
Aho Alfred V
(1)
Amini Kamran
(1)
Anton Kelly Kordes (1967- )
(1)
Arundel John
(1)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Baborski Andrzej
(1)
Banachowski Lech
(1)
Banks Ethan
(1)
Barczak Andrzej
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Beck Kent
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Behrman Kennedy
(1)
Benicewicz-Miazga Anna
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Bhargava Aditya Y
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Borowiec Tomasz
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Bost Kevin
(1)
Bożyk Paweł
(1)
Bradshaw Shannon
(1)
Brazil Eoin
(1)
Brewer Charles
(1)
Broniak Marcin
(1)
Brookshear J. Glenn
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Burns Brendan (1976- )
(1)
Bytniewski Andrzej
(1)
Bąk Andrzej
(1)
Cadenhead Rogers
(1)
Casad Joe (1958- )
(1)
Cengiel Paweł
(1)
Chaberek Mirosław
(1)
Chavez Conrad
(1)
Chisnall David
(1)
Chmielewski Jacek M
(1)
Chodorow Kristina
(1)
Chrapko Mariusz
(1)
Cieciura Marek
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Crichlow Eric
(1)
Cutajar James
(1)
Year
2020 - 2021
(81)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(91)
1990 - 1999
(10)
Time Period of Creation
2001-
(110)
Country
Poland
(251)
Language
Polish
(250)
English
(1)
Subject
Informatyka
(88)
Programowanie (informatyka)
(49)
Języki programowania
(25)
Systemy informatyczne
(22)
Sieć komputerowa
(20)
Internet
(16)
Przedsiębiorstwo
(16)
Python (język programowania)
(16)
Komputery
(14)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(13)
Systemy informatyczne zarządzania
(12)
Algorytmy
(9)
Informacja dla zarządzania
(9)
Społeczeństwo informacyjne
(9)
Programowanie zwinne
(8)
Zarządzanie projektami
(8)
C++ (język programowania)
(7)
Informacja
(7)
Java (język programowania)
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Systemy informacyjne
(7)
Aplikacja internetowa
(6)
C (język programowania)
(6)
Przetwarzanie w chmurze
(6)
Systemy operacyjne
(6)
Szyfry
(6)
Zarządzanie
(6)
Zarządzanie wiedzą
(6)
Administracja systemem
(5)
Baza danych
(5)
Edukacja medialna
(5)
Inteligencja sztuczna
(5)
Logistyka
(5)
Uczenie się maszyn
(5)
Banki
(4)
Bezpieczeństwo informacyjne
(4)
Handel elektroniczny
(4)
JavaScript
(4)
Linux
(4)
Matematyka
(4)
Multimedia
(4)
Obsługa i eksploatacja
(4)
Programy komputerowe
(4)
Projektowanie stron WWW
(4)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(4)
Sztuczna inteligencja
(4)
Telekomunikacja
(4)
Usługi elektroniczne
(4)
C# (język programowania)
(3)
DevOps (informatyka)
(3)
Kryptologia
(3)
Nauczyciele informatyki
(3)
Nauki ekonomiczne a informatyka
(3)
Oprogramowanie open source
(3)
Programowanie (informat.)
(3)
Programowanie obiektowe
(3)
Programy edukacyjne (informat.)
(3)
Sieci neuronowe
(3)
Strony WWW
(3)
Struktury danych
(3)
Szkolnictwo
(3)
Transmisja danych
(3)
Zarządzanie informacją
(3)
.NET
(2)
Amazon Web Services
(2)
Architektura oprogramowania
(2)
Bezpieczeństwo systemów
(2)
Cisco IOS
(2)
DDD
(2)
Deep learning
(2)
Edukacja
(2)
Elektronika
(2)
Excel
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Haking
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Informatycy
(2)
Internet rzeczy
(2)
Kali Linux
(2)
Kaskadowe arkusze stylów
(2)
Kodowanie sygnału
(2)
Kontener (struktura danych)
(2)
Kubernetes (program komputerowy)
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Matematyka dyskretna
(2)
Nauczyciele
(2)
Ochrona danych
(2)
Organizacja
(2)
PHP (język programowania)
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Photoshop
(2)
Praca zespołowa
(2)
Programy graficzne
(2)
Protokół (informat.)
(2)
Protokół (informatyka)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przetwarzanie danych
(2)
SQL (język zapytań)
(2)
Subject: time
2001-
(4)
1989-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(84)
Poradnik
(26)
Opracowanie
(11)
Monografia
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki
(1)
Domain
Informatyka i technologie informacyjne
(126)
Zarządzanie i marketing
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Inżynieria i technika
(3)
Matematyka
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
251 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-87981-14-3
1. Wprowadzenie do problematyki algorytmicznego modelowania zjawisk losowych, 2. Skończenie stanowe łańcuchy Markowa, 3. Iteracyjne algorytmy probabilistyczne skończone interpretacje, 4. Przykłady, 5. Uwagi końcowe, 6. Zadania
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
No cover
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-246-2209-2
Część I. 1. Algorytmy są ważne. Postaraj się zrozumieć problem. Jeśli to konieczne, eksperymentuj. Kwestia uboczna. Nauka płynąca z opowiedzianej historii. Literatura. 2. Algorytmy w ujęciu matematycznym. Rozmiar konkretnego problemu. Tempo rośnięcia funkcji. Analiza przypadku najlepszego, średniego i najgorszego. Rodziny efektywności. Mieszanka działań. Operacje do pomiarów wzorcowych. Uwaga końcowa. Literatura. 3. Wzorce i dziedziny. Wzorce - język komunikacji. Forma wzorca pseudokodu. Forma projektowa. Forma oceny doświadczalnej. Dziedziny a algorytmy. Obliczenia zmiennopozycyjne. Ręczne przydzielanie pamięci. Wybór języka programowania. Część II. 4. Algorytmy sortowania. Przegląd. Sortowanie przez wstawianie. Sortowanie medianowe. Sortowanie szybkie. Sortowanie przez wybieranie. Sortowanie przez kopcowanie. Sortowanie przez zliczanie. Sortowanie kubełkowe. Kryteria wyboru algorytmu sortowania. Literatura. 5. Wyszukiwanie. Przegląd. Wyszukiwanie sekwencyjne. Wyszukiwanie z haszowaniem. Przeszukiwanie drzewa binarnego. Literatura. 6. Algorytmy grafowe. Przegląd. Przeszukiwania w głąb. Przeszukiwanie wszerz. Najkrótsza ścieżka z jednym źródłem. Najkrótsza ścieżka między wszystkimi parami. Algorytmy minimalnego drzewa rozpinającego. Literatura. 7. Znajdowanie dróg w AI. Przegląd. Przeszukiwania wszerz. A*SEARCH. Porównanie. Algorytm minimaks. Algorytm AlfaBeta. 8. Algorytmy przepływu w sieciach. Przegląd. Przepływ maksymalny. Dopasowanie obustronne. Uwagi na temat ścieżek powiększających. Przepływ o minimalnym koszcie. Przeładunek. Przydział zadań. Programowanie liniowe. Literatura. 9. Geometria obliczeniowa. Przegląd. Skanowanie otoczki wypukłej. Zamiatanie prostą. Pytanie o najbliższych sąsiadów. Zapytania przedziałowe. Literatura. Część III. 10. Gdy wszystko inne zawodzi. Wariacje na temat. Algorytmy aproksymacyjne. Algorytmy offline. Algorytmy równoległe. Algorytmy losowe. Algorytmy, które mogą być złe, lecz z malejącym prawdopodobieństwem. Literatura. 11. Epilog. Przegląd. Zasada: znaj swoje dane. Zasada: podziel problem na mniejsze problemy. Zasada: wybierz właściwą strukturę. Zasada: dodaj pamięci, aby zwiększyć efektywność. Zasada: jeśli nie widać rozwiązania, skonstruuj przeszukanie. Zasada: jeśli nie widać rozwiązania, zredukuj problem do takiego, który ma rozwiązanie. Zasada: pisanie algorytmów jest trudne, testowanie – trudniejsze. Część IV. Dodatek. Testy wzorcowe. Podstawy statystyczne. Sprzęt. Przykład. Raportowanie. Dokładność.
Book
In basket
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86994-76-2
Zawiera: 1. Wstęp; 2. Informatyka jako nauka o przetwarzaniu informacji; 3. Technologia informacyjna jako przedmiot nauczania-uczenia się; 4. Technologia informacyjna w programach nauczania; 5. Metodologia badań naukowych; 6. Materiał badawczy, jego analiza i opracowanie; 7. Analiza statystyczna materiałów badawczych; 8. Przedstawienie wyników badań; 9. Struktura treściowa pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-283-3445-8
1. Wprowadzenie do algorytmów. Wprowadzenie. Czego nauczysz się o wydajności. Czego nauczysz się o rozwiązywaniu problemów. Wyszukiwanie binarne. Lepszy sposób wyszukiwania. Czas wykonywania. Notacja dużego O. Czas wykonywania algorytmów rośnie w różnym tempie. Wizualizacja różnych czasów wykonywania. Notacja dużego O określa czas działania w najgorszym przypadku. Kilka typowych czasów wykonywania. Problem komiwojażera. Powtórzenie. 2. Sortowanie przez wybieranie. Jak działa pamięć. Tablice i listy powiązane. Listy powiązane. Tablice. Terminologia. Wstawianie elementów w środku listy. Usuwanie elementów. Sortowanie przez wybieranie. Powtórzenie. 3. Rekurencja. Rekurencja. Przypadki podstawowy i rekurencyjny. Stos. Stos wywołań. Stos wywołań z rekurencją. Powtórzenie. 4. Szybkie sortowanie. "Dziel i rządź". Sortowanie szybkie. Jeszcze raz o notacji dużego O. Sortowanie przez scalanie a sortowanie szybkie. Przypadki średni i najgorszy. Powtórzenie. 5. Tablice skrótów. Funkcje obliczania skrótów. Zastosowania tablic skrótów. Przeszukiwanie tablic skrótów. Zapobieganie powstawaniu duplikatów elementów. Tablice skrótów jako pamięć podręczna. Powtórzenie wiadomości. Kolizje. Wydajność. Współczynnik zapełnienia. Dobra funkcja obliczania skrótów, Powtórzenie. 6. Przeszukiwanie wszerz. Wprowadzenie do grafów. Czym jest graf. Wyszukiwanie wszerz. Szukanie najkrótszej drogi. Kolejki. Implementacja grafu. Implementacja algorytmu. Czas wykonywania. Powtórzenie. 7. Algorytm Dijkstry. Posługiwanie się algorytmem Dijkstry. Terminologia. Szukanie funduszy na fortepian. Krawędzie o wadze ujemnej. Implementacja. Powtórzenie. 8. Algorytmy zachłanne. Plan zajęć w sali lekcyjnej. Problem plecaka. Problem pokrycia zbioru. Algorytmy aproksymacyjne. Problemy NP-zupełne. Problem komiwojażera krok po kroku. Trzy miasta. Cztery miasta. Jak rozpoznać, czy problem jest NP-zupełny. Powtórzenie wiadomości. 9. Programowanie dynamiczne. Problem plecaka. Proste rozwiązanie. Programowanie dynamiczne. Pytania dotyczące problemu plecaka. Co się dzieje, gdy zostanie dodany element. Jaki będzie skutek zmiany kolejności wierszy. Czy siatkę można wypełniać wg kolumn zamiast wierszy. Co się stanie, gdy doda się mniejszy element. Czy można ukraść ułamek przedmiotu. Optymalizacja planu podróży. Postępowanie z wzajemnie zależnymi przedmiotami. Czy możliwe jest, aby rozwiązanie wymagało więcej niż dwóch podplecaków. Czy najlepsze rozwiązanie zawsze oznacza całkowite zapełnienie plecaka? Najdłuższa wspólna część łańcucha. Przygotowanie siatki. Wypełnianie siatki. Najdłuższa wspólna podsekwencja. Najdłuższa wspólna podsekwencja – rozwiązanie. Powtórzenie. 10. K najbliższych sąsiadów. Klasyfikacja pomarańczy i grejpfrutów. Budowa systemu rekomendacji. Wybór cech. Regresja. Wybieranie odpowiednich cech. Wprowadzenie do uczenia maszynowego. Optyczne rozpoznawanie znaków. Budowa filtra spamu. Przewidywanie cen akcji. Powtórzenie. 11. Co dalej. Drzewa. Odwrócone indeksy. Transformata Fouriera. Algorytmy równoległe. MapReduce. Do czego nadają się algorytmy rozproszone. Funkcja map. Funkcja reduce. Filtry Blooma i HyperLogLog. Filtry Blooma. HyperLogLog. Algorytmy SHA. Porównywanie plików. Sprawdzanie haseł. Locality-sensitive hashing. Wymiana kluczy Diffiego-Hellmana. Programowanie liniowe. Epilog. Rozwiązania ćwiczeń.
Book
In basket
React 16 : framework dla profesjonalistów / Adam Freeman ; przekł. Piotr Rajca. - Gliwice : Helion S.A. , cop. 2020. - 707, [5] s. : fot., rys., wzory ; 25 cm.
ISBN: 978-83-283-6246-8
No cover
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 83-7322-759-8
1. Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej jako element przestrzeni edukacyjnej, 2. Kwalifikacje merytoryczne i funkcje pełnione przez współczesnego nauczyciela informatyki i technologii informacyjnej, 3. Doskonalenie zawodowe nauczycieli, 4. Koncepcje nauczania informatyki i technologii informacyjnej, 5. Zasady projektowania procesu dydaktycznego, 6. Naukowe podstawy procesu nauczania, 7. Ewaluacja dydaktyczna na zajęciach wspomaganych komputerem, 8. Wychowanie na lekcjach informatyki i technologii informacyjnej, 9. Środowisko uczenia się i motywacje, 10. Organizacja pracy w pracowni komputerowej, 11. Metodyka komputerowego wspomagania procesu kształcenia, 12. Metodyka nauczania informatyki i TI w szkole podstawowej i gimnazjum - wybrane aspekty pedagogiczne i psychologiczne, 13. Podstawy metodologiczne projektowania badań pedagogicznych w informatyce i technologii informacyjnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-283-7543-7
Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy. Co powinieneś wiedzieć? Jaka jest struktura niniejszej książki? Część I. Zaczynamy. Część II. Praca z Angularem. Część III. Zaawansowane funkcje Angulara. Czego nie znajdę w książce? Co jest potrzebne do programowania z użyciem Angulara? Jak skonfigurować środowisko programistyczne? Co zrobić w przypadku problemów podczas wykonywania przykładów? Co zrobić w sytuacji, gdy znajdę błąd w książce? Czy w książce znajdę wiele przykładów? Gdzie znajdę przykładowe fragmenty kodu? Jak mogę skontaktować się z autorem? Podsumowanie. Rozdział 2. Pierwsza aplikacja w Angularze. Przygotowanie środowiska programistycznego. Instalowanie Node.js. Instalowanie pakietu angular-cli. Instalowanie edytora tekstu. Instalowanie przeglądarki WWW. Utworzenie i przygotowanie projektu. Utworzenie projektu. Uruchamianie narzędzi programistycznych. Dodanie frameworka Angular do projektu. Utworzenie danych modelu. Utworzenie klasy listy rzeczy do zrobienia. Wyświetlanie danych użytkownikowi. Uaktualnienie komponentu. Polecenie import. Dekorator. Klasa. Nadawanie stylu elementom HTML. Wyświetlenie listy rzeczy do zrobienia. Utworzenie dwukierunkowego mechanizmu dołączania danych. Filtrowanie zadań. Dodawanie zadań. Wyświetlanie wykonanych zadań. Podsumowanie. Rozdział 3. Umieszczenie Angulara w kontekście. Sytuacje, w których Angular sprawdza się doskonale. Aplikacje dwukierunkowe oraz w postaci pojedynczej strony. Porównanie Angulara z Reactem i Vue.js. Wzorzec MVC. Model. Kontroler (komponent). Dane widoku. Widok (szablon). Usługi typu RESTful. Najczęstsze pułapki podczas stosowania wzorca MVC. Umieszczenie logiki w nieodpowiednim miejscu. Przyjęcie formatu danych stosowanego w magazynie danych. Wystarczająca ilość wiedzy, aby wpaść w tarapaty. Podsumowanie. Rozdział 4. Krótkie wprowadzenie do HTML i CSS. Utworzenie przykładowego projektu. Język HTML. Element samozamykający się. Atrybut. Stosowanie atrybutu bez wartości. Cytowanie literałów w atrybucie. Treść elementu. Struktura dokumentu. Framework Bootstrap. Stosowanie podstawowych klas Bootstrap. Użycie klas kontekstu. Użycie marginesu i dopełnienia. Zmiana wielkości elementu. Użycie frameworka Bootstrap do nadawania stylu tabeli. Użycie frameworka Bootstrap do tworzenia formularzy HTML. Użycie frameworka Bootstrap do utworzenia układu opartego na siatce. Utworzenie responsywnego układu opartego na siatce. Utworzenie uproszczonego układu opartego na siatce. Podsumowanie. Rozdział 5. Wprowadzenie do języków JavaScript i TypeScript część 1. Utworzenie przykładowego projektu. Podstawowy sposób pracy. Używanie poleceń. Definiowanie i używanie funkcji. Definiowanie funkcji z parametrami. Używanie parametrów domyślnych i resztowych. Definiowanie funkcji zwracającej wartość. Używanie funkcji jako argumentu innej funkcji. Używanie funkcji strzałki. Używanie zmiennych i typów. Używanie zmiennej domknięcia. Używanie typów podstawowych. Praca z wartością boolowską. Praca z ciągiem tekstowym. Używanie szablonu ciągu tekstowego. Praca z liczbami. Używanie operatorów JavaScript. Używanie konstrukcji warunkowych. Operator równości kontra operator identyczności. Jawna konwersja typu. Konwersja liczby na ciąg tekstowy. Konwersja ciągu tekstowego na liczbę. Praca z tablicą. Użycie literału tablicy. Odczyt i modyfikacja zawartości tablicy. Wyświetlenie zawartości tablicy. Używanie operatora rozwinięcia. Używanie wbudowanych metod przeznaczonych do pracy z tablicą. Podsumowanie. Rozdział 6. Wprowadzenie do języków JavaScript i TypeScript część 2. Utworzenie przykładowego projektu. Praca z obiektami. Używanie literału obiektu. Używanie funkcji jako metod. Zdefiniowanie klasy. Zdefiniowanie właściwości getter i setter klasy. Używanie dziedziczenia klas. Praca z modułami JavaScript. Utworzenie i stosowanie modułu. Zmiana nazwy importowanego modułu. Zaimportowanie wszystkich typów w module. Użyteczne funkcje języka TypeScript. Używanie adnotacji typu. Adnotacja typu właściwości i zmiennych. Określenie wielu typów lub dowolnego typu. Używanie krotki. Używanie typów indeksowanych. Używanie modyfikatorów dostępu. Podsumowanie. Rozdział 7. SportsStore rzeczywista aplikacja. Utworzenie przykładowego projektu. Instalowanie dodatkowych pakietów npm. Dodawanie arkuszy stylów CSS do aplikacji. Utworzenie usługi sieciowej typu RESTful. Utworzenie pliku HTML. Utworzenie struktury katalogów. Uruchomienie przykładowej aplikacji. Uruchomienie usługi sieciowej typu RESTful. Przygotowanie funkcji projektu w Angularze. Uaktualnienie komponentu głównego. Uaktualnienie modułu głównego. Analiza pliku typu bootstrap. Utworzenie danych modelu. Utworzenie klas modelu. Utworzenie fikcyjnego źródła danych. Utworzenie repozytorium modelu. Utworzenie modułu funkcjonalnego. Rozpoczęcie pracy nad utworzeniem sklepu internetowego. Utworzenie szablonu i komponentu sklepu internetowego. Utworzenie modułu funkcjonalnego dla sklepu. Uaktualnienie komponentu i modułu głównego. Dodawanie funkcji związanych z produktem. Wyświetlanie szczegółów produktu. Dodawanie możliwości wyboru kategorii. Dodawanie stronicowania produktów. Utworzenie własnej dyrektywy. Podsumowanie. Rozdział 8. SportsStore zamówienia i zakupy. Utworzenie przykładowego projektu. Utworzenie koszyka na zakupy. Utworzenie modelu koszyka na zakupy. Utworzenie komponentów podsumowania koszyka na zakupy. Integracja koszyka na zakupy ze sklepem internetowym. Zaimplementowanie routingu. Utworzenie komponentów zawartości koszyka i procesu składania zamówienia. Utworzenie i zastosowanie konfiguracji routingu. Nawigacja po aplikacji. Zabezpieczanie tras. Ukończenie funkcji obsługi zawartości koszyka. Przetwarzanie zamówienia. Rozbudowa modelu. Uaktualnienie repozytorium i źródła danych. Uaktualnienie modułu modelu. Pobieranie szczegółów zamówienia. Używanie usługi sieciowej typu RESTful. Zastosowanie źródła danych. Podsumowanie. Rozdział 9. SportsStore administrowanie. Utworzenie przykładowej aplikacji. Utworzenie modułu. Konfigurowanie systemu routingu. Nawigacja do administracyjnego adresu URL. Implementowanie uwierzytelniania. Poznajemy system uwierzytelniania. Rozbudowa źródła danych. Konfigurowanie usługi uwierzytelniania. Włączenie uwierzytelniania. Rozbudowa źródła danych i repozytoriów. Utworzenie struktury funkcji administracyjnych. Utworzenie komponentów w postaci miejsc zarezerwowanych. Przygotowanie wspólnej treści i modułu funkcjonalnego. Zaimplementowanie funkcji obsługi produktu. Zaimplementowanie edytora produktu. Zaimplementowanie funkcji obsługi zamówienia. Podsumowanie. Rozdział 10. SportsStore wdrożenie. Utworzenie przykładowej aplikacji. Dodawanie funkcjonalności progresywnych. Instalowanie pakietu PWA. Buforowanie danych. Reakcja na zmiany dotyczące połączenia z internetem. Przygotowanie aplikacji do wdrożenia. Utworzenie pliku danych. Utworzenie serwera. Zmiana adresu URL usługi sieciowej w klasie repozytorium. Zbudowanie i przetestowanie aplikacji. Testowanie funkcjonalności progresywnej. Umieszczenie aplikacji SportsStore w kontenerze. Instalowanie narzędzia Docker. Przygotowanie aplikacji. Utworzenie kontenera. Uruchamianie aplikacji. Podsumowanie. Część II Praca z Angularem. Rozdział 11. Poznajemy projekt i narzędzia Angulara. Utworzenie nowego projektu w Angularze. Struktura projektu tworzonego w Angularze. Katalog kodu źródłowego. Katalog pakietów. Używanie narzędzi programistycznych. Programistyczny serwer http. Proces kompilacji. Paczka aplikacji. Paczka skryptów typu polyfills. Paczka stylów. Stosowanie lintera. Sposób działania aplikacji zbudowanych z użyciem Angulara. Dokument HTML. Przygotowanie aplikacji. Moduł główny aplikacji zbudowanej z użyciem Angulara. Komponent Angulara. Wyświetlanie treści. Proces kompilowania dla środowiska produkcyjnego. Wcześniejsza kompilacja. Wczytywanie zróżnicowane. Uruchomienie produkcyjnej wersji aplikacji. Rozpoczęcie programowania w Angularze z użyciem TypeScriptu. Utworzenie modelu. Utworzenie opisowej klasy modelu. Utworzenie źródła danych. Utworzenie repozytorium modelu. Utworzenie komponentu i szablonu. Konfiguracja modułu głównego Angulara. Podsumowanie. Rozdział 12. Mechanizm dołączania danych. Utworzenie przykładowego projektu. Jednokierunkowe dołączanie danych. Cel dla operacji dołączania danych. Dołączanie właściwości. Wyrażenie dołączania danych. Nawias kwadratowy. Element HTML. Używanie standardowego dołączania właściwości i atrybutu. Używanie standardowego dołączania właściwości. Używanie dołączania danych w postaci interpolacji ciągu tekstowego. Używanie dołączania atrybutu. Przypisywanie klas i stylów. Używanie dołączania klasy. Przypisanie wszystkich klas elementu za pomocą standardowego dołączania. Przypisanie poszczególnych klas za pomocą specjalnego dołączania klasy. Przypisanie klasy za pomocą dyrektywy ngClass. Używanie dołączania stylu. Przypisanie pojedynczej właściwości stylu. Przypisywanie stylu za pomocą dyrektywy ngStyle. Uaktualnienie danych w aplikacji. Podsumowanie. Rozdział 13. Stosowanie wbudowanych dyrektyw. Utworzenie przykładowego projektu. Używanie wbudowanej dyrektywy. Używanie dyrektywy ngIf. Używanie dyrektywy ngSwitch. Unikanie problemów z wartością w postaci literału. Używanie dyrektywy ngFor. Używanie innych zmiennych szablonu. Używanie wartości index. Używanie wartości zmiennych odd i even. Używanie właściwości first i last. Minimalizacja liczby operacji elementu. Używanie dyrektywy ngTemplateOutlet. Dostarczanie danych kontekstu. Ograniczenia jednokierunkowego dołączania danych. Używanie wyrażeń idempotentnych. Kontekst wyrażenia. Podsumowanie. Rozdział 14. Używanie zdarzeń i formularzy. Utworzenie przykładowego projektu. Importowanie modułu obsługi formularzy. Przygotowanie komponentu i szablonu. Używanie dołączania zdarzenia. Używanie danych zdarzenia. Używanie zmiennej odwołania w szablonie. Używanie dwukierunkowego dołączania danych. Używanie dyrektywy ngModel. Praca z formularzem HTML. Dodawanie formularza do przykładowej aplikacji. Dodawanie weryfikacji danych formularza. Nadawanie stylu elementom za pomocą klas weryfikacji danych. Wyświetlanie komunikatów weryfikacji danych na poziomie pola. Używanie komponentu do wyświetlania komunikatów weryfikacji danych. Weryfikacja danych całego formularza. Wyświetlanie komunikatów podsumowania weryfikacji danych. Wyłączenie przycisku wysyłającego formularz. Używanie formularza opartego na modelu. Włączenie funkcji tworzenia formularza opartego na modelu. Zdefiniowanie klas modelu formularza. Używanie modelu do weryfikacji danych. Generowanie elementów na podstawie modelu. Utworzenie własnych reguł weryfikacji formularza. Zastosowanie własnej reguły weryfikacji. Podsumowanie. Rozdział 15. Tworzenie dyrektywy atrybutu. Utworzenie przykładowego projektu. Utworzenie prostej dyrektywy atrybutu. Zastosowanie własnej dyrektywy. Uzyskanie w dyrektywie dostępu do danych aplikacji. Odczyt atrybutów elementu HTML. Używanie jednego atrybutu elementu HTML. Utworzenie właściwości dołączania danych wejściowych. Reagowanie na zmianę właściwości danych wejściowych. Utworzenie własnego zdarzenia. Dołączanie do własnego zdarzenia. Utworzenie operacji dołączania danych w elemencie HTML. Używanie dwukierunkowego dołączania danych w elemencie HTML. Wyeksportowanie dyrektywy do użycia w zmiennej szablonu. Podsumowanie. Rozdział 16. Tworzenie dyrektywy strukturalnej. Utworzenie przykładowego projektu. Utworzenie prostej dyrektywy strukturalnej. Implementowanie klasy dyrektywy strukturalnej. Włączanie dyrektywy strukturalnej. Używanie zwięzłej składni dyrektywy strukturalnej. Utworzenie iteracyjnej dyrektywy strukturalnej. Dostarczanie dodatkowych danych kontekstu. Używanie zwięzłej składni dyrektywy strukturalnej. Zmiany danych na poziomie właściwości. Zmiany danych na poziomie kolekcji. Monitorowanie widoków. Pobieranie treści elementu HTML. Wykonywanie zapytań do wielu elementów potomnych w treści. Otrzymywanie powiadomień o zmianie zapytania. Podsumowanie. Rozdział 17. Poznajemy komponent. Utworzenie przykładowego projektu. Strukturyzacja aplikacji z użyciem komponentów. Utworzenie nowych komponentów. Poznajemy nową strukturę aplikacji. Definiowanie szablonu. Definiowanie zewnętrznego szablonu. Używanie dołączania danych w szablonie komponentu. Używanie właściwości danych wejściowych do koordynacji między komponentami. Używanie dyrektyw w szablonie komponentu potomnego. Używanie właściwości danych wyjściowych do koordynacji między komponentami. Projekcja treści elementu HTML. Zakończenie restrukturyzacji komponentu głównego. Używanie stylów komponentu. Definiowanie zewnętrznych stylów komponentu. Używanie zaawansowanych funkcji stylów. Ustawienia hermetyzacji widoku. Używanie selektorów CSS funkcji shadow DOM. Dopasowanie elementu HTML stosującego komponent. Dopasowanie elementów nadrzędnych elementu HTML stosującego komponent. Umieszczenie stylu w szablonie komponentu potomnego. Pobieranie treści szablonu. Podsumowanie. Rozdział 18. Tworzenie i używanie potoku. Utworzenie przykładowego projektu. Poznajemy potok. Utworzenie własnego potoku. Rejestrowanie własnego potoku. Zastosowanie własnego potoku. Łączenie potoków. Utworzenie potoku nieczystego. Używanie wbudowanych potoków. Formatowanie wartości liczbowych. Formatowanie wartości walutowych. Formatowanie wartości procentowych. Formatowanie wartości daty i godziny. Zmiana wielkości znaków ciągu tekstowego. Serializowanie danych jako JSON. Podział danych tablicy. Formatowanie par klucz wartość. Pobieranie wartości. Generowanie liczby mnogiej dla pewnej wartości. Podsumowanie. Rozdział 19. Poznajemy usługę. Utworzenie przykładowego projektu. Poznajemy problem związany z przekazywaniem obiektów. Prezentacja problemu. Wykorzystanie mechanizmu wstrzykiwania zależności do rozprowadzania obiektu jako usługi. Przygotowanie usługi. Przygotowanie komponentów zależnych. Rejestrowanie usługi. Przegląd zmian wprowadzonych przez mechanizm wstrzykiwania zależności. Zadeklarowanie zależności w innych elementach konstrukcyjnych. Zadeklarowanie zależności w potoku. Zadeklarowanie zależności w dyrektywie. Problem izolacji testu. Izolowanie komponentów za pomocą usług i mechanizmu wstrzykiwania zależności. Przygotowanie usług. Zarejestrowanie usług. Przygotowanie komponentu zależnego. Dokończenie zastosowania usług w aplikacji. Uaktualnienie komponentu głównego i szablonu. Uaktualnianie komponentów potomnych. Podsumowanie. Rozdział 20. Poznajemy dostawcę usługi. Utworzenie przykładowego projektu. Używanie dostawcy usługi. Używanie dostawcy klasy. Token. Używanie tokenów. Właściwość useClass. Spełnianie zależności za pomocą wielu obiektów. Używanie dostawcy wartości. Używanie dostawcy fabryki. Używanie dostawcy istniejącej usługi. Używanie dostawcy lokalnego. Ograniczenia pojedynczego obiektu usługi. Utworzenie dostawcy lokalnego w komponencie. Alternatywa dla dostawcy. Utworzenie dostawcy lokalnego dla wszystkich elementów potomnych. Utworzenie dostawcy dla elementów potomnych widoku. Kontrolowanie spełniania zależności. Ograniczanie wyszukiwania dostawcy. Pominięcie samodzielnie zdefiniowanego dostawcy. Podsumowanie. Rozdział 21. Używanie i tworzenie modułu. Utworzenie przykładowego projektu. Moduł główny. Właściwość imports. Właściwość declarations. Właściwość providers. Właściwość bootstrap. Utworzenie modułu funkcjonalnego. Utworzenie modułu modelu. Utworzenie definicji modułu. Uaktualnianie innych klas aplikacji. Uaktualnienie modułu głównego. Utworzenie modułu narzędziowego. Utworzenie katalogu modułu i przeniesienie plików. Uaktualnianie klas w nowym module. Utworzenie definicji modułu. Właściwość imports. Właściwość providers. Właściwość declarations. Właściwość exports. Uaktualnianie innych klas aplikacji. Uaktualnienie modułu głównego. Utworzenie modułu wraz z komponentami. Utworzenie katalogu modułu i przeniesienie plików. Utworzenie definicji modułu. Uaktualnienie pozostałych klas. Uaktualnienie modułu głównego. Podsumowanie. Część III Zaawansowane funkcje Angulara. Rozdział 22. Utworzenie przykładowego projektu. Rozpoczęcie pracy nad przykładowym projektem. Dodawanie i konfigurowanie pakietu Bootstrap CSS. Utworzenie struktury projektu. Utworzenie modułu modelu. Utworzenie typu danych produktu. Utworzenie źródła danych i repozytorium. Zakończenie pracy nad modułem modelu. Utworzenie modułu core. Utworzenie współdzielonej usługi informacji o stanie. Utworzenie komponentu tabeli. Utworzenie szablonu komponentu tabeli. Utworzenie komponentu formularza. Utworzenie szablonu komponentu formularza. Utworzenie stylów komponentu formularza. Zakończenie pracy nad modułem core. Utworzenie modułu messages. Utworzenie modelu i usługi. Utworzenie komponentu i szablonu. Zakończenie pracy nad modułem messages. Zakończenie pracy nad projektem. Podsumowanie. Rozdział 23. Poznajemy bibliotekę Reactive Extensions. Utworzenie przykładowego projektu. Poznajemy problem. Rozwiązanie problemu za pomocą biblioteki Reactive Extensions. Klasa Observable. Klasa Observer. Klasa Subject. Używanie potoku async. Używanie potoku async wraz z niestandardowym potokiem. Skalowanie w górę modułów funkcjonalnych aplikacji. Wyjście poza podstawy. Filtrowanie zdarzeń. Transformowanie zdarzeń. Używanie różnych obiektów zdarzenia. Otrzymywanie jedynie odmiennych zdarzeń. Używanie własnej procedury sprawdzania równości. Pobieranie i pomijanie zdarzeń. Podsumowanie. Rozdział 24. Wykonywanie asynchronicznych żądań http. Utworzenie przykładowego projektu. Konfigurowanie modułu funkcjonalności modelu. Utworzenie pliku danych, Uaktualnienie komponentu formularza. Uruchomienie przykładowego projektu. Poznajemy usługę sieciową typu RESTful. Zastąpienie statycznego źródła danych. Utworzenie usługi nowego źródła danych. Konfigurowanie żądania http. Przetwarzanie odpowiedzi. Konfigurowanie źródła danych. Używanie źródła danych typu REST. Zapisywanie i usuwanie danych. Konsolidowanie żądań http. Wykonywanie żądań między domenami. Używanie żądań JSONP. Konfigurowanie nagłówków żądania. Obsługa błędów. Wygenerowanie komunikatów przeznaczonych dla użytkownika. Faktyczna obsługa błędu. Podsumowanie. Rozdział 25. Routing i nawigacja część 1. Utworzenie przykładowego projektu. Rozpoczęcie pracy z routingiem. Utworzenie konfiguracji routingu. Utworzenie komponentu routingu. Uaktualnienie modułu głównego. Zakończenie konfiguracji. Dodawanie łączy nawigacyjnych. Efekt zastosowania routingu. Dokończenie implementacji routingu. Obsługa zmiany trasy w komponencie. Używanie parametrów trasy. Używanie wielu parametrów trasy. Używanie parametrów opcjonalnych trasy. Nawigacja w kodzie. Otrzymywanie zdarzeń nawigacyjnych. Usunięcie dołączania zdarzeń i obsługującego je kodu. Podsumowanie. Rozdział 26. Routing i nawigacja część 2. Utworzenie przykładowego projektu. Dodawanie komponentów do projektu. Używanie znaków wieloznacznych i przekierowań. Używanie znaków wieloznacznych w trasie. Używanie przekierowania w trasie. Nawigacja w komponencie. Reakcja na zmiany w routingu. Nadawanie stylu łączu aktywnej trasy. Poprawienie przycisku Wszystkie. Utworzenie trasy potomnej. Utworzenie outletu trasy potomnej. Uzyskanie dostępu do parametrów z poziomu tras potomnych. Podsumowanie. Rozdział 27. Routing i nawigacja część 3. Utworzenie przykładowego projektu. Zabezpieczanie tras. Opóźnienie nawigacji za pomocą resolvera. Utworzenie usługi resolvera. Rejestrowanie usługi resolvera. Zastosowanie resolvera. Wyświetlenie treści w charakterze miejsca zarezerwowanego. Używanie resolvera w celu rozwiązania problemu związanego z dowolnie wpisanym adresem URL. Uniemożliwienie nawigacji dzięki użyciu strażników. Uniemożliwienie aktywowania trasy. Konsolidowanie strażników trasy potomnej. Uniemożliwienie dezaktywacji trasy. Dynamiczne wczytywanie modułów funkcjonalnych. Utworzenie prostego modułu funkcjonalnego. Dynamiczne wczytywanie modułu. Utworzenie trasy do dynamicznie wczytywanego modułu. Używanie dynamicznie wczytywanego modułu. Zabezpieczanie dynamicznie wczytywanego modułu. Zastosowanie strażnika dynamicznie wczytywanego modułu. Odwołania do nazwanych outletów. Utworzenie dodatkowych elementów . Nawigacja podczas użycia wielu outletów. Podsumowanie. Rozdział 28. Animacje. Utworzenie przykładowego projektu. Wyłączenie opóźnienia http. Uproszczenie szablonu tabeli i konfiguracji routingu. Rozpoczęcie pracy z animacjami Angulara. Włączenie modułu animacji. Utworzenie animacji. Zdefiniowanie grup stylów. Zdefiniowanie stanu elementu. Zdefiniowanie transformacji stanu. Zdefiniowanie wyzwalacza. Zastosowanie animacji. Przetestowanie animacji. Poznajemy wbudowane stany aplikacji. Poznajemy transformację elementu. Utworzenie transformacji dla wbudowanych stanów. Animowanie dodawania i usuwania elementu. Kontrolowanie animacji transformacji. Używanie funkcji dotyczących czasu w animacji. Zdefiniowanie opóźnienia początkowego. Używanie dodatkowych stylów podczas transformacji. Równoczesne odtwarzanie animacji. Poznajemy grupy stylów animacji. Zdefiniowanie najczęściej używanych stylów w grupie przeznaczonej do wielokrotnego użycia. Używanie transformacji elementu. Zastosowanie stylów frameworka CSS. Podsumowanie. Rozdział 29. Testy jednostkowe w Angularze. Utworzenie przykładowego projektu. Utworzenie prostego testu jednostkowego. Praca z frameworkiem Jasmine. Testowanie komponentu Angulara. Praca z klasą TestBed. Konfigurowanie zależności klasy TestBed. Testowanie operacji dołączania danych. Testowanie komponentu wraz z zewnętrznym szablonem. Testowanie zdarzeń komponentu. Testowanie właściwości danych wyjściowych. Testowanie właściwości danych wejściowych. Testowanie operacji asynchronicznej. Testowanie dyrektywy Angulara. Podsumowanie.
Book
In basket
ISBN: 978-83-283-4225-5
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE. Rozdział 1. Czym są projekt i architektura? Cel? Studium przypadku. Wnioski. Rozdział 2. Opowieść o dwóch wartościach. Zachowanie. Architektura. Ważniejsza wartość. Macierz Eisenhowera. Walka o architekturę. CZĘŚĆ II. ZACZNIJ OD PODSTAW. PARADYGMATY OPROGRAMOWANIA/ Rozdział 3. Przegląd paradygmatów. Programowanie strukturalne. Programowanie obiektowe. Programowanie funkcyjne. Coś do przemyślenia. Wnioski. Rozdział 4. Programowanie strukturalne. Dowód. Ogłoszenie szkodliwości. Dekompozycja funkcyjna. Brak formalnych dowodów. Metoda naukowa. Testy. Wnioski. Rozdział 5. Programowanie obiektowe. Hermetyzacja? Dziedziczenie? Polimorfizm? Wnioski. Rozdział 6. Programowanie funkcyjne. Kwadraty liczb całkowitych. Niezmienność i architektura. Podział zmienności. Strumień zdarzeń. Wnioski. CZĘŚĆ III. REGUŁY PROJEKTOWE. Rozdział 7. SRP - reguła jednej odpowiedzialności. Symptom 1. Przypadkowa duplikacja. Symptom 2. Złączenia. Rozwiązania. Wnioski. Rozdział 8. Reguła otwarte-zamknięte. Eksperyment myślowy. Kontrola kierunku. Ukrywanie informacji. Wnioski. Rozdział 9. Reguła otwarte-zamknięte. Jak używać dziedziczenia? Problem z kwadratem i prostokątem. Zasada LSP i architektura. Przykład naruszenia zasady LSP. Wnioski. Rozdział 10. Zasada rozdzielania interfejsów. Zasada ISP i język. Zasada ISP i architektura. Wnioski. Rozdział 11. Zasada odwrócenia zależności. Stabilne abstrakcje. Fabryki. Komponenty konkretne. Wnioski. CZĘŚĆ IV. ZASADY KOMPONENTÓW. Rozdział 12. Komponenty. Krótka historia komponentów. Relokacje. Konsolidatory. Wnioski. Rozdział 13. Spójność komponentów. Zasada Reuse (Release Equivalence Principle). Zasada Common Closure Principle. Zasada Common Reuse Principle. Diagram napięć dla zasad spójności komponentów. Wnioski. Rozdział 14. Łączenie komponentów. Zasada zależności niecyklicznych. Projekt typu top-down. Zasada stabilnych zależności. Zasada stabilnych abstrakcji. Wnioski. CZĘŚĆ V. ARCHITEKTURA. Rozdział 15. Czym jest architektura? Rozwój systemu. Wdrożenia. Działanie. Konserwacja. Zachowywanie dostępnych opcji. Niezależność od urządzenia. Spam. Adresowanie fizyczne. Wnioski. Rozdział 16. Niezależność. Przypadki użycia. Działanie. Rozwój. Wdrożenia. Otwarte opcje. Oddzielanie warstw. Rozdzielanie przypadków użycia. Tryby rozdzielania. Możliwość niezależnego rozwijania. Niezależne wdrożenia. Duplikacja. Tryby rozdzielania (ponownie). Wnioski. Rozdział 17. Granice. Wyznaczanie linii. Dwie smutne historie. FitNesse. Jakie linie rysować i kiedy to robić? A co z wejściem i wyjściem? Architektura wtyczek. A jednak wtyczki. Wnioski. Rozdział 18. Anatomia granic. Przekraczanie granic. Straszliwy monolit. Instalowanie komponentów. Wątki. Procesy lokalne. Usługi. Wnioski. Rozdział 19. Zasady i poziomy. Poziomy. Wnioski. Rozdział 20. Reguły biznesowe. Encje. Przypadki użycia. Modele żądania i odpowiedzi. Wnioski. Rozdział 21. Krzycząca architektura. Motyw architektury. Cel architektury. A co z siecią WWW? Framework to narzędzie, a nie styl życia. Testowanie architektury. Wnioski. Rozdział 22. Czysta architektura. Zasada zależności. Typowy scenariusz. Wnioski. Rozdział 23. Prezentery i skromne obiekty. Wzorzec projektowy skromny obiekt. Prezentery i widoki. Testowanie i architektura. Bramy do baz danych. Mapowanie danych. Serwisy. Wnioski. Rozdział 24. Granice częściowe. Pomiń ostatni krok. Granice jednowymiarowe. Fasady. Wnioski. Rozdział 25. Warstwy i granice. Hunt the Wumpus. Czysta architektura? Przekraczanie strumieni. Dzielenie strumieni. Wnioski. Rozdział 26. Komponent Main. Najważniejszy detal. Wnioski. Rozdział 27. Serwisy, duże i małe. Architektura serwisów? Zalety serwisów? Problem z kotkami. Pomogą nam obiekty. Serwisy bazujące na komponentach. Sprawy ogólnosystemowe. Wnioski. Rozdział 28. Granice testów. Testy jako komponenty systemu. Projekt ułatwiający testy. API testujące. Wnioski. Rozdział 29. Czysta architektura osadzona. Test n-App-stawienia. Problem docelowego sprzętu. Wnioski. CZĘŚĆ VI. SZCZEGÓŁY. Rozdział 30. Baza danych jest szczegółem. Relacyjne bazy danych. Dlaczego systemy baz danych są takie powszechne? A gdyby nie było dysków? Szczegóły. A co z wydajnością? Anegdota. Wnioski. Rozdział 31. Sieć WWW jest szczegółem. Wieczne wahadło. Rezultat. Wnioski. Rozdział 32. Frameworki są szczegółem. Autorzy frameworków. Małżeństwo asymetryczne. Ryzyko. Rozwiązanie. Teraz ogłaszam was... Wnioski. Rozdział 33. Studium przypadku. Sprzedaż filmów. Produkt. Analiza przypadków użycia. Architektura komponentów. Zarządzanie zależnościami. Wnioski. Rozdział 34. Zaginiony rozdział. Pakowanie w warstwy. Pakowanie według funkcji. Porty i adaptery. Pakowanie według komponentów. Diabeł tkwi w szczegółach implementacji. Organizacja a hermetyzacja. Inne sposoby rozdzielania. Wnioski. Zaginiona porada. DODATKI. Dodatek A. Archeologia architektury. System księgowości Union. Cięcie laserowe. Monitorowanie odlewów aluminium. 4-TEL. Komputer SAC. Język C. BOSS. pCCU. DLU/DRU. VRS. Elektroniczny recepcjonista. System wysyłania serwisantów. Clear Communications. ROSE. Egzamin na architekta. Wnioski.
Book
In basket
Inżynieria oprogramowania / Ian Sommerville ; [przekł. Marek Włodarz]. - Wydanie X (I w WN PWN). - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2020. - XVII, [1], 845 s. : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-21259-9
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7011-436-9
Elementy architektury i funkcjonowania komputerów, Oprogramowanie systemowe, Oprogramowanie narzędziowe, Oprogramowanie użytkowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (2 egz.)
Book
In basket
Inżynieria oprogramowania w projekcie informatycznym / red. Janusz Górski. - Wyd. 2 rozsz. - Warszawa : MIKOM, 2000. - 462 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
ISBN: 83-7279-028-0
Zarządzanie projektem, Inżynieria wymagań, Zapewnienia jakości i metryki oprogramowania, Obiektowe modelowanie i analiza, Współdziałanie człowieka z komputerem, Wiarygodność systemów komputerowych, Obiektowe projektowanie systemów informatycznych, Bazy danych w systemach obiektowych, Obiektowe języki programowania, Weryfikacja, walidacja i testowanie, Inspekcje oprogramowania, Ocena wydajności oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (3 egz.)
Book
In basket
(Słowniki)
ISBN: 83-7255-000-X
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-227-21-41-2
1. Edytor tekstu MS WORD; 2. Arkusz kalkulacyjny MS EXCEL; 3. Makropolecenia i elementy języka Visual Basic 4. System zarządzania bazą danych MC Access; 5. Tworze nie prezentacji multimedialnych w MS PowerPoint.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-19712-4
1. Podstawowe zasady analizy algorytmów. 1.1. Złożoność obliczeniowa. 1.2. Równania rekurencyjne. 1.3. Funkcje tworzące. 1.4. Poprawność semantyczna. 1.5. Podstawowe struktury danych. 1.5.1. Lista. 1.5.2. Zbiór. 1.5.3. Graf. 1.5.4. Notacja funkcyjna dla atrybutów obiektów. 1.5.5. Drzewo. 1.6. Eliminacja rekursji. 1.7. Koszt zamortyzowany operacji w strukturze danych. 1.8. Metody układania algorytmów. 1.8.1. Metoda „dziel i zwyciężaj”. 1.8.2. Programowanie dynamiczne. 1.8.3. Metoda zachłanna. 1.8.4. Inne metody. Zadania. 2. Sortowanie. 2.1. Selectionsort – sortowanie przez selekcję. 2.2. Insertionsort – sortowanie przez wstawianie. 2.3. Quicksort – sortowanie szybkie. 2.4. Dolne ograniczenie na złożoność problemu sortowania. 2.5. Sortowanie pozycyjne. 2.6. Kolejki priorytetowe i algorytm heapsort. 2.7.. Drzewa turniejowe i zadania selekcji. 2.8. Szybkie algorytmy wyznaczania k-tego największego elementu w ciągu. 2.9. Scalanie ciągów uporządkowanych. 2.10. Sortowanie zewnętrzne. 2.10.1. Scalanie wielofazowe z 4 plikami. 2.10.2. Scalanie wielofazowe z 3 plikami. Zadania. 3. Słowniki. 3.1. Implementacja listowa nieuporządkowana. 3.2. Implementacja listowa uporządkowana. 3.3. Drzewa poszukiwań binarnych. 3.3.1. Drzewa AVL. 3.3.2. Samoorganizujące się drzewa BST. 3.4. Mieszanie. 3.4.1. Wybór funkcji mieszającej. 3.4.2. Struktury danych stosowane do rozwiązywania problemu kolizji. 3.5. Wyszukiwanie pozycyjne. 3.5.1. Drzewa RST. 3.5.2. Drzewa TRIE. 3.5.3. Drzewa PATRICIA. 3.6. Wyszukiwanie zewnętrzne. 3.6.1. Pliki nieuporządkowane. 3.6.2. Pliki z funkcją mieszającą. 3.6.3. Sekwencyjne pliki indeksowane. 3.6.4. B-drzewo jako wielopoziomowy indeks rzadki. 3.6.5. B-drzewo jako wielopoziomowy indeks gęsty. Zadania. 4. Złożone struktury danych dla zbiorów elementów. 4.1. Problem sumowania zbiorów rozłącznych. 4.1.1. Implementacja listowa. 4.1.2. Implementacja drzewowa. 4.2. Złączalne kolejki priorytetowe. Zadania. 5. Algorytmy tekstowe. 5.1. Problem wyszukiwania wzorca. 5.1.1. Algorytm N („naiwny”). 5.1.2. Algorytm KMP (Knutha-Morrisa-Pratta). 5.1.3. Algorytm liniowy dla problemu wyszukiwania wzorca dwuwymiarowego, czyli algorytm Bakera. 5.1.4. Algorytm GS′ (wersja algorytmu Galila-Seiferasa dla pewnej klasy wzorców). 5.1.5. Algorytm KMR (Karpa-Millera-Rosenberga). 5.1.6. Algorytm KR (Karpa-Rabina). 5.1.7. Algorytm BM (Boyera-Moore‘a). 5.1.8. Algorytm FP (Fishera-Patersona). 5.2. Drzewa sufiksowe i grafy podsłów. 5.2.1. Niezwarta reprezentacja drzewa sufiksowego. 5.2.2. Tworzenie drzewa sufiksowego. 5.2.3. Tworzenie grafu podsłów. 5.3. Inne algorytmy tekstowe. 5.3.1. Obliczanie najdłuższego wspólnego podsłowa. 5.3.2. Obliczanie najdłuższego wspólnego podciągu. 5.3.3. Wyszukiwanie słów podwójnych. 5.3.4. Wyszukiwanie słów symetrycznych. 5.3.5. Równoważność cykliczna. 5.3.6. Algorytm Huffmana. 5.3.7. Obliczanie leksykograficznie maksymalnego sufiksu. 5.3.8. Jednoznaczne kodowanie. 5.3.9. Liczenie liczby podsłów. Zadania. 6. Algorytmy równoległe. 6.1. Równoległe obliczanie wyrażeń i prostych programów sekwencyjnych. 6.2. Sortowanie równoległe. Zadania. 7. Algorytmy grafowe. 7.1. Spójne składowe. 7.2. Dwuspójne składowe. 7.3. Silnie spójne składowe i silna orientacja. 7.4. Cykle Eulera. 7.5. 5-kolorowanie grafów planarnych. 7.6. Najkrótsze ścieżki i minimalne drzewo rozpinające. Zadania. 8. Algorytmy geometryczne. 8.1. Elementarne algorytmy geometryczne. 8.2. Problem przynależności. 8.3. Wypukła otoczka. 8.4. Metoda zamiatania. 8.4.1. Najmniej odległa para punktów. 8.4.2. Pary przecinających się odcinków. Zadania.
Book
In basket
TCP/IP w 24 godziny / oe Casad ; [tłum. Andrzej Watrak]. - Gliwice : Helion , cop. 2018. - 495 s. : il. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-283-3708-4
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again