Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(27)
Autor
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Aleksander Tadeusz
(1)
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta
(1)
Białas Marcin (nauki historyczne)
(1)
Boniecki Adam
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dadak-Kozicka Katarzyna J
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Ferfoglia Susi
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Hartman Jan (1967- )
(1)
Hońdo Leszek
(1)
Jadczak Stanisław
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kaźmierczak Paweł
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Knapik Eugeniusz
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolenda-Zaleska Katarzyna
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Król Dorota
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kłoczowski Jerzy
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Luber Dorota
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Misiejuk Dorota
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Musiał Emilia
(1)
Mysłek Wiesław
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Niktorowicz Jerzy
(1)
Nosowicz Jan Franciszek
(1)
Nycz Edward
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Roszak Stanisław (1966- )
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Strzelecki Zbigniew
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Topa Danuta
(1)
Uberman Marta
(1)
Urbańska Magda
(1)
Urych Ilona
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Zielecki Alojzy
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Żbikowski Andrzej
(1)
Żołądź-Strzelczyk Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Temat
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(6)
Historia
(5)
Nauczanie
(5)
Pedagogika
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wychowanie
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele
(4)
Kształcenie
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecko
(2)
Historia wychowania
(2)
Holocaust
(2)
Języki
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kultura
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele historii
(2)
Oświata
(2)
Postawy
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Boniecki, Adam (1934- )
(1)
Cele wychowania
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Ciąża
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Decyzje
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Domy kultury
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-learning
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja filozoficzna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Encykliki
(1)
Etyka
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Europa
(1)
Filozofia
(1)
Fonoholizm
(1)
Franków, państwo
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Ideologia
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język dziecka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Katecheza
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Komparatystyka
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kościół
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-
(6)
1801-
(5)
1701-
(4)
1601-
(3)
1401-
(2)
1501-
(2)
1989-
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Dramat amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
I. Wprowadzenie.Po ci i jak studiować dydaktykę historii, 1. Zakres publikacji, 2. cele studiowania dydaktyki i organizacja pracy studenta, II. Historia i teoria jej upowszechniania, 1. Historia jako obraz przeszłości, 2. Historia jako przedmiot nauczania szkolnego, 3. Dydaktyka i metodyka naucznia historii, 4. Cele nauczania historii, III. Proces szkolnej edukacji historycznej, 1. Metody nauczania i uczenia się historii, 2. Strategie dydaktyczne kształcenia historycznego, 3. Formy organizacyjne szkolnej edukacji historycznej, IV. Środki edukacji historycznej, 1. Dookreślenie podstawowych pojęć, 2. Środki słowne i tekstowe, 3. Mapy i środki kartograficzne, 4. Środki poglądowe, 5. Środki ćwiczeniowe i kontrolne, V. Nauczyciel historii i jego warsztat pracy, 1. Kształcenie nauczycieli historii, 2. Warsztat pracy nauczyciela historii, 3. Pracownia historyczna w szkole, 4. Kącik muzealny,szkolen muzeum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Dlaczego; Pamięć Holokaustu i edukacja dla Europy; W świetle późniejszej historii; Uczymy wszystkiego od początku; Uczyć wszędzie, a szczególnie w Polsce; Długi cień Bełżca; W duchu pojednania; Spróbujmy zrozumieć; Przeciw milczeniu i obojętności; To oczywiste; Ludowy stereotyp Żyda a Zagłada; Córka generała Franco; Co trzeci spośród nas; A słońce świeciło i nie wstydziło się; Dlaczego warto uczyć o zagładzie Romów?; O godne miejsce wśród ofiar. Holokaust i eksterminacja Romów w okresie II wojny światowej; Historia i pamięć Zagłady- śladami Centralnej Żydowskiej Komisji Historycznej; Postawy młodzieży polskiej wobec Holokaustu. Badania z lat 1997-2000.; Problematyka Holokaustu w Internecie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Człowiek. Społeczeństwo. Polityka / red. nauk. Marek Jabłonowski ; T. 1)
Prezentacja holokaustu i dziejów Żydów w aktualnych podręcznikach historii.; Nauczanie o Holokauście - zalecenia programowe a praktyka szkolna; Edukacja o Holokauście w Instytucie Pamięci Narodowej. Współpraca między LXXXI Liceum Ogólnokształcącym przy ulicy Miłej w Warszawie i Oddziałowym Biurem Edukacji Publicznej IPN; Zagłada Żydów w dystrykcie warszawskim. Możliwości włączania wyników najnowszych badan naukowych do działań edukacyjnych; Działalność edukacyjna prowadzona w państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau; Doświadczenia Żydowskiego instytutu Historycznego w prowadzeniu kursów dla polskich i izraelskich nauczycieli; Miejsce i rola edukacji o holokauście w programie uniwersyteckiego nauczania o dziejach i kulturze Żydów polskich; Działalność edukacyjna w muzeum-Miejscu Pamięci w Bełżcu w świetle nauczania o Zagładzie; "Ścieżka holokaustowi" w nauczaniu interdyscyplinarnym w edukacji humanistycznej w wyższych szkołach niepublicznych Projekt Centrum Edukacji o Dziejach i Zagładzie Polskich Żydów przy Wyższej Szkole Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Edukacja historyczna: 1. Dlaczego warto uczyć historii?; 2. Od historii naukowej do historii szkolnej; 3. Nauczyciel historii. Cz. II Nauczyciel historii w procesie dydaktycznym: 1. Cele edukacji historycznej; 2. Formy organizacyjne edukacji historycznej; 3. Metody nauczania historii; 4. Środki dydaktyczne w edukacji historycznej; 5. Źródła historyczne; 6. Lekcja historii; 7. Pozalekcyjne i pozaszkolne formy edukacji historycznej; 8. Ocenianie. Cz. III Nauczyciel historii w działaniu: 1. Programy nauczania historii; 2. Planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela historii; 3. Indywidualizacja nauczania; 4. Nauczyciel w zespole; 5. Rozwój zawodowy nauczyciela historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wkład starożytności w budowę zrębów dydaktyki; 2. Udział średniowiecza w budowie podstaw dydaktyki; 3. Ożywczy wpływ odrodzenia na dydaktykę; 4. Między renesansem a oświeceniem- złote lata dla dydaktyki; 5. Udział oświecenia w umacnianiu dydaktyki jako "sztuki nauczania"; 6. Narodziny dydaktyki jako dyscypliny naukowej; 7. Rozwój dydaktyki jako nauki w XX wieku w USA; 8. Rozwój dydaktyki jako nauki w XX wieku w Europie; 9. Nowe ujęcie dawnych koncepcji dydaktycznych w Europie i USA w drugiej połowie XX i na progu XXI wieku; 10. Wiek XX- próba dydaktycznego bilansu i problemy otwarte
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Centralnej Biblioteki Wojskowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego ; nr 2(4))
Zawiera: Od Federalnej Biblioteki Wojskowej (FML) do Biblioteki Am Guisanplatz (BiG); Zarys organizacji i pracy Sztabu Naczelnego Wodza Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w latach 1939-1946 i po demobilizacji PSZ; Zasoby biblioteczne i usługi informacyjne Biblioteki Głównej Akademii Obrony Narodowej; "Zbrojne torsy" - historia rzeźb pod budynkiem Centralnej Biblioteki Wojskowej; Ministerstwo Spraw Wojskowych - naczelny organ administracji wojskowej II Rzeczypospolitej. Część 1; Operacja antyterrorystyczna na Ukrainie jako przykład hybrydowego konfliktu asymetrycznego; Jeńcy wojenni z Armii Czerwonej w polskich obozach w latach 1919-1924; Funkcjonowanie bibliotek wojskowych w latach 1918-1939. Część 2. Organizacja pracy bibliotecznej; Funkcja edukacyjna archiwum - podstawy prawne i działalność na przykładzie Archiwum Państwowego w Piotrkowie Trybunalskim; Jeszcze raz o genezie powstania Bohdana Chmielnickiego. Zarys historii konfliktu; Wojna, jak ją widziałem; Okupacyjne wspomnienie wigilijne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak poważnie studiować filozofię / Jan Hartman. - Wyd. 2 popr. - Kraków : Wydawnictwo Aureus, 2005. - 215, [1] s. ; 21 cm.
1. Natura studiów filozoficznych, 2. Rzut oka na dzieje filozofii, 3. Nauki filozoficzne, 4. Tok studiów filozoficznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ciąża i narodziny, 2. Pierwsze dni w rodzinie i społeczeństwie, 3. Okres niemowlęcy, 4. Codzienność małego dziecka, 5. Początki edukacji - edukacja domowa, 6. Niebezpieczeństwa wieku dziecięcego, 7. Dzieci niechciane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Literaturoznawstwo i translatoryka: 1. I ty zostaniesz Frankensteinem: Frankenstein Mary Shelley w interpretacji psychoanalitycznej, feministycznej i marksistowskiej, 2. Współczesne tłumaczenia białoruskiego "Tristana" jako środek edukacji międzykulturowej, 3. Dokumentacja Unii Europejskiej - wyzwanie dla tłumaczy, 4. Kilka uwag o kształceniu tłumaczy języków obcych w Polsce, 5. Problemy nieprzekładalności tekstów urzędowych. Cz.II Językoznawstwo: 1. Zapożyczenia niderlandzkie w rosyjskich żargonach i złodziejskim argot, 2. Zapożyczenia w grupach leksykalno-semantycznych i gniazdach derywacyjnych, 3. Rola terminu w referencjalnej i tematycznej organizacji dyskursu akademickiego, 4. Język rosyjski we współczesnej Europie. Cz.III Glotodydaktyka: 1. Językowy obszar świata w glottodydaktyce, 2. Kształcenie języków obcych w kontekście przemian społecznych i kulturowych w Europie, CZ.IV Edukacja ustawiczna wirtualnych nauczycieli logopedów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego: Istota kształcenia wyzwalającego; Standardy walucji a podmiotowość i tożsamość; Osobowość w ujęciu C. Rogera; Prekursorzy kształcenia wyzwalającego; Twórcy systemów kształcenia w wolności; Dialog i relacje dialogowe w procesie kształcenia; 2. Koncepcja kształcenia wyzwalającego: Dezyderaty kształcenia wyzwalającego skierowane do nauczyciela; Upodmiotowiające zajęcia dydaktyczne; Przechodzenie od heterogennych do podmiotowych celów kształcenia; Podmiotowe cele kształcenia i strategie ich uzewnętrzniania; Teologiczne strategie w modelach upodmiotowiających zajęć dydaktycznych; Kształcenie wyzwalające jako systemowe zmiany w procesie dydaktycznym i interakcjach społecznych jago uczestników; 3. Stan doświadczania podmiotowości ucznia w edukacji wczesnoszkolnej: Organizacja badań i charakterystyka badanych; Metody opracowania zgromadzonego materiału; Nauka szkolna bez leku; Wpływ uczniów na proces uczenia się; Wyzwalanie motywów uczenia się; Pobudzanie i wspieranie zainteresowań; Postawa nauczyciela; Ogólny stan poczucia podmiotowości klas I-III w procesie kształcenia; 4. Próba zastosowania koncepcji kształcenia wyzwalającego w edukacji wczesnoszkolnej: Podstawy metodologiczne badań nad skutecznością kształcenia wyzwalającego; Stwarzanie warunków spełniających założenia kształcenia wyzwalającego; Treści programowe i ich realizacja; Realizacja identycznego tematu z zastosowaniem teleologicznej strategii O E i D; 5. Wpływ kształcenia wyzwalającego na rozwój uczniów w młodszym wieku szkolnym: Osiągnięcia szkolne uczniów grup porównawczych w badaniach końcowych i dystansowych; Efektywność kształcenia wyzwalającego w świetle danych pochodzących z obserwacji; Podmiotowość w procesie kształcenia w ocenie uczniów grup porównawczych; Kształcenie wyzwalające w ocenie uczestników eksperymentu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Zawiera: Część I Zabawa, radość i szczęście w literaturze i życiu dzieci, młodzieży, dorosłych: Rozdział I. Poszukiwanie nowych znaczeń, kontekstów i przestrzeni zabawy: 1. Zabawa, radość i szczęście jako cel sam w sobie - stan istnienia; 2. Zabawa a cechy dziecięcości; 2.1. Przejawianie i wyrażanie uczuć; 2.2. Specyficzne cechy umysłowości dziecka; 2.3. Kontakt z rzeczami; 2.4. Specyfika społecznych kontaktów dziecka; 2.5. Dziecięce spotkania ze światem przyrody i sztuki; 2.6. Kod dziecięcego języka jako istotna cecha dziecięcości; 3. Humor, komizm, śmiech, radość bawienia się i zabawy; 4. Przestrzenie życia i przestrzenie zabawy; 5. O dwóch ważnych niedopowiedzeniach w literaturze przedmiotu o zabawie. Rozdział II. Teksty literackie źródłem wiedzy o egzystencjalnych, społeczno-moralnych, estetycznych i poznawczych cechach zabawy: 1. Czytaj i baw się z nami, czyli różne barwy zabawy w literaturze; 2. Zabawa jako stan istnienia i źródło radości dla niezbyt dużych dzieci - śladami książek Marii Kownackiej i Wandy Chotomskiej; 3. Fikcja, fantazja i rzeczywistość w zabawach inspirowanych książkami Juliana Tuwima i Kornela Makuszyńskiego; 4. Społeczno-moralne, witalne i hedonistyczne cechy zabaw bohaterów książek Astrid Lindgren; 5. Żywioł zabawy. Rozdział III. Radość zabawy w życiu dzieci i młodzieży: 1. Lekcje, których za mało w naszych szkołach - uczenie się kompleksowe z bliska; 1.1. Dziecko jako osoba. Uczeń jako człowiek; 1.2. „Omne trinum perfektum” - co potrójne, to doskonałe - trójdzielna budowa kompleksów; 1.3. Żywioł radości i zabawy w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym; 1.4. Przestrzenie - obszary współdziałania. Bliżej integracji rzeczywistej; 1.5. Dominanty działań kompleksowych, czyli sztuka wybierania i odrzucania; 2. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w szkole podstawowej; 2.1. Rozmyślania nauczyciela; 2.2. Atmosfera i sztuka projektowania - lekcja projektująca; 2.3. Bierzemy udział w realizacji kompleksu (3 lekcje); 2.4. Bawimy się w teatr; 2.5. Zakończenie zajęć. Refleksja i samoocena; 3. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w gimnazjum; 3.1. Rozmyślania nauczyciela i jego asystentów; 3.2. Projektowanie - stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi; 3.3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze na temat; 3.4. Spójrzmy na siebie, oceńmy wyniki naszej pracy; 3.5. Rozmyślania końcowe, czyli poza dane informacje; 4. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w liceum; 4.1. Myśl o sławie, nie zawsze służy sprawie; 4.2. Znów o sztuce projektowania; 4.3. Reportaż z bliska, czyli bogactwo działań realizacyjnych; 4.4. Wyniki końcowe, nie zawsze typowe; 4.5. Nagroda wierszem dla wytrwałych w poszukiwaniu radości i szczęścia; 5. Radość i optymizm jako dar i nadzieja Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część II Zabawa, taniec, radość i szczęście w poezji oraz w twórczości dzieci i młodzieży: Rozdział I. Wokół zabawy, tańca, radości i szczęścia; 1. W poszukiwaniu szczęścia i radości; 2. Manifestacja radości i szczęścia - zabawa i taniec w życiu człowieka; 3. Sposoby wyrażania szczęścia i radości w twórczości - czyli słów kilka o sztuce poetyckiej. Rozdział II. Poezja o zabawie i tańcu: 1. Zabawa w poezji dla dorosłych - tytułem wprowadzenia; 2. Zabawa w poezji dla dzieci; 3. Wiersze dzieci i młodzieży o zabawie; 4. Taniec w poezji dla dorosłych i dzieci oraz w wierszach przez dzieci i młodzież tworzonych; 5. Zabawa i taniec w poezji a droga do radości, szczęścia - uwagi końcowe. Rozdział III. Uczymy się kompleksowo: 1. Wstępne spojrzenie na kompleks; 2. Struktura kompleksu; 3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze; 3.1. Wielopostaciowość szczęścia w twórczości poetyckiej; 3.2. „Kontrast”: radość - cierpienie podstawą ludzkiej egzystencji; 3.3. Zabawa i taniec w literaturze jako stan istnienia, żywioł, forma przejawiania kultury i dialog ze światem; 3.4. Humor a gra o ludzkie szczęście; 4. Lekcje podsumowujące; Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część III Zabawa w muzyce pieśni i tańcu: Rozdział I. Śpiewaj i baw się z nami: 1. Zabawa w muzycznych działaniach dziecka; 1.1. Ja, ty, my... czyli o zabawie muzycznej więcej; 1.2. Rozwój zdolności ogólnych i muzycznych w procesie zabawy; 1.3. Czynniki wyzwalające i hamujące potrzebę zabawy; 1.4. Zabawa naturalną potrzebą i cechą dziecięcości; 1.5. Intersemiotyczny i autokreacyjny charakter zabawy; 2. Radość muzykowania a sytuacja ucznia i nauczyciela w szkole; 2.1 Formy muzyczne i rodzaje aktywności wyrażone zabawą; 2.2. Swobodna i kierowana działalność dziecka zainspirowana zabawą, czyli o nową jakość nauczania muzyki w szkole; 2.3. Co każdy nauczyciel o zabawie wiedzieć powinien; 2.4. Gdzie szukać inspiracji do zabawy muzycznej; 2.5. Zainteresowania czynnikiem wzmagającym potrzebę zabawy; 3. Systemy nauczania muzyki uwzględniające treści zabawowe; 3.1. Ruch i zabawa w systemie nauczania Emila Jaquesa-Dalcroze’a oraz Rudolfa Labana; 3.2 . Zabawa wyrażona śpiewem w systemie Zoltana Kodaly’a; 3.3. Gra na instrumentach ulubionym zajęciem dziecka wg. Shinichi Suzuki. i Carla Orffa; 3.4. Zabawa w systemie Edwina Eliasa Gordona przybliżająca dziecko do muzyki; 3.5. Zintegrowana pedagogika muzyczna specyficznym rodzajem aktywności twórczej dzieci i młodzieży; 4. Zabawa i zabawowe działania dziecka w rodzinie; 4.1. Więzi rodzinne i uczuciowe kształtowane przez zabawę; 4.2. Małe dziecko i dziecięce działania zabawowe (śpiewanki, przytulanki, melobajki, dobranocki, kołysanki); 4.3. Zabawy muzyczne w rodzinie; 4.4. Zabawy przekazywane w rodzinie przez dziadków znakiem tradycji i przeszłości; 4.5. Zabawy domowe kształtujące więzi rówieśnicze; 5. Katalog dobrej zabawy w domu, szkole, oraz w grupie rówieśniczej. Rozdział II. Piosenki, pląsy i tańce dzieci w różnym wieku: 2.1. Bogactwo motywów i wątków ludycznych w treściach piosenek dziecięcych i pieśni; 2.2. Muzykujemy i bawimy się dźwiękami; 2.3. Ruch pląsy i tańce na zajęciach muzycznych dzieci różnych grup wiekowych; 2.4. Zabawa czynnikiem wzmagającym potrzebę ekspresji muzyczno-ruchowej i poczucie własnej wartości; 2.5. Uspołeczniająca i wychowawcza rola zabaw muzycznych i tańców. Rozdział III. Zabawa muzyczna w działaniach twórczych uczniów i studentów - przykładowe kompleksy zajęć: 3.1. Kompleks zajęć dla młodzieży szkolnej nt. Fryderyk Chopin to wielki ale jeszcze mało znany Polak i muzyk; 3.2. Kompleks zajęć dla studentów nt. Pieśni, muzyka i tańce różnych epok. Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Antologia Bliżej zabawy, radości i szczęścia Część pierwsza: Jak dawniej bawiono się, radowano, zabawiano? - od Renesansu do przełomu XIX i XX wieku Część druga: Bliżej naszych czasów - zabawa radość i szczęście w poezji dla wszystkich Część trzecia: Dar poetów dla dzieci i młodzieży - wiersze o zabawie, zabawkach, tańcu i radości Część czwarta: Być dzieckiem, uczniem, poetą - wiersze współczesnych dzieci i młodzieży o radości, zabawie, tańcu i szczęściu Część piąta: Studenci pedagogiki bawią się, rymują - radości, szczęścia poszukują... 15 wierszy dla Ciebie Czytelniku! i Ty bądź artystą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Kultura i wychowanie: 1. Filozofia kultury u podłoża filozofii wychowania, 2. Podstawowe współczesne dokumenty Kościoła katolickiego o chrystianizującej roli kultury. Cz. II Jana Pawła II myślenie o kulturze: 3. Od filozofii człowieka do filozofii kultury, 4. Kultura na rozdrożu, 5. Wokół pionowego wymiaru kultury, 6. "Kultura życia" drogą humanizacji kultury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I.Pedagogika : Co dalej z tą edukacją , Panie Profesorze ? ! , Edukacja muzyczna z mojej naukowej i zawodowej perspektywy , Folklor jako podstawa umuzykalnienia oraz klucz do muzyki profesjonalnej , Obecność Zoltana Kodaly ' a w teorii i praktyce edukacji muzycznej w Polsce , Kodaly w Akademii , Miejsce literatury muzycznej XX wieku w polskich podręcznikach do kształcenia słuchu przeznaczonych dla uczniów szkół muzycznych II stopnia , Zadania twórcze oparte na literaturze muzycznej w realizacji przedmiotu kształcenia słuchu ; II.Kultura Muzyczna : Ewolucja pojęcia " polska muzyka narodowa " na przestrzeni półwiecza końca XIX i początku XX wieku - w słowie i dźwięku , Recepcja idei muzyki narodowej w twórczości kompozytorskiej pierwszej połowy XX wieku , Karol Szymanowski i reforma szkolnictwa muzycznego . Epizod z dziejów warszawskiego konserwatorium , Znaczenie niemieckich ( berlińskich ) czasopism dla wzrostu popularności Karola Szymanowskiego na świecie , Kształcenie muzyczne w XIX - wiecznym Kaliszu , Lubelska perspektywa na Wschód i Zachód . O tradycjach kultury muzycznej , Lwowskie towarzystwa muzyczne - z dziejów życia muzycznego we Lwowie do 1939 roku , Z dziejów wyższego szkolnictwa muzycznego we Lwowie , Opera włoska we Wrocławiu (1725 -1734 ) i jej związki z innymi ośrodkami muzycznymi , Wrocławska prapremiera opery " Eros i Psyche " Ludomira Różyckiego , Scena operowa Teatru Polskiego w Katowicach , Glosa do rozważań nad stylem narodowym w muzyce islandzkiej , Laik - meloman o muzyce ; III.Twórcy : Wolfgang Amadeusz Mozart jako postać literacka w nowelistyce niemieckiej , Wileński epizod Feliksa Nowowiejskiego , Bydgoski przełom w twórczości Karola Szymanowskiego , Życie i działalność Wojciecha Łukaszewskiego ( 1936 - 1978 ) ; IV.Dzieło : Anton Webernus " Erlosung " op. 18 no 2 , Utwory skrzypcowe Krzysztofa Pendereckiego , " Extensions " Marka Stachowskiego - nieistniejąca grafika ? Pieśń " Es ist Zeit " Ryszarda Gabrysia .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. Miejsce kwestii społecznej w społecznej doktrynie papieży, R.II. Jan Paweł II wobec kwestii socjalnej w warunkach globalizacji, R. III. Kontynentalne wymiary kwestii społecznej w ocenie Jana Pawła II, R. IV. Jan Paweł II o kwestiach społecznych w kontekście problemów ludzkiej egzystencji, R. V. Jan Paweł II wobec kwestii społecznej w III Rzeczypospolitej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów szkoły, 2. Szkoła w społeczeństwie, 3. Oświata Polska po roku 1989, 4. Uczeń, 5. Nauczyciel, 6. Program szkolny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.199)
1. Ewolucja nazewnictwa oświaty dla dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw. 2. Dzieje oświaty dorosłych w Polsce. 3. Tradycje domów kultury w Polsce. 4. Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych. 5. Szkoły dla dorosłych. 6. Oświata pozaszkolna. 7. System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych. 8. Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji. 9. Uniwersytet trzeciego wieku. 10. Cechy, trendy rozwojowe i funkcje społeczne edukacji dorosłych. 11. Globalizacyjne implikacje edukacji dorosłych w Polsce. 12. Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku. 13. Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwagi krytyczne 2. Rys historyczny 3. Metoda Case Dei Bambini 4. Jak nauczycielka powinna odbywać lekcję?5. Tryb życia w Case dei Bambini 6. Ćwiczenie mięśni 7. Przyroda w wychowaniu 8. Roboty ręczne 9. Kształcenie zmysłów. 10. Przyrządy do kształcenia zmysłów 9. Wykształcenie umysłowe 12. Nauka czytania i pisania 13. Początki arytmetyki 14. Wnioski i wrażenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
1. Personalistyczne założenia koncepcji wychowania, 2. Wychowanie do pełni człowieczeństwa przez wartości, 3. Środowisko wychowawcze osoby jako communio personarium, 4. Personalistyczne aspekty samowychwalania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 244)
Zawiera: Cz. I Podstawy rozwoju językowego i komunikacyjnego dziecka: Opanowywanie języka i mowy przez dziecko; Konteksty komunikowania kreowane przez rodzinę (kilka uwag i problemów inspirowanych teorią Basila Bernsteina); Rozwój językowych kompetencji dzieci w świetle kompetencji pedagogów; Dialog krytyczny w edukacji wczesnoszkolnej. Cz. II Czynności językowe dziecka w wybranych kontekstach: Rozwijanie sprawności językowych dziecka; Słów kilka o rozwijaniu sprawności językowych na przykładzie elementarzy Józefa Chociszewskiego 91837-1914); Warunki rozwoju słuchowej kompetencji komunikacyjnej małego dziecka; Koncepcja kształcenia językowego w metodzie Marii Montessori; Kompetencje językowe dzieci z uszkodzeniami słuchu w wieku wczesnoszkolnym. Cz. III Właściwości języka i uwarunkowania kompetencji językowych oraz komunikacyjnych dziecka: Twórczy wymiar aktywności językowej dziecka; Językowy obraz świata zwierząt w literaturze dla dzieci. Analiza na wybranym przykładzie; Rola książki i czasopisma w życiu dziecka - o potrzebie rozbudzania zainteresowań czytelniczych najmłodszego pokolenia; Świat wyrazów w książkach dla dzieci - aspekt poznawczy; Język Internetu w kontekście rozwoju kompetencji komunikacyjnych dziecka. Od wzbogacania komunikacji tekstowej do spłaszczania języka? Cz. IV Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dzieci w obszarze języka obcego: Rozwijanie kompetencji językowych dzieci z tubylczych mniejszości etnicznych. Wybrane przykłady z Kanady i Grenlandii; Drama w edukacji i opanowywaniu języka obcego; Nauczanie języka niemieckiego w aspekcie wymowy - pomiędzy tradycją a wymogami jutra; Nauczanie języka obcego dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej