Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(3)
Autor
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Borkowska Maria
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Dziecko
(3)
Autyzm
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Uczenie się
(1)
Układ nerwowy
(1)
Zmysły
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Przedmowa. Rozdział pierwszy. Omówienie: podstawy; Podstawowe założenia; Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami; Zasady rozwoju mózgu. Rozdział drugi. Kilka ogólnych zasad funkcjonowania mózgu: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych; Mechanizmy działania mózgu; Plastyczność układu nerwowego; Synapsa; Stymulacja sensoryczna; Interakcja pomiędzy organizmem a środowiskiem. Rozdział trzeci. Proces integracji: Natura integracji; Kojarzenie różnych modalności; Oddziaływanie odśrodkowe; Sensoryczne sprzężenie zwrotne; Procesy hamowania; Integracja przez ruch. Rozdział czwarty. Poziomy funkcjonowania od środkowego układu nerwowego: Rdzeń kręgowy; Pień mózgu; Móżdżek; Jądra podstawne; Stara kora lub układ limbiczny; Kora nowa; Zasady związane z poziomami funkcjonowania. Rozdział piąty. Modalności sensoryczne: Układ przedsionkowy; Układ dotykowy; propriocepcja; Układ słuchowy; Węch; Wzrok. Rozdział szósty. Reakcje posturalne i funkcje pokrewne: Rola grawitacji; Neuronalny poziom organizacji; Sekwencja rozwojowa; Mięśnie i ich główny receptor; Mechanizmy posturalne i sterowanie z zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej; Reakcje mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni. Rozdział siódmy. Parametry, zespoły i układy neuronalne: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych; zespoły lub określone układy neuronalne. Rozdział ósmy. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej: Prymitywne odruchy posturalne; Współkurcze mięśni antagonistycznych; Napięcie mięśniowe; Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego; Integracja funkcji obu stron ciała; Ruchy pląsawiczo-atetotyczne. Rozdział dziewiąty. Ogólne zasady i metody interwencji: Oddziaływanie na bodźce i reakcje; Stymulacja dotykowa; Stymulacja przedsionkowa; Inne bodźce proprioceptywne; Reakcja przystosowawcza; Środki ostrożności. Rozdział dziesiąty. Zaburzenia integracji posturalnej i dwustronnej: Opis zespołu; Badania poświęcone układowi nerwowemu; Program korekcyjny. Rozdział jedenasty. Apraksja Rozwojowa: Rozwój i natura praksji; Opis zespołu; Zagadnienia neurologiczne; Plan i zasady terapii; Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksję. Rozdział dwunasty. Percepcja kształtu i przestrzeni: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni; Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej; Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka; Hipoteza dwoistego trybu widzenia; Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni. Rozdział trzynasty. Obronność dotykowa i pokrewne reakcje behawioralne: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne; Kwestie rozwojowe; Program terapeutyczny. Rozdział czternasty. Zespół nieuwagi stronnej i funkcjonowanie prawej półkuli mózgowej: Definicja zespołu; Kwestie teoretyczne; Inne funkcje prawej półkuli; Program interwencji. Rozdział piętnasty. Zaburzenia słuchowo-językowe: natura zespołu; Neuronalne podstawy słuchu i języka; Program interwencji. Rozdział szesnasty. Preferencja jednej ręki i lateralizacja funkcji mózgowych: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy; Nieustalenie preferencji ręki; Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej; Studia przypadków. Rozdział siedemnasty. Sztuka terapii: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej; Czynniki budujące samodzielność; Poszukiwania z przewodnikiem; Uporządkowanie poszukiwania; Podobieństwo pomiędzy psychoterapią a terapią SI. Bibliografia. Indeks. Spis ilustracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Wstęp. 1. Receptory: 1.1. Rodzaje i lokalizacja receptorów. 2. Zmysły i ich rola: 2.1. Zmysł czucia; 2.2. Układ przedsionkowy (zmysł równowagi); 2.3. Zmysł słuchu; 2.4. Zmysł wzroku; 2.5. Zmysł powonienia; 2.6. Zmysł smaku; 2.7. Synestezja. 3. Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii układu nerwowego: 3.1. Odśrodkowy układ nerwowy; 3.2. Obwodowy układ nerwowy; 3.3. Autonomiczny układ nerwowy. 4. Rozwój wewnątrzłonowy. Rozwój układu nerwowego: 4.1. Początki rozwoju wewnątrzłonowego; 4.2. Początkowe fazy rozwoju układu nerwowego; 4.3. Dalszy rozwój układu nerwowego. 5. Odruchy: 5.1. Łuk odruchowy i jego składowe; 5.2. Podział odruchów; 5.3. Noworodkowe i niemowlęce odruchy bezwarunkowe; 5.4. Reakcje prostowania; 5.5. Reakcje równowagi. 6. Napięcie mięśni: 6.1. Regulacja napięcia mięśniowego; 6.2. Zaburzenia napięcia mięśni; 6.3. Ocena napięcia mięśniowego. 7. Sensomotoryczny rozwój dziecka: 7.1. Geneza i koncepcje ruchu; 7.2. Rozwój strategii ruchowej; 7.3. Prawidłowy (typowy) sensomotoryczny rozwój dziecka. 8. Neuroplastyczność: 8.1. Pamięć; 8.2. Uczenie się. 9. Stres oraz jego wpływ na zdrowie człowieka i rozwój dziecka: 9.1. Definicja. Rodzaje stresu; 9.2. Powstawanie reakcji stresowej. Drogi przebiegu odpowiedzi na działanie stresorów. Bibliografia. Słowniczek terminów medycznych i skrótów. Spis rycin. Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : Harmonia Universalis , 2018. - 296 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Zawiera: Od autorki. Wstęp. Część pierwsza: 1. Z historii badań nad autyzmem; 2. Przyczyny i neurofizjologia; 3. Wczesne objawy; 4. Testy przesiewowe; 5. Rozwój psychomotoryczny; 6. Mapy mózgu i ich powiązanie z ciałem; 7. Mechanizmy obronne. Autostymulacje i stereotypie ruchowe; 8. Wokół diagnozy autyzmu. Część druga: 1. Integracja sensoryczna i układy zmysłowe; 2. Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego; 3. Specyfika przetwarzania sensorycznego; 4. Zachowania komunikacyjne i rozwój mowy. Nadwrażliwość kompleksu ustno-twarzowego; 5. Kształtowanie wspólnego pola uwagi; 6. Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Część trzecia: 1. Specyfika terapii integracji sensorycznej w autyzmie; 2. Terapia wstępna. Zabawy i ćwiczenia sensomotoryczne; 3. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego; 4. Wspomaganie zdolności komunikacyjnych i rozwoju mowy; 5. Stymulacja rozwoju umiejętności oralno-motorycznych; 6. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego, strategie terapeutyczne, wskazania i zalecenia. Modyfikacja środowiska. Bibliografia. Spis rycin. Aneksy: 1. Lista wybranych narzędzi diagnostycznych do wczesnego wykrywania autyzmu; 2. Fundacje i stowarzyszenia działające na rzecz dzieci z autyzmem oraz ich rodzin; 3. Proponowany zestaw pomocy i przydatnych akcesoriów; 4. Lista pomocy i akcesoriów; 5. Przydatne strony internetowe; 6. Ryciny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE: 1. Cele; 2. Metody i formy pracy; 3. Organizacja zajęć; 4. Diagnozowanie i ocena postępów dziecka; 5. Oczekiwane efekty. Rozdział II. CHARAKTERYSTYKA ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: 1. Żywioły; 2. Materiał przyrodniczy; 3. Sylwoterapia; 4. Aromaterapia; 5. Chromoterapia; 6. Litoterapia; 7. Narzędzia i sprzęt ogrodniczy. Rozdział III. TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Układ treści; 2. Budowa zajęć; 3. Propozycje aktywności (3.1. Wiosna; 3.2. Lato; 3.3. Jesień; 3.4. Zima); 4. Przykłady scenariuszy zajęć (4.1. Wiosna; 4.2. Lato; 4.3. Jesień; 4.4. Zima). WYKAZ ŹRÓDEŁ I TEKSTÓW WYBRANYCH PIOSENEK według numerów scenariuszy; TEKSTY PIOSENEK do wykorzystania według kolejności na płycie CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej