Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(16)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(12)
Autor
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Klasińska Barbara
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Musiał Emilia
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Batiuk Anna
(1)
Biała Monika
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Burakowska Małgorzata
(1)
Bąk Aleksandra
(1)
Chełchowski Wojciech
(1)
Czopek Jakub
(1)
Derda Olga
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dusza Bożena
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawrońska Beata
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Gurba Ewa
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karamuz Karolin
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Karpowicz Diana
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krajewska Anna
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lubowiecka Jadwiga
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majewska Aleksandra
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Kształcenie
(5)
Młodzież
(4)
Studenci
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Szkolnictwo
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Badania naukowe
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Epidemie
(2)
Historia wychowania
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Mowa
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Cele życiowe
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dogoterapia
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Emergentyzm
(1)
Felinoterapia
(1)
Folklor
(1)
Fonoholizm
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hipoterapia
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Instytucja totalna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Licea
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Nauka i badania
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 2 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 309, [3] s. : tab. ; 23 cm.
TOM 2. PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA: Rozdział 23. Różne koncepcje wychowania. Rozdział 24. Funkcje działalności wychowawczej. Rozdział 25. Struktura działalności wychowawczej. Rozdział 26. Psychologiczne mechanizmy wychowania. Rozdział 27. Wychowanie a osobowość. Rozdział 28. Wychowanie a proces socjalizacji. Rozdział 29. Środowisko wychowawcze. Rozdział 30. Wychowanie w rodzinie. Rozdział 31. Pielęgnacja i wychowanie małego dziecka. Rozdział 32. Wychowanie w okresie przedszkolnym. Rozdział 33. Wychowanie dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym. Rozdział 34. Problemy samowychowania. Rozdział 35. Trudności wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z historii wychowania przedszkolnego; 2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce; 3. Uczestnicy (podmioty) procesu edukacyjnego w przedszkolu; 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce; 5. Założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu; 6. Planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu; 7. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Zawiera: Cz. I Psychopedagogiczne konteksty przystosowania: Pojęcie przystosowania w naukach społecznych; Przystosowanie psychospołeczne jako forma interakcji z otoczeniem; Rodzina jako pierwsze środowisko wychowawcze w przystosowaniu dziecka do przedszkola; Trzyletnie dziecko na progu przedszkola; Środowisko przedszkolne w interakcji z dzieckiem 3-letnim w okresie adaptacji. Cz. II Przystosowanie dzieci do przedszkola. Badania własne: Podstawowa problematyka badawcza; Program wstępnej adaptacji dziecka – scenariusz zajęć metodycznych; Wyniki przystosowania dzieci do przedszkola; Czynniki osobnicze a przystosowanie dzieci do przedszkola; Środowisko rodzinne dziecka a jego adaptacja do przedszkola; Przedszkole jako środowisko przystosowania dzieci 3-letnich; Rola wczesnych doświadczeń adaptacyjnych dzieci w ich przystosowaniu do szkoły. Podsumowanie i wnioski ogólne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 546)
1. Znaki "naszego czasu" jako podstawa zmiany w ujęciu sytuacji edukacyjnej; 2. Edukacja jako fakt w życiu człowieka. Podstawowe zakresy zmiany; 3. Istota i rodzaje sytuacji w edukacji- studium teoretyczne; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnej- studium praktyczno-teoretyczne; 5. Paradygmaty edukacji dzieci a sytuacja edukacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina z dzieckiem w wieku przedszkolnym; 2. Jak pomóc dziecku w prawidłowym rozwoju. Koncepcja E. Eriksona; 3. Zabawa; 4. Prawidłowy rozwój i sygnały niepokojące; 5. Problemy dotyczące funkcjonowania dziecka: Dlaczego dziecko ma problemy z adaptacją do przedszkola? Jak mu pomóc; Jeśli dziecko nadal moczy się w łóżko; Problemy wychowawcze; Nadpobudliwość psychoruchowa; Lęki u dzieci; Depresja u dzieci; Ryzyko dysleksji rozwojowej; Ryzyko dyskalkulii rozwojowej; Zaburzenia mowy; Seksualność dziecięca; 6. Jak przygotować dziecko do pójścia do szkoły?; 7. Pomoc psychologiczna; 8. Dlaczego ważne jest, aby dziecko uczęszczało do przedszkola?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy zaburzeń procesu adaptacji do środowiska przedszkolnego: Uwarunkowania procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego; Trudności dziecka w adaptacji do środowiska przedszkolnego; Zachowania dzieci wykazujących trudności w adaptacji do środowiska przedszkolnego; przygotowania dzieci trzyletnich do podjęcia edukacji przedszkolnej; Program wstępnej adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego: Programy wstępnej adaptacji; Scenariusze zajęć adaptacyjnych; Scenariusze zebrań z rodzicami; Scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1: Dziecko jako podmiot edukacyjnych oddziaływań i naukowych poszukiwań. Rozdział 1: Sztuka wychowania – korczakowski skrót życia i pracy pedagogicznej; Rozdział 2: Polska pedagogika małego dziecka w defensywie; Rozdział 3: Aktualność niektórych koncepcji Nowego Wychowania o dziecku i jego dzieciństwie; Rozdział 4: Refleksje nad współczesnym dzieciństwem z perspektywy dorosłych – studentów pedagogiki; Rozdział 5: Rodzina w oczach dzieci kończących edukację przedszkolną w środowisku miejskim i wiejskim. Część 2: Wspieranie rozwoju dziecka w przedszkolu – wyzwania, poszukiwania i propozycje. Rozdział 1: Autoramenty instytucji edukacji przedszkolnej; Rozdział 2: Wspieranie dziecka w rozwoju – refleksje na marginesie aktualnych wyzwań dla nauczyciela; Rozdział 3: Koncepcja Edwina Eliasa Gordona; Rozdział 4: Być ojcem twórczego dziecka; Rozdział 5: Istota zabaw twórczych; Rozdział 6: Postrzeganie powietrza przez dzieci przedszkolne; Rozdział 7: Rozwój wczesnej nauki pisania i czytania wśród dzieci w przedszkolu; Rozdział 8: Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim – pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz?; Rozdział 9: „Nauczyciel-nadzorca”, „nauczyciel-animator” – zastosowanie oceny jako czynnika wspierania podmiotowości ucznia lub jego uprzedmiotowienia; Rozdział 10: Rola nauczyciela we wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością; Rozdział 11: Indywidualne zachowania proekologiczne studentów pedagogiki; Rozdział 12: Kluczowe momenty w karierze zawodowej nauczyciela edukacji przedszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 540)
1. Podstawowe zagadnienia procesu komunikowania się; ?. Rozwój umiejętności komunikowania się; 3. Uwarunkowania uczenia się komunikowania w edukacji przedszkolnej; 4. Dziecko jako użytkownik języka w wybranych sytuacjach edukacyjnych; 5. Przygotowania nauczycieli do wspierania rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 449)
1. Historyczno- epistemologiczne podstawy pedagogiki przedszkolnej; 2. Metodologiczne problemy pedagogiki przedszkolnej; 3. Wybrane teorie człowieka jako podstawa pedagogiki i edukacji w dzieciństwie; 4. Cele w edukacji dzieci- pojecie, rodzaje, źródła; 5. Zabawa jako problem pedagogiczny; 6. Zadaniowa strategia w edukacji; 7. Dzieciństwo zapomniane i niczyje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. WSPIERANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA – METODY I FORMY: Rozdział 1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; Rozdział 2. Rozwój i kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych; Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju fizycznego w zakresie motoryki małej i dużej dzieci w żłobkach i przedszkolach – teoria i praktyka; Rozdział 4. Rozwój mowy i potrzeba jej wspomagania; Rozdział 5. Wspieranie dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i nabywaniu umiejętności samoobsługowych; Rozdział 6. Metody wspomagania rozwoju. Część II. WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA: Rozdział 1. Wychowanie małego dziecka w rodzinie, żłobku i przedszkolu; Rozdział 2. Media w wychowaniu dzieci: korzyści i zagrożenia; Rozdział 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna; Rozdział 4. Problemy dzieci wychowywanych w domach małego dziecka, rodzinnych domach dziecka i rodzinach zastępczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej