Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(5)
Autor
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Iwaniec Dorota
(1)
Krzysztoń Dorota
(1)
Krüger Andreas
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Poprawska Urszula
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(6)
Dziecko maltretowane
(4)
Przemoc w rodzinie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Urazy
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Perspektywa brytyjska: 1. Definicja i przejawy krzywdzenia emocjonalnego dzieci, 2. Definicja, klasyfikacja i przejawy zespołu zaburzenia rozwoju dzieci, 3. Prawne regulacje opieki nad dzieckiem i praktyka pracy socjalnej, 4. Interweniowanie wobec dzieci zagrożonych: teorie, procedury i modele, 5. Rozpoznawanie zaburzenia rozwoju, 6. Interwencja w przypadkach emocjonalnego krzywdzenia dzieci i nieograniczonego zaburzenia rozwoju, 7. Skuteczność pracy socjalnej i terapii behawioralnej w przypadkach nieograniczonego zaburzenia rozwoju - z perspektywy 20 lat badań. Perspektywa polska: 1. Dziecko krzywdzone, 2. Pomoc dzieciom krzywdzonym emocjonalnie i zaniedbywanym oraz ich rodzicom. W poszukiwaniu modelu, 3. Prawne aspekty ochrony dziecka w rodzinie, 4. Diagnostyka i etiologia nieograniczonego zespołu zaburzenia rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Urazy psychiczne dzieci i młodzieży- informacje podstawowe: Trauma psychiczna- rzeczywistość nierozpoznana; Kiedy właściwie mówimy o doświadczeniu traumatycznym?; Następstwo głębokiego urazu psychicznego; Rozumieć objawy urazu traumatycznego i ich sens- czynniki sprzyjające wystąpieniu zaburzeń potraumatycznych; Długotrwały stres, obrazy horroru, "wyłączenie"- zespół stresu pourazowego i typowe objawy chorobowe u dzieci po przeżyciu katastrofy; Objawy krańcowego napięcia psychicznego; Nekające obrazy katastrofy; Zachowanie unikowe i zmienione stany świadomości; Inne objawy typowe dla dzieci; Reakcje emocjonalne o średnim natężeniu; Następstwa zdarzeń traumatycznych we wczesnym dzieciństwie; Zmienione funkcje mózgu i ciała w sytuacjach skrajnego stresu psychicznego; Funkcjonowanie pamięci po przezuciu ekstremalnego stresu; Różne rodzaje zranień- możliwe przyczyny zranień psychicznych; Klęski żywiołowe; Wypadki spowodowane zawodnym działaniem urządzeń technicznych; Gwałt doznany poza domem; Gwałt doznany w rodzinie; Wykorzystywanie seksualne; Utrata bliskiej osoby; Poczucie winy u dzieci po przeżyciach traumatycznych; Dzieci z Biesłanu- terror i jego niewidoczne konsekwencje; Trauma psychiczna z perspektywy historycznej- od Achillesa poprzez weteranów wojny w Wietnamie do dzieci z ciężkim urazem psychicznym; 2. Gdy uraz psychiczny czyni samotnym- dziecko po traumie w środowisku społecznym: Dziecko po traumie i jego rodzice; Dziecko po traumie i jego rodzeństwo; Dziecko po traumie i krąg kolegów/przyjaciół; Dzieci po traumie w przedszkolu i szkole; Masowa trauma dzieci a społeczeństwo; 3. Postępowanie w urazach psychicznych: katastrofa traumatyczna: poczucie bezpieczeństwa i pomoc w pierwszych chwilach; Złapać oddech po przeżyciu szoku- właściwa pomoc po zdarzeniu traumatycznym; Czego potrzebuje ciało bezpośrednio po doznanym szoku? Drogi wyjścia z milczenia- opisać świat zewnętrzny i wewnętrzny po traumie; Pożegnać odchodzących- szansa i drogi wyjścia po stracie bliskiej osoby; Jak postępować wobec dziecka/nastolatka z poczuciem winy; Czego potrzebują małe i starsze dzieci- o różnych potrzebach pomocy stosownej do wieku; Jak jeszcze dorośli mogą pomóc; Jak rodzice powinni dbać o siebie po zdarzeniu traumatycznym; Dawać bezpieczeństwo i miłość- właściwa postawa rodziców; Przedszkole i szkoła- przestrzeń bezpieczna; Co mogą uczynić zaprzyjaźnieni rodzice; Jak dzieci mogą pomóc sobie nawzajem?; Jak może pomóc rodzeństwo i czego samo potrzebuje?; Jak mogą pomóc przyjaciele i koledzy dziecka i jak dorośli mogą ich wspierać?; "Moje dziecko w podejrzanym towarzystwie"- kontakty dziecka po traumie z trudnymi rówieśnikami i jak na nie reagować; Towarzysz w długiej podróży- lecząca moc wyobraźni; Dwie strony medalu- dbać o psychikę, dbać o ciało; W zabawie i twórczym działaniu łatwiej zapomnieć o bólu; Kiedy dziecko potrzebuje pomocy specjalisty?; Inne możliwości leczenia; Perspektywy- trauma psychiczna a społeczeństwo; Rola mediów; Odpowiedzialność polityki zdrowotnej i społeczeństwa; Trauma a opieka duszpasterska;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane?, 2. Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie?, 3. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości, 4. Dać czy nie dać klapsa?, 5. Przekazywanie zdrowego podejścia do seksu, 6. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy?, 7. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole, 8. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele?, 9. W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
CD 1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane? ; Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie?
CD 2. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości ; Dać czy nie dać klapsa? ; Przekazywanie zdrowego podejścia do sukcesu.
CD 3 Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy? ; Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole?
CD 4 Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele? ; W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: O książce. Wprowadzenie. Część pierwsza: ROZDZIAŁ 1. W jaki sposób problemy rodziców mogą wpływać na to, jak wychowują oni swoje dzieci; ROZDZIAŁ 2. Kiedy problemem rodzica jest lęk; ROZDZIAŁ 3. Kiedy problemem rodzica jest gniew; ROZDZIAŁ 4. Kiedy rodzic ma depresję; ROZDZIAŁ 5. Kiedy rodzice stosują wobec siebie przemoc; ROZDZIAŁ 6. Kiedy rodzice są w separacji lub się rozwodzą; ROZDZIAŁ 7. Kiedy rodzic jest uzależniony od substancji psychoaktywnych; ROZDZIAŁ 8. Kiedy rodzic choruje lub umiera. Część druga: ROZDZIAŁ 9. Cel – instrukcje – rozwinięcie; ROZDZIAŁ 10. Uczucia, jakie budzi we mnie mama lub tata; ROZDZIAŁ 11. Góra Zmartwień (a jeśli stanie się coś bardzo złego i nie będę wiedział, co zrobić?); ROZDZIAŁ 12. Uczucie „to za dużo jak na moje siły”; ROZDZIAŁ 13. Straty i tęsknoty; ROZDZIAŁ 14. Szok; ROZDZIAŁ 15. Muzeum Uraz; ROZDZIAŁ 16. Chmura, pod którą żyjemy; ROZDZIAŁ 17. Czego pragnę dla siebie i dla swojego życia; ROZDZIAŁ 18. Najgorsze i najlepsze chwile z mamą lub tatą; ROZDZIAŁ 19. Separacja i Rozwód rodziców; ROZDZIAŁ 20. Awantury między rodzicami; ROZDZIAŁ 21. Kochać kogoś, kto nie potrafi odwzajemnić miłości; ROZDZIAŁ 22. Uzdrawiająca rozmowa rodzica z dzieckiem. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła nr 3 / 2010)
1. Wystapienia Inauguracyjne; 2. Dzieci a przemoc: Dzieci w realcach przemocowych- jako ofiary, świadkowie lub sprawcy przemocy; Społęczno-medyczne aspekty Zespołu Dziecka Maltretowanego. Od Hipokratesa i Platona do współczesności; Budowanie świadomości społecznej na przykładzie kampanii "Kocham. Nie biję" oraz "Kocham. Reaguję"; 3. Kobiecy a przemoc: Przemoc ma płeć. Wymazywanie kobiet z programów antyprzemocowych; Konsekwencje przemocy wobec kobiet. Kobiety- zabójczynie; 4. Marginalizowane ofiary przemocy: Niebezpieczna starość; Męzczyzna jako ofiara przemocy domowej; Doświadczenia przemocy przez osoby niepełnosprawne; Doświadczenia przemocy przez osoby homoseksualne; 5. Narzedzia wpływu na zmianę postawy sprawców przemocy: Resocjalizacja sprawców przemocy w warunkach więziennych; Za i przeciw mediacji w sprawach dotyczących znęcania; Terapia sprawców. Modele i rola organizacji pozarządowych; Powrót sprawcy przemocy do środowiska rodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej