Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(2)
Autor
Braithwaite Dominika
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Wieder Serena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Różne formy wspierania rozwoju dziecka z autyzmem w Polsce i na świecie: AutismPro- psychoedukacyjne narzędzie wspierające terapię autyzmu; Wybrane techniki rozwijania umiejętności społecznych w pracy z dziećmi z autyzmem metodą stosowanej analizy zachowania; EEG- biofeedback i możliwości jego wykorzystania we wspomaganiu terapii dziećmi z autyzmem; Rola muzykoterapii w terapii dziecka z autyzmem; Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne jako metoda wspomagająca terapię dzieci z autyzmem. Studium przypadku; 2. Z doświadczeń terapeutów i stażystów uczestniczących we wspomaganiu rozwoju dzieci z autyzmem: Wykorzystanie terapii kontaktowej z udziałem psów jako metody wspierającej leczenie autyzmu- refleksje terapeuty; Szkoła dla dzieci z autyzmem- relacje stażystki z duńskiej Kollegievejens Skole w Aalborgu; Wspieranie rozwoju komunikacji u dziecka z autyzmem. Studium przypadku; Moje wkraczanie w nowy świat: zajęcia muzykoterapii dla dzieci z autyzmem; 3. Rodzice dzieci z autyzmem wobec terapii i rozwoju dziecka: Oczekiwania rodziców związane z edukacją i terapią ich dzieci z autyzmem; Poczucie koherencji u rodziców dzieci z autyzmem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I: Postęp w rokowaniach dotyczących ASD mity, fakty, wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna. 1: Zmiana definicji autyzmu i sposoby jego postrzegania; 2: Mity dotyczące ASD, w tym zespołu Aspergera, i ich błędne diagnozowanie; 3: Wczesne i trwałe objawy ASD; 4: Nowe cele stawiane dzieciom z ASD. Część II: Przede wszystkim rodzina. Jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie. 5: Inicjatywa „Przede wszystkim rodzina”; 6: Wykorzystywanie uwagi i zaangażowania; 7: Zachęcanie do naprzemiennej komunikacji i wspólnego rozwiązywania problemów; 8: Symbole, pojęcia i słowa; 9: Logiczne myślenie i świat rzeczywisty; 10: Wyższe poziomy myślenia abstrakcyjnego i refleksyjnego; 11: Niepowtarzalne profile biologiczne I; 12: Niepowtarzalne profile biologiczne II. Część III: Floortime. 13: Floortime jako podejście rodzinne; 14: Floortime; 15: Metoda Floortime zawsze i wszędzie; 16: Najtrudniejszy element metody Floortime; 17: Praca ze starszymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z ASD I; Praca ze starszymi dziećmi nastolatkami i dorosłymi ze spektrum autyzmu II. Część IV: Ekspertyza i sposoby terapii. 19: Ekspertyza; 20. Kompleksowy program terapii wykorzystujący podejście DIR/Floortime; 21: Programy edukacyjne przyjające myśleniu, komunikacji i postępom w nauce. Część V: Radzenie sobie z trudnymi objawami. 22: Język wyuczony i echolalia; 23: Samostymulacja, potrzeba bodźców zmysłowych, nadpobudliwość i zachowania unikające; 24: Posiłki, korzystanie z toalety, ubieranie się i radzenie sobie z nowymi wyzwaniami; 25. Problemy z zachowaniem; 26: Radzenie sobie z uczuciami; 27: Załamania i regresje; 28: Rozwój umiejętności społecznych. Załącznik A; Załącznik B; Załącznik C.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : Harmonia Universalis , 2018. - 296 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Zawiera: Od autorki. Wstęp. Część pierwsza: 1. Z historii badań nad autyzmem; 2. Przyczyny i neurofizjologia; 3. Wczesne objawy; 4. Testy przesiewowe; 5. Rozwój psychomotoryczny; 6. Mapy mózgu i ich powiązanie z ciałem; 7. Mechanizmy obronne. Autostymulacje i stereotypie ruchowe; 8. Wokół diagnozy autyzmu. Część druga: 1. Integracja sensoryczna i układy zmysłowe; 2. Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego; 3. Specyfika przetwarzania sensorycznego; 4. Zachowania komunikacyjne i rozwój mowy. Nadwrażliwość kompleksu ustno-twarzowego; 5. Kształtowanie wspólnego pola uwagi; 6. Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Część trzecia: 1. Specyfika terapii integracji sensorycznej w autyzmie; 2. Terapia wstępna. Zabawy i ćwiczenia sensomotoryczne; 3. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego; 4. Wspomaganie zdolności komunikacyjnych i rozwoju mowy; 5. Stymulacja rozwoju umiejętności oralno-motorycznych; 6. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego, strategie terapeutyczne, wskazania i zalecenia. Modyfikacja środowiska. Bibliografia. Spis rycin. Aneksy: 1. Lista wybranych narzędzi diagnostycznych do wczesnego wykrywania autyzmu; 2. Fundacje i stowarzyszenia działające na rzecz dzieci z autyzmem oraz ich rodzin; 3. Proponowany zestaw pomocy i przydatnych akcesoriów; 4. Lista pomocy i akcesoriów; 5. Przydatne strony internetowe; 6. Ryciny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej