Form of Work
Książki
(23)
Czasopisma
(2)
Status
only on-site
(21)
available
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(21)
Author
Brzezińska Anna
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Krzysztoń Dorota
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Baran Beata
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Bentovim Arnon
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Burczyk Irena
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gray Jenny
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kardaras Nicholas
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kowalski Robin M
(1)
Kościesza Agnieszka
(1)
Król Karol
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kępski Czesław
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Lityński Adam
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Majewski Kamil
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mokrysz-Olszyńska Anna
(1)
Moras Małgorzata
(1)
Moras-Olaś Kinga
(1)
Olma Małgorzata
(1)
Ośrodek Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia w Wodzisławiu Śląskim
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pirogowicz Iwona
(1)
Pogłódek Andrzej
(1)
Polskie Centrum Mediacji. Filia w Wodzisławiu Śląskim
(1)
Przeklasa Dorota
(1)
Pysiak Anna
(1)
Radlak Karolina
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Rozmus Dariusz
(1)
Skibska Joanna
(1)
Sobas Magdalena
(1)
Sobol-Kołodziejczyk Piotr
(1)
Steciwko Andrzej
(1)
Storczyński Jarosław
(1)
Stych Marek
(1)
Suska Magdalena
(1)
Szynal Grzegorz
(1)
Ulfik Iwona
(1)
Ulfik-Jaworska Iwona
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Waluś Roman
(1)
Ward Harriet
(1)
Wicher Adam
(1)
Wilkin-Day Aleksandra
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wujczyk Marcin
(1)
Zieliński Marek
(1)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(17)
Country
Poland
(25)
Language
Polish
(25)
Subject
Dziecko
(13)
Przemoc w rodzinie
(13)
Przemoc
(7)
Dziecko maltretowane
(6)
Rodzina
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Agresywność
(4)
Prawa dziecka
(4)
Gry komputerowe
(3)
Młodzież
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Wychowanie
(3)
Narkotyki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nałóg
(2)
Patologia społeczna
(2)
Uczniowie
(2)
Abolicja podatkowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dietetyczne środki spożywcze
(1)
Domy dziecka rodzinne
(1)
Dychawica oskrzelowa
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko wykorzystywane seksualnie
(1)
Europejska Karta Społeczna
(1)
Internet
(1)
Kara cielesna
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kozioł ofiarny (socjol.)
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mandat radnego
(1)
Media społecznościowe
(1)
Medjacja (sociol.)
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieruchomości
(1)
Obywatelstwo
(1)
Odpowiedzialność prawna
(1)
Ojcostwo
(1)
Opieka społeczna
(1)
Parlament
(1)
Pedagogika
(1)
Pediatria
(1)
Porty
(1)
Prawo do mieszkania
(1)
Prawo do nauki
(1)
Prawo do ochrony zdrowia
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Psychofizjologia
(1)
Referendum lokalne
(1)
Rewolucja 1917 r. październikowa i wojna domowa
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwód
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Samorządowe kolegia odwoławcze
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Stres pourazowy
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sądownictwo pracy
(1)
Służba więzienna
(1)
Temperament
(1)
Uczucia
(1)
Umowa o pracę na czas określony
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wcześniak
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wójt
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zatrudnienie cudzoziemców
(1)
Zespół ADHD
(1)
Subject: time
1989-
(3)
Subject: place
Cypr
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
25 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-7363-281-6
1. Tendencje destruktywne i konstruktywne w świetle koncepcji E. Fromma, 2. Gry komputerowe - charakterystyka zjawiska, 3. Oddziaływanie gier komputerowych na dzieci i młodzież, 4. Problematyka i program badań własnych, 5. Tendencje konstruktywne i destruktywne w świetle zastosowanych metod badawczych, 6. Podsumowanie wyników, hipotezy interpretacyjne i wnioski
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2907-7
1. Wstęp; 2. Doświadczenia dzieci z tradycyjnymi formami szkolnej przemocy; 3. Czym jest cyberprzemocy?; 4. Współczesne badania dotyczące cyberprzemocy; 5. Co mogą zrobić rodzice; 6. Co mogą zrobić nauczyciele; 7. Prawa i procedury.
Bibliogr.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86117-47-8
1. Telewizja i gry komputerowa jako czynnik oddziaływania na dzieci, 2. Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci : Oddziaływanie telewizyjnych obrazów przemocy w świetle literatury, Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci. 3. Wpływ "agresywnych" gier komputerowych na orientację wobec rzeczywistości : Oddziaływanie gier komputerowych na dzieci w świetle literatury, Oddziaływanie "agresywnych" gier komputerowych na dzieci w świetle badań własnych, 4. Mechanizmy psychologiczne wyjaśniające wpływ przemocy medialnej na psychikę odbiorców, 5. Obrona przed szkodliwym wpływem przemocy w mediach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89629-35-6
1. Wprowadzenie, 2. Zespół dziecka maltretowanego, 3. Problem dziecka maltretowanego w rodzinie, 4. Ochrona praw dziecka i rodziny (prawo polskie i standardy prawa międzynarodowego), 5. Normatynwe podstawy ochorny zdrowia dzieci, 6. Rodzina - środowiskiem pełnego rozwoju dziecka, 7. Rola komunikacji w wychowaniu dziecka w rodzinie, 8. Rozmowa z wcześniakiem, 9. Granice ratowania życia skrajnie niedojrzałych wczesniaków. Poglądy lekarzy i pielęgniarek, 10. Uczeń w polskiej szkole w XXI wieku, 11. Prawo do życia dzieci niepełnosprawnych i co dalej?, 12. Rysunek w medycynie - rola w diagnostyce i terapii, 13. Dziecko w stanie terminalnym w rodzinie, 14. Odmienność i nietolerancja - romskie dziecko w społeczeństwie większości
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-813-9
Cz. I Teoretyczne spojrzenie na przemoc symboliczną i przedmiot profesjonalnych działań nauczyciela: 1. Przemoc symboliczna w edukacji. Zarys problematyki, 2. Przemoc symboliczna w perspektywie rozwoju dziecka i profesjonalnych działań nauczyciela. Cz. II Przejawy przemocy symbolicznej w przedszkolu - klasyfikacja: 1. Komunikacja werbalna - akty językowe, 2. Komunikacja niewerbalna akty kinetyczne, 3. Reguły i system oceniania - akty ewaluacyjne, 4. Przestrzeń dydaktyczna: użytkownicy i dystrybucja, 5. Organizacja pracy edukacyjnej: presja czy oferty pedagogiczne?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-88075-23-0
Koszty i konsekwencje krzywdzenia dzieci ; Rola instytucji ochrony zdrowia w reagowaniu na krzywdzenie dzieci; Zapobieganie przemocy: właściwe działanie na starcie; Podejście do rodzicielstwa i wspierania rodzin zgodne ze zdrowiem publicznym: mieszana strategia profilaktyczna ograniczająca przemoc i zaniedbania wobec dzieci; Rozwojowy i dynamiczny model w systemach usług pomocowych: maksymalne wykorzystanie naszej wiedzy; Nadzieja dla Dzieci i Rodzin: stworzenie pakietu narzędzi ukierunkowanego na problem przemocy rodzicielskiej i związane z nią negatywne skutki u dzieci; Zastosowanie pakietu narzędzi „ Nadzieja dla Dzieci i Rodzin” wobec rodziny Greenów; Wykorzystywanie seksualne dzieci: możliwości profilaktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7133-252-1
1. Ochrona praw dzieci, 2. Rodzaje przemocy wobec dziecka, 3. Sfery zniewolonego dzieciństwa, 4. Antytrajektornia - przeciwdziałanie przemocy wobec dziecka w rodzinie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biuletyn RPO. Źródła nr 3 / 2010)
1. Wystapienia Inauguracyjne; 2. Dzieci a przemoc: Dzieci w realcach przemocowych- jako ofiary, świadkowie lub sprawcy przemocy; Społęczno-medyczne aspekty Zespołu Dziecka Maltretowanego. Od Hipokratesa i Platona do współczesności; Budowanie świadomości społecznej na przykładzie kampanii "Kocham. Nie biję" oraz "Kocham. Reaguję"; 3. Kobiecy a przemoc: Przemoc ma płeć. Wymazywanie kobiet z programów antyprzemocowych; Konsekwencje przemocy wobec kobiet. Kobiety- zabójczynie; 4. Marginalizowane ofiary przemocy: Niebezpieczna starość; Męzczyzna jako ofiara przemocy domowej; Doświadczenia przemocy przez osoby niepełnosprawne; Doświadczenia przemocy przez osoby homoseksualne; 5. Narzedzia wpływu na zmianę postawy sprawców przemocy: Resocjalizacja sprawców przemocy w warunkach więziennych; Za i przeciw mediacji w sprawach dotyczących znęcania; Terapia sprawców. Modele i rola organizacji pozarządowych; Powrót sprawcy przemocy do środowiska rodzinnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7441-501-9
Cz. I Zarys problematyki karalności, Cz. II Karalność - wieloaspektowość zjawiska, Cz. III Praktyczny wymiar karalności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Psychologia - Etologia - Genetyka. Tom 14. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2006. - 159 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Psychologia - Etologia - Genetyka / Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania Uniwer. Warszawskiego ; red. nacz. Włodzimierz Oniszczenko ISSN 1508-583X ; Tom 14)
Kryteria oceny zwierzęcych modeli zaburzenia po stresie traumatycznym (PTSD). Biologiczne korelaty i uwarunkowania chronotypu. Przemoc w dzieciństwie a ryzyko nadużywania substancji psychoaktywnych w okresie adolescencji i dorosłości z perspektywy traumatologii rozwojowej. Zakotowa arytmia oddechowa w przebiegu depresji. Dominujący styl afektywny a sprawność różnicowania ekspresji mimicznych emocji. Cechy temperamentu jako zasoby indywidualne w radzeniu sobie ze stresem przez licealistów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-240-4
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7383-102-9
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-921930-1-6
Cz.I Szanse wychowawcze oraz zagrożenia we współczesnej rodzinie: 1. Współczesne dziecko i obraz jego dzieciństwa - nowe szane wychowawcze oraz zagrożenia, 2. Wspomóc rodzinę w zapewnieniu dobrego wychowania, 3. Problem sieroctwa społecznego w rodzinie dysfunkcyjnej, 4. Rodzina źródłem kapitału ludzkiego, 5. Wychowanie jako proces tworzenia warunków wspomagających dziecko w rozwoju, 6. Rola rodziny w realizowaniu potrzeb dziecka, 7. Znaczenie metody modelowania i zadaniowej w wychowaniu rodzinnym. Cz. II Obraz dziecka i dzieciństwa - historia i współczesność: 1. Dobro dziecka w literaturze pamiętnikarskiej XVII wieku, 2. Edukacja domowa dzieci w polskich rodzinach ziemiańskich w XIX wieku, 3. Relacje ojciec-dziecko i ich znaczenie w procesie wychowania rodzinnego, 4. Rodzice i dziecko - aksjologiczne aspekty obrazu dziecka, 5. Rodzinne uwarunkowania obrazu JA i poczucie własnej wartości dzicka, 6. Tematyka rodzinna w kształceniu zintegrowanym, 7. Doświadczenia emocjonalne i społeczne dziecka w rysunku projekcyjnym rodziny. Cz.III Instytucjie wspierające dzicko i rodzinę: 1. Wsppółdziałanie rodziców ze szkołą na rzecz dobra dzicka na przykładzie szkół STO, 2. Organizacja wczesnej pomocy terapeutycznej dziecku niepełnosprawnemu i jego rodzinie, 3. Literatura dziecięca w terapii lęków u dzieci, 4. Policyjne działania na rzecz ochrony dziecka - program wczesnej profilaktyki zagrożeń "Bezpieczny przedszkolak", 5. Przestępstwo znęcania się w opinii społecznej, 6. Ingerencja sądu rodzinnego w sprawowanie władzy rodzicielskiej, 7. Pomoc społeczne na rzecz dziecka i rodziny, 8. Prawna ochrona rodziny i nieletniego w świetle kodeksu karnego Federacji Rosyjskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 10/2015)
Wstęp; I. Problemy wychowania w rodzinie i poza nią: Wychowanie człowieka w ujęci pedagogiki personalistycznej; Family and its problems; Egzystencja dziecka w warunkach przemocy domowej i szkolnej. Analiza psychologiczno-prawna; Instrumenty prawne stosowane w przypadkach przestępczości nieletnich; LL. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Neuroplastyczność mózgu wsparciem rozwojowym dziecka we wczesnym dzieciństwie; The role of mneminics in the process of L1 and L2 language learning; The importance of autonomous self-development of adult learners in the theory of transformative learning by J. Mezirow; Zalety I wady e-podręcznika postrzegane z perspektywy nauczycieli; Muzyka a słuch fonematyczny; Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówiesniczym prze uczniów we wczesnej edukacji; Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej; Preschool teacher in modern educational strategy; To be a teacher - it is so easy to say - how diffucult it is to meet the expectations of the children’ modern education; Key aspects of the iedological and political directions of educational activity in high er school in conditions of prezent time (art. w jęz. ukraińskim).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-943-2
Zawiera: 1. Wychowawcza funkcja szkoły; 2. Trudności wychowawcze w szkole; 3. Niezgrana klasa; 4. Niezdyscyplinowana klasa; 5. Skonfliktowana klasa; 6. Agresja i przemoc w klasie; 7. Nadmierna rywalizacja w klasie; 8. Klasa mało aktywna; 9. Niska motywacja do nauki; 10. Ściąganie; 11. Niepowodzenia w szkole; 12. Uczeń drugoroczny w klasie; 13. Wagary uczniowskie; 14. Mobbing elektroniczny; 15. W powodzi „komórek”; 16. Uczniowie różniący się kulturowo i językowo w klasie szkolnej; 17. Trudne relacje z rodzicami uczniów oraz pomiędzy nimi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88415-85-9
1. O istocie przemocy, jej genezie, mechanizmach i skutkach, 2. Ryzyko przemocy seksualnej w środowisku rodzinnym, 3. Społeczny przekaz przemocy seksualnej w rodzinie, 4. Krzywdzenie dzieci - przeciwdziałanie zjawisku, przesłanki i aktualne rozwiązania, 5. Psychospołeczne uwarunkowania przemocy stadionowej, 6. Przemoc w mediach, 7. Alternatywne środki zapobiegania przestępczości nieletnich formą pracy kuratora sądowego, 8. Mediacje szkolne sposobem na rozwiązywanie konfliktów, 9. Mediacja rodzinna w sprawach rozwodowych - krzywdzenie dzieci przez ich rodziców
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Kształtowanie systemu zapobiegania przemocy w rodzinie; Przemoc w rodzinie- doświadczenia wymiaru sprawiedliwości w relacjach policja- prokuratura- sądy; Przemoc w rodzinie w doświadczeniach Zespołu Prawa Rodzinnego z punktu widzenia realizowanej polityki społecznej; Realizacja polityki karnej w świetle uregulowań prawnych, działalności służ© bezpieczeństwa publicznego i orzecznictwa sądowego; przemoc wobec kobiet w rodzinie z punktu widzenia ofiar; Przemoc w rodzinie na wsi. Perspektywy wychodzenia z przemocy; Doświadczenia Centrum Praw Kobiet w pracy z ofiarami przemocy. Ofiara- policja, ofiara- prokuratura, ofiara-sąd; Niebieska karta jako narzedzie zapobiegania przestępczości; Realizowane formy zapobiegania przemocy w rodzinie w doświadczeniach Ogólnopolskiego Pogotowia dla ofiar przemocy w rodzinie Niebieska Linia; Dzieci- ofiary przemocy w rodzinie; Ochrona dziecka przed przemocą; Diagnoza zjawiska przemocy wobec dzieci; Zabezpieczenie interesów dziecka w postępowaniu sądowym; Realizacja konstytucyjnego prawa dziecka do ochrony przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem i demoralizacja w działalności RPO; System reagowania na przemoc wobec dzieci. Działalność Fundacji Dzieci Niczyje. Pomoc dzieciom, ofiarom krzywdzenia; System reagowania na przemoc wobec dzieci; Eksmisja z mieszkania za znęcanie się nad członkiem rodziny; Potrzeba monitorowania sytuacji zagrożenia dzieci; Zakaz karcenia fizycznego jako formy stosowania środków wychowawczych; System reagowania na przemoc wobec dzieci w świetle doświadczeń Komitetu Ochrony Praw dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8102-133-3
Zawiera: Podziękowania; Wstęp: Problem z technologia; Rozdział 1. Inwazja Dzieci ekranu; Rozdział 2. Nowy wspaniały e-świat; Rozdział 3. Cyfrowe narkotyki a mózg; Rozdział 4. Wywiad z doktorem Doanem: neurobiologiem i osoba uzależnioną od gier wideo na odwyku; Rozdział 5. Wielkie odcięcie – wysyłanie wiadomości tekstowych i media społecznościowe; Rozdział 6. Zaburzenia kliniczne i efekt Dzieci ekranu; Rozdział 7. Małpowanie od innych – wpływy mass mediów; Rozdział 8. Gry wideo a agresja badania; Rozdział 9. Wyrwane z nagłówków – prawdziwe przypadki przemocy pod wpływem gier wideo; Rozdział 10. Masakra w Newtown – psychoza spowodowana grami wideo; Rozdział 11. Etan Patz i Koniec Niewinności – oraz zabaw na powietrzu; Rozdział 12. W pogoni za pieniędzmi: ekrany a kompleks edukacyjno-industrialny; Rozdział 13. Żyjemy w e-świecie; Rozdział 14. Rozwiązanie: ucieczka z jaskini Platona; Załącznik: Czy moje dziecko ma problem z uzależnieniem od ekranu lub technologii?; Bibliografia; O Autorze.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja i reforma)
ISBN: 83-233-1979-0
1. Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole, 2. Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie rozwoju psychofizycznego dziecka, 3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, 4. O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne-z nauczycielskiego punktu widzenia, 5. Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna interwencja, 6. Praca z dzieckiem o zaburzonych emocjach, 7. Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Kulturowe tło agresji dziecięcej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2454-3
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again