Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(18)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(16)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(4)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Filipiak Maja
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Milska-Wrzosińska Zofia
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(2)
Pąchalska Maria
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wciórka Jacek
(2)
Ziętara Renata
(2)
Brykczyńska Celina
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
Paluchowski Władysław Jacek
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Piekacz Anna
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Stemlewska-Żakowicz Katarzyna
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Sęk Helena
(1)
Tarnowska Monika
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wilk Maciej
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zalewski Bartosz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Diagnoza psychologiczna
(13)
Diagnoza
(6)
Psychoterapia
(6)
Psychoanaliza
(5)
Psychologia
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko
(4)
Psychologia kliniczna
(4)
Psychopatologia
(4)
Wczesna interwencja
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Ankieta
(2)
Klasyfikacja
(2)
Kultura
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-10
(2)
Mózg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stres
(2)
Zachowanie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Język dziecka
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Leczenie
(1)
Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z FASD
(1)
Pamięć podręczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo seksuologiczne
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia osobowości
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Seksuologia
(1)
Skala Inteligencji Stanford-Binet
(1)
Skala inteligencji Wechslera
(1)
Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym IDS-P
(1)
Socjoterapia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Spektrum poalkoholowych wrodzonych zaburzeń rozwojowych (FASD)
(1)
Stemplewska-Żakowicz, Katarzyna
(1)
Stres pourazowy
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Typologia psychologiczna
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia neurorozwojowe
(1)
Zaburzenia seksualne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(1)
27 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Autorskie Podręczniki Akademickie)
Zawiera: 1. Profesjonalna kompetencja diagnozowania; 1.1. Diagnoza jest interwencją; 1.2. Diagnoza w działalności zawodowej psychologa; 1.3. Profesjonalne kompetencje diagnostyczne; 2. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; 2.1. Tradycja i współczesność – osiągnięcia w rozwoju diagnozy psychologicznej; 2.2. Diagnoza oparta na dowodach empirycznych; 2.3. Metody i techniki diagnostyczne w świetle badań; 2.4. Diagnozowanie jako postępowanie badawcze; 2.5. Badanie jako interakcja społeczna; 3. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; 3.1. Profesjonalna kompetencja komunikacyjna; 3.2. Umiejętności techniczne diagnosty; 3.3. Kompetencje społeczno-kulturowe; 4. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 4.1. Standardy etycznozawodowe; 4.2. Etyka w praktyce; 4.3. Zamiast podsumowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna / red. nauk. Lidia Cierpiałkowska, Helena Sęk. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - 854, [1] s. : rys., tab. ; 29 cm.
Zawiera: Wstęp Część I Podstawy psychologii klinicznej: Rozdział 1 Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 2 Teoretyczne i metodologiczne podstawy psychologii klinicznej; Rozdział 3 Pojęcie normy, normalności i zdrowia; Rozdział 4 Psychologia kliniczna i zdrowia a psychopatologia - wzajemne zależności; Rozdział 5 Etyka postępowania psychologa klinicznego w badaniach naukowych i praktyce. Część II Kierunki i podejścia w psychologii klinicznej: Rozdział 6 Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej; Rozdział 7 Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej; Rozdział 8 Podejście fenomenologiczne, egzystencjalne i humanistyczne w psychologii klinicznej; Rozdział 9 Koncepcje systemowe i ich znaczenie dla psychologii klinicznej. Część III Psychologiczna diagnoza kliniczna: Rozdział 10 Modele diagnozy klinicznej a problemy diagnostyczne; Rozdział 11 Postępowanie diagnostyczne psychologa klinicznego a konteksty i sytuacje społeczne tworzenia diagnozy; Rozdział 12 Metody stosowane w psychologicznej diagnozie klinicznej; Rozdział 13 Jakość diagnozy klinicznej i jej uwarunkowania. Część IV Psychologia zaburzeń psychicznych człowieka dorosłego: Rozdział 14 Psychologia zaburzeń osobowości; Rozdział 15 Psychologia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych; Rozdział 16 Psychologia schizofrenii; Rozdział 17 Psychologia zaburzeń nastroju; Rozdział 18 Psychologiczne następstwa doświadczeń traumatycznych; Rozdział 19 Psychologia uzależnień; Rozdział 20 Psychologia zaburzeń odżywiania; Rozdział 21 Psychologia zaburzeń seksualnych. Część V Dziedziny zastosowań psychologii klinicznej: Rozdział 22 Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży: Rozdział 23 Neuropsychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 24 Kliniczna psychologia zdrowia; Rozdział 25 Psychologia niepełnosprawności i rehabilitacja psychologiczna; Rozdział 26 Psychologia kliniczna seniorów; Rozdział 27 Psychologia sądowa a psychologia kliniczna. Część VI Typy pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych: Rozdział 28 Psychoterapia indywidualna i grupowa; Rozdział 29 Poradnictwo psychologiczno-zdrowotne; Rozdział 30 Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń; Rozdział 31 Pomoc psychologiczna w różnych typach kryzysu; Rozdział 32 Społeczna rehabilitacja zaburzeń psychicznych. Środowiskowe metody pomocy osobom z doświadczeniem choroby psychicznej; Rozdział 33 Grupy samopomocy a społeczność terapeutyczna; Rozdział 34 Efektywność poradnictwa psychologicznego i psychoterapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne problemy edukacji dziecka; 2. Uwarunkowania rozwoju w okresie dzieciństwa; 3. Diagnoza w edukacji przedszkolnej; 4. Metody diagnozowania i ich sposoby; 5. Metody diagnozowania środowiska dziecka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kwestionariusz, 2. Instruktaż do korzystania z kwestionariusza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kwestionariusz, 2. Instruktaż do korzystania z kwestionariusza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Kwestie pojęciowe: Po co diagnozować?; Psychoanalityczna diagnoza charakteru; Poziomy rozwojowe organizacji osobowości; Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości; Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne; Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu). II. Typy organizacji charakteru: Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna); Osobowość narcystyczna; Osobowość schizoidalna; Osobowość paranoidalna; Osobowość depresyjna i maniakalna; Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna); Osobowość obsesyjna i kompulsywna; Osobowość histeryczna (histrioniczna); Osobowość dysocjacyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna / red. nauk. Lidia Cierpiałowska, Helena Sęk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2016. - 854, [1] s. : rys., tab. ; 29 cm.
Zawiera: Wstęp Część I Podstawy psychologii klinicznej: Rozdział 1 Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 2 Teoretyczne i metodologiczne podstawy psychologii klinicznej; Rozdział 3 Pojęcie normy, normalności i zdrowia; Rozdział 4 Psychologia kliniczna i zdrowia a psychopatologia - wzajemne zależności; Rozdział 5 Etyka postępowania psychologa klinicznego w badaniach naukowych i praktyce. Część II Kierunki i podejścia w psychologii klinicznej: Rozdział 6 Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej; Rozdział 7 Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej; Rozdział 8 Podejście fenomenologiczne, egzystencjalne i humanistyczne w psychologii klinicznej; Rozdział 9 Koncepcje systemowe i ich znaczenie dla psychologii klinicznej. Część III Psychologiczna diagnoza kliniczna: Rozdział 10 Modele diagnozy klinicznej a problemy diagnostyczne; Rozdział 11 Postępowanie diagnostyczne psychologa klinicznego a konteksty i sytuacje społeczne tworzenia diagnozy; Rozdział 12 Metody stosowane w psychologicznej diagnozie klinicznej; Rozdział 13 Jakość diagnozy klinicznej i jej uwarunkowania. Część IV Psychologia zaburzeń psychicznych człowieka dorosłego: Rozdział 14 Psychologia zaburzeń osobowości; Rozdział 15 Psychologia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych; Rozdział 16 Psychologia schizofrenii; Rozdział 17 Psychologia zaburzeń nastroju; Rozdział 18 Psychologiczne następstwa doświadczeń traumatycznych; Rozdział 19 Psychologia uzależnień; Rozdział 20 Psychologia zaburzeń odżywiania; Rozdział 21 Psychologia zaburzeń seksualnych. Część V Dziedziny zastosowań psychologii klinicznej: Rozdział 22 Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży: Rozdział 23 Neuropsychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 24 Kliniczna psychologia zdrowia; Rozdział 25 Psychologia niepełnosprawności i rehabilitacja psychologiczna; Rozdział 26 Psychologia kliniczna seniorów; Rozdział 27 Psychologia sądowa a psychologia kliniczna. Część VI Typy pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych: Rozdział 28 Psychoterapia indywidualna i grupowa; Rozdział 29 Poradnictwo psychologiczno-zdrowotne; Rozdział 30 Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń; Rozdział 31 Pomoc psychologiczna w różnych typach kryzysu; Rozdział 32 Społeczna rehabilitacja zaburzeń psychicznych. Środowiskowe metody pomocy osobom z doświadczeniem choroby psychicznej; Rozdział 33 Grupy samopomocy a społeczność terapeutyczna; Rozdział 34 Efektywność poradnictwa psychologicznego i psychoterapii.
Książka
W koszyku
I. Kwestie pojęciowe: Po co diagnozować?; Psychoanalityczna diagnoza charakteru; Poziomy rozwojowe organizacji osobowości; Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości; Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne; Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu). II. Typy organizacji charakteru: Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna); Osobowość narcystyczna; Osobowość schizoidalna; Osobowość paranoidalna; Osobowość depresyjna i maniakalna; Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna); Osobowość obsesyjna i kompulsywna; Osobowość histeryczna (histrioniczna); Osobowość dysocjacyjna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna. Tom 1 / red. nauk. Helena Sęk. - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013 - 363 s. : rys., tab. ; 24 cm
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki, 2. Orientacje, modele i teorie oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 3. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna w psychologii klinicznej, 4. Pojęcia, normy, normalności i zdrowia, 5. Psychologia kliniczna i psychopatologia - wzajemne zależności, 6. Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej, 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej, 8. Kierunki egzystencjalno-humanistyczne w psychologii klinicznej, 9. Koncepcje interakcyjne i systemowe oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 10. Psychologiczna diagnoza zdrowia i zaburzeń z perspektywy metodologii badań psychologicznych, 11. Modele diagnozy psychologicznej, 12. Psychologiczna diagnoza kliniczna-etapy postępowania diagnostycznego a wynik diagnozy, 13. Metody stosowane w psychologii klinicznej, 14. Badania ewaluacyjne w psychologii klinicznej, 15. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych, 16. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń z perspektywy psychologii, 17. Psychologia indywidualna i grupowa, 18. Model zawodowy psychologa klinicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Profesjonalizm w diagnozie psychologicznej: Proces profesjonalizacji zawodu psychologa w Europie; Kompetencje diagnostyczne psychologów; Standardy diagnozy psychologicznej; Kontekst odkrycia i kontekst uzasadnienia w diagnozie psychologicznej. Część II. Kształcenie w diagnozie psychologicznej: Rozwój kompetencji diagnostycznych u młodych psychologów – doniesienie z badań; Zapotrzebowanie na rozwiązania systemowe w zakresie kształcenia ustawicznego – wnioski z badań ankietowych wśród polskich psychologów; Kształcenie psychologów transportu w świetle projektów nowych aktów prawnych. Część III. Diagnoza psychologiczna w praktyce: Opiniowanie sądowo-psychologiczne o poczytalności: dylematy diagnostyczne; Kryteria oceny dowodu z opinii psychologicznej w sprawach rodzinnych i opiekuńczych; Wymagania i wyzwania w pracy psychologa diagnosty w wybranych placówkach państwowych; Wstępna diagnoza kliniczna w kontekście ambulatoryjnego ośrodka psychoterapii – planowanie badania i integracja danych; Analiza przypadku – studium psychobiograficzne umysłów niepospolitych; Konfrontacje kulturowe w gabinecie psychologa; Diagnoza osób starających się o otrzymanie statusu uchodźcy w Polsce. Część IV. Narzędzia diagnostyczne przez pryzmat standardów profesjonalnej diagnozy: Wiarygodność technik projekcyjnych jako narzędzi diagnozy psychologicznej. Część 1: dlaczego niektóre techniki niesłusznie nazywa się projekcyjnymi?; Wątpliwości związane z diagnozą opartą na preferencjach barwnych na przykładzie Klinicznego Testu Kolorów Lüschera oraz Testu Piramid Barwnych, czyli: co tak naprawdę wiemy o odbiorze barw przez człowieka; Wybrane kwestionariusze temperamentu i osobowości w diagnozie predyspozycji kierowców; Językowe wskaźniki zaburzeń psychicznych: zastosowanie polskiej wersji programu LIWC do analizy wypowiedzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
Zawiera: Wstęp. Jakim zagadnieniem poświecona jest ta książka. R. 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki: 1.1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna. Blok rozszerzający: Modele współpracy psychologów i psychiatrów wg Obuchowskiego; Modele współpracy psychologów praktyków i teoretyków wg Brzezińskiej; Modele odpowiadania psychologów diagnostów na wyzwania praktyki wg Kelly-ego. 1.2. Pojęcie i przedmiot diagnozowania. Blok rozszerzający: Miary nieinwazyjne; Asymetria relacji: badania naukowe i praktyka psychologiczna. R.2. Pojęcie diagnozy w psychologii: 2.1. Sposoby ujmowania procesu diagnozowania w psychologii; 2.2. Diagnostyka tradycyjna a diagnostyka behawioralna; 2.3. Personologiczna koncepcja diagnozowania i pojęcie cechy psychologicznej; 2.4. Diagnoza a terapia; 2.5. Nowe wyzwania – możliwości i konsekwencje wykorzystywania komputerów w diagnostyce psychologicznej. R.3. Diagnozowanie – faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji: 3.1. Faza prediagnostyczna. Blok rozszerzający: Wiedza i umysł diagnosty; 3.2. Faza badania i wstępnych decyzji. Blok rozszerzający: Wyodrębnianie zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie kwestionariusza MMPI; Norma statystyczna i jej konsekwencje; Próba normalizacyjna a pacjenci. R.4. Diagnozowanie – opis i interpretacja: 4.1. Ilościowy opis zachowań; 4.2. Jakościowy opis zachowań; 4.3. Opis a interpretacja zachowań testowych i pozatekstowych. Blok rozszerzający: Znaczenie interpretacyjne, skupione wokół skal MMPI; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (6 i 9) w obszarze patologii; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (4 i 0) w obszarze normy; Przykład reguł klasyfikowania profili MMPI wg systemu Gilbestadta i Drukera; Typ 2-7-4 (3); 4.4. Zachowania testowe i rzeczywiste (pozatekstowe) jako przedmiot interpretacji; 4.5. Wyjaśnianie psychologiczne; 4.6. Sposoby interpretacji. Blok rozszerzający: Schemat interpretacji wielowymiarowych inwentarzy osobowości na przykładzie MMPI; 4.7. Trafność interpretacji. R.5. Diagnozowanie i formułowanie zaleceń i interwencja: Etap formułowania zaleceń interwencyjnych i komunikatów (planu interwencji); Interwencja i jej formy; Iteracyjny charakter diagnozowania. R.6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów: 6.1. Problemy etyczne związane z diagnozowaniem; 6.2. Problemy związane z komercjalizacją diagnostyki psychologicznej; Problemy nauczania diagnozowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Kwestie pojęciowe: 1. Rozumienie socjoterapii, 2. Rozumienie psychoterapii, 3. Rozumienie diagnozy. Cz. II Diagnoza dzieci: 4. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu latencji; 5. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje praktyczne. Cz. III Diagnoza młodzieży: 6. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu adolescencji, 7. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje społeczne. Część. IV Diagnoza w relacji socjoterapeutycznej: 8. Stosunek wobec zasad w grupie socjoterapeutycznej; 9. Funkcjonowanie w grupie socjoterapeutycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Konteksty diagnozy psychologicznej w edukacji: Cele i konteksty diagnozy psychologicznej. Cz. II standardy diagnozy psychologicznej w edukacji: Standardy etapu I. Rozpoznanie problemu; Standardy typu II. Planowanie procesu diagnozy; Standardy typu III. Gadanie diagnostyczne; Standardy typu V. Opracowanie wyników diagnozy; Standardy etapów V i VI. Planowanie i wdrożenie interwencji oraz ocena jej efektów i badanie kontrolne. Cz. III warunki realizacji standardów w praktyce: Kompetencje diagnostyczne psychologa oraz rozwój zawodowy w obszarze diagnozy psychologicznej dla potrzeb edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii klinicznej / Helena Sęk. - Wyd. 3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2005. - 340, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 5)
Część I: Podstawy psychologii klinicznej. 1. Psychologia kliniczna jako dziedzina stosowana - korzenie - dynamika rozwoju - aktualne tendencje. 2. Podejścia, modele i koncepcje w psychologii klinicznej. 3. Sposoby rozumienia normalności i zdrowia oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej. 4. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna. 5. Psychologia kliniczna a psychopatologia. 7. Wkład podstawowych kierunków psychologii do psychologii klinicznej. 7. Podstawy klinicznej diagnozy psychologicznej. 8. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych - zagadnienia podstawowe. Część II: Obszary zastosowań psychologii klinicznej. 9. Zakres zastosowań psychologii klinicznej. Obszary tradycyjne i współczesne. 10. Rozwojowo-społeczne ujęcie zaburzeń psychicznych a psychologia kliniczna. 11. Psychologia zdrowia i choroby. 12. Psychologia kliniczna a interwencja w kryzysie, sytuacjach traumatycznych i katastroficznych. 13. Psychologia uzależnień - znaczenie profilaktyki, terapii i grup samopomocy. 14. Psychologia kliniczna a wybrane formy patologii zjawisk społecznych. 15. Przygotowanie do zawodu psychologa klinicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1 POJĘCIE DIAGNOZY – ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE: 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu; 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania; 1.3. Etapy procesu diagnozowania; Literatura polecana. 2 WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA: 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka; 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy; Literatura polecana. 3 WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŃ DIAGNOSTYCZNYCH I PRODIAGNOSTYCZNYCH: 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania; 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczeni i wyposażenie; 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości; 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi; 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę; Literatura polecana. 4 WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA: 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych?; 4.2. Wywiad rozwojowy; 4.3. Obserwacja; Literatura polecana. 5 INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY: 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego; 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko; 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju; 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka; Literatura Polecana. Załączniki; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I - Wprowadzenie 1. Psychoseksuologia - nowa specjalizacja w Polsce 2. Zastosowanie klasyfikacji ICD-11 w diagnostyce problemów zdrowotnych związanych z seksualnością 3. Diagnostyka i terapia sprawców przemocy seksualnej w świetle zasad etyki zawodu seksuologa. CZĘŚĆ II - Metody diagnostyczne 4. Wywiad seksuologiczny 5. Narzędzia do oceny cyklu reakcji seksualnych 6. Skale i kwestionariusze 7. Metody oceniające czynniki ryzyka i skuteczność leczenia w seksuologii sądowej 8. Metody projekcyjne CZĘŚĆ III - Wybrane aspekty diagnostyczne i terapeutyczne 9. Substancje psychoaktywne a seksualność człowieka 10. Metody leczenia zaburzeń seksualnych 11. Psychopatia a seksualność 12. Diagnoza zaburzenia kompulsywnych zachowań seksualnych 13. Pedofilia 14. Duchowni w roli sprawców 15. Ofiary i sprawcy zgwałceń 16. Osoby LGB w roli klientów psychoseksuologa. Wskazówki praktyczne 17. Pacjenci z nietypowymi zaburzeniami seksualnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część 1. WYBRANE OBSZARY DIAGNOZY W PEDAGOGICE: Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących w zakresie zachowań suicydalnych młodzieży – zarys problemu; Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży w świetle badań; Holistyczna diagnoza rodziny jako najważniejszego środowiska wychowawczego w perspektywie familiologii; Środowisko rodzinne a kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym; Współczesne dyskursy wokół diagnozy i terapii słuchu; Samoocena ucznia w perspektywie pracy nauczyciela szkoły podstawowej; Współczesne problemy rozwoju pedagogiki muzealnej w Ukrainie; Dobre samopoczucie czy zdrowie psychiczne? Refleksje nad kondycją psychiczną współczesnego człowieka; Instytucjonalizm jako kwintesencja mentalności społeczeństwa; Część 2. PROFILAKTYKA WOBEC WYBRANYCH PROBLEMÓW, SYTUACJI I ZAGROŻEŃ: Gotowość logopedów do realizacji zadań w zakresie profilaktyki zaburzeń komunikacji; Szkoła w profilaktyce sytuacji granicznych; Rodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowania; Zapobieganie zachowaniom suicydalnym; Część 3. WYBRANE METODY PRACY, POMOCY I WSPARCIA (TERAPEUTYCZNEGO) DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH: Metody wspomagające pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiego; Żywa biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnej; Aromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chi ball wsparciem oddziaływań logopedycznych; Bajkoterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym; Changing the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong Education; Pomoc rodzinie i dziecku z FASD – okiem pedagoga: potrzeby, możliwości, propozycje rozwiązań systemowych; Metoda projektów jako element rozwoju kompetencji i narzędzie pracy pracowników socjalnych oraz edukatorów w kształceniu i pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Lista kategorii; Badawcze kryteria diagnostyczne; Tymczasowe kryteria dla wybranych zaburzeń; Zaburzenia specyficzne kulturowo; Lista ekspertów indywidualnych; Lista ośrodków koordynujących badania terenowe, ośrodków badań terenowych sprawozdających do nich oraz badaczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej