Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia
(1)
Autor
Gumularz Mirosław
(1)
Kozik Patrycja
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Kontrola
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów. Część I: Podziały danych osobowych objętych kontrolą: 1. Dane osobowe wrażliwe (szczególne kategorie danych), dane o karalności oraz dane osobowe zwykłe; 2. Dane osobowe podane, zaobserwowane, pochodne oraz wywnioskowane; 3. Dane uporządkowane oraz nieuporządkowane: 3.1. Ogólne informacje; 3.2. Uporządkowanie a ustrukturyzowanie; 4. Dane identyfikowalne oraz nieidentyfikowalne: 4.1. Dwie normy wynikające z art. 11 RODO; 4.2. Artykuł 11 RODO a definicja danych osobowych; 4.3. Krótkotrwałe i długotrwałe przetwarzanie danych; Część II: Pytania i odpowiedzi: 1. Czym jest RODO?; 2. Jakie sankcje administracyjne i karne mogą grozić za naruszenie RODO?; 3. Jakich kategorii danych dotyczy kontrola/postępowanie?; 4. Kiedy przepisy RODO nie będą miały zastosowania?; 5. Jakie podmioty podlegają kontroli / mogą być adresatem decyzji w ramach postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 6. Kiedy prowadzona jest kontrola, a kiedy prowadzi się postępowanie administracyjne w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych?; 7. Czy do kontroli uzupełniającej stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego (w tym przepisy gwarancyjne)?; 8. Jaka jest relacja pomiędzy przepisami o kontroli w RODO a przepisami prawa przedsiębiorców?; 9. Jak należy rozumieć pojęcie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 10. Jakie są tryby kontroli? Czy kontrole mogą być niezapowiedziane?; 11. Jakie są obowiązki kontrolowanego w trakcie kontroli i co grozi za ich naruszenie?; 12. Czy można kwestionować wszczęcie kontroli lub inne czynności w toku kontroli?; 13. Czy można kwestionować wszczęcie postępowania administracyjnego lub inne czynności w jego toku?; 14. Jaka jest relacja zasady rozliczalności do obowiązku zebrania materiału dowodowego przez organ nadzorczy (art. 77 k.p.a.)?; 15. Jak ustalić moment wszczęcia postępowania administracyjnego?; 16. Jakie dokumenty inicjują kontrolę?; 17. Czy i jak chroniona jest tajemnica przedsiębiorstwa?; 18. Czy i w jakim zakresie Prezes UODO może mieć dostęp do tajemnic prawnie chronionych w toku kontroli i postępowania administracyjnego, na przykładzie poszczególnych tajemnic?; 19. Jakie są konsekwencje naruszenia wymogów co do treści upoważnienia do kontroli?; 20. Czy kontrola może być realizowana wyłącznie w zakresie upoważnienia?; 21. Czy pracownicy kontrolowanego administratora /podmiotu przetwarzającego podlegają kontroli? 22. Czy można odpowiadać dyscyplinarnie za naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych?; 23. Jak długo może być prowadzona kontrola?; 24. Kto prowadzi kontrolę?; 25. Kto może brać udział w kontroli? Czy można prowadzić kontrolę pod nieobecność kontrolowanego?; 26. Czy sektor publiczny objęty jest także kontrolą?; 27. Czy można prowadzić kontrolę u procesora (podmiotu przetwarzającego)?; 28. Jakie uprawnienia ma kontrolujący?; 29. Jaka jest rola osoby, której dane dotyczą, w ramach kontroli i postępowania?; 30. W jaki formalny sposób dochodzi do zakończenia kontroli?; 31. W jaki sposób można kwestionować treść protokołu kontroli?; 32. Czy protokół kontroli i materiał dowodowy kontroli stają się automatycznie częścią materiału dowodowego w postępowaniu administracyjnym?; 33. Czy czynności w toku kontroli są utrwalane jedynie w protokole?; 34. Czy wadliwość czynności w toku kontroli może mieć wpływ na postępowanie administracyjne?; 35. Kto jest stroną w postępowaniu administracyjnym?; 36. Kiedy postępowanie administracyjne może być umorzone?; 37. Jakie są rodzaje rozstrzygnięć co do istoty sprawy w ramach postępowania w przedmiocie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 38. Jakie są skutki doręczenia decyzji Prezesa UODO?; 39. Jaki środek przysługuje w postępowaniu administracyjnym w przypadku niezałatwienia sprawy w terminie?; 40. Czy decyzja Prezesa UODO w postępowaniu w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych jest natychmiastowo wykonalna?; 41. Jak można kwestionować (skarżyć) decyzję Prezesa UODO?; 42. Czy niekorzystny wyrok WSA można zakwestionować?; 43. Czy do postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych stosuje się reguły dotyczące milczącego załatwienia sprawy?; 44. Jakie są podstawy wyłączenia kontrolera/ pracownika organu prowadzącego postępowanie administracyjne w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 45. Jakie są administracyjne kary pieniężne w sektorze prywatnym , a jakie w sektorze publicznym? 46. Jakie są kryteria miarkowania kary w ramach decyzji kończącej postępowanie?; 47. Czy można nałożyć karę pieniężną bez postępowania/ decyzji?; 48. Czy administracyjne kary pieniężne ulegają przedawnieniu?; 49. W jakim terminie należy zapłacić karę?; 50. Czy można starać się o rozłożenie kary na raty, odroczenie terminu płatności lub o ulgę w jej wykonaniu?; 51. Jaka jest wysokość opłaty w przypadku skargi do WSA na decyzję Prezesa UODO?; 52. Relacje pomiędzy kontrolą/postępowaniem w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych a postępowaniem cywilnym; 53. Jaka jest rola inspektora ochrona danych w toku kontroli i postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 54. Jaka jest rola pełnomocników profesjonalnych w toku kontroli i postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 55. Jakie przepisy znajdą zastosowanie do kontroli i postępowania administracyjnego wszczętych przed 25.05.2018 r.?; 56. Czy organy nadzorcze z poszczególnych państw członkowskich mogą prowadzić wspólne postępowania?; 57. Czy wiadomo u kogo będzie prowadzona kontrola w 2019 roku?; Część III: Jak przygotować się do kontroli? Rozdział I: Kategorie obowiązków: wymogi bezpośrednie i metawymogi; Rozdział II: Jak zapewnić i udokumentować zgodność; 1. Zapewnienie rozliczalności w ramach przygotowania do kontroli – wprowadzenie; 2. Rozliczalność na gruncie ustawy o ochronie danych osobowych z 1997 r.; 3. Rozliczalność w RODO; 4. Znaczenie rozliczalności w aspekcie kontroli; 5. Zakres rozliczalności; 6. Realizacja rozliczalności; 7. Inne przykłady realizacji rozliczalności; 8. Dokumentowanie w ramach rozliczalności; 9. Dokumentowanie naruszeń ochrony danych osobowych; 10. Obowiązki dokumentacyjne związane z realizacją obowiązków informacyjnych oraz praw podmiotów danych; 11. Obowiązki dokumentacyjne związane z korzystaniem z podmiotu przetwarzającego; 12. Rejestrowanie czynności przetwarzania; 13. Ocena skutków i uprzednie konsultacje; 14. Inne obowiązki dokumentacyjne; 15. Obowiązki dokumentacyjne w RODO a dotychczasowe dokumenty; 16. Rozliczalność w opiniach i wytycznych Europejskiej Rady Ochrony Danych; 17. Podsumowanie; Rozdział III: Ocena ryzyka; 1. Ocena ryzyka w RODO; 1.1. Normatywny kontekst analizy ryzyka w RODO (kiedy ocena ryzyka jest wymagana?); 1.2. Ogólny wymóg monitorowania ryzyka dla praw lub wolności (art. 24 ust. 1 RODO); 1.3. Ocena ryzyka w fazie projektowania (art. 25 ust. 1 RODO); 1.4. Ocena ryzyka pod kątem obowiązku prowadzenia rejestru czynności (art. 30 ust. 5 RODO); 1.5. Ocena ryzyka w ramach oceny środków służących bezpieczeństwu (art. 32 ust. 1–2 RODO); 1.6. Ocena ryzyka w ramach oceny incydentów bezpieczeństwa danych osobowych pod kątem obowiązku zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu (art. 33 ust. 1 RODO); 1.7. Ocena ryzyka w ramach oceny potrzeby zawiadamiania osoby, której dane dotyczą, w przypadku incydentu (art. 34 ust. 1 RODO); 1.8. Ocena ryzyka w ramach oceny skutków dla ochrony danych osobowych (art. 35 ust. 1 RODO); 1.9. Ocena ryzyka a funkcjonowanie inspektora ochrony danych (art. 39 ust. 2 RODO); 1.10. Założenia wstępne; 2. Ramy analizy ryzyka; 2.1. Ryzyko naruszenia praw lub wolności; 2.2. Przykłady ryzyk; 2.3. Etapy oceny ryzyka; 2.4. Zagrożenie a ryzyko; 2.4.1. Waga zagrożenia a waga ryzyka; 2.4.2. Prawdopodobieństwo zagrożenia i prawdopodobieństwo ryzyka; 2.5. Obiektywność oceny; 2.6. Kryteria postępowania z ryzykiem; 2.7. Rola podmiotu przetwarzającego; 3. Ocena skutków dla ochrony danych i uprzednie konsultacje; 3.1. Ocena skutków – wstęp; 3.2. Kiedy ocena skutków może być wymagana?; 3.3. Powiązanie oceny ryzyka i oceny skutków; 3.4. Kiedy należy się konsultować z organem nadzorczym?; 3.5. Elementy dokumentacyjne oceny skutków; 3.6. Ocena ryzyka a inspektor ochrony danych; 4. Podsumowanie; Część IV: Tabele. Część V: Wzory pism. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej