Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
ebookpoint BIBLIO
(2)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(3)
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(4)
Autor
Krasiejko Izabela
(4)
Bartoszewski Jakub
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Kamińska-Jatczak Izabela
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Asystenci rodzin
(5)
Opieka społeczna
(3)
Dziecko maltretowane
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Alkoholizm
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Trauma dziecięca
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Analiza sytuacji współczesnych rodzin z uwzględnieniem problemów regionu śląskiego; 2. Asystent i asystowanie jako nowa profesja społeczna w dziedzinie pracy socjalnej; 3. Historyczny rys niesienia pomocy potrzebującym. Od religijnych form pomocy ubogim do współczesnych uwarunkowań prawnych; 4. Formy współpracy asystenta rodziny z ośrodkiem pomocy społecznej; 5. Wieloproblemowość w rodzinach dysfunkcyjnych na przykładzie serialu „Głęboka woda”; 6. Asystentura rodziny wobec nowych form życia małżeńsko-rodzinnego; 7. Istota pracy asystenta rodziny w kontekście trudności opiekuńczo-wychowawczych; 8. Asystowanie w kontekście problemów alkoholowych rodzin; 9. Specyfika pracy asystenta z osobą niepełnosprawną i jej rodzina; 10. Aktualne wyzwania stojące przed asystentami rodzin; 11. Program badań asystentów rodzin: cel, opis grupy badawczej i narzędzi badawczych; 12. Analiza wyników Inwentarza Osobowości NEO-FFI; 13. Analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród asystentów rodzin; 14. Analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród kierowników zespołów asystentów rodzin; 15. Wnioski z przeprowadzonych badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
Zawiera: Rozdział 1. Charakterystyka rodziny współczesnej: 1.1. Definicje rodziny - ujęcie tradycyjne; 1.2. Przemiany rodziny; 1.3. Typy rodzin funkcjonujących prawidłowo; 1.4. Struktura rodziny; 1.5. Dobro dziecka; 1.6. Potrzeby i cele rodziny; 1.7. Funkcje rodziny; 1.8. Zasoby rodziny; 1.9. Klimat rodzinny, więzi w rodzinie oraz interakcje z innymi systemami; 1.10. Postawy i style wychowania. Rozdział 2. Charakterystyka rodzin dysfunkcyjnych: 2.1. Definicje, typy oraz cechy rodzin dysfunkcyjnych; 2.2. Zaniedbywanie dzieci oraz czynniki ryzyka i objawy wystąpienia przemocy wobec dzieci; 2.3. Sytuacja dzieci z rodzin ubogich. Rozdział 3. Między wsparciem rodziny a ochroną dzieci przed krzywdzeniem: 3.1. Familiocentryzm jako podstawa pracy socjalnej z rodziną z dziećmi;3.2. Główne zadania wybranych zawodów w obszarze wsparcia rodziny, pomocy społecznej i ochrony dziecka przed krzywdzeniem; 3.3. Praca w zespołach multiprofesjonalnych z rodziną i na jej rzecz - zasady systematycznej międzyresortowej i międzysektorowej współpracy; 3.4. Postępowanie pracownika instytucji w przypadku podejrzenia o występowaniu krzywdzenia dziecka; 3.5. Współczesne strategie w pracy z rodziną zaniedbującą dzieci; 3.6. Działania skierowane do dzieci zaniedbanych, zranionych, z doświadczeniem kompleksowej traumy. Rozdział 4. Rola i zadania pracownika socjalnego w pracy z rodziną z dziećmi w kontekście działań asystenta rodziny: 4.1. Specyfika metodycznego działania z rodziną z dziećmi; 4.2. Uwarunkowania, zasady współpracy i podział zadań pomiędzy pracownikiem socjalnym a asystentem rodziny; 4.3. Przebieg procedury odebrania dziecka przez pracownika socjalnego; 4.4. Praca nad reintegracją rodziny; 4.5. Praca grupowa z rodziną z dziećmi. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej )
1. Początki asystentury rodziny w Polsce; 2. Profesjonalność zawodu asystenta rodziny; 3. Metodologia badań własnych dotyczących procesu profesjonalizacji zawodu asystenta rodziny po wprowadzeniu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych zmianach w przepisach prawa; 4. Idea asystentury rodziny; 5. Kwalifikacje, motywacje i predyspozycje do wykonywania zawodu asystenta rodziny; 6. Rodzina z wieloma problemami- odbiorca wsparcia asystenta rodziny; 7. Funkcja, zakres i obszar działania asystenta rodziny w kontekście zadań innych służb społecznych pracujących z rodziną na jej rzecz; 8. Metodyka pracy asystenta rodziny; 9. Organizacja pracy asystenta rodziny; 10. Wnioski z badań, odniesienia teoretyczne oraz uwagi metodyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalny Pracownik Socjalny ; 9)
Zawiera: Wstęp. 1. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach jako model pracy asystenta rodziny: 1.1. Upowszechnienie PSR w pracy terapeutycznej i socjalnej z rodziną; 1.2. Główne idee, inspiracje i założenia PSR; 1.3. Dostosowanie modelu PSR do pracy w instytucji biurokratycznej; 1.4. Metody PSR; 1.5. Prowadzenie spotkania rodzinnego; 1.6. Zastosowanie modelu PSR w pracy z rodziną szczególnie trudnych sytuacjach; 1.7. Budowanie rozwiązań w kierowaniu zespołem asystentów. 2. Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach w pracy asystentów rodziny w Polsce: 2.1. Metodologia badań własnych; 2.2. Implementacja koncepcji budowania rozwiązań do pracy asystenta rodziny; 2.3. Opinie osób szkolonych do realizacji asystentury i ją wykonujących na temat użyteczności modelu PSR w ich pracy z klientami; 2.4. Opinie klientów na temat metodycznego działania asystentów; 2.5. Deklaracje asystentów rodziny na temat respektowania zasad i stosowania metod PSR; 2.6. Faktyczne zastosowanie modelu PSR w pracy asystenta rodziny; 2.7. Możliwości zastosowania PSR w ośrodku pomocy społecznej. 3. Przykłady działań w zakresie asystentury rodzin z wykorzystaniem modelu Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach: 3.1. Wykorzystanie elementów PSR w pracy częstochowskiego asystenta rodziny; 3.2. Praca na zasobach i poszukiwanie rozwiązań w realizacji sosnowieckiej asystentury rodziny w ramach projektu systemowego; 3.3. Plan pracy z rodziną oraz jego realizacja; 3.4. Użycie PSR w pracy zespołów interdyscyplinarnych. Podsumowanie wyników badań. Zakończenie. Bibliografia. Aneksy (wraz z ich spisem).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Pracy Socjalnej MPS)
Wstęp; Rozdział 1 Pedagogiczne inspiracje w pracy asystentów rodziny z dzieckiem i z rodzinami; Rozdział 2 Rozwój, opieka, wychowanie i edukacja dzieci w różnym wieku; Rozdział 3 Wsparcie rodziców w tworzeniu bezpiecznego stylu przywiązania; Rozdział 4 Dziecko krzywdzone – symptomy i ochrona; Rozdział 5 Współczesne wybrane koncepcje opieki i terapii dziecka z traumą rozwojową; Współpraca zawodów pomocowych i interwencyjnych – zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 304 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Monografia zawiera rozważania dotyczące aktywności asystentów rodzinnych. Autorka podejmuje próbę połączenia teorii naukowej - transwersalnej analizy aktywności Jeana-Marie Barbiera - z rozważaniami asystentów z pola praktyki. Jest to jednocześnie przykład wykorzystania koncepcji metateoretycznej do podejmowania refleksji nad praktyką.

Publikacja może zaciekawić zarówno teoretyków, jak i refleksyjnych praktyków zajmujących się pracą socjalną z rodziną. Pierwsi mogą odnaleźć propozycję holistycznego i transwersalnego podejścia do analizowania aktywności, w którym uwzględniono różne jej przestrzenie, a drudzy - przykłady słownictwa, za pomocą którego będą mogli opisywać to, co robią w praktyce, nadając swoim wypowiedziom intencję naukową. Książka jest adresowana do osób poszukujących pogłębionego, naukowego namysłu nad praktyką pracy socjalnej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja wpisuje się w nurt badań łódzkiej szkoły pedagogów społecznych odwołujących się do tradycji reprezentowanej przez twórczynię tej dyscypliny naukowej, Helenę Radlińską. Autorzy postawili sobie za cel przedstawienie sylwetki pedagoga społecznego, kontekstów i przestrzeni jego działalności, uwzględnili przy tym również nowe wyzwania wynikające ze zmian społecznych w otoczeniu. W drugiej części publikacji Czytelnicy znajdą liczne odniesienia do praktyki działania pedagogów społecznych, np. pracy asystentów rodzinnych, kwestii psychiatrii środowiskowej czy też rewitalizacji społeczno-pedagogicznej.

„Rola pedagoga społecznego nadal nie jest jednoznacznie rozpoznawana w przestrzeni społecznej. Fakt ten, który może jedynie zaskakiwać (posiadamy bardzo bogaty dorobek naukowy z pedagogiki społecznej dzięki wybitnym jej twórcom), stanowi także inspirację do kolejnych wyzwań, bowiem zarówno zasług twórców, jak i ich współczesnych kontynuatorów dla rozwoju tej dyscypliny naukowej, tworzenia wielu szkół naukowych oraz wkładu w rozwój społeczeństwa nie wolno zapominać. Ponieważ znacząco poszerzyło się też pole praktyki działania pedagoga społecznego, na analizę naukową zasługują wszystkie aktywności dotąd nierozpoznawane w kręgu jego działania”.

Z recenzji prof. dr hab. Barbary Kromolickiej (Uniwersytet Szczeciński)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej