Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(4)
Autor
Suchar Marek (1954- )
(3)
Nikodemska Sabina
(1)
Padzik Kinga
(1)
Tokar Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Assessment center
(6)
Ocena pracowników
(5)
Kadry
(3)
Rekrutacja pracowników
(3)
Rozmowa kwalifikacyjna
(3)
Zatrudnienie
(3)
Development center
(2)
Rynek pracy
(2)
Internet
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wprowadzenie. 2. Podejście kumulacyjne, „efekt koktajlu” i synergia pozytywna w pracy zespołowej – trzy zjawiska, w których ujrzeć można naturę potencjału. 3. Metoda podwójnej heurystyki (DHM) jako alternatywny sposób uczenia się i nauczania oraz arcyciekawa Teoria kompetencji (Competency Theory ©). 4. Interferencyjny Model Potencjału i Rozwoju iMpoiro © – wielki brat ModeluS © i kolejna niemała rewolucja. 5. Opisy stanowisk pracy (OSP) a zarządzanie rozwojem pracowników z uwzględnieniem identyfikacji i definiowania potencjału. 6. Ocena zintegrowana: Assessment i Development Center (AC/DC) – charakterystyka metody w jej klasycznej wersji oraz zupełnie nowe podejście. 7. Testy psychologiczne diagnozujące potencjał zawodowy jako techniki samodzielne lub wspierające ocenę okresową i sytuacyjną. 8. Wywiad kompetencyjny jako technika wspierająca ocenę zintegrowaną. 9. Zakończenie. 10. Trygonum © – opis aplikacji zawierającej scenariusz oraz wszystkie elementy potrzebne do samodzielnego przeprowadzenia sesji AC/DC w wersji wirtualnej Trygonum ©.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Przed sesja: Jak oceniamy? Opis metody, wprowadzenie w problematykę; Co oceniamy? Kompetencje jako główne kryterium oceny w procesie AC/DC; Co oceniamy? Opis kompetencji na potrzeby AC/DC; Czym oceniamy? Narzędzia wykorzystywane podczas sesji AC/DC; gdy już wiadomo jak, co i czym oceniamy. Przygotowanie do sesji AC/DC. Cz. II Sesja: Tu nie oceniamy - obserwujemy. Fragment realizacji sesji; Błędy oceny. Ich wpływ na efekt końcowy. Cz. III Po sesji: sesja integrująca obserwacje. Pierwsza ocena; Raporty. Prezentacja oceny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Assessment Development Center : projektowanie procesu i narzędzi oceny / Sabina Nikodemska. - Warszawa : INFOR PL, 2018. - 247 s., [1] karta tablic złożona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Assessment Development Center jako metoda oceny kompetencji: 1. Krótka historia metody; 2. Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice; 3. Elementy procesu; 4. Czynniki budujące obiektywizm metody; Wiele kryteriów; Wiele narzędzi oceny; Wielu oceniających; Wiele ocen. Rozdział 2. Kompetencje - czyli kryteria oceny: 1. Czym są kompetencje?; 2. Kompetencje - jak je zdefiniować?; Różne modele opisu; Model otwarty; Model addytywny; Model matrycowy; 3. Skale oceny kompetencji; Ile poziomów?; Skala parzysta czy nieparzysta?; Ilościowa czy jakościowa?; 4. Profil i model kompetencji - czy są tym samym?; Profil kompetencji; Model kompetencji; Katalog lub księga kompetencji; W jakim celu?; Struktura profilu kompetencji; Struktura modelu kompetencji; 5. W jaki sposób opracować profil kompetencji na użytek sesji AC|DC?. Rozdział 3. Narzędzia oceny wykorzystywane podczas sesji AC|DC: 1. Wywiad; Wywiad biograficzny; Wywiad kompetencyjny/behawioralny; 2. Różne typy testów; Testy wiedzy; Testy osobowości, testy psychologiczne; Testy kompetencyjne, zadaniowe, sytuacyjne; 3. Próbki pracy; 4. Wywiady i testy w procesach AC|DC - atuty i ograniczenia; 5. Zadania symulacyjne; Rodzaje zadań symulacyjnych; Zadania grupowe; Zadania symulacyjne (rozmowy); Zadania indywidualne (pisemne]; 6. Jak przygotować matrycę/macierz oceny kompetencji?; Etapy tworzenia matrycy obserwacji i oceny; Jakość i efektywność oceny - tworzenie matrycy i harmonogramu sesji. Rozdział 4. Tworzenie zadań symulacyjnych: 1. Elementy składowe zadania; Instrukcja logistyczna (dla administratora sesji i asesora); Instrukcja dla uczestnika; Instrukcja dla asesora; Instrukcja dla aktora; Arkusz oceny - wskaźniki zadaniowe; 2. Zadania grupowe; Kiedy stosować grupowe zadania symulacyjne, a kiedy nie; Dyskusja grupowa z rolami i bez ról - podobieństwa i różnice; Kluczowe kompetencje oceniane w dyskusjach - jakie oceniać, a jakich nie; 3. Dyskusja bez ról; 4. Dyskusja z rolami; 5. Zadania indywidualne - symulacje rozmów; 6. Rozmowa z pracownikiem; 7. Rozmowa ze współpracownikiem; 8. Rozmowa z klientem; 9. Analiza danych i poszukiwanie faktów; 10. Dokumenty na biurku (koszyk zadań); Instrukcja i klucz otwarty; Instrukcja i klucz zamknięty; Tworzenie zadania. Rozdział 5. Pilotaż i weryfikacja zadań symulacyjnych: 1. Testowanie i pilotaż zadań; Weryfikacja teoretyczna; Weryfikacja empiryczna; 2. Kto bierze udział w pilotażu?; Dobór uczestników; Kontrakt z uczestnikiem pilotażu; Test roli aktora; Zespół obserwatorów; Informacje zwrotne od "testerów" zadania; 3. Jak zorganizować pilotaż?; Co weryfikujemy podczas pilotażu?; Kilka prób testowych; Ocena wartości diagnostycznej; Skalowanie czasu; Od pilotażu do... pilotażu. Rozdział 6. Opracowanie raportu po sesji AC|DC: Cele realizowane podczas sesji oceny, czyli o zawartości raportu; Odbiorcy raportu; Opis zachowań w zadaniu, wskaźników, kompetencji, czyli o formule raportu; Kilka zasad, które mogą być pomocne w tworzeniu raportów. Rozdział 7. Przygotowanie organizacyjne sesji: Harmonogram; Zespół pracujący podczas sesji; Podsumowanie (integracja wyników); Komunikacja procesu; Pomocnik koordynatora projektu AC|DC. Rozdział 8. Różne metody - różne wyniki: 1. Porównywalność wyników oceny kompetencji z wykorzystaniem zadań symulacyjnych i testów; Różny sposób definiowania kryteriów oceny; Różne skale i punkt odniesienia wyników; Różny sposób oceny; Porównywać, czy nie?; 2. Porównywalność wyników oceny w ramach sesji AC|DC i oceny 360 stopni; Jak różne mogą być wyniki?; Kontekst sytuacyjny i przedmiot diagnozy; Oceniający; Skale oceny; Efekt synergii. Rozdział 9. Metoda AC|DC - kontrowersje i dylematy: 1. Kontrowersje dotyczące AC|DC jako metody oceny kompetencji; 2. Kontrowersje dotyczące narzędzi wykorzystywanych podczas sesji AC|DC; 3. Kontrowersje dotyczące osób oceniających – asesorów; 4. Kontrowersje dotyczące wiarygodności wyników uzyskanych z zastosowaniem metody; 5. Kontrowersje dotyczące formalnych aspektów stosowania metody AC|DC. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rekrutacja i selekcja personelu / Marek Suchar. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - Warszawa : C.H.Beck, 2005. - XI, [1], 121 s. : wykresy ; 24 cm.
(Vademecum Menedżera)
Wstęp. Rozpisanie charyzmy na procedury. R.I Przygotowanie procesu rekrutacji: Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; Diagnoza potrzeb personalnych; Opis stanowiska; Profil kandydata. R.II Pozyskiwanie kandydatów: Wybór strategii rekrutacyjnej - rekrutacja wewnętrzne czy zewnętrzna; Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej; Wybór metody poszukiwań; Ogłoszenia prasowe; Banki danych; Internet jako źródło kandydatów; Poszukiwania bezpośrednie (direct search). R.III Selekcja: Strategie selekcyjne. Selekcja negatyw na i pozytywna; Kryteria selekcyjne; Wybór metod selekcji; Selekcja na podstawie aplikacji; Wywiady telefoniczne; Rozmowa kwalifikacyjna; Testy psychologiczne; Assessment center i grupowe metody badania przydatności; Sprawdzanie referencji. R.IV Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: Końcowa ocena kandydatów; Decyzje personalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rekrutacja i selekcja personelu / Marek Suchar. - Wyd. 3. - Warszawa : C.H.Beck, 2008. - X, 140 s. : rys. ; 23 cm.
Wstęp. Rozpisanie charyzmy na procedury. R.I Przygotowanie procesu rekrutacji: Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; Diagnoza potrzeb personalnych; Opis stanowiska; Profil kandydata. R.II Pozyskiwanie kandydatów: Wybór strategii rekrutacyjnej - rekrutacja wewnętrzne czy zewnętrzna; Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej; Wybór metody poszukiwań; Ogłoszenia prasowe; Banki danych; Internet jako źródło kandydatów; Poszukiwania bezpośrednie (direct search). R.III Selekcja: Strategie selekcyjne. Selekcja negatyw na i pozytywna; Kryteria selekcyjne; Wybór metod selekcji; Selekcja na podstawie aplikacji; Wywiady telefoniczne; Rozmowa kwalifikacyjna; Testy psychologiczne; Assessment center i grupowe metody badania przydatności; Sprawdzanie referencji. R.IV Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: Końcowa ocena kandydatów; Decyzje personalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rekrutacja i selekcja personelu / Marek Suchar. - Wyd. 4. - Warszawa : C.H.Beck, 2018. - X, 131 s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp: Rozpisanie charyzmy na procedury; 1. Przygotowanie procesu rekrutacji: 1.1. Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; 1.2. Diagnoza potrzeb personalnych; 1.3. Opis stanowiska: 1.3.1. Nazwa stanowiska; 1.3.2. Miejsce w strukturze organizacyjnej; 1.3.3. Zadania zawodowe; 1.3.4. Metody opisu stanowisk; 1.4. Profil kandydata: 1.4.1. Wykształcenie; 1.4.2. Doświadczenie zawodowe; 1.4.3. Fachowa wiedza i umiejętności dodatkowe; 1.4.4. Cechy psychologiczne; 1.4.5. Kwestionariusz profilu kandydata. 2. Pozyskiwanie kandydatów: 2.1. Wybór strategii rekrutacyjnej: rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna: 2.1.1. Organizacja konkursy wewnętrznego; 2.2. Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej: 2.2.1. Firmy rekrutacyjno-selekcyjne; 2.2.2. Firmy typu executive search; 2.2.3. Zasady współpracy z zewnętrzną firmą rekrutacyjną; 2.3. Wybór metody poszukiwań; 2.4. Ogłoszenia internetowe i prasowe; 2.5. Bazy danych; 2.6. Internet jako źródło kandydatów; 2.7. Poszukiwania bezpośrednie (direct search). 3. Selekcja: 3.1. Strategie selekcyjne. Selekcja negatywna i pozytywna; 3.2. Kryteria selekcyjne; 3.3. Wybór metody selekcji; 3.4. Selekcja na podstawie aplikacji; 3.5. Wywiady telefoniczne i videokonferencje; 3.6. Rozmowa kwalifikacyjna: 3.6.1. Sposób prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej; 3.7. Testy psychologiczne; 3.8. Assesment Center i grupowe metody badania przydatności; 3.9. Sprawdzanie referencji. 4. Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: 4.1. Końcowa ocena kandydatów; 4.2. Decyzje personalne. 5. Najnowsze trendy w selekcji i rekrutacji kandydatów: 5.1. Globalizacja rynku pracy i działań rekrutacyjnych; 5.2. Zmiany natury zajęć zawodowych i mechanizmów kariery; 5.3. :Marketingowe” podejście do działań rekrutacyjnych – employer branding; 5.4. Nowe technologie na usługach rekruterów – informatyzacja i internetyzacja; 5.5. Nowe koncepcje teoretyczne i wyniki naukowych badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej