Form of Work
Książki
(42)
Czasopisma
(1)
Status
only on-site
(32)
available
(29)
Branch
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(32)
Author
Aronson Elliot
(8)
Radzicki Józef
(7)
Bartkowicz Zdzisław
(2)
Crisp Richard J
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Kossowska Małgorzata
(2)
Turner Rhiannon N
(2)
Urban Bronisław
(2)
Wojciszke Bogdan
(2)
Akert Robin M
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fedeli Mario
(1)
Franken Robert E
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gocławska Małgorzata
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Herbert Martin
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kincel Adam
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Liberska Hanna
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Myers David G
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olszewska justyna
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Portmann Rosemarie
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Sekerdej Maciej
(1)
Smolec Bożena
(1)
Sochacka Monika
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Trojan Kazimierz
(1)
Ulfik Iwona
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wilson Timothy D
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Węgliński Andrzej
(1)
Year
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(2)
Country
Poland
(42)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(43)
Subject
Agresywność
(42)
Psychologia społeczna
(13)
Dziecko
(10)
Uprzedzenia
(8)
Konformizm
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Grupy społeczne
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Przemoc
(6)
Uczucia
(6)
Młodzież
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Nauczyciele
(4)
Postawy
(4)
Wychowanie
(4)
Miłość
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Ofiary przestępstw
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Gniew
(2)
Gry i zabawy
(2)
Internet
(2)
Kobieta
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Kształcenie
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Popęd płciowy
(2)
Poznanie -- psychologia -- podręcznik akademicki
(2)
Psychologia
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Zachowanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
AIDS
(1)
Alkohol
(1)
Arteterapia
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Charakter
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Etyka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry komputerowe
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kobiety
(1)
Komputery
(1)
Konflikt
(1)
Korupcja
(1)
Kryminologia
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja
(1)
Muzykoterapia
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Perswazja
(1)
Policja
(1)
Porwanie
(1)
Poznanie
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Prostytucja
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Prześladowanie w miejscy pracy
(1)
Psychoterapia
(1)
Religia
(1)
Samobójstwo
(1)
Samopoznanie -- psychologia
(1)
Samotność
(1)
Sekty i ruchy religijne
(1)
Sen
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Statystyka
(1)
Stereotyp
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Szczęście
(1)
Sądy (psychol.)
(1)
Temperament
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terroryzm
(1)
Subject: time
1989-
(4)
2001-0
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
43 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-574-1
Zawiera: Część I. Złość w normie: Czy złość jest zła?; Złość na siebie. Źródła – mechanizmy – konsekwencje; Kiedy złość motywuje? Społeczne funkcje wyrażania złości; Czynniki hamujące w procesie zemsty; Obraz siebie w sytuacji przezywanej złości; Wybrane problemy diagnostyki psychologicznej: przegląd ważniejszych narzędzi pomiaru złości. Część II. Patologia złości: Znaczenie samoregulacji w radzeniu sobie ze złością i agresją u osób uzależnionych; Oblicza złości w schizofrenii; Charakterystyka emocji złości u pacjentów leczonych psychiatrycznie z powodu depresji egzogennej; Złość w psychopatologii i psychoterapii zaburzeń nerwicowych; Występowanie złości u pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi; Złość w zaburzeniach psychosomatycznych; Złość w zaburzeniach jedzenia; Wpływ osobistych celów oraz dążenia do bycia szczupłą na (nie)wyrażanie złości u kobiet z bulimią psychiczną, otyłością i prawidłową masą ciała. Złość w psychoterapii, Złość w relacji małżeńskiej. Analiza początkowej fazy terapii pary z problemem zdrady małżeńskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-831-5
Zawiera: Wstęp. I. Społeczne i osobowościowe uwarunkowania agresji wśród dzieci i młodzieży: 1. Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży – próba systematyzacji; 2. Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów; 3. Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej; 4. Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów; 5. Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia; 6. Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia na zjawiskiem resilience); 7. Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczyciela; 8. Masmedia a agresywność dzieci; 9. Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych; 10. Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży; 11. Cechy temperamentalne w regulacyjnej teorii temperamentu a agresywna strategia radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; 12. Wymiar emocjonalny agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie. II. Przejawy i przeciwdziałanie agresji wśród dzieci i młodzieży: 13. Skojarzenia związane ze słowem „agresja” u studentów; 14. Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży; 15. Kozioł ofiarny w klasie – w poszukiwaniu psychologicznego portretu; 16. Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej; 17. Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży; 18. Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci; 19. Agresja stadionowa – przejawy oraz strategie profilaktyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Wychowanie dzieci ; 8.)
ISBN: 978-83-7489-027-4
1. Ocena agresywnego zachowania; 2. Ocena kłótni między rodzeństwem; 3. Tyranizowanie i przemoc między rodzeństwem; 4. Wyznaczanie i egzekwowanie granic; Dodatki: Tabela częstotliwości występowania niepożądanych zachowań; Tabela ABC zachowania dziecka
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
ISBN: 83-01-11563-7
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
Człowiek istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł z ang. Józef Radzicki. - Wyd. 10 [dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2002. - 481, [1] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
ISBN: 83-01-11563-7
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (4 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
ISBN: 83-01-11563-7
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (5 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
ISBN: 83-01-11563-7
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (5 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
ISBN: 83-01-11563-7
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (4 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
ISBN: 83-01-11563-7
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
ISBN: 83-01-11563-7
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (4 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-18101-7
Zawiera: Część I. Wybrane teorie i mechanizmy agresji - zagadnienia podstawowe. 1. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji: Agresja (aggression) - co to jest?; Czy agresję można wypreparować z motywów? Motywy agresji; Czy oprócz ofiary cierpi także agresor?; Czy agresja jest równa agresji?; Agresja: emocje czy rozum?; Czy można uporządkować przejawy i formy agresji? Jakie są wymiary agresji?; W jakich zachowaniach może wyrażać się agresja?; Czy agresja, przymus i przemoc to to samo?; Czy agresja jest tym samym co agresywność?; Jakie są kierunki poszukiwań mechanizmu agresji?. 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji: Biologiczne teorie agresji; Agresja w ujęciu etologicznym; Agresja ujmowana na gruncie teorii ewolucji - stanowisko socjobiologii; Agresja z perspektywy genetyki behawioralnej - problem dziedziczenia. 3. Psychologiczne koncepcje agresji: Agresja jako destrukcyjny instynkt; Agresja jako popęd ukierunkowany na cel a teoria frustracji - agresji; Rola negatywnych afektów w regulacji agresji; Agresywne skrypty a przetwarzanie informacji społecznych; Uczenie się agresji: rola wzmocnienia i naśladownictwa; Agresja jako przymuszający wpływ społeczny; Ogólny interakcyjny model agresji; Agresja jako zjawisko biopsychospołeczne. Część II. Podstawowe problemy badań nad agresją i jej uwarunkowaniami. 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzia pomiaru: Problemy dotyczące wyznaczników obszaru badawczego i integracji uzyskanych rezultatów; Metody badania agresji - podział i charakterystyka wybranych narzędzi pomiaru; Wybrane metody badań nad agresją. 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży: Wybrane uwarunkowania agresji jako zjawiska biopsychospołecznego; Czynniki chroniące i czynniki ryzyka powstawania agresji w okresie dojrzewania; Uwarunkowania socjodemograficzne agresji - mit czy rzeczywistość?; Oddziaływania rodzicielskie jako uwarunkowania agresji u dzieci i młodzieży; Sprawca i ofiara - dwie strony tego samego problemu? Uwarunkowania podmiotowe i społeczne wchodzenia w rolę sprawcy i ofiary. 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności - propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji: Prezentacja modelu; Weryfikacja modelu i kierunki modyfikacji; Rezultaty badań własnych: nowe zjawiska i kierunki dalszych poszukiwań. Część III. Przejawy agresji - ponadczasowe problemy i nowe wyzwania. 7. Zachowania agresywne - klasyczna klasyfikacja zjawiska: Podział zachowań agresywnych; Uwarunkowania społecznej akceptacji zachowań agresywnych. 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych - stary problem, nowe formy: Asertywność - technika obrony granic, strategia komunikacji, postawa czy agresja akceptowana społecznie?; Cyberbullying - przemoc grupowa w nowej odsłonie; Mobbing - przemoc ukryta w zasadach grupy. 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki - agresja w późnej dorosłości: Zachowania agresywne starzejących się osób i problemy z ich pomiarem; Przyczyny agresji seniorów w perspektywie neuropsychologicznej i teorii pomyślnego starzenia się; Zachowania agresywne wobec seniorów; Zachowania agresywne w małżeństwach w okresie późnej dorosłości; Problemy agresywności i agresji w starości jako biała plama w badaniach i dyskursie społecznym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 8)
ISBN: 83-7383-181-9
1. Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna, 2. Wiedza i sądy o świecie społecznym, 3. Spostrzeganie osób, 4. Ja i wizerunek własnej osoby, 5. Postawy i wartości, 6. Zmiana postaw, 7. Wpływ społeczny, 8. Atrakcyjność i miłość, 9. Pomocność i prospołeczność, 10. Agresja, 11. Grupa społeczna, 12. Kobiety i mężczyźni:psychiczne zróżnicowanie płci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Formacja / pod red. Krzysztof Drek, Mieczysław Kożuch, Kazimierz Trojan)
ISBN: 83-7318-167-9
CZ.I Temperament : 1. Struktura i komponenty temperamentu, 2. Morfologia a temperament. Konstytucjonalizm, 3. Fizjologia a temperament, 4. Endokrynologia a temperament, 5. Podstawy neuroanatomiczne temperamentu, 6. Emocjonalność, 7. Agresja, 8. Seksualność (libido), 9. Poziom nastroju: tymiczność. CZ.II Charakter : 1. Podstawy charakterologii, 2. Klasyfikacje charakterów, 3. Charakterologia psychoanalityczna, 4. Główne cechy charakteru, 5. Zmysł moralny, 6. Otwartość na świat zewnętrzny (ekstrawersja-introwersja), 7. Poczucie własnej wartości, 8. Wyobraźnia, 9. Równowaga proporcji męskość-kobiecość, 10. Antynomia optymizm-pesymizm, 11. Antynomia dominacja-uległość, 12. Niektóre style zachowania z pogranicza normy i patologii. Cz.III Osobowość : 1. Teoria osobowości, 2. Dojrzałość
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia społeczna / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert ; przeł. Joanna Gilewicz. - Nowe wyd. popr. i uzupeł. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2012. - 543, [1] s. : rys., tab. ; 28 cm.
ISBN: 978-83-7506-930-3
1.Wprowadzenie do psychologii społecznej; 2. Metodologia: Jak wyglądają badania psychologii społecznej; 3. Poznanie społeczne: Jak myślimy o świecie społecznym; 4. Spostrzeganie społeczne: Jak dochodzimy do zrozumienia innych ludzi; 5. Własne Ja: Rozumienie siebie w kontekście społecznym; 6. Potrzeba uzasadniania swoich zachowań; 7. Postawy i zmiany postaw: Oddziaływanie na myśli i uczucia; 8. Konformizm: Wpływ na zachowanie; 9. Procesy grupowe: Wpływ w grupach społecznych; 10. Atrakcyjność interpersonalna: Od pierwszego wrażenia do związków uczuciowych; 11. Zachowania prospołeczne: Dlaczego ludzie pomagają; 12. Agresja: Dlaczego krzywdzimy innych ludzi. Czy możemy temu zapobiec; 13. Uprzedzenia: Przyczyny i środki zaradcze; Jak psychologia społeczna może zmienić świat w trosce o zrównoważony rozwój; Psychologia społeczna a zdrowie; Psychologia społeczna a prawo.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7618-614-X
1. Zjawisko złości i agresji, 2. Podstawowe techniki dyscypliny, 3. Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-694-5
Zawiera: R. 1 Wprowadzenie do psychologii społecznej: Psychologia społeczna a nauki pokrewne; Psychologia społeczna a wartości; Wiedziałem to wszystko przedtem, czyli co różni psychologię społeczna od wiedzy potocznej; Jak uprawia się psychologię społeczną? Cz. I. Myślenie społeczne R. 2 „Ja” w rzeczywistości społecznej: Pojęcie „Ja”; Poczucie sprawstwa; Stronniczość w służbie ego; Autoprezentacja. R. 3 Sądy i przekonania społeczne: Wyjaśnianie zachowań innych; Ocenianie innych; Samospełniające się proroctwa; Wnioski. R. 4 Postawy a zachowanie: Czy postawy definiują zachowanie?; Czy zachowanie determinuje postawy?; Dlaczego zachowanie wpływa na postawy? R. 5 Poznanie społeczne a ludzki dobrostan: Tworzenie sądów klinicznych; Społeczne rozpoznawanie zaburzonych zachowań; Podejście psychologii społecznej do procesu terapii. Cz. II. Wpływ społeczny R. 6 Płeć, geny a kultura: Różnice i podobieństwa między płciami; Ewolucja zachowanie; Kultura a zachowanie; Wnioski. R. 7 Konformizm: Badania klasyczne; Kiedy ludzie się konformizują?; Dlaczego pojawia się konformizm?; Kto się konformizuje?; Przeciwstawianie się naciskom społecznym. R.8 Perswazja: Dwie strategie perswazji; Składniki perswazji; Studia przypadków w badaniach nad perswazją; Przeciwstawianie się perswazji: uodpornianie postaw. R. 9 Wpływ grupy: Czym jest grupa?; Facylitacja społeczna; Próżniactwo społeczne; Deindywidualizacja; Polaryzacja grupy; Myślenie grupowe; Wpływ mniejszości. R.10 Psychologia społeczna na Sali sądowej: Co wpływa na sądy; Sędziowie przysięgli jako jednostki; ława przysięgłych jako grupa; Między laboratorium a prawdziwym życiem: zainscenizowane a autentyczne rozprawy. Cz. III Relacje społeczne: R. 11 Uprzedzenia: nielubienie innych: Istota i siła uprzedzenia; Społeczne źródła uprzedzeń; Emocjonalne źródła uprzedzeń; Poznawcze źródła uprzedzeń. R. 12 Agresja: ranienie innych ludzi: Czym jest agresja? Teorie agresji; Uwarunkowania agresji; Zmniejszenie agresji. R. 13 Atrakcyjność a bliskość (intimacy): przynależność a dobrostan; Przyjaźń; Miłość; Podtrzymywanie bliskich więzi; Rozpad związku. R. 14 Altruizm: pomaganie innym: Dlaczego pomagamy?; kiedy pomożemy?; Komu pomagamy?; Jak zwiększać gotowość do działań pomocnych? R. 15 Konflikt i jego rozwiązywanie: Konflikt; Czynniki wpływające na rozwiązywanie konfliktu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61121-39-8
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-02-08352
1. Agresja i jej geneza, 2. Agresja i wychowanie w rodzinie, 3. Agresja i wychowanie w szkole, 4. Budowanie środowiska profilaktycznego w szkole, 5. Terapia pedagogiczna dla uczniów zagrożonych agresją
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja i reforma)
ISBN: 83-233-1979-0
1. Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole, 2. Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie rozwoju psychofizycznego dziecka, 3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, 4. O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne-z nauczycielskiego punktu widzenia, 5. Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna interwencja, 6. Praca z dzieckiem o zaburzonych emocjach, 7. Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Kulturowe tło agresji dziecięcej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-61-6
1. Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją, 2. Składniki motywacji, 3. Głód i jedzenie, 4. Namiętność, miłość, sex, 5. Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania, 6. Czuwanie, spanie i marzenia senne, 7. Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych, 8. Agresja, przymus, złość, 9 .Emocje i stres a zdrowie, 10. Emocje niespójne z celem (negatywne), 11. Emocje spójne z celem (pozytywne), 12. Od ciekawości do twórczości, 13. Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości, 14. Samoregulacja motywacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again