Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(78)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(75)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(56)
dostępne
(51)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(52)
Czytelnia
(56)
Autor
Radzicki Józef
(7)
Aronson Elliot
(6)
Urban Bronisław
(3)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(2)
Borowska Teresa
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Crisp Richard J
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kossowska Małgorzata
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Turner Rhiannon N
(2)
Wawrzyniak Joanna
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Akert Robin M
(1)
Ambroziak Wiesław
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Będkowska-Obłąk Marzena
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fedeli Mario
(1)
Franken Robert E
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gocławska Małgorzata
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guzik Paweł
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Herbert Martin
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kincel Adam
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewicka Maria
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Mamzer Hanna
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Myers David G
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Nycz Edward
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(79)
Temat
Agresywność
(76)
Przemoc
(14)
Przemoc w szkole
(14)
Dziecko
(13)
Psychologia społeczna
(13)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(10)
Uczniowie
(10)
Młodzież
(9)
Wychowanie
(9)
Uprzedzenia
(8)
Konformizm
(7)
Przemoc w rodzinie
(7)
Uczucia
(7)
Grupy społeczne
(6)
Nałóg
(6)
Gniew
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Postawy
(5)
Bezdomność
(4)
Młodzież trudna
(4)
Nauczyciele
(4)
Ofiary przestępstw
(4)
Patologia społeczna
(4)
Rodzina
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Cyberprzemoc
(3)
Kobieta
(3)
Korupcja
(3)
Miłość
(3)
Narkomania
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Osobowość
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przestępczość
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Psychoterapia
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Samobójstwo
(3)
Terroryzm
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zapobieganie
(3)
Bezrobocie
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko trudne
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Handel ludźmi
(2)
Internet
(2)
Konflikt
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Lęk
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagogika
(2)
Policja
(2)
Popęd płciowy
(2)
Poznanie -- psychologia -- podręcznik akademicki
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Prostytucja
(2)
Przemoc symboliczna
(2)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Samotność
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Twórczość
(2)
Ubóstwo
(2)
Więziennictwo
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wypadki drogowe
(2)
Wypadki przy pracy
(2)
Zabójstwo
(2)
Zachowanie
(2)
Zwalczanie
(2)
AIDS
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia kryminalna
(1)
Arteterapia
(1)
Autoprezentacja
(1)
Badania naukowe
(1)
Ból
(1)
Charakter
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Etanol
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-0
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(3)
Opracowanie
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Katedry Psychiatrii Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum)
Zawiera: Psychoterapeuci wobec konfliktu politycznego i mowy nienawiści; Psychoterapeuta jako obywatel; „My” kontra „oni”: źródła wrogości w relacjach międzygrupowych; Wrogość i agresja jako efekty wizji siebie, własnej grupy i świata; Biologiczne aspekty rywalizacji o status; Czy przekaz transgeneracyjny może dotyczyć agresji?; Odrażający, brudni, źli. Agresywni, biedni, źle wykształceni u progu gabinetów psychoterapeutycznych; Leki przeciwdepresyjne jako „modulatory agresji”; Agresja a narodziny dziecka – planowanie interwencji na podstawie Dynamic Maturational Model of Attachment and Adaptation (DMM); Wstyd, mentalizacja i agresja; Złożona natura zaburzeń zachowania w okresie rozwojowym; Kiedy terapeuta przegrywa z siłami autodestrukcji pacjenta i jego rodziny pochodzenia; Agresja w rozwoju bliskości w intymnej parze; Złość, wściekłość, agresja w ujęciu terapii ISTDP; Psychoterapia grupowa z elementami ISTDP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. I. Społeczne i osobowościowe uwarunkowania agresji wśród dzieci i młodzieży: 1. Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży – próba systematyzacji; 2. Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów; 3. Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej; 4. Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów; 5. Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia; 6. Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia na zjawiskiem resilience); 7. Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczyciela; 8. Masmedia a agresywność dzieci; 9. Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych; 10. Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży; 11. Cechy temperamentalne w regulacyjnej teorii temperamentu a agresywna strategia radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; 12. Wymiar emocjonalny agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie. II. Przejawy i przeciwdziałanie agresji wśród dzieci i młodzieży: 13. Skojarzenia związane ze słowem „agresja” u studentów; 14. Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży; 15. Kozioł ofiarny w klasie – w poszukiwaniu psychologicznego portretu; 16. Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej; 17. Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży; 18. Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci; 19. Agresja stadionowa – przejawy oraz strategie profilaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie dzieci ; 8.)
1. Ocena agresywnego zachowania; 2. Ocena kłótni między rodzeństwem; 3. Tyranizowanie i przemoc między rodzeństwem; 4. Wyznaczanie i egzekwowanie granic; Dodatki: Tabela częstotliwości występowania niepożądanych zachowań; Tabela ABC zachowania dziecka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Złość w normie: Czy złość jest zła?; Złość na siebie. Źródła – mechanizmy – konsekwencje; Kiedy złość motywuje? Społeczne funkcje wyrażania złości; Czynniki hamujące w procesie zemsty; Obraz siebie w sytuacji przezywanej złości; Wybrane problemy diagnostyki psychologicznej: przegląd ważniejszych narzędzi pomiaru złości. Część II. Patologia złości: Znaczenie samoregulacji w radzeniu sobie ze złością i agresją u osób uzależnionych; Oblicza złości w schizofrenii; Charakterystyka emocji złości u pacjentów leczonych psychiatrycznie z powodu depresji egzogennej; Złość w psychopatologii i psychoterapii zaburzeń nerwicowych; Występowanie złości u pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi; Złość w zaburzeniach psychosomatycznych; Złość w zaburzeniach jedzenia; Wpływ osobistych celów oraz dążenia do bycia szczupłą na (nie)wyrażanie złości u kobiet z bulimią psychiczną, otyłością i prawidłową masą ciała. Złość w psychoterapii, Złość w relacji małżeńskiej. Analiza początkowej fazy terapii pary z problemem zdrady małżeńskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Podziękowania. Rozdział 1. Jak pomóc dziecku zrozumieć i opanować gniew: Pierwsza złość; Demonstracja niezależności; Rozpoznawanie i nazywanie gniewu; Radzenia sobie z gniewem; Temperament i indywidualność; Duchy z przeszłości; Wyrażanie gniewu w różnych kulturach; Radzenie sobie z gniewem – punkty zwrotne; Co utrudnia samokontrolę? Rozdział 2. Agresja – punkty zwrotne: Czy płód jest się w stanie uczyć?; Noworodek; 3 tygodnie; 8-12 tygodni; 4-5 miesięcy; 8 miesięcy; 12 miesięcy; 16-18 miesięcy: 2-3 lata; 4 lata; 5-6 lat. Rozdział 3. Panowanie nad gniewem i agresją w codziennych sytuacjach: Gniew; Gryzienie; Docinki i tyranizowanie słabszych; Bicie, kopanie i drapanie; Samoobrona i sztuki walki; Agresja a uprawianie sportu; Napady wściekłości i samokontrola; Telewizja, gry wideo i komputerowe; Zabawki dziecka a agresja; Kiedy dziecko jest świadkiem przemocy. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Agresja i jej geneza, 2. Agresja i wychowanie w rodzinie, 3. Agresja i wychowanie w szkole, 4. Budowanie środowiska profilaktycznego w szkole, 5. Terapia pedagogiczna dla uczniów zagrożonych agresją
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja i reforma)
1. Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole, 2. Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie rozwoju psychofizycznego dziecka, 3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, 4. O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne-z nauczycielskiego punktu widzenia, 5. Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna interwencja, 6. Praca z dzieckiem o zaburzonych emocjach, 7. Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Kulturowe tło agresji dziecięcej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczymy się żyć ze złością i agresją, 2. Ćwiczenia i zabawy interakcyjne jako przedagogiczny środek pomocniczy, 3. Ćwiczenia i zabawy dotyczące sytuacji z życia codziennego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradnik)
Zawiera: Wprowadzenie; Początki; Wynaturzenia; Deformacje: wybrane trucizny; Naprawa: profilaktyka i środki zaradcze; Odważyć się na gniew.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdz. I. Wprowadzający: I. Pojęcie osobowości i podstawowych elementów struktury osobowości. II.Rzetelność i trafność metody badań psychologicznych. Rozdz. II. Wybrane metody badania całych struktur osobowości: I. Kwestionariusz T. G. Grygiera, jako metoda badania struktury osobowości w ujęciu psychoanalitycznym: Elementy struktury osobowości w ujęciu psychoanalityków; Charakterystyka kwestionariusza T. G. Grygiera. II. Kwestionariusz G. Sterna, jako metoda badania osobowości w ujęciu H. A. Murraya: Charakterystyka koncepcji struktury osobowości H. A. Murraya; Kwestionariusz G. Sterna, jako metoda badania osobowości, opartej na koncepcji H. A. Murraya. III. Kwerstionariusz G. Bergera jako metoda badania koncepcji osobowości w ujęciu R. Le Senne’a: Charakterystyka koncepcji typów charakteru R. Le Senne’a; Charakterystyka kwestionariusza G. Bergera. Rozdz. III. Wybrane metody badania potrzeb psychicznych: I. Charakterystyka wybranych koncepcji potrzeb psychicznych: Psychoanalityczna koncepcja „potrzeb” psychicznych; Potrzeby psychiczne w ujęciu A. H. Maslowa; Koncepcja dynamizmów osobowości R. B. Cattella; Koncepcja potrzeb J. P. Guilforda; Koncepcja funkcjonowania popędów w ujęciu J. Konorskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych K. Obuchowskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych H. A. Murrraya. II. Kwestionariusz H. A. Murrraya i M. I. Steina, jako metoda badania potrzeb psychicznych. III. Test Apercepcji Tematycznej (TAT) jako metoda badania potrzeb otamowanych, utajonych. Rozdz. IV. Wybrane metody badania lęku i agresywności: I.Pojęcie leku i charakterystyka reakcji lękowych; Kwestionariusz J. Taylor; Arkusz samopoznania R. B. Cattella jako metoda badania reakcji lękowych; Kwestionariusz Ch. D. Spielbergera; Kwestionariusz do oceny reakcji lekowych, opracowane przez J. Wolpe; Skala pewności siebie; Kwestionariusz A. H. Bussa i A. Durkee, jako metoda badania agresywności. Rozdz. V. Test przymiotników G. H. Gougha i A. B. Heilbruna, jako metoda badania obrazu siebie: I. Struktura i rozwój obrazu siebie. II. Charakterystyka Testu Przymiotników G. H. Gougha i A. B. Heilbruna. Rozdz. VI. Wybrane metody badania postaw wartościujących i religijnych: I. Pojęcie i podziały postaw. II. Wybrane metody badania postaw wartościujących: Charakterystyka postaw wartościujących; Kwestionariusz Ch. Morrisa, jako metoda badania wyboru określonych wartości stylu życia; Kwestionariusz G. W. Allporta jako metoda badania postaw wartościujących. III. Wybrane metody badania postaw religijnych: Charakterystyka postaw religijnych; Charakterystyka skali do badania postaw religijnych, opracowanej przez W. Prężynę; Charakterystyka kwestionariusza do badań nad religijnością, opracowanego przez W. Piwowarskiego; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik nauczyciela, wychowawcy, pedagoga)
1. Zmiana sposobu działania, 2. Zmiana sposobu myślenia, 3. Jak wypracować sobie dobre kontakty z innymi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zjawisko złości i agresji, 2. Podstawowe techniki dyscypliny, 3. Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Wprowadzenie do psychologii społecznej: Psychologia społeczna a nauki pokrewne; Psychologia społeczna a wartości; Wiedziałem to wszystko przedtem, czyli co różni psychologię społeczna od wiedzy potocznej; Jak uprawia się psychologię społeczną? Cz. I. Myślenie społeczne R. 2 „Ja” w rzeczywistości społecznej: Pojęcie „Ja”; Poczucie sprawstwa; Stronniczość w służbie ego; Autoprezentacja. R. 3 Sądy i przekonania społeczne: Wyjaśnianie zachowań innych; Ocenianie innych; Samospełniające się proroctwa; Wnioski. R. 4 Postawy a zachowanie: Czy postawy definiują zachowanie?; Czy zachowanie determinuje postawy?; Dlaczego zachowanie wpływa na postawy? R. 5 Poznanie społeczne a ludzki dobrostan: Tworzenie sądów klinicznych; Społeczne rozpoznawanie zaburzonych zachowań; Podejście psychologii społecznej do procesu terapii. Cz. II. Wpływ społeczny R. 6 Płeć, geny a kultura: Różnice i podobieństwa między płciami; Ewolucja zachowanie; Kultura a zachowanie; Wnioski. R. 7 Konformizm: Badania klasyczne; Kiedy ludzie się konformizują?; Dlaczego pojawia się konformizm?; Kto się konformizuje?; Przeciwstawianie się naciskom społecznym. R.8 Perswazja: Dwie strategie perswazji; Składniki perswazji; Studia przypadków w badaniach nad perswazją; Przeciwstawianie się perswazji: uodpornianie postaw. R. 9 Wpływ grupy: Czym jest grupa?; Facylitacja społeczna; Próżniactwo społeczne; Deindywidualizacja; Polaryzacja grupy; Myślenie grupowe; Wpływ mniejszości. R.10 Psychologia społeczna na Sali sądowej: Co wpływa na sądy; Sędziowie przysięgli jako jednostki; ława przysięgłych jako grupa; Między laboratorium a prawdziwym życiem: zainscenizowane a autentyczne rozprawy. Cz. III Relacje społeczne: R. 11 Uprzedzenia: nielubienie innych: Istota i siła uprzedzenia; Społeczne źródła uprzedzeń; Emocjonalne źródła uprzedzeń; Poznawcze źródła uprzedzeń. R. 12 Agresja: ranienie innych ludzi: Czym jest agresja? Teorie agresji; Uwarunkowania agresji; Zmniejszenie agresji. R. 13 Atrakcyjność a bliskość (intimacy): przynależność a dobrostan; Przyjaźń; Miłość; Podtrzymywanie bliskich więzi; Rozpad związku. R. 14 Altruizm: pomaganie innym: Dlaczego pomagamy?; kiedy pomożemy?; Komu pomagamy?; Jak zwiększać gotowość do działań pomocnych? R. 15 Konflikt i jego rozwiązywanie: Konflikt; Czynniki wpływające na rozwiązywanie konfliktu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Uświadomienie: Złość dezorganizuje moje życie; Dlaczego tak bardzo się złoszczę?; Dlaczego nie mogę przestać? Sześć głównych przyczyn życia w złości; Drabina złości i przemocy. Część II. Działanie: Złap rybę albo odetnij przynętę. Czas podjąć zobowiązanie; Schodzenie z drabiny – część 1: Koniec z groźbami i przemocą; Schodzenie z drabiny – część 2: Lepiej trzymaj gębę na kłódkę, dopóki nie nauczysz się mówić, jak trzeba; Możesz wierzyć lub nie, im nie chodzi o to, żeby cię zniszczyć; Żegnajcie, stare urazy; Ja też potrzebuję pomocy – rozdział dla partnerów osób uzależnionych od złości; Co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przemoc, agresja w świetle teorii i badań: Przyczyny agresji wśród uczniów - teoria i badania empiryczne; Przejawy agresji w sieci zniewolonych dróg (analiza historyczno-porównawcza); Fenomenologiczne ustrukturyzowanie problemu agresji jako koincydencji podmiotu, akty i przedmiotu; Agresja i przemoc w szkole w świetle badań; Zjawisko mobingu wśród uczniów szkół gimnazjalnych w świetle przeprowadzonych badań; Agresja wśród młodzieży gimnazjalnej; Agresywne zachowania dzieci i młodzieży - próba holistycznego ujęcia diagnozowanego problemu. 2. Biopsychologiczne uwarunkowania przemocy i agresji: Indywidualne i społeczne determinanty agresywności uczniów klas czwartych; Poszukiwania związków pomiędzy osobowością i sprawnością fizyczną młodzieży w okresie adolescencji; Zapotrzebowanie na stymulację a zachowania agresywne uczniów; W poszukiwaniu źródeł zachowań antyspołecznych. Agresja w naturze ludzkiej - próba ujęcia interdyscyplinarnego; Czynniki warunkujące agresję u młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim i normie intelektualnej; 3. Socjokulturowe czynniki wzmacniające zachowania agresywne: Gry komputerowe i sieciowe jako stymulator zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Model instytucji szkolnictwa w świetle struktur prawno-organizacyjnych. Redukcja czy generowanie zjawiska agresji; System szkolny a problem agresji; Radzenie sobie ze stresem jako forma profilaktyki zachowań agresywnych; Ustawodawstwo prorodzinne oraz rodzina - czy przyczynia się do wzmacniania zachowań agresyjnych u dzieci i młodzieży? Ryzykowne zachowania związane z używaniem substancji psychoaktywnych w opinii młodzieży; Wartości preferowane przez licealistów doświadczających przemocy w pryzmacie ich dotychczasowych osiągnięć; Wpływ agresji na proces wychowania młodzieży do wartości; 4. Profilaktyka przemocy i agresji w szkole: Przejawy i formy agresji w szkole jako narastający problem w polskiej edukacji. Rola nauczyciela- wychowawcy w profilaktyce agresji; diagnoza i działania profilaktyczne podejmowane przez nauczycieli wobec ucznia agresywnego; Przeciwdziałania zachowaniom agresywnym w szkole; Współpraca nauczycieli i rodziców szansą na zapobieganie zachowaniom agresywnym dzieci i młodzieży; Profilaktyka agresji w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem metody projektu edukacyjnego; Programy rówieśnicze jako nowa forma działań zapobiegających agresji w zakresie profilaktyki pierwszorzędowej oraz drugorzędowej; Festiwal Małych Form Teatralnych pod hasłem "Dramat i tragedię pozostaw teatrowi"- zwrot ku kreatywnej i skutecznej profilaktyce; Rola komunikacji w konflikcie wśród młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego); Trening Zastępowania Agresji- ART.; 5. Rozwiązywania systemowe problemu przemocy i agresji: Profilaktyka zachowań agresywnych w warunkach otwartych instytucji probacyjnych; Przemoc jako wyzwanie dla profilaktyki w wychowaniu do dorastania wśród sprzeczności; Terapia kompatybilna wobec ucznia agresywnego; Projekt programu przeciwdziałania agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży szkolnej na terenie dzielnicy Śródmieście w Warszawie w 2007 roku; Znaczenie wartości w profilaktyce zachowań agresywnych i przestępczych wśród młodzieży; Kształtowanie umiejętności prospołecznych dzieci i młodzieży jako ważny element profilaktyki agresji; Agresja w języku polityki; Pochwała agresywności czyli o waleczności i przedsiębiorczości; Pedofilia jako przemoc seksualna wobec nieletnich, typologia postaw i sprawców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kim są sprawcy przemocy domowej?; 2. Pomoc udzielana sprawcom przemocy domowej na świecie; 3. Integratywna psychoterapia dla osób stosujących przemoc wobec bliskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka świata nowych mediów. 2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer. 3. Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli człowiek w komunikacji zapośredniczonej. 4. Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców. 5. Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież. 6. Normatywność w Internecie. 7. Bullying jako specyficzny rodzaj przemocy rówieśniczej. 8. Teoria ABACUS w wyjaśnieniu cyberbullyingu. 9. Nie tylko cyberbullying - w kierunku innych typów agresji elektronicznej. 10. Metodologia badań. 11. Cyberbullying i agresja jako ryzykowne zachowania młodzieży - badania własne. 12. Wnioski z przeprowadzonych badań w kontekście działań pedagogicznych mających na celu profilaktykę i interwencję w zakresie agresji elektronicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 8)
1. Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna, 2. Wiedza i sądy o świecie społecznym, 3. Spostrzeganie osób, 4. Ja i wizerunek własnej osoby, 5. Postawy i wartości, 6. Zmiana postaw, 7. Wpływ społeczny, 8. Atrakcyjność i miłość, 9. Pomocność i prospołeczność, 10. Agresja, 11. Grupa społeczna, 12. Kobiety i mężczyźni:psychiczne zróżnicowanie płci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej