Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(20)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(16)
Autor
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Lulek Barbara
(2)
Stawnicka Jadwiga
(2)
Baran Beata
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Folfas Paweł
(1)
Furman Joanna
(1)
Garlińska-Bielawska Joanna
(1)
Gaś Zbigniew B
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Gołba Łukasz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grygutis Jakub
(1)
Grzebyk-Dulak Iwona
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Gąsior Krzysztof
(1)
Hallada Marek
(1)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(1)
Jurewicz Marcin
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kapica Marian (1934-)
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kubies Wacław
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulesza Wojciech
(1)
Kuźnar Andżelika
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Lubowiecka Jadwiga
(1)
Marek Franciszek Antoni (1930- )
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Menkes Jerzy
(1)
Merecz-Kot Dorota
(1)
Odrobina Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Palak Zofia
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pera Bożena
(1)
Pera Jacek
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Pokora Andrzej
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobas Magdalena
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Strug Ewa
(1)
Suska Magdalena
(1)
Szypulewska-Porczyńska Alina
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Temat
Adaptacja społeczna
(16)
Pedagogika specjalna
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Adaptacja zawodowa
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dzielnicowi
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Policja
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Wychowanie
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antyterroryzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Brexit
(1)
Cele życiowe
(1)
Diagnostyka prenatalna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dyskurs
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dłużnicy
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Eksport
(1)
Emergentyzm
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Głusi
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Hipoterapia
(1)
Innowacje
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Izolacjonizm (politologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Kampania wyborcza samorządowa
(1)
Kobiety w służbach mundurowych
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Mimikra i mimetyzm
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież trudna
(1)
NAFTA (organizacja)
(1)
Nanotechnologia
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Obraz siebie
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(1)
Oficerowie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Czechy
(2)
Afryka Zachodnia
(1)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Podręcznik
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Naśladownictwo w świecie zwierząt i ludzi. Zarys mimikry i podstawy efektu kameleona; 1.1. Mimikra w perspektywie świata zwierząt; 1.2. Wczesne koncepcje socjologiczne; 1.3. Wczesne koncepcje psychologiczne; 1.4. Psychologia społeczna; 1.5. Psychologia kliniczna; 1.6. Psychologia rozwojowa; 1.7. Synchronia interakcyjna, koordynacja interpersonalna i dopasowanie zachowania (interactional synchrony, interpersonal coordination, behavioral matching); 1.8. Mimikra motoryczna (motor mimicry); 1.9. Nasladownictwo na poziomie emocji – zarażenie afektywne (mood contagion); 1.10. Mimikra emocjonalna; 1.11. Naśladowanie mowy; 1.12. Jednoczesne naśladownictwo mowy, zachowań, emocji – dynamiczna psychologia społeczna; 1.13. Naśladownictwo na poziomie grup – teoria synchronizacji. Rozdział 2. Fundament efektu kameleona; 2.1. Eksperyment pierwszy; 2.2. Eksperyment drugi; 2.3. Eksperyment trzeci; Rozdział 3. Zmienne modyfikujące tendencje; 3.1. Osobowość/cechy naśladowcy; 3.2. Stany naśladowcy; 3.3. Własności osoby naśladowanej. Rozdział 4. Skutki naśladownictwa; 4.1. Wzrost podatności na wpływ społeczny; 4.2. Zmiany w postrzeganiu siebie; 4.3. Zmiany w postrzeganiu świata społecznego; 4.4. Wzrost prospołeczności; 4.5. Wpływ mimikry na wzrost kreatywności naśladowanego; 4.6. Obserwacja mimikry; 4.7. Straty wynikające z naśladownictwa. Rozdział 5. Metodologia badań nad tendencjami do naśladowania; 5.1. Co jest zachowaniem naśladowczym i kiedy ono występuje?; 5.2. Co jest kopiowane – czyli jakie zachowania mają być prezentowane i mogą być naśladowane przez osobę badaną? Jak często należy prezentować dane zachowanie?; 5.3. Jak długa ma być ekspozycja na chowania, które może naśladować osoba badana?; 5.4. Zmienne niezależne; 5.5. Zmienne zależne; 5.6. Jak czułą skalę projektować dla zmiennej zależnej oraz co może mierzyć kwestionariusz?. Rozdział 6. Metodologia badań, w których manipuluje się naśladownictwem; 6.1. Warunek naśladownictwa; 6.2. Warunek nienaśladowania; 6.3. Kwestie temporalne – jak długo (nie) naśladować?; 6.4. Warunek kontrolny naśladownictwa; 6.5. Zmienna zależna. Rozdział 7. Refleksja nad niektórymi fundamentalnymi twierdzeniami; 7.1. Spoiwo społeczne; 7.2. Nieświadomość; 7.3. Automatyzm. Rozdział 8. Pomysły badawcze; 8.1. Badania nad fundamentami mimikry i efektu kameleona; 8.2. Temporalne aspekty mimikry; 8.3. Transfer na inne osoby: „rozlewanie się”/ ekstrapolacja; 8.4. Im więcej, tym więcej?; 8.5. Badania udoskonalające metodologię; 8.6. Wpływ mimikry na obserwatora; 8.7. Nowy trend badawczy: naśladowanie wyobrażenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane modele konstruowania programów profilaktycznych, 2. Konstruowanie programów wczesnej interwencji, 3. Konstruowanie "programu wspierania zdrowia rodziny", 4. Konstruowanie "programu adaptacyjnego dla młodzieży szkół średnich", 5. Konstruowanie "programu aktywizacji środowiska wychowawczego szkoły", 6. Konstruowanie "programu rozwoju profesjonalnego pracowników lokalnego ośrodka profilaktyki"
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Pojęcie adaptacji jako procesu przystosowania do pracy: 1.1. Wielowymiarowość pojęcia adaptacji; 1.2. Charakterystyka procesu adaptacji do pracy; 1.3. Charakterystyka procesu adaptacji do pracy w policji. Rozdział 2. Determinanty procesu adaptacji w policji (zgodnie z założeniem badawczym): 2.1. Role społeczno-zawodowe w kontekście pozycji i statusu społecznego; 2.2. Motywacja do pracy; 2.3. Potrzeby pracownicze; 2.4. Zadowolenie z pracy. Rozdział 3. Specyfika formacji mundurowej policji w Polsce: 3.1. Charakterystyka formacji i jej nadrzędnych zadań; 3.2. Regulacje prawne dotyczące służby w policji; 3.3. Warunki i specyfika pełnienia służby; 3.4. Charakterystyka etapów rekrutacji do policji. Rozdział 4. Kobieta w formacji mundurowej policji: 4.1. Reprezentacja kobiet w policji - analiza porównawcza; 4.2. Statystyczna charakterystyka funkcjonariuszek policji w Polsce; 4.3. Sytuacja i pozycja kobiet w policji. Rozdział 5. Podstawy metodologiczne badań: 5.1. Przedmiot i cel badań; 5.2. Pytania i hipotezy badawcze; 5.3. Zmienne i ich wskaźniki;5.4. Zastosowana metodologia oraz charakterystyka i organizacja badań. Rozdział 6. Adaptacja społeczno-zawodowa policjantów w świetle badań socjologicznych: 6.1. Prezentacja wyników badań własnych; 6.2. Motywy wyboru zawodu policjanta oraz potrzeby, z których ta motywacja wynika; 6.3. Charakterystyka przystosowania do pracy w grupie badanych osób; 6.4. Czynniki kształtujące proces adaptacji policjantek. Analiza jakościowa. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia stresu : korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego / Irena Heszen. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 382 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Od autora; Wprowadzenie; Rozdział 1. Co to jest stres? Od klasycznych do współczesnych koncepcji stresu 1.1. Ujęcia stresu w koncepcjach klasycznych i współczesnych 1.2. Lazarusa i Folkman poznawczo-transakcyjny paradygmat stresu i radzenia sobie 1.3. Ocena modelu Lazarusa i Folkman w świetle teorii psychologicznej i badań empirycznych 1.4. Hobfolla Teoria Zachowania Zasobów COR 1.5. Porównanie poznawczo-transakcyjnego paradygmatu stresu i radzenia sobie Lazarusa i Folkman ze środowiskowym Modelem Zachowania Zasobów Hobfolla 1.6. W stronę emocji pozytywnych; Folkman i Moskowitz rozwinięcie modelu Lazarusa Rozdział 2. Jak pokonujemy stres? Radzenie sobie jako specyficzna forma aktywności w sytuacji stresowej 2.1. Historyczne ujęcia radzenia sobie 2.2. Wokół klasycznego ujęcia Lazarusa i Folkman – radzenie sobie jako proces 2.3. Strategie radzenia sobie i propozycje ich klasyfikacji 2.4. Co po Lazarusie? Nowe tendencje we współczesnych badaniach nad radzeniem sobie 2.5. Uwarunkowania radzenia sobie w paradygmacie interakcyjnym Rozdział 3. Od czego zależy zachowanie wobec stresu? Właściwości podmiotu jako wyznaczniki procesu radzenia sobie 3.1. Styl radzenia sobie jako specyficzny wyznacznik procesu radzenia sobie 3.2. Ogólne właściwości podmiotu jako wyznaczniki radzenia sobie Rozdział 4. Od czego zależy zachowanie wobec stresu? Właściwości sytuacji jako wyznaczniki procesu radzenia sobie 4.1. Przyczyny stresu – stresory 4.2. Wpływ właściwości stresora na przebieg radzenia sobie Rozdział 5. Jak badamy radzenie sobie? Podejście kwestionariuszowe 5.1. Kwestionariusze do psychologicznego badania wydarzeń stresowych i ich oceny 5.2. Kwestionariusze do badania radzenia sobie Rozdział 6. Jak badamy radzenie sobie? Metody alternatywne 6.1. Iluzoryczność założeń kwestionariuszy samoopisowych 6.2. Propozycje alternatywnych metod badań w dziedzinie psychologii stresu Rozdział 7. Czy warto podejmować wysiłki w celu przezwyciężenia stresu? Efektywność i koszty radzenia sobie 7.1. Efektywność radzenia sobie 7.2. Koszty i opłacalność radzenia sobie 7.3. Jak skutecznie radzić sobie ze stresem? Rozdział 8. Jak radzimy sobie ze stresem spowodowanym przez chorobę? 8.1. Ogólna charakterystyka psychologiczna zmian w sytuacji człowieka w następstwie choroby – choroba jako źródło stresu 8.2. Odzwierciedlenie choroby w procesach emocjonalnych i poznawczych 8.3. Zachowanie wobec własnej choroby i jego organizacja 8.4. Emocje a instrumentalne radzenie sobie z chorobą 8.5. Różnice indywidualne w radzeniu sobie z chorobą; rola indywidualnego stylu radzenia sobie Rozdział 9. Stres a zdrowie; negatywne skutki przewlekłego i poważnego stresu 9.1. Stres, choroba i radzenie sobie – wzajemne związki 9.2. Stres i emocje jako czynniki ryzyka zaburzeń w biopsychospołecznym modelu zdrowia i choroby 9.3. Powstawanie chorób i dysfunkcji somatycznych w świetle badań nad psychologią stresu, prowadzonych w warunkach naturalnych 9.4. Badania laboratoryjne nad zdrowotnymi skutkami stresu jako źródło wyjaśnień przyczynowo-skutkowych Rozdział 10. Bezpośrednie i odległe korzyści ze stresu 10.1. Proces i wynik radzenia sobie jako źródła korzyści ze stresujących wydarzeń życiowych 10.2. Uwarunkowania odnoszenia korzyści z wydarzenia stresowego 10.3. Rozwój osobisty jako odległe następstwo radzenia sobie z wydarzeniami stresowymi; Zakończenie; Wykaz testów psychologicznych; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia teoretyczne; 2. Badania nad dopasowaniem człowieka do środowiska pracy; 3. Modelowanie związków między zmiennymi społeczno-demograficznymi i dopasowaniem do organizacji a zdrowiem- badania własne; 4. Dopasowanie do pracy dla praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy zaburzeń procesu adaptacji do środowiska przedszkolnego: Uwarunkowania procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego; Trudności dziecka w adaptacji do środowiska przedszkolnego; Zachowania dzieci wykazujących trudności w adaptacji do środowiska przedszkolnego; przygotowania dzieci trzyletnich do podjęcia edukacji przedszkolnej; Program wstępnej adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego: Programy wstępnej adaptacji; Scenariusze zajęć adaptacyjnych; Scenariusze zebrań z rodzicami; Scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność intelektualna i społeczeństwa; 2. Dyskurs jako płaszczyzna konstruowania i odtwarzania porządku społecznego; 3. Założenia metodologii badań własnych; 4. Niepełnosprawność intelektualna w dyskursie publicznym; 5. Niepełnosprawność intelektualna w doświadczeniach biograficznych; 6. Wśród dyskursów i znaczeń- między przemocą, adaptacją a emancypacją
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Podstawy teoretyczno-metodologiczne. Geneza i rozwój pedagogiki społecznej; Strategie badawcze i funkcje utylitarne badań w pedagogice społecznej; Diagnostyka w pedagogice społecznej; Walory praktyczności pedagogiki społecznej; Pedagogika społeczna wobec zmian w myśleniu o kształceniu i wychowaniu; Teoretyczne podstawy pracy socjalnej; Teoretyczne podstawy pracy kulturalno-oświatowej. Część II: Podstawowe środowiska wychowawcze; Rodzina w świecie współczesnym - jej znaczenie dla jednostki i społeczeństwa; Środowisko lokalne - struktura, funkcje, przemiany; Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze; Środowisko społeczno-wychowawcze szkoły; Funkcje organizacji i stowarzyszeń społecznych w środowisku lokalnym; Zakład pracy jako środowisko wychowawcze. Część III: Metody i problemy pracy społeczno-wychowawczej. Teoretyczny i praktyczny sens metody indywidualnych przypadków; Metoda grupowa w pracy socjalnej; Metoda organizowania środowiska; Animacja społeczno-kulturalna; Kształcenie ustawiczne; Poradnictwo w teorii i praktyce. Część IV: Człowiek w sytuacji zagrożenia. Ubóstwo jako zjawisko społeczne oraz przedmiot pracy socjalnej; Bezrobocie - nowa kwestia społeczna; Dziecko w szpitalu - środowiskowe aspekty zagrożeń; Wielowymiarowa geneza zaburzeń przystosowanie społecznego; Agresja i nietolerancja jako mechanizmy zagrożenia ładu społecznego; Bezdomność - obraz zjawiska i populacji ludzi bezdomnych. Część V: Pedagogika społeczna poszukująca. Hospicjum w służbie umierających; Organizacje pozarządowe w instytucjonalnej strukturze państwa. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoby dorosłe- dzieci alkoholików: kierunki, modele i efekty badań; 2. Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym; 3. Czynniki ochronne obecne w rozwoju dda; 4. Metodologia badań własnych; 5. Typologia dorosłych alkoholików; 6. Funkcjonowanie dda i nie-dda. Porównywanie grup; 7. Noodynamika jako czynnik chroniący przed problemami przystosowawczymi; 8. Doświadczenia rodzinne a funkcjonowanie noo-psychiczne dda i nie-dda. Podsumowanie badań i dyskusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy profilaktyki i resocjalizacji nieletnich w kontekście uwarunkowań prawnych, osobowościowych i socjokulturowych: Zapobieganie przestępczości nieletnich w oparciu o paradygmat tożsamości osobowej, społecznej i kulturowej; Resocjalizacja nieletnich- idea czy utopia? O skuteczności środków wychowawczo-poprawczych; Subkultury młodzieżowe na polsko-czeskim pograniczu; Sekty i młodzież- badania i opinie; Niedostosowanie społeczne młodzieży w aspekcie doświadczeń KMP w Rzeszowie- prezentacja badań własnych; Czynniki osobowościowe i instytucjonalne oraz ich wpływ na postawy nieletnich wobec oddziaływań resocjalizacyjnych; Zastosowanie metody Tomatisa u nieletnich wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Ostrowcu Świętokrzyskim; Prostytucja nieletnich dziewcząt- specyfika zjawiska; Model ekologiczny wychodzenia z niedostosowania społecznego; Synergia czynników osobowościowych i środowiskowych jako istotny czynnik lokalnych systemów zapobiegania przestępczości nieletnich; 2. Teoretyczne i aksjologiczne wymiary resocjalizacji penitencjarnej: Czy istnieje alternatywa dla resocjalizacji penitencjarnej?; Komu i do czego potrzeba jest resocjalizacja penitencjarna?; Nauczanie Jana Pawła II w aspekcie funkcjonowania zakładów karnych i resocjalizacji więźniów; Pozycja kapelana więziennego w polskim i ukraińskim systemie penitencjarnym na przykładzie posługi księdza Grzegorza Drausa; Pokajanie jako forma uzdrowienia i resocjalizacji; Badania rodzin więźniów w literaturze zachodniej; Teksański system penitencjarny- historia, struktura organizacyjna i współczesne środki oddziaływania korekcyjnego; Historia i teraźniejszość więzienia w Odessie na tle przemian rosyjskiego, radzieckiego i ukraińskiego systemu penitencjarnego; Czyny przestępcze i sankcje karne w ujęciu biblijno-talmudycznym; Doskonalenie kompetencji zawodowych w procesie resocjalizacji skazanych dla perspektywy zatrudnienia ich na rynku pracy; 3. Determinanty readaptacji społecznej skazanych: Czynniki utrudniające readaptację społeczną w świetle badań kat amnestycznych; Organizacyjno-prawne i psychospołeczne uwarunkowania resocjalizacji instytucjonalnej; Determinanty skutecznej resocjalizacji w opinii skazanych i wychowawców; Sprawnościowe aspekty zespołowej pracy personelu instytucji penitencjarnej; Udział dyrektora w warunkowym zwolnieniu- uwarunkowania podmiotowe; Zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa skazanych jako istotny warunek skutecznej resocjalizacji penitencjarnej; Nieformalne podziały osadzonych i ich wpływ na funkcjonowanie jednostek penitencjarnych; Skuteczność readaptacji społecznej kobiet w Polsce; Elektroniczny monitoring skazanych alternatywą dla kary pozbawienia wolności w zakładzie karnym; Udział kuratora sądowego w profilaktyce i resocjalizacji osób warunkowo zwolnionych z odbywania kary pozbawienia wolności; Perspektywy życiowe a poczucie alienacji u młodocianych przestępców; Społeczność terapeutyczna w leczeniu osób uzależnionych od narkotyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Zawiera: Cz. I Psychopedagogiczne konteksty przystosowania: Pojęcie przystosowania w naukach społecznych; Przystosowanie psychospołeczne jako forma interakcji z otoczeniem; Rodzina jako pierwsze środowisko wychowawcze w przystosowaniu dziecka do przedszkola; Trzyletnie dziecko na progu przedszkola; Środowisko przedszkolne w interakcji z dzieckiem 3-letnim w okresie adaptacji. Cz. II Przystosowanie dzieci do przedszkola. Badania własne: Podstawowa problematyka badawcza; Program wstępnej adaptacji dziecka – scenariusz zajęć metodycznych; Wyniki przystosowania dzieci do przedszkola; Czynniki osobnicze a przystosowanie dzieci do przedszkola; Środowisko rodzinne dziecka a jego adaptacja do przedszkola; Przedszkole jako środowisko przystosowania dzieci 3-letnich; Rola wczesnych doświadczeń adaptacyjnych dzieci w ich przystosowaniu do szkoły. Podsumowanie i wnioski ogólne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Miejsce dysleksji wśród zaburzeń; 2. Wybrane osobowościowe i społeczne konsekwencje dysleksji w kontekście przystosowania; 3. Założenia metodologiczne; 4. Samoocena badanych uczniów; 5. Status socjometryczny badanych uczniów; 6. Zaburzenia w zachowaniu u badaniu uczniów; 7. Omówienie wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Projekt „Strategie komunikacji społecznej w Policji”; R. 2 Projekt „Profesjonalna komunikacja w sytuacjach kryzysowych”; R. 3 Projekt „Tłumacz w negocjacjach kryzysowych. Recepcja tłumacza w przestrzeni międzykulturowej w negocjacjach policyjnych”; R. 4 Projekt „Pseudokobicowskie grupy przestępcze. Historia, diagnoza i działania prewencyjno-profilaktyczne w aspekcie kryminalistycznym i kryminologicznym”; R. 5 Projekt „Język przemocy. (Anty)terrorystyczna propaganda. Mechanizmy i środki manipulacji a przekład”; R. 6 Projekt „Analiza dyskursu śledczego w ramach oceny wiarygodności zeznań podejrzanego i świadka w kontekście doskonalenia kadry Policji”; R. 7 Projekt „Dzielnicowy jako podstawowe ogniwo realizacji filozofii community policing w Polsce”; R. 8 Projekt „Dialog Policji ze społeczeństwem z perspektywy funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa”; R. 9 Projekt „Negocjacje policyjne. Strategie komunikacyjne w perspektywie teorii aktów mowy - nowa perspektywa badawcza”; R. 10 Projekt „Public relations w sytuacjach kryzysowych w mundurowych instytucjach służby publicznej (studia przypadków w Policji)”; R. 11 Synergiczny efekt realizacji oferty edukacyjnej dla funkcjonariuszy Policji przez podmioty zewnętrzne”; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część 1. Niepełnosprawność dzieci i młodzieży: Postrzeganie niepełnosprawności jednostki przez pełnosprawność rówieśników; Predykcja stresu oksydacyjnego u młodzieży z fizjologicznie rozpoznaną dysleksją rozwojową w badaniach pletyzmograficznych; Rozumienie empatyczne jako kompetencja społeczna i emocjonalna pedagogów specjalnych. Część 2. Niepełnosprawność dorosłych: Akceptacja własnej niepełnosprawności - definicja i diagnoza zjawiska u osób z dysfunkcją ruchu; Edukacja zdrowotna osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Szczęśliwi mimo wszystko; Postępowanie rehabilitacyjne z chorym i niepełnosprawnym w opiece hospicyjnej i paliatywnej; Oddziaływania niespecyficzne w rehabilitacji; Pomoc osobom niepełnosprawnym w nowej perspektywie unijnej w latach 2014-2020.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tytuł publikacji 25 lat społeczeństwa obywatelskiego nawiązuje do rocznicy zapoczątkowania transformacji systemowej gospodarki polskiej w 1990 roku. Okres prze-chodzenia od gospodarki centralnie planowanej do rynkowej tworzył w Polsce warunki rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i zmobilizował Polaków do aktywności w sferze gospodarczej i społecznej. Spowodował także przekształcenia strukturalne w gospodarce oraz powstawanie i współistnienie różnych form organizacyjnych pod-miotów rynkowych: prywatnych, nastawionych na zysk, oraz niedochodowych – o statusie prywatnym i publicznym. Ukształtował warunki rozwoju społecznej gospodarki rynkowej, którą opisuje art. 20 Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 roku: „Społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej”. W tym artykule Konstytucji pod¬kreślono znaczenie solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych w budo¬wie ustroju gospodarczego w Polsce. Nawiązano do potrzeby budowy społeczeństwa obywatelskiego, gdzie obywatele świadomie uczestniczą w życiu publicznym, są aktywni i odpowiedzialni oraz mają potrzebę samoorganizacji1. Społeczeństwo obywatelskie obejmuje bowiem obywatelską aktywność grupową (tworzenie i działalność różnych form organizacji pozarządowych), a także świadomość i postawę obywatelską, która przejawia się: zaangażowaniem obywateli w sprawy publiczne i państwa, działalnością charytatywną, zainteresowaniem sprawami społecznymi, podejmowaniem prac społecznych w formie wolontariatu. […] Zachęcamy do lektury niniejszej publikacji i wyrażamy nadzieję, że poruszane w niej problemy będą dla Czytelników zachętą do obserwowania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Polsce, odnotowywania cech zmian społecznych, a tak¬że do zainteresowania sprawami społecznymi oraz działalnością społeczną i charytatywną, co służy budowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Barbara Mróz-Gorgoń, Barbara Iwankiewicz-Rak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej