Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(64)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje naukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(37)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(38)
Czytelnia
(52)
Autor
Hopfinger Maryla
(3)
Gajda Janusz
(2)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(2)
Halawa Mateusz
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Szczęsna Ewa
(2)
Andrzejewski Piotr
(1)
Arcimowicz Krzysztof
(1)
Bajer Dominika
(1)
Baran Stanley J
(1)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bernatowicz Małgorzata
(1)
Białek-Szwed Olga
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Borkowski Igor
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Chmielewski Piotr
(1)
Chruścińska Jadwiga
(1)
Chyła Wojciech
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czarny-Drożdżejko Elżbieta
(1)
Davis Dennis K
(1)
Dayan Daniel (1943- )
(1)
Dorak-Wojakowska Lilianna
(1)
Dudek Krystian
(1)
Dueholm Matthew
(1)
Dueholm Natalia
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Filiciak Mirosław
(1)
Ford Sam
(1)
Francuz Piotr
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Golka Bartłomiej (1934- )
(1)
Gołębiewska Maria
(1)
Green Joshua
(1)
Gwóźdź Andrzej
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jakoniuk Leszek Mariusz
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jenkins Henry
(1)
Jenkins Henry (1958- )
(1)
Jung Bohdan (1953- )
(1)
Kamińska Magdalena
(1)
Katz Elihu (1926- )
(1)
Kolasińska-Pasterczyk Iwona
(1)
Kot Wiesław
(1)
Kowalski Tadeusz (1955- )
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Kołak Przemysław
(1)
Krajewski Marek
(1)
Król Marek
(1)
Kubisz Ewa
(1)
Laphama Lewis H
(1)
Leppert Roman
(1)
Li Charlene
(1)
Mamzer Hanna
(1)
Manovich Lev
(1)
McLuhan Marshall
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Mielnik Izabela
(1)
Nass Clifford
(1)
Nieć Mateusz
(1)
Pełczyński Grzegorz
(1)
Popławska Agata
(1)
Pułka Leszek
(1)
Reeves Byron
(1)
Regiewicz Adam
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Sadza Agata
(1)
Sawisz Anna
(1)
Schlafly Phyllis
(1)
Siemieńska Katarzyna
(1)
Stawowczyk-Tsalawoura Edyta
(1)
Szczerkowska Hanna
(1)
Szczucka Natalia
(1)
Szewczyk Marcin K
(1)
Szwed Robert
(1)
Taylor Lisa
(1)
Thompson John B. (1951- )
(1)
Ugniewska Joanna (1945- )
(1)
Vattimo Gianni (1936-2023)
(1)
Vorbrich Ryszard
(1)
Wachowski Jacek
(1)
Wasilewska Anna (1952- )
(1)
Wilk Eugeniusz
(1)
Wilkoszewska Krystyna
(1)
Willis Andrew
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Wojtkowski Łukasz
(1)
Woźny Aleksander (1953- )
(1)
Wróbel Paulina
(1)
Wróblewski Michał
(1)
Zdrodowska Magdalena
(1)
Łaciak Beata
(1)
Żaboklicki Krzysztof (1934- )
(1)
Żuk Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Przynależność kulturowa
Literatura włoska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(58)
Kultura masowa
(32)
Komunikacja społeczna
(19)
Kultura audiowizualna
(13)
Telewizja
(10)
Kultura
(8)
Internet
(5)
Reklama
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Edukacja medialna
(4)
Dziecko
(3)
Film
(3)
Multimedia
(3)
Nowe media (komunikacja)
(3)
Wychowanie
(3)
Antropologia mediów
(2)
Globalizacja
(2)
Informacja
(2)
Komunikacja polityczna
(2)
Komunikacja społeczna -- a wychowanie
(2)
Kultura masowa -- a wychowanie
(2)
Młodzież
(2)
Opinia publiczna
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Postawy -- a środki masowego przekazu
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Promocja handlowa
(2)
Public relations
(2)
Radiofonia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Technika a kultura
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Aspiracje
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Budownictwo
(1)
Czasopisma
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Ekonomika
(1)
Elita władzy
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Erotyzm
(1)
Estetyka
(1)
Etyka dziennikarska
(1)
Ewidencja ludności
(1)
Feminizm
(1)
Filozofia kultury
(1)
Fotografia
(1)
Fundamentalizm
(1)
Geodezja
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Interfejs użytkownika
(1)
Islam
(1)
Kadry
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kampania wyborcza prezydencka
(1)
Kino
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konsumenci
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing polityczny
(1)
Mężczyzna
(1)
Naród
(1)
Nieruchomości
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Państwo
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Polska
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo autorskie -- Polska
(1)
Prawo lokalowe
(1)
Prawo prasowe
(1)
Prawo wyznaniowe
(1)
Prezydentura (urząd)
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Propadanda
(1)
Propaganda
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia
(1)
Rada Europy -- a środki masowego przekazu
(1)
Rankingi polityczne
(1)
Regionalizm
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Reklama internetowa
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rewolucja naukowo-techniczna
(1)
Rozmowa
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Polska
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Esej
(2)
Monografia
(2)
Antologia
(1)
Felieton
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura włoska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. Zmiana kultury, zmiana spojrzenia : 1.Między reprodukcją a symulacją rzeczywistości, 2. Pluralizacja kultury i rozwój audiowizualności. II. Intermedialne strategie : 1. Happening, 2. Hiperrealizm, 3. Konceptualizm. III. Stareinowe media : 1. Słowo, obraz, 2. Literatura, 3. Przekazy audiowizualne. IV Poglądy na język i artykulacja kultury : 1. Przemiany intersemiotyczne : język naturalny, 2. Przemiany pragmatyczne : mowa w potocznym komunikowaniu, 3. Problem artykulacji kultury : kodowanie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura mediów i tożsamość: Media, tożsamość i edukacja; Wychowanie instant. Na przykładzie programu telewizyjnego Superniania; Kultura medialna jako element konstruowania własnej tożsamości i stylu życia adolescentów w "płynnej nowoczesności"; Gadżet czy narzędzia intelektualne? (o telefonie komórkowym w rękach adolescenta); Między brakiem zrozumienia a nienawiścią czyli odkrywanie tożsamości płciowej we współczesnych obrazach filmowych- Transamerica Duncana Tuckera oraz Nie czas na łzy Kimberly Pierce; Szkoła w filmie. Czy to fikcja? Analiza obrazu rzeczywistości szkolnej w filmie Klasa; Obrazy ojcostwa we współczesnej polskiej kinematografii; Fani, czyli my. Strategie kształtowania postaw prosumenckich we współczesnej kulturze popularnej na przykładzie przemysłu filmowego; Od popkultury do reklamy społecznej. Rozważania nad miejscem reklamy społecznej w kulturze popularnej; Tożsamość religijna w reklamie w dobie popkultury, czyli po co reklamie religia?; Kompetencje medialne a przyszłość zawodowa pokolenia Google; Internetowa kultura pomagania; Tożsamość punk- rzeczywista czy upozorowana?; Portal Nasza Klasa jako środowisko konstruowania tożsamości; 2. Ciało, płeć i tożsamość: Tożsamość queer jako matryca strategii oporowych; Kreacja idealnych wizerunków, czyli kult ciała w kulturze popularnej; Postrzeganie własnej cielesności w kontekście kultury popularnej- zderzenie wymogów przestrzeni medialnej z rzeczywistością; Manekin jako obiekt pożądania społeczeństwa konsumpcyjnego; "Twarz jako medium". O doświadczeniu ciała i przestrzeni przez osoby psychotyczne w świetle antropologii wizualnej i sensorycznej; Eros i Tanatos w recepcji Zagłady. Kultura popularna, obraz, ciało; Intymne strategie tożsamościowe dziecka we współczesnej kulturze popularnej; Porono-chic, czyli seksualność jako narzędzie komunikacji; Społeczno-kulturowy kontekst zjawiska (przed)wczesnego rodzicielstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do wydania MIT Press: Wieczna teraźniejszość. Cz.I: Wstęp; 1. Środek przekazu sam jest przekazem; 2. Gorące i zimne środki przekazu; 3. Odwrócenie przegrzanego środka przekazu; 4. Miłośnik gadżetów: Narcyz jako narkoza; 5. Energia hybrydowa: Niebezpieczne związki; 6. Środku przekazu jako translacje; 7. Wyzwanie i upadek: Nemezis zdolności tworzenia. Cz.II: 8. Słowo mówione: Kwiat diabła?; 9. Słowo pisane: Oko za ucho; 10. Drogi i papierowe szlaki; 11. Liczba: Ch-ka tłumu; 12. Ubranie: Przedłużenie naszej skóry; 13. Mieszkanie: Nowe spojrzenie i nowy pogląd na świat; 14. Pieniądz: Karta kredytowa biedaka; 15. Zegary: Zapach czasu; 16. Druk: Jak w nim kopać; 17. Komiksy: MAD jako przedsionek telewizji; 18. Słowo drukowane: Architekt nacjonalizmu; 19. Koło, rower i samolot; 20. Fotografia: Burdel bez ścian; 21. Prasa: Rządzenie za pomocą przecieków prasowych; 22. Samochód : Mechaniczna panna młoda; 23. Reklama: Ściganie się z sąsiadami; 24. Gry: Przedłużenia człowieka; 25. Telegraf: Społeczny hormon; 26. Maszyna do pisania: Ku epoce żelaznych fanaberii; 27. Telefon: Mosiądz dźwięczący czy symbol brzmiący?; 28. Fonograf: Zabawka, która obkurczyła narodową pierś; 29. Film: Świat na szpuli; 30. Radio: Plemienny bęben; 31. Telewizja: Nieśmiały olbrzym; 32. Broń: Wojna ikon; 33. Automatyzacja: Uczenie się życia. Ważne pojęcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko we współczesnej kulturze Zachodu: Lolita, Haryy Potter i Chłopcy z Wyspy Koralowej; Obraz dziecka w prasie i telewizji; Wizerunek medialny dziecka niepełnosprawnego; Medialny obraz problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Program telewizyjny "Od przedszkola do Opola" jako wyraz dominującej we współczesnej kulturze postawy wobec dziecka; Wizerunek dziecka w reklamie telewizyjnej; Treści religijne w przekazach biblijnych dla dzieci i programie telewizyjnym "Ziarno"; Obraz świata społecznego w filmach animowanych dla dzieci; Zabawki jako forma socjalizacji ról płciowych; Nowa przestrzeń dziecka we współczesnej kulturze; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Film i media wizualne / Uniwersytet Jagielloński)
I. Kultura audiowizualna: O trzech pojęciach metakultury; Cyberkultura jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne; Technologia wobec nowoczesności. Na marginesie pytań Heideggera; Świat - obrazem? Nowa audiowizualność jako wyzwanie etyczne; O mediach realizujących utopię pedagogiczną i o mediach realizujących utopię eugeniczną: o dwóch antropotechnikach: humanistycznej i posthumanistycznej; Globalne strategie, lokalne praktyki? Gender jako negocjacja znaczeń w telewizji doby globalizacji; Oralność a audiowizualność współczesnej kultury; Od interseksualności do interkonektywności. Perspektywy teoretyczne refleksji nad intermedialnością w kontekście teorii tekstu i semiotyki; Turysta jako flaneur; Oko podróżujące: dwa doświadczenia percepcyjne. O roli mediów w podróży; Pejzaż jako kategoria badawcza audiowizualności. II. W stronę sztuki: Produkcja wizualna i kryzys przedstawienia. Jean Martin Charcot i ikonografia histerii; Powierzchnie rozkładu, czyli kino jako celuloid; Dylematy interaktywności (sztuka w kulturze partycypacji); Rzeczy, media i estetyka populizmu; Fotografia i sztuka wideo lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych - kryzys przedstawienia czy wzbogacenie języka sztuk plastycznych? 3. Nowe media: Nowe media a wirtualizacja rzeczywistości; Ontoelektronika. Wprowadzenie; Hybrydy kultury w ujęciu Lva Manvich; CMC i elektroniczne dyskursy. Problemy metodologiczne; Metafora nawigacyjna w hipermediach; Agent w tekście. Immersja i interaktywność we współczesnej teorii narracji; Niepowodzenie projektu rzeczywistości wirtualnej; Użytkownik jako producent. U genealogii nowych mediów; Nowe techniki informacyjne jako modelowanie rzeczywistości - podstawowe pytania badawcze; Studio nagrań - techniki uprzestrzenniania dźwięku. 4. Kino i telewizja: Przedstawienie, tożsamość i zagłada; Czas, pamięć i tożsamość - w Memento Nolana; Rozbite zwierciadło i błądzący Orfeusz - w labiryncie wielomedialnych obrazów rzeczywistości i intertekstualnych aluzji Zagubionej autostrady Davida Lyncha; Utajona pamięć obrazu. Przypadek Murnauna i braci Wachowskich; Michael Haneke - w poczuciu winy; Ecce Omo - reklama według Pedra Almodovara; Fetysz męskości i skóry. O figurze laethermena w amerykańskiej kulturze audiowizualnej; Istoty pośrednie między cieniem a rzeczywistym bytem. Wizerunek gwiazdy filmowej w Niewolnicy miłości Nikity Michałkowa; Tajemnica wiary i ofiary. Powrót Andrieja Zwiagnicewa; Kim jest autir? O problemie autorskiej podmiotowości w polskim kinie współczesnym; Spektakl telewizyjny - nowe spojrzenie. Na przykładzie Do piachu Tadeusza Różewicza w reżyserii Kazimierze Kutza; Serial telewizyjny - współczesna Biblia pauperum
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Utożsamianie przekazu medialnego z rzeczywistością; Maniery; osobowość; Media i emocje; Media i role spo- łeczne; Media a forma
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z prac Instytutu Badań Literackich / PAN)
Cz.I Technika- ruch- informacja. Wiek XIX: komunikacja społeczna na progu audiowizualności. -Fotografia: Fotografia i malarstwo; Prawda w fotografii; Portret fotograficzny- duchowość i cielesność; Hiperrealizm. Kwestionowanie widzenia fotograficznego; Fotografia cyfrowa. -Przekazy audialne: radiofon; Radio adwokat; Radio bęben plemienny; Słuchowisko jako tekst słowno-dźwiękowy; Literatura foniczna jako potencjalny przedmiot badań literackich; Fonografia artystyczna; Audiosfera na przełomie stuleci; Wtórna oralność. -Film: Prawo zwierciadła; Człowiek i materia; Film ja ko powieść naszego wieku; Realizm i kreacja w filmie; Film kinowy w perspektywie audiowizualności; Dekonstrukcje widzenia; Film i antropologia. Osiąganie dystansu wobec audiowizualności. -Telewizja i wideo: Perspektywy telewizji; Telewizja i kształt potocznego świata; Słowo w telewizji; Narracja telewizyjna a film etnograficzny; Od teledysku do wideoklipu. Ewolucja idiomu klipowego; Wideo, czyli kontrolowanie iluzji wolności; Wprowadzenie do problematy ki sztuki wideo; Rozmowa ze Zbigniewem Rybaczyńskim. -Komputer i sieć: Technika przyszłości; Komputer: ma szyna i narządzie; DNA informacji; Drugi potop; Czy rzeczywistość wirtualna to odkrycie nowego świata?; Interaktywność gier komputerowych; Net art- nowe terytorium sztuki; Superkomputery i ewolucja. Cz.II: -Horyzont komunikacyjny. Próba diagnozy: Odmasowione środki przekazu; Sztuka i komunikacja: sygnały zmian sygnały zmian całej kultury; Sztuczne reje? Rozważania o świecie mediów elektronicznych i o innych światach; Obrazy reklamowe; Nowoczesna sztuka a świat reklamy; Sztuka multimediów; Hipertekst a "galaktyka Gutenberga Nowe środki masowego przekazu a przyszłość książki. -Triumf techniki nad kulturą?: Kultura i sprawiedliwość społeczna. Witkacy i Peiper wobec przemian cywilizacyjnych; Przemysł kulturalny; Masowy odbiorca; Współ czesne społeczeństwo technologiczne; Ukryte założenia i jawne interpretacje kultury masowej; Elektroniczna wioska; Precesja symularków; Ideologia maszyn: technika komputerowa; Przemiany mediów i zagrożenie kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Z prac Instytutu Badań Literackich / PAN)
Cz.I Technika- ruch- informacja. Wiek XIX: komunikacja społeczna na progu audiowizualności. -Fotografia: Fotografia i malarstwo; Prawda w fotografii; Portret fotograficzny- duchowość i cielesność; Hiperrealizm. Kwestionowanie widzenia fotograficznego; Fotografia cyfrowa. -Przekazy audialne: radiofon; Radio adwokat; Radio bęben plemienny; Słuchowisko jako tekst słowno-dźwiękowy; Literatura foniczna jako potencjalny przedmiot badań literackich; Fonografia artystyczna; Audiosfera na przełomie stuleci; Wtórna oralność. -Film: Prawo zwierciadła; Człowiek i materia; Film ja ko powieść naszego wieku; Realizm i kreacja w filmie; Film kinowy w perspektywie audiowizualności; Dekonstrukcje widzenia; Film i antropologia. Osiąganie dystansu wobec audiowizualności. -Telewizja i wideo: Perspektywy telewizji; Telewizja i kształt potocznego świata; Słowo w telewizji; Narracja telewizyjna a film etnograficzny; Od teledysku do wideoklipu. Ewolucja idiomu klipowego; Wideo, czyli kontrolowanie iluzji wolności; Wprowadzenie do problematy ki sztuki wideo; Rozmowa ze Zbigniewem Rybaczyńskim. -Komputer i sieć: Technika przyszłości; Komputer: ma szyna i narządzie; DNA informacji; Drugi potop; Czy rzeczywistość wirtualna to odkrycie nowego świata?; Interaktywność gier komputerowych; Net art- nowe terytorium sztuki; Superkomputery i ewolucja. Cz.II: -Horyzont komunikacyjny. Próba diagnozy: Odmasowione środki przekazu; Sztuka i komunikacja: sygnały zmian sygnały zmian całej kultury; Sztuczne reje? Rozważania o świecie mediów elektronicznych i o innych światach; Obrazy reklamowe; Nowoczesna sztuka a świat reklamy; Sztuka multimediów; Hipertekst a "galaktyka Gutenberga Nowe środki masowego przekazu a przyszłość książki. -Triumf techniki nad kulturą?: Kultura i sprawiedliwość społeczna. Witkacy i Peiper wobec przemian cywilizacyjnych; Przemysł kulturalny; Masowy odbiorca; Współ czesne społeczeństwo technologiczne; Ukryte założenia i jawne interpretacje kultury masowej; Elektroniczna wioska; Precesja symularków; Ideologia maszyn: technika komputerowa; Przemiany mediów i zagrożenie kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
Cz.I Wstęp do teorii komunikowania masowego, 2. Rozumienie i ocena teorii komunikowania masowego. Cz.II Era społeczeństwa masowego i kultury masowej: 3. Powstanie przemysłu medialnego i teorii społeczeństwa masowego, 4. Rozwój teorii mediów w okresie propagandy, 5. Normatywne teorie komunikowania masowego. Cz.III Powstanie i upadek teorii ograniczonych efektów: 6. Powstanie teorii ograniczonych efektów mediów, 7. Teoria średniego zasięgu i umocnienie paradygmatu ograniczonych efektów mediów, 8. Zakwestionowanie dominującego paradygmatu: dzieci, systemy, efekty. Cz.IV Współczesna teoria komunikowania masowego: poszukiwanie konsensusu i nowe wyzwania: 9. Rozwój krytycznych i kulturowych teorii komunikowania masowego, 10. Media i publiczność: teorie roli mediów w codziennym życiu, 11. Teorie mediów, kultury i społeczeństwa, 12. Obecne tendencje w teorii komunikowania masowego: konsensus i wyzwania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura masowa, 2. Gra przekazu reklamowego, 3. Egzemplifikacja kultury masowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Antropolog patrzy na fotografię: 1. Fotografia jako antropologiczny środek do przedstawiania kultury: mówienie obrazem czy milczenie źródła, 2. Dokument - pasja - intuicja. Afrykańskie fotografie prof. Romana Stopy, 3. Fotograficzne obrazy wojny. Przypadek byłej Jugosławii. II. Kultura w filmie: 4. Filmowe obrazy Jezusa - pod kulturową presją, 5. W poszukiwaniu ponowoczesnych turystów i włóczęgów, 6. Modele amerykańskiego mitu. Narodowy fenomen amerykańskiego kina i jego redefinicja w twórczości Roberta Altmana, 7. Czy "patrzeć" oznacza zawsze " widzieć". Eksperyment w antropologii wizualnej, 8. Przemoc i niewinna ofiara we "Władcy much" Petera Brooka, 9. Filmowe oblicze człowieka Zachodu we współczesnej Japonii, 10. Przez poezję do prawdy o kulturze: "Cienie zapomnianych przodków" Sergieja Paradżanowa, 11. Kresy Wschodnie w filmie fabularnym lat osiemdziesiątych, 12. Film o kulturze masowej w PRL-u, 13. Obraz kultury młodzieżowej w polskim filmie fabularnym, 14. PKS-em po szczęście. Komedia "Koegel-mogel" jako obraz kobiecych wzorów kulturowych na chwilę przed upadkiem komunizmu, 15. Zabobon, nuda czy zbawienie. Prowincja i prowincjonalizm w polskim filmie fabularnym. III. Kultura w mediach: 16. Obrazy kataklizmu. Antropologiczna analiza fotograficznych i filmowych rejestracji powodzi w Polsce w 1997 roku, 17. O mitologizowaniu obrazu świata w reklamie telewizyjnej, 18. Obrazy kultury przez turystę " malowane", 19. Etnografia pokoju telewizyjnego, czyli "pisanie o oglądaniu". Telewizja jako wizualna forma kultury, 20. Wirtualna Orda - Tatarzy polscy w sieci. IV. Refleksje historyków: 21. Film jako źródło do poznania przeszłości kulturowej. Spojrzenie historyka, 22. Co i jak zachować dla przyszłości? Obrazy kultur oczami archiwisty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Mediatyzacja społeczeństw. I. Sfera publiczna i media: Media elektroniczne - "czwarta" czy "pierwsza" władza?; Opinia publiczna i pseudoopinie w "społeczeństwie zinformatyzowanym"; Życie polityczne w cieniu marketingu; Rzecznictwo prasowe kontra dziennikarze. II. Kultura i media: Pokolenie SMS-u w rozwiniętym społeczeństwie informacyjnym; Mcdonaldyzacja życia i disneizacja w kulturze; Rozumieć telewizję, czyli "i ty polubisz reality show"; Co z nich wyrośnie? Wirtualny świat dzieci i młodzieży. III. Życie społeczne i media: Poznawczy mechanizm oceny realności wydarzeń prezentowanych w telewizji; Czy bać się telewizji?; Wpływ redundancji audio/wideo na przetwarzanie przekazu telewizyjnego; Nowe modele kształcenia - edukacja za pośrednictwem mediów; Jaka powinna być telewizja publiczna? Aneks: Między racjonalnością a irracjonalnością. O fenomenie Harry'ego Pottera dyskutują: T. Szkołut, K. Księski, A. Leśniak, M. Przedpelska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Demokracja spektaklu, czyli przymus przez uwodzenie Cz.I . Media i rynek, 1. Media drukowane: Wzlot i upadek opinii publicznej, 2. Media a kontrola społeczna w czasach " wolności rynkowej 3. Rynkowe środki przekazu - ekonomia polityczna, ideologia, dominacja. Subsydiowanie informacji jako forma jej kontroli na przykładzie public relations 4. Psychologiczne mechanizmy propagandy neoliberalnej 5. Media a Afera Rywina: perspektywa ekonomii politycznej komunikowania Cz. II. Ideologie medialne, 1. O badaniu i " kreowaniu" opinii publicznej 2. Media a tematyzacja świata 3. Ideologiczny wymiar przedstawień medialnych we współczesnej Polsce 4. Hedonizm a konserwatyzm: rozważania nad ideologią kultury masowej 5. Media a Islam 6. Orientalizm - reaktywacja 7. Językowa przemoc mediów Cz. III. Praktyka medialna. 1. Brukowce atakują 2. Język dążący do monopolu: Wprost od stycznia do marca 2005 3. Naród z panem i plebanem: myśl polityczna i społeczna Adama Michnika 4. Robotnicy i ich wrogowie 5. Społeczne oddziaływanie mediów: feministki na rozdrożu? 6. Internet w stosunkach między władzą a obywatelami 7. Czy media kłamią? 8. Wolna prasa w niewoli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(W Poszukiwaniu Idei XXI Wieku)
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego. Podziękowania. Jak czytać tę książkę? Wprowadzenie. Dlaczego media się rozprzestrzeniają? Rozdział 1. Web 2.0 – co poszło nie tak. Rozdział 2. Ponowna wycena tego, co zostało. Rozdział 3. Wartość zaangażowania. Rozdział 4. Na czym polega uczestnictwo, które ma znaczenie? Rozdział 5. Projektowanie w służbie rozprzestrzenialności. Rozdział 6. Zdobywanie zwolenników dla mediów niezależnych. Rozdział 7. Myśląc transnarodowo. Podsumowanie. Bibliografia. Indeks. O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Humanitas. Studia Kulturoznawcze : badania, wprowadzenia, monografie, źródła - pod red. Andrzej Gielarowski ; Instytut Kulturoznawstwa WSFP "Ignatianum")
Część 1 Nowe media wobec społeczeństwa, literatury, sztuki oraz obrazu człowieka utrwalonego w dziełach: 1. Nowe media wobec jednostki i społeczeństwa; 2. Smakosze kultury. Pomiędzy przeszczepem a artystycznym doświadczeniem. Przeobrażenia figury ciała ludzkiego w sztuce XX i XXI wieku pod wpływem mediów; 3. Kulturowe konsekwencje konwergencji mediów. Literatura i sztuka. Część 2 Kino wobec nowych mediów: 1. Kino w nowej rzeczywistości kulturowej; 2. Zmiany obrazu filmowego pod wpływem nowych mediów; 3. Kino wobec właściwości nowych mediów; Część 3 Teatr i nowe media: specyfika i wzajemne zależności: 1. Teatr wobec nowych mediów; 2. Teatr w przestrzeni wirtualnej; Część 4 Polski system medialny i jego ewolucja: 1. Polski system medialny i j jego ewolucja; 2. Początki mediów w Polsce i ich rozwój w perspektywie historycznej; 3. Współczesny polski system medialny - struktura, determinanty, perspektywy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
1. Czy są nowe media?, 2. Interfejs, 3. Operacje, 4. Iluzje, 5. Formy, 6. Czym jest kino?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja systemu aksjologicznego Rady Europy a kreowanie standardów w dziedzinie mediów masowych, 2. System kreowania standardów w obszarze mediów masowych przez Komitet Ministrów i na innych płaszczyznach współpracy międzyrządowej Rady Europy, 3. Standardy w obszarze mediów masowych wypracowane przez Komitet Ministrów i na innych płaszczyznach współpracy międzyrządowej Rady Europy oraz kontrola ich realizacji, 4. Kreowania standardów w dziedzinie mediów masowych przez Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy oraz kontrola ich realizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
1. Reguły wstępne: Rzecznik prasowy- kto może nim być i komu ma on podlegać?; Mailing-lista, czyli praktyczna ściągawka; Archiwum, czyli "namiary"; Sprostowania, czyli pyrrusowe zwycięstwa; Odpowiedzi i polemiki Tajemnica, czyli porozmawiajmy o pieniądzach; News release, czyli codzienność; Podsumowanie. 2. Wydarzenia medialne: Konferencja prasowa- co robić, aby przyszli i zechcieli coś napisać?; Briefing, czyli w zaufanym gronie; Bankiet, raut, obiad; Wyjazdy studyjne i pochodne; Dziennikarskie pokusy; "Drzwi otwarte", czyli gościnność; Podsumowanie. 3. Teksty i ich język: Teksty; Język mediów; Podsumowanie. 4. Język ciała: Kamera i mikrofon; "Jak cię widzą...", czyli wygląd zewnętrzny; Podsumowanie. 5.W dobrym tonie: Cytat i zasady jego stosowania; Anegdota w roli cytatu; powiedzonka i aforyzmy środowiskowe; Cytaty doby PRL-u; Dowcip w wystąpieniach oficjalnych i pozaoficjalnych; Film, literatura i historia kultury w przemówieniach, konwersacji, pogawędce; Podsumowanie. Posłowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zamiast wstępu. O demontażu świadomości i świata przed stawionego; Człowiek w technologii. Benjamina szkic do portretu; Montaż i kultura atrakcji; Kultura medialna i wybór etyczny według Kierkegaarda; Postulaty odnowionej estetyki w kontekście antropologii i aksjologii; Kamp jako postawa estetyczna. O postmodernistycznych uwikłaniach; Telewizja jako sztuka postmodernistyczna; Pytania o estetykę obrazu cyfrowego; Pytania o postmodernistyczne kino; Znaczenia i wartości w reklamie. Analiza kulturologiczna; O samozwrotności tekstu reklamowego; Estetyka i anestetyka w reklamie społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komunikowanie. Zarys problematyki 2. Rozwój badań nad komunikowaniem masowym 3. Rola, cele i funkcje mass mediów 4. Wpływ mass mediów na życie społeczne 5. Wpływ mass mediów na tożsamość człowieka 6. Budowanie tożsamości w Internecie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej